DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Silnik w Duster 1.6 K4M czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła

Marrtin - 2022-10-25, 07:36
Temat postu: Silnik w Duster 1.6 K4M czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
Cześć,

Mam problem który pojawia się od czasu do czasu:
Po wciśnięciu sprzęgła (np dojazd do skrzyżowania, zatrzymanie przed przejściem dla pieszych) samochód potrafi zgasnąć.
- Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
- Nie ma problemów z ponownym uruchomieniem silnika
- Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na LPG czy na Benzynie (chociaż częściej zauważam problem na LPG)

- przebieg 120 000 km.
- Brak błędów w CLIPie
- Silnik pracuje równo, ma moc
- Filtr oleju, filtr powietrza i olej wymieniany 5 000 km temu
- Świece zapłonowe i Filtr (faza lotna) LPG wymieniany niecałe 10 000 km temu
- Cewki sprawne

Gdzie szukać przyczyny? Macie pomysł?

piotrek400 - 2022-10-25, 07:42

Kontrola luzu zaworów
DrOzda - 2022-10-25, 09:02

Akurat ten silnik ma automatyczną regulację luzów , choć faktycznie gniazda mogły się na tyle wypalić że już są poza zakresem.
Ja bym jeszcze sprawdził przepustnicę i ją wyczyścił.

Szabelka - 2022-10-25, 09:31

Przepsutnica jak w mordę strzelił :D zdemontuj, wyczyśc porządnie klapkę benzyną ekstrakcyjną i kostkę kontakt-plusem :)
malygabrys - 2022-10-26, 19:14

Dzisiaj akurat byłem u swojego gazownika - bo u mnie też pojawił się ten problem, tylko ja mam 251 000 km nalotu i LPG na pokładzie od 231 000 km.
Pierwsze pytanie było czy silnik podpija olej - nie podpija, więc wskazał na silnik krokowy - stwierdził że przy zabrudzeniu może dawać takie objawy. Zalecił wykręcić i delikatnie pędzelkiem i benzynką wyczyścić i gniazdo wyczyścić - broń boże nie używać szmaty - nie wycierać, żeby nie uszkodzić grzybka bo krokowy będzie do wywalenia.
Operację chyba będę robił w sobotę.

Szabelka - 2022-10-27, 09:40

Silniczek krokowy był montowany tylko w pierwszych miesiącach produkcji i tylko w wersjach z mechanicznie sterowaną przepustnicą. Ale owszem, tam gdzie nie ma elektronicznie sterowanej przepustnicy problemem będzie silniczek krokowy :D
Marrtin - 2022-10-27, 11:40

Hej,
Dzięki za wskazówki! :)

Przymierzam się w ten weekend do czyszczenia przepustnicy.
W moim samochodzie jest sterowana elektronicznie (linki nigdzie nie zauważyłem).

Jeśli dobrze czytałem serwisówkę dużo zabawy nie ma:
- odpięcie akumulatora
- rozłączenie dolotu (rezonator, rury, plastiki)
- odpięcie kostek przewodów od przepustnicy i wykręcenie (2 śruby)

Wg serwisówki należy każdorazowo wymieniać uszczelkę przepustnicy - co o tym myślicie? Można to pominąć, czy lepiej zaopatrzyć się w zapas?

Szabelka - 2022-10-27, 13:30

Filozofii nie ma, trzeba się tylko nagimnastykować żeby puszkę wyjąć :) lub wyjac dopiero po odkręceniu przepustnicy (a wyjąć warto bo może być w niej olej do wylania).

Uszczelki nie zmieniałem nigdy ale też nigdzie wcześniej nie znalazłem info, że trzeba ją każdorazowo wymieniać :D

Marrtin - 2022-10-27, 14:48

Jakąś serwisówke mam ze strony anglojęzycznej. Stąd moje pytanie.



Fruxo - 2022-11-04, 21:31

puszke suń w dół i grzechotką odkręć 2 śruby mocujące przepustnice od tyłu , wtedy wyjmujesz przepustnice i puszkę inaczej nie wyjdzie.
Zwróć uwagę na odpowietrzenie par paliwa od góry w przepustnicy bo może być lewe powietrze , będzie gasnął.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group