DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - 1.5 blue dci czy 1.3 tce

Hipolit - 2023-08-02, 10:57
Temat postu: 1.5 blue dci czy 1.3 tce
Szukam kolejnego Dustera. Mam do wyboru 1.3 130KM albo 1.5 ale już z adblue. Jak z trwałością tych dieselków z adblue. Mój (ale jeszcze bez adblue) jeździ i nie marudzi. Gdzieś (chyba u Niemców) czytałem, że te z adblue potrafiły brać olej, ale nie mogę tego teraz odnaleźć. Ogólnie są jakieś problemy z adblue w tych autach?
A może lepiej wziąć benzynę i pogodzić się z wyższym spalaniem?

laisar - 2023-08-02, 11:17

Ewentualne problemy z olejem nie są związane z AdBlue, bo jest on wtryskiwany w układzie wydechowym.

W ogólnym rozrachunku Blue dCi jest trochę lepszy, ale to też tylko "puder na syfa", jakim są diesle jako takie.

Samo AdBlue nie wymaga zbyt wiele uwagi - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12811 i http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17899 - ale sumarycznie zdecydowanie wolałbym 1,3, co najwyżej z LPG, gdyby koniecznie chcieć obniżać koszty. Przy aktualnych cenach paliw instalacja gazowa nawet do wtrysku bezpośredniego i tak spłaci się po roku czy dwóch, w zależności od przebiegów.

Świadomość pozbycia się syfiastej techniki - bezcenna (::)


(Jakąś tam wadą LPG jest też zasięg, ale po tych 3 czy 4 godzinach w trasie i tak dobrze jest zrobić przerwę od siedzenia za kierownicą, więc można uznać, że ten minus wychodzi na zero. Tankowanie co 3 dni czy raz w tygodniu przy kręceniu się "wokół komina" to już raczej żaden problem).

Hipolit - 2023-08-02, 11:41

Ten silnik jest chyba jakoś inaczej skonstuowany niż 1.5 dci bez adblue?
Hmm.. każdy napęd ma jakieś wady i zalety. NIestety lpg nie wchodzi w rachubę. Auto jest nie dla mnie. Takie wytyczne dostałem. Z resztą nie jestem przekonany, czy te silnik aż tak dobrze będą współpracowały z lpg. Miałem już w życiu trochę aut z lpg i przy następnym jeśli będzie to benzyna raczej nie zdecyduję się na lpg.

laisar - 2023-08-02, 13:57

Hipolit napisał/a:
silnik jest chyba jakoś inaczej skonstuowany niż 1.5 dci bez adblue?

Nie, to w zasadzie zwyczajny 1,5 dCi, główna różnica to właśnie system oczyszczania spalin.

Hipolit - 2023-08-02, 14:08

laisar, dziękuję.
kilazz - 2023-10-01, 08:34

Hej, podbiję temat, przymierzam się do zakupu Grand Kangoo i tam planują włożyć 1.5dci 95PS i 1.3tce 100 albo 130ps. Raczej nie pójdę w wykastrowanego dci ale zastanawiam się jak się sprawują te nowe 1.3tce. Mój 1.2tce był średnio udane, czy w 1.3 mam się spodziewać problemów?

W alternatywie mam jeszcze Forda Tourneo Connect 2.0tdi / Caddy Maxi 2.0tdi 122ps

shrek - 2023-10-02, 09:31

A ja osobiście wolę dizle. Lodgy1.5 dCi prawie 300kkm nalotu u mnie od 11 lat nigdy nie zawiodła. Kadjar co prawda 1.6 dCi czyli inna konstrukcja już 100kkm od 2019. Firmowe zmieniam co rok lub 100kkm miałem clio4, megaanka, teraz wziąłem Kangoo wszystkie 1.5 dCi nigdy nie było problemów.


Problem pojawia się przy naprawie dizli. Koszty czasami dochodzą do połowy wartości auta.

kilazz - 2023-10-02, 11:03

Tyle, że do krótkiego Kangoo jest dostępny mocniejszy diesel, a do Grand Kangoo które wchodzi pod koniec roku jest tylko 95PS... a auto dłuższe i w dodatku 7 miejsc, których mam zamiar używać razem z pełni załadowanym bagażnikiem... obawiam się, że będzie wolno...
corrado - 2023-10-02, 22:18

Z ciekawostek do 1.5dci podchodzi kolektor z 1.6dci albo ten 1.5dci kolektor który jest z dpfem i tym.samym podchodzi turbosprezarka z r9m (1.6dci 130KM) zapomniałem teraz jej kodu, troche oczywiscie z flansza z downpipe i tip troche ciasno przez egr ale mozna wtedy dodac sporo luftu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group