DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Wykres z hamowni

DUCATI - 2010-06-18, 11:01
Temat postu: Wykres z hamowni
Ma ktos wykres z hamowni przebiegu momentu ? Najlepiej Logana 1.6...

Ciekaw jestem jak to wychodzi w porownaniu z danym producenta.

Nie moge ustalic dlaczego Dacia wydaje mi sie duzo bardziej elastyczna od Escorta mimo podobnej mocy i masy... Ze znalezionego w necie wykresu Escorta wynika, ze nie powinien byc gorszy... Hamowanie silnikiem w Dacii tez jest skuteczniejsze...

Wychodzi na to, ze porownywanie aut na podstawie wykresow kompletnie nic nie daje...

Beckie - 2010-06-18, 19:57

Skrzynia???
DUCATI - 2010-06-18, 22:55

Niemozliwe by byly az takie roznice w zestopniowaniu...
Beckie - 2010-06-19, 09:56

A może eskort zamulony?
DUCATI - 2010-06-21, 15:08

Od nowosci ? Musialbym jechac na hamownie, ale szkod ami kasy... Podobny efekt daje slizgajace sie sprzeglo, ale to bylo robione i to nie raz.
DUCATI - 2010-06-29, 12:21

Przy 60 km/h, V bieg: dacia - 1625 obr, Ford podobnie, IV bieg: Dacia - 2100, Ford - 2000, czyli roznice w granicach bledu pomiaru co by swiadczylo chyba o podobnie zestrojonej skrzyni. Znalezione testy z czasopism potwierdzaja slaba elastycznosc Forda co by sugerowalo, ze to nie tylko "moj" tak ma. Co ciekawe czesto w roznych opisach Escorta chwala elastycznosc jego silnika. ;) Ja, w kazdym razie, nie wiem o co chodzi...
browar7 - 2010-11-30, 18:00
Temat postu: Hamownia podwoziowa
Witam.
Czy ktoś z szanownych bywalców tego forum badał może swoją drakulę na hamowni podwoziowej. Ciekawi mnie jak się ma moc i moment silnika podany przez producenta do faktycznych wskazań.
Pozdrawiam.

Lukas87 - 2010-11-30, 19:45

jak ktos ma zbedne 2 stowki moze sprawdzic ;)
matucha - 2010-11-30, 20:25
Temat postu: Re: Hamownia podwoziowa
browar7 napisał/a:
Witam.
Czy ktoś z szanownych bywalców tego forum badał może swoją drakulę na hamowni podwoziowej. Ciekawi mnie jak się ma moc i moment silnika podany przez producenta do faktycznych wskazań.
Pozdrawiam.


Ja co prawda nie Dacię, ale co roku drugie autko:



Taka zabawa na zlocie kosztuje 50zł.

wieza - 2010-11-30, 20:49

ja spr ale po chipie dopiero :)
browar7 - 2010-12-01, 10:24
Temat postu: Re: Hamownia podwoziowa
matucha napisał/a:


Ja co prawda nie Dacię, ale co roku drugie autko:

[url=http://img694.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Taka zabawa na zlocie kosztuje 50zł.


A jak wyszło w Polonezie? Jestem ciekaw bo sam miałem kiedyś Poldka robionego u Grabowskiego. 1.6 na jednopunkcie. Podobno miał ponad 100 koni ale nigdy nie sprawdziłem, chociaż było czuć róźnicę względem nominalnego 80 KM.

browar7 - 2010-12-01, 10:40

wieza napisał/a:
ja spr ale po chipie dopiero :)


Posiadacze turbodiesli to mają nieźle jeśli chodzi o bezinwazyjne podnoszenie mocy, wystarczy podpiąć Power Box'a. To jak overclocking w komputerze :)

laisar - 2010-12-01, 11:45

Cytat:
bezinwazyjne

TANSTAAFL <:

matucha - 2010-12-01, 14:05
Temat postu: Re: Hamownia podwoziowa
browar7 napisał/a:
A jak wyszło w Polonezie? Jestem ciekaw bo sam miałem kiedyś Poldka robionego u Grabowskiego. 1.6 na jednopunkcie. Podobno miał ponad 100 koni ale nigdy nie sprawdziłem, chociaż było czuć róźnicę względem nominalnego 80 KM.


U mnie wyszło trochę mniej ;-) Ale od czasu jak go kupiłem i tak odzyskałem już 8KM :mrgreen: Tyle zależało od regulacji instalacji LPG. Autom, które mają małe przebiegi wychodzą fabryczne wartości. Jak ktoś coś pogrzebał, to wychodzi też czasem parę KM więcej.
Napewno jest dobra do celów porównawczych. Z ciekawości - mikser od LPG bierze nawet do 10% mocy.

jackthenight - 2011-06-12, 20:23

Ostatnio miałem możliwość skorzystania z hamowni i wyszły takie wyniki :

Pmax : 78 KM
Nmax : 116 Nm

Szczegóły tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=93070#93070

Marek1603 - 2011-06-12, 20:40

A moje wyniki tutaj

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=93122#93122

Powiedzmy:

Pmax : 91KM
Nmax : 130Nm

maciek - 2011-06-12, 20:42

Marek1603, więcej o 3KM niż fabryka miała dać?
Marek1603 - 2011-06-12, 20:44

Jeżeli wierzyć pomiarom to tak.

Mnie raczej chodziło o udowodnienie pewnej teorii przy około 2000 obr/min.

yarocz - 2011-06-12, 21:35

Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm

kamel - 2011-06-12, 21:45

Cześć Marek 1603

U mnie po pomiarach na hamowni wyszło silnik 1.4...... 84km, więc 9km więcej niż podaje fabryka, z tym że zrobiłem trochę więcej usprawnień układu dolotowego od ciebie.
9km więcej uzyskałem tylko i wyłącznie przez zmiane kształtu kanału wlotowego powietrza
Myślę że jeszcze 3-4km można jeszcze dodatkowo uzyskać.

Marek kontakt przez telefon....... dzwoń do skutku, ponieważ za chwilę
znikam z forum.

mekintosz - 2011-06-12, 23:01

Robił ktos pomiary fabrycznego 1.5 DCI 68 km ? Ciekawi mnie, czy tez zazwyczaj jest "bonus" od producenta ;-)
Beckie - 2011-06-13, 05:36

yarocz napisał/a:
Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm

Jaki dopuszczalny błąd pomiaru może zrobić ta hamownia?
Wprowadzałeś jakieś modyfikacje, które mogą mieć wpływ na wzrost mocy?

yarocz - 2011-06-13, 10:45

Beckie napisał/a:
yarocz napisał/a:
Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm

Jaki dopuszczalny błąd pomiaru może zrobić ta hamownia?
Wprowadzałeś jakieś modyfikacje, które mogą mieć wpływ na wzrost mocy?


Przy silniku nic nie robiłem. Wszystko fabryczne.
Ale patrząc po wynikach innych kolegów może warto było by coś zrobić. ( może dolot )

yarocz - 2011-06-13, 10:47

kamel napisał/a:
Cześć Marek 1603

U mnie po pomiarach na hamowni wyszło silnik 1.4...... 84km, więc 9km więcej niż podaje fabryka, z tym że zrobiłem trochę więcej usprawnień układu dolotowego od ciebie.
9km więcej uzyskałem tylko i wyłącznie przez zmiane kształtu kanału wlotowego powietrza
Myślę że jeszcze 3-4km można jeszcze dodatkowo uzyskać.

Marek kontakt przez telefon....... dzwoń do skutku, ponieważ za chwilę
znikam z forum.


Możesz podać więcej szczegółów.
Konkretnie chodzi mi o dolot.
Robiłeś sam czy w jakimś warsztacie.

Marek1603 - 2011-06-13, 19:13

Yarocz powiedz mi jakie masz świece. Jedno czy dwuelektrodowe.
Cendra - 2011-06-13, 20:22

Mi się wydaje, że hamownia hamowni jest nie równa... Niestety jedni lepiej dbają o sprzęt, drudzy gorzej i nie każda jest poprawnie skalibrowana.
Kiedyś byłem na takim spocie gdzie każde auto miało tyle kucy ile fabryka dała, a nawet więcej, a auta miały już swoje latka...

yarocz - 2011-06-13, 20:45

Marek1603 napisał/a:
Yarocz powiedz mi jakie masz świece. Jedno czy dwuelektrodowe.


Dwuelektrodowe, Renault 7700500168 - francuskie.

lodziaz - 2014-11-20, 22:26
Temat postu: lodgy 1.6 MPI + LPG wyniki z hamowni
wrzucam jako ciekawostkę pliki z dzisiejszej wizyty w hamowni mojej lodóweczki
sprawdzana na benzynie i na gazie LandiRenzo instalowanym w salonie Renault

mekintosz - 2014-11-20, 22:46

Na LPG mniej niż na PB. Ile koszt taka usługa - pomiar ?
lodziaz - 2014-11-20, 23:03

nie mam pojęcia jaka to jest kwota . samochód badany w ramach pracy inżynierskiej badanie wykonane darmowo

w tamtym tygodniu dla porównania badany hyunday i20 1.2 16V z gazem BRC lepsze wyniki niż w lodzi . różnica między gazem a benzyną po nałożeniu wykresów na siebie prawie nie zauważalna

mekintosz - 2014-11-20, 23:07

Może jakby ktoś chciał testowo Sandero 1.5 dci sprawdzić służe autem ;-)
Karenzo - 2014-11-21, 01:16

od 100 zł pomiar .
Marek1603 - 2014-11-22, 19:55

Na zlotach renault pierwszy pomiar 50 + 10 każdy kolejny, bo auto już stoi na rolkach.
PrzemekS30 - 2015-04-09, 14:03
Temat postu: Wyniki z hamowni silnika 1.2 16V w Sandero II
Witajcie koledzy i koleżanki :-) Korciło mnie żeby sprawdzić parametry mojego autka i dziś właśnie nastał ten piękny dzień, w którym błękitna strzała odwiedziła hamownię podwoziową na sprawdzenie parametrów. Zapraszam do zapoznania się z wykresami i porównania :-) Ilość kucy wyszła fabryczna (czyli 75KM) natomiast różni się moment obrotowy, który u mnie wyszedł in + o 2 Nm przy niższych obr/min (niby niewiele ale zawsze ;) ) wszak jeździ się momentem obrotowym a nie mocą ;-)

linki do filmików :-)

1) https://www.youtube.com/watch?v=V1CM4t6pCQ0
2) https://www.youtube.com/watch?v=9IwS_O2p4Fg

Przy okazji przetestowałem spalanie i z moich obliczeń wyszło że moja błękitna strzała spala średnio 6,1 litra / 100km :-)

wojciech_69 - 2015-04-09, 14:28

A mnie interesuje koszt takiego "zabiegu"?
laisar - 2015-04-09, 14:35

wojciech_69 napisał/a:
mnie interesuje koszt takiego "zabiegu"?

100-150 zł dla FWD - http://www.google.com/search?q=hamownia+cennik

Karenzo - 2015-04-09, 20:02

Ile płaciłeś za hamownie ?
Ja pod domem pytałem to 3 pomiary za 100 zł

PrzemekS30 - 2015-04-10, 08:24

Karenzo napisał/a:
...
Ile płaciłeś za hamownie ?
Ja pod domem pytałem to 3 pomiary za 100 zł


Dałem 100zł :-)

MarekZawadzki - 2022-07-01, 08:39

Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.

Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.

Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.

O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.

corrado - 2022-07-01, 09:19

wow, 45Nm więcej ? musieli zwiększyć ilość paliwa . Wg mnie była ingerencja we flasha, 20Nm więcej może być jeszcze akceptowalne w fabrycznym sofcie , ale nie 45Nm.
MarekZawadzki - 2022-07-01, 09:34

Corrado, na razie nikt spoza ASO w samochód nie ingerował. Szykujemy się do PowerBoxa - po założeniu podrzucę jeszcze wykres wskazujący na to jak wpłynęło to na parametry silnika.
corrado - 2022-07-01, 09:46

A sprawdzałeś plik flasha ? Wg mnie był modyfikowany, jeśli chcesz mogę sprawdzić czy był zmieniony - wystaw plik lub możesz podesłać na priv, wg mnie na 90% był zmieniony.
MarekZawadzki - 2022-07-01, 10:03

Chętnie podeślę, ale potrzebowałbym instrukcji jak dla niedorozwoja jak to zrobić przy uwzględnieniu, że nie mam złącza OBD - można to wyklikać z poziomu Media Nav Evolution?
corrado - 2022-07-01, 10:26

nie , niestety :) Trzeba mieć programator jakiś by móc odczytać . Myślałem, że masz jakiś bo pisałeś też o sprawdzaniu mocy, PowerBoxie i hamowni.
Dardus - 2022-07-01, 11:09

MarekZawadzki napisał/a:
Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.

Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.

Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.

O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.


W ubiegłym roku kontaktowałem się popularną firmą wyspecjalizowaną w tej dziedzinie -DynoSet. Kujawsko-Pomorskie.
Zoaroponowali mi identyczne parametry jak z wykresu powyższej. Jest to według nich najbardziej bezpieczna opcja bez szkody dla silnika, układu napędowego, czy sprzęgłowego.
Do każdego silnika program jest pisany indywidualnie, po wcześniejszym badaniu samochodu na hamowni.

MarekZawadzki - 2022-07-01, 11:49

Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.
corrado - 2022-07-01, 12:31

MarekZawadzki, wg mnie to dawka paliwa jest już zwiększona i niedodane doładowanie, dlatego moment obr mocno spada, a moc max jest - przy 3100obr/min ?! :roll:

Na Twoim miejscu zrobiłbym jednak sprawdzenie tego przed podłączeniem boxa , bo egt już może być naprawdę wysokie teraz a już naprawdę ponad normę jeśli jeszcze dodasz koksu jakimś oszukującym CR boxem.

Dardus - 2022-07-01, 19:53

MarekZawadzki napisał/a:
Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.


Nie tak do końca. Auto po 3 latach eksploatacji (w moim przypadku), nie musi utrzymywać parametrów fabrycznych. Na podstawie aktualnych parametrów mierzonych na rolkach(czasem może być już słabe turbo, wtryski itd.) ustala się czego i ile można dodać, żeby zaraz po tuningu nie rozwaliło czegoś.
Mnie taka mapa jak obecnie w Twoim w zupełności by mi wystarczyła.
Większą moc i moment ( od Twojego aktualnego,) to już dla tego silnika, z fabrycznym intercoolerem i dolotem może być słabo. Dolewanie zwiększonej dawki tylko paliwa może być korzystne na krótką metę.
Śledzę temat fachowców z powyższej branży w YT,,Coobcio Garage". Nwet mam styczność wypróbowania samochodu ich dzieła, tylko że to Audi A3 2.0 TFSI Qatro. Powiem, w trybie Sport robi zaj....te wrażenie.

MarekZawadzki - 2022-07-06, 05:57

Panowie, aktualizacja w sprawie hamowni dla silnika 1.5 dCi z AdBlue. Ci, którzy wątpili w poprzedni wykres wskazujący na ponad 300 Nm w seryjnym silniku mieli racje. Nie wiem z czego dokładnie wynikał ten błąd, ale poniżej prawidłowe (bo sprawdzane dwukrotnie) wykresy dla silnika bez ingerencji i dla silnika z powerboxem VTech.

Po powerboxie moc urosła z 112 KM do 129 KM, moment obrotowy z 250 Nm do 275 Nm,

Różnica jest bardzo odczuwalna.

Pozdrawiam

pietreksz - 2022-07-06, 22:38

To ja podzielę się efektami założenia boxa do 1.0 LPG.

Testowane na hamowni zimą, dlatego na LPG słabsze osiągi niż spodziewane.

Generalnie niby w liczbach różnica niewielka ale auto jest dużo bardziej dynamiczne i czuć dużą różnicę w jeździe.
Przyspieszenie od 60-120 skróciło się z 17.5s do 14.7s

AFR, temperatura spalin itp. testowane na drodze - wszystko w normie.

Fruxo - 2022-07-07, 11:34

lpg farbyczne ? jeżeli tak korekty mapy idą po OBD i trzeba trochę pojeździć żeby to się dograło
no chyba że korekta krótko/ długo terminowa na pb/lpg taka sama
trzeba też pamiętać że na rynku gazowym panuje wolna amerkanka i można trafić gazik o 30% większej kaloryczności albo lipe.

Hipolit - 2022-07-08, 08:48

MarekZawadzki napisał/a:
Panowie, aktualizacja w sprawie hamowni dla silnika 1.5 dCi z AdBlue. Ci, którzy wątpili w poprzedni wykres wskazujący na ponad 300 Nm w seryjnym silniku mieli racje. Nie wiem z czego dokładnie wynikał ten błąd, ale poniżej prawidłowe (bo sprawdzane dwukrotnie) wykresy dla silnika bez ingerencji i dla silnika z powerboxem VTech.

Po powerboxie moc urosła z 112 KM do 129 KM, moment obrotowy z 250 Nm do 275 Nm,

Różnica jest bardzo odczuwalna.

Pozdrawiam


Ładnie. Tylko czemu maks moment jest tak wysoko? Ja mam maks moment przy ok. 2300 obr/min

Slawskip - 2022-07-09, 15:37

MarekZawadzki napisał/a:
Panowie, aktualizacja w sprawie hamowni dla silnika 1.5 dCi z AdBlue. Ci, którzy wątpili w poprzedni wykres wskazujący na ponad 300 Nm w seryjnym silniku mieli racje. Nie wiem z czego dokładnie wynikał ten błąd, ale poniżej prawidłowe (bo sprawdzane dwukrotnie) wykresy dla silnika bez ingerencji i dla silnika z powerboxem VTech.

Po powerboxie moc urosła z 112 KM do 129 KM, moment obrotowy z 250 Nm do 275 Nm,

Różnica jest bardzo odczuwalna.

Pozdrawiam


Jaki masz box zastosowany? Tylko zmiana dawki paliwa, czy również inne parametry są zmieniane? (Podłączasz się w jednym punkcie czy np w trzech)

MarekZawadzki - 2022-07-13, 06:03

Ten Box zmienia parametry paliwa, powietrza i chyba czegoś jeszcze - ale nie byłbym tu zbyt precyzyjny więc zmilknę.
Slawskip - 2022-07-13, 09:33

MarekZawadzki, podpinasz go pod czujnik ciśnienia paliwa, map sensor i czujnik obrotów. Moc fajnie urosła, moment myślałem że jednak będzie trochę wyższy, chociaż i tak jest lepiej w całym zakresie obrotów.
corrado - 2022-07-13, 09:51

ciekawe na jakim ciśnieniu paliwa pracuje pompa , wiecie ? ;)
Na pewno nie wiecie . Nie zdziwcie się kiedy powie papa . Tak samo turbosprężarka może powiedzieć papa ale ona jest tańsza w wymianie więc mniejszy ból. Pomijam wykres i przyrost momentu od 2400obr/min


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group