DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Nowy Duster 2024

michauek22 - 2023-10-28, 17:58
Temat postu: Nowy Duster 2024
Panowie i Panie,

Podobno już w styczniu będzie nowy Duster...

Prawda to? Jeżeli tak to dlaczego ja o tym nic nie wiem :shock:

Czajo - 2023-10-29, 21:44

https://francuskie.pl/juz-za-miesiac-premiera-nowej-dacii-duster-iii-generacji-sa-juz-pierwsze-opinie-i-zapowiedz-ceny/
zyga03 - 2023-10-31, 13:29
Temat postu: Re: Nowy Duster 2024
michauek22 napisał/a:
Panowie i Panie,

Podobno już w styczniu będzie nowy Duster...

Prawda to? Jeżeli tak to dlaczego ja o tym nic nie wiem :shock:


Nie ma się czym ekscytować, nowe silniki to 1,2 i do tego trzycylindrowe, masakra

michauek22 - 2023-10-31, 14:06

A da radę tam wrzucić LPG ?
pastp - 2023-10-31, 15:29

Raczej nic więcej nie wiadomo. Mnie interesuje ten zapowiadany silnik 140 km z LPG i jak jeszcze dodadzą automat do LPG to raj. I tak na pewno nie będzie więc trzeba czekać. Najważniejsze to ceny. Na szczęście rynek cen ma zadyszkę co widać po cenach nawet Daci. LPG w cenie benzyny i do tego rabat cenowy to dobry kierunek. Bez tego nowy Daster kosztowałby ok 100 tys w podstawie
r70 - 2023-11-01, 08:46

Ja uważam że 1.0lpg ze swoimi 3 cylindrami jest obecnie najlepszym silnikiem użytkowym w osobowej Dacii, więc też z niecierpliwością wyglądam wersji 1.2 i cieszę się że też będzie R3; mniejsze tarcie, mniejszy hałas, szybsze nagrzewanie się mniejsze spalanie. Same atuty - okupione wibracjami na biegu jałowym - dla mnie detal - diesle też "mrowią" po plecach na postoju ;)
Poza tym s&s wyłącza silnik na postoju.
Obawom się tylko w dłuższej perspektywie skomplikowania silnika 1.2 - turbo o zmiennej geometrii, hybryda 48v, a w krótszej jego ceny - zwłaszcza w wersji z automatem ;)

corrado - 2023-11-01, 13:00

Nie robi sie zmiennych geometrii w benzynie bo tam panują jeszcze wyzsze temperauty gazów niż w silniku diesla, które uszkadzają mechanizm kierownic. Jedynie Porsche robi ale oni maja innych księgowych i klientów .
r70 - 2023-11-01, 16:42

A nowy psa 1.2 136KM ? VW 1.0TSI EVO 110KM ? Spotkałem się z opisami ktrere mówią że mają turbo że zmienna geometrią. Sąsiad wspominał także że jego 1.5TSI 130KM miał kłopot z łopatkami turbiny po przekroczeniu 200tys km.
O ile dobrze pamiętam w opisie renault 1.2 advanced hybrid 48v też trafiłem na info o takiej turbinie.
Nie będę się spierał, ale tak czytałem - może to błędne informacje. W każdym razie mając do czynienia obiema wersjami turbin wiem że zmienna geometria daje super efekty ale jest problematyczna przy spokojnej jeździe i przy ewentualnym serwisie.

yeti65 - 2023-11-01, 17:34

Dla mnie najlepszą opcją byłby silnik 1,33 na pośrednim wtrysku i oczywiście z gazem.
corrado - 2023-11-01, 17:53

Jeśli chodzi o zmienna geometrię to nadal twierdze , ze nie ma zmiennej geometrii w tych silnikach benzynowych. Stosowane sa twin scrolle w turbobenzynach ale nie vnt (zmienna geometria ) ze względu na niska wytrzymalosc materiału mechanizmu na wysokie temperatury. Poza tym benzyną jest bardzo czula na sklad mieszanki , która wplywa na moment zaplonu ( moze dochodzic do stukow) I zależy od wielu od wielu czynników , między innymi od backpressure I temperatury gazow spalinowych , a poziom uchylenia kierownic zmienia między innymi i temp gazow spalinowych i temp w środku cylindra a to wpływa na temp i czas spalania i moze dojsc do niekontrolowanego spalania i stukow.
eplus - 2023-11-01, 18:44

r70 napisał/a:
...Sąsiad wspominał także że jego 1.5TSI 130KM miał kłopot...


Co za technologiczne havno?! Stary K4M wolnossący daje 105 koni z 1,6, Nissan następca chyba 115, a tu żeby wyciągnąć 130 z 1500cm, to musi być turbina o zmiennej geometrii...

r70 - 2023-11-01, 20:27

eplus, tak na poważnie 1.5tsi 130KM pracuje w cyklu Millera o ile pamiętam, więc znacząco się różni od wspomnianych przez Ciebie jednostek. Poza tym ma 200Nm już przy 1400obr/min - bez turbiny raczej nie osiągalne
michauek22 - 2023-11-02, 17:48

pastp napisał/a:
Mnie interesuje ten zapowiadany silnik 140 km z LPG i jak jeszcze dodadzą automat do LPG to raj. I tak na pewno nie będzie

A skąd wiesz że nie ? :-P

yeti65 - 2023-11-05, 21:03

Bo to pesymista z urodzenia. A pesymista zawsze wygrywa. Jak trafi, to znaczy, że się zna, a jak nie trafi, to jest szczęśliwy, że nie trafił. :lol: :lol: :lol:
pastp - 2023-11-06, 17:20

Czekałem w przypadku Stepwey na taki wariant ale do dzisiaj nie ma. Bo Renooo by się nie sprzedawały. Tu jest zapowiedż takiego wariantu ale nie od razu..... Czyli nadzieja jest. Pytanie czy oleją pytanie co z Renooo ?? :mrgreen:
michauek22 - 2023-11-21, 16:18

A ja obstawiam, że będzie mocne uderzenie na konkurencję... i że będzie nie tylko automat, ale nawet aktywny tempomat z radarem i funkcją jazdy "stop & go" np. w korku. Poważnie :-|
Black Dusty - 2023-11-29, 11:54

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/premiery/news-widzialem-nowa-dacie-duster-bardzo-sie-zmienila-ale-czy-wyla,nId,7178963
yeti65 - 2023-11-29, 20:06

Przejrzałem parę artykułów z prezentacji i jestem trochę zawiedziony. Liczyłem na 4 cylindrowy silnik z gazem. Obawiam się też, że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.
r70 - 2023-11-29, 20:33

Ja liczyłem że r3 1.2 pokażą zgodnie z zapowiedziami w wersji LPG (nie sądziłem że będzie to 140KM, spodziewałem się bardziej 115-120KM), tymczasem jest to tylko Pb do tego z wtryskiem bezpośrednim czyli nie dla mnie.
Generalnie ten rodzaj hybrydy -miękkie doładowanie 48v z dużym jak na takie konstrukcje akumulatorem 0,9KWh (E-tech 140-=145km ma przy tym "tylko" 1.2KWh) to opcja dla mnie - powinien być bardzo wdzięczny w codziennej eksploatacji w szerokim spektrum scenariuszy drogowych, także z dominującą jazdą szosową (w przeciwieństwie do droższej wersji pełnej hybrydy który oszczędny i dynamiczny będzie głównie w mieście). Nadal liczę że w dalszej perspektywie pojawi się taka wersja LPG.
Premiera mi się podoba, ale nie czuję chęci zmiany. Na szczęście... ;)

r70 - 2023-11-30, 09:49

dziś pytałem w salonie; podobno w 2024 będzie zaprezentowana cała gama silników - m.in. 1.0 albo 1.2LPG ok 120KM (obstawiam że 1.2 - na bazie tej nowej jednostki obecnie oferowanej z wtryskiem bezpośrednim benzyny).
Fizycznie do zobaczenia w maju, zamówienia w lutym, a cenniki polskie chyba w styczniu

Rysiob - 2023-11-30, 12:36

Ogólnie bardzo fajne auto im wyszło wizualnie. Nie wiem, jak jakość tworzyw, bo niektórzy to krytykują na podstawie zdjęć - się zobaczy.
Wnętrze wygląda fajnie, świeżo - cieszy, że pojawi się podgrzewana przednia szyba (jest odpowiednia ikonka na tablecie do aktywacji, podobnie jak grzanie kierownicy). Jest rozpoznawanie znaków, ciekawe co z aktywnym tempomatem - jeszcze nikt o tym nie wspominał w relacjach.
Co do gamy silnikowej fajnie, że pozostawiono 1.0 LPG, choć liczyłem, że jakiś silnik z gazem będzie łączony w końcu z automatem. Może w późniejszym czasie dojdzie coś do gamy.

Black Dusty - 2023-11-30, 12:39

Rysiob napisał/a:
cieszy, że pojawi się podgrzewana przednia szyba (jest odpowiednia ikonka na tablecie do aktywacji, podobnie jak grzanie kierownicy).

W obecnej wersji też było tyle że nie na naszym rynku.

Rysiob - 2023-11-30, 16:04

Tak, masz rację. Ale patrzę przez pryzmat klienta w naszym kraju - my nie mogliśmy sobie takiego wyposażenia zamówić.

Ciekawy jest ten silnik 1.2 - trzy cylindrowy, z wtryskiem bezpośrednim i układem miękkiej hybrydy. Zobaczymy jak to się będzie z czasem sprawować, bo chyba taki układ (ale z większym Aku) jest w Australu.

r70 - 2023-11-30, 16:31

To jest chyba ten sam silnik który mia premierę w austral-u. Gdzie znalazłeś info o aku ? Mi się wydaje że akumulator ma taką samą pojemność - tak jak napisałem relatywnie dużą bo tylko 25% mniejsza niż w pewnej hybrydzie która pojemność 1.2KWh wykorzystuje jako akumulator trakcyjny do ruszania , podtrzymania jazdy, manewrów albo wymuszonego trybu elektrycznego.
Rysiob - 2023-12-01, 06:18

Według portalu l'Argus w Dusterze ma siedzieć akumulator o pojemności 0,9 kWh.
Źródło: https://www.largus.fr/act...o-30030743.html

r70 - 2023-12-01, 07:32

No właśnie w nowym dusterze też jest taka pojemność - dla porównania nowy 1.2 130km pas ma płowe tej pojemności a mimo to potrafi nawet jeździć na samym elektryku (oczywiście z ograniczeniami)
r70 - 2023-12-01, 21:31

Poszperałem trochę - 1.3tce mild hybrid 12v na akumulator 0.13KWh. w tym zestawieniu nowy nowy 1.2tce mild hybrid 48v powinien zapewnić naprawę fajne efekty - oczywiście pod warunkiem korzystania z rekuperacji (ponieważ jest naprawdę spory magazyn na odzyskana energię 0.9KWh vs 0.13KWh dla 1.3tce) ma wspomaganie 48v więc zapewni zdecydowanie większe wsparcie przy przyspieszaniu. Do tego sam silnik dzięki 3cylindorm będzie miał pewnie 20% większość efektywność paliwową względem r4 1.33 żez powodu mniejszych tarć.
Czekam na wersję LPG -powinna palić z15-20% mniej niz mój 1.0 przy dynamiczniejsze jeździe ;)

michauek22 - 2023-12-01, 22:20

yeti65 napisał/a:
Obawiam się że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.

To źle się obawiasz bo nowy Duster to będzie najlepiej wyciszona Dacia w całej historii tej marki :-D

r70 - 2023-12-02, 08:52

michauek22, to jak rozumiem lista życzeń ? ;) choć w moim obecnym 2fl czyje braki jedynie w zakresie wygłuszenia od podwozia - choć i tak jest o niebo lepiej niż w Sandero/Logan (Joggera nie sprawdzałem).
yeti65 - 2023-12-04, 18:40

michauek22 napisał/a:
yeti65 napisał/a:
Obawiam się że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.

To źle się obawiasz bo nowy Duster to będzie najlepiej wyciszona Dacia w całej historii tej marki :-D

Bo w prospekcie reklamowym tak napisali :?:
Pożyjemy zobaczymy

michauek22 - 2023-12-11, 18:36

No dobra ale kiedy jakaś jazda próbna czy coś... znowu za pół roku :roll: :?:
r70 - 2023-12-11, 18:44

Tak, w maju
michauek22 - 2023-12-19, 14:41

:evil: :evil:
Szabelka - 2024-03-13, 19:34
Temat postu: Dacia Duster III - ceny i wersje
No cóż… tanio już było 😎 Marka chce budować wizerunek solidnych samochodów i nieco odciąć od łatki maksymalnie budżetowych produktów 🧐

Dacia Duster III - ceny i wersje

BastarPL - 2024-03-14, 12:42

Nie wiem, dlaczego powołuje się Pan na ceny w Rumuni, skoro nie zostały one do dzisiaj potwierdzone oficjalnie.

Wchodząc na stronę dacia.ro nie uraczymy cen...
Proponuję porównać z dacia.it dacia.ch lub dacia.de - tam są oficjalne ceny i konfiguratory.
U nas powinno być nieznacznie drożej niż na dacia.de

toka93 - 2024-03-15, 11:38
Temat postu: Re: Dacia Duster III - ceny i wersje
Szabelka napisał/a:
No cóż… tanio już było 😎 Marka chce budować wizerunek solidnych samochodów i nieco odciąć od łatki maksymalnie budżetowych produktów 🧐


Można się odcinać o ile jakościowo będzie lepiej. Pomimo dużej sympatii do Daci Duster II dalej w środku wygląda budżetowo pod względem jakości jak i możliwości opcji. Na cennik trzeba czekać, bo Renault Polska nie raz zaskoczyło z cenami oraz dostępnością wersji - nie zawsze pozytywnie.

temporar - 2024-03-18, 17:07

Pokonfigurowałem na francuskiej stronie. Zakres cenowy od 85,100 do 127,500 pln wobec 79,900 do 113,700 pln dzisiaj. Zważywszy, że auto jest szersze, wyższe, ma większy bagażnik i sporo dodatkowego techu wymaganego przez nowe GSR to cennik całkiem rozsądny.

Osobiście wybrałbym Journey w cedarze TCe 130 z City Packiem za 112 tys pln.

temporar - 2024-03-25, 09:22

Media piszą , że będzie 150KM 4x4 silnik zasilany gazem.
r70 - 2024-03-25, 15:47

Ja czytałem tylko w tym jednym medium i wygląda mi to na falstart z 1.04 ;)
Mało mi się chce wierzyć w silnik 1.3 który zostaje zastąpiony nowym R3 1.2 do tego z tak dużą mocą w LPG. Duży silnik, duża moc i 4x4 wygenerowały u raczej bardzo duże opłaty emisyjne - nawet przy zasilaniu LPG.
Nadal bardziej wierzę w gazowa wersję 1.2 o mocy 115-120KM

temporar - 2024-03-26, 09:12

Na polskiej stronie Dacii pojawił się konfigurator nowego Dustera:
https://www.dacia.pl/hybr...nfigurator.html

Ceny startują od 79.900 pln za Essential do 127.000 pln za Extreme hubrydzie, najdroższym kolorze, 18-kami i wszystkimi opcjami.

temporar - 2024-03-26, 10:41

Porównanie wyposażenia wszystkich wersji. Dla Journey jest też porównanie silników.
paul7 - 2024-03-26, 15:26

W Tce130 mild hybrid silniczek służy do ładowania , ruszenia start/stop, może sterować klimą i chłodzeniem. Może ew, poruszyć samochodem, dalej to benzyniak musi sam. A daje tylko 10% oszczędności w mieście. Już lepiej full hybrid 140, tam są silniki trakcyjne i mogą pociągnąć samochód i poza miastem.
r70 - 2024-03-26, 17:58

W całym ruchu pozamiejskim 1.3tce 130KM (z czego silnik spalinowy 130KM, 230Nm) sprawdzi się znacznie lepiej niż cięższy, i tylko teoretycznie mocniejszy 1.6 140KM (z czego silnik spalinowy 91-94KM, 148Nm) w pełnej hybrydzie. Tylko 16KM w elektrycznym silniku wersji 1.3 zapewnię zastrzyk Nm w newralgicznych momentach a biorąc pod uwagę relatywnie duży akumulator trakcyjny (0,9Kw o ile pamiętam) zawsze powinniśmy mieć zapas tej energii i w każdej sytuacji zanim turbina zacznie dmuchać to wspomoże jednostkę spalinową. Przy pełnej hybrydzie akumulator jest tylko 30% większy, a musi zasilić znacznie silniejszy elektryczny silnik trakcyjny i drugi wspomagający, do tego oba wspomagają znacznie słabszy silnik spalinowy, z gorszą krzywą momentu.
Zaletą wersji droższej będzie automatyczna skrzynia i ruch miejski (poza zimą) kiedy faktycznie odpowiednio prowadząc samochód znaczną część dystansu przejedziemy napędzani silnikiem elektrycznym i energią odzyskaną z wytracania prędkości a tylko sporadycznie z pracy silnika spalinowego pracującego w najbardziej optymalnym zakresie obrotów.

Dymek - 2024-03-26, 19:42

Serio? Trójkąt czy gaśnica są za dopłatą? :shock:
Urzekły mnie dane techniczne konkretnej, skonfigurowanej wersji Extreme: "Hamulce tylne (typ, średnica): T9 (bębny) lub 280 mm (tarcze)"
Monetą będą rzucać i klient dostanie co się trafi? :roll:

maciek - 2024-03-26, 20:43

pakiet z elektrycznym ręcznym dodaje tylne hamulce tarczowe ;-)

trójkąt, apteczka, gaśnica dostajesz zawsze ;-) chyba że chcesz mieć drugi pakiet to możesz sobie dokupić :-P

temporar - 2024-03-27, 00:40

Kilka słów na temat wersji i różnic między nimi.

Essential jest chyba głównie po to by pokazać, że da się poniżej 20 tys eur / 80 tys pln. Trzeba jednak przyznać, że ta wersja ma wszystko co powinna i zarówno z zewnątrz jak i środku auto wygląda dobrze.

Expression będzie pewnie najczęściej wybieraną wersją. Ma najpopularniejszy w Polsce silnik, media display, kamerę cofania, podłokietnik, ładne felgi i pełne spektrum wyboru kolorów. Świetne value for money. Wyjątkiem jest tapicerka o czym poniżej.

Jeśli chodzi o Extreme i Journey to powinna to być jedna wersja z kilkoma dodatkowymi pakietami.
Do Journey nie da się dokupić modułowych relingów co jest sporym, niezrozumiałym minusem. Do Extreme można dokupić wszystko to co ma Journey w standardzie (pakiet Techno i 18-ki) ale jest się skazanym na kontrowersyjne miedziano-brązowe wstawki. Dlaczego do Journey nie mogę dokupić tego co ma w standardzie Extreme? Jaki to ma marketingowy sens?

W ogóle pod względem estetycznym Dacia strzela sobie od jakiegoś czasu w stopę. Miedziane wstawki powinny być tylko i wyłącznie opcjonalnym pakietem. One wyglądają ładnie z cedar green i może lichen khaki, ale beznadziejnie z terracota brown czy czarnym. W standardzie powinny być białe wstawki i lusterka w kolorze nadwozia.

To samo z tapicerką. W standardzie wszystkich wersji powinna być ta która jest w Essential. Jest nijaka, ale przez to pasuje do każdego koloru nadwozia. Natomiast Denim i Microcloud powinny być opcjonalnie za dopłatą. Jeżeli chce mieć Expression czy Journey w cedar green to na pewno nie z niebieskim wnętrzem. A nie mam innego wyboru. Kto w ogóle wpadł na pomysł niebieskiej tapicerki nie oferując niebieskiego koloru nadwozia?

Dymek - 2024-03-27, 00:59

maciek napisał/a:
pakiet z elektrycznym ręcznym dodaje tylne hamulce tarczowe ;-)
trójkąt, apteczka, gaśnica dostajesz zawsze ;-) chyba że chcesz mieć drugi pakiet to możesz sobie dokupić
Dzięki wielkie za oświecenie, ale to tylko pokazuje ułomność Daciowego konfiguratora- po skonfigurowaniu konkretnej wersji, powinniśmy na koniec otrzymać dane wersji, którą wybraliśmy a nie dostępne opcje.
BastarPL - 2024-03-27, 08:57

Zamówiłem wczoraj Hybrydę 140 + pakiet zima. Zobaczymy co to warte.
DrOzda - 2024-03-27, 14:05

Skąd macie informację o tarczach hamulcowych z tyłu ?
defunk - 2024-03-27, 16:19

DrOzda napisał/a:
Skąd macie informację o tarczach hamulcowych z tyłu ?


Jak przejdziesz cały konfigurator, w podsumowaniu jest:

Cytat:
Hamulce tylne (typ, średnica) ---- T9 (bębny) lub 280 mm (tarcze)

MarekZawadzki - 2024-03-28, 15:54

Wychodzi na to, że silnik 1.3 Tce jako mild hybrid to tak naprawdę trzycylindrowy silnik 1.2. to chyba raczej nowa konstrukcja jeżdżąca już jakiś czas w Renault Austral. Ciekawe
r70 - 2024-03-28, 20:43

No bo to nie jest 1.3tce tylko tce 130km - 1.2L R3 że wspomaganiem elektrycznym na pasku osprzętu i o napięciu 48v
wojtek013 - 2024-03-28, 21:11

Dokładnie tak.
Liczba zaworów
12
Procedura homologacji
1
Moc maksymalna kW (KM)
96 (130)
Protokół homologacji
WLTP
Maksymalny moment obrotowy w Nm
230
Rodzaj paliwa
benzyna
Liczba cylindrów
3
Norma emisji spalin
Euro 6
Pojemność skokowa (cm3)
1199

MarekZawadzki - 2024-03-29, 09:19

Dokładnie tak, czyli jest to silnik co najmniej mało popularny - rozważam zmianę samochodu, zależy mi koniecznie na 4x4, a zatem w obecnej konfiguracji tylko ten silnik wchodzi w grę. Chyba jednak wstrzymam się z decyzją do możliwości zobaczenia tego "na żywo"
r70 - 2024-03-29, 09:32

Silnik jeździ już jakiś czas w renault, w wersji 130KM 48V oraz 200KM e-tech ale w naszym kraju jest raczej mało popularny z racji modelu w którym znalazł do tej pory zastosowanie. Poza tym nie trafił chyba do samochodów flotowych więc nie ma informacji jak zachowuje się po większych przebiegach. Myślę że u nas dopiero duster ma szansę go w miarę spopularyzować.
wojtek013 - 2024-03-29, 13:00

A tu co innego. Cytat za francuskie. pl
"Pod maską testowego Dustera znajduje się silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V. To trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 nowej generacji współpracujący z silnikiem elektryktrycznym o mocy 16 KM. Akumulator 48V ma pojemność 0,9 kWh a łączna moc napędu wynosi 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, rzecz istotna dla 4×4, wynosi 230 Nm."

I pewnie tak jest.

https://francuskie.pl/jak-jezdzi-nowa-dacia-duster-4x4-z-hybryda-pierwszy-test-suva-w-terenie/

Mamy na forum dealerów marki, może coś więcej powiedzą.

r70 - 2024-03-30, 13:34

Ale gdzie Ty widzisz rozbieżność poza błędem w tekście francuskie.pl która twierdzi że silnik o pojemności 1.2 nazywa się 1.3tce, podczas gdy na całym świecie zanywa się 1.2tce advanced mild hybrid 48v ?
wojtek013 - 2024-03-30, 16:13

Patrząc na konfigurator, można odnieść wrażenie (przynajmniej ja tak, być może błędnie pomyślałem), że te 130 koni i 230 niutonometrów generuje jednostka spalinowa...

Fakt z 1,3 pomyłka.

r70 - 2024-03-30, 19:57

No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)
paul7 - 2024-04-03, 19:14

Frapuje mnie róznica w Extreme i Journey; pierwszy ma relingi modułowe, drugi nie ma. Podobnie z felgami 17" i 18", a przy tym dokładając pakiety wszystkie! do każdej z wersji extreme wychodzi drożej niż journey. Mam dylemat czy nie postawić tutaj na mniejsze felgi ze względu na koszty późniejszej eksploatacji.
michauek22 - 2024-04-03, 20:29

No... Generalnie im mniejsza felga i wyższy profil opony - tym lepiej. Jeżeli chodzi o koszty, oczywiście.
paul7 - 2024-04-03, 20:59

michauek22 napisał/a:
No... Generalnie im mniejsza felga i wyższy profil opony - tym lepiej. Jeżeli chodzi o koszty, oczywiście.

Tak też myślałem, opony te mniejsze są tańsze i łatwiejsze do kupienia, 18 to ciężko później znaleźć. Chętnie bym w journey zmienił opony na 17. ale konfigurator nie daje.
I ciekawostka przykład Full journey z P1 i P3 =97300, a extreme z P2 P3 P4 czyli to samo =100000 .

wojtek013 - 2024-04-03, 21:17

r70 napisał/a:
No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)


Tak, to by to miało jakiś sens.

Ciekawe jak będzie z faktycznym zużyciem paliwa. Czy to zrekompensuje, w skrócie kolejny stopień skomplikowana samochodu.

temporar - 2024-04-04, 12:37

Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.

Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.

Michał_ZS - 2024-04-04, 18:54

szkoda, że automat w (prawdziwej) benzynie przeszedł do historii :-(
paul7 - 2024-04-04, 20:51

temporar napisał/a:
Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.

Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.

Zgadzam się z Tobą, są i zagwozdki opony typu 17 i 18 cali. Jeśli chodzi o hamulce bębnowe to nie mają one związku z zastosowaniem elektrycznego sterowania. Może tarczowe będą dostawiać przy 4x4 lub hybrydzie. Nawet w Renault jest podobnie. Co do wielkości opon, to między 17 i 18 są malutkie różnice bo stosowane są różne średnice profili. A dodatkowo różnica w cenie dla większych jest kolosalnie duża.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group