DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?

piotrres - 2011-06-16, 23:29
Temat postu: Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?
Dzisiaj przy przebiegu 16 500 km znalazłem na kadłubie silnika takie oto ślady czegoś tłustego (oleju?) :-/
Poziomy oleju i płynu chłodzącego nie uległy zmianie.
Tydzień temu, przy okazji przeglądu serwisowego wszystko było w porządku.

jan ostrzyca - 2011-06-17, 05:17

Jak zgłosisz do serwisu to przetrą szmatą i każą "obserwować"...
Prezes - 2011-06-17, 08:34

Ta ja już się boję przeglądu serwisowego.. A tak poważnie, po przeglądzie był czysty? Może go zalali olejem czy innym smarem.
laisar - 2011-06-17, 09:11

Przy okazji przebojów Mamerta i akcji serwisowej z (bodajże) uszczelniaczem wału doczytałem się, że konstrukcja renówkowych silników jest jakoby taka, że może się pojawić lekkie zapocenie - ale dopóki się nie powiększa, a życiodajnych płynów właśnie nie ubywa, to nie ma się czym przejmować.

Tyle że nie pamiętam teraz, które miejsca miały być "standardowe", a które są oznaką faktycznych problemów... Gdyby coś takiego spotkało mnie, to pojechałbym do specjalizującego się w renówkach niezależnego mechanika i tam popytał.


W ASO oczywiście też nie zaszkodzi zapytać, ale jan ostrzyca ma zapewne rację - nie spodziewaj się wiele...

(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).

jan ostrzyca - 2011-06-17, 10:06

laisar napisał/a:

(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).


No dobra zanim napiszesz wiedz, że: "wszystko jest OK, ten typ tak ma, statystycznie jest to odosobniony przypadek".

laisar - 2011-06-17, 10:09

W tym przypadku - 3 x nie. Pozostaje znaleźć winnych... <;
Auto Krytyk - 2011-06-17, 11:50

A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.
piotrres - 2011-06-17, 21:30

TAXI AIRPORT napisał/a:
A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.


Miałem "przestarzałego" 1.6 8V i zero wycieków. Stąd troszeczkę mnie zaniepokoiła ostatnia obserwacja.

Kratylos napisał/a:
wytarł bym i poobserwował - jesli po ok 1000klm znów będze widać tam olej do aso aby uszczelniali te silniki maja taka wadę ze często maja wycieki - dużo częściej niż stare 8 zaworowe...


W budynku należącym do mojej Alma Mater jest serwis samochodów francuskich.
Popatrzyli i stwierdzili, żeby się tym nie przejmować, tylko jeździć.

Cendra - 2011-06-20, 14:42

W moim Volvo (silnik Renault 1,8 8v) non stop walczę z uszczelnieniem pokrywy zaworów... Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/
DrOzda - 2011-06-20, 14:58

No to nie ma innej opcji niż skrzywiona pokrywa lub przylgnia w głowicy. Wyklepać lub splanowąć :)
Cendra - 2011-06-20, 15:12

Nie warte zachodu... Przy takiej wartości auta ;) Zresztą taki mankament po tylu latach i przebiegu 360 000 km można wybaczyć :)
48piotr - 2011-06-20, 19:36

Cendra napisał/a:
Nie warte zachodu... Przy takiej wartości auta ;) Zresztą taki mankament po tylu latach i przebiegu 360 000 km można wybaczyć :)

Po tylu latach wielu wad nie widzi się./optyka/ :roll:

piotrres - 2011-06-22, 22:48

Cendra napisał/a:
Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/

Dzisiaj, przy przebiegu 16 666 km pojechałem do ASO,żeby zamontować nową płytę podsilnikową (starą skasował bażant-kamikadze). Pokazałem rzeczone zapocenie.
Reakcja była natychmiastowa:
wymiana szpilek i uszczelki pod głowicą z gwarancji. Zrobione "od ręki" :shock:
Tym razem spod nowych szpilek (czarnych -fosforowanych) zaczęło wypływać coś w kolorze błękitu...pruskiego :shock:

Auto Krytyk - 2011-06-23, 08:53

Ale raczej chyba uszczelki pod pokrywą zaworów , pod głowicą by tak szybko nie wymienili chyba bo trzeba rozbierać kupę rzeczy.
piotrres - 2011-06-23, 17:45

TAXI AIRPORT napisał/a:
Ale raczej chyba uszczelki pod pokrywą zaworów

W rzeczy samej, masz rację!

Daster - 2011-12-08, 13:08
Temat postu: Silnik K4M - zapocenie olejem wokół osłony zaworów
Witam
Od jakiegos czasu pojawia mi sie olej w zaglebieniach obok srub mocujacych pokrywe zaworow po dwoch stronach korka wlewu oleju. Wlew olejui jego wystajacy kolnierz jest raczej suchy. Po wytarciu oleju i przejechaniu ponad 500km znowu robia sie jeziorka oleju w zaglebieniach obok srub. Polaczenie pokrywy z glowica na calym obwodzie jest czyste i suche oprocz miejsca gdzie olej splywal w dol z miejsca gromadzenia. Zdjecia przedstawiaja silnik K4M widziany z lewej strony w poblizu korka wlewu oleju i cewki zaplonowej. Ubytek oleju na bagnecie jest niezauwazalny. W poblizu jednej ze srub po lewej stronie wlewu oleju jest gumowe kolanko odpowietrzajace komore zaworow. Zastanawiam sie czy nieszczelnosc na nim moze byc przyczyna tego stanu czy raczej olej wydostaje sie spod sruby mocujacej pokrywe zaworow?

pozdrawiam
Daster

PiotrWie - 2011-12-08, 15:22

Może to być każde z tych źródeł, najlepiej wyczyść dokładnie i oglądaj codziennie - wtedy będziesz wiedział na pewno skąd i czego domagać się od ASO
greg1367 - 2011-12-08, 17:04

W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.
malygabrys - 2011-12-08, 20:15

A jak to wypatrzyliścię? Trzeba ściągnąć osłonę silnika?
szuwar30 - 2011-12-08, 21:39

Miałem to samo, zgłosiłem w serwisie, bezwzględnie umówili mnie na naprawę.
Uszczelnili wyciek, wymienili również jakieś elementy rozrządu.

Daster - 2011-12-08, 22:31

malygabrys napisał/a:
A jak to wypatrzyliścię? Trzeba ściągnąć osłonę silnika?

Nie. Widac to przy korku wlewu oleju.

wat - 2011-12-08, 23:13

greg1367 napisał/a:
W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.

no to super przegląd
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą a najlepiej jeszcze powiedzieć jak usunąć usterkę bo tez nie mają pomysłu, kiedy te serwisy sie obudzą........

greg1367 - 2011-12-11, 12:17

wat napisał/a:
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą

Zgadzam się z Tobą w zupełności,miałem już nowe samochody z innych firm,i w moim przypadku zawsze jest to samo usterka musi być pokazana palcem (chyba że urwie się koło :mrgreen: ),bo inaczej zero naprawy :-| ,lecz żeby zapłacić tego już palcem nie trzeba pokazywać :mrgreen: )

tomala72 - 2011-12-11, 12:22

mam to samo przy korku wlewu oleju i nieco ponad 2 tysiące przebiegu. Na moje oko wyciek jest ze śruby w pokrywie zaworów tuż przy świecy.
TD Pedro - 2011-12-11, 12:24

tomala72 napisał/a:
mam to samo przy korku wlewu oleju i nieco ponad 2 tysiące przebiegu

w Dusterze?

tomala72 - 2011-12-11, 12:37

tak dziś zauważylem po przeczytaniu powyższego wątku
TD Pedro - 2011-12-11, 13:17

tomala72 napisał/a:
tak dziś zauważylem po przeczytaniu powyższego wątku


zapytałem, bo... w Twoim opisie figuruje:

Cytat:

Marka: dacia zamówiona
Model: duster
Silnik: 1.6


???

tomala72 - 2011-12-12, 05:14

zmieniłem:)
A co do wycieku to dziś dzwonie do aso, trochę mnie wpieniło, że silnik dosłownie jeszcze świeci nowością a tu oleum się sączy.
Mam pytanie: czy koledzy, którzy już z tym byli w aso widzieli w jaki sposób to uszczelniają.
Czy dociągają tylko śruby, albo wymieniają uszczelkę pokrywy zaworów?

tomala72 - 2011-12-12, 05:40

fota:
sączy się delikatnie ze śruby przy świecy. Oleum nie ma dużo ale jednak.

szuwar30 - 2011-12-12, 22:21

tomala72 napisał/a:

Mam pytanie: czy koledzy, którzy już z tym byli w aso widzieli w jaki sposób to uszczelniają.
Czy dociągają tylko śruby, albo wymieniają uszczelkę pokrywy zaworów?


Niestety nie widziałem, auto spędziło prawie tydzień w serwisie(musieli rozebrać, dostać akceptacje od Renault, zamówić części). Wymieniają na pewno jakąś uszczelkę, wymienili mi również coś od rozrządu jakieś koło pasek i coś jeszcze)

Ta operacja była jakieś miesiąc temu i jak na razie z powodzeniem.

tomala72 - 2011-12-13, 19:27

Byłem w serwisie:
Stwierdzili, iż poci się jakiś czujnik, który jest w dolocie właśnie gdzieś nad wyciekiem (na focie widać u góry wtyczkę do niego)
Tylko, że skąd w dolocie tyle oleju, że aż kapie?
no nic zamówili i umówili na wymianę w czwartek.
Tyle, że k... wytarłem sam jeszcze raz w domu, pojeździłem i na bank sączy się ze śrub a nie z tego pieprzonego czujnika.
Dzwonię i mówię, że nie będę dziesięć razy zapier.....lał po kilkadziesiąt kilosów aby komuś się chciało dobrze popatrzeć.
W czwartek zobaczymy dalej?
No i dowiedziałem się, że dacia nie daje zastępczego na czas naprawy gwarancyjnej?
No to mówię, że trza mi było powiedzieć jak kupowałem a nie k... teraz mam dymać pekesem, a auto za ciężko zarobioną kasę cieknie po dwóch tysiącach przebiegu:(

szuwar30 - 2011-12-15, 16:04

tomala72 napisał/a:

No i dowiedziałem się, że dacia nie daje zastępczego na czas naprawy gwarancyjnej?


Dziwne, mnie na czas naprawy dali Nissana Almerę (naprawa trwała koło tygodnia), RZESZOTARY k/ Legnicy - Impwar. Widać co serwis to inne zasady.

tomala72 - 2011-12-16, 23:06

no i czujnik wymieniony ale ponownie na drugi dzień pojawił się olej wokół śruby:(
tomala72 - 2011-12-22, 05:06

Kontynuuję wątek:
Więc tak jak przewidywałem, olej pojawił się znowu i wczoraj podjechałem do serwisu.
Tym razem panowie zdiagnozowali wyciek spod dwóch śrub na pokrywie zaworów i umówili mnie na jej uszczelnienie po Świętach.
Ciekawe czy trzeba było wymieniać czujnik ciśnienia powietrza? Ja od początku sugerowałem te śruby i wyszło na moje tylko niepotrzebnie się dwa razy bujałem do aso by panów w końcu przekonać.

Daster - 2011-12-22, 09:24

tomala72 No to juz mamy polowe sukcesu. Jesli mozesz to dowiedz sie jak wygladala naprawa. Pozwoli to innym uniknac niepotrzebnych wizyt oraz straconego czasu.
tomala72 - 2011-12-22, 11:05

panowie zapowiedzieli, że naprawa będzie polegać na zdjęciu pokrywy zaworów, oczyszczeniu ze starego uszczelniacza, ponownego uszczelnienia i złożenia. Ma to trwać dwa dni i dostanę clio na pociechę i powrót do domu.
Pokrywa zaworów w k4m nie ma uszczelki tylko jest uszczelniana na jakiś specjalny środek silikonowy.
Ten problem jest ponoć znany również użytkownikom renówek z tym motorem:(

http://autokacik.pl/showf...0#Post285582121

PiotrWie - 2011-12-22, 18:39

tomala72 napisał/a:

Ten problem jest ponoć znany również użytkownikom renówek z tym motorem:(


Nic dziwnego, w końcu silniki są produkowane w Hiszpanii i w czasie produkcji nie wiadomo czy pójdą do Renault, Dacii czy Nissana - a więc wady mają wspólne. Na szczęście moje oba K4M są (jak na razie) szczelne.

tomala72 - 2011-12-30, 19:16

A więc Duster naprawiony a przynajmniej mam taką nadzieję:)

Oddałem do serwisu w środę rano a odebrałem na następny dzień.

Zdjęto pokrywę zaworów, oczyszczono i złożono ponownie nakładając nową masę uszczelniającą, na drugi dzień mechanik poskładał osprzęt i do odbioru.
Mam nadzieję, że teraz będzie sucho:)

Daster - 2011-12-30, 21:23

Dobrze jak bedzie dobrze. Mam rowniez nadzieje ze to wystarczy. Jesli jednak nie to czekamy na sygnal. Poczekam jeszcze i za miesiac sie umawiam na ten sam zabieg.
yakov - 2011-12-31, 11:31

U mnie oleju nie ma, ale za to śruba jest lekko zardzewiała - trzeba będzie poobserwować.
tomala72 - 2011-12-31, 15:22

Jak zacznie ciec to olej zabezpieczy śrubę przed korozją:)
yakov - 2011-12-31, 18:06

:-)
tomala72 - 2012-01-16, 08:23

Odświeżam wątek:
Kolego Daster czy robiłeś już coś w aso z tym wyciekiem, jeśli tak to podziel się wrażeniami:)
U mnie nie cieknie ale mam wrażenie, że te śruby są jakby trochę wilgotne po obwodzie, może mam już zajoba na tym punkcie bo od czasu naprawy regularnie zaglądam pod maskę pod blokiem i pewnie sąsiedzi się ze mnie nabijają, że kupił nową dacię i ...:)

Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?

laisar - 2012-01-16, 09:53

tomala72 napisał/a:
Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?

W przypadku niektórych typów silników Reno (ale nie tylko ich) lekkie zaolejenie w okolicach śrub jest podobno normalne - i zdaje się, że dotyczy to właśnie tych w daciach. Ale oczywiście - warto sprawdzić.

tomala72 - 2012-01-16, 10:05

Trochę mnie to pocieszyło:)
Zobaczymy co będzie się działo wraz ze wzrostem przebiegu...

Daster - 2012-01-16, 12:06

tomala72 napisał/a:
Odświeżam wątek:
Kolego Daster czy robiłeś już coś w aso z tym wyciekiem, jeśli tak to podziel się wrażeniami:)
U mnie nie cieknie ale mam wrażenie, że te śruby są jakby trochę wilgotne po obwodzie, może mam już zajoba na tym punkcie bo od czasu naprawy regularnie zaglądam pod maskę pod blokiem i pewnie sąsiedzi się ze mnie nabijają, że kupił nową dacię i ...:)

Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?


Wolalem poczekac na efekt tej naprawy. Wybieram sie w lutym.

SARCO - 2012-03-31, 21:19

Trochę odkopie ale ostatnio miałem wymieniany uszczelniacz pod pokrywką zaworów.
To było drugie podejście z tym problemem-za pierwszym razem 8k km zgłaszałem ten problem w ASO , ale Dacia PL odrzuciła stwierdzając że za mało , teraz pojechałem przy 15k km i to zrobili trwało to 5h , ale w wektorze w BB niechluje jakieś bo nawet pokrywkę nie za bardzo im się chciało wyczyścić.

Daster - 2012-04-01, 08:29

W ktorym miejscu pod pokrywa jest ten uszczelniacz?
Pod srubami mocujacymi ?

tomala72 - 2012-04-01, 10:37

Niw ma żadnego uszczelniacza tylko uszczelka pokrywy zaworów, która w silniku k4m jest w postaci specjalnej masy uszczelniającej nakładanej po usunięciu starej i oczyszczeniu miejsc na styku głowicy i pokrywy. pierścień uszczelniajacy jest tylko na wałkach rozrządu od strony paska?
U mnie wyciek był spod śrób mocujących pokrywę (tych przy wlewie oleju-pewno w pobliżu sa kanaliki olejowe)
Pewno w fabryce robot masę nakłada i czasami gdzieś za mało napaćka:)

Paweł1 - 2012-04-01, 20:55

Witam.
Taki sam problem pojawił się w moim Dusterze.Panowie z ASO umówili się ze mną na konkretny termin,samochodu zastępczego nie dali twierdząc,że pozmieniały się przepisy,miejsce wycieku wytarli i do obserwacji.Ile ja razy mam ich k...a prosić o coś co mi się należy?

Maxi - 2012-04-12, 13:35

Witam. Nie ma się czym chwalić ale u mnie jest też ten wyciek spod śruby. Będę musiał zgłosić do ASO. Myślę, że usuną to od ręki. Wyciek zauważyłem dzięki wpisom na forum. Opiszę co zrobili po usunięciu tej wady.
Dar1962 - 2012-04-15, 18:03

dołączam do klubu :-P - ok 2.000 przebiegu - nie robiłem fotek, bo byłyby identyczne jak kolegi, który pstryknął pierwszy. Pierwsza śruba od lewej strony (ta przy korku)mocująca pokrywę - we wgłębieniu zebrało się mikro-jeziorko oleju - mniej więcej 1/3 łyżeczki od herbaty. Reszta wydaje się sucha. Oleju na bagnecie nie ubywa, przy takiej ilości byłoby to niezauważalne. Znając treść tematu w panikę nie wpadam. Wytarłem do sucha i będę sprawdzał organoleptycznie co jakiś czas tempo wypełniania się tego wgłębienia. Zadzwonię też jutro do aso w Lublinie - albo lepiej - wyślę im e-mail z fotką tego miejsca i poczekam co mądrego wymyślą.
Dar1962 - 2012-04-16, 10:29

Zniechęcony perspektywą jazdy 100 km (w jedną stronę) do ASO w Lublinie, ewentualnością bezsensownego moim zdaniem demontażu pokrywy zaworów, czyszczeniem, ponownym uszczelnianiem, dwudniowym postojem, ponową jazdą po auto bez jakiejkolwiek gwarancji, że będzie ok - vide poprzednie wpisy - zadziałałem metodą pomysłowego Dobromira :-P
Udałem się do odległego (za płotem ) o 70 m zakładu sieciowego Bosch Service, od zaprzyjaźnionego mechanika pożyczyłem łamaną, przegubową ósemkę, odkręciłem śrubę (zadziwiająco łatwo dała się wykręcić - może w tym jest pies pogrzebany? - w zbyt słabym dokręceniu niektórych ze śrub???) i na sto procent stwierdziłem,że to właśnie tędy przesącza się oleum (mokra na całej długości. Wytarłem śrubę i to wgłębienie a w tym czasie pan zaprzyjaźniony mechanik wyciął mała uszczelkę (użył tworzywa teflonowego, jakie stosują do uszczelniania pokryw zaworowych w starych silnikach - tam gdzie stosuje się jeszcze uszczelki) odporną na wysokie temperatury. Śrubę wkręcił osobiście, za co wręczyłem mu piwo marki Warka Strong. Przejechałem ok 200 km i na razie pomysł działa ;-) będę obserwował i za parę dni zamelduję, czy okazał się w pełni skuteczny

TD Pedro - 2012-04-16, 13:11

Dar1962 napisał/a:
odkręciłem śrubę (zadziwiająco łatwo dała się wykręcić - może w tym jest pies pogrzebany? - w zbyt słabym dokręceniu niektórych ze śrub???)

moim zdaniem to wielce prawdopodobne.. (gratuluję inwencji... :-) )

tomala72 - 2012-04-16, 14:35

Pomysł ciekawy, oby długo wytrzymał:)
osobiście bym się nie odważył w aucie na gwarancji, nie pokazuj tego czasem w serwisie na przeglądzie:)
Jak bym jednak już się zdobył na samodzielną akcję to uszczelnił bym tą śrubę na silikon uszczelniający odporny na wysokie temperatury.
Czas pokaże czy będzie to skuteczne, życzę powodzenia:)

Dar1962 - 2012-04-16, 14:47

bez przesady, nie sądzę abym w jakikolwiek sposób zaszkodził silnikowi :mrgreen: , zresztą modyfikację tą da się z ciągu 2 minut usunąć bez śladu
tomala72 - 2012-04-16, 15:04

Sprawdź czy nie cieknie jeszcze śruba bardziej schowana pod kolektorem dolotowym - jak patrzysz z boku silnika (od paska rozrządu) to jest w jednej linii z tą uszczelnioną.
U mnie ciekły dwie.

Dar1962 - 2012-04-16, 15:42

sprawdzałem dokładnie - na chwilę obecną ta jedna
robo1973 - 2012-04-25, 19:00

Cześć koledzy!! ?U mnie też się pojawiło trochę oleju w lewej przedniej części pokrywy zaworów. Na samym rogu. Gorzej bo zauważyłem mokro na łączeniu jakiejś pokrywy po prawej stronie silnika z korpusem silnika. Pokrywa jest pionowa od strony akumulatora na silniku. Co to może być? Na razie jest wilgotno. Zobaczymy jak się temat rozwinie. He te modele tak już mają
Maxi - 2012-08-06, 13:46

U mnie już naprawione. Przejechałem ok 3000 km po naprawie i nie ma śladu oleju. Podjechałem na SO, do wystygnięcia silnika wypiłem kawę, dokonałem " inspekcji" salonu sprzedaży i po ok. 2 godzinach otrzymałem Daćka z powrotem. Właściwie nie powiedzieli co zrobili tylko, że wyciek został uszczelniony. Podobno - częsty przypadek w tych silnikach.
Dar1962 - 2012-08-06, 14:23

gdyby ktoś miał kłopot identyczny z moim (patrz posty wyżej)i informuję,że mój patent z uszczelnieniem zasmarkanej śruby sprawdza się nadal. Zero wycieku :-)
_Marcin_ - 2012-08-07, 07:22

U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .
piotrres - 2012-08-07, 19:05

miałem to samo zapocenie. usunięte z gwarancji 0,5h roboty.
mekintosz - 2012-08-09, 12:32

Jakas plaga tego wycieku. Powinni cos z tym zrobic. Pamietam moj citroen ax ciekl ale mial tylko dwie sruby podtrzymujace pokrywe zaworow oraz 200.000 km. Po wymianie gumowej uszczelki pomoglo. Tłumaczenie ASO z serii TTTM, malo mnie przekonuje. Renault Polska powinno wdrozyc jakas akcje serwisowa, czy dodatkowe podkladki uszczelniajace etc.
keikan - 2012-10-22, 09:19
Temat postu: pocenie olejem
Witam
Od jakiegoś czasu zauważam, że w okolicy 1 i 2 świecy (licząc od lewej) pojawiają się ślady (krople) przepracowanego oleju. Ogólnie silnik dookoła czysty. Tylko w tych dwóch zagłębieniach "tłusto". Zastanawiam się czy może mieć to związek z tym, że oleju w silniku mam do kreski max (a nie pomiędzy) - tak mi dolali w serwisie Dacii przy pierwszej nieobowiązkowej wymianie oleju i filtra po 3.000km.
Do tych 3.000 silnik był suchutki.
Czy wu Was (w wersjach benzynowych) macie suchutkie silniki, czy jakieś tam plamki oleju się pojawiają?

Marek1603 - 2012-10-22, 09:27

Poszukaj bo było właśnie w okolicach świec w 1,6 16V.
laisar - 2012-10-22, 09:28

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5481


PS http://www.daciaklub.pl/forum/search.php [:

keikan - 2012-10-22, 11:59

dzięki!
Jak ktoś ma takie uprawnienia - to proszę o przeniesienie mojego wpisu do właściwego wątku lub jego zamknięcie.. Dziś jeszcze skontaktuje sie z ASO i dam znać co dalej.

keikan - 2012-10-22, 12:10

_Marcin_ napisał/a:
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .


Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?

_Marcin_ - 2012-10-22, 14:07

keikan napisał/a:
_Marcin_ napisał/a:
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .


Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?


Dociągnięcie niestety nic nie dało i już po 300km były ślady oleju. Nie poddałem się tak łatwo, pod śrubę dałem cienką gumową podkładkę i dodatkowo zastosowałem silikon. Od tej operacji przejechałem ponad 2000km i suchutko, tak więc problem rozwiązany :-)

Dar1962 - 2012-10-22, 15:19

keikan napisał/a:

czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?

jeśli nie chce ci się jechać do ASO - wypróbuj mój patent - opis i fot wcześniej w temacie - mam ponad 5 tys i sucho

keikan - 2012-10-29, 16:07

Jak zwykle serwis ŁUKO Al. Pokoju stanął na wysokości zadania ;-)
W piątek telefon. Umówiłem się na dziś na 7.00.
Około 9.00 miałem tel. że wszystko zrobione. Odebrałem autko.. Wokół cieknących śrub widać coś w rodzaju niebieskiego silikonu. Zobaczymy czy się sprawdzi.
Pozdrawiam

chriskb - 2012-10-29, 16:48

Powinno być OK! Pewnie użyli uszczelniacza Loctite.
keikan - 2012-11-05, 10:20

chriskb napisał/a:
Powinno być OK! Pewnie użyli uszczelniacza Loctite.


Dokładnie. Właśnie takiej nazwy użył pracownik serwisu.

A do tego (dopiero teraz zauważyłem) uzupełnili mi płyn chłodniczy (jak oddawałem do serwisu było ok.1 cm powyżej minimum - teraz jest max) - taki off topic ;-)

Po przejechaniu ok. 500 km - sucho na silniku ;-)

Maxi - 2012-11-05, 13:45

Te silniki tak mają. Hiszpanie ( producenci silników ) nic z tym nie robią. Po prostu, automat- robot smarujący uszczelniacz pod głowicę nie dosmarowuje wewnętrznych grodzi i tamtędy w niektórych silnikach wycieka. Wystarczy zgłosic w ASO i po ok. godzinie "usterkę" usuwają bez problemu. zdejmują głowicę, dają nowy silikon uszczelniający już we wszystkie miejsca i po sprawie. Jest to defekt denerwujący i zabrudzający silnik.
tomala72 - 2012-11-05, 18:52

Nie pod głowicę, tylko pod pokrywę zaworów i przez godzinę to raczej ciężko to dobrze zrobić choćby dlatego, iż nowy uszczelniacz powinien przed uruchomieniem silnika dobrze wyschnąć i "złapać".
Przez godzinę można ewentualnie uszczelnić same otwory śrub, wykręcając je i wkręcając posmarowane uszczelniaczem ale to trochę półśrodek i lepsze wydaje się zdjęcie pokrywy, oczyszczenie i ponowne uszczelnienie oraz jej złożenie i odczekanie kilkunastu godzin...naprawa jednego dnia a odbiór na nastepny:)

Maxi - 2012-11-05, 21:43

Witam cię tomala 72. Masz zupełną rację. dokładnie jest tak jak piszesz ty. ja oczywiście to opisałem niefachowo technicznie. rzeczywiście trwa to do następnego dnia. Pozdrawiam i dziękuje za wyprostowanie mojej wypowiedzi. Ona rzeczywiście razi fachowców, ale po twoim wyjaśnieniu staje się zrozumiała.
tomala72 - 2012-11-08, 06:37

W moim Dusterku tak wyglądala naprawa gwarancyjna w aso tej usterki:)
krzysiek83 - 2015-12-12, 13:15
Temat postu: Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy
Witam,

mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.

Pozdrawiam,
Krzysiek

LuHash - 2015-12-22, 22:02

Witam, jako, że w moim aucie pojawił się taki sam problem, chciałbym się dopytać kolegów, którzy oddawali auto do ASO jaki był zakres prac - np. zdjęcie pokrywy, czyszczenie spoiwa, blokada czy też demontaż rozrządu itd?
corrado - 2015-12-23, 11:25
Temat postu: Re: Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy
krzysiek83 napisał/a:
Witam,

mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.

Pozdrawiam,
Krzysiek


Spod klawiatury się poci często przy kiepskiej / zapchanej odmie , wszystko z nią ok?

kaka84 - 2016-01-17, 19:19

czy jest to moze to miejsce?
Dar1962 - 2016-01-18, 12:33

kaka84 napisał/a:
czy jest to moze to miejsce?

we wcześniejszych wpisach chodziło generalnie o śruby(szpilki) trzymające pokrywę głowicy. Olej wysączał się do ich gniazd - wgłębień w pokrywie w niewielkiej ilości, zwykle przy zewnętrzych - porównaj zdjęcia ze str 1-2

kaka84 - 2016-01-18, 17:16

oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.
Dar1962 - 2016-01-18, 19:41

kaka84 napisał/a:
oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.

nie sądzę - wiąże się to raczej z demontażem, uszczelnieniem i montażem pokrywy rozrządu, co oczywiście musi być wykonane w warunkach warsztatowych i zajmie kilka godzin. A tak na marginesie - ciekaw jestem,że po takiej operacji (a były już przeprowadzane )ktoś w aso w ogóle przyznał się,że powinno się zastosować nowe śruby mocujące pokrywę ( są odkształcalne w związku z czym jednorazowego użytku)

Lolek - 2016-09-23, 20:32

Proponuje sprawdzić poziom oleju w silniku, miałem podobnie i jak się okazało oleju było wlane ponad max. - wymiana w ASO. Po wyciągnięciu nadmiaru oleju problem ustąpił.
Szymc - 2019-05-14, 18:37
Temat postu: Duster 1,6 105km wyciek oleju
Witam,
zauważyłem ostatnio, ze silnik od góry jest mokry jak na załączonych zdjęciach. Co to może być? Pod silnikiem nie ma żadnej plamy, olej na bagnecie ok. Przejechane 51500 km. Pojawił się też objaw trzęsącego silnika przy ruszaniu jak jest zimny. Czy warto udać się z tym do mechanika? auto z 2015 r.

robo1973 - 2019-05-14, 19:18

wygląda że sączy spod pokrywy zaworów Ja tak mam od nowości. Byłem raz w serwisie podkleili i dalej mokro. U mnie leci stróżka po silniku w dół Ale mi to nie przeszkadza. Od wymiany do wymiany olej jest
Marek1603 - 2019-05-15, 08:32

Była właśnie akcja na to jak ktoś serwisował auto. Uszczelniali "śruby" pokrywy zaworów ale jak widać powyżej, z różnym skutkiem.
robo1973 - 2019-05-15, 17:34

byłem na takiej akcji i nie przyniosła rezultatu. Zasili konowali śruby i tyle
Trzeba po prostu zdjąć pokrywę, oczyścić i założyć nowy uszczelniacz.

Dar1962 - 2019-05-15, 18:05

przeciek jest prawdopodobnie spod jednej (kilku) szpilek mocujących pokrywę zaworów, u mnie wystarczyło uszczelnić 2 szpilki (nałozono masę uszczelniającą pod łby)
Szymc - 2019-05-15, 18:52

Na akcji serwisowej byłem, odnotowane w książce. Rezultat jednak marny. Na dniach będę wymieniał olej to może serwis dokładnie zweryfikuje problem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group