DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Zamiana silnika z H4M na K4M

a12w - 2023-02-03, 23:33
Temat postu: Zamiana silnika z H4M na K4M
Dzień dobry wszystkim
Kupiłem Dacie Lodgy 2017 z silnikiem 1,6 SCE i instalacją Stag. Silnik zaraz po odpaleniu szarpie, na luzie gaśnie, jedzie maks. 40-50 km/godz. Po jakiś 3 km wszystko wraca do normy. Byłem u trzech mechaników: wszyscy jednym głosem "Silnik skatowany, regulacja na szklankach, w sumie remont kapitalny". Auto ma 84 tys. km przebiegu wg CEPIK, ale ponoć też to nie jest pewne, bo cofają przebiegi przed przeglądem. Może bajka, może nie, ale dziwne, że silnik zarżnięty po 84 tys. km. Wszyscy winę upatrują w połączeniu gazu z H4M. I tu pytanie do Was, czy to możliwe? I pytanie kolejne: czy można zamienić w Dacii silnik 1,6 H4M na 1,6 K4M, który ponoć bardzo dobrze zachowuje się z gazem? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

laisar - 2023-02-04, 00:46

K4M nie występował fabrycznie w lodgy w UE, więc legalizacja jego montażu wymagałby badań homologacyjnych jak przy samochodzie typu SAM - co zajmuje dużo czasu i jest kosztowne. Normalny remont obecnego silnika raczej na pewno byłby tańszy.

Tanią alternatywą jest natomiast 1.6 MPi, ale ten z kolei ma trochę gorsze osiągi od 1.6 SCe, który też demonem dróg nie jest...


Nie wiem, czy będzie zadowolony z takiego problemu, ale odezwij się może do kol. toka93 z Tarnowskich Gór - zajmuje się sprzedażą części, w tym także używanych, i ma na dobre rozeznanie co jest dostępne, a do tego ma pod bokiem dobry warsztat, który rzetelnie oceni stan auta.

a12w - 2023-02-04, 01:19

Dzięki Ci za podpowiedź. Ogólnie załamany jestem. Kilka aut już przerzuciłem, a tu taka wtopa. Autem robię 500-700 km tygodniowo, więc LPG uzasadnione. Z miesiąca zostaje te 400-500zł. Nie wiedziałem, ze te silniki 1,6 SCe to taki badziew. Eh, szkoda gadać. Teraz czytam i wszystkich na około o pomoc i poradę proszę.
laisar - 2023-02-04, 01:28

a12w napisał/a:
1,6 SCe to taki badziew

Nie badziew, po prostu każdy silnik da się zajechać. A jeszcze niektórzy ludzie są wyjątkowo uzdolnieni...

keisyzrk - 2023-02-04, 08:35

Na benzynie też tak robi?
Ostatnio na forum był wpis że łańcuch rozrządu strzelił przy 350tys. Km w dusterze 1.6sce który miał LPG..do tego czasu nic mu nie było..
Poszukaj na forum nissana. Ten silnik był montowany w quashaiach. Może tam ktoś miał taki problem.

barney - 2023-02-04, 14:15

a12w napisał/a:
Po jakiś 3 km wszystko wraca do normy.

Znaczy się silnik "zarżnięty i skatowany" ale jak się rozgrzeje to wszystko z nim w porządku?
Jeżeli nie klapie na zimnym (za duża przerwa), to sprawdź mu kompresje - jeżeli jest to znaczy że nie masz zaworów podpartych.
Potem skontroluj temperatury/termostat i żeby wykluczyć opcję z na bogato przez LPG - zakręć wielozawór.
Ta instalacja Stag to aftermarket? Zobacz czy tam jakieś "naprawiacze" nie są powybierane

Fruxo - 2023-02-04, 14:46

każdy silnik lubi gaz tylko musi on poprawnie pracować.
Jaką sprężanie na każdym cylindrze ?
jakie ciśnienie oleju

jakie korekty lpg/pb

jako człowiek bez warsztatu w pół godziny bym ci odpowiedział na te podstawowe pytania i znał byś w minimalnym stopniu stan silnika

swap na k4m da się zrobić ale ze skrzynia i pół osiami. ogólnie nie opłacalne.
najtaniej będzie kupić nowy słupek silnika który masz , wymienić panewki + pierścienie i złożyć na nowych uszczelkach.

jas_pik - 2023-02-04, 15:55

Podjedź do mechanika na regulacje zaworów. Wygląda na to że na zimnym sa za duże luzy , Jeśli mechanik jest kumaty i ma dostęp do szklanek to regulacja luzu nie będzie bardzo droga
DrOzda - 2023-02-04, 17:31

Jedna uwaga , K4M występował w Lodgy pod marką Renault , w każdym razie jest taka wersja na catcar.
laisar - 2023-02-04, 20:29

DrOzda napisał/a:
jest taka wersja

Nie w UE, więc reszta jak napisałem - ale uściśliłem, dzięki.

a12w - 2023-02-05, 22:00

Fruxo napisał/a:

najtaniej będzie kupić nowy słupek silnika który masz , wymienić panewki + pierścienie i złożyć na nowych uszczelkach.


A dlaczego nie zrobić tego z posiadanym silnikiem? Czy to nie to samo? Używany też może być z nieciekawą historią.
Sprawdziłem: silniki do renault drogie i rzadkie. Za to te same do Qashqaia po 1800-2400 zł na przykład. Tam nazywa się HR16. Co o tym sądzisz?

dudu$ - 2023-02-05, 23:00

a12w napisał/a:
Fruxo napisał/a:

najtaniej będzie kupić nowy słupek silnika który masz , wymienić panewki + pierścienie i złożyć na nowych uszczelkach.


A dlaczego nie zrobić tego z posiadanym silnikiem? Czy to nie to samo? Używany też może być z nieciekawą historią.
Sprawdziłem: silniki do renault drogie i rzadkie. Za to te same do Qashqaia po 1800-2400 zł na przykład. Tam nazywa się HR16. Co o tym sądzisz?


Niby to ten sam silnik ale może się okazać, że ma jakieś zmiany konstrukcyjne i już będzie problem aby zaadoptować go w Dacii P&P. Może nie dotyczy to samego słupka ale w Daciach nie ma np napinacza paska osprzętu a w nissanie jest, w Dacii jest jeden wtryskiwacz PB na cylinder a w Nissanie były dwa na cylinder.

laisar - 2023-02-06, 00:08

Zanim zacznie się cokolwiek planować, to najpierw należałoby zrobić porządną diagnostykę, a nie słuchać śpiewu chóru mechaników, którzy nawet nie wiadomo czy zajrzeli do pod maskę...
Black Dusty - 2023-02-06, 10:02

laisar napisał/a:
Zanim zacznie się cokolwiek planować, to najpierw należałoby zrobić porządną diagnostykę, a nie słuchać śpiewu chóru mechaników, którzy nawet nie wiadomo czy zajrzeli do pod maskę...

"Święte słowa"

Fruxo - 2023-02-07, 00:29

a12w napisał/a:
Fruxo napisał/a:

najtaniej będzie kupić nowy słupek silnika który masz , wymienić panewki + pierścienie i złożyć na nowych uszczelkach.


A dlaczego nie zrobić tego z posiadanym silnikiem? Czy to nie to samo? Używany też może być z nieciekawą historią.
Sprawdziłem: silniki do renault drogie i rzadkie. Za to te same do Qashqaia po 1800-2400 zł na przykład. Tam nazywa się HR16. Co o tym sądzisz?

skoro wiesz lepiej po co pytasz ?
jaka historia jak w silniku liczy się tylko jego stan.
skoro ci się wydaje że można kupić podobny silnik i go wsadzić to znaczy że NIGDY nie zdjąłeś nawet głowicy.
zrobić podstawową diagnostykę jak trup to kupujesz słupek robisz ruski remont sam w domu , przekładasz osprzęt i wkładasz silnik. Musisz kupić tylko z jeżdżącego samochodu a nie z palety.
Żaden warsztat nie zgodzi się na takie rozwiązanie bo nikt nie da na to gwarancji a taki porządny remont to od 10 tyś w górę. A ja tu pisze przy własnej robocie do 4 tyś ze wszystkim.

Zresztą jak wielu wcześniej zauważyło możliwe że masz podparte zawory bo jeździłeś na ubogiej mieszance. Więc nie dziaduj tylko jedź do dobrego warsztatu lpg zrobią szklanki ustawią mapę i o ile dół silnika nie ucierpiał będziesz jeździł.
Manometr do ciśnienia sprężania kosztuje ok 50 zł i od tego powinien zacząć się ten temat.

a12w - 2023-02-13, 00:53

Fruxo, jak słusznie zauważyłeś, nie znam się na autach. Samo pytanie o zmianę silnika było nietrafione. Umiem jedynie wymienić olej, klocki, czasem tarcze hamulcowe. Dolewam oleju i płynu do spryskiwaczy. Żałuję, ale nie mam takiej wiedzy jak Ty. I dla tego pytałem. Chyba po to jest forum.
Auto kupiłem w styczniu. Piszesz, że dziaduję. Skąd te wnioski? Trzech mechaników odmówiło mi zajrzenia do auta, jak opisałem co się dzieje. Wszyscy mówią: " Uuu, szklanki, Panie...". I pada lista co trzeba zrobić i ile co kosztuje. I że oni się nie biorą. Jeden chciał zacząć temat, ale oddał auto. Stwierdził, że go to przerasta. ASO zaproponowało nowy silnik za 32 tys. zł. No tu przydziadowałem. Nie stać mnie. Auto ma wartość między 45 do 49 tys. Szukam teraz sensownego mechanika z Częstochowy lub Radomska lub z okolicy tych miast. Jakbyś kogoś miał, to daj znać. Nie masz, tej nie ma sprawy. Ale nie złość się, że zadaję pytania. Szukam pomocy. Tyle...

laisar - 2023-02-13, 01:30

a12w napisał/a:
Szukam teraz sensownego mechanika z Częstochowy lub Radomska lub z okolicy tych miast

http://www.daciaklub.pl/f...1839269#1839269

chrom6 - 2023-02-13, 11:20

masz w Katowicach MK4Garage - może tam spróbuj?
Fruxo - 2023-02-13, 23:26

Jeżeli chcesz zrobić porządny remont silnika to jedź do gości którzy wykonują obróbki silników oni najlepiej kogoś polecą do wyjecia motoru.
Ceny przykładowe :
planowanie głowcy + docieranie zaworów ~500-700
zestaw uszczelki pod głowicą 500
panewki 300
planowanie bloku 400
pierścienie 200
płyny 400

Cena za wyjecie i rozebranie to min 2,5 tyś , pewnie przy okazji wypadało by sprzęgło wymienić ~ 700

na końcu mnożysz razy 2 i coś takiego ci wyjdzie do zapłacenia za remont. Oczywiście to zależy bo jak masz ryse na cylindrze do silnik złom. Samemu zrobić pomiar ciśnienia sprężania albo poszukać na lpg forum kogoś w okolicy kto przyjrzy się silnikowi i instalacji. Jeżeli silnik odpala nadaje się do remontu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group