DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Płyn w układzie wspomagania kierownicy

piotrres - 2008-01-07, 19:11
Temat postu: Płyn w układzie wspomagania kierownicy
Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania. :-P
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)

KaS602 - 2008-01-07, 20:01

piotrres napisał/a:
Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO


Zdalbym sie jednak na ASO, bo gdzies ten plyn musi sie podziewac... Warto by sprawdzic czy nie ma zadnej nieszczelnosci ukladu.

A co ewentualnie dolewac masz napisane w ks. serwisowej i instrukcji. Nie mam jej teraz pod reka...

Pablo78 - 2008-01-07, 20:35
Temat postu: Re: Płyn w układzie wspomagania
piotrres napisał/a:
Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania. :-P
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)


Tez bym podjechał raczej do ASO, niech sprawdzą...

Black Eryk - 2008-01-08, 11:47

Lepiej sprawdź w ASO bo możesz mieć jakieś minimalne wycieki na pompie od wspomagania i za jakiś czas zacznie bardziej ciec, a wtedy to może skończyć się nawet tym że podczas jazdy nagle nie będziesz mógł odpowiednio wykonać manewru skrętu.
barnaba - 2009-10-05, 17:32
Temat postu: Płyn układu wspomagania kierownicy.
Jaki płyn leje się do układu wspomagania w Dacii Logan (pierwszy rok sprzedaży w PL)? Szukałem przez google i przez szukajkę forumową ale nic nie znalazłem.
loganik - 2009-10-05, 18:43

Wg instrukcji ELFMATIC G3
barnaba - 2009-10-05, 23:07

loganik napisał/a:
Wg instrukcji ELFMATIC G3


Dzięki!

Cytat:
barnaba, a gdzie w Daćce znajduje się kierwonica? :mrgreen:


Pisałem na szybko, już poprawiłem :->

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-10-06, 13:02 ]
Wydzielono http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2527 d:

Gość - 2011-05-17, 08:51

witam. W MCV, który ma 33 tyś. zauważyłem wyciek płynu wspomagania. Czy te pompy się tak psują czy mi trafił się wadliwy egzemplarz? Dodam, że jestem długoletnim kierowcą więc nie trzymałem za długo kierownicy na max skręconej. Jestem pierwszym właścicielem.
ian - 2011-09-27, 19:18

Piąty rok użytkowania Logana i moje podejrzenia zostały potwierdzone w warsztacie. Od jesieni zeszłego roku zauważyłem, że coś za szybko ubywa płynu do układu wspomagania. Wcześniej trzymał niezmiennie stały poziom. Teraz przy okazji przeglądu znaleziona została przyczyna: niewielka nieszczelność, przewód przy pompie lekko poci się, wilgotnieje. Jeździć dalej można, tylko trzeba częściej kontrolować ilość płynu w zbiorniku. Jak zacznie cieknąc, pojawią się krople, to pompa układu wspomagania idzie do regeneracji. Koszt około 350-400 zł.

Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu.

KaS602 - 2011-09-28, 17:27

ian napisał/a:
Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu

Toż pasek rozrządu jest pod metalową obudową. Chyba masz na myśli wieloklin do osprzętu silnika..? Czy ja się postarzałem i nie pamiętam jak to jest...?

loganik - 2011-09-28, 20:46

To mi ian namieszał, pompa wspomagania poniżej alternatora, pasek rozrządu przykryty osłoną, płyn do wspomagania to olej Elfmatic G3, jak on opryska pasek rozrządu? :shock:
DUCATI - 2011-09-29, 12:14

A czy sa jakies proszki uszczelniajace dodawane do oleju ? Bo mi cieknie w Escorcie...
eplus - 2011-09-29, 16:20

DUCATI napisał/a:
A czy sa jakies proszki uszczelniajace dodawane do oleju ? Bo mi cieknie w Escorcie...

Oczywiście, ale dosypuje się je dzień przed sprzedażą auta. :idea:

ian - 2011-09-30, 16:20

kratylos To ten sam przypadek :-P -nic nie robiłeś przy pompie przez 30.000 tyś km? Mnie też mechanik doradził zostawić pompę w spokoju, tylko stale pamiętać o dolewkach... Podobno to wystarczy...

Cytat:
To mi ian namieszał


Mnie namieszał mechanik :-D Mówił jak nakręcony. Tak jak kiedyś przy odbiorze samochodu sprzedawca, który maniacko powtarzał o konieczności sprawdzania poziomu oleju i jego wskaźniku...

Jak już coś robię przy Loganie, lub silniku, to najprzód zaglądam do książek o eksploatacji i naprawie Renault Clio II. Na zasadzie analogii. Wieloklinowy pasek napędu osprzętu, wieloklinowy pasek napędu alternatora i pasek rozrządu. Wszystkie poprawnie wymieniłem?

Samochód, który do tej pory serwisowałem tylko w ASO miał źle (krzywo) dokręcony filtr oleju. W warsztacie zdejmowali go jakąś obejmą i w trakcie odkręcania pękł. Mam pytanie: czy w ASO mogli źle wkręcić filtr oleju?, czy może w warsztacie w złą stronę kręcili? Wiele lat temu przed garażem spotkałem zasapanego, wściekłego sąsiada z ogromnym młotkiem. Przestraszony, że może chce porozmawiać z małżonką zacząłem się dopytywać, co się stało. Nie umiał odkręcić filtru oleju, ale zamiast odkręcać cały czas go dokręcał ;-) .....

Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej. Rozumiem, że kobieta, doktor nauk medycznych może nic nie wiedzieć o użytkowanym samochodzie (nie potrafi nawet napompować opony), ale znam mężczyznę, doktora socjologii (chyba już habilitowanego) o równie mizernej wiedzy na ten temat. Po prostu wręcza kluczyki mechanikowi i odbiera samochód po kilku godzinach, lub następnego dnia.

jackthenight - 2011-09-30, 20:05

ian napisał/a:
Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej.

Bzdura.

corrado - 2014-09-26, 11:08

Jaki płyn pasuje do Dustera :

1. ELFMATIC G3 SYN


100% SYNTETYCZNY OLEJ DO UKLADÓW WSPOMAGANIA


ELFMATIC G3 SYN jest całkowicie syntetycznym olejem do przekładni automatycznych, układów wspomagania i systemów hydraulicznych.
ELFMATIC G3 SYN spełnia szereg poniższych norm i homologacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; RENAULT: DP0, SU0; FORD: MERCONR; MERCEDES BENZ: arkusz 236.5; MAN: 339 F; ALLISON: C4; NISSAN; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 14
B i 16L.

2. ELFMATIC G3


>OLEJ DO UKLADÓW WSPOMAGANIA


ELFMATIC G3 jest olejem najnowszej generacji do przekładni automatycznych i układów wspomagania.
ELFMATIC G3 spełnia wymagania następujących norm i specyfikacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; FORD: MERCONR; MAN: 339 F; NISSAN;
BMW: 24-3.0; ALLISON: C4; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 11 i 14.

-> http://www.elf.com.pl/wspomaganie.php

Jaka różnica w nich ? 1L starczy , bo z tego co kojarze wchodzi go niecały litr ... ?

Shadown - 2015-10-01, 21:11
Temat postu: Poziom płynu wspomagania
Witam.

Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.

Zrobiłem zdjęcie



i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?

może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.



Kolejna sprawa to po lewej stronie (patrząc na silnik) jest jakaś taka rurka gumowa przezroczysta która idzie prawie do samego dołu i jest podłączona do czegoś natomiast wylot rurki jest na górze i nie jest podłączony do niczego - co to może być?
( nie znam się więc pojęcia nie mam jak to dokładniej wytłumaczyć hehe).

route2000 - 2015-10-02, 12:05

Jak możesz to pomacaj ręką cały zbiornik to może wyczujesz jakby dwie wytłoczone poziome kreski to jest min i max. Jak nie widzisz dobrze to zaświeć latarką zbiornik z jednej strony a drugiej strony zobacz ile płynu widzisz pomiędzy kreskami.
Druga sprawa to możesz cyknąć fotkę tej gumowej rurki? MSZ to jest rurka do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów.
A propos, to popraw w awatarze swój pojazd jeśli masz Dacię, a jak nie, to pisz o który model Dacii konkretnie piszesz. ;-)

DD - 2015-10-08, 15:46

Shadown napisał/a:
Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.

Zrobiłem zdjęcie
[...]
i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?

może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.
Sprawdziłem u siebie, fabrycznie mam zalane do MAX i w tym zbiorniczku wspomagania mam jednolitą ciemną powierzchnię płynu/oleju, w której absolutnie nie widać żadnych platikowych elemencików. Ale wiesz, ja mam DD 2015, u mnie ten zbiorniczek wygląda nieco inaczej, m.in. poziom sprawdza sie z boku (od lewej strony stojąc przodem do silnika), tak więc nie wiadomo, czy można się tym moim widokiem sugerować.
rgr - 2016-10-28, 09:49

Witam,

ile w ogóle wchodzi tego płynu do Sandero? Warto go wymienić po 8 latach?

siemaspl - 2017-05-30, 09:32

Jak należy często wymieniać plyn wspomagania i filtr tego oleju?
Karenzo - 2017-08-03, 17:09

Gdzie jest najniższy pkt układu aby zlać płyn ? mowa o dusterze K4M ,
Co ciekawe serwisówka każe lać dextron II (ELF RENAULT MATIC D2) tak samo pokazuje strona ravenola natomiast elf już dextrona III.

Karenzo - 2017-08-04, 00:34

Znalazłem więc zostawię dla potomnych
Karenzo - 2017-08-06, 15:37

Kiepsko to wygląda
Zbiorniczek jest przed akumulatorem przewód idzie nad skrzynia do maglownicy tam zawraca pod skrzynie i wraca do zbiorniczka , nie ma żadnego miejsca do wylania płynu.
Rezygnuje z operacji ponieważ podobno trzeba to odsysać próżniowo :(

Fruxo - 2019-04-14, 23:22
Temat postu: Wymiana oleju w układzie wspomagania
Co jaki okres występuje interwał wymiany oleju do wspomagania w układzie elektryczno-hydraulicznym. W karcie przeglądów w ogóle nie ma takiej pozycji a serwisówka nie informuje w jaki sposób można to zrobić bo pisali ją na układ hydrauliczny z pompą na pasku.
Czy ktoś może podejmował się już tego wyzwania i ma jakiekolwiek informacje o tej czynności.
Przy pompie na pasku najniższym elementem jest właśnie owa pompa przy której wygodnie można zlać olej ale przy elektro hydraulicznym chyba maglownica

toka93 - 2019-04-15, 13:59

Odpiąć przewód z przelewu albo odkręcić przewód ciśnieniowy przy pompie. W obu wypadkach grawitacja zrobi swoje
ziajo - 2019-05-07, 18:00

Panowie jaki płyn jest stosowany w LOGANIE II 2013/2014r. ? Nie mam żadnej informacji w książce serwisowej ani w instrukcji a chciałem trochę uzupełnić bo jest na minimum poziomu.
DrOzda - 2019-05-07, 21:17

Elfmatic G3 albo inny klasy Dexron III.
Powinien być napis na korku wlewu zbiorniczka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group