DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Tata Aria

laisar - 2010-10-18, 12:05
Temat postu: Tata Aria
http://www.autoinfo.pl/wi...rwszy-crossover

- a MCV4x4 dalej w lesie... )':

benny86 - 2010-10-18, 12:32

No wygląda całkiem ciekawie, gdyby było w cenie porównywalnej do Dustera to może mu odebrać część klientów (z racji 7 osobowej kabiny np.)
Ammianus - 2010-10-18, 15:59

:shock:
Coraz ładniejsze samochody robią...

laisar - 2010-10-18, 21:09

No, nie wiem... Ja się dopiero teraz dobrze przyjrzałem - i o ile może być praktyczna, to akurat ani ładna, ani nawet "całkiem całkiem" mi się nie wydawa /:



- więcej np http://moto.pl/MotoPL/1,90109,8528874.html

benny86 - 2010-10-18, 21:12

Jak dla mnie to wszystko będzie zależeć od ceny. Wygląd jest ok - MSZ nie wyróżnia się szczególnia czy to na plus czy na minus, ale też nie o szpan chodzi w samochodach niskobudżetowych (np mcv-ka mimo wszelkich jej niepodważalnych atutach jest dla mnie średnio ciekawa z wyglądu - ale gdybym potrzebował takiego auta, miałbym gdzieś wygląd....)
laisar - 2010-10-18, 21:34

No przecież to nie ja zacząłem opowiadać głodne kawałki o wyglądzie <; gdy tymczasem autko zapowiada się fajnie, ale właśnie tylko od strony praktycznej.


(Choć akurat MCV-ka - mimo że faktycznie żadna tam królowa elegancji - to z zewnątrz wygląda jednak dużo lepiej od Arii, której projektantom chwali się, że chcieli dać więcej miejsca nad głowami pasażerom trzeciego rzędu, ale za skopanie bocznych szyb z tyłu powinni dla odmiany odbyć jakąś pokutę...).

benny86 - 2010-10-18, 21:45

No wygląd zawsze był, jest i będzie kwestią gustu, a jak sam już parokrotnie pisałeś o nim się nie dyskutuje. Jak dla mnie tylne boczne szyby są ciekawe, lepsze to niż płaski prostokąt jak dla mnie:)
laisar - 2010-10-18, 22:29

O guście nie, ale o wyglądzie - jak najbardziej można, oczywiście!

(Dlatego - nie: "mylisz się, bo są brzydkie", tylko: "a ja uważam, że są brzydkie [bo ponieważ]").


Zatem ad rem: może i lepsze niż prostokąt, ale na pewno gorsze niż jakiś trapez czy inny lepiej dopracowany wielo/obło/bok, po prostu...

I jeszcze rozstaw mogli nieco powiększyć - teraz tyłek trochę za mocno ciąży d:

(Żeby było jasne: ja nie postopnuję "bo Tata" - idea od początku mi się podobała, ale to jeszcze nie znaczy, że produkt trzeba przyjmować bezkrytycznie).

wox - 2010-10-19, 16:09

Jak dla mnie, względy praktyczne są w stanie przeważyć kwestię nienajlepszego wyglądu.

Tego typu auto, to (oczywiście dla mnie) strzał w 10.

laisar napisał/a:
a MCV4x4 dalej w lesie... )':

Niestety, bo wolałbym Dacię od Taty

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-11-04, 10:36 ]
Odpowiedź nt MCV4x4: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66277#66277.

marektbg - 2010-10-19, 17:19

Jeśli Aria będzie w dobrej cenie to MCV zyska bardzo groźnego konkurenta, Duster zresztą też.
Alex - 2010-10-19, 19:18

marektbg napisał/a:
Jeśli Aria będzie w dobrej cenie to MCV zyska bardzo groźnego konkurenta, Duster zresztą też.

Nie sądzę ,żeby Tata Aria miała atrakcyjną cenę patrząc na cenę innych modeli Taty z napędem 4x4 np. Tata Safari - 84.950zł. Tata Xenon Duble Cab - 76.950zł.

Andrzej - 2010-10-22, 10:29

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66277#66277
laisar napisał/a:
W sumie przeróbka [MCV na 4x4] wydaje się naprawdę prosta

Muszę przyznać, że też myślałem o zaaplikowaniu zawieszeń z Dustera do MCV.
Od samego początku uważałem, że MCV mogłoby mieć szersze zawieszenie - byłoby wtedy o wiele mniej czułe na boczne podmuchy wiatru.


Co do Arii to nie sądzę żeby mogła być ona konkurencją dla Dacii - patrząc na jej wyposażenie myślę, że jest pozycjonowana na inny [tzn droższy] segment, A jeżeli faktycznie cenowo będzie porównywalna z Dacimi to zanim bym ją kupił zastanowiłbym się z czego ją zrobili, że jest taka tania...

laisar - 2010-10-22, 20:12

Też jakoś nie wierzę w konkurencyjność wobec Dacii tytułowego pojazdu...

...ale tym większe właśnie pole do popisu dla rumuńskiej marki na stworzenie "hamswi" (High Mobility Multi-Convival Wheeled Vehicle) (((;

laisar - 2010-11-04, 10:11

laisar napisał/a:
Też jakoś nie wierzę w konkurencyjność wobec Dacii tytułowego pojazdu...

...i chyba słusznie:

http://www.autoinfo.pl/wi...oniec-z-tandeta
Cytat:
Ceny w Indiach rozpoczynają się w przeliczeniu od 83 tys. zł. Topowa wersja ”Pride” to wydatek blisko 106 tys. zł. Propozycja jest więc atrakcyjna.

Nowłaśnieczyjawiem...

laisar - 2011-01-08, 21:29

Przy okazji oglądania siostrzanej Indici Visty dowiedziałem się, że faktycznie rozważane jest wprowadzenie Arii na polski rynek, ale główną przeszkodą jest właśnie cena, która po pierwszych kalkulacjach miałaby wynosić ok. 100 kzł - co importer ocenił (realistycznie, MSZ) na poziom nie dający większych nadziei na sukces...
benny86 - 2011-01-08, 21:46

No to lipnie. Za taka kasę to wolę chevroleta orlando, który za 60 tys. zł w standardzie ma już dość sporo. Gdyby cena Arii była na poziomie średnio wyposażonej MCV-ki można by się zastanowić nad kupnem, przy cenie 100tys. zł - śmiech na sali...
laisar - 2011-01-08, 22:00

benny86, nie przesadzasz aby? Ta Aria jest sporo większa - naprawdę 7 osobowa - ma 4WD, masę bajerów i wykończenie pewnie ze 3 klasy wyższe od najlepszego orlando... O MCV-ce nie wspominając d:
benny86 - 2011-01-08, 22:02

Ok jeśli ma być 4x4 to Captiva (wprawdzie 7 osobowa niestety) która niedługo będzie dostępna po FL
laisar - 2011-01-08, 22:05

Captiva to jest niestety "5 + bardzo-małe-2", a nie żadne 7 i żaden FL jej nie pomoże...
benny86 - 2011-01-08, 22:10

Siedziałeś w Captivie w ostatnim rzędzie? Nie twierdzę że to super-komfortowe miejsce ale określenie "bardzo małe" proponuję zostawić do innych samochodów, np forda Ka gdzie na tylnej kanapie bym nawet znienawidzonej teściowej w przyszłości (gdy będe takową posiadał :mrgreen: )nie posadził
laisar - 2011-01-08, 22:16

Ano właśnie siedziałem i stąd moja opinia - to jest dokładnie ten sam poziom rozmiarów, co w reszcie wynalazków 5+2: Scenicu, Zafirze, 5008 itp

(Usiłuję znaleźć jeszcze jakieś konkretne dane metryczne).

benny86 - 2011-01-08, 22:31

Widocznie mamy inne pojęcie i/lub potrzeby w zakresie przestrzeni. Jeśli będe chciał coś, czym przewiozę NAPRAWDĘ WYGODNIE 8-9 osób to z góry podaruję sobie pseudo-komfortowe vany/kombi i kupię osobowego busa - dla kogoś może się to wydawać śmieszne, ale np krótki i niski Transit TDCI prowadzi się jak osobówka, spala niewiele więcej paliwa (przy 130km/h jakieś 9 litrów ropy), manewruje się nim jak większym suvem a przestrzeni ma nieporównywalnie więcej. Żeby hałas był dokuczliwy trzeba by non stop jechać powyżej 150km/h lub piłować obroty do odcięcia
laisar - 2011-01-08, 23:06

Moje pojęcie jest takie, że po zajęciu miejsca mam się o nic nie obijać (głową, łokciami, kolanami) - i skoro właśnie np connekcie, caddym czy MCV-ce jest to możliwe, to nie widzę powodu, żeby wobec innych, czasem dużo większych pojazdów stosować taryfę ulgową. Hwgh (:
benny86 - 2011-01-08, 23:14

Ja sie tam o nic nie obijałem (choć nadto ruchliwy też nie byłem) MCV-ka dla mnie byłaby NAPRAWDĘ IDEALNA gdyby miała fabrycznie dostepne lpg i mocnego turbodiesla w ofercie (chocby 1,5 dcu 110km)
bebe - 2011-01-08, 23:22

benny86 napisał/a:
MCV-ka dla mnie byłaby NAPRAWDĘ IDEALNA gdyby miała fabrycznie dostepne lpg i mocnego turbodiesla w ofercie (chocby 1,5 dcu 110km)

LPG w turbodieslu? :O Słuszną linię ma nasza władza...

RnR - 2011-01-08, 23:39

http://www.autocentrum.pl...mia-i-ekologia/
laisar - 2011-01-08, 23:40

benny86 napisał/a:
(choć nadto ruchliwy też nie byłem)

Ja też nie, ale skoro na postoju opieram się kolanami o oparcie fotela przede mną, głową o podsufitkę, a maksymalnie podniesiony zagłówek sięga mi do podstawy potylicy to nie chcę taki autem nigdzie jechać d:


Cytat:
MCV-ka dla mnie byłaby NAPRAWDĘ IDEALNA

A ja uważam, że MCV-ce brak znacznie więcej do NAPRAWDĘ IDEALNEGO samochodu. NAPRAWDĘ DUŻO <:

benny86 - 2011-01-08, 23:40

Bebe przeczyta, pomyśl potem napisz.
Wyrażnie napisałem że chodzi mi o to co jest W OFERCIE a nie w jednym, konkretnym egzemplarzu, a to już spora różnica.
Co do samego lpg w turbodieslu to zapewne zdziwisz się,ale technicznie jest to wykonalne, tylko że koszt dwukrotnie przekracza wartość nowej Dacii. Swego czasu Holendrzy eksperymentowali z trbodieslem na lpg w zakresie autobusów miejskich.

TD Pedro - 2011-01-09, 14:47

a to nie chodziło o zasilanie CNG?
benny86 - 2011-01-09, 16:15

CNG również można zamontować w dieslu (ba, na linii Jastrzębie-Katowice jest pewien przewoznik który sprowadził kilka takich autobusów), ale miałem na myśli LPG. Ostatecznie po kilku latach zrezygnowali bo potrzebne były duże butle, których ciężar powodował wzrost i tak już sporego zużycia paliwa, ale techniczna możliwość jest. Po tych doświadczeniach skierowano się właśnie w stronę wspomnianego przez Ciebie CNG

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group