DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wyłączenie alarmu fabrycznego bez pilota

qubacen - 2010-08-07, 17:47
Temat postu: wyłączenie alarmu fabrycznego bez pilota
Mam pytanie. Posiadam alarm fabryczny cobra 7887 i z kluczyka po naciśnięciu guzika blokują się zamki oraz uzbraja alarm. Tym, że samym kluczykiem odbezpiecza się zarówno alarm jak i zamki. A jak wyłączyć wyjący alarm? Wiem, że są jakieś kombinacje ale ludzie z salonu jakoś nie wiedzieli jakie. Z tej makulatury co ją dostałem z autem to nic się nie da wyczytać bo to jakieś nieporozumienie a nie instrukcja… Pytam bo miałem w starym aucie sytuację kiedy to kluczyk po zaliczeniu gleby przestał działać – znaczy się drzwi otworzył auto odpalało ale nie działało zdalne sterowanie (okazało się, że bateria się wypięła).
krakry1 - 2010-08-07, 18:22

Bez pilota do alarmu niewiele można zdziałać - wszelkie programowanie alarmu wymaga bowiem osobnego pilota do alarmu - a takiego nie dają (mam ten sam alarm co ty). W przypadku takim, jak opisujesz alarm powinien wyłączyć się po włączeniu zapłonu - no a potem wycieczka do ASO. Mi na to pytanie tak odpowiedzieli, gdy odbierałem autko. Człowiekiem do tych rzeczy, na 100% kompetentnym na tym forum jest na pewno Jackthenight.

Sam jestem ciekaw czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za alarm - jego wyjęcie wyłączałoby alarm - ale z kolei byłoby to tez ułatwienie dla złodzieja. Tak gdybam bo się nad tym bardziej nie zastanawiałem.

Gdyby mi się coś takiego wydarzyło miałbym na to patent - może topory i nie wiem czy skuteczny. Zdjęcie klemy z akumulatora, a potem odpięcie (odkręcenie przewodów) zasilania od centralki alarmu - no a potem wycieczka do ASO.

qubacen - 2010-08-07, 18:34

"powinien wyłączyć się po włączeniu zapłonu"

Muszęto kiedy sprawdzić - tak na zaś...

krakry1 - 2010-08-07, 18:52

U mnie ten patent działa sprawdzałem - no ale co, jak nie zadziała? Wtedy trzeba kombinować.
Beckie - 2010-08-07, 20:46

http://www.logan.fora.pl/...a,223.html#2583
Jarosław P - 2010-11-18, 23:47

A kto zna sposób na awaryjne odłączenie alarmu np gdy pilot przestanie działać ?
benny86 - 2010-11-19, 00:01

odkręcić syrene? :mrgreen:
jackthenight - 2010-11-19, 08:11

Jarosław P napisał/a:
A kto zna sposób na awaryjne odłączenie alarmu np gdy pilot przestanie działać ?


http://www.logan.fora.pl/...a,223.html#2583

PiotrWie - 2010-11-19, 10:43

Wedłu mnie najlepszym sposobem na awaryjne odłączanie alarmu jest nie mieć alarmu. Wyjec nic nie daje - kto z nas na widok samochodu jadącego z wyjącym alarmem nie pomyślał " zaciął mu się alarm"? a do odstraszania złodzieji - amatorów najlepsza jest sama dioda
eplus - 2010-11-19, 11:34

No ale chyba nie mieli niektórzy koledzy nigdy alarmu :mrgreen: albo nie przeczytali instrukcji, bo przeciętny alarm pozwala zamknąć auto bez aktywacji czujek wewnętrznych, np. gdy zostawia się psa albo uchylone okna (wiatr wzbudza alarm). Dłuższe albo kilkakrotne naciśnięcie.
I jest procedura awaryjnej dezaktywacji (np. ukryty guzik - wstukać kod).

jackthenight - 2010-11-19, 12:21

eplus napisał/a:
No ale chyba nie mieli niektórzy koledzy nigdy alarmu :mrgreen: albo nie przeczytali instrukcji, bo przeciętny alarm pozwala zamknąć auto bez aktywacji czujek wewnętrznych, np. gdy zostawia się psa albo uchylone okna (wiatr wzbudza alarm). Dłuższe albo kilkakrotne naciśnięcie.
I jest procedura awaryjnej dezaktywacji (np. ukryty guzik - wstukać kod).


A kolega to chyba nie czytał dokładnie postów wyżej napisanych, pisząc takie rady.
Mowa jest o alarmie Cobra 7887, do którego nie ma pilota ani nie ma żadnych przycisków - taki alarm montowany jest często przez ASO w Dacii.
Kluczykiem pilota auta zamyka/otwiera się drzwi oraz włącza i wyłącza się alarm.

Jarosław P - 2010-11-23, 16:45

Dziękuję za odpowiedź przy okazji sprawdzę.
oflogmw - 2011-02-05, 18:28

jackthenight napisał/a:
eplus napisał/a:
No ale chyba nie mieli niektórzy koledzy nigdy alarmu :mrgreen: albo nie przeczytali instrukcji, bo przeciętny alarm pozwala zamknąć auto bez aktywacji czujek wewnętrznych, np. gdy zostawia się psa albo uchylone okna (wiatr wzbudza alarm). Dłuższe albo kilkakrotne naciśnięcie.
I jest procedura awaryjnej dezaktywacji (np. ukryty guzik - wstukać kod).


A kolega to chyba nie czytał dokładnie postów wyżej napisanych, pisząc takie rady.
Mowa jest o alarmie Cobra 7887, do którego nie ma pilota ani nie ma żadnych przycisków - taki alarm montowany jest często przez ASO w Dacii.
Kluczykiem pilota auta zamyka/otwiera się drzwi oraz włącza i wyłącza się alarm.


JACKTHENIGHT dzięki za twoje argumenty dotyczące wyboru wersji alarmu z dodatkowym pilotem.
Dzisiaj stanąłem przed tym problemem gdy ustalałem szczegóły odbioru samochodu (14 lutego). Na początku chciałem nie mieć dodatkowego pilota ale po przeczytaniu Waszych wpisów zmienię zdanie ! Zapytałem dealera czy mój alarm będe mógł aktywować bez czujek wewnetrznych ale pan zrobił karpika. On nie wie bo są różne modele itd. Dla mnie to ważne bo często podróżuję z psem.

Czy ma ktoś inny alarm, montowany u dealera, bez pilota którego można włączyć bez aktywacji czujki wewnętrznej ?
Rozumiem że COBRA 7887 tego nie potrafi.

pozdrawiam

Pawlo - 2011-02-05, 19:10

Ja mam montowany u dilera a kupiony w sklepie i dostarczony taki jak chciałem.
TD Pedro - 2012-02-06, 16:35

pytałem dzisiaj w ASO w jaki sposób skorzystać z drugiego fabrycznego kluczyka (bez pilota) w sytuacji gdy samochód stoi zamknięty, alarm uzbrojony a pilot-kluczyk "gdzieś się zapodział" - i co ? - nikt nic nie wie... :-( to po co w takim razie dają drugi kluczyk jeżeli jest bezużyteczny... chyba skrobnę parę słów do Renault Polska i spytam o co z tym chodzi... :-/
bushi - 2012-02-06, 17:01

No niestety tak wyglada u nas obluga klienta Dacii. Ja odbierajac moj woz otrzymalem karteczke wielkosci prawka z kodem i skserowana, nieczytelna kartke A4. Gdy spytalem sprzedawcy co zrobic w sytuacji o ktora sie pytasz nie potrafil udzielic odpowiedzi, ale obiecal, ze w dniu nastepnym spyta sie fachmana od alarmow i do mnie oddzwoni - i nie moze sie widac dodzwonic od 9 miesiecy :) [dla zainteresowanych - salon Przyguccy Inter - Car w Lodzi]. No i sam sobie po producencie poszukalem w necie instrukcji obslugi. A wylaczanie alarmu wyglada tak (przyklad dla kodu 12321)
TD Pedro - 2012-02-06, 17:21

bushi napisał/a:
No i sam sobie po producencie poszukalem w necie instrukcji obslugi. A wylaczanie alarmu wyglada tak

super... dzięki... czy przerabiałeś to praktycznie? a tak jeśli mam byś szczery to chyba jestem kumaty inaczej :-( bo nie bardzo mogę się w tym połapać... może parę słów opisu... :oops:

eplus - 2012-02-06, 17:29

Uwielbiam obrazki dla analfabetów... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Alarm to urządzenie, które nie nie sprawia złodziejowi wiele kłopotu, za to właścicielowi - wprost przeciwnie.

TD Pedro - 2012-02-06, 17:31

eplus napisał/a:
nie sprawia złodziejowi wiele kłopotu, za to właścicielowi - wprost przeciwnie

coś w tym jest... :mrgreen:

bushi - 2012-02-06, 17:42

Otwierasz woz kluczykiem, wsiadasz, przekrecasz kluczyk, dioda alarmu mignie (zazwyczaj montowana na granicy slupka i deski po stronie kierowcy), wylaczasz stacyjke i teraz zaczynaja sie schody :)
Dioda zacznie migac. A ty musisz liczyc migniecia. jesli np twoj kod to 34543 to gdy dioda mignie 3 razy musisz wcisnac przycisk przy diodzie, mignie 4 razy i znow przycisk, mignie 5 razy, przycisk, 4 razy, przycisk, 3 razy, przycisk. Gratulacje, rozbroiles bombe, nie trzeba bylo decydowac czy ciac czerwony czy czarny kabelek :D
Sam nie testowalem bo nie mialem okazji byc na odludziu co by innym wyciem alarmu nie przeszkadzac ;)

TD Pedro - 2012-02-06, 18:28

to teraz tylko jeszcze trzeba zdobyć/ustalić kod i... pełnia szczęścia... ktoś to fajnie wymyślił :-( a prościej byłoby dorzucić jednak drugiego pilota, byłoby bardziej normalnie... :-/
PiotrWie - 2012-02-06, 19:26

Prościej po prostu było nie montować alarmu, co na szczęście uczyniłem :lol:
TD Pedro - 2012-02-06, 19:29

PiotrWie napisał/a:
Prościej po prostu było nie montować alarmu

ba, gdybym to wiedział? a z drugiej strony to chyba nikt, nie znający faktów na to by nie wpadł... dealer chętnie dorzucił alarm w postaci bonusa ale słowem o tym karkołomnym rozwiązaniu nie wspomniał :-(

PiotrWie - 2012-02-06, 19:49

Fakt, ja w Lagunie też założyłem. Przy Dacii już się zreflektowałem że to niepotrzebny gadżet pożerający prąd.
Nie wiem jak ten montowany w Dacii, ale na Cobrę z Laguny sposobem jest wyjęcie bezpiecznika znajdującego się w samej centralce alarmu. Centralny działa, alarm nie i na dodatek znika miganie kierunkowskazami przy otwarciu. Po jakimś niedawno widzianym filmie, gdy z ukradzionymi w sklepie kluczami złodziej szedł wzdłuż parkingu naciskając pilota aż mu w końcu poszukiwany samochód "zamrugał" stwierdziłem że to też niepotrzebny gadżet.

Leszekp - 2012-02-06, 19:56

właśnie, mnie uprzedził sprzedawca i z tego bonusa-alarmu zrezygnowałem na rzecz radaru cofania
TD Pedro - 2012-02-06, 19:58

moje trzy ostatnio kupowane przed Dusterem samochody to "renówki", wszystkie miały montowane alarmy "firmowe" i do każdego dostałem dwa piloty-klucze i nawet nie pomyślałem, że może być inaczej.. :-(
aro_rdrg - 2012-02-06, 23:12

Takiego e-maila otrzymałem dziś od Renault Polska:
Cytat:
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, uprzejmie informujemy, że Dacia Polska, jako Główny Importer samochodów marki Dacia, nie zajmuje się ich obsługą techniczną i sprzedażą części zamiennych.(...)
Uprzejmie informujemy również, że każdy z naszych Autoryzowanych Partnerów Renault i Dacia prowadzi odrębną działalnośc gospodarczą, zatem sam ustala ceny za świadczone przez siebie usługi. Tym samym ceny w Serwisach Dacia, mogą się od siebie różnić.

benny86 - 2012-02-06, 23:18

Oczywista oczywistość to co napisali... Z mojego doświadczenia z ASO/dealerami wynika tyle, że gdy kupujesz auto - szukaj dealera w dużym mieście, mają lepsze oferty(sprzedaają więcej samochodów więc mogą liczyć na lepsze warunki u importera), ale w sprawach serwisu/kupna części odwrotnie - często warto jest przejechać kilkadziesiąt kilometrów do ASO w mniejszym miasteczku, zwłaszcza gdy chcesz zlecić usługę lub kupić części warte kilkaset złotych i wiecej...
Ammianus - 2012-02-07, 10:58

Prawda jest taka, że RP nie przejmuje się klientami
tweeciak - 2012-02-07, 11:33

Ammianus napisał/a:
Prawda jest taka, że RP nie przejmuje się klientami


A kto sie przejmuje???

eplus - 2012-02-07, 17:52

To już chyba rozsądniej jest zostawiać auto otwarte z kluczem w stacyjce. Złodziej zobaczy i pomyśli:
Cytat:
Pułapka! Auto dla biedaków otwarte - na pewno zasadzka policyjna! Albo jakiś mafioso, co to niech mu tylko ktoś tknie, to %#$@^#%# :evil: :evil: :evil: :!:

Sandy - 2014-08-12, 09:08
Temat postu: Drugi kluczyk a alarm / Sandero
Do swojej Sandero otrzymałem jeden klucz z wbudowanym w obudowę pilotem i immobiliserem, drugi natomiast to klucz z samym grotem bez przycisków na obudowie - podejrzewam, że ma sam moduł immobilisera(dodatkowy kluczyk z przyciskami w salonie to koszt ok. 400 zł).
Co w przypadku gdyby rozładowała mi się bateria w kluczyku "nowocześniejszym", bądź uległby zalaniu?
Czy za pomocą dedykowanego do auta "gołego" kluczyka można odłączyć w jakikolwiek sposób alarm?
Macie takie doświadczenia?
Wczoraj wieczorem mówiłem Żonie, że rano musimy wyjechać wcześniej na pociąg, bo lepiej dać kilka minut na ew. kontrolę policji. W drodze powrotnej takową - profilaktyczną kontrolę miałem. Lepiej więc dmuchać i z kluczykiem na zimne... w szczególności, że długi weekend kluczyk od Sandero spędzi na kajaku.:))

kali - 2014-08-16, 00:01

Jak nie masz podłączonego dodatkowego bezpilotowego alarmu to bez problemu odpalisz furę czystym kluczykiem.
Karenzo - 2014-08-16, 00:11

przecierz nawet jak zamoknie dalej będzie działał tylko może centralny na przycisk nie łapać .
Sandy - 2014-08-20, 07:53

Dziś rano sprawdziłem jak działa kluczyk-matka. Po odryglowaniu drzwi kierowcy zaczyna wyć alarm i po zawodach. Czyli bez drugiego zaprogramowanego kluczyka z pilotem nie ma możliwości kontynuowania jazdy..
PiotrWie - 2014-08-20, 10:28

Sandy napisał/a:
Dziś rano sprawdziłem jak działa kluczyk-matka. Po odryglowaniu drzwi kierowcy zaczyna wyć alarm i po zawodach. Czyli bez drugiego zaprogramowanego kluczyka z pilotem nie ma możliwości kontynuowania jazdy..

Dowiedz się czy nie da się uzyskać samego drugiego pilota do alarmu - powinno to być znacznie tańsze niż drugi kluczyk. A swoją drogą to całe szczęście że nie dałem sie namówić na alarm- wychodzi ze w Dacii to gorzej niż bezużyteczny gadżet - bo złodziej sobie i tak poradzi, a właścicielowi przy uszkodzeniu jedynego kluczyka narobi kłopotów.

Sandy - 2014-08-20, 11:27

Dokładnie tak - wychodzi, że to utrudnienie. Jak usłyszałem syrenę alarmu dziś po raz pierwszy, uśmiechnąłem się. Cichutka jakby miała niemowlaka nie obudzić, a problem jest, bo niech coś się wydarzy z kluczykiem, pozostaje jako szybkie rozwiązanie właśnie ASO.

To trochę jak z kodami do radia, których pracownicy Dacia nie wpisują w książce serwisowej, a kod kosztuje mimo, że to ewidentna wina sprzedawcy..

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-11-02, 00:09 ]
O kodach do radia - http://www.daciaklub.pl/f...1649214#1649214.

kali - 2014-08-20, 14:02

Sandy napisał/a:
Dziś rano sprawdziłem jak działa kluczyk-matka. Po odryglowaniu drzwi kierowcy zaczyna wyć alarm i po zawodach. Czyli bez drugiego zaprogramowanego kluczyka z pilotem nie ma możliwości kontynuowania jazdy..

W tym samochodzie nie ma klucza matki. Na temat alarmu ci pisałem.

Sandy - 2014-08-20, 14:13

Cytat:
W tym4 samochodzie nie ma klucza matki. Na temat alarmu ci pisałem.


Przy wyjącym alarmie mam go odpalać?:)

kali - 2014-08-20, 17:43

Kluczyk matka to taki klucz który trzymać należy w bezpiecznym miejscu. Za jego pomocą możesz uruchomić samochód, ale jego najważniejszą cechą jest możliwość programowania innych kluczy. Np. do seicento dostawałeś 3 klucze 2 normalne niebieskie i jednego matkę koloru czerwonego. W innych markach i samochodach podobnie. Dziś masz najczęściej karte kodową z pinem do wkodowania kluczyka.
Więc nie myl pojęć.

Ty masz tak jak pisałem dołożony dodatkowo w ASO bezpilotowy alarm, który można rozbroić tylko pilotem c.z. Więc tym drugim kluczem nie odpalisz auta. Jak byś nie miał dołożonego na własne życzenie alarmu to bez problemu byś tym autem pojechał. Jak odbierałem samochud dla żony Grande Punto to też dokładali mi Metę. A ponieważ zdawałem sobie z tego doskonale sprawę że w tym wypadku już nie uruchomię auta drugim zwykłym kluczykiem więc od razu zamówiłem drugi, póżniej kodowanie i mam.
Dla mnie takie wasze narzekanie jest śmieszne kupujecie auto za 50koła a żal wam 500zĺ na dodatkowego pilota.

taryfa4 - 2016-01-10, 22:01
Temat postu: Zgubiony kluczyk z fabrycznym alarmem
Witam.
Zgubilem kluczyk z fabrycznym alarmem w moim Sandero.Posiadam zapasowy ale bez pilota.Sprawa jest nieciekawa bo jestem poza granicami Polski i serwis to ostatecznosc.Moje pytanie brzmi:Czy orientuje sie ktos gdzie znajde centralke zeby odlaczyc alarm?

kali - 2016-01-10, 22:20

Fabryczny czy dokładny u dilera?
taryfa4 - 2016-01-10, 22:37

Kolego jest to cobra 7887
taryfa4 - 2016-01-10, 22:45

Wiem ze z tym alarmem byl kupiony z salonu.
BogdanK - 2016-01-10, 22:50

:arrow: http://www.daciaklub.pl/f...highlight=alarm
taryfa4 - 2016-01-11, 18:54

Kluczyk zapasowy zadzialal!Alarm wylaczony.
Duzy browar kolego dla Ciebie.dzieki

matucha - 2016-01-14, 08:37

Jeśli masz AC, to wypadałoby to zgłosić i zmienić kluczyki. Przy czymś takim nawet składka nie wzrośnie. Przy ewentualnej kradzieży i braku kluczyka nawet odszkodowania nie dostaniesz.
dj.gumis - 2018-03-25, 15:27

Mój temat jest połączony z alarmem , a może trochę z akumulatorem.
Postawiłem samochód na 3 miechy w garażu i odłączyłem klemę , żeby nic "nie żarło"
Po podłączeniu klemy , samochód odpalił jakby nigdy nic ...... lecz samochód chodzi i migają awaryjne.
Może mieliście już taki problem i wiecie co trzeba z tym fantem zrobić
Będę wdzięczny za pomoc.
Ewentualnie czy posiadacie instrukcję w PDF do fabrycznego alarmu Cobra 7887 (chyba ten miałem montowany w ASO)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group