DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dziwna polityka cenowa Dacii i Renault.

Auto Krytyk - 2011-06-11, 10:34
Temat postu: Dziwna polityka cenowa Dacii i Renault.
Wyposażenie Dacii Sandero Laureate 1.2 16V za 36050 + klimatyzacja z radiem za 1600+ poduszki boczne 800zł = 38500 bez lakieru metalik.
• Poduszka powietrzna kierowcy
• ABS + system wspomagania nagłego hamowania
• 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
• Zagłówki na fotelach przednich z regulacją wysokości / zagłówki przednie stałe, nowej generacji*
• 3 zagłówki na miejscach z tyłu (centralny zagłówek wsuwany w oparcie)
• Obrotomierz
• Kodowana blokada zapłonu
• Kieszenie w przednich drzwiach
• Tylna kanapa składana w układzie 1/1
• Instalacja do montażu radia
• Ogrzewanie tylnej szyby / wycieraczka tylnej szyby
• Przyciemniane szyby
• Tapicerka Ducas / tapicerka Plizz*
• Listwa nad wlotem powietrza w kolorze nadwozia
• Boczne listwy ochronne w kolorze czarnym
• Obręcze stalowe kół 15’’ z kołpakiem pełnym
• Poduszka powietrzna pasażera
• Wspomaganie układu kierowniczego
• Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
• Centralny zamek drzwi
• Zamknięty obieg powietrza
• Oświetlenie bagażnika
• Uchwyt do zamykania przednich drzwi
• Chromowana listwa nad wlotem powietrza
• Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia
• Obudowy lusterek wstecznych w kolorze nadwozia, lusterka regulowane elektrycznie
• Reflektory przeciwmgłowe
• Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze matowego chromu
• Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
• Kolumna kierownicy regulowana na wysokość
• Elektrycznie podnoszone przednie szyby
• Komputer pokładowy
• Tylna kanapa składana, dzielona w układzie 1/3 - 2/3
• Fotel kierowcy z regulacją wysokości
• Ozdobne listwy na drzwiach
• Tapicerowane wstawki z tkaniny na wewnętrznych płatach drzwi
• Kieszenie w oparciach przednich foteli
• Tapicerka Pliss
---------------------------------------
Wyposażenie porównywalnej wersji Renault Clio 5d Alize 1.2 16V za 38950zł+600zł lusterka elektryczne podgrzewane sterowane=39500 :lol:
-ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV i z systemem wspomagania nagłego hamowania
-Przednie poduszki powietrzne samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia
-Poduszki powietrzne boczne w oparciach siedzeń przednich
-Wyłącznik poduszki pasażera z przodu
-Pasy bezpieczeństwa z przodu: 3-punktowe z regulacją wysokości, z napinaczem i ogranicznikiem napięcia
-Pasy bezpieczeństwa z tyłu: trzy 3-punktowe, boczne miejsca dodatkowo wyposażone ograniczniki napięcia
-Przednie zagłówki stałe
-Trzy zagłówki tylne wsuwane w oparcie z regulacją wysokości
-System Isofix na miejscach bocznych z tyłu
-Automatyczna blokada drzwi w czasie jazdy
-Elektroniczna blokada rozruchu
-Sygnał dźwiękowy: nie zapięty pas bezpieczeństwa kierowcy, niski poziom paliwa
-Automatycznie włączane światła awaryjne w przypadku nagłego hamowania
-Zdalnie sterowany centralny zamek za pomocą kluczyka
-Zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
-Komputer pokładowy
-Regulacja wysokości ustawienia kierownicy
-Tylna kanapa składana w układzie 1/1
-Szyby przyciemniane o wysokiej zdolności filtrującej
-Reflektory o podwójnym układzie optycznym
-Ciemnografitowa kierownica , gałka dźwigni zmiany biegów i górna część deski rozdzielczej
-Klimatyzacja regulowana manualnie
-Radio CD MP3 4X 20 W ze złączem line in
-Szyby przednie regulowane elektrycznie
-Fotel kierowcy z regulacją wysokości
-Tylna kanapa dzielona 1/3-2/3 (oparcie)
-Tapicerka szaro-grafitowa
-Kołpaki 15” FAR AWAY
-Ciemnografitowai górna część deski rozdzielczej
-Konsola centralna z listwą ozdobną w kolorze matowego chromu
-Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
-Klamki drzwi w kolorze matowego chromu
-Chromowane obwódki zegarów (dostępne w terminie późniejszym)
-Czarne listwy boczne


Wniosek kompletnie nieopłacalny zakup Sandero za taką cenę, clio miażdży wyposażeniem bezpieczeństwa(ograniczniki, napinacze pasów, 5 gwiazdek Euroncap) i 12 letnią gwarancja na nadwozie, po dokupieniu poduszek bocznych do Sandero cena Sandero wychodzi taniej niż Clio o 1000zł hehe. W clio można dokupić regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka za 600zł.

Podobnie jest ze zwykłym Loganem i Thalią ale tam jest jeszcze większa przepaść cenowa.

mekintosz - 2011-06-11, 10:54

Tylko zauwaz, Sandeo mimo, ze to tez klasa B jest wyraznie wieksze. Mimo to roznica cen powinna byc wieksza - w kierunku na obnizke ceny Sandero jak tzw. budzetowej marki.

PS Sandero ma swiatła przeciwmglowe w cenie. Nie wiem czy porownywales opcje z kołem zapasowym czy zestawem naprawczym.

Auto Krytyk - 2011-06-11, 11:12

No tak tylko kupując prywatnie samochód trzeba wziąć pod uwagę odsprzedawalność modelu , gwarancję na blachy jeżeli ktoś zamierza dłużej niż 5 lat trzymać samochód.
Te samochody praktycznie są identyczne, clio bardzo urosło, sandero ma tylko większy bagaznik o 32 litry.

benny86 - 2011-06-11, 11:14

Niedawno byłem w salonie Auto-Zięby i przy wzroście 1,88m w obu samochodach mogą wygodnie usiąść, również za kierowcą przy ustawieniu fotela "pod siebie". W clio wydawało mi się że dach troszke bardziej opada z tyłu, ale nadal nie dotykałem głową podsufitki. Bagażnik - nie znam danych, ale wydawały mi się bardzo podobne rozmiarowo, choć pewnie minimalna przewaga Dacii będzie. Cieszyło natomiast, że sprzedawcy w obu przypadkach sami podchodzili, mówili o wyposażeniu, dostępnych silnikach itp itd - przed kupnem aveo zwyczajnie mnie spławili gdy tam byłem.

Ogólnie miałbym twardy orzech do zgryzienia decydując się na auto około 40tys. zł oprócz sandero/clio thalia kusi automatyczną klimą, punto evo blue and me, colt, na dniach wejdzie nowe aveo (ceny/specyfikacje 15 czerwca poznamy)... Chyba bym musiał tydzień urlopu na wizyty w salonach i jazdy próbne przeznaczyć :mrgreen:

laisar - 2011-06-11, 11:18

Sandero Lauerate też ma ograniczniki napięcia, a z bocznymi poduchami - również napinacze.

Po drugie, koszt zakupu to tylko jeden czynnik - wystarczy doliczyć choćby same przeglądy w czasie gwarancji, żeby różnica wobec clio odwróciła się na korzyść Dacii.


Ale to wszystko szczegół - tak jak pisze mekintosz, prawdziwa różnica tkwi w rozmiarach. Z tego względu np ja nie wziąłbym ani Clio, ani Thalii nawet za dopłatą - to co mi z lepszej ceny czy wyposażenia? I właśnie dla takich ludzi jak ja jest głównie skierowana marka Dacia - ma mieć coś, czego nie ma konkurencja (albo za niższą niż ona cenę).


Natomiast zgadzam się, że jak ktoś nie ma wymagań co do wymiarów, to Daćki są raczej mało atrakcyjne - chyba że ktoś po prostu lubi proste auta (powód dobry jak każdy inny, sądząc po wynikach sprzedaży i koniecznym czasie oczekiwania).

benny86 - 2011-06-11, 11:27

Laisar to też zależy które wymiary masz na myśli. Sam ostatnio się zdziwiłem, że szerokość wnętrza zprzodu jest większa w thalli niż w loganie. Bagażniki - logan 510l, thalia 506 litrów, reszta jak na załączonikach:

Jak dla mnie największa i jedyna istotna różnica to odległość od kanapy do fotela przedniego gdzie logan ma 6-8cm przewagi

Auto Krytyk - 2011-06-11, 11:28

Ja dałem to porównanie dla mających problem z wyborem ale mnie to nie dotyczy bo za cenę MCV 7-osobowego nie kupie innego auta 7-osobowego za taką cenę także dla mnie wybór był prosty. Musiałbym dołożyć minimum 15-20 tys do innego samochodu np grandscenic czy fiat doblo z porównywalnym silnikiem diesla chociaż kusił mnie grandscenic ale po obejrzeniu z bliska ma mniejszy bagaznik niż MCV za to wypasu full 8-)
Auto Krytyk - 2011-06-11, 11:33

Logan ma przewagę trochę większą nad thalia w rozmiarach szczególnie rozstaw osi daje znać i więcej miejsca na kanapie z tyłu na taxi idealnie. Bagażniki podobne. Wysokość auta,rozstaw osi przewaga i szerokość na kanapie z tylu. Ale Clio z Sandero jest porównywalne praktycznie takie same wymiary i rozstawy osi.
laisar - 2011-06-11, 11:35

benny86 napisał/a:
Laisar to też zależy które wymiary masz na myśli

Ja - wiadomo: trzyfotelikowe z tyłu (; I samo porównanie centymetrów niewiele tu daje, jak pokazał ostatnio przykład Orlando...


TAXI AIRPORT napisał/a:
Musiałbym dołożyć minimum 15-20 tys do innego samochodu np grandscenic czy fiat doblo

Doblo nie udało mi się obejrzeć, ale grand scenic nie jest 7-os. - te dwa miejsca w bagażniku to są jakieś popierdułki dla małych dzieci.

mekintosz - 2011-06-11, 11:55

Prosze o podobne rysunki clio vs sandero ....
laisar - 2011-06-11, 12:41



Clio znalazłem tylko grandtour:

benny86 - 2011-06-11, 12:47

No ja też szukałem clio hb, z takim samym (czytaj:zerowym) efektem jak Laisar. Gdyby pominąć bagażnik to reszta chyba się z grubsza zgadza?
Seal - 2011-06-11, 12:57

laisar napisał/a:
Ale to wszystko szczegół - tak jak pisze mekintosz, prawdziwa różnica tkwi w rozmiarach. Z tego względu np ja nie wziąłbym ani Clio, ani Thalii nawet za dopłatą - to co mi z lepszej ceny czy wyposażenia? I właśnie dla takich ludzi jak ja jest głównie skierowana marka Dacia - ma mieć coś, czego nie ma konkurencja (albo za niższą niż ona cenę).

"Czego nie ma konkurencja" no właśnie to zapomnieliście, że Sandero i Logan jest wyżej zawieszony. To wbrew pozorom jest dość ważny atut przy wyborze auta jak się jeździ po naszych "wspaniałych" lokalnych i nie tylko drogach, co nie muszę chyba Was do tego przekonywać bo znacie to z autopsji :lol:
A takiego atutu np. Clio i Thalia nie ma.

Cendra - 2011-06-11, 13:05

Wysokie zawieszenie to nie wszystko, przydało by się również montować w nich trwale elementy (np. wahacze, które dość często się wymienia jako element uszkodzony w Dackowych zawieszeniach po stosunkowo nie wielkich przebiegach...).
benny86 - 2011-06-11, 13:12

Thalia wydaje mi się również dość wysoka zawieszona, choć niestety nie znalazłem nigdzie danych odnośnie prześwitu nadwozia... W ogóle ten parametr jest jakoś pomijany przez producentów
mekintosz - 2011-06-11, 13:21

laisar napisał/a:
Obrazek

Clio znalazłem tylko grandtour:
Obrazek


OK... choc gdyby było Sandero Kombi było by to uczciwe starcie ;-)

mrówa - 2011-06-11, 16:35

benny86 napisał/a:
Thalia wydaje mi się również dość wysoka zawieszona, choć niestety nie znalazłem nigdzie danych odnośnie prześwitu nadwozia... W ogóle ten parametr jest jakoś pomijany przez producentów

Nie chcą się wychylać z prześwitami, bo takim "szczegółem" zwiększą dociekliwość klienta i ten pójdzie do konkurencji po Dacię :-P

maciek - 2011-06-11, 16:45

większy prześwit ma zalety i wady
zaletą jest łatwość pokonywania przeszkód
wadą większe spalanie.

Zauważyłem że Renault ma problemy same z sobą. Słabnąca sprzedaż Clio w Europie zachodniej jest spowodowane brakiem premii ekologicznej, i z II lub III etapem kryzysu ekonomicznego, no i sam model robi się już stary samochód jest sprzedawany przez 6 lat z jednym liftingiem.

benny86 - 2011-06-11, 17:35

mrówa, to nie chodzi tylko o RP, to samo zauważyłem w innych markach samochodów. Prześwitu swojego aveo do tej pory nie ustaliłem i chyba przyjdzie mi go zwyczajnie zmierzyć
mrówa - 2011-06-11, 17:44

benny86 napisał/a:
W ogóle ten parametr jest jakoś pomijany przez producentów

mrówa, to nie chodzi tylko o RP, to samo zauważyłem w innych markach samochodów. Prześwitu swojego aveo do tej pory nie ustaliłem i chyba przyjdzie mi go zwyczajnie zmierzyć


Dokładnie to miałam na myśli. Sprawdzone na własnej skórze w salonie Chevroleta (sprzedawca zaopatrzony w miarkę udzielił informacji dociekliwemu klientowi :-P ).

MarkD - 2011-06-11, 20:54
Temat postu: Re: Dziwna polityka cenowa Dacii i Renault.
TAXI AIRPORT napisał/a:
[
Wniosek kompletnie nieopłacalny zakup Sandero za taką cenę, clio miażdży

Z pół roku temu to pisałem ;-) Dodatkowo Sandero w stosunku do innych marek też nie wypada jakoś rewelacyjnie. Może nie miażdży ale jeśli flagowy model Reno, kosztuje tyle co model marki na dorobku, to coś nie teges. To jakby Polo i Fabia były w podobnej cenie.
Fakt, że tylko po jazdach próbnych, ale Clio 3 był dla mnie bardziej przestronny, a na pewno miał więcej miejsca na nogi. W Sandero nie czuć tego rozstawu osi.
Przydałby się taki model jak Sandero kombi z ciekawszą gamą silników benzynowych.

mekintosz - 2011-06-11, 22:48
Temat postu: Re: Dziwna polityka cenowa Dacii i Renault.
MarkD napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
[
Wniosek kompletnie nieopłacalny zakup Sandero za taką cenę, clio miażdży

...W Sandero nie czuć tego rozstawu osi.
Przydałby się taki model jak Sandero kombi z ciekawszą gamą silników benzynowych.


Mysle ze kosztem miejsca na nogi kierowcy jest wiecej miejsca dla nopg pasazerow. Ja jakos nie narzekam na miejce na nogi przy 180 cm wzrotu. Zgadzam sie z Kolega - Sandero Grand Tour bylo by spoko. Obawiam sie, ze Dacia wyprodukowala Dustera i MCV dla osob potrzebujacych ekstra bagaznika.

Gość - 2011-06-14, 14:16

Prześwit Thalii 140 mm, weźcie po uwagę iż podawany w katalogach prześwit to w rzeczywistości odległość najniżej osadzonego punktu podwozia (najczęściej podstawa tylniego wachacza) od podłoża, a nie jak niektórzy myślą progu od podłoża, w Sandero to jest 155 mm, jak widać tylko 1,5 cm (które tak naprawdę wynika w większości z zastosowanych większych kół w Sandero niż w Thalii). W Clio to jest ok 90 mm, a w rzeczywistości wizualnie nie odbiega zbytnio od Sandero. Wniosek jest taki iż wartości katalogowe nijak się mają do wykorzystania tego w życiu, bo tak naprawdę najważniejsze tu jest kto jaki krawężnik "łyknie", a tu zdecydowanie Thalia przegywa z Clio, zasadniczo przy wjeżdzaniu na krawężniki osadzenie wachacza nie ma takiego znaczenia jak "optyczny" efekt prześwitu czyli właśnie odległość płyty podłogowej od podłoża.
benny86 - 2011-06-14, 14:20

Ja znalazłem dane o prześwicie w Aveo - 155mm od najniżej połozonego miejsca wpodwoziu, więc całkiem OK.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group