DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Premiera z niespodzianką

laisar - 2012-09-27, 11:19
Temat postu: Premiera z niespodzianką
W czasie tegorocznego autosalonu w Paryżu nastąpiła długo oczekiwana oficjalna premiera nowych generacji logana i sandero. Atmosferę miały podgrzać opublikowane już wcześniej zdjęcia, a producent zadbał, żeby nie zabrakło także małej niespodzianki, i zaprezentował odnowioną wersję stepwaya:
laisar - 2012-09-27, 11:37

Silniki: 1.2 16V 75, TCe 90, dCi 75 i dCi 90. Pod koniec roku ma dojść 1.2 LPG.

4 poduchy, ESC+ASR, DRL i czarne nielakierowane zderzaki w standardzie.

Stepway: Ambiance i Prestige, na razie tylko dCi 90, pod koniec roku TCe 90, tempomat jako standard w Prestige.

We Francji sandero od 7900€, stepway od 10590€.

maciek - 2012-09-27, 11:42

Czyli tyle samo co teraz kosztuje
laisar - 2012-09-27, 11:49

W loganie składa się kanapa z tyłu.

I JEST TERMOMETR!!! (((:

kapelusznik - 2012-09-27, 11:53

laisar napisał/a:
W loganie składa się kanapa z tyłu.
!!!
szok
mam nadzieję że poprzeczną belkę też wyrzucili

powoli już mi się klaruje, jakie auto będę za 4.5 roku kupował :-P

Prezes - 2012-09-27, 11:54

laisar napisał/a:
I JEST TERMOMETR!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Awans do premium

I na co teraz będzie można narzekać... ;-)

wat - 2012-09-27, 11:55

na brak kompasu
laisar - 2012-09-27, 11:56

kapelusznik napisał/a:
poprzeczną belkę też wyrzucili

Tak.

maciek - 2012-09-27, 12:46

ciekawe info tutaj
http://www.dacia.ro/despr...ro-stepway.html

w październiku będzie można zamawiać Sandero i Stepway. wymienione są kolory

----------------------


maciek - 2012-09-27, 12:49





http://www.dacia.ro/despr...-Auto-Paris.pdf

Seal - 2012-09-27, 13:06

Nie źle w dieslach podciągnęli Nm: 75KM 200 a 90 KM 220. :-D
Seal - 2012-09-27, 13:35

A tu mamy ceny opcji: http://www.automobile-mag...ndero_stepway_2
laisar - 2012-09-27, 13:46

I dane techniczne: http://www.daciagroup.com...sandero-stepway

207 mm prześwitu w stepwayu - wow! [:

maciek - 2012-09-27, 14:05

laisar napisał/a:
I dane techniczne: http://www.daciagroup.com...sandero-stepway

207 mm prześwitu w stepwayu - wow! [:


gdyby nie wielkość Dustera to Stepway miażdży Dustera 4x2 :)

tweeciak - 2012-09-27, 14:13

Kurcze
Czemu nie dadza StepWay'a 4x4:(

Dar1962 - 2012-09-27, 15:36

bo kosztowałby 10 tys więcej
Marmach - 2012-09-27, 16:48

Tylko wciąż nic nie zmieniło się w kwestii tyłów... we wszystkich daciach tył jest nieładny, w tych nowych też!! :P A przynajmniej z reguły jakoś, mam wrażenie, nie pasuje do przodu...

Poza tym faktycznie prześwit Stepwaya budzi uznanie no i byłoby nieźle, gdyby dało się kupić nowe modele w takich nowych kolorach - może i jaskrawe, ale jak patrzę na kolorystykę samochodów w Polsce, to mi się zbiera na pogrzeb...

mekintosz - 2012-09-27, 16:49

Seal napisał/a:
Nie źle w dieslach podciągnęli Nm: 75KM 200 a 90 KM 220. :-D


Czyli kuźwa można ;-) firmowy chip tuning ;-)

project2010 - 2012-09-27, 17:22



Fajne!

TD Pedro - 2012-09-27, 17:32

Marmach napisał/a:
we wszystkich daciach tył jest nieładny
o tym już "przewaliła" się dyskusja, to sprawy bardzo indywidualne a oceny subiektywne i tak: mnie tył Dustera bardzo się podoba i choćby nie wiem jak sugestywne, odmienne od mojej opinie na pewno nie wpłyną na zmianę mojej :-P
Dar1962 - 2012-09-27, 17:52

jak wiadomo, gust ma każdy - tylko, że zwykle każdy inny :-P , więc dyskusja o tymże sensu nie ma. Moim zdaniem zmiany stylistyczne idą w dobrym kierunku. Pierwsze modele - szczególnie logan, były kanciaste i mało finezyjne. Nieco obłych kształtów nie zaszkodzi ;-)
kapelusznik - 2012-09-27, 18:03

akurat nowy Logan, to MSZ dalej ta sama bryła ;-)
ale i tak wygląda lepiej

jest zdecydowanie ładniejszy, choć w zasadzie zmienił się niewiele (z zewnątrz jak i z wewnątrz)

benny86 - 2012-09-27, 18:24

kapelusznik napisał/a:
jest zdecydowanie ładniejszy, choć w zasadzie zmienił się niewiele (z zewnątrz jak i z wewnątrz)

I właśnie to mi się podoba najbardziej - poprawiono tylko lekkie niedociągnięcia, a wygląda od razu lepiej. Nie wiem jak będą wyglądać wymiary/przestronność, ale niektóre rozwiązania(np.składana kanapa z tyłu) są bardziej praktyczne i już mi się podobają;)

Jarosław P - 2012-09-27, 18:34

Nowe sandero ma szersze światła z tyłu. Czy to nie wpłynie na zwęrzenie dostepu do bagaznika w stosunku do obecnego sandera?

Ale autko mi się podoba i myslę że fajnie byłoby za kilka lat nabyć nowe sandero może stepwaya , a może za kilka lat ( 5-6 ) będzie kolejny lifting ?
Póki co moje trzyletnie autko jest dalej jak nowe :-)

Marmach - 2012-09-27, 18:49

TD Pedro napisał/a:
o tym już "przewaliła" się dyskusja, to sprawy bardzo indywidualne a oceny subiektywne i tak: mnie tył Dustera bardzo się podoba i choćby nie wiem jak sugestywne, odmienne od mojej opinie na pewno nie wpłyną na zmianę mojej

Akurat tył Dustera jest najlepszy. W sumie w nowych modelach bardziej od "brzydkości" tyłów przeszkadza mi to, że po prostu nie przystają do przodów - ten w Sandero wygląda, jak kradziony z innego samochodu (któreś Clio?), sam w sobie jest zupełnie ładny.

Ale to w sumie takie czepialstwo, tak jak pisałem w innym wątku, postęp wizualny jest uderzający ;)

Dyziek - 2012-09-27, 19:31

zgoda, postep wizualny jest zaskakujacy
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali... wiem, swiadoma polityka :-x
caly czas sie zastanawiam, jak bedzie wygladal nowy Duster.

maciek - 2012-09-27, 19:31

http://www.dacia.fr/gamme-dacia/nouvelle-sandero/

KONFIGURATOR :mrgreen:

TD Pedro - 2012-09-27, 19:52

Marmach napisał/a:
Ale to w sumie takie czepialstwo,

ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach :-P :mrgreen: ) :-)

maciek - 2012-09-27, 20:14

http://0-100.hotnews.ro/f...-la-paris-2012/

parę zdjęć myślę że ciekawych :mrgreen:

RenaultDacia - 2012-09-27, 20:17

Dyziek napisał/a:
...
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali...

Cóż zrobić, też nad tym ubolewam... Liczyłem nadal na benzynowy 1.6 z LPG, ale teraz jedyną alternatywą wydaje się tylko 1.5 Dci 90 KM, którego cholernie się boję (filtr cząstek stałych, drogie naprawy w przypadku awarii itp.)

kapelusznik - 2012-09-27, 20:19

RenaultDacia napisał/a:
Liczyłem nadal na benzynowy 1.6 z LPG,

ale przecież w tym roku 1.6 był dostępny tylko w Stepwayu

mekintosz - 2012-09-27, 20:52

W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek ;-) Jednak szkoda, ze nie ma 1.2 tce tylko trzycylindrowy maluszek 0.9 L tce ;-(
RenaultDacia - 2012-09-27, 21:03

kapelusznik -> "ale przecież w tym roku 1.6 był dostępny tylko w Stepwayu" - skąd takie info? W zwykłym "starym" Sandero też możesz dostać 1.6 84 KM, zadzwoń do dowolnego salonu w Polsce :)

mekintosz -> "W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek ;-) " - z czego tu się cieszyć? Jak myślisz, który silnik 0.9 Tce czy 1.6 MPI dłużej pojeździ bezawaryjnie? :) Jak przy 1.6 MPI coś się stanie to naprawisz przysłowiowym śrubokrętem i młotkiem, przy Tce zapraszam do ASO. Do Tce LPG nie włożysz (jak się uprzesz to oczywiście tak, ale wiadomo o co chodzi); widzę, że masz 1.5 Dci - nie przekonasz mnie do diesli. Jak mi się nigdzie nie spieszy i ecodriving "uprawiam" to mój wehikuł na trasie potrafi spalić 7-7,5 LPG. Na gazie zrobiłem ponad 100 tys. km i nawet nie liczę, ile zaoszczędziłem na paliwie. A, że trzeba dodatkowe rzeczy wymieniać? OK, komplet filtrów co jakiś czas za 50 PLN i przy 80 tys km poszedł czujnik gazu - 200 PLN. Ile wydasz na wtryski jak się zaczną sypać?
Nie wiem czy masz u siebie filtr cząstek stałych? Znajomi z pracy (1 ma Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci) oczywiście opowiadają o super oszczędnych silnikach, ale najbardziej "śmieszy" mnie sytuacja, gdy już każdy z nich minimum raz zdążył też opowiedzieć jak to zapaliła się kontrolka od filtra i musieli specjalnie wyjeżdżać na autostradę (akurat w Poznaniu to nie problem:)) i "przepalać", bo auto przestało dosłownie jechać (wiadomo co się dzieje, jak filtr zapchany). Dziękuję za takie nowoczesne diesle, wolę 8 zaworówkę z LPG.

maciek - 2012-09-27, 21:31

RenaultDacia każdy ma swoje priorytety i jeśli nie kupuje samochodu dla sąsiada lub na przyszłość ( może kiedyś zacznę robić długie trasy itp. ) to wybierze mądrze nie zależnie od technologi silnika.
Z mojego punktu widzenia silnik 0,9TCE to dla mnie wielki plus, małe przebiegi po mieście, małe spalanie a na trasie lubię dynamiczną jazdę. Mały silnik niesie ze sobą małe ubezpieczanie co przy moich zwyżkach ma spore znaczenie ;-) .

To ze ludziska jeżdżą dieslem po mieście to ich problem że im Fap zatyka a nie tego że jest sam w sobie FAP

PROSZĘ O KONIEC DYSKUSJI NA TEMAT TYCH "ZŁYCH" SILNIKÓW TCE i DCi I KONTYNUACJE DYSKUSJI W STOSOWNYM WĄTKU

laisar - 2012-09-27, 21:40

RenaultDacia napisał/a:
Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci

Nie przepadam za dieslami, ale nie należy też panikować w drugą stronę - wszystkie powyższe to już stare rumple d; a FAP-y w daćkach są ponoć najnowszej, "bezautostradowej" generacji (czyli z piątym wtryskiwaczem paliwa, właśnie do układu wydechowego). "Cezarowi co cesarskie...".

A downsizing nie byłby taki zły, gdyby robiono go z głową - i może właśnie TCe to już będzie ta dojrzała forma...? Bo choć też uważam, że 1.6 8v jest fajny, to jednocześnie nie da się ukryć, że jest żarłoczny, skubaniutki, zwłaszcza w mieście. I naprawdę niewiele można by już z niego wykrzesać w tej kwestii - takie mamuty strasznie ciężko ewoluują (;

RenaultDacia - 2012-09-27, 21:40

maciek -> mądrze piszesz :) FAP nie nadaje się totalnie do jazdy po mieście i stania w korkach; wiem, że to de facto wina użytkowników (brak wiedzy), ale to producenci zachwalają jakie to diesle są super i w ogóle - i do tego oczywiście barwna reklama telewizyjna jak to autko z dieslem po mieście "zapieprza" i "prawie nic nie pali"; nikt się nie zająknie o filtrze :) Jasna sprawa, że technologia idzie do przodu i silniki benzynowe są mniejsze, mniej palą, dzięki turbosprężarkom mają większą sprawność. Ale o ile kiedyś gadania typu, że producenci nie zarabiają na samochodach tylko na serwisie wydawały mi się przesadzone, to teraz nie mogę wobec tej tezy przejść obojętnie. Silniki są nowocześniejsze, ale w parze z tym nie poszła ich mniejsza awaryjność. Wręcz przeciwnie.

KOŃCZĘ DYSKUSJĘ ZE SWOJEJ STRONY :)

Marmach - 2012-09-27, 21:50

TD Pedro napisał/a:
Marmach napisał/a:
Ale to w sumie takie czepialstwo,

ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach :-P :mrgreen: ) :-)

Od kiedy zobaczyłem Dustera jestem przekonany, że aparycja Dacii małymi krokami zmierza ku lepszemu. A zresztą zawsze będą to samochody odstające od jakichś najnowszych trendów, jeśli mają być tanie - tu zresztą warto zadać sobie pytanie, czy to z oznacza "źle". Mnie wygląd samochodu dość szybko się nudzi, za to duży bagażnik nie ulega dewaluacji :D

Co do silników to dobrze że wprowadzają coś nowszego. Ja naprawdę rozumiem, że 8V to mało awaryjna konstrukcja, ale ileż można katować nieruchawe 8V, które przerabia benzynę głównie na toster wydechowy ;P. Równie dobrze można by oczekiwać silników parowych, wszak nie trzeba było do nich nawet stacji benzynowych i na pewno były bezawaryjne w porównaniu do wysilonych 8V ;P

Ja z radością kupiłbym MCV 16V, gdyby nie to, że nie chcieli mi go sprzedać w przystępnej cenie ;P. A teraz z utęsknieniem czekam na turbodoładowane benzyny, coś się musi ruszyć w technologii, bo inaczej do wyboru będą tylko chlejące paliwo konstrukcje muzealne i napchane filtrami, ultranowoczesne diesle.

Mnie najbardziej szkoda, że Dacia nie skorzystała z jakiejś starszej benzyny turbo z repertuaru Renault (bez wtrysku bezpośredniego). Z tego co czytałem, niektóre miały niezłe osiągi i, biorąc pod uwagę wyższą moc, niższe spalanie od 8V. To byłby niezły kompromis między kosztownym wysileniem, a rozsądną awaryjnością - jako stare konstrukcje byłyby pewnie tańsze w naprawach.

maciek - 2012-09-27, 22:06

nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale koło zapasowe chyba będzie chowane od środka a nie od zewnątrz


laisar - 2012-09-27, 22:48

maciek napisał/a:
koło zapasowe chyba będzie chowane od środka

W loganach sedanach i sandero zawsze tak było.

POPRAWKA: Oczywiście, że tylko w sedanach od zawsze - w sandero nie!

(A jedyny inny niż sedan model z zapasem w bagażniku to rzecz jasna duster 4x4).

Seal - 2012-09-27, 23:24

A tu mamy broszurę: http://www.dacia.fr/media...2-aout-2012.pdf
oraz już po Polsku: http://www.francuskie.pl/wiadomosci/8540.

esdziewiaty - 2012-09-28, 01:22

No no no . Dacia szaleje. Fajne nowoczesne silniki, ładny wygląd, fajne wyposażenie i termometr.
Jest jak trzeba, z odświeżoną gamą Dacia poszybuje w statystykach sprzedaży.

Prześwit Stepwaya robi wrażenie :mrgreen:
Ładne auto wyszło, im dłużej je oglądam, tym bardziej mi się podoba ;-)

wat - 2012-09-28, 07:15

laisar napisał/a:
maciek napisał/a:
koło zapasowe chyba będzie chowane od środka

W loganach sedanach i sandero zawsze tak było.

jak zawsze jak sandero ma kosz

laisar - 2012-09-28, 09:03

Ech, no tak, rozpędziłem się i dałem plamę... :oops: Poprawiłem, dzięki za czujność (:
maciek - 2012-09-28, 10:14

Filmy
Logan
http://www.caradisiac.com...gan-2-81330.htm
Sandero
http://www.caradisiac.com...ero-2-81332.htm

wat - 2012-09-28, 11:10

laisar napisał/a:
Ech, no tak, rozpędziłem się i dałem plamę... :oops: Poprawiłem, dzięki za czujność (:


Żeby mi to było ostatni raz :-P :-)

maciek - 2012-09-28, 12:31






Axia - 2012-09-28, 12:35

Widać, że grupą docelową są tu ludzie młodzi i bardzo młodzi :)
piotrres - 2012-09-28, 18:30

Axia napisał/a:
Widać, że grupą docelową są tu ludzie młodzi i bardzo młodzi :)

Ech, "...za mną już Liczba Chrystusowa ofiarmym kozłom przypisana..." ;-) a i tak mi się
nowe inkarnacje Drakulek podobają. Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji. :-/
________________________________________________________________________________
Pod Skryptem:

A my tu z kol. Laisarem grupy docelowe, targety itp. no, wiecie co.... ;-)

benny86 - 2012-09-28, 18:34

piotrres napisał/a:
Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji.

Otóż to... Podoba mi się gama silnikowa, praktyczne nadwozie, ceny, wyposażenia, ale po ostatnim crash-teście w wydaniu life wolałbym w następnym aucie mieć kurtyny...

Tak inną szosą - znane są konkretne "wymiarówki" nowego logana? Instalacja elektryczna klasyczna czy z tą szyną CAN czy jak to się zwie?

docktor - 2012-09-28, 18:37

Czyli krotki logan bedzie nowy, ale MCV pozostaje bez zmian?
mekintosz - 2012-09-28, 19:14

RenaultDacia napisał/a:


mekintosz -> "W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek ;-) " - z czego tu się cieszyć? Jak myślisz, który silnik 0.9 Tce czy 1.6 MPI dłużej pojeździ bezawaryjnie? :) Jak przy 1.6 MPI coś się stanie to naprawisz przysłowiowym śrubokrętem i młotkiem, przy Tce zapraszam do ASO.....


Nie twierdze, ze nowy nowoczesny silnik 0.9 tce jest superwytrzymały, solidny, mocny i długowieczny. Czas pokaże czy mamy się bać czy się cieszyć z jego obecności w gamie daci. Jednak jest to mimo wszystko skok technologiczny w stosunku do poczciwych MPI 8V. Częściowo podzielam Twoj pogląd i dziwie się, ze nie dali klasycznego 1.6 16V z Dustera albo podstawowego 1.2 TCe 105 KM czyli 1.2 16V 75 km + turbinka. Dostaliśmy bonus od renault w postaci tego maleństwa, mam nadzieje, ze nie do testów ;-) Osobiście tez planowałem kupić Sandero 1.2 16V 75 KM ale trafił się dieslek bez FAPA i dwumasy. Przy okazji zauważyłem na jednym z filmów oraz regulacje wysokosci kierownicy w Stepwayu II ;-) wiec pewnie tez fotel jest regulowany ! Pierwsza była totalnym kastratem w tej materii ;-(

Dyziek - 2012-09-28, 21:15

Tez nie jeden raz sie irytuje lub zachwycam rozwiazaniami w prezentowanych nowych samochodach, ktorych... nie mam.
Ano, jak bede zmienial, to sie bede martwil na poważnie. A jak mi silnik lub cokolwiek innego nie przypasuje, to mam kilka wyjsc:
a) pogodzic sie i pojsc na kompromis z producentem
b) olac to i zostawic swoje pieniadze innej marce
c) kupic uzywke godzac sie na kompletnie inne kompromisy, jak w pkt. a)

Wiem, forum skupia pasjonatow i sympatykow danej marki i / lub produktu (dlatego tu jestem).
Osobiscie czekam na nowa wersje DD.

maciek - 2012-09-28, 21:25

Dyziek napisał/a:

Osobiscie czekam na nowa wersje DD.

W przyszłym roku ;-)

Hawki - 2012-09-29, 06:28

maciek napisał/a:
Dyziek napisał/a:

Osobiscie czekam na nowa wersje DD.

W przyszłym roku ;-)


Oj tak, również czekam, to nowe radyjko montowane w Sandero, Loganie będzie dopełnieniem DD ;-) A przez zime pobujam się swoim "maleństwem" :lol:

Jarosław P - 2012-09-29, 11:10

docktor napisał/a:
Czyli krotki logan bedzie nowy, ale MCV pozostaje bez zmian?



MCV został już wycofany z produkcji zastąpiła go logy. Co do termometra w komp pokład to myślę ze na nasz rynek go nie będzie , u nas pewno będą uboższe wersje.

a jaką ma moc taki 0,9 TCE ? jest żwawszy od 1,2 16 v i czy będzie dużo droższy ?

maciek - 2012-09-29, 11:28

Cytat:


Co do termometra w komp pokład to myślę ze na nasz rynek go nie będzie , u nas pewno będą uboższe wersje.

a jaką ma moc taki 0,9 TCE ? jest żwawszy od 1,2 16 v i czy będzie dużo droższy ?


Seal napisał/a:
A tu mamy broszurę: http://www.dacia.fr/media...2-aout-2012.pdf
oraz już po Polsku: http://www.francuskie.pl/wiadomosci/8540.
[/quote]
RenaultDacia - 2012-09-29, 21:11

mekintosz napisał/a:

Częściowo podzielam Twoj pogląd i dziwie się, ze nie dali klasycznego 1.6 16V z Dustera albo podstawowego 1.2 TCe 105 KM czyli 1.2 16V 75 km + turbinka. (...) Osobiście tez planowałem kupić Sandero 1.2 16V 75 KM ale trafił się dieslek bez FAPA i dwumasy.

Dokładnie, do "starego" 1.2 TCe nie miałbym uwag. A co do Twojego diesla, to jak bez FAP i dwumasy, to jest OK - już się nie czepiam :)

DrOzda - 2012-10-01, 13:30

A tu można zwiedzić targi i obejrzeć hade w trzyde :
http://www.caradisiac.com...le/#xtor=AD-154

tweeciak - 2012-10-01, 13:55

Fiat 500L....fajne wnetrze:)
maciek - 2012-10-01, 14:13

tweeciak napisał/a:
Fiat 500L....fajne wnetrze:)


DS Cabrio + murzyn w zestawie :mrgreen:

tweeciak - 2012-10-01, 14:49

To ja wole.....FIATA:)
Domel2250 - 2012-10-01, 14:59
Temat postu: Nowy logan, sandero oraz stepway
Media podłapały temat nowych odsłon daciek. :-P
http://moto.wp.pl/gid,14965366,galeriazdjecie.html

chriskb - 2012-10-01, 15:27

murzyn w zestawie

It wasn't very polite

jjmalin - 2012-10-01, 17:18

0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina... minimum 1,2 to powinno być... jakoś nie przekonują mnie takie silniki ( tak samo jak jak 1,0 Ecoboost 100 KM od Forda i 0,9 TwinAir 85 km od fiata )
Prezes - 2012-10-01, 20:08

jjmalin napisał/a:
0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina...
A ja mam ochotę go wypróbować :mrgreen:
mekintosz - 2012-10-01, 21:09

jjmalin napisał/a:
0,9 TCE?? i 90 KM ?? to jakaś kpina... minimum 1,2 to powinno być... jakoś nie przekonują mnie takie silniki ( tak samo jak jak 1,0 Ecoboost 100 KM od Forda i 0,9 TwinAir 85 km od fiata )


Poczekajmy na testy dziennikarzy oraz zwyklych uzytkownikow. Jednak dla Sandero lepszy sie wydaje 1.2 tce 105 km niz ten 90 KM. Chyba, ze bedzie o wiele dynamiczniejszy niz 1.2 16 V 75 KM. Zatem moze juz czas zapomniec o parametrze pojemnosci a patrzec na moc i moment ? Przy okazji osoby po raz pierwszy nabywajace samochod beda mogly miec w miare dynamiczny samochodzik z relatywnie niskim OC ( 900 cm3 ).

laisar - 2012-10-01, 22:29

mekintosz napisał/a:
moze juz czas zapomniec o parametrze pojemnosci

To nigdy nie był mądry parametr... Ale moc i moment max też nie są - najważniejszy jest ich przebieg.

bebe - 2012-10-01, 23:45

laisar napisał/a:
To nigdy nie był mądry parametr... Ale moc i moment max też nie są - najważniejszy jest ich przebieg.

...pod warunkiem, że przebiega powyżej 400 Nm. :> Bo wybacz, ale 120 Nm, nawet idealnie płaskie, czemuś mnie nie porywa. :]

laisar - 2012-10-02, 03:07

Nie Ciebie ma porywać, a samochód d; - a to z kolei zależy od wagi, przełożeń, aerodynamiki i fafnostu innych czynników... Co wszystko jednak nie zmienia faktu, że pojemność oraz osiągi max dalej są duże "g" warte, QED.
michal_suchy - 2012-10-02, 09:47

Hawki napisał/a:
maciek napisał/a:
Dyziek napisał/a:

Osobiscie czekam na nowa wersje DD.

W przyszłym roku ;-)


Oj tak, również czekam, to nowe radyjko montowane w Sandero, Loganie będzie dopełnieniem DD ;-) A przez zime pobujam się swoim "maleństwem" :lol:


A tak na poważnie to wiadomo coś konkretnie na temat daty pojawienia się nowego Dustera

laisar - 2012-10-02, 10:56

Konkretnie? Nie - ale z fusów można obstawiać jesień 2013 (czyli autosalon we Frankfurcie?)...
ian - 2012-10-03, 20:34

Logan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje? Silnik 1.2 75 KM jakoś się zdzierży. Trudno, mus to mus. Konkurencja tanich sedanów postępuje podobnie-Citroen Elysee i Peugeot 301 w wersji podstawowej będą miały silnik 1.2 o mocy 72 KM i 110 Nm. Normalnie Wartburg się przypomina z silnikiem VW ;-)
http://polskajazda.pl/Samochody/Wartburg/13/4417

laisar - 2012-10-03, 20:50

ian napisał/a:
ogan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje?

To oficjalna cena - choć z Francji.

maciek - 2012-10-03, 21:07

laisar napisał/a:
ian napisał/a:
ogan II cena od 7700 euro to pewniak, czy tylko spekulacje?

To oficjalna cena - choć z Francji.


w Rumuni 6990

Myślę że w Polsce ceny zostaną na tym samym poziomie, jedynie TCE 90 będę droższe o ~1,5k zł od analogicznej wersji 1,6MPI

yadoctor - 2012-10-03, 22:14

Ja jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa wyposażenia w Access tudzież nowym odpowiedniku, np. czy pokuszą się o centralny zamek (wydaje mi się, że w starym Loganie nie było), wspomaganie kierownicy czy, w opcji, fabryczne LPG. Bo rozumiem, że w najuboższej wersji dostępny będzie silnik 1.2 16V 75KM, a on do gazu (w teorii) nic mieć nie powinien.
ian - 2012-10-04, 00:05

Cytat:
Ja jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa wyposażenia w Access

Obstawiam te elementy jako wyposażenie podstawowe. Ciekawe, czy zderzaki będą lakierowane (stylistyczne jakoś nie pasują do takiego muscle car ;-) )
• ABS + układ wspomagania nagłego hamowania
• Poduszka powietrzna kierowcy
• Poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
• Boczne poduszki powietrzne z przodu
• Felgi stalowe 14
• Wspomaganie układu kierowniczego (elektryczne? fuj...)

I tyle...

Wersja Ambiance to prawdopodobnie:
• Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi (musi być :-P )
• Elektrycznie podnoszone szyby przednie ( :?: być może)
• Felgi stalowe 15
• Kanapa dzielona w układzie 1/3 - 2/3
• Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
• Oświetlenie bagażnika
• Przygotowanie do montażu radioodtwarzacza

Metalowa osłona silnika od spodu to już chyba standard...

Bardziej interesujące jest pytanie, czy Dacia pofolguje sobie w bogatszych wersjach wyposażenia (ESP+ASR, Media NAV, Plug&Play, ekran dotykowy, klimatyzacja, komputer pokładowy, podgrzewane fotele przednie, regulator prędkości, regulacja wysokości fotela i kolumny kierownicy-jest w czym wybierać...).

laisar - 2012-10-04, 00:47

Najprawdopodobniej wyposażenie logana będzie bardzo podobne do sandero, a te już zostało powyżej upublicznione - w standardzie są m.in. 4 poduchy, ESP, dzienne, (elektro?-)hydrauliczne wspomaganie kierownicy, felgi 15, kontrolki pasów, dzielona kanapa, koło zapasowe, korbki szyb.
ian - 2012-10-04, 01:34

Cytat:
dzielona kanapa, koło zapasowe

Nie ma co się sprzeczać, ale dzielona kanapa to nawet w Clio była dostępna jedynie w droższych wersjach (w podstawowej jedynie składana), a koło zapasowe to teraz taki luksus (a może moda?), że traktowane jest coraz częściej jako opcja... Ciekawe, czy będą listwy boczne w droższych wersjach...

Cytat z innego postu - Lodgy będzie służyła za wzorzec wersji wyposażeniowych...
Cytat:
Pan pogadał o sprzedaży (że świetna), pokazał nowego Logana, Sandero i Stepwaya (które już widzieliśmy), opowiedział o wyposażeniu (takie samo jak w Lodgy)

bebe - 2012-10-04, 07:28

ian napisał/a:
Cytat z innego postu - Lodgy będzie służyła za wzorzec wersji wyposażeniowych...
Cytat:
Pan pogadał o sprzedaży (że świetna), pokazał nowego Logana, Sandero i Stepwaya (które już widzieliśmy), opowiedział o wyposażeniu (takie samo jak w Lodgy)

Problem w tym, że to pisałem ja na podstawie tego, co zrozumiałem z konferencji prasowej na oglądanej na żywo. Weź pod uwagę, że nie znam francuskiego. :]

DrOzda - 2012-10-04, 08:12

ian napisał/a:

• Felgi stalowe 14

Montaż ESP wymusza większe zaciski a te z kolei nie wchodzą do felg 14.
Przynajmniej w Lodgy ale zapewne Logan i Sandero współdzielą układ hamulcowy z nią.

laisar - 2012-10-04, 09:17

DrOzda napisał/a:
Montaż ESP wymusza większe zaciski a te z kolei nie wchodzą do felg 14.

Nowe sandero, posiadające w standardzie ESP, ma co prawda w najniższej wersji felgi 15, ale tarcze tylko 258 - a moja MCV-ka ma tarcze o średnicy 269 mm, które bez problemów mieszczą się do felg 14.

Zatem dla logana i sandero - technicznie 3 x nie (:

1. To tarcza ma być większa.

2. Nawet przy większych tarczach wielkość zacisków zmienia się niewiele.

3. Takie większe hamulce wciąż mieszczą się do felgi 14.



DrOzda napisał/a:
Przynajmniej w Lodgy ale zapewne Logan i Sandero współdzielą układ hamulcowy z nią

Współdzielą, ale nie całkowicie: w lodgy są tarcze zarówno 258, jak i - faktycznie, z ESP - 280. Te drugie rzeczywiście nie mieszczą się już do felg 14, ale jak widać powyżej - wcale nie są niezbędne do montażu ESP w modelach o niższej DMC.

yadoctor - 2012-10-04, 19:27

ian napisał/a:

Obstawiam te elementy jako wyposażenie podstawowe. Ciekawe, czy zderzaki będą lakierowane (stylistyczne jakoś nie pasują do takiego muscle car ;-) )
 ABS + układ wspomagania nagłego hamowania
 Poduszka powietrzna kierowcy
 Poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
 Boczne poduszki powietrzne z przodu
 Felgi stalowe 14
 Wspomaganie układu kierowniczego (elektryczne? fuj...)

Myślę, że zamiast wspomagania z powodzeniem mogliby wstawić centralny zamek :) A najlepiej jedno i drugie. Rozumiem, że cena wciąż powinna oscylować w okolicach 30 000 zł ? :)

laisar - 2012-10-04, 20:17

yadoctor napisał/a:
Rozumiem, że cena wciąż powinna oscylować w okolicach 30 000 zł ?

Na to wychodzi, patrząc na wcześniejsze zapowiedzi i znane już ceny we FR i RO.

maciek - 2012-10-12, 20:59

ciekawe kiedy pojawi się polski cennik
RenaultDacia - 2012-10-13, 19:51

Z tego co słyszałem z dobrze poinformowanych źródeł, to w ciągu max 2 tygodni coś już powinno być wiadomo :)
maciek - 2012-10-22, 19:57

może czegoś się dowiem podczas dni otwartych Renault w ten weekend, bo ja chcę kupić samochód tylko chcę poznać cennik i pokazać zalety Dacii Tacie :mrgreen:
maciek - 2012-10-23, 09:48

http://www.dacia.co.uk/ve...chure041012.pdf

dane techniczne, w Wielkiej Brytanii można już zamawiać

Prezes - 2012-10-23, 11:57

Sandero to i na Rumuśnkiej stronie Dacii też jest w konfiguratorze. Wczoraj sprawdzałem, a jestem ciekaw jak Logana cenowo postawią.
maciek - 2012-10-23, 19:00

Prezes napisał/a:
Sandero to i na Rumuśnkiej stronie Dacii też jest w konfiguratorze. Wczoraj sprawdzałem, a jestem ciekaw jak Logana cenowo postawią.


już od dawna, ale nigdzie nie było danych technicznych, skrzynia biegów, spalanie vmax itp.

laisar - 2012-10-23, 19:39

maciek napisał/a:
nigdzie nie było danych technicznych

Jak nie jak tak??? http://www.daciaklub.pl/f...p=143163#143163

yadoctor - 2012-10-23, 19:48

Też jestem ciekaw cen Logana. Wydaje mi się, że optymalną wersją byłby silnik dCi 90, oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Bo do TCe 90 nie idzie 'dać gazu', co powoduje, że robi się drogo.
laisar - 2012-10-23, 20:31

Przecież było już powiedziane, że w zasadzie nie ulegną zmianie - więc jeżeli komuś wystarcza dokładność rzędu tysiąca-dwóch, to można się zapoznać właśnie z rumuńskimi (1 leja to mniej więcej 1 zł, a kurs leja/euro też jest podany).
maciek - 2012-10-27, 15:35

jest już cennik w Salonach ;-)

osoby zainteresowane niech dzwonią do Nazaruka
http://otomoto.pl/dacia-s...-C26614128.html

jutro jest dzień otwarty Renault

paweLUB - 2012-10-27, 16:19

jakieś szczegóły odnośnie cen?
interesuje mnie wersja ambience 1.2

TD Pedro - 2012-10-27, 16:28

no nieźle, silnik TCe pojemność 899 ccm i 90KM... kiedyś w Syrence silnik 842 ccm i 40 KM :-( :-P
maciek - 2012-10-27, 16:39

TD Pedro napisał/a:
no nieźle, silnik TCe pojemność 899 ccm i 90KM... kiedyś w Syrence silnik 842 ccm i 40 KM :-( :-P


dzisiaj jechałem Clio z tym silnikiem i nie powalił mnie, może ta kiepska pogoda miała na to wpływ, jeśli chce się mieć niezłe przyśpieszenie to i tak trzeba redukować. I jeszcze parę rzeczy które mnie zniechęciło w samym Clio i niestety odpadł ten samochód po jeździe próbnej. Resztę opisu w innym dziale i za parę dni ;-)

średnie spalanie 7,6 :-|

RenaultDacia - 2012-10-27, 18:37

Maciek -> to co piszesz nie dziwie mnie w sumie, trudno oczekiwać cudów po momencie 135 Nm i 90 KM - wiem, że Renault chwali się, że ten moment (90%) jest praktycznie od początku, ale sama wartość nie powala. Z drugiej strony trudno chcieć więcej po silniku 0.9 - jestem natomiast przekonany, że do ecodrivingu nadaje się jak najbardziej.
laisar - 2012-10-27, 19:05

Ja jechałem dziś takim nowym clio TCe 90 i jest zupełnie spoko.

A że trzeba redukować? No na tym polega jeżdżenie benzyniakiem ze skrzynią manualną - narzekanie na to jest bez sensu, to jakby ktoś jęczał, że jabłka są okrągłe d:


paweLUB napisał/a:
jakieś szczegóły odnośnie cen?

Mniej więcej takie, jak obecnych wersji z podobnymi mocami.

Demówki w salonach oraz początek przyjmowania zamówień - w połowie listopada.

Prezes - 2012-10-27, 20:32

Też dziś jeździłem 0,9 TCe i bardziej "ujdzie" niż jest "spoko". Ale opiszę to w innym temacie.
RenaultDacia - 2012-10-28, 21:40

Prezes -> też jeździłeś Clio czy Daćką?
Prezes - 2012-10-29, 08:25

RenaultDacia napisał/a:
Prezes -> też jeździłeś Clio czy Daćką?
Jak post wyżej - Clio. Dacii nie ma z tym silnikiem do jazdy na razie. Chętnie bym sprawdził Lodgy z 1.2 TCe 115KM.
Marek1603 - 2012-10-29, 09:22

Prezes napisał/a:
Chętnie bym sprawdził Lodgy z 1.2 TCe 115KM.


Ja też. :-P

laisar - 2012-10-29, 11:00

Jeżeli kogoś bardzo interesuje sam silnik, to już można spróbować się przejechać megane - http://www.samar.pl/renau...ce-man-6-hat-5d
mekintosz - 2012-10-29, 19:23

Masa porownywalna obu aut oraz skrzynia identyczna ? Jesli nie to dokładajac klockowatosc lodgy ten sam silniczek w megance zaskoczy nas a w lodgy go zaakceptujemy. O roznicach w wyciszeniu Lodgy vs Megane tez warto pamietac.
RenaultDacia - 2012-10-29, 20:07

Do Meganki jak najbardziej w sam raz, tutaj nawet 1.6 110 KM w miarę jeździ, więc te 5 KM więcej + stado niutonometrów muszą zrobić swoje "na plus".
Hawki - 2012-10-29, 21:32

ciekawe jak wypadnie DD z tym silniczkiem?
laisar - 2012-10-29, 21:38

mekintosz napisał/a:
Masa porownywalna obu aut oraz skrzynia identyczna ?

Mniej więcej tak - ale dlatego też pisałem o "samym silniku", bo to da oczywiście tylko zgrubne pojęcie i posłuży jako tymczasowa zapchajdziura (;

Bo TCE w daciach, nawet w demówkach - dopiero po Nowym Roku...

mekintosz - 2012-11-05, 17:36

Ceny i wyposazenie Sandero we Francji za francuskie.pl

http://francuskie.pl/?p=44218

Nowe Sandero oferowane jest w trzech wersjach wyposażeniowych, do których dochodzą jeszcze dwie odmiany Sandero Stepway, któremu także poświęcimy tu kilka słów.
Najtańszą odmianą jest po prostu Sandero. Seryjnie montowane jest w nim wspomaganie układu kierowniczego, dzielona tylna kanapa, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz system stabilizacji toru jazdy wraz z systemem ASR. Naturalnie seryjny jest także ABS. Klienci cieszyć się będą mogli także ze świateł dziennych oraz dwukolorowego wykończenia deski rozdzielczej. Ta odmiana oferowana jest wyłącznie z podstawowymi silnikami benzynowymi, również fabrycznie przystosowanymi do zasilania LPG.
Środkowy poziom wyposażenie, Ambiance, oprócz zmian w wyglądzie zewnętrznym (m.in. zderzaki w kolorze nadwozia), przynosi centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, a także Dacia Plug&Radio – system audio wyposażony w czytnik płyt CD/mp3, gniazda USB i Jack, obsługę bezprzewodowej łączności BluetoothŸ oraz sterowanie przy kierownicy. Tu wybierać będzie można spośród wszystkich silników benzynowych oraz 75-konnego diesla.
Wersja Laureate, najbogatsza w gamie, wyposażana jest seryjnie w klimatyzację, komputer pokładowy oraz Pakiet Modularny – sterowane na wysokość fotel kierowcy, kolumna kierownicza oraz wysokość kotwiczenia pasów bezpieczeństwa. Znajdziecie w niej także podgrzewane lusterka zewnętrzne, lampy przeciwmgłowe, a także najbogatsze wykończenia zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu.

A teraz cennik we Francji:
Sandero 1.2 16v 75 KM – 7.900 euro
Sandero 1.2 16v 75 KM LPG – 8.600 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance 1.2 16v 75 KM – 8.800 euro
Ambiance 1.2 16v 75 KM LPG – 9.500 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance TCe 90 KM – 9.900 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Ambiance 1.5 dCi 75 KM – 10.900 euro
Laureate 1.2 16v 75 KM – 9.900 euro
Laureate 1.2 16v 75 KM LPG – 10.600 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Laureate TCe 90 KM – 11.000 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Laureate 1.5 dCi 75 KM – 12.000 euro
Laureate 1.5 dCi 90 KM – 12.600 euro

Ceny opcji:
Media Nav – 240 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
mapy Europy – 99 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
klimatyzacja – 900 euro (dostępne do wersji Ambiance)
tempomat z ogranicznikiem prędkości – 150 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
radar cofania – 200 euro (dostępne do wersji Laureate)
elektrycznie sterowane szyby w drzwiach tylnych – 150 euro (dostępne do wersji Laureate)
15-calowe alufelgi – 400 euro (dostępne do wersji Laureate)
lampy przeciwmgłowe – 150 euro (dostępne do wersji Ambiance)
koło zapasowe – 120 euro (dostępne do wszystkich wersji)
lakier metalizowany – 410 euro (dostępne do wersji Ambiance i Laureate)
kierownica obszyta skórą – 80 euro (dostępne do wersji Laureate)
skórzana tapicerka – 600 euro (dostępne do wersji Laureate)
zderzaki w kolorze nadwozia – 90 euro (dostępne do wersji Sandero)

Dacia Sandero Stepway, którą także poddano restylingowi, dostępna jest we Francji w cenie od 10.590 euro. W gamie tego modelu przewidziano jedynie najmocniejsze jednostki napędowe oferowane w gamie Sandero, ale to bardzo słuszne posunięcie.
Przewidziano dwa poziomy wyposażenia Sandero Stepway: Ambiance i Prestige. W tym pierwszym standard wyposażenia jest taki dam, jak w Dacii Sandero Ambiance, ale wzbogacono go o elementy oczekiwane w crossoverach, jak np. zwiększony prześwit, elementy stylistyczne, płyty poślizgowe pod zderzakami, relingi dachowe, lampy przeciwmgłowe itp. Auto posadowiono też na 16-calowych kołach, a lakier metalizowany jest standardem.
Z kolei w wersji Prestige Dacia Sandero Stepway klienci znajdą system Media Nav, klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości elektrycznie sterowane szyby w tylnych drzwiach i oczywiście radar cofania. Do tego dochodzą podgrzewane lusterka zewnętrzne, skórzane wykończenie kierownicy i lewarka zmiany biegów, komputer pokładowy itp.

Ceny Dacii Sandero Stepway we Francji przedstawiają się następująco:
Stepway Ambiance TCe 90 KM – 10.590 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Stepway Ambiance 1.5 dCi 90 KM – 12.190 euro
Stepway Prestige TCe 90 KM – 11.990 euro (dostępny pod koniec roku 2012)
Stepway Prestige 1.5 dCi 90 KM – 13.590 euro

Ewentualnej dopłaty wymagają:
Media Nav – 240 euro (standard w wersji Prestige)
mapy Europy – 99 euro
klimatyzacja – 900 euro (standard w wersji Prestige)
tempomat z ogranicznikiem prędkości – 150 euro (standard w wersji Prestige)
radar cofania – 200 euro (standard w wersji Prestige)
elektrycznie sterowane szyby w drzwiach tylnych – 150 euro (standard w wersji Prestige)
koło zapasowe – 120 euro (dostępne do wszystkich wersji)
skórzana tapicerka – 600 euro (dostępne do wersji Prestige)

RenaultDacia - 2012-11-05, 19:55

Próbując przeliczać te ceny za złotówki to co do LPG widzę, że utrzymałaby się dopłata w granicach 3 tys. To dobrze, bo obawiałem się, że Dacia zacznie szaleć, jak to czynią co poniektórzy producenci, gdzie za LPG i 4 tys trzeba dołożyć.
malygabrys - 2012-11-06, 19:53

RenaultDacia napisał/a:
Próbując przeliczać te ceny za złotówki to co do LPG widzę, że utrzymałaby się dopłata w granicach 3 tys. To dobrze, bo obawiałem się, że Dacia zacznie szaleć, jak to czynią co poniektórzy producenci, gdzie za LPG i 4 tys trzeba dołożyć.


Przecież fabryczna instalka LPG kosztuje w tej chwili 3900 pln ... :roll:

RenaultDacia - 2012-11-06, 20:35

Racja, "pomroczność jasna" mnie dopadła i czytając ciekawe porównanie aut z fabrycznym LPG na jednym z vortali zobaczyłem 3000 zamiast 3900 :oops:
mekintosz - 2012-11-08, 21:13

NOWE DACIE

http://www.daciagroup.com...sandero-stepway

tweeciak - 2012-11-09, 12:56

Byl juz FILM nowego Stapway'a?
laisar - 2012-11-09, 12:59

mekintosz napisał/a:
NOWE DACIE

http://www.daciagroup.com...sandero-stepway

I dane techniczne oraz rumuńskie ceny i wyposażenie, gdyby ktoś nie znalazł...

http://www.daciagroup.com...12_parolata.xls

Dj Brabus - 2012-11-13, 11:46

Z nieoficjalnych informacji - najtańsze Sandero będzie kosztowało 29 900 zł (bodajże ok. 31k za auto z klimatyzacją), najdroższe ok. 51 000 zł (Stepway 1.5 dCi). Wkrótce pojawią się oficjalne cenniki.
Rysiob - 2012-11-13, 22:23

31,5 tys za 1.2 z klima to bdb cena! A Stepway z topowym wyposażeniem też kosztuje niedrogo.
neoXs - 2012-11-14, 21:06

Oficjalny, polski cennik: http://www.dacia.pl/media...98/AM12_SAN.pdf
marszelest - 2012-11-14, 21:41

znikł z oferty 1,6
_Big_Mac_ - 2012-11-14, 21:56

Bardzo przyzwoite ceny IMO
okey32 - 2012-11-15, 08:43

Jak i wyposażenie. ;-)
Porównując moja wersje z nową to chętnie dopłacił bym te 2 tyś . :mrgreen:
Jeśli dobrze licze to dostał bym dodatkowo regulowana kierownice ,regulowany fotel kierowcy, kurtyny boczne, elektryczne i podgrzewane lusterka, system kontroli trakcji , komputer pokładowy , no i można dokupić Media NAV za 950zł

laisar - 2012-11-15, 08:58

okey32 napisał/a:
kurtyny boczne

Nie - w daciach są zwykłe boczne poduchy, czyli takie tylko dla pasażerów z przodu, piersiowe (w starych loganach) lub piersiowo-głowowe (w reszcie).

okey32 - 2012-11-15, 09:03

Dobre i to ;-) . Za to nie ma alusów , chociaż poszerzyli oponki do 205/55 nie wiem czy potrzebne sa takie szerokie.
laisar - 2012-11-15, 09:38

okey32 napisał/a:
czy potrzebne sa takie szerokie

Do lansu? Koniecznie! <;

okey32 - 2012-11-15, 13:41

Ale do jazdy w koleinach tragedia. Chciaż nie wiem czy to wina samej szerokości opon bo teraz po wymianie na zimówki 195/65/15" problem znikł .
No to już bedzie koniec świata gdy Dacia stanie sie samochodem do lansu i wyrywania panienek :mrgreen:

Prezes - 2012-11-15, 14:05

okey32 napisał/a:
Dacia stanie sie samochodem do lansu

przecież już jest -> patrz Duster.

Widziałem też kilka dni temu nieźle zrobionego Logana. Przyciemnione szyby, lotka (blenda, czy jak to się nazywa) na szybę, oryginalny oliwkowy kolor, przyciemnione światła i nie wiem czy dach nie był czarny. Ogólnie bez super wielkiego tłumika, czy karmnika na klapie bagażnika, ale tak ze smakiem zrobiony i wyglądał ekstra :-D

laisar - 2012-11-15, 15:30

Prezes napisał/a:
przecież już jest -> patrz Duster

Bez przesady - wydaje się, że większość używa go jednak bardziej do celów praktycznych, niż lanserskich, więc raczej nie tyle "jest", co "może być". W końcu nie za każdym dusterem latają tłumy panienek... (;

Dar1962 - 2012-11-15, 15:45

laisar napisał/a:
nie za każdym dusterem latają tłumy panienek... (;

zaryzykuję twierdzenie, że nawet się nie oglądają :-P - za to na dowolnym parkingu interesują się nim zawsze kierowcy innych aut - często nawet prestiżowych vw w tedeiku :-)

Prezes - 2012-11-15, 15:53

Dar1962 napisał/a:
za to na dowolnym parkingu interesują się nim zawsze kierowcy innych aut
czyli lans jest 8-) Jest też jak kogoś przewieziesz przez dziurawą łąkę tudzież krawężniki lub leżących policjantów bez zwalniania :mrgreen:
Prezes - 2012-11-15, 15:55

Patrzyłem i w rumuńskim cenniku nowy Logan jest 300 EUR tańszy od nowego Sandero.
Czyli w Polsce będzie to 900 lub 1000 PLN różnicy. Ciekawe jaką dadzą dopłatę za kombi.. i jak będzie wyglądać, bo zaczynam sobie zęby ostrzyć na kombi.

laisar - 2012-11-15, 16:35

Prezes napisał/a:
Czyli w Polsce będzie to 900 lub 1000 PLN różnicy

Albo i nie d: 29900 brzmi dumnie...

laisar - 2012-11-15, 16:44

Prezes napisał/a:
Ciekawe jaką dadzą dopłatę za kombi

Cena powinna być niższa niż za MCV-kę, która ostatnio normalnie kosztowała 35 kzł, co daje aktualną wyprzedażową cenę obecnego kombi - ok. 33 kzł.

Ale obawiam się, że może zostać jednak te 35 tys (za 1.6 8v)...


Prezes napisał/a:
i jak będzie wyglądać

Z grubsza wiadomo: http://www.daciaklub.pl/f...p=146675#146675 czyli http://www.daciaklub.pl/f...p=143614#143614

Ogólne pojęcie daje, a szczegóły raczej nie powinny wiele zmienić.

laisar - 2012-12-21, 10:23

C.d. dyskusji - w temacie Nowa Dacia Sandero wchodzi na polski rynek.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group