DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Hałas - rezonans

Joanka - 2012-04-11, 09:18
Temat postu: Hałas - rezonans
Witam,

W moim ślicznym nowym dusterku przy poziomie około 1800 obrotów (zazwyczaj - noga zdjęta z gazu, nie dotykam hamulca) - pojawia się przez chwilę rezonans - obrzydliwy dźwięk, dochodzący jakby bardziej "od dołu", ale przenoszący się (mam wrażenie) "po całości" - czy ktoś takie dziwo u siebie również zauważył?

Dźwięk trwa krótko (całe szczęście), niemniej wkurza mnie niemożebnie! :evil:

Poza tym - banan na pysku cały czas, nawet mini-off-road (po dziurawej łące, w znamienitym towarzystwie Toyoty Landcruiser)) zaliczony... :mrgreen:

eplus - 2012-04-11, 09:29

http://www.daciaklub.pl/f...=berliet#107973
PiotrWie - 2012-04-11, 09:57

U przeważającej większości nie ma, więc nie daj sobie wcisnąć TTTM
Joanka - 2012-04-11, 10:11

PiotrWie napisał/a:
U przeważającej większości nie ma, więc nie daj sobie wcisnąć TTTM


Bedę sie starać... Panowie w serwisie dźwięku nie usłyszeli - muszę z mechanikiem sama pojeździć (co zresztą sugerowali - jak tylko dźwiek sie będzie pojawiał, przyjechać i zademonstrować - żeby wiedzieli, czego maja szukać).

U mnie jest inaczej niż u kolegi Piotrres - nie jest to typowy Jelcz, to tylko krótki moment rezonansu przy 1 800 obrotów. Przy innych obrotach nie występuje. Taka ciekawostka przyrodnicza... :shock:

bushi - 2012-04-11, 18:19

Joanka napisał/a:
muszę z mechanikiem sama pojeździć (co zresztą sugerowali...


Cwaniaki, jeszcze w godzinach pracy z plcia piekna sobie Drakula pojezdza :P

ajax - 2012-04-11, 19:13

Jakaś blacha (ale nie Blacha 997 ;-) ) może być nie dokręcona i łapie rezonans. Miałem tak przed laty w "białej damie" - do czasu, gdy znajomy mechanik z kluczem pobiegał i blachy osłonowe podokręcał
Dawid - 2012-04-11, 21:42

U mnie to działo się przy 1600-1700 obrotów. Poprosiłem serwis Lisowski o poprawienie montażu układu wydechowego przy bloku silnika i teraz jest bez rezonansu.
bebe - 2012-04-12, 07:54

Objawy zupełnie inne, ale napiszę, może coś pomoże... U mnie wyło łożysko prawej osi - wyło między 3000 a 4000 rpm i tylko przy hamowaniu silnikiem, wycie było nie do odtworzenia na postoju albo na podnośniku (koła musiały dotykać ziemi). :) Przejażdżka z panem mechanikiem to absolutna podstawa, a jakby nie mogli znaleźć od razu, to na podnośnik, stetoskop w dłoń i niech macają. :]
AdamNo1 - 2012-04-13, 19:17

Witam.Mam to samo.Duster 1.6 4x4 odebrany w lutym 2012.na zimnym silniku wyraźny rezonans,drgania wyczuwalne przy obrotach 1800 najlepiej na drugim biegu.Na rozgrzanym słychać przy hamowaniu silnikiem też najlepiej na dwójce przy 1800 obrotów.Drgania są wyczuwalne w podłodze.Stał dwa dni w serwisie Pasikowski w Płocku, panowie słyszeli drgania ale nie zlokalizowali usterki.Przebieg 1800km.Joanka jak zlokalizują twoją usterkę to napisz co to było bo najwyraźniej mam to samo.Drgania, rezonans,buczenie coś jak bym wjechał na białe linie na drodze szybkiego ruchu.Co ciekawego zaobserwowałem to pare razy przy odpowiednim ustawieniu samochodu na nierównym terenie drgania były słyszalne choć nie tak wyrażnie jak przy hamowaniu silnikiem przy obrotach 1800.Może polecicie jakiś dobry serwis daci w warszawie.Pozdrawiam
AdamNo1 - 2012-04-15, 17:34

Który serwis w Warszawie polecacie?Pozdrawiam
maciek - 2012-04-15, 17:43

Puławska :-D
czaju - 2012-04-15, 21:28

Cytat:
Puławska


Co prawda nie zauważyli u mnie falującej tarczy, ale wydają się być dobrą propozycją (bo po kilku warsztatach - nie tylko aso, dopiero sam zauważyłem) :D

jurasek15 - 2012-04-16, 13:42

U mnie tez się pojawia ten rezonans. Może u kogoś dojdą to się pochwalcie bo u mnie w ASO nic nie znaleźli. :-?
AdamNo1 - 2012-04-16, 16:58

Witaj w klubie.Wpisujcie sie kto ma jeszcze do czynienia z tą usterką.Może napiszemy do Renault?Widze że usterka dotyczy samochodów z podobnego okresu produkcji.
jurasek15 - 2012-04-16, 20:34

No i chyba z tego co zauważyłem wersji 4x4.
chriskb - 2012-04-17, 07:06

A może tak napiszecie na którym biegu przy obrotach 1800 pojawia się ten rezonans>
AdamNo1 - 2012-04-17, 10:54

U mnie na każdym ale najlepiej słychać na dwójce.Najśmieszniejsze że zależy od temperatury na zewnątrz.Jak były mrozy 20 była cisza.Jakaś blacha jak nic.
Joanka - 2012-04-17, 11:14

AdamNo1 napisał/a:
U mnie na każdym ale najlepiej słychać na dwójce.


Ja mam podobnie... :evil:

AdamNo1 napisał/a:
Najśmieszniejsze że zależy od temperatury na zewnątrz.Jak były mrozy 20 była cisza.Jakaś blacha jak nic.


Co do mrozów, to nie wiem, przy -20 nie jeździłam, ale faktycznie na początku nie było takich efektów specjalnych, pojawiły się dopiero jakiś czas temu (gdzieś tak w drugiej połowie-koniec marca)... :shock:

keikan - 2012-05-07, 08:43

No to ja się dołączę.
Przebieg - niecałe 2000km. Auto kupione w marcu 2012.
Podczas hamowania silnikiem w jeździe po mieście (tj. przy niskich prędkościach) właśnie w okolicach 2000 RPM słychać metaliczne buczenie. Jak wrzucam luz podczas jazdy - cisza.
Tak samo gdy na luzie gazuję silnikiem - też brak rezonansu.
Ale jadąc np. na 2 biegu, zdejmując nogę z gazu słychać przez 2 - 3 sekundy "buczenie".
Nie zgłaszałem tego, bo... myślałem, że to normalne ;-)
W sumie to nie przeszkadza to za bardzo...

PiotrWie - 2012-05-07, 11:50

To wyraźnie wskazuje że zmieniono ( pewnie z oszczędności) montowanie czegoś, widać że dotyczy to najnowszej serii aut - u mnie tego nie ma i nigdy nie było.
AdamNo1 - 2012-05-07, 17:52

albo wada całej serii.Wszytkie widze odebrane w podobnym okresie, luty,marzec.Jeszcze nie byłem ze swoją w serwisie drugi raz z braku czasu.Jak będziecie mieli rozwiązanie to dajcie znać.Pozdrawiam
mekintosz - 2012-05-09, 21:17

Ja w swoim sandero mialem dziwny rezonans, tylko przy ruszaniu, najlepiej wyczuwalny jak ryuszalem dynamicznie lub pod gorke. Zglosiłem to w ASO. Pracownik przejechal sie ze mna wokól salonu by zaslyszec dzwiek. Okazało sie, ze winowajca sa drgajace rurki klimatyzacji. Sa one amortyzowane z gumowych "obraczakch" ale mimo to cos sie niosło po karoserii, dzwiek wydobywal sie z okolicy zza schowka. Panowie z ASO zaimplementowali dodatkowe wygluszenie, amortyzacje, z gabek. Ucichł. W koncu słysze sam silnik plus szum wiartu a nie przydzwiek ktorego nie moglem zniesc. Moze w Waszych Dusterach podobne zlo sie czai ?
guma - 2012-05-10, 08:44

potwierdzam ja również podkładałem gąbki pod te rurki od klimy i pomogło
AdamNo1 - 2012-05-10, 13:36

a w którym miejscu podkładałeś i co?
laisar - 2012-05-10, 13:55

Może to - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42986#42986 ?
mekintosz - 2012-05-12, 14:41

AdamNo1 napisał/a:
a w którym miejscu podkładałeś i co?


Wysokospecjalistyczna technologia napraw w ASO. Ważne ze skuteczna ;-)

uran - 2012-05-14, 10:47

Ja po przejechaniu 1700KM też odczuwam rezonans w okolicach 1800RPM, na zimnym silniku, później ten dźwięk ustaje ale czasem się zdarza odczuwalne drgania np. przy zmianie z 4 na 5 kiedy dotknięcie sprzęgła do tarczy następuję przy 1800. Takie są moje odczucia. Nie wiem czy to coś da ale wymienię rzeczy, które cechują moją jazdę:
1. Ruszam zazwyczaj z 2 biegu
2. Napędu 4x4 użyłem może z 6 razy
3. Ustawione mam pokrętło zazwyczaj na 2WD a nie na AUTO
4. W terenie byłem też może z 2-3 razy i bez większych szaleństw

Na początku ten rezonans był nieodczuwalny.

AdamNo1 - 2012-05-14, 12:08

Dzięki za fotki.Muszę spróbować z tymi gąbkami.Nasze modele powinni nazwać Dacia Duster Rezonans 1800.Pozdrawiam
mariush_78 - 2012-05-14, 12:45

Ja odebrałem w lutym - produkcja 2012, rezonans był po przejechaniu 2 tyś km ale po 3 tyś zniknął. Może coś cię wytarło lub odkształciło ??
keikan - 2012-05-14, 14:04

a ja potwierdzam, że ten rezonans mam tyko w gorące dni przy włączonej klimie..
Czyli spróbuję coś z tymi rurkami klimy...

Hakama 4x4 - 2012-06-27, 08:09

Też mam rezonans przy 1800 obrotach. Najbardziej na zimnym silniku. Potem w zasadzie ustaje. Byłem z tym w aso Świętochłowice. Słyszeli, szukali, sprawdzali, doszli do wniosku, że nie potrafią nic z tym zrobić. Po prostu tak jest. Dziś jadę do ASO Katowice z mastyką i wymianą maty pod dachem. Pokażę im też może coś poradzą. Zobaczymy
jurasek15 - 2012-06-27, 12:56

U mnie po 10-ciu tysiącach cudownie ustał. :mrgreen:
Hakama 4x4 - 2012-06-27, 13:04

jurasek15 napisał/a:
U mnie po 10-ciu tysiącach cudownie ustał. :mrgreen:


Ale tak samoistnie? Moze zbiegło Ci się to z przeglądem którymś? Może serwis coś przy okazji poprawił?

jurasek15 - 2012-06-27, 16:52

Hakama 4x4 napisał/a:

Ale tak samoistnie? Moze zbiegło Ci się to z przeglądem którymś? Może serwis coś przy okazji poprawił?


Poza montażem instalacji gazowej to nic nie było robione. Też byłem z początku w ASO i nic. Ale wydaje mi się, że zacząłem dynamiczniej po prostu Dusterkiem jeździć i jakoś kłopot znikł. Ale nie powiem - denerwujące to było. :-(

stan924 - 2015-12-06, 14:14
Temat postu: Dziwny odgłos z okolic komory silnikowej
Mój samochód ma zaledwie 2 tygodnie. 500 km.
Zauważyłem, że przy prędkości obrotowej w okolicach 1700 - 1900 obr/min coś wpada w rezonans. Daje to dość niemiły efekt, który słychać jakby jakaś blacha a może osłona wpadała w wibracje. Ponieważ samochód jest nowy odwiedziłem serwis i pokazałem o co chodzi.
Przyznali mi rację i zalecili pozostawienie samochodu. Walczą już z tym kilka dni i zero postępów. Odkręcali układ wydechowy i dalej jest to słychać, sprawdzali wszystkie osłony termiczne i nic. Trwa wymiana złotych myśli między serwisem a Renault Polska. Przyznaję, że tracę cierpliwość.
Może ktoś z forumowiczów zetknął się z podobną niespodzianką?

Gdyby nie ten, powiedzmy "drobiazg" to samochodzik mi bardzo odpowiada.

jas_pik - 2015-12-06, 14:18

A przypadkiem nie z okolic podszybia? Jesli tak to było to juz omawiane
Ale z osłonami termicznymi to się często zdarza. U mnie było to słyszalne wyłącznie w czasie jazdy , sam silnik na obrotach nie dawał dźwięku - ale żeby to sprawdzić weź kogoś za kierowcę , sam siądź z tyłu i słuchaj

Dar1962 - 2015-12-06, 16:25

zbiorniczek też przyszedł mi to do głowy jako pierwsza rzecz do sprawdzenia
stan924 - 2015-12-06, 17:01

Serwisanci kombinują jak mogą.
Natężenie tego dźwięku najbardziej intensywne jest na 6 biegu. 5-tka zdecydowanie mniej a niższe biegi prawie wcale nie słychać. Nie wiem co zrobić. Zostawić im to niech szukają czy zabrać.
Wersja ze zbiornikiem ? - może akurat. Podpowiem im i niech sprawdzają.
Mnie z kolei zastanawia czy aby nie jest to jakaś wadliwa konstrukcja filtra cząstek stałych. Nie mogę tego wykluczyć gdyż miejsce jego montażu oraz jego wewnętrzna konstrukcja nie wyklucza, że to on jest sprawcą całego zamieszania.

Marek1603 - 2015-12-06, 17:14

Kiedyś były jeszcze rurki klimatyzacji właśnie na wysokości zbiorniczka.
laisar - 2015-12-06, 17:14

@stan924: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=218
kali - 2015-12-06, 17:16

Kiedyś miałem podobną sytuację w Oplu słuchać to było tylko przy otwartych oknach i przejeżdaniu blisko ściany. W środku prawie nie dało się tego usłyszeć. Jak się okazało winne temu były osłony termiczne na tunelu środkowym. Musiałem je zdjąć z wałem ( auto 4x4) i tłumikiem. Pod spodem dałem stary koc gaśniczy i ucichło. ASO poległo nic nie stwierdzając.
arczi_88 - 2015-12-06, 17:59

ASO nigdy problemu nie widzi, takie doskonałe auta z fabryki wyjechały albo takie tłumoki tam robią :roll:
stan924 - 2015-12-06, 19:28

arczi_88 napisał/a:
ASO nigdy problemu nie widzi, takie doskonałe auta z fabryki wyjechały albo takie tłumoki tam robią :roll:

.... pierwsza wiadomość z Renault Polska była taka, ze ten silnik pod obciążeniem troszkę hałasować może. Dopiero jak dostali filmik ( z głosem) spuścili z tonu.
Niestety, dopóki kasę masz w kieszeni to skłonni są na rurze zatańczyć ale jak już pieniążki zamienisz na samochód natychmiast zmienia się nastawienie. Najlepiej byłoby zapłacić przydłużoną gwarancję na 20 lat i nie przyjeżdżać nigdy.
A tak na marginesie to jak to jest z obsługą przeglądów w innych niż serwisowe (danej marki) warsztatach ? Jak się to ma do gwarancji?

gregorisan - 2015-12-06, 19:48

stan924 napisał/a:
.... pierwsza wiadomość z Renault Polska była taka, ze ten silnik pod obciążeniem troszkę hałasować może.

Standard - powtarzają to jak mantrę :evil:
U mnie w SS II można powiedzieć, że było coś podobnego. Tak do 2 - 2,5 tysiąca przebiegu przy obrotach w granicach 2 tysięcy przy dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu "wydobywały się" z okolic silnika jakieś dziwne odgłosy i czasami przenosiło się to też na drgania w okolicach drzwi przednich oraz czuć było na pedale przyspieszenia wibracje, gdy silnik wchodził na obroty powyżej 3 tysięcy. Ale na chwilę obecną wszystko się jakoś " ułożyło".

stan924 - 2015-12-08, 07:08

Wrócę do początku tematu.
Po długich poszukiwaniach namierzono, że winę ponosi tylny most napędowy.
Dziwi mnie to troszkę bo czemu miałoby to hałasować akurat w ściśle określonym zakresie obrotów silnika? Ale nic, zobaczymy jakie będą efekty.
Najgorzej będzie jak po wymianie mostu hałas pozostanie.
Miał ktoś z Was może jakieś "dziwne" przeboje z tylnym mostem napędowym?

kali - 2015-12-11, 18:42

Wiesz widocznie komuś są potrzebna części do mostu to ci robią. :lol:
stan924 - 2015-12-14, 18:48

No i temat "zamknięty" - przynajmniej "im" się tak zdaje.
Konkluzja jest prosta - ASO Dacia (Renault) to cwana banda. Ich naczelnym celem jest by po linii najmniejszego oporu coś tam zrobić albo i nie i skroić na kasę albo spławić stwierdzeniem "ten typ tak ma". Jak jest więcej niż jedna śrubka albo więcej niż dwa druty to się gubią biedaczyska i panika w oczach się pokazuje.
Tak łatwo tego nie odpuszczę. Nie śpieszy mi się. Mam 5 lat gwarancji.
Odczekam troszkę żeby emocje opadły i do roboty. Takich spraw w nerwach załatwiać nie należy.
Pozdrawiam Wszystkich i życzę ( jeżeli już nie ma innego wyjścia ) milszych kontaktów z ASO.

arczi_88 - 2015-12-14, 19:23

Ale to masz wymieniony ten most czy jak? To coś hałasuje dalej?
Karenzo - 2015-12-15, 00:00

Te 5 lat jest tylko na niektóre elementy.
gregorisan - 2015-12-15, 09:21

stan924 napisał/a:
Odczekam troszkę żeby emocje opadły i do roboty. Takich spraw w nerwach załatwiać nie należy.

Naprawdę żenujące - kąsać rękę, która ich karmi :evil: Zamiast szanować klientów, którzy kupują nowe auta i dzięki którym mają zapewnioną prace...
Życzę powodzenia i wytrwałości w "walce"...

stan924 - 2015-12-16, 07:02

arczi_88 napisał/a:
Ale to masz wymieniony ten most czy jak? To coś hałasuje dalej?

Most został ten co był. Hałas też. Napisałem co nieco do "centrali". Nie liczę jednak na jakiś przypływ ludzkich odruchów. To potrwa. Ale będę uparty. Temat zgłoszony, potwierdzony przez ASO więc niczego nie zaniedbałem. Samochód jeździ. Gdyby nie ten "warkot" w zakresie 1600 - 1800 obr/min byłoby naprawdę fajnie.
Za jakiś czas ponowię zgłoszenie i znów ponowię i znów.......napiszę coś tu i tam i tak w kółko. Może jakiś rzeczoznawca, może jakaś gazeta motoryzacyjna....

m@cko - 2017-01-24, 19:50

czy komus udalo sie ustalic ostateczna przyczyne? u mnie cos "buczy" w granicach 1800rpm - 3000rpm jakby od strony licznika, mialem wrazenie ze jakby linka predkosciomierza, ale on chyba elektorniczny jest (nie wiem tego)
Pabloo - 2017-01-24, 21:56

Witam
Mimo, że jeszcze nie mam Dusterka chciałbym podzielić się doświadczeniami z Opla Astry - mi buczało przy 2 biegu - 1700 obrotów. Oczywiście ASO nie widziało problemu, pisma do GM i wałkowanie tematu nie przyniosło efektu. Co się okazało? "Wył" ciężarek na półosi - po zdjęciu objaw ustąpił - co ciekawe te same wersje samochodów występowały z i bez ciężarków... Przepraszam za offtop ale chciałem podsunąć, że być może to być coś takiego?
Pozdrawiam
Pabloo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group