DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nie działający licznik prędkości i kilometrów.

owca65 - 2012-06-30, 11:57
Temat postu: Nie działający licznik prędkości i kilometrów.
Witam.
W ostatnim czasie przestał mi działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Zauważyłem to w trasie, że na początku przez jakąś godzinę szybko falował od 0-100km/h, a potem już całkowicie przestał działać i tak jest do chwili obecnej. Jak myślicie co mogło się popsuć? To sprawa licznika? Czy jakiegoś czujnika? i jak co to gdzie ten czujnik się znajduję?

P.S Trochę irytujące jak trzeba zwalniać przed fotoradarami, a nie wiadomo z jaką prędkością się jedzie ;P

psur - 2012-06-30, 13:24

Sprawdź sobie tryb diagnostyczny - czy wskazówki dobrze chodzą: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787
czaju - 2012-06-30, 16:58

pewnie prędkościomierz padł... jak komputer ma średnią prędkość 0 to i przebiegu nie ma jak liczyć...
bossboss - 2012-06-30, 19:31

ja bym sprawdził bezpieczniki--kiedyś mieliśmy tak w seacie i okazało się ze to bezpiecznik
monopios - 2012-06-30, 19:45

Sprawdź tak jak kolega bossboss napisał, może też coś się poluzowało i problem jest ze stykami albo zaśniedziały.
owca65 - 2012-07-01, 12:15

Dzisiaj sprawdzę bezpieczniki.
Myślałem, że może styk przy liczniku nie łączy albo coś, ale to wtedy obrotomierz i inne wskaźniki też by nie działały.
Najciekawsze jest to, że ostatnio ma przebłyski i czasami mu się zdarza dobrze działać, czasami jadąc ok.50km/h wskazówka skacze od 0 do 100 itp. ale najczęściej to nic się nie rusza :/ a licznik mi potrzebny, bo pracuję jako kierowca i muszę się rozliczać z przejechanych km i aktualnie mierzę km za pomocą GPS ;)

owca65 - 2012-07-15, 09:46

Sprawdziłem bezpieczniki i nic.. byłem u elektryka i jestem z Nim umówiony na przyszły tydzień. A powiedzcie mi czy we wszystkich Loganach są czujniki czy są też linki ? Bo elektryk się o to pytał i powiedziałem, że raczej są czujniki ;P
jackthenight - 2012-07-15, 10:15

Linki nie ma.
Jest za to czujnik prędkości - zamontowany w silniku ale od dołu, dobry dostęp do niego jest z kanału.
I jest jeszcze licznik oraz przewody. Jeśli przewody są całe, to uszkodzeniu mógł ulec czujnik lub sam licznik lub czujnik jest tylko zabrudzony. Może wystarczy go tylko wyczyścić.
Także powodzenia.

Na zdjęciu poniżej czujnik prędkości to 250 - na czerwono :
(kliknij aby powiększyć)

piotrek - 2012-07-30, 19:30

I jak, co okazało się przyczyną tej usterki bo mam podobną sytuacje ?
owca65 - 2012-08-13, 17:13

Okazało się, że czujnik prędkości jest walnięty. Koszt czujnika 65zł + 30zł wymiana.
tomekkornel - 2013-04-26, 19:36
Temat postu: predkościomierz się zacina
Witam
Autko kupiłem jesienią zeszłego roku i było ok. Ostatnio jak zaczęły się cieplejsze dni, szczególnie gdy długo stoi na słońcu, po ruszeniu przez 2, 3 km nie działa prędkościomierz. Potem najczęściej załapuje i jest ok, choć czasami trwa to dłużej, może ktoś wie o co chodzi????

Jupiter - 2014-08-24, 09:03

Tak informacyjnie .
Prędkościomierz zaczął podczas jazdy "opadać ". Odbywało się coraz częściej. Jednocześnie na desce zapalił się " check "engine".
Po przeczytaniu postów , zamówiłem nowy czujnik prędkości . Wymian około 20 minut , demontaż starego , potrzebny kanał lub podnośnik. nie trzeba nawet zdejmować osłony . Dostęp do przyjęcia . Wypięcie zatrzasków bez ich uszkodzenia nie udało się (demontaż przy pomocy dwóch śrubokrętów ). Nowy oryginalny siedzi zdecydowanie mniej ciasno ( mam nadzieje że nie wypadnie podczas jazdy).
Kasowanie błędu udało się poprzez komunikację jako Clio II ( modelu modułu nie pamiętam )

stempik - 2014-10-22, 21:16

Jupiter napisał/a:
Prędkościomierz zaczął podczas jazdy "opadać ". Odbywało się coraz częściej. Jednocześnie na desce zapalił się " check "engine".

Objawy jak wyżej więc rano jadę po czujnik.

Czujnik już jest, tyle że wciąż w fabrycznym opakowaniu.

c-master - 2016-01-17, 11:11

jackthenight napisał/a:
Linki nie ma.
Jest za to czujnik prędkości - zamontowany w silniku ale od dołu, dobry dostęp do niego jest z kanału.
I jest jeszcze licznik oraz przewody. Jeśli przewody są całe, to uszkodzeniu mógł ulec czujnik lub sam licznik lub czujnik jest tylko zabrudzony. Może wystarczy go tylko wyczyścić.
Także powodzenia.

Na zdjęciu poniżej czujnik prędkości to 250 - na czerwono :
(kliknij aby powiększyć)
Obrazek



Kolego - czy wiesz gdzie idzie dalej wiązka z czujnika w komorze silnika - chcę ją sprawdzić, bo u mnie licznik nie działa - czujnik podmieniałem, licznik też.

Chodzi o to, że licznik zaczyna działać po wjechaniu w dziurę w jezdni, i również na nierównościach przestaje działać. Myślę o przerwanej wiązce do kompa ale chciałbym poznać jej trasę żeby sprawdzić lub obejść bezpośrednio do ECU te fabryczne przewody.

laisar - 2016-01-17, 13:09

c-master napisał/a:
gdzie idzie dalej wiązka z czujnika w komorze silnika

Tu widać - czujnik to nr 250:



120 - to komputer silnika. Wiązka rozdziela się przed nim i druga część idzie do skrzynki przekaźników w komorze silnika, a dalej do kabiny, gdzie znów się rozdziela i jedna z odnóg dochodzi do tablicy wskaźników.

c-master - 2016-01-17, 16:49

To może jakiś przekaźnik padł, chociaż mi się nie wydaje.
Wg mnie idzie bezpośrednio z czujnika do ECu a ten podaje na zegary sygnał o prędkości. Dobrze myślę ?

laisar - 2016-01-17, 17:29

Nie całkiem - ECU i zegary (oraz jeszcze kilka innych urządzeń) biorą sygnał z czujnika równolegle.
Scyzor - 2016-01-20, 14:36

Miałem kiedyś podobną przypadłość, choć w innym samochodzie. Też zaczęła się od urywanej pracy licznika, aż padł całkiem. Komputer wskazywał na uszkodzony czujnik prędkości, który wymieniłem - bez efektu. Okazało się, że winny był przetarty przewód - warto to zweryfikować.
kali - 2016-01-20, 15:27

Sprawdź masę, zasilanie i to żarówką a nie miernikiem na wtycce. Impulsy wygenerujesz ręcznie.
wojciech_69 - 2016-01-21, 15:18

Jak wygenerujesz "impulsy ręcznie" poprzez zwarcie przewodów?

Ps. to na jak długo albo ile razy musisz zewrzeć przewody żeby ci np. dodało +1 km do stanu licznika? Z licznikiem od motocykla który ma wyświetlanie stanu kilometrów w postaci elektronicznej (na wyświetlaczu) a prędkościomierz analogiczny (wskazówkowy) też uda się taki zabieg?

kali - 2016-01-21, 15:40

Zawsze możesz zrobić multiwibrator na nieśmiertelnym ne555. Bo ręka cię zaboli przy dużych przebiegach. :lol:
jackthenight - 2016-01-26, 22:24

c-master napisał/a:
Wg mnie idzie bezpośrednio z czujnika do ECu a ten podaje na zegary sygnał o prędkości. Dobrze myślę ?


Niezupełnie. :)
Z czujnika idzie bezpośrednio do komputera wtrysku a potem przez wtyczkę R212 do licznika i komputera poduszek powietrznych.
Musisz sprawdzić wtyczkę R212, która znajduje się w komorze silnika w puszcze przekaźników.
Aby wypiąć wtyczkę, musisz góre jej podnieść do góry, wtedy ci się rozsunie. Psiknij ją kontaktem do styków (środek dostępny w sklepach elektronicznych). Sprawdź Pin C5, widać oznaczenia na wtyczce. Z jednej strony wtyczki kabel będzie fioletowy a z drugiej biały.
Podobnie wtyczka licznika, również mógł się wysunąć pin, lub zaśniedzieć albo wytworzyły się na nim tlenki, które oczyścisz właśnie Kontaktem do styków.

Ale może to też być przekaźnik, który podaje zasilanie na czujnik - ale w sumie to nie, bo by ci w ogóle nie odpalił silnik, gdyby to był przekaźnik 238.



Cezar - 2016-10-31, 16:45
Temat postu: Podobny problem
Witam serdecznie.

Jest to mój pierwszy post na tym forum.

Mam podobny problem, mianowicie:

Ze względu na wyjazd, odstawiłem samochód (Dacia Duster z 2015 roku) na parking strzeżony na 4 dni. Po tym czasie, kiedy go uruchomiłem wszystko działało, za wyjątkiem wskaźnika prędkości, obrotów silnika i wyświetlacza komputera. Całkowicie wszystko ciemne, mimo to samochód płynnie jedzie. Ponadto przestały działać tylne światła pozycyjne.

Co może być tego przyczyną?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

jas_pik - 2016-10-31, 17:18

Przyczyn może być wiele bezpieczniki najpewniej ale nie koniecznie , najlepiej jedź do ASO - przestraszy się serwisanta i wszystko zadziała.
kali - 2016-10-31, 17:41

Auto pewnie na gwarancji. Więc z niej skorzystaj. Brak ci zasilania jak z tego wynika.
Cezar - 2016-10-31, 17:46

Bezpieczniki sprawdzone,
Dziękuję za pomoc,skorzystam z naprawy gwarancyjnej.

imachine - 2017-01-05, 05:40

W którym miejscu dalej wychodzi impuls na deskę rozdzielczą?

jackthenight, wstawisz pinout od strony deski? szukam impulsu prędkości pod taksometr, tak, by nie kolidował z ABS czy komputerem wtrysku, a dało radę puścić bezpośrednio bądź przez elektroniczny dzielnik impulsów.

kali - 2017-01-05, 07:49

ABS bierze prędkość z czujników. I to jest jego główne źródło. ECU bez tego też dobrze działa tyle że wyrzuca błąd P500 i nie robi prawidłowo Cut-Off.
jackthenight - 2017-01-09, 11:52

imachine napisał/a:
jackthenight, wstawisz pinout od strony deski? szukam impulsu prędkości pod taksometr, tak, by nie kolidował z ABS czy komputerem wtrysku, a dało radę puścić bezpośrednio bądź przez elektroniczny dzielnik impulsów.

Pod zegarami masz dwie wtyczki - czarna i szara.
Sygnał prędkości wchodzi do czarnej wtyczki pin 22, kolor przewodu to zielony.

korzma - 2018-02-02, 13:58

jackthenight napisał/a:
c-master napisał/a:
Wg mnie idzie bezpośrednio z czujnika do ECu a ten podaje na zegary sygnał o prędkości. Dobrze myślę ?


Niezupełnie. :)
Z czujnika idzie bezpośrednio do komputera wtrysku a potem przez wtyczkę R212 do licznika i komputera poduszek powietrznych.
Musisz sprawdzić wtyczkę R212, która znajduje się w komorze silnika w puszcze przekaźników.
Aby wypiąć wtyczkę, musisz góre jej podnieść do góry, wtedy ci się rozsunie. Psiknij ją kontaktem do styków (środek dostępny w sklepach elektronicznych). Sprawdź Pin C5, widać oznaczenia na wtyczce. Z jednej strony wtyczki kabel będzie fioletowy a z drugiej biały.
Podobnie wtyczka licznika, również mógł się wysunąć pin, lub zaśniedzieć albo wytworzyły się na nim tlenki, które oczyścisz właśnie Kontaktem do styków.

Ale może to też być przekaźnik, który podaje zasilanie na czujnik - ale w sumie to nie, bo by ci w ogóle nie odpalił silnik, gdyby to był przekaźnik 238.

Obrazek Obrazek
Obrazek



Szanowny kolego u mnie w duster-ku w złączu R212 na pilnie C5 jest kabel szary i błękitny czy to ma znaczenie, potrzebuję sygnał z czujnikami prędkość



Czy można go sprawdzi miernikiem czy to napewno ten

Fruxo - 2020-07-22, 19:56

Działa mi prędkościomierz ale kilometry na liczniku nie rosną jakieś pomysły ?
toka93 - 2020-07-22, 20:20

No to w sumie chyba dobrze :mrgreen:
A tak poważniej to pewnie coś mu się popsuło. Liczniki można kupić za grosze i to chyba najszybsze rozwiązanie niż szukanie usterki w liczniku.

telecaster1951 - 2020-07-22, 23:11

toka93 napisał/a:
A tak poważniej to pewnie coś mu się popsuło. Liczniki można kupić za grosze i to chyba najszybsze rozwiązanie niż szukanie usterki w liczniku.
Pamiętaj tylko że trzeba to zgłosić obecnie, bo Ci na przeglądzie mogą się doczepić.
toka93 - 2020-07-23, 05:57

To zależy w większości aut komputerem można podnieść przebieg i ustawić taki sam jak był. Gorzej w drugą stronę.
Fruxo - 2020-07-23, 19:49

No własnie a ja mam ostatni rocznik z przed liftu i przebieg dokładnie 100 tyś więc mniejszy będzie ciężko w rocznikach poniżej 2013

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group