DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Awaria elektrycznego wspomagania kierownicy

Smalcmen - 2023-03-09, 20:25
Temat postu: Awaria elektrycznego wspomagania kierownicy
Witam, dzisiaj przytrafiła mi się przykra sprawa.
Mianowicie, podczas jazdy przestało działać wspomaganie, zapaliła się stosowna kontrolka. Po chwili zaczęło działać (więc to nie bezpiecznik) aby znowu się wyłączyć. Dzisiaj musiałem trochę pojeździć a co za tym idzie mam pewne obserwacje. Przy każdym uruchomieniu wspomaganie działa przez chwilę czasami dłużej, czasami włącza się samo w czasie jazdy.
Poruszałem wtyczkami od pompy ale to niczego nie zmienia.
Błagam o pomoc zdalną a może jest ktoś w Warszawie, Konstancinie, Piasecznie lub okolicach kto byłby w stanie zdiagnozować problem, nie przepadam za warsztatami a z tym raczej nie poradzę sobie sam.
Oczywiście mam na myśli w pełni komercyjną pomoc.

toka93 - 2023-03-09, 20:42

W pierwszej kolejności sprawdzić ilość płynu. Za mała ilość może powodować wyłączanie pompy.
Jeśli płynu jest dobrze, zrobić diagnostykę i może pokaże czy to błąd z pompy, czy błąd komunikacji.
Może to oczywiście oznaczać o kończącej się pompie niestety.

Smalcmen - 2023-03-09, 21:09

Zapomniałem dodać, że płynu jest trochę ponad stan. To pierwsze co sprawdziłem po raz pierwszy w tym egzemplarzu.
Zrobię diagnostykę tylko powiedz gdzie?

toka93 - 2023-03-09, 21:52

Poprzez gniazdo obd o ile posiadasz odpowiedni kabel.
Smalcmen - 2023-03-11, 17:09

Sprawdziłem PyRen'em na Androida i wyszło takie coś:




Może teraz coś się wyjaśni, czy to pompa czy gdzieś po drodze?

Smalcmen - 2023-03-13, 12:33

Nikt nic nie pomoże.
Nie wiem czy szukać nowej pompy.

laisar - 2023-03-13, 13:32

Cytat:
DF002 - usterka modułu elektronicznego.

Sprawdzić:
- zasilanie +12 V przed zapłonem linii BP36 zespołu pompy wspomagania 186;
- masę MS zespołu pompy wspomagania 186;
- zasilanie +12 V po zapłonie linii AP23 zespołu pompy wspomagania 186.

W razie potrzeby naprawić wadliwe połączenia.

Jeśli usterka nadal występuje - wymienić moduł elektroniczny.

Smalcmen - 2023-03-14, 21:47

Pojawiają się konkrety.
Wczoraj nie drążyłem tematu bo był 13-ty.
Na linii BP36 bez kluczyka powinno być 12V a AP23 Po kluczyku powinno być 12V?
Zdradzisz gdzie znajdę takie opisy kodów błędów i może jakieś schematy?

laisar - 2023-03-15, 01:03

Smalcmen napisał/a:
Na linii BP36 bez kluczyka powinno być 12V a AP23 Po kluczyku powinno być 12V?

Tak.

Smalcmen napisał/a:
gdzie znajdę takie opisy kodów błędów

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194 - do lodgy nie ma niczego specjalnego, można brać od innych modeli, np z dustera.

Smalcmen napisał/a:
i może jakieś schematy?

Niestety nie znalazłem takiego normalnego zestawu do lodgy jak są do innych modeli, więc jak wyżej - można próbować sprawdzać w innych modelach, np II generacja logana/sandero powinna być w większości bardzo podobna, o ile nie wręcz identyczna.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group