DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - awaria włącznika wycieraczek

mgg - 2009-07-31, 10:26
Temat postu: awaria włącznika wycieraczek
Witam od pewnego czasu zauważam nieprawidłowe funkcjonowanie włącznika wycieraczek.
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.
Czy ktoś miał taki problem?

jackthenight - 2009-07-31, 11:04

To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.

Czeka cię demontaż silniczka wycieraczki - raczej prosta sprawa.
I tam będzie przełącznik ze stykami, które najprawdopodobniej przysniedziały - trzeba je oczyścić.

ADAM 12 - 2009-07-31, 12:13

mgg napisał/a:
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.


Manetki-czyli przełącznika(dżwigni) wycieraczek ?

jackthenight napisał/a:
To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.


Ten wyłącznik odpowiada tylko za ustawienie wycieraczek w pozycji wyjściowej,natomiast w opisanym przypadku przełącznik pod kierownicą jest uszkodzony,i np. po przełączeniu na pracę ciągłą i cofnięciu działa prawidłowo.
Jest to częsta przypadłość w Oplu Viwaro(taki inny Renault).Można wymienić lub przyzwyczaić się,co jest trochę uciążliwe.

mgg - 2009-07-31, 12:17

też tak sądzę bo mozna znaleść ustawienie manetki przy którym działa normalnie.
Podejrzewam że to może styki niekontaktuja może wystarczy prysnąć WD40 lub innym cudem i nie trzeba bawić się w wymianę.

ADAM 12 - 2009-07-31, 12:34

Spróbować można,napewno Ci to nie zaszkodzi,ale problem polega na wytarciu styków,i dlatego jak poruszać dżwignią to działa a przy normalnym przełączeniu trafia na wytartą przerwę.
jackthenight - 2009-07-31, 20:49

ADAM 12 napisał/a:
mgg napisał/a:
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.


Manetki-czyli przełącznika(dżwigni) wycieraczek ?

jackthenight napisał/a:
To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.


Ten wyłącznik odpowiada tylko za ustawienie wycieraczek w pozycji wyjściowej,natomiast w opisanym przypadku przełącznik pod kierownicą jest uszkodzony,i np. po przełączeniu na pracę ciągłą i cofnięciu działa prawidłowo.
Jest to częsta przypadłość w Oplu Viwaro(taki inny Renault).Można wymienić lub przyzwyczaić się,co jest trochę uciążliwe.


To trochę źle zrozumiałem kolegę "mgg", sądziłem że włącza wycieraczkę i jak ona rusza to ją wyłącza dzwignią - i w tym momencie wycieraczka staje w miejscu, zamiast wykonać pełny cykl.
No jeśli staje wycieraczka, pomimo że dźwignia jest włączona- a jeśli się ją lekko ruszy i wycieraczka rusza to oczywiście styki dźwigni wytarte.

mgg - 2009-11-12, 06:54

Witam
odgrzewam stary temat z przełącznikiem wycieraczek , bo pozycja środkowa zupełnie przestała działać , czy ktoś rozbierał , naprawiał lub wymieniał ten przełącznik.
Szukałem na allegro i sklepach internetowych , ale oferują tylko zespół razem z przełącznikiem migaczy i to z demontażu za 300zł.
http://moto.allegro.pl/it...nkowskazow.html

Kotus - 2009-11-13, 09:36

Zauważyłem, że często po przesunięciu dźwigni w położenie do pracy z przerwami wycieraczki uruchamiają się ze zwłoką tj. nie bezpośrednio po włączeniu. Trochę to irytujące. Boję się kosztów jakie trzeba by ponieść przy ewentualnym usunięciu usterki.
loganik - 2009-11-13, 10:26

Radzę wymontować wyłącznik/ po zdjęciu osłony kierownicy czynność dość prosta/ i rozebrać go, nie bardzo wierzę żeby tam coś się wytarło, raczej brak styku. Po wyjęciu wyłącznika, spróbuj włączyć na ''ostro" i wtedy zobaczysz czy wszystko działa.
Jarosław P - 2009-11-13, 18:36

A może przyczyną zbyt szybkiego zużycia się przełącznika pracy wycieraczek jest brak automatycznego włączania wycieraczek przy używaniu spryskiwacza ? Za każdym razem po użyciu spryskiwacza konieczne jest również włączenie i wyłączenie wycieraczek. A szczególnie w zimie na trasie konieczne jest częste przecieranie szyby , a co za tym idzie co chwilę przełącznik jest w ruchu. ( nie wspominając już o wygodzie )
piotrpek - 2009-11-13, 20:09

A co z gwarancją? Skończyła się?
kier - 2009-11-14, 11:54

Kotus napisał/a:
ze zwłoką tj. nie bezpośrednio po włączeniu. Trochę to irytujące.


A ile ta zwłoka trwa, najlepiej w sekundach?

--
pozdrawiam
kierek

gigi303 - 2009-11-14, 19:12

ja ostatnio zaobserwowałem że jak długo przytrzymam przedni spryskiwacz to zaczyna mi pryskać jednocześnie tylny spryskiwacz czy ktoś z kolegów tez coś takiego zaobserwował u siebie ????
jackthenight - 2009-11-14, 20:28

gigi303 napisał/a:
ja ostatnio zaobserwowałem że jak długo przytrzymam przedni spryskiwacz to zaczyna mi pryskać jednocześnie tylny spryskiwacz czy ktoś z kolegów tez coś takiego zaobserwował u siebie ????


Do przeczyszczenia pompka a dokładniej tłoczek, który stanął w jednej pozycji lub nie do końca zamyka obieg na tylny spryskiwacz. Ogólnie pompka spryskiwacza do kompleksowego przeczyszczenia.

Kotus - 2009-11-15, 08:58

Kier, to trwa mniej więcej tyle, ile przerwa pomiędzy kolejnymi cyklami. To wygląda tak, że najpierw jest pauza, a dopiero później praca.
wat - 2010-12-01, 23:13

podepne się ttaj bo niewiem czy moja wajcha wycieraczek szaleje czy w daci wycieraczki tak dziwnie pracuja że jak sie zmienia predkość ich poracy to lubią sie na moment przyciąc w róznych miejscach u góry na srodku lub 1 cm od startu, przytną sie na chwile i dalej juz spokojnie robią swoje gdzie radzicie szukać problemu?
ciapek316 - 2013-03-19, 18:47
Temat postu: Logan 2005r. problem wycieraczki
Witam takowe autko posiada moj znajomy od niedawna i pokazal sie 2 dni temu problem z przelacznikiem wycieraczek otoz dzialaja tylko na najszypszym biegu czyli 3 nie ma 1 czyli chwilowego (czasowki) i 2 czyli tego wolniejszego dziala tylko najszypszym 3 a w dodatku gdy je wylacza staja w takiej pozycji jakiej zaczyma nie opadaja na dol i nie mamy pojecie z jakiej to winy czy jakis przekaznik czy bezpiecznika to moze byc wina
laisar - 2013-03-19, 18:55

ciapek316 napisał/a:
czy jakis przekaznik czy bezpiecznika to moze byc wina

Raczej samego przełącznika, czyli wajchy wycieraczek - trzeba rozebrać i sprawdzić styki.

ciapek316 - 2013-03-19, 18:58

ale jezeli to by byly styki to by czasem nie dzialaly wszystkie opcje?? bo ja tez nie wykluczalem ze mogly poluznic sie piny w kosce od tych opcji
laisar - 2013-03-19, 19:18

ciapek316 napisał/a:
jezeli to by byly styki to by czasem nie dzialaly wszystkie opcje?

Nie - tam jest dużo styków.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2328

ciapek316 - 2013-03-19, 20:23

ok dzieki sprawdzimy co jest grane i dam znac
Ernest - 2013-03-20, 11:23

W moim Loganie miałem ten sam problem - skończyło się na wymianie silniczka wycieraczek.
roidemonde - 2014-09-12, 15:21
Temat postu: Wycieraczki nie wracają na dół na biegu przerywanym
Witajcie.
Znów piszę do Was moi bracia w życiu z Dusterem z prośbą o pomoc. Mianowicie od jakiegoś czasu (około miesiąca) zauważyłem, że kiedy włączam wycieraczki w pozycji czasowej zatrzymują się one w różnych pozycjach i nie wracają na dół. Za chwilę następuje kolejny cykl czasowy i znów się ruszą - ale albo wrócą na swoją pozycję albo znów staną gdzieś w środku, czy innym miejscu - byle nie tam gdzie powinny. Czy ktoś mógłby pomóc mi z tym problemem bo szukam rozwiązania i jakoś nie znalazłem do tej chwili.
Dzięki z góry za pomoc

roidemonde - 2014-09-12, 20:43

Witam
Mam pytanie do Was jako specjalistów. Czy wśród przekaźników w komorze silnika - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 - któryś odpowiada za wycieraczki? Dzwoniłem dziś do serwisu w związku z niepokojącymi objawami w pracy moich wycieraczek i poradzili mi, żebym sprawdził przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki.... tylko gdzie on jest no gdzie on jest :)

mekintosz - 2014-09-12, 22:32

Pióra oryginalne ? Może warto wymienić na nowe i ponownie sprawdzić ?
roidemonde - 2014-09-13, 07:49

zastanawiałem się też nad tym ale wydaje mi się, że gdyby to były pióra to również blokowałoby się na innych pozycjach. a tak tylko na czasowych. poza tym nie narzekam na działanie wycieraczek bo bardzo ładnie zbierają.
route2000 - 2014-09-13, 07:53
Temat postu: Re: Wycieraczki przednie
roidemonde napisał/a:
Witajcie.
Znów piszę do Was moi bracia w życiu z Dusterem z prośbą o pomoc. Mianowicie od jakiegoś czasu (około miesiąca) zauważyłem, że kiedy włączam wycieraczki w pozycji czasowej zatrzymują się one w różnych pozycjach i nie wracają na dół. Za chwilę następuje kolejny cykl czasowy i znów się ruszą - ale albo wrócą na swoją pozycję albo znów staną gdzieś w środku, czy innym miejscu - byle nie tam gdzie powinny. Czy ktoś mógłby pomóc mi z tym problemem bo szukam rozwiązania i jakoś nie znalazłem do tej chwili.
Dzięki z góry za pomoc


To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.

roidemonde - 2014-09-13, 08:28
Temat postu: Re: Wycieraczki przednie
route2000 napisał/a:

To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.


A gdzie tego mechanizmu szukać mam??

kali - 2014-09-13, 09:57

Albo manetka nie łączy, albo styki w silniku wycieraczki zaśniedziały.
Andrzej Zajczuk - 2014-09-13, 14:22

Przekaźnik jest w module sterowania kabiny UCH ( na schematach elektrycznych oznaczony 645). Jego awaria skutkuje raczej wymianą całego modułu.
roidemonde - 2014-09-13, 19:17

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Przekaźnik jest w module sterowania kabiny UCH ( na schematach elektrycznych oznaczony 645). Jego awaria skutkuje raczej wymianą całego modułu.

Może to głupie pytanie ale jestem bardziej niż zielony....Co to znaczy wymiana całego modułu??

chriskb - 2014-09-13, 19:28

Praktycznie można obejść moduł UCH montując na zewnątrz czaasowy przekaźnik w miejsce sygnału z UCH.
Andrzej Zajczuk - 2014-09-13, 19:34

Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.

roidemonde - 2014-09-13, 20:46

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.

przy wyłączeniu z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo.....
ale. zszedłem sobie do mojego Dusterka i wyjąłem na 3 minuty bezpiecznik UCH i włożyłem go znów.... i wszystko działa. wycieraczki działają jak w dniu kiedy go kupiłem. Więc nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy trochę nie stykał bezpiecznik...czy to w ogóle możliwe, że to był tylko tak błahy powód, że te wycieraczki tak szwankowały??

route2000 - 2014-09-14, 10:12

Może po prostu soft w UCH odpowiedzialny za sterowanie wycieraczkami "zgłupiał" i chwilowy "reset" (poprzez wyjęcie bezpiecznika) pomógł. A czasem wilgoć w np. bezpieczniku może być powodem do głupiej pracy wycieraczek, ale niekoniecznie....
Najważniejsze, że sprawa została pozytywnie załatwiona. ;-)

roidemonde - 2014-11-07, 16:53

Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??

matucha - 2014-11-07, 18:43

Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?
Andrzej Zajczuk - 2014-11-07, 20:57

roidemonde napisał/a:
Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??


Podstawowy problem to immobilajzer , bez zaprogramowania nowy moduł nie rozpozna transpondera kluczyków. Robota dla serwisu, albo przelutowanie kontrolera ze starego modułu do nowego. Na forum już o tym było przy okazji dyskusji o zalanym wodą module UCH.

roidemonde - 2014-11-08, 14:22

matucha napisał/a:
Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?


I tu jest różnie.... W ogóle to jest to jakieś dziwne, ponieważ jak odpalę samochód to pierwsze trzy, cztery ruchy wycieraczką są OK... i za chwilę zatrzymują się....
dlatego też trudno określić jednoznacznie czy od razu wracają do swojej pozycji

proczji - 2015-07-01, 17:41
Temat postu: Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek
Mam problem z biegiem czasowym czyli 1 nie zawsze zaskakuję a raczej rzadko załączają się prawidłowo i muszę skakać między 1 a 2 biegiem wycieraczek by za którymś razem te na 1 biegu chciały zatrybić. Również podczas gdy te już po krótkim boju zadziałają gdy wcisnę przycisk komputera na tej samej dźwigni to często gęsto zatrzymują się niezależnie w jakiej pozycji są na szybie. Czy problem leży po stronie dźwigni ?
d3mol3k - 2015-07-01, 17:54

Podejrzewam że tak - w mojej czasami staja w poprzek na wybojach - oczywiście podczas pracy na biegu przerywanym. Dźwignia a raczej zespół do wymiany.
piotr. z - 2015-07-01, 18:35

Styki się powycierały. Dźwignia będzie do wymiany.
proczji - 2015-07-04, 14:02

Tego się obawiałem :(
123tomek - 2015-12-04, 01:24
Temat postu: Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z przełącznikiem wycieraczek. Na pierwszym "biegu" wycieraczki często się zatrzymują. Jest to ewidentnie wina braku styku bo wystarczy delikatnie stuknąć w wajchę lub lekko ja poruszyć i wycieraczki znowu działają do momentu aż zaliczy się nierówność czy uruchomi spryskiwacz na tylnej szybie i znowu jest problem. Na kolejnych prędkościach wszystko działa bez zacinania.
Jak to się rozbiera by siknąć tam jakimś "kontaktem"? Co mogę przy okazji urwać/zepsuć i na co zwrócić uwagę ;)?

Przy okazji czy można regulować prędkością działania wycieraczek? Tzn. czasem jaki mija między jednym a kolejnym machnięciem?

laisar - 2015-12-04, 03:19

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + wycieracz* + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

123tomek napisał/a:
Jak to się rozbiera

http://www.forum-auto.com...a/sujet4437.htm

123tomek napisał/a:
czy można regulować prędkością działania wycieraczek?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6363

mekintosz - 2015-12-13, 20:31

Odkryłem nieprawidłową pracę przełącznika wycieraczek. Na drugim biegu podczas uruchomienia spryskiwacza szyby , w momencie dociągnięcia do siebie manetki, wycieraczka na chwilkę zatrzymuje się. Po odpuszczeniu spryskiwacza działa prawidłowo. Próbowałem delikatnie zbadać problem i odkryłem, że przy lekkim dociągnięciu dźwigni do siebie, jeszcze zanim ruszy silniczek pompki spryskiwacza wycieraczka przerywa swój bieg. Zjawisko to jest tylko na drugim biegu - najczęściej przeze mnie użytkowanym podczas deszczu. Podejrzewam problem ze stykami w manetce. Pytanie do Was, da się to łatwo zdemontować i coś przeczyścić, dogiąć , spryskać zanim system odmówi pracy ? Czy już powinienem się rozglądać za drygim przełącznikiem do wymiany ?
kali - 2015-12-13, 23:56

Ten typ tak ma.
mekintosz - 2015-12-14, 00:22

Nie zauważyłem wcześniej tego zjawiska, więc może też masz popsute ;-) TTM, że wysiada po 6 latach mnie nie satysfakcjonuje ;-(
mekintosz - 2016-02-05, 17:33

Problem z wycieraczką zmierza do całkowitej awarii. Aktualnie przy tryskaniu na szybę wycieraczki się zatrzymują i co gorsze coraz częściej tak pozostają. Dopiero popchnięcie manetką od siebie powoduje powrót styku i wszystko działa. W związku z tym muszę wykombinować jak to naprawić bez zakupu nowego przełącznika. Jest szansa na zdjęcie/ zdemontowanie samego przełącznika wycieraczek wraz z manetką bez demontażu koła kierownicy i "zwijaka" poduszki ( czego się obawiam by nie popsuć ;-()
eplus - 2016-02-05, 17:36

W naszych autach nie zdejmuje się spodni przez głowę, jak w VAG. Przełączniki wycieraczek i świateł są doczepione z boku do kolumny. Demontaż bez problemów.
mekintosz - 2016-02-05, 17:40

Zatem jak już go skutecznie zdemontuję, jest możliwość rozkręcenia i przyjrzenia się stykom tego elementu?
laisar - 2016-02-05, 18:21

mekintosz napisał/a:
jak już go skutecznie zdemontuję, jest możliwość rozkręcenia i przyjrzenia się stykom tego elementu?

Tak.

Krayzie184 - 2017-07-30, 22:21
Temat postu: Problem z pierwszym biegiem wycieraczek
Witam, od dłuższego czasu zacinają mi się wycieraczki na pierwszym, przerywanym biegu. Gdy chcę tylko raz przejechać po szybie to nie ma problemu, ładnie chodzą. Inaczej wygląda sprawa gdy delikatnie deszcz pada i chcę zostawić włączone wycieraczki na pierwszym biegu to wycieraczki zatrzymują się u góry albo w ogóle nie startują. Czy ktoś z was miał ten problem? Jak dostać się do silniczka wycieraczek. Z góry dzięki za jakikolwiek odzew. Pozdrawiam
Fruxo - 2017-07-30, 23:06

manetka do wymiany
route2000 - 2017-07-31, 07:56

Masz auto na gwarancji?
Jeśli nie to mam manetkę oryginalną do odsprzedania. ;-)
Była używana w Lodgy, ale wymieniłem na z regulowanym czasem wycieraczek od Clio.

Krayzie184 - 2017-07-31, 22:04

Nie mam auta na gwarancji, w weekend rozkręcę to ustrojstwo i zobaczę czy to faktycznie to. Jeśli tak to odkupię to od ciebie
Fruxo - 2017-08-01, 07:13

możesz spróbować wyczyścić styki miedziane , są do tego preparaty specjalne np kontakt lub wurth do styków , może nawet obeszło by się bez rozbierania
https://eshop.wurth.pl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3111-B1-Site/pl_PL/-/PLN/ViewCatalog-Browse?CatalogCategoryRef=31113009030302%40WuerthGroup-Wuerth-3111&SelectedFilterAttribut=%255B%255D&CatalogCategoryID=7bsKD92ebMoAAAE_p6AMbtVi

Krayzie184 - 2017-08-12, 15:37

Witam, pomogło najlepsze narzędzie, WD40. Otworzyłem maskę, zdjąłem czarne plastiki pod którymi jest silnik wycieraczek i na ramiona, a dokładnie na śruby polałem właśnie WD. Wszystko działa
Martens - 2017-08-20, 11:23

Przejrzałem cały temat i dalej jestem głupi. Sprawa wygląda tak: logan mcv I, wycieraczki na pierwszym (przerywanym) biegu pracują normalnie, po przełączeniu na drugi zatrzymują się w pozycji, w której akurat są, po przełączeniu na trzeci (najszybszy) pracują normalnie. W tym drugim położeniu, jak delikatnie poruszam dźwignią góra-dół, czasem zaskoczą, czasem nie. Ktoś wie, co może być tego przyczyną i ile to kosztuje?
shrek - 2017-08-20, 12:00

Martens napisał/a:
jak delikatnie poruszam dźwignią góra-dół, czasem zaskoczą, czasem. Ktoś wie, co może być tego przyczyną

No chyba odpowiedziales sobie sam.

Martens - 2017-08-20, 12:20

Błąd, miało być "czasem zaskoczą, czasem nie". Nadal nie wiem, co jest przyczyną. Jeśli ktoś ma merytoryczną odpowiedź, będę wdzięczny. Jeśli nie, będę wdzięczny za niezabieranie głosu.
shrek - 2017-08-20, 12:29

No to pisze. Jak ruszasz i raz dziala raz nie, to chyba znaczy, ze z manetka jest cos nie tak.
DrOzda - 2017-08-20, 12:29

Ale co tu wymyślać uszkodzony styk czy naderwany przewód i tyle ...
eplus - 2017-08-20, 14:03

Manetkę wycieraczek do DD kupiłem kiedyś na allegro na wszelki wypadek, cena o rząd wielkości niższa od tej z lewej strony kierownicy.
route2000 - 2017-08-22, 00:05

Jak jesteś zainteresowany to mam manetkę wycieraczek do sprzedania z Lodgy. Info na PW.
aesir - 2017-11-13, 10:01
Temat postu: Zatrzymywanie się wycieraczek w różnym położeniu
Mam problem z wycieraczkami i powiedzcie mi, czy to może być wina przełącznika zespolonego? Chodzi o to, że jak włączam wycieraczki na 1 tryb to działają, ale jak tylko delikatnie dotknę dźwigni przełącznika to od razu wycieraczki zatrzymują się np w połowie szyby (w danym momencie kiedy dotknę przełącznika) Albo jak są w pozycji neutralnej włączam tryb 1, chodzą i wracają do poz neutralnej - dotknę przełącznik i już nie chodzą... Dotknę jeszcze raz i chodzą znów.

Mieliście coś takiego? Jeśli to przełącznik to lepiej kupić na allegro czy w jakimś sklepie szukać?
Pozostałe tryby działają normalnie.

RowerekCombi - 2017-11-13, 10:58

Tak to jest ewidentny problem przełącznika zespolonego. Wypalone styki lub po prostu za tyle lat się zużyły :-> proponuję wymianę na nowy i będzie wszystko ok.
laisar - 2017-11-13, 13:44

Najpierw czyścimy, dopiero potem wymieniamy.
route2000 - 2017-11-13, 14:17

aesir, jak jesteś zainteresowany to mam manetkę wycieraczek do sprzedania z Lodgy. Info na PW.
aesir - 2017-11-13, 19:51

@route2000 spróbuję w takim razie przeczyścić, jak nie pomoże to odezwę się :) Dzięki bardzo za info.

Co do czyszczenia, wystarczy rozkręcić obudowę w koło, czy kierownicę trzeba ściągać?

eplus - 2017-11-13, 20:47

Ale przecież styk powrotny zapewniający parkowanie na dole musi być też w przekładni przy silniku? Może tam jest problem?
laisar - 2017-11-13, 23:59

aesir napisał/a:
kierownicę trzeba ściągać?

Nie.

route2000 - 2017-11-14, 10:48

aesir napisał/a:
@route2000 spróbuję w takim razie przeczyścić, jak nie pomoże to odezwę się :) Dzięki bardzo za info.

Co do czyszczenia, wystarczy rozkręcić obudowę w koło, czy kierownicę trzeba ściągać?

Nie, wystarczy wykręcić dwie śruby pod spodem osłony kolumny kierownicy, lekko szarpnąć obie połówki osłony i masz dostęp do przełącznika. Śrubokrętem TORX wykręcasz 2 śruby i odpinasz kostkę elektryczną i masz już w ręce. ;-)

aesir - 2017-11-15, 13:24

Grzebałem, czyściłem psikłem kontaktem i nic, coś mi się zdaje, że gdzieś przerywa przy tej dźwigni jak dzisiaj próbowałem.
Szkoda, że dźwignia od @route2000 nie pasuje do mojej Loganki, z tego co widziałem podeszłaby spokojnie pod Logana MCV II.
Muszę coś innego obmyślić.

subribe - 2018-07-21, 16:32
Temat postu: Wycieraczki nie parkują, układ czasowy nie działa
Witam serdecznie, kilka dni temu zakupiłem Dacie Logan 2005r. 1.4MPI Sedan
Jak to przy zakupie używanego auta zawsze jest coś do zrobienia. Większość już poprawiłem.
Aktualnie mam problem z wycieraczkami, mianowicie nie działa parkowanie, tam gdzie je wyłączę to tam zostają. Również nie działa układ czasowy, wycieraczki przy uruchomieniu czasówki parkują i na tym koniec, żadnej reakcji. Pod kierownicą słychać przekaźnik. Wycieranie na 1 i 2 biegu działa, ale nie parkują. Jak to naprawić? Rozebrałem mechanizm przy silniku wycieraczek, wewnątrz 3 szczotki, wyczyściłem, ale raczej jest on do określania pozycji wycieraczek. Gdzie jest przekaźnik i czasówka? Czy to ta czarna puszka po lewej stronie pod kierownicą od której wychodzą dwie wiązki przewodów?

Marek1603 - 2018-07-21, 18:32

Na silniku (mechaniźmie) powinien być jeszcze przełącznik, który podtrzymuje napięcie aż do powrotu wycieraczek w pozycję zerową.
Może trochę inaczej powiem.
Sygnał z tego przełącznika idzie do UCH (ta czarna skrzynka), a on podtrzymuje napięcie na przekaźnik sterujący silnik wycieraczek.

subribe - 2018-08-01, 16:48

Nie ma nic.
https://photos.app.goo.gl/CGhwTvVbjZGNStoG8
https://youtu.be/YLr7bx0RyvA

Marek1603 - 2018-08-01, 17:25

Jak nie ma jak jest.
Masz trzy przewody i czwarta masa na silniku.
Nawet na tych trzech może być zrobione.
środkowy minus, a zewnętrzne sterowanie plusem start i stop.

subribe - 2018-08-02, 03:13

Jest tak, te 2 bez blaszek, potem masa, masa, plus 12v, wyczyscilem to, przejście niby jest. Dogiecie blaszek nic nie daje
Marek1603 - 2018-08-02, 06:15

subribe napisał/a:
2 bez blaszek, potem masa, masa, plus 12v,


Tak nie może być ponieważ na tym talerzu masz zwarte i pierwsze załączenie, ruch silnika i wybije bezpiecznik. Zrobi zwarcie. To są trzy plusy. Podaj na środkową (z tych trzech) +12V to będzie pracował silnik cały czas i przewód powinien z silnika być grubszy. Dwa zewnętrzne to są sygnały do UCH w jakim położeniu jest silnik.

Niestety coś jest uszkodzone. Może przewód gdzieś, albo co gorsze samo wejście sygnału w UCH.

subribe - 2019-01-17, 21:54
Temat postu: Przekaźnik wycieraczek - brak czasówki
Witam, w przyszłym tygodniu muszę jechać do przeglądu, niestety nie działa mi układ czasowy wycieraczek, wycieraczki po wyłączeniu stają w miejscu, nie wracają na neutralne położenie, komputer zwraca błąd położenia wycieraczek. Gdzie znajdę przekaźnik który steruje wycieraczkami? Pod maskę nie ma, po lewej stronie w kabinie także, a jednak słychać że gdzieś coś cyka pod kierownicą.
Dacia Logan 2005r. 1.4

matysz - 2019-01-19, 16:02

miałem to samo w moim loganie 2007.
Wymiana całego mechanizmu wraz z silniczkiem zalatwiła sprawę.
Koszt 30zł z wysyłką za cały mechanizm z silniczkiem i 40 min roboty.

stad wniosek ze czujnik jest w silniku ;)

tAboon - 2019-01-21, 07:05

Czujnik położenia wycieraczek będzie w silniku.

W Citroen Xsara Picasso miałem podobny objaw (nie chciały się wyłączyć :) ) Wyjąłem cały mechanizm, dostałem się do czujnika, wyczyściłem, złożyłem i 2 lata działały... a potem sprzedałem Pisankę.

subribe - 2019-01-22, 18:06

Rozłożyłem mechanizm, wyczyściłem i nic, zakupiłem po taniości (30zł za całość) przełącznik i UCH, może przekaźnik, a może przełącznik.. Jak będzie cieplej to rozbiorę. Aktualnie nie mam miejsca w garażu a na dworze -3 stopnie. Myślę że nie obleje przeglądu, bo działają prócz czasówki. Jak się zabiorę to dam znać co wyszło. Dzięki
tAboon - 2019-01-23, 07:29

Tutaj tez czyściłeś?
subribe - 2019-01-23, 23:06

Tak, czyściłem. U mnie inaczej trochę to wygląda. Są 3 piny, a dwa kolejne wyglądają tak jak by ich nie było albo były urwane, od zewnątrz silnik jest tam przylutowany. Kupiłem auto to już nie działało. Udało mi się znaleźć cały mechanizm za 16zł. Czekam aż przyjdzie, jutro powinien być to będę miał pewność co z tym jest nie tak.
subribe - 2019-01-25, 18:21

Sprawdziłem mechanizm, po uruchomieniu czasówki dociera do niego 12V.
Podłączyłem zakupiony na allegro silniczek z mechanizmem i także zachowuje się tak samo.
Zaryzykowałem, odpiąłem akumulator, wymontowałem UCH, wymieniłem w nim przekaźniki z innej sztuki. Złożyłem i nic się nie zmieniło. Pozostaje przełącznik? Nie dostałem identycznego, ale od tego samego modelu, jutro sprawdzę czy pasuje.

subribe - 2019-01-26, 15:56

Wuala! Naprawione! Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie, uszkodzony był włącznik.
A w między czasie rozebrałem UCH i wymieniłem przekaźnik wycieraczek, podłączyłem na krótko drugi mechanizm wycieraczek. Szkoda że za przełącznik zabrałem się na końcu.
Najpierw rozebrałem kierownicę, potem wymontowałem włącznik, trzymał się na 2 śrubki,
rozebrałem go, umyłem w ipie i okazało się że jest ukruszony jeden ze styków. Kilka dni temu zakupiłem na popularnym portalu niby taki sam, ale brakowało w nim przycisku do sterowania zegarem, czyli pokazywanie spalania itp.
Po rozebraniu go, okazało się że styki są identyczne, poza tym jednym mankamentem, przełożyłem więc styk i śmiga :)

Nikita_Bennet - 2020-10-21, 13:39

roidemonde napisał/a:
matucha napisał/a:
Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?


I tu jest różnie.... W ogóle to jest to jakieś dziwne, ponieważ jak odpalę samochód to pierwsze trzy, cztery ruchy wycieraczką są OK... i za chwilę zatrzymują się....
dlatego też trudno określić jednoznacznie czy od razu wracają do swojej pozycji


rozwiązałeś swój problem?
U mnie właśnie po 2 latach zaczęło się pojawiać coś podobnego czasem.
Wsiadam włączam wycieraczki i zrobią jeden albo trzy ruchy i zatrzymują się w losowym miejscu.
Ruszając manetką nie idzie ich ruszyć. Wyłączę silnik i za 2-3 minuty wszystko chodzi jak trzeba. Od czego zacząć żeby na serwisie też nie wciskali kitu?

marcinch - 2021-09-22, 11:54
Temat postu: wycieraczki się zacinają - duster II
Mam uruchomioną opcję automatycznej wycieraczki. pojawił się problem na 1 biegu, wycieraczki się zacinają. Czy to wina czujnika w szybie, czy uch bo podobno przekaźnik właśnie tam się znajduje.
michauek22 - 2021-09-22, 17:36

Raczej czujnik w szybie...
Dymek - 2021-09-23, 09:22

Zależy jak wygląda to zacinanie? Po prostu nie pracują, czy stają na szybie? Czujnik daje jedynie sygnał do uruchomienia wahnięcia, ale na całą resztę cyklu (pełne wahnięcie i powrót) już nie ma żadnego wpływu.
Nikita_Bennet - 2021-09-27, 14:10

bo może być walnięty silnik - u mnie to wymieniali bo raz na kwartał się przycięły.
marcinch - 2021-10-06, 14:39

Dymek napisał/a:
Zależy jak wygląda to zacinanie? Po prostu nie pracują, czy stają na szybie? Czujnik daje jedynie sygnał do uruchomienia wahnięcia, ale na całą resztę cyklu (pełne wahnięcie i powrót) już nie ma żadnego wpływu.

Startują i co jakiś czas stają w pionowej pozycji

galuszkiewicz - 2021-11-05, 13:52
Temat postu: Dziwne zachowanie wycieraczek
Witam,

Moje auto to Duster 2 (2018)

Od jakiegoś czasu zauważyłem takie coś - jak włączam wycieraczki (obojętnie jaki tryb) to czasami zatrzymują się gdzieś na szybie (w różnych miejscach) i nie da się ich dalej włączyć - nie reagują na dźwigienkę. Ale wystarczy chwile poczekać albo pojechać kawałek i nagle jak któryś kolejny raz spróbuję, to zadziałają i wracają z powrotem - i potem już działają. Takie coś może się zdarzyć raz czy dwa pod rząd i potem spokój - jadę i próbuję i działa. Następnym razem wsiadam do auta i znowu problem (ale nie zawsze).

Inny przypadek to taki że jakby nie działał czujnik powrotu i wycieraczki tylko działają jak trzymam dźwigienkę, a jak puszczę to się zatrzymują od razu - znowu popchnę to znowu itd. No i za jakiś czas znowu wszystko działa normalnie.

Sprawdzałem bezpiecznik - jest ok.
Najdziwniejsze że to raz się dzieje a raz nie i samo się naprawia i potem znowu, oraz to że raz jakby nie działał czujnik a innym razem jakby w ogóle nie działały.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Co to może być?
Jak pojadę do warsztatu to nawet nie mam jak pokazać problemu, bo akurat wtedy będzie działać...

Pozdrawiam,
Piotr

chrom6 - 2021-11-05, 14:07

to sa objawy umierajacego silniczka lub mechanizmu wycieraczek. jak je opiszesz tak jak tutaj to przyzwoity mechanik bedzie wiedzial gdzie szukac problemu
galuszkiewicz - 2021-11-05, 14:27

chrom6 napisał/a:
to sa objawy umierajacego silniczka lub mechanizmu wycieraczek. jak je opiszesz tak jak tutaj to przyzwoity mechanik bedzie wiedzial gdzie szukac problemu


A czy to może być objaw że coś nie kontaktuje pomiędzy sterowaniem a mechanizmem? Jakieś połączenie?
Dopytuję bo we wrześniu miałem wymieniany wentylator nawiewu kabiny i czy przypadkiem jak to robili to jakiegoś kabelka nie popsuli? Czy to bez związku?
Problem pierwszy raz zauważyłem po jakimś czasie od tej naprawy, czy to tylko raczej zbieg okoliczności?

chrom6 - 2021-11-05, 14:38

raczej zbieg okoliczności,
Prezes - 2021-11-06, 12:42

galuszkiewicz, hej, też mam Dustera 2 i też ostatnio mam takie przypadki. tj. zacięło się raz, ale ostatnio czasem jak otwieram auto pilotem, to wycieraczki robią sobie kurs po szybie
Może oprogramowanie jest takie, że po x km ma się coś popsuć :-P

galuszkiewicz - 2021-11-06, 17:19

Prezes napisał/a:
galuszkiewicz, hej, też mam Dustera 2 i też ostatnio mam takie przypadki. tj. zacięło się raz, ale ostatnio czasem jak otwieram auto pilotem, to wycieraczki robią sobie kurs po szybie
Może oprogramowanie jest takie, że po x km ma się coś popsuć :-P


A to tylko raz miałeś? Nie powtarza się?
A z pilotem to u mnie nic się nie dzieje - w ogóle autko spoko (poza tą wymianą nawiewu ale to podobno znany "feler")

Generalnie gdyby moje objawy były chociaż jednolite, to bym coś wykoncypował - ale czemu raz się zachowują jakby nie działał czujnik powrotu, a innym razem jakby w ogóle sterowanie nie działało?
To jest najdziwniejsze....

Prezes - 2021-11-06, 18:32

Tak, z zacinającą się wycieraczką miałem nie tak dawno i tylko raz.
Powitalna wycieraczka kilka razy się mi powtórzyła i też pierwszy raz ze 2-3 miesiące temu.
Pewnie coś z komputerem.. Mam tez fabryczny alarm, u Ciebie tez montowano?

Mam też inny programistyczny zdaje się feler, żona zauważyła, jak włączam kierunkowskazy i mam którąś stację radiową wybraną, to co cyknięcie kierunku a to znika a to pojawia się zaznaczenie stacji :-)

Zaznaczenie stacji nie ma dla mnie znaczenia, a wycieraczki zacięły się raz, więc się nie przejmuję póki co.. gorzej jak mi zamarźnięte przy otwieraniu auta będą chciały śmigać po szybie

galuszkiewicz - 2021-11-08, 08:16

Prezes napisał/a:
Mam tez fabryczny alarm, u Ciebie tez montowano?


Zastanawiałem się nad nim na początku, ale nie, w końcu go nie zamontowałem.

Kurcze żeby chociaż się "zecydowało" na coś - działa albo nie, to by się przynajmniej wyklarowało. Nie chcę zostawiać auta w warsztacie w takim stanie, bo będą grzebać i grzebać i albo nie znajdą albo zrobia coś innego albo powiedzą że zrobią, a za chwilę znowu się powtórzy...

Prezes - 2021-11-08, 17:24

galuszkiewicz napisał/a:
Nie chcę zostawiać auta w warsztacie

Nie po to się kupowało nowe auto, żeby po warsztatach stało 8-)
Reasumując, ja przyjąłem doktrynę "jeździć i obserwować" :mrgreen: W końcu nie są to hamulce, czy coś w tym stylu..

galuszkiewicz - 2021-11-17, 15:05

Byłem pogadać w warsztacie i gościu miał pomysł że to może byc manetka która się poluzowała albo coś.

A ja mam jeszcze takie pytanie - gdzie jest przekaźnik sterujący "powrotem"? przy silniczku czy przy manetce?
Tzn. chodzi mi o to czy kabelki z czujnika powrotu "wracją" w okolice manetki i tam de facto odbywa się sterowanie? (bo ja cały czas myślałem że przekaźnik jest przy silniku, ale nie wiem - może się właśnie mylę)

Dymek - 2021-11-17, 15:21

Za powrót wycieraczek do położenia spoczynkowego, niezależnie od rodzaju ich sterowania, odpowiedzialny jest sam silnik wycieraczek a tak naprawdę mechanizm z układem styków zintegrowany w całość z silnikiem. Dla nas jest to jedna całość, więc nazwijmy ją "silnikiem". Tak jest od lat i raczej Renault też nic nowego pod tym względem nie wymyśliło.
Wycieraczki zatrzymują się "w połowie" gdy szwankuje silnik, mechanizm zewnętrzny przekładni, lub po prostu gdy zanika zasilanie silnika.
Inaczej mówiąc- sterowanie wycieraczkami to tylko impuls pobudzający "silnik". Pobudzony "silnik" sam jest odpowiedzialny za pełny ruch wycieraczek do końca i z powrotem.
Za podtrzymanie pełnego ruchu od startu do powrotu odpowiada odpowiedni układ styków ślizgowych- zwykle wygląda to tak, jak na tym przykładowym zdjęciu z sieci:

galuszkiewicz - 2021-11-18, 09:44

No ok, ale jak w takim razie wyjasnić ten mój drugi przypadek, czyli że wycieraczki chodziły tylko jak trzymałem manetkę - czyli tak jakby ten czujnik powrotu nie istniał?

Stąd mi przyszło do głowy, że jeśli wszystkim "zarządza" manetka, no to teoretycznie oba przypadki mogłyby sie wydarzyć w przypadku jakiegoś jej problemu.

Henry - 2021-11-18, 10:52

galuszkiewicz napisał/a:
No ok, ale jak w takim razie wyjasnić ten mój drugi przypadek, czyli że wycieraczki chodziły tylko jak trzymałem manetkę - czyli tak jakby ten czujnik powrotu nie istniał?


To normalne - manetka zasila silnik przez przekaźnik. Jak się silnik włączy to powinien się włączyć kontaktron i przełączyć przekaźnik na bezpośrednie zasilanie - wtedy manetka już nic nie robi. Jak silnik wróci do pozycji park to kontaktron w silniku się rozwiera i odcina przekaźnik - jeśli manetka jest puszczona to się wyłączy, jak trzymasz to znowu bierze prąd z manetki. Jak przekaźnik nie łapie to działa tylko przez obwód manetki.
Pewnie to samo jest w starych konstrukcjach ze ślizgami - jak nie łapie albo jest zużyty to ciągnie prąd przez manetkę póki ją trzymasz. Gdyby manetka działała tylko w pozycji park to miałbyś problemy właśnie w takim przypadku bo nigdy byś nie ściągnął wycieraczki z szyby, więc to rozwiązanie jest "bezpieczniejsze".

Dymek - 2021-11-18, 15:03

Sterowanie impulsowe/czasowe odbywa się za pośrednictwem modułu "komputera" BCM- tam są różne przekaźniki, nie tylko wycieraczek. Manetka zestawia tylko wszystkie połączenia.
Sygnał "powrotu" z silnika trafia na BCM bezpośrednio a nie przez manetkę.
Schemat poniżej, co prawda z drugiej generacji Sandero (taki sam jest dla Dustera), ale raczej w Dusterze2 będzie analogicznie.
212 - silnik wycieraczek
145 - manetka
645 - komputer BCM
Na pewno manetka to element, który najłatwiej wymienić szukając przyczyny.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-11-18, 17:08 ]
BCM = UCH.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group