DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Moment dokręcenia śrub kół i innych rzeczy

jjmalin - 2012-11-16, 15:11
Temat postu: Moment dokręcenia śrub kół i innych rzeczy
Witam. Z jakim momentem powinno dokręcać się śruby w kołach ?? Przy okazji jeśli można to prosiłbym o momenty dokręcania innych śrub w aucie ( typu fotele, tylna kanapa, zatrzask na klapie tylnej, zderzaki itd... )
pozor - 2012-11-16, 17:58

Ja śruby dokręcam z siła 109 Nm, co do reszty to nie wiem:(
jackthenight - 2012-11-16, 18:15

W Sandero śruby powinno się dokręcać z momentem 105Nm - według specyfikacji serwisowej.
tomaszgebala - 2012-11-17, 22:29

a w tym tygodniu kupiłem klucz dynamometryczny i od tej chwili śruby będę dokręcał momentem - a co ;-)

zawsze robiłem to na oko...

Lukas87 - 2012-11-17, 22:30

Chyba jest różnica w dokręcaniu kół stalowych a alu czy się mylę??
jozef969 - 2017-03-23, 21:26

Trochę odgrzeje kotleta, ma może ktoś informacje z jaką siłom dokręcać śruby w kołach w Lodgy (stalowe & alumy) 8-)
48piotr - 2017-03-24, 08:41

Cytat:
jozef969 napisał/a:
Trochę odgrzeje kotleta, ma może ktoś informacje z jaką siłom odkręcić śruby w kołach w Lodgy (stalowe & alumy)

Z siłom skutecznom.
:mrgreen:

jozef969 - 2017-03-24, 21:26

Jedyne co znalazłem to dla Renault 1 rubryka stalowe 2 alumy 😎
tAboon - 2018-11-02, 23:14

Trochę odkopię temat. Dacia Lodgy - jaki moment dokręcania kół?
Jest ktoś kto ma dostęp do serwisówki?

eplus - 2018-11-03, 07:34

Nie przesadzaj, bo fabryczne śruby są z gumy, ja pierwsze poukręcałem przy momencie 120. Teraz od dawna dokręcam na 90Nm i na wiosnę kupuję nowy komplet śrub, bo stare też się naciągnęły.
route2000 - 2018-11-05, 11:17

110 Nm i wystarczy.
eplus - 2018-11-05, 15:21

Wystarczy do rozciągnięcia śrub :?: :lol:
Mamert - 2018-11-05, 15:35

Profesor Kris to tłumaczył. Jeżeli dostajesz klucz do kół wraz z samochodem, to dobrze dokręci koło mężczyzna o średniej budowie ciała, oczywiście ręką, nie nogą.
Dar1962 - 2018-11-05, 19:32

oczywiście tą krótką fajkę ;-)
Mamert - 2018-11-05, 20:16

Fajka ma odpowiednią długość.
Inną sprawą są warsztaty wulkanizacyjne, które dopierdalają te śruby tak, że już dwie fajki ukręciłem odkręcając koło.

shrek - 2018-11-05, 21:58

Nie tylko kola. Ostatnio robilem rozrzad po jakims inteligencie, ktory wszystko dojebal pneumatem I pokleil na klej. Bylo bosko.
siemaspl - 2022-11-07, 06:45

Witam. Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcić śruby amortyzatora przedniego u góry. Są 2 śruby:
1. Trzyma gumę, łożysko i sprężynę
2. Trzyma od gory cała kolumnę ( ta widoczna pod maską).

Wymieniłem łożysko z poduszką i coś chrobocze. Myślę, że za mocno skręciłem. Dodaje zdjęcie części, którą wymieniłem.
Model Sandero Stepway 2010 rok 1.6 mpi

laisar - 2022-11-07, 10:41

1. 82 Nm.

2. 44 Nm.


http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3122

trybik - 2022-11-07, 12:17

popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje
chrom6 - 2022-11-07, 14:24

trybik napisał/a:
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje


oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.

Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.

natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa

Hiszpan_JS - 2022-11-07, 16:27

chrom6 napisał/a:
Dokrecamy kluczem dynamometrycznym

Nie wydaje Ci się że kupowanie klucza dynamometrycznego, żeby dwa razy w roku dokręcić koła, jest trochę bez sensu? Nie każdy ma w domu w miarę wyposażony warsztat.

velomar - 2022-11-07, 17:40

chrom6 napisał/a:
trybik napisał/a:
popieram kolegę Szreka , klucz do kół posiada odpowiednia długość , czyli właściwy moment jest przy dokręcaniu , dociskając dokładam kawałek rurki na klucz i ostatecznie dociskam jeżdże cały sezon i nic sie nie dzieje


oczywiście siłę każdy ma taką samą w rękach.

Dokrecamy kluczem dynamometrycznym - w ten sposób można w trasie koło odkręcić bez problemu a ponadto nie przeciągamy gwintów oraz śruby.

natomiast rzeźnicy dokręcający pneumatem powinni sobie w ten pneumat włożyć przyrodzenie, byłby pożytek dla społeczeńśtwa

To, czy koło da się potem odkręcić zależy też od tego, czy gwint na śrubie i w piaście nie skorodował. To, że dokręciłeś koło jakimś momentem wcale nie znaczy, że takim samym je odkręcisz. Dlatego gwinty śrub kół i pierścień centrujący warto smarować. U mnie od lat w Peugeocie 306 sprawdzał się w tym celu smar do układów hamulcowych Kleen Flo. Nigdy śrub nie ukręciłem ani kół nie pogubiłem, a dokręcałem zawsze zwykłym kluczem (gdy coś samo robiłem przy aucie, bo przy przekładce opon to raczej pneumatycznym wulkanizatorzy przykręcali).
W Sandero po kilkunastu miesiącach śruby i piasty były tak skorodowane, że bardzo trudno było je odkręcić, a potem zdjąć felgi (zwłaszcza przednie) z piasty. Posmarowałem potem smarem miedziowym, ale jednak ten poprzedni był lepszy, bo miał bardziej gęstą konsystencję i nie spływał. Z miedziowym trzeba uważać, bo może pobrudzić tarcze, gdy da się go trochę za dużo. Niedługo będę sam zmieniał przednie koła więc sprawdzę, jak będzie z odkręceniem.

velomar - 2022-11-14, 21:04

Właśnie zmieniałem przednie koła i tym razem żadnego problemu z odkręceniem śrub i zdjęciem felg z piast nie było. Nawet fabrycznym kluczem bym odkręcił, ewentualnie pomagając sobie stopą.
eio - 2022-11-14, 21:19

Mnie to jutro czeka - 4 koła. Oczywiście z dynamometrem 100 nm.[/list]
ex_perimental - 2023-12-19, 10:47

Odkopuje temat.
Jakim momentem poduszka silnika 1.5 dci- prawa, koło rozrządu. Śruby do podłużnicy i śruby uchwytu silnika?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group