DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Duster szary bazalt

Karenzo - 2012-04-05, 17:11
Temat postu: Duster szary bazalt
Witam w temacie o posiadanym prze zemnie aktualnie samochodzie , na następnych stronach znajdziecie zdjęcia i opisy modyfikacji/napraw które przeprowadziłem


Wczoraj odebrany , wieczorem kilka modyfikacji zamontowałem , zdjęcia słabej jakości z garażu kiedyś wstawię lepsze :-P

Muszę jakoś wykombinować w jaki sposób lepiej przymocować dywanik na tunelu centralnym , myślałem o rzepach ale jak je do gumy przymocuje ?











Marek1603 - 2012-04-05, 17:19

No ładny, ładny.

Silikonem dekarskim.

monopios - 2012-04-05, 17:24

Gratuluje autka, teraz tylko jeździć i się cieszyć. Niestety zauważyłem brak podstawowego pakietu klubowicza: :-(
- uszczelki pod maską
- loga klubowego
a na nierówności docinania gumy na tunelu środkowym z tyłu, polecam patent z uszczelki kol. BLACHA 997 ładnie zamaskuje i wygląda dobrze.

Szerokiej drogi i gumowych słupów życzę.

Karenzo - 2012-04-05, 17:26

monopios napisał/a:
Gratuluje autka, teraz tylko jeździć i się cieszyć. Niestety zauważyłem brak podstawowego pakietu klubowicza: :-(
- uszczelki pod maską
- loga klubowego
a na nierówności docinania gumy na tunelu środkowym z tyłu, polecam patent z uszczelki kol. BLACHA 997 ładnie zamaskuje i wygląda dobrze.

Szerokiej drogi i gumowych słupów życzę.

Radze się przypatrzyć jeszcze raz , tym razem dokładnie 8-)
Co do logo to przyznaje się bez bicia .

monopios - 2012-04-05, 17:47

Karenzo napisał/a:
Radze się przypatrzyć jeszcze raz

powiększyłem i oślepiło mnie :oops: , uszczelka jest zwracam honor ;-)

TD Pedro - 2012-04-05, 18:01

monopios napisał/a:
uszczelka jest

i to pięknie dopasowana... :lol:
szerokości i duuuuuużo zadowolenia życzę... :lol: :-)

Dar1962 - 2012-04-05, 19:27

taśma rzepowa do dywaników? - klejem szewskim do gumy ;-) - odtłuścić gumę rozpuszczalnikiem (można powierzchnię klejenia przejechać nawet grubym i ostrym papierem ściernym,żeby poprawić przyczepność) porządnie posmarować nie żałując kleju, docisnąć czymś ciężkim, dać porządnie wyschnąć przed dobę - u mnie ten patent działa

przy okazji winszuję bliźniaka (no prawie bliźniaka z uwagi na niewielkie różnice anatomiczne ;-) )

_Marcin_ - 2012-04-05, 19:54

Ładny, gratulacje :-)
Jak pierwsze wrażenia?

Karenzo - 2012-04-05, 20:27

Nie wiem czy to normalne , ale przy jeździe na LPG czuję się około 10-20% spadek mocy
reszta w porządku . Po 1000 km mam się zgłosić na darmowy przegląd LPG wtedy może temu zaradzą .
Macie może jakiś sposób godny polecenia zabezpieczenia samochodu przed korozją ?

malygabrys - 2012-04-05, 21:23

A ułożyłeś silnik na benzynce? :shock:
Autko powinno być docierane na Pb.

TD Pedro - 2012-04-05, 21:26

Karenzo napisał/a:
ale przy jeździe na LPG czuję się około 10-20% spadek mocy

ja z kolei, pewnie subiektywnie odczuwam wzrost mocy jadąc na LPG... :lol:

Karenzo - 2012-04-05, 21:44

malygabrys napisał/a:
Autko powinno być docierane na Pb.

Dostałem gratis pełny bak lpg z samochodem wiec szkoda nie jeździć , nabite mam na razie 80 km
trzeba koniecznie na Pb ?

Seal - 2012-04-05, 21:52

No fajne autko.
O blachy z Bielan.
Jakiś spot bielański :mrgreen:

malygabrys - 2012-04-05, 22:25

A instrukcję czytałeś?

Tam wspominają o ułożeniu / docieraniu auta. Nie wiem jak to jest w przypadku fabrycznego LPG ale na forum jest o docieraniu i informacja z serwisów zazwyczaj jest taka aby docierać na Pb.

Karenzo - 2012-04-05, 22:29

W instrukcji jest o tym dosłownie 1 zdanie :)
Zamierzam wymienić olej po 1000 km , obrazu przy okazji przeglądu gazu .
Trochę to bez sensu że robią przegląd gazu a trzeba na Pb jeździć :roll:

limo - 2012-04-05, 22:47

pytałem o to docieranie przy okazji montażu i wg mojego gazownika nie ma to mega znaczenia na czym się jeździ byleby nie przesadzać z dawaniem w palnik. Na mój rozum gaz do regulacji. Ja przy przebiegu 26kkm zrobiłem prawie 300 na gazie i od początku różnica nie do odczucia, gdyby nie kontrolka to bym nie wiedział na czym jadę. No i ten wskaźnik poziomu paliwa tak uroczo stoi w miejscu :mrgreen:
czaju - 2012-04-06, 16:15

również tak kombinuję i nie zauważam mega znaczenia paliwa przy docieraniu, szczególnie że producent proponuje pierwszą wymianę po 20? 30? tysiącach km...
Karenzo - 2012-05-12, 15:53

Wstawiam zdjęcia z nowymi felgami , według mnie samochód lepiej wygląda
a koszt alufelg taki sam jak najtańszych stalowych w ASO :)
Teraz zastanawiam się nad orurowaniem przednim
ktoś wie jaki był by koszt montażu w ASO wraz z kupnem ?
Zastanawiam się nad przyciemnianiem szyb bagażnika z powodu tej super rolety ;)



wladek - 2012-05-12, 18:02

Witam. Oryginalne alufelgi dacii są jednak ładniejsze.
TD Pedro - 2012-05-12, 18:37

wladek napisał/a:
Oryginalne alufelgi dacii są jednak ładniejsze

oj, to chyba kwestia gustu... ja mam oryginalne ale te również mi się podobają (może przez sentyment bo miałem takie w poprzednim samochodzie... :lol: ) :-)

Karenzo - 2012-05-12, 18:47

Mi również się bardzo podobają a to najważniejsze :)
choć moim rodzicom już nie za bardzo

Co do orurowania to czy przy montażu poza ASO grozi mi utrata gwarancji ?

benny86 - 2012-05-12, 18:52

Karenzo napisał/a:
Co do orurowania to czy przy montażu poza ASO grozi mi utrata gwarancji ?

Raczej nie, ale popytaj konkretnie w ASO. Inna sprawa to zakup orurowania które posiada homololo :lol: Inna inszość to przydatność takiego akcesorium, bo jeśli tylko dla wyglądu to trochę nie po daciowemu, ale o gustach się nie dyskutuje 8-)

wojtek_pl - 2012-05-12, 19:00

Orurowanie w Dusterze to tylko dla "ozdoby". Bez wymiany zderzaka na dedykowany do terenu rury drastycznie zmniejszają kąt natarcia.

No ale chromowane rury dodają +10 do lansu w bulwarówce... Co kto lubi... :roll:

Karenzo - 2012-05-12, 19:32

raczej te rury mi na otarcia parkingowe i na kamienie z drogi lecące w chłodnice
faktycznie zastanawiam się co to użyteczności
ale na małe zadrapania wydaję się dobry

brałem pod uwagę takie rozwiązanie

Dar1962 - 2012-05-12, 20:00

o oryginalnych alu można powiedzieć z pewnością,że są bardzo solidne i masywne (kwestia urody to faktycznie rzecz gustu - mnie się bardzo podobają). To ma niewątpliwie znaczenie ,gdy jeździmy po dziurach, krawężnikach albo wertepach.

Na twoim miejscu zamiast w rury zainwestowałbym raczej w szerokie nakładki ochronne na drzwi - przydają się - sprawdziłem to już nieraz

Karenzo - 2012-05-12, 20:44

Dar1962 napisał/a:
Na twoim miejscu zamiast w rury zainwestowałbym raczej w szerokie nakładki ochronne na drzwi - przydają się - sprawdziłem to już nieraz

Jakoś nie wiedzę duże zastosowania dla tych list
wydaję mi się że mogą tylko one ratować przy otwieraniu drzwi .

Dar1962 - 2012-05-12, 21:26

przede wszystkim chronią drzwi przed piaskowaniem
Karenzo - 2014-06-11, 00:26

Uzupełniam mój temat , jak coś jeszcze znajdę to wrzucę
Postaram się wrzucać jeden temat jeden post
Zaślepka podszybia

Karenzo - 2014-06-11, 00:27

wygłuszenie bagażnika
Karenzo - 2014-06-11, 00:28

pełna anty-korozja , dodatkowo dość dobrze wygłusza podłogę
Karenzo - 2014-06-11, 00:30

Nowe wloty powierza pod przyszły nowy dolot + plus już założona siatka na kratki
Karenzo - 2014-06-11, 00:32

lusterko fotochromatyczne (jeszcze bez obudowy ale niedługo :mrgreen: )
+ nowe oświetlenie + oświetlenie kanapy

Karenzo - 2014-06-11, 00:33

nalepka Dk + zaworki zwrotne spryskiwaczy
Karenzo - 2014-06-11, 00:38

uszczelkowe szaleństwo
nie ma wszystkich na zdjęciach
Dodatkowo do uszczelek drzwi kierowcy oraz pasażera są włożone sznury gumowe

Karenzo - 2014-06-11, 00:45

Ostatnio przylepiłem listwy boczne na drzwi . Niedługo zrobię obudowę lusterka fotochromatycznego .
Jak na razie na gwarancji robili mi instalacje LPG bo czasami nie chciała przełączyć się na gaz , 2 lata miałem spokoju a teraz znowu problem się zaczął pojawiać .
A w planach mam nowy dolot powietrza , na oku mam dolot z dustera po lificie ale ciężko coś na alledrogo trafić .

Może były jeszcze jakieś modyfikacje ale nie mam zdjęć

Karenzo - 2014-06-11, 01:06

Jak jestem na jakimś parkingu pierwszy raz w obcym mieście /kraj to robię zdjęcia telefonem gdzie auto stoi , żeby potem bez problemu je znaleźć . Akurat mi się 2 takie zachowały .
Karenzo - 2014-06-17, 13:43

listwy ochronę w jedynym według mnie znośnym miejscu .
Wcześniej nalepiłem je na środku to strasznie to wyglądało

corrado - 2014-06-17, 14:06

A co to za felgi i ile kosztowały ?
Dominus - 2014-06-17, 15:30

corrado napisał/a:
A co to za felgi i ile kosztowały ?


Na mmoje oko to Dezent RE. Komplet nowy około 1400zl

Karenzo - 2014-06-17, 21:44

Dominus, zgadza się ja chyba dawałem 250-300 od sztuki
a to dzisiejsza praca

Dominus - 2014-06-17, 21:54

Coś Ci tam w jednym miejscu nie wyszło ale przymknę na to oko ;-)
Miodzio :-P

Karenzo - 2014-06-17, 22:01

Źle wykroiłem materiał ale uznałem iż nie ma sensu dolepiać kawałka filcu bo i tak ten element nie jest narażony na rysowanie .
Ja miałem ostro porysowany próg od wkładanie kosiarek , wykaszarek i innego tego typu ciężkiego sprzętu . (Mam domek na wsi więc czasem trzeba przewieźć trochę sprzętu )
Druga sprawa to pies który lubi wskakiwać do bagażnika , pazurami również łapie się rantu więc mój nie był w najlepszej kondycji .
Trochę miałem problemów po stronie kierowcy gdyż trzeba było wyciąć otwory na śruby mocujące lampe ale jakoś się udało .

Jak ktoś chce robić taką operacje to polecam zaopatrzyć się w nożyczki bo nożem nic się nie zwojuje .

Dominus - 2014-06-17, 22:04

Karenzo napisał/a:

Jak ktoś chce robić taką operacje to polecam zaopatrzyć się w nożyczki bo nożem nic się nie zwojuje .

Tak, najlepszy są nożyki takie do tapet. Nowe ostrze i tnie się bez problemu

mekintosz - 2014-06-17, 22:12

Karenzo napisał/a:
listwy ochronę w jedynym według mnie znośnym miejscu .
Wcześniej nalepiłem je na środku to strasznie to wyglądało


Fajnie wizualnie ale chyba za nisko ? Listwy warto instalować w najbardziej wystającym punkcie drzwi. Chyba, że Wyszedłeś z założenia, że 95 % innych samochodów, potencjalnie groźnych dla dusterka otwierając drzwi trafia akurat w miejsce montażu Twojej listwy ;-)

Karenzo - 2014-06-17, 22:48

Niby tak niby nie .
Gdy listwy były wyżej wyglądało to szpetnie nawet w aso o tym rozmawiali :->
Po robieniu zaprawek doszedłem do wniosku że 90 % uszkodzeń pochodzi od walenia w garażu o różne niskie przedmioty .

Teraz po przyłożeniu prostego przedmiotu listwa wystaje ok 1mm ponad zagięcie drzwi .
Teraz uważam że wygląda to naprawdę nieźle , listwa jest nalepiona równo z linią drzwi od oryginalnych listew

corrado - 2014-06-18, 09:20

A ja powiem wam prywatnie, przy zdejmowaniu intercoolera , że podłużnice w Dusterze są kiepskie jak blaszka puszki . 1mm przekroju maksymalnie, wystarczy poświecić latarką w otwór belki przedniego zderzaka :oops: . Zobaczycie że nie ma tam wzmocnień a jak się postuka w podłużnice to dźwięk jest wysoki i wskazuje na cienką blachę :( :oops:

Szczerze to konstrukcja miękka jak w CLIO ! To nie jest auto terenowe, na pewno już nawet w BMW E36 które miałem podłużnice były jak tory kolejowe ! :roll:

Cendra - 2014-06-20, 08:28

To sprawdź crashtesty E36...

Fajny Dusterek, ale czy zamiast listewek nie lepsze byłyby te nakładki plastikowe na drzwi? Ładnie by pasowały do plastikowych nakładek na błotnikach ;)

Dominus - 2014-06-20, 08:33

Cendra napisał/a:
To sprawdź crashtesty E36...

Fajny Dusterek, ale czy zamiast listewek nie lepsze byłyby te nakładki plastikowe na drzwi? Ładnie by pasowały do plastikowych nakładek na błotnikach ;)


Na pewno by ładnie wyglądało tyle że koszt jest spory jak za 4 listwy około 800zł

corrado - 2014-06-20, 10:53

Cendra napisał/a:
To sprawdź crashtesty E36...

http://www.youtube.com/watch?v=X8CjyFj1tWo
No i co źle wypadł?

Karenzo - 2014-06-20, 15:45

Listwy również nie wystają poza zaokrąglenie drzwi , chronią właściwie tylko przed piaskowaniem .
kaka84 - 2014-06-20, 19:07

gdzie kupiłeś listwę podszybia i jak ona pasuje jesteś zadowolony?
Dominus - 2014-06-20, 19:21

kaka84 napisał/a:
gdzie kupiłeś listwę podszybia i jak ona pasuje jesteś zadowolony?


I znowu kolega Karenzo wyprzedzę Cię z odpowiedzią
Odpowiem za kolegę bo orientuje się w temacie.
Ta dokładka podszybia pochodzi z Rosji, kolega zamówił a transport akurat miał przy okazji odwiedzin rodziny.
Natomiast pamietam że na niemieckim forum była cena 90Euro z wysyłka.
Osobiście wysłałem 2-3 dni temu emial z zapytaniem do gościa w sprawie wysyłki do Polski wiec gdy się dowiem co i jak dam znać.

kaka84 - 2014-06-20, 20:53

dzieks za szybką odpowiedź ciekawe jak to pasuje:D
Cendra - 2014-06-23, 13:27

corrado napisał/a:
Cendra napisał/a:
To sprawdź crashtesty E36...

http://www.youtube.com/watch?v=X8CjyFj1tWo
No i co źle wypadł?

Nie za dobrze:
film YT

Nie róbmy koledze śmietnika w temacie Dusterka ;)

Karenzo - 2014-07-28, 20:21

Dziś wykonałem pierwsze prace pod nadchodzące akcesoria z Ukrainy .
W planie pełne wygłuszanie blach pod dodatkowymi plastikami . Powinno to zakończyć sprawę bagażnika raz na zawsze .

Dzisiejsza robota to 2 spraye z barankiem za 15 zł szt z intercarsu .
Sama robota to bajka maks 20 minut polecam każdemu efekt czuć od razu . Wciskałem ile się go dało w ranty więc blacha wygłuszona jest naprawdę porządnie . Klapa utyła ok 1 kg

Karenzo - 2014-08-05, 23:32

Co do dodatków to powiem tak
"widziały gały co brały "

Nakładki w bagażniku spowodowały problemy z zamykaniem bagażnika
Te kilka mm pasiku powoduje iż czasem uszczelkę odbija klapę bagażnika .
Co do boczków plastikowych to dla mnie wyjątkowe słabe , pożałowali kleju dwustronnego przez co sam musiałem podklejać . Taśma była tylko od jednej strony . Element też nie jest spełnianie precyzyjny ale ogólnie jest ok . Trochę się natrudziłem przy montażu tych boczków bo trzeba rozebrać plaski bagażnika . Trzyma się w miare mocno ale nie dam głowy za 2-3 lata nie odpadnie (najwyżej podkleję )

Jestem prawie pewny że w wersjach rosyjskich jest inna uszczelka klapy bagażnika której tutaj dacia wyjątkowo poskąpiła , zawsze brakuje około 1 cm trzeba ją naciągać na brzegach do tego sie wgina jak guma ...

Karenzo - 2014-08-10, 21:54

Minęło trochę czasu i jest coraz lepiej .
Uszczelka musiała się ułożyć i teraz klapa zamyka się bez problemu .Dodatkowe nakładki przyczyniły się do większego docisku więc jest trochę ciszej .
Faktycznie otwiera się z większym problemem ale to winna wygłuszenie więc siłowniki do wymiany .
Największą zaletą jest całkowita cisza z bagażnika . Nic już właściwie nie słychać , jeszcze tylko zmienię zębatki aby obniżyć obroty na 5 biegu i będę całkowicie zadowolony z auta .
Będzie dla mnie idealne .
Po gwarancji będzie dolot oraz wydech .
Byle tyko nie rdzewiało ....

corrado - 2014-08-11, 08:09

zmieniaj kolego koła zębate 5tki, dasz przykład ludziom jak to najtaniej kupić 8-)

Wczoraj przypadkowo w zakupie kontrolowanym, jezdzili dieslami Volvo v70 , focusem , P407 ; przy ktorymś gość mówi " mam 90km/h i niecałe 2 tys obrotów" - u mnie dzisiaj tyle jest przy 80km/h na 5-ce rzecz jasna :roll:

Karenzo - 2014-08-11, 08:30

Gdyby ktoś mi dał namiar gdzie oba koła zębate kupić (jest male i duże ) to łatwiej by poszło . Na moje 5 maili nie dostałem żadnej odpowiedzi .
A nie chce kupować za kilka stów a ASO .
Wymienić bym pewnie spróbował sam bo akurat teraz będę wymieniał olej w VAG-owskiej skrzyni więc sobie podpatrzę jak to wygląda

corrado - 2014-08-11, 09:11

Jest małe i duże ale oba na jednym wałku sprzęgłowym z tego co widzę w Renault'owskich skrzyniach - inaczej niż w VAG. Podzwoń po allegro - pt "części skrzyni Renault"
Karenzo - 2014-08-25, 17:14

Zauważyłem że nie ma zdjęć całości auta .
Auto nie picowane do fotek :-> ostatnie mycie gdzieś miesiąc temu .

mekintosz - 2014-08-25, 22:22

Fajnie wygląda klapa z tymi plastikami. Powinna być taka seryjnie w wersji od laureate. Goła blacha w daciach mnie razi ;-) Gdybym miał wiedzę, sprzęt i doświadczenie to bym zajął się produkcją plastikowych akcesoriów do DD. Od nadkoli po elementy wnętrza.
route2000 - 2014-08-25, 22:32

Nie tylko do DD ale do innych modeli pod szyldem Dacia. Lodgy też ma częściową gołą blachę w klapie bagażnika. Może jakiś producent podejmie jakąś produkcję co bylibyśmy niezależni od wschodu (Rosja, Ukraina, Białoruś).
Karenzo - 2014-08-26, 00:45

Był jeden co chciał robić na początek nadkola tylne do dustera i nikt do niego nie pojechał na odlew ...
corrado - 2014-08-26, 09:02

A wg mnie na duży plus te listwy boczne na drzwiach - małe , schludne , niedrogie i spełniają swoje zadanie chyba.
Chyba też takie kupię .

Dar1962 - 2014-08-26, 13:13

to może zróbmy małe porównanie? ;-)
corrado - 2014-08-26, 14:01

Śmiem twierdzić, że listwy co ma Karenzo, pasują szerokością do listw czarnych uszczelek wokół szyb i dlatego dobrze się to komponuje
Karenzo - 2014-08-26, 17:04

Ja nie mam pakietu LOOK więc mam więcej czarnych plastików .
Jakoś bardziej mi tak odpowiada jak mam mniej błyskotek .

jan ostrzyca - 2014-09-03, 11:26

Karenzo napisał/a:
pełna anty-korozja , dodatkowo dość dobrze wygłusza podłogę


Jak to robiłeś? Sam czy w zakładzie? Jaka technika? Jaki preparat?

BoloSr - 2014-09-03, 13:14

corrado napisał/a:
Śmiem twierdzić, że listwy co ma Karenzo, pasują szerokością do listw czarnych uszczelek wokół szyb i dlatego dobrze się to komponuje


wizualnie pasuja ale nic poza tym :( jak juz to wyzej powinny byc niz producent podaje wtedy to ma sens :)

Karenzo - 2014-09-07, 00:32

jan ostrzyca napisał/a:
Karenzo napisał/a:
pełna anty-korozja , dodatkowo dość dobrze wygłusza podłogę


Jak to robiłeś? Sam czy w zakładzie? Jaka technika? Jaki preparat?

w zakładzie
dokładnie tu
http://www.wyszynski.net....ykorozyjna.html
ale nie polecam strasznie drogo ok 1200 zl teraz sobie życzą ....
do roboty nie mam zastrzeżeń ale nie miałem czasu szukać nic tańszego .
Z opisu wygląda na profesjonalną robotę a za taką zawsze warto płacić .

Karenzo - 2014-09-07, 00:35

BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Śmiem twierdzić, że listwy co ma Karenzo, pasują szerokością do listw czarnych uszczelek wokół szyb i dlatego dobrze się to komponuje


wizualnie pasuja ale nic poza tym :( jak juz to wyzej powinny byc niz producent podaje wtedy to ma sens :)

ale wygląda tragicznie .
Ja parkuje w garażu więc nikt mi auta nie obija , raczej sam obijam o różne niskie przedmioty.

grapess - 2014-09-16, 07:18

Karenzo napisał/a:
dokładnie tu
http://www.wyszynski.net....ykorozyjna.html


Zdziwiło mnie, że na powłokę dają tylko 2 lata gwarancji?

Karenzo - 2014-09-16, 21:46

Tyle się przyjęło dawać . Faktycznie na skorodowanym wozie tyle mi sie trzymało ok 2 lata . U mnie juz 3 rok leci a powłoka w idealnym stanie
Karenzo - 2014-09-25, 13:52

Wytłumienie podłogi http://www.daciaklub.pl/f...1652136#1652136
Karenzo - 2014-12-23, 15:59

Jestem po pierwszej jeździe po zainstalowaniu nowego wyciszenia maski .
Jazda ok 10 km to sklepu więc silnik rozgrzany na 90 C
30 minut w sklepie spadek temperatury na ok 70 C
po 100 metrach z powrotem 90 c
Oczekiwania 10 minut na pizze , po tym czasie silnik dalej ma 4 cegiełki .
Wyczuwalny cieplejszy nawiew w czasie jazdy .
Maska samochodu od zewnątrz zimną jak lód .
a tak wygląda nowa mata .
1 mata ma wycięte otwory na przewody od spryskiwaczy , 2 już nie musiała .

wojtek_pl - 2014-12-23, 16:55

No dobra. A jest ciszej w aucie ?
Ja akurat uważam, że te dziury w okolicy spryskiwaczy są fajne bo podgrzewają spryskiwacze co ma pewne znaczenie zimą. Także nie podklejałbym całego spodu maski.

BTW Nie boisz się, że ci to się odklei i zostanie zmielone przez silnik (wentylator albo paski) ?

Karenzo - 2014-12-23, 20:32

Nadal spryskiwaczem są "ciepłe " widać to po masce która w ich okolicy jest sucha .
Odlepienie jest mało prawdopodobne , jest naprawdę solidnie przylepione a dwa jest to duży kawałek materiału.
Ciężko się to zdrapuje a co dopiero żeby miało się samo odlepić .
Co do wrażeń słuchowych to większych zmian nie odnotowałem , może dźwięk jest bardziej przytłumiony ale u mnie już wcześniej było dość cicho .

Jak ktoś nie chce robić tak inwazyjnie to może dać 1 warstwę i założyć oryginalne wygłuszenie

Karenzo - 2015-01-30, 02:48

inspekcja podwozia
Z obserwacji wynika że snilnik pokrył się już rdzawym nalotem
klocki jeszcze ok 20-30 %
tarcze OK

Nie ma fotek podwozia na forum więc teraz już są

corrado - 2015-01-30, 07:48

Karenzo gratuluje przeglądu.
Ile by kosztował taki mojej dd, jeśli chciałbym zrobić u Ciebie?

Karenzo - 2015-01-30, 21:22

przegląd to ja robię sobie na działce 60 km za warszawą :)
bo tu mam garaż i wszystkie narzędzia
a tak to biedny jestem w bloku mieszkam ,dacią jeżdżę

Akurat musiałem naprawić innego starocia więc tunel już odkryty to sobie sprawdziłem .

Karenzo - 2015-02-03, 18:18

dolot ostateczna wersja
Karenzo - 2015-02-03, 18:19

oświetlenie wnętrza
Celowo z przodu przy otwarciu drzwi palą się 3 a z tyłu jedna .
Z tyłu jest też słabsza żarówka

Ajgor - 2015-02-03, 19:02

Masz podświetlany lewarek zmiany biegów?Zdjęcie trochę niewyraźne więc może mam zwida?
eplus - 2015-02-03, 19:06

Srebrny jest od góry przecież seryjnie.
Karenzo - 2015-02-03, 19:08

światło się odbija od lewarka
Ajgor - 2015-02-03, 19:45

Czyli miałem zwida.I to na trzeźwo,niedobrze ze mną :-(
Karenzo - 2015-02-07, 07:25

Jestem właśnie w szklarskej porebie i różnica do zeszłego roku jest kolosalna . Stabilna jazda z predkoscia 140 , samochód nie zwalnia pod wzniesienia . Maksymalna prędkość według GPS na Lpg 167 na Pb 163 :shock: . Moc nie wzrosła bo prędkość takie same ale wydaje się że wreszcie mam ten fabryczny moment obr. A wcześniej silnik się dusil .
CISZA .
teraz najgłośniejsze sa opony . można spokojnie rozmawiać przy 140 nawet . Jest taki sam halas jak kiedyś przy 100 . Przy 160 jest glosno bo trzeba podkrecac radio i głośniej trochę mówić .
Co ciekawe silnika nie słychać nawet przy 4 k obr
kola ,zagluszaja jego dźwięk. Ale mam trepiaste opony moze dlatego . Żadnych szomow powietrza a czuć jak żuca samochodem . niestety trzeba mocniej trzaskac drzwiami i czasami się odbijaja .

Po namyśle nie będę zmieniał zebatki skrzyni nic mi to nie da pod względem akustycznym a spadna i tak marne osiagi .
fabryczne opony to jednak szajz na tych zimowkach super przyczepność, zero trzesenia powyżej 140 a to są terenowe opony .


pisze z tel więc mogą być głupie błędy

piku - 2015-02-07, 15:25

Karenzo napisał/a:
Jestem właśnie w szklarskej porebie i różnica do zeszłego roku jest kolosalna

Znaczy CO? Góry podrosły? Śniegu więcej niż w ub. r.? Trasy narciarskie dłuższe? Biegowe lepiej przygotowane? Zazdroszczę Ci, nawet , gdyby było tak, jak w zeszłym roku ;-)

corrado - 2015-02-07, 22:14

Cytat:
Po namyśle nie będę zmieniał zebatki skrzyni nic mi to nie da pod względem akustycznym a spadna i tak marne osiagi .

Trochę spadłyby osiągi ale spadłoby spalanie ( mniejsze obroty, mniej cyklów spalania ) i poziom hałasu, a może też i nawet wzrosła prędkość maksymalna ;-) Więc to nie takie głupie.

A co to tam wymodziłeś , że tak ucichło w porównaniu z tamtym wyjazdem ?
To ta " pogrubiona " uszczelka wzdłuż dachu drzwii tak daje radę ?

Karenzo - 2015-02-08, 11:00

Ta pogrubiona uszczelka super sprawa . Niestety zbyt mocno ociera drzwi . Wcześniej przy dużych prędkościach musiała się uginac i wpadał wiatr teraz jest lux .

Co do oszczędności paliwa przy lpg nawet litr mniej to nadal nic

corrado - 2015-02-08, 11:28

Też tak myślałem , że u mnie się ugina ta wzdłuż dachu przy dużych prędkościach... :roll:
Ociera ci przy poczatku słupku - na dole i tam pewnie mocno trze, czy drzwi nie możesz zamknąć lekko, tylko mocno trzepnąć ? ;-)

Karenzo - 2015-02-08, 11:41

w sumie drzwi zamykają się tak samo tylko czasem ta nalepiana uszczelka się zawinie i blokuje . Nalepiana na szybko i nie jest idealnie . aby drzwi tak nie tarly wystarczyło by wyciągnąć kawałek sznura gumowego w miejscu tarcia czyli 2-3 początkowege centymetry uszczelki[/center]
Karenzo - 2015-02-08, 11:48

Chyba ten wyjazd przypieczętował los dusterka i następny pojazd będzie w 4 łapach . Pod oblodzona górkę w kopnyn śniegu ledwo podjechalen na polanie jakuszyckiej . dalem radę i miałem fajne miejsce parkingowe . Na górze już stały 2 dustery i jeden logan mcv na niemieckich numerach . A tak to dokoła subaru . Outlandery itp wszystkie paski w tedeiku stawały na dole nawt kilka miało zderzaki pogruchotane
piku - 2015-02-08, 15:34

Karenzo napisał/a:
Chyba ten wyjazd przypieczętował los dusterka i następny pojazd będzie w 4 łapach

Aaaa widzisz!

Karenzo - 2015-02-08, 22:25

w warszawie na pewno się nie przyda, ale w górach w zime ...

W tych górach takie mają stacje że na jednej mi samochód spalił 18 L na 100 km :->
tankowałem się tylko na orlenach / lotosach

Karenzo - 2015-04-29, 13:40

Dawno nic nie pisałem bo z autem nic się nie dzieje .
Plany jaki zostały mi do zrealizowania

-Pomiar na hamowni (jak najszybciej )
-Dobicie klimy (przed sezonem )
-Wypełnienie profili zamkniętych olejem antykorozyjnym (w wakacje )
-Podmianka sterownika oraz strojenie LPG lpg forum (jak znajdzie się majster )
-klima pół automatyczna (oby do końca tego roku )
-montaż wskaźnika pracy na lpg przy zegarach temat
-Przy okazji wyjęcia zegarów wygłuszenie grodzi (troche)

W sferze marzeń jest radio 2 din z androidem spełniające funkcje komputera pokładowego przez obd II

Karenzo - 2015-05-28, 12:45

Klocki brembo kupione
skrzynia do podmianki kół zębatych 5 biegu już doszła
olej do skrzyni dziś zamówiłem

kamera cofania w lampce oświetlenie rejestracji już doszła nawigacja też
czekam jeszcze na kable bo jest tam wtyk jack 4 p 2,5mm na rca

Klima będzie nabita po pracy
Teraz tylko znaleźć trochę wolnego czasu

Karenzo - 2015-06-05, 21:40

Zamontowałem kamerę cofania .
Musiała przejść ona szereg przeróbek bo nie pasowała , nadal zasłania mi 1/4 obrazu ale tego mniej potrzebnego . :lol:
Trzeba zrobić te same czynności co przy wygłuszenia podłogi : zdjąć wszystkie plastiki w bagażniku i słupek .
Przy okazji słupek został pokryty barankiem w celu wygłuszenia .
Obraz łapie mi 20 cm od zderzaka

Zastanawiam się nad wycięciem kawałka daszku z napisem duster aby uzyskać pełny obraz
Mam problem z ustawieniem nawigacji aby po odcięciu ładowania wyłączała się automatycznie .
Mój sprzęt pracuje na windowsie CE 6.0 ustawiłem w nim aby po 1 min pracy na bateri system przechodził w spoczynek ale kiedy mam odpaloną nakładkę producenta (ze wszystkimi ikonami /nawigacją itp ) nie wyłącza się

piotr. z - 2015-06-05, 23:16

Karenzo napisał/a:

Zastanawiam się nad wycięciem kawałka daszku z napisem duster aby uzyskać pełny obraz


A po co? Spróbuj dać pod kamerę jakąś podkładkę wyciętą np. z dwóch warstw dętki od roweru czy innej gumy, daj dłuższe wkręty i po sprawie.

Karenzo - 2015-06-05, 23:43

Dałem już taśmę piankową , z obu stron .
Wcześniej to zasłaniało prawie połowę ekranu

corrado - 2015-06-06, 09:28

Jak wygląda sprawa kół zębatych piątki ? Wymienione ? :->
Karenzo - 2015-06-06, 14:16

W poniedziałek odstawiam do mechanika .
Skrzynia już u niego leży a ja wożę olej w bagażniku

Ajgor - 2015-06-06, 14:38

Bardzo mnie ciekawi efekt końcowy!!!
Karenzo - 2015-06-10, 20:34

Zrobione .
Auto jeździ więcej nic nie wiem bo aktualnie jeżdżę innym.
Najwcześniej zobaczę moje cudo w czwartek /piątek .

Z kontaktu telefonicznego wynika że auto jeździ różnica jest wyraźna na 5 biegu .
Mechanik powiedział że nie było tak łatwo jak się spodziewał po filmie . Zajęło mu to ok 6 godzin pracy .
Więcej szczegółów będę znał jak go spotkam .

Za robote zapłaciłem 200 zł
100 olej
250 skrzynia
100 wysyłka skrzyni

janzet - 2015-06-15, 12:07

5 bieg wymieniałeś ? na dłuższy ? Obniżasz obroty przy wyższych prędkościach ?
Karenzo - 2015-06-15, 12:11

tutaj pisałem dla potomności
http://www.daciaklub.pl/f...1672646#1672646

Karenzo - 2015-06-20, 23:10

mocowanie podłokietnika + gniazdo zapalniczki w podłokietniku dla pasażerów

Do tego zamontowałem ukryte gniazdo zapalniczki do nawigacji a to wszystko pod przełącznik który jest pod ręcznym

Karenzo - 2015-08-19, 16:53

stuknęło parę kilometrów
corrado - 2015-08-19, 17:17

nadal mało
< 15tys km rocznie , co to jest ...

Karenzo - 2015-10-18, 23:14

malowanie bębnów
malowałem takim cudem http://www.leroymerlin.pl...2504,l2308.html
ale w mrówce kosztowało mnie to 18 zł

Jak zwykle przy takich pracach najwięcej było roboty z czyszczeniem
Według instrukcji farba zyskuje założone cechy przy ok 180 C więc po nałożeniu każdej warstwy ogrzewałem ją opalarką

Karenzo - 2015-10-20, 12:48

kamerka Sjcam Sj4000 + małe centrum sterownia zasilaniem kamerki i dodatkowych gniazdek
Karenzo - 2015-11-13, 22:35

namierzyłem dziś wyciek płynu chłodniczego z którym nie potrafiło poradzić sobie ASO mimo 3 krotnej próby
winnym okazało się ... ASO które wymieniło opaskę nieprawidłowo

Na razie zostawiam do przeglądu może ta naprawa ich nie przerośnie

całość kosztował 30 zł (10 zł barwnik UV + 20 zł żarówka )
to nadal mniej niż koszt jednej wizyty w salonie

W rzeczywistości świeci dużo mocniej ale telefon nie jest w stanie tego wychwycić , z ciekawostek dodam że olej antykorozyjny również lekko świeci.

Karenzo - 2015-12-13, 12:08

już czas na zimowe gumy
route2000 - 2015-12-13, 17:13

A nie przypadkiem na rajd Paryż-Dakar? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ken-wawa - 2015-12-13, 22:55

Karenzo napisał/a:
kamerka Sjcam Sj4000 + małe centrum sterownia zasilaniem kamerki i dodatkowych gniazdek


Czy dobrze rozumiem wyrzuciles klasyczne lusterko i w to miejsce zamontowales lusterko z wyswietlaczem kamery cofania? Czy moglbys cos wiecej napisac bo kreci mnie na maksa ten temat? Przede wszystkim jak przeciagnales kable/podlaczyles?

Karenzo - 2015-12-13, 23:13

To jest lusterko fotochromatyczne .
Ale lusterko z wyświetlaczem będzie montowało dokładnie tak samo .
http://forum.daciaklub.pl...17ea5d4e6f50959

Kabel od kamery idzie przez klapę (dokoła szyby), potem podsufitką schodzi przy słupku C( przy drzwiach pasażera )
Przeciągasz po progu do nóg kierowcy i już możesz podłączyć gdzie go chcesz .
Zasilanie do lusterka bierzesz z lampki w podsufitce

Karenzo - 2016-01-22, 21:28

nowa mata , stara już była mocno wytarta i pies na niej latał
corrado - 2016-02-19, 10:38

mam taką samą jak ta ostatnia mate i nawet taka sama "siatke w oczka na zakupy itd" mam w bagażniku - nabytek z aliexpress za 5-8$
Karenzo - 2016-02-19, 13:50

siatka uniwersalna na klamoty z allegro jeżeli dobrze pamiętam ok 35 zł
jest teraz nawet jako dedykowane akcesorium
http://allegro.pl/siatka-...5939897298.html
troche droga

corrado - 2016-02-27, 10:12

http://www.daciaklub.pl/f...1692235#1692235
Karenzo napisał/a:
na horyzoncie wypatruje nowe auto.

Karenzo, a co kupisz , co masz na oku ?
Nie ma za bardzo co , ewentualnie trzeba troche dolozyc po sprzedazy dustera . ;-)

Piitubski - 2016-02-27, 16:17

Karenzo, dlaczego chcesz sprzedać DD?
Karenzo - 2016-02-28, 22:57

Od września zaczynam intensywnie szukać z gotówką w ręku .
Na razie czekam na DDII szczególnie interesuje mnie poprawa komfortu .
Jeżeli nowy duster nie zmieni charakteru modelu kupie 1.6 4x4

Duster aktualny zostaje dla syna . Jak będę potrzebował pojechać na wakacje to sobie pożyczę .
Bezpośrednim powodem szukania nowego auta jest brak esp oraz nowszego ABS co stanowi problem dla płci pięknej . Z kolei z mojej strony chodzi o napęd i możliwości instalacji szpery itp
Coraz mniej jeżdżę więc mogę zrezygnować z gazu

corrado - 2016-02-29, 13:37

1. Czy w dd1 w 4x2 z belką skrętną czujesz dużo mniejszy komfort niż w 4x4 ? Czy coś innego denerwuje ?
2. Co to jest "nowszy ABS" ? Ja np. nie zmieniam jeszcze a instaluję ESP z przekładki z demobilu u siebie - na razie części ok 400pln kosztowały a jeszcze zostały 2 przewody hamulcowe i pompa serwo , więc tanizna w sumie myślę że będzie wszystko działać OK jak w renault . Druga sprawa akurat sam ASR w Dusterze b. fajnie działa jak LSD
3. Kiedy wychodzi DD2 i ile będzie kosztować w wersji podstawowej 4x4 np. z silnikiem 1.6 SCE ?

Karenzo - 2016-02-29, 17:21

odnośnie DDII masz tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...1691989#1691989

Auto zmieniam trochę na siłę , po prostu nadarza się okazja "sprzedaży" . Młody będzie miał pieniądze i musi się do mnie dostosować . Czyli dosłownie podjeżdżam do salonu starym dusterem i wyjeżdżam nowym . Zawsze też będę mógł do zwyczajnie pożyczyć wiec chyba dobry interes

Raczej nie trafi mi się okazja do tak dogodnej sprzedaży i darmowej obsługi serwisowej w cenie :mrgreen:


Odnośnie tego ABS to chodziło o system wspomagania ruszania pod górę .

corrado - 2016-02-29, 18:23

fajny tatuś :)
Ruszanie pod górkę = ASR , czyli to już jest w wersji z ESP.

Karenzo - 2016-03-05, 00:25

Wzmocnienie ramy samonośnej
+ ślizgowe zaczepy

Kubuch - 2016-03-11, 22:34

Karenzo napisał/a:
Wzmocnienie ramy samonośnej
+ ślizgowe zaczepy


Że niby Duster jest na ramie?

corrado - 2016-03-11, 23:06

no ma ramę pomocniczą ( = potocznie "sanki ") a nadwozie jest samonośne , coś nie pasuje ? :roll:
Karenzo - 2016-03-12, 08:38

"ramy samonośnej "
niezbyt poprawne ale akceptowalne stwierdzenie
w końcu rama to konstrukcja nośna niezależnie od formy ale raczej w szerszym obiegu powinno mówić się nadwoziu samonośnym

mekintosz - 2016-04-30, 22:52

Karenzo napisał/a:

ślizgowe zaczepy


Dedykowane do daci czy samoróbka lub może z innej renówki ?

Karenzo - 2016-05-01, 10:29

nie rozumiem
nic nie przerabiane , ori są źle wyprodukowane
http://allegro.pl/dacia-d...6150587936.html

mekintosz - 2016-05-01, 16:33

Chodzi o osłony bolców regulujących zamek drzwi, te czarne :_-)
Karenzo - 2016-05-02, 20:36

z moto dynamic
http://www.renault-czesci...,682,1371).aspx

majkel - 2016-05-03, 07:33

Karenzo, a czym się różnią te zaczepy od oryginalnych ?
Karenzo - 2016-05-03, 10:27

ten czarny element obraca się swobodnie oraz jest śliski powodując mniejsze opory zamykania drzwi .
mekintosz - 2016-05-14, 22:27

.. jest ciszej ? Tzn zamykając ?
Karenzo - 2016-05-14, 22:43

nie wiem bo mam za dużo uszczelek i trzeba mocniej drzwiami trzaskać
ale w starych markach premium było takie same rozwiązanie więc coś w tym musi być

Karenzo - 2016-05-26, 22:26

nowy hebel + izolacja termiczna dolotu
użyłem taśmy kominkowej .
Po dynamicznej jeździe dolot nie był tak nagrzany jak wcześniej .
Po zamontowaniu niczego nie widać .

Po znalezieniu nieszczelności w dolocie zamontowałem mój modyfikowani dolot i auto odżyło , jutro może skusze się na testy na krótkiej trasie

corrado - 2016-05-27, 19:30

niestety ale to aluminium na dolocie to bezsens bo dziala jak grzejnik dla tego plastiku . :roll:

Plastik każdy jest o wiele lepszym izolatorem cieplnym

stopy aluminium 200 Wat/ (metr * Kelwin )
styropian EPS 0,036 Wat/ (metr * Kelwin )
polistyren ekstrudowany XPS 0,035 Wat/ (metr * Kelwin )

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna

Karenzo - 2016-05-27, 20:14

to nie chodzi o przewodnictwo cieplne bo ja nie ociepliłem dolotu
ale ekranowanie promieniowania cieplnego .

Działa to na tej samej zasadzie co ekrany za grzejnikowe
http://termodom.pl/buduj/...y_zagrzejnikowe

Zresztą na naszym wygłuszeniu silnika na grodzi również przy wydechu stosuje się takie sreberko

Karenzo - 2016-06-10, 10:41

No cóż ... w poniedziałek jade zamawiać forestera 2.0 150 KM manual , następny właściciel dustera już czeka i może w listopadzie się doczeka .

Nie ma sensu porównywać forka z dacią bo auto kosztuje tyle co 2 dustery
szczerze powiem że przeważyły problemy z klimatyzacją w dusterach 2013 i dziwaczna sprawa z lpg do H4M

Fb20 do leśnika można spokojnie gazować , sam forek jest o 30 cm dłuższy od dustera a ja nie będę miał czujników ani kamerki przez pierwsze miesiące zobaczymy jak to będzie :mrgreen:


Jak zakładałem konto na forum daci to za kilka dni miała być huczna migracja forum , dziś powoli żegnam się z dusterem a migracji jak nie było tak ni ma


Kupiłe golasa
takiego jak na tym teście tylko że z benzyna
pozmieniali tez w 2016 światła i kiere na ładniejsze

corrado - 2016-06-10, 12:29

za ile poszedl dusterek ?
pozostawie to dla siebie i nie udostepnie info do US ;-)

Karenzo - 2016-06-10, 12:34

coś ok 30 , ale to referencyjna cenna
przelew dostane 2-3 miesiące przed odbiorem subaru
na wakacje póki nie będę miał lpg mogę go pożyczyć :mrgreen:

Jeszcze się musimy dogadać co do zimówek bo może sobie z dustera na stalówkach założę
felgi muszę kupić bo duster ma 5x114 a subaru 5x100


Dla młodego dobre auto , nie da się przekroczyć 150 :lol: hehe

corrado - 2016-06-10, 12:39

aha, a ile mial dusterek przejechane ostatecznie i czy byly jakies mniejsze/wieksze kraksy w miedzyczasie albo cos trzeba byloby zmienic w aucie "na juz" ( np rozrzad , amorki , przeguby itp) ?
Karenzo - 2016-06-10, 12:46

no 50 tyś km mu stuknęło
do wymiany rozrząd do 2017 marca , młody niech sam sobie wymieni
reszta wymieniania na zaś

Kraska była , żona wjechała w tył forda w korku z 10-15 km/h światło lewe - maska i zderzak były wymienione , faktura z ASO na 10 tyś opiewa (wszystko z AC )

corrado - 2016-06-10, 12:52

aha, a to nic sie nie stalo wielkiego i przebieg też praktycznie teoretyczny...
Niech sie wiedzie w takim razie ten Subaru Tobie ...

Karenzo - 2016-06-10, 12:55

oby w końcu spadł śnieg w tym roku
Karenzo - 2016-06-10, 13:20

No z tym pożegnaniem to trochę wyrost , forek będzie w listopadzie dopiero a ja urlopu przez wakacje nie dostane może we wrześniu coś będzie więc jeszcze tu z wami pobędę
Karenzo - 2016-06-13, 10:41

no i stało zamówiłem srebrny forester exlusive manual
2 strefowa klima
ledowe lefrektory , tempomat , el. szyberdach , nawi 7" , komputer centralny
tryb jazdy sportowy i ekonomiczny , system ratownictwa ISR (namierza i informuje o wypadku, można z niego dzwonić na serwis subaru :D )
czujnik deszczu , czujnik zmierzchu

faktura na 125 tyś zł

dokładnie taki jak ten
http://otomoto.pl/oferta/...u-ID6ypa33.html

serwis to nie taki kosmos , 499 zł za robocizne własny olej i filtry to 200-250 zł

Karenzo - 2016-07-02, 21:46

Tak wygląda ta gówniana nakładka na zderzak po 4 latach
nie dość że ciągle był w niej syf to na koniec się zaczęła rozpadać.
Jeszce mi znowu gdzieś płyn chłodniczy ucieka bo mam już na minimum
a wczoraj odezwał się bendiks i 3 razy musiałem kręcić zanim odpalił
Żadnych metalowych nakładek teraz tylko plaski kupuje

corrado - 2017-08-04, 07:52

Karenzo, widzę , że czasem jeszcze zaglądasz tutaj. Jak wrazenia z jazdy z Subaru a jak w porownaniu z tym wszystkim oceniasz Dusterka i jakies moze zestawienie zalet wad przedstawisz w porownaniutych dwoch pojazdow ?:P
Rezysstor - 2017-09-01, 12:33

Moje praktyczne porównanie jest na korzyść Dustera :)
Forester 2000 benzyna wolnossąca spali ok. 12 l/100 km. ( rocznik 2012 z reduktorem), co jest wynikiem gorszym, o przynajmniej 4 l, na korzyść Dustera.
Do osiągnięcia 4000 obr/min , te 150 kuni, to można, o kant potłuc.
W środku hałas od silnika i wibracja, na poziomie nieporównywalnie większym, niż u Dustera.
Skrzynia biegów w Subaru, nie wybaczy puszczenia sprzęgła i ruszenie na 1 biegu, bez dodania gazu, bo silnik zgaśnie.
Bieg wsteczny w Subaru, jest wyścigowy, w porównaniu do Dustera.
Przyspieszanie, by cokolwiek wyprzedzić, to redukcja przynajmniej, o 1 w dół, natomiast Duster jest jakby bardziej elastyczny.
Światła drogowe są moim zdaniem lepsze u Dustera, światło cofania tak samo beznadziejne, ale w Subaru mam kamerę cofania.
Klimatyzacja działa gorzej, niż w Dusterze.
Siedzi się niżej , niż w Dusterze, a tym samym pole widzenie mniejsze.
Plastiki identycznie twarde.
Fotele w Dusterze zdecydowanie wygodniejsze.
Hamulce w Subaru wydajniejsze ( wszystkie tarczowe).
Zawieszenie Subaru nie umywa się do Dustera i tyle nie wybaczy.
Subaru nie ma płyty chroniącej silnik od spodu, jak ma Duster, tylko jakąś g.wnianą , wiotką plastikową.
Brak możliwości fabrycznej adaptacji Subaru w postaci nakładek na błotniki typu off-road.
Kretyński układ wydechowy Forestera, to dwa zdublowane tłumiki i dwie rury wydechowe, a silnik i tak nie ciągnie.
Moje Subaru pokazuje mniej na „komputerze”, niż Duster.
Jak tam się komu wydaje, że da się sensownie zagazować Subaru, to będzie niemile rozczarowany, bo regulacja zaworów jest ręczna, nie ma hydraulicznych popychaczy, i rzekome oszczędności na gazie zostaną wydane w serwisie.
Jetsem dziadem, więc jeżdżę Dusterem, a nie Subaru Foresterem, którym jeździ żona, i nie kombinuję z gazem, jak koń pod górę.
Codzienna eksploatacja Dustera sprawia mi większą frajdę, niż Subaru, a problemy forumowiczów z jakimiś wytłumieniami i dokładaniem uszczelek, wzbudzają szczery rechot – kupta se Subaru Forestera, a bedzieta mieli raj do przeróbek, aż weźmie cholera !
Bardzo mi przykro, ze byłem jeleniem i kupiłem Subaru Forester, ale wtedy jeszcze nie było „mojego” modelu Dustera.

Karenzo - 2018-05-04, 22:59

Co to dużo pisać Subaru nie jest dla wszystkich.
Kochaj albo nienawidzić.
Marka dla osób które chcą kierować samochodem a nie być kierowanym ;-)
Mimo wszystko każdy przejazd to przyjemność i testowanie jak szybko można przejechać kolejny zakręt. W sumie to śmieszne że marka promująca się hasłami o bezpieczeństwa nie ma z nim nic wspólnego. Bezpieczny to jest duster bo jest nudny jak flaki z olejem , nie chce jechać i wychyla się na każdym zakręcie tak że trzeba zwalniać. Tutaj każdy zakręt to wyzwanie z dostosowaniem prędkości odpowiednim dodaniu gazu (bo przy napędzie stałym cały czas należy lekko przyspieszać) a zima to w ogóle bajka właściwie ciągła zabawa.

Od strony życiowej:
nie zepsuło mi się nic w aucie
spalanie od nowości 10 l/100 na trasie do 6 , według mnie pali mniej od dustera
osiągi dużo lepsze spokojnie osiąga 180 (licznikowe)
serwis drogi części kilka razy droższe od daci (o używkach można pomarzyć)


Auto widać że jest przemyślane i logiczne w przeciwieństwie do dustera który jest zbieraniną starych części od renault. Wszystko ma swoje miejsce i czuje się że właśnie tam powinno być a daci jak to w daci grzani foteli schowane gdzieś przy mocowaniu, guzik tempomatu nad zapalniczką regulacja lusterek pod ręcznym :D
Forester to takie auto w starym dobrym stylu bez bajerów. Dużo ludzi mówi że to duster dla 1 świat abo w usa nowy kosztuje 25-30 tyś $ czyli w przełożeniu na nasze zarobki najtańsza dacia. Po prostu Fuhji nie zależy na europie bo ma tu tylko 5% sprzedaży i daje zaporową cenne + wysokie ceny części. Teraz te nowe normy spalin spowodowały że wycofują z rynku EU STI czyli mamy koniec pewnej epoki tej marki.
Subaru nie ma sprzedaży flotowej bo nie współpracuje z żadnym leasingodawca a będzie tylko gorzej. Z nowymi modelami porzucili rozwiązania mechaniczne na rzecz bajerów. Tak więc to może być ostatnia chwila żeby sobie kupić prawdziwe subaru z tym legendarnym napędem a nie pokłosie haldexu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group