DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Kontrolka świec żarowych zapala się w czasie jazdy

lurtz - 2011-07-01, 19:53
Temat postu: Kontrolka świec żarowych zapala się w czasie jazdy
Jak pamietacie ostatnio moj duster zostal zwieziony laweta, okazalo sie ze bylo zwarcie na kablach do wtryskow. Przyczyna bylo zle ich zabezpieczenie, duzo wody, wilgoc i auto stanelo. Teraz znowu przyszly deszcze i mam kolejna ciekawostke. Podczas jazdy zapala mi sie co chwila kontrolka swiec zarowych, silnik szarpie jak puszcze pedal gazu. Zgaduje, ze pewnie tez zle zabezpieczone kable :/ Jutro bede w ASO to sie dowiem dokladnie. O czym chce napisac to niedbalstwo ASO, jak badaja kable i rozcinaja oslonki, nie zabezpieczaja tego znowu. Wszedzie fuszerka :evil:
Andrzej - 2012-05-31, 06:56
Temat postu: Zapalająca się kontrolka świec żarowych
Witam,

Od kilku dni mam problem z moją Dacką. W czasie jazdy zapala się kontrolka grzania świec żarowych. Samochód wtedy wyraźnie słabnie. Po kilku minutach kontrolka gaśnie i auto jedzie normalnie. Początkowo myślałem, że jest to skutek przegrzania, ale dziś jest chłodno i problem znów wystąpił.

Problem zaczął się po wymianie rorządu, więc nie wiem, czy jest to zbieg okoliczności, czy może przy okazji jednej naprawy coś innego zostało zepsute. Dodatkowo nie mam pojęcia co to może być i gdzie szukać usterki.

Proszę o pomoc.

Auto Krytyk - 2012-05-31, 07:13

Może być dużo rzeczy walniętych. Może być walnięty zawór recyrkulacji EGR, sprawdź też przepływomierz, czujnik doładowania, może też pompa paliwa nie dawać ciśnienia i wtryski zużyte , najlepiej podjechać do aso i podpiąć pod komputer. A ile przebiegu masz?
Andrzej - 2012-05-31, 07:21

Mam 120.000 i dotąd nie było problemów z silnikiem - oprócz jednego, w czasie mrozu jak silnik był zupełnie zimny to przerywał tak jakby wyłączać i włączać stacyjkę. W serwisie nie znaleziono żadych błedów nie wiadomo co to takiego.
Auto Krytyk - 2012-05-31, 07:25

Ale po podłączeniu do kompa można chyba sprawdzić czy zawór egr się otwiera i zamyka, czy przepływomierz daje prawidłowe wartości masy powietrza. Bo jeżeli nie to lipa zostaje podmienianie części. W innych markach te wartości idzie podejrzeć na przykład w VW.

Przerywanie silnika może świadczyć o problemach z pompą paliwa i wtryskami niestety tym bardziej, że ma 120 tys km i z 2007 roku gdzie jeszcze były wkładane felerne pompy.
Zrobiłbym test przelewowy wtrysków w jakimś zakładzie od diesli.

jaru - 2012-05-31, 09:01

Oprócz kontrolki świec świeci jeszcze ta od elektroniki? Jeśli tak, to może być czujnik wody w filtrze paliwa, a skoro silnik nie pracuje normalnie, może świadczy to o złej jakości paliwa.
Andrzej - 2012-05-31, 09:21

Swieci się tylko kontrolka od świec - nic poza tym.

Mam w takim razie pytanie o możliwe koszty naprawy...

i jeszcze jedno - czym grozi dalsza jazda z taką usterką?
Przyznam, że nie bardzo mam tera czas i pieniądze na naprawę.

laisar - 2012-05-31, 09:25

To nie jest kontrolka wyłącznie od świec, ale także od "elektroniki": http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6830

Mogą być różne rzeczy, więc najprościej byłoby się udać na diagnozę do warsztatu - przez Internet to niewiele można zrobić z autem, nawet w XXI w. (;

Andrzej - 2012-05-31, 11:00

Wiem,

ale może ktoś wcześniej miał podobny problem i może podpowiedzieć co jest jego przyczyną.

Lukas87 - 2012-05-31, 13:08

kupić kabelek do tego DT2000 i już można dużo rzeczy wyeliminować
Andrzej - 2012-06-01, 21:09

Dzisiaj samochód już prawie zupełnie przestał jeździć. W serwisie najbliższy terminmieli na wtorek więc postanowiłem podjechać do Norauto.

Podłączyli auto do komputera i okazało się, że wszystko jest OK - nie ma żadnych błedów.
Wtedy jeden z mechaników poradził odłączyć kabelek od przepływomierza i samochód wrócił do życia - okazało się, że wystarczyło tylko oczyścić jakieś "coś" do czego podłączony jest inny kabelek...

...zapłaciłem 76zł. :mrgreen:

PS. byłem w Norauto na Ostrobramskiej. Kiedyś nie byłym zadowolony z jakości obsługi w tej stacji, ale dziś chłopaki na prawdę się zaangażowali [ale to nie byli ci sami co poprzednio] widać było, że chcą pomóc.

mbw74 - 2012-08-18, 20:02

Witam.
Jestem tu nowa. Czytalam wasze posty ale sie nie udzielalam.
Niestety teraz nadszedl czas na mnie.
Tez mam problem z zaswiecajaca sie kontrolka swiec zarowych.
Auto od jakiegos czasu dziwnie jezdzi.
na drugim biegu przy obrotach 2.5 tys traci na chwile moc. Zadusi go tak, tak jakby w gazie dziura byla. Do tego zaczal teraz kopcic z rury jak nie wiem.
Zapala sie kontrolka swiec zarowych auto traci moc. Musze go wtedy zgasic i zapalic ponownie i wtedy znow na jakis czas jest ok.
Autko jest na gwarancji wiec pojechalam do sewisu, podlaczyli auto do komputera
Najpierw wymienili czujnik doladowania. Oddali auto i niestety nadal zaswieca sie lampka.
dzisiaj wymienili jakis zawor trojdrozny ( nie wiem co to jest) i po przejechaniu 50 km znow kontrolka sie zaswiecila
Wkurza mnie to bo auto jest mi potrzebne do pracy. A w serwisie nie wiedza co jaka jest przyczyna. metoda prob i bledow moze dojda do tego. Ale czyim kosztem???
Moze wy mozecie cos pomóc lub doradzic.
Bo ja chcialabym miec sprawne auto.
A w poniedzialek znow musze je zawiez do serwisu.
Bedzie to juz trzeci raz.
za niedlugo bede miala wszystkie wymienione czesci w aucie :))
Pomózcie

Mariola

wat - 2012-08-18, 22:20

a jaki serwis się tak męczy?
niestety serwisy maja problemy z tymi silnikami żeby je prawidłowo zdiagnozować

mbw74 - 2012-08-18, 22:49

Renault Pietrzak Katowice. Tam kupilam auto to tez tam pojechalam
chriskb - 2012-08-19, 05:16

Koleżanko, czy po pierwszej wizycie i wymianie czujnika doładowania nadal jest odczuwalny spadek mocy i auto kopci, czy tylko zapala się kontrolka?
mbw74 - 2012-08-19, 08:58

Nadal zaswieca sie kontrolka. Jak sie zaswieci to auto nie ma mocy.
A tak jak kontrolka sie nie swieci auto na 2 biegu i na 3 biegu na obrotach 2,5 tys ma takie ( nie wiem jak to nazwac) zadusi sie raz zawsze w okolicy tych 2,5 tys obrotów.
Wiem ze wtedy wlacza sie turbo ale kiedys inaczej to bylo.
teraz jest taki efekt jakbym hamulca na chwile dala . Takie przychamowanie . To trwa sekunde ale jest odczuwalne no i auto kopci.
Tankuje benzyna na BP zawsze od poczatku na jednej stacji

chriskb - 2012-08-19, 09:33

O tankowaniu ON nie będę się wypowidał - jest już kilka postów. Z mojego doświadczenia mogę tylko dodać, że najlepsze paliwo jest na stacjach lokalnych producentów i to te które nie jest brane ze zbiorników magazynowych.

Odnośnie usterki to symptomy nie chcę martwić ale wyglądają na jakiś feler w sprężarce lub w jej układzie sterowania. Oby to nie było mechaniczne przycieranie na wale. Co prawda koleżanka nie wspomina o jakiś dodatkowych dzwiękach i to jest pocieszająca informacja. W ASO powinni dostarczyć wydruk z testowania, co ułatwiiło by pomoc w dignozie. Tak naprawdę diagnoza na odległość jest bardzo trudna i można tylko dać ogólne wskazówki, gdzie szukać przyczyny. Całkiem prawdopodobny jest też spadek ciśnienia w układzie Common Rail - czyli usterka związana z nie wystarczającą dawką paliwa, co prawda objawy są wtedy w różnych zakresach prędkości obrotowych.

Ja bym wykonał jeszcze jeden test - jazda na czwartym biegu do obrotów około 1700 do 2000 i wtedy gwałtowne dodanie gazu. Dla takiego testu można opisać zachowanie pracy i odczuć i da to trochę więcej światła na możliwą przyczynę usterki.

To, że zapala się sygnalizator świec żarowych to ewidentnie wskazuję usterkę elektryczną (może to być chwilowy zanik sygnału z czujników osprzętu silnika, albo jakiś feler na złączach tego osprzętu - nie podejrzewam korozji styków aczkolwiek i to się może zdarzyć).

ajax - 2012-08-19, 18:30

mbw74 napisał/a:
Tankuje benzyna na BP zawsze od poczatku na jednej stacji

benzynę czy ON? Bo jeśli faktyczne koleżanka tankuje benzynę do tego silnika jaki jest podany w stopce to dziwę się że w ogóle jeździ.
Natomiast coś mnie zastanowiło - wzmianka o kopceniu czarnym dymem. To może wskazywać na uszkodzenie wtrysków lub elektroniki nimi sterującej. Sugeruję jakiegoś niezależnego konsultanta, jeśli ASO ma problemy. Nie musi nic robić, ale nich przeprowadzi diagnostykę. I przede wszystkim sprawdzenie czy przypadkiem sterowanie nie jest w trybie awaryjnym. Miałem coś podobnego w błękitnej fali - także była bez mocy. Już nie pamiętam co trzeba było wymienić ale to coś spowodowało przejście komputera w tryb awaryjny

mbw74 - 2012-08-30, 08:57

och wiadomo ze ON. Chociaz na benzynie tez pojedzie kilka metrow :-) :-) :-)
Autko juz wkoncu napawili. Nie znam sie na tym. Ale byla jakas dziura w rurze . nieszczelny uklad powietrzny do ukladu doladowania.
Teraz juz nawet czuc jak sie jezdzi ze jest ok.
Ale dzieki temu ze byl w serwisie moglam zobaczyc juz nowa Dacie Lodgy. Jest super. Chyba sie skusze. :-)

henieQ - 2016-03-06, 23:02
Temat postu: Zapala się kontrolka świec w trakcie jazdy
witajcie.
Stalem się posiadaczem Loganka 2007 1,5 68km. Przebieg 242tyś.
Auto ma dziwne objawy a mianowicie: W trasie zapala się kontrola świec żarowych, poza tym nic złego się nie dzieje, auto normalnie jedzie, normalnie przyśpiesza. Czasami gaśnie po ok 2 km, czasami nawet po 10.
W mieście nigdy nie przytrafiło mi się, aby zapaliła się.
Co ciekawe raz zrobiłem trasę ok 30km na 4 biegu(100km/h) - kontrolka nie zapaliła się ani razu, nie wiem czy ma to coś wspólnego, czy tylko zbieg okoliczności, ale chciałem opisać problem najlepiej jak umiem.

Ktoś zasugeruje co sprawdzać?

kali - 2016-03-07, 06:58

Odczytaj błędy.
fotolabor - 2016-06-18, 23:09

Witam , od wczoraj na chwilę kilkakrotnie zapala się kontrolka świec żarowych żadnego spadku mocy nie zauważyłem żadnych zmian obrotów również .Na innych forach czytałem ,że to może być potencjometr pedału szybkości czy ktoś coś wie na ten temat? :shock:
kali - 2016-06-18, 23:47

Zamiast czytać inne forum zdiagnozuj usterkę testerem i podaj kod błędu. Albo idź do wróżki bo ja szklaną kulę rozbiłem. :lol:
Bo równie dobrze może to być lewy bumbulator prawego zawiera spojlera przedniego. :-P

route2000 - 2016-06-19, 12:54

mbw74 napisał/a:
Ale dzieki temu ze byl w serwisie moglam zobaczyc juz nowa Dacie Lodgy. Jest super. Chyba sie skusze. :-)

Lodgy is the best. Warto ją wziąć. Sam ją mam i gorąco polecam. :-D

fotolabor - 2016-06-20, 05:25

Usterka zdiagnozowana i "usunięta" .Jeżeli samochód nie traci mocy ,trzyma obroty prawdopodobnie jest to woda w filtrze paliwa tak jak w moim przypadku i paliwo w baku ma się ku końcowi.Rada była taka aby zalać bak po zęby i trochę pojeździć .Też tak uczyniłem .Filozofom którzy coś bredzą o szklanej kuli dziękujemy a po za tym pytałem tych czy coś wiedzą na ten temat. :lol:
piku - 2016-06-20, 07:24

A skąd wiesz, że była woda w filtrze paliwa? I co się z nią stało gdy zatankowałeś paliwo do pełna? Pytam, bo w moim aucie też kiedyś w Bieszczadach zapaliła się bez powodu (choć widać było, że może istnieć związek miedzy tym zjawiskiem a logowaniem się telefonu). Zjawisko (które trwało przez ok. 30 km) ustało po parkowaniu przez całą noc i już się nie powtórzyło. Składam na karb elektroniki.
arnold - 2016-06-20, 09:01

fotolabor napisał/a:
Usterka zdiagnozowana i "usunięta" .Jeżeli samochód nie traci mocy ,trzyma obroty prawdopodobnie jest to woda w filtrze paliwa tak jak w moim przypadku i paliwo w baku ma się ku końcowi.Rada była taka aby zalać bak po zęby i trochę pojeździć .Też tak uczyniłem .Filozofom którzy coś bredzą o szklanej kuli dziękujemy a po za tym pytałem tych czy coś wiedzą na ten temat. :lol:


Nie zdiagnozowałeś, przeszły tylko objawy. Kali ma rację i nie obrażaj go za to że wykpił twoją godną wykpienia postawę czytacza i pytacza na forach internetowych. Współczesne auto można podłączyć pod kompa i wiesz przynajmniej co generuje błąd. A z jakiego powodu to trzeba też to wiedzieć.

kali - 2016-06-20, 10:55

Czyli usterka nie zdiagnozowana. Ta więc bredzącym filozofom bez szklanej kuli należy pogratulować czytanie innych i utwierdzanie się że to pedał gazu. :lol:
O takich drobiazgach jak dawanie najlepszych rad czyli zatankowanie do pełna i jeżdżenie z wodą w układzie paliwowym bez jej usunięcia co doprowadzi do zniszczenia delikatnego układu CR, nawet nie wspominam.
Ach ci geniusze internetu czy też dzieci Neostrady jak to piszą po naszemu. :evil: Nigdy chyba nie zrozumieją że zapalenie się spiralki na desce ma wiele przyczyn ( żeby chociaż przejrzał tabelę błędów by to sobie uświadomić), a tak wychodzą takie kwiatki.

corrado - 2019-06-24, 11:12
Temat postu: Kontrolka, brak mocy , błąd P2263 + p0235
hej,

W weeekend na autrostadzie zaczela palic sie kontrolka swiec zarowych , brak mocy miedzy 80-110km/h. Auto slabiutko przyspiesza po zapaleniu się diody, nie dymi jednak z wydechu. Po zgaszeniu i odpaleniu dioda gasnie az do następnego mocnego przyspieszenia powyżej ok 100km/h.
W aucie przez piston obd2, znalazlem p0235 i p2263.

Od czego zaczac sprawdzanie i jak sprawnie i szybko namierzyć winowajcę zajścia ?

lisek2 - 2019-06-24, 11:45

Obydwa błędy wskazują na problem z funkcjonowaniem sprężarki... zacznij std. od okablowania, szczelności przewodów itd..
corrado - 2019-06-24, 12:57

oki, dzisiaj po pracy zaczynam robote.
Wiecie moze jak sprawdzic elektrozawor sterowania turbosprezarka ( wastegatem ) ? Jakies wartosci progowe itd, tak samo dotyczy czujnika cisnienia doladowania (map) ?

laisar - 2019-06-24, 20:42

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194 -> MR453X7913B000.pdf

Cytat:
TEST 10 Kontrola elektrozaworu sterowania turbosprężarką

Sprawdzić podciśnienie na dolocie regulatora ciśnienia.

Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Sprawdzić temperaturę silnika za pomocą parametru CLIP PR064 "Temperatura płynu chłodzącego".
Pozostawić pracujący silnik aż do osiągnięcia temperatury 80°C.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki regulatora ciśnienia.
Podłączyć manometr do końcówki rozłączonego przewodu i ustawić na pomiar podciśnienia.
Wcisnąć szybko pedał przyspieszenia aż do oporu i natychmiast go zwolnić.
Całkowity czas wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu nie może przekroczyć 1 s.
Podczas tego przyśpieszenia silnik powinien osiągnąć prędkość obrotową między 3000 a 4000 obr/min.
Powtórzyć tę czynność 3 razy.
Odczytać maksymalną wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr w trakcie wzrastania, a następnie spadania prędkości obrotowej oraz po powrocie do biegu jałowego.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < PRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < -0,6 bara
-0,6 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów

Czy podciśnienie na wlocie do regulatora ciśnienia doładowania turbo wskazywane przez manometr mieści się w podanych granicach tolerancji?

TAK - Elektrozawór jest prawidłowy

NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 1

Podłączyć ponownie przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia doładowania

Kontrola podciśnienia na wyjściu z elektrozaworu

Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki wyjścia elektrozaworu.
Przewód łączy elektrozawór z regulatorem ciśnienia turbosprężarki.
Podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia/podciśnienia do wyjścia elektrozaworu i ustawić go w położenie
pomiaru podciśnienia.
Wcisnąć szybko pedał przyspieszenia aż do oporu i natychmiast go zwolnić.
Całkowity czas wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu nie może przekroczyć 1 s.
Podczas tego przyśpieszenia silnik powinien osiągnąć prędkość obrotową między 3000 a 4000 obr/min.
Powtórzyć tę czynność 3 razy.
Odczytać maksymalną wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr w trakcie wzrastania, a następnie spadania prędkości obrotowej oraz po powrocie do biegu jałowego.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < Wartość podciśnienia PRAWIDŁOWA < -0,6 bar
-0,6 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów

Czy wartość podciśnienia wyświetlana na wyjściu elektrozaworu przez manometr mieści się w przedziale tolerancji?

TAK - Wymienić przewód podciśnieniowy między elektrozaworem a regulatorem ciśnienia doładowania turbo.

NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 1

Podłączyć ponownie przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia doładowania

Kontrola wzrokowa złącza elektrycznego elektrozaworu

Wyłączyć silnik.
Uwaga: Wymagane kontrole są wyłącznie wzrokowe.
1. Sprawdzić, czy złącze jest prawidłowo podłączone i zablokowane.
2. Sprawdzić brak uszkodzeń przewodów elektrycznych w miejscu wyjścia z instalacji.
3. Odłączyć złącze w celu wykonania dalszych czynności kontrolnych.
4. Sprawdzić brak uszkodzenia termicznego modułu i uszkodzenia mechanicznego zatrzasku.
5. Sprawdzić brak odkształceń styków (zaciski i końcówki).
6. Sprawdzić uszczelnienie złącza.

Czy kontrole wzrokowe pozwoliły wykryć uszkodzenie?

TAK - Zapoznać się z NT 6015A (Renault) lub NT 9804A (Dacia), Naprawa przewodów elektrycznych, Przewody: Środki ostrożności dotyczące naprawy.

NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 3

Kontrola podciśnienia na wejściu elektrozaworu

Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki wejścia elektrozaworu.
Ten przewód łączy pompę próżniową z elektrozaworem turbosprężarki.
Podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia/podciśnienia do końcówki odłączonego przewodu i ustawić go w położenie pomiaru podciśnienia.
Odczytać wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < PRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < -0,85 bara
-0,85 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów

Czy wartość podciśnienia wyświetlana na wejściu elektrozaworu przez manometr, mieści się w przedziale tolerancji?

TAK - Wymienić elektrozawór.

NIE - Wykonać następujące czynności:
- podłączyć przewód podciśnieniowy do elektrozaworu turbosprężarki.
- sprawdzić zgodność podłączenia przewodu lub przewodów podciśnieniowych.
- Sprawdzić wzrokowo stan przewodów podciśnieniowych wychodzących z pompy próżniowej do poszczególnych podzespołów.
Zapoznać się z podręcznikiem napraw.

corrado - 2019-06-26, 23:12

Znalazlem powod bledow.
Przewod do czujnika cisnienia doladowania w dolocie przerwany ( nieszczelny przez to ). Ucialem kawalek i wlozylem spowrotem z czujnikiem do dolotu i auto odzylo a bledu juz nie ma. Na "pistonie" przez obd2 podczas przyspieszania cisnienie doladowania rowniez na oko w porzadku rosnie. Dzieki za podpowiedzi .

zachjan - 2021-01-26, 17:58

Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się w Dusterze DCI kontrolka świec żarowych. Dziś rano silnik odpalił normalnie jednak kontrolka dalej świeci. Co to może być?

Świece wymieniane były w 2018 r. i wtedy pomimo uszkodzenia dwóch świec kontrolka gasła po rozruchu.

Po diagnostyce wyszły błędy pomimo normalnej pracy silnika. Mechanik podejrzewa zapchany DPF. Nie wiem co o tym sądzić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group