DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Łada Logan MCV? / Largus

piotrres - 2008-05-07, 09:01
Temat postu: Łada Logan MCV? / Largus
Zakłady podukujące Łady: AwtoWAZ w Togliatti mają produkować MCV w odmianie 7 miejsccowej pod znaczkiem Lada Logan MCV.
Więcej:

http://www.logan.ru/news.html?nid=81

KaS602 - 2008-05-07, 09:10

Reno ma zamiar wykupic AwtoWAZ (do tej pory mialo 25% i nie wiem czy cos sie zmienilo), wiec nie ma sie co dziwic takiej decyzji...
laisar - 2008-05-07, 10:54

Mają problemy z zaspokojeniem popytu, więc nic dziwnego, że starają się to poprawić - np w tej chwili niemal wszystkie moce produkcyjne w Rumuni idą na sedana i MCV-kę, tak że prawie nie wystarcza ich już na furgon i pikapa.

Oby tylko przypilnowali jakości, bo nowe zakłady to zwiększone ryzyko...

Ger Nijkamp - 2008-10-29, 22:02
Temat postu: News: Lada (!) Logan MCV for Russia


The Dacia Logan MCV will come at spring 2011 to Russia as Lada Logan MCV. The picture shows the prototype of the Lada front, based on the renewed Logan MCV.

www.dacialoganmcv.nl

[ Ger ]

miodzik14 - 2008-10-30, 07:55

no i psują markę.
mter - 2008-10-30, 08:07

Tzn. którą :) ?
Pablo78 - 2008-10-30, 09:32

mter napisał/a:
Tzn. którą :) ?


no jak którą... DACIA ;-)

laisar - 2008-10-30, 11:00

Wyznawcy Znaczka? <;
Pablo78 - 2008-10-30, 13:21

laisar napisał/a:
Wyznawcy Znaczka? <;


Towarzystwo Tajemnicy Niebieskiej Tarczy... :evil: 8-)

miodzik14 - 2008-10-30, 20:19

dokładnie :) ale musza zmienic na lade bo to jest zacofana komunistyczna rosja i rumuński znaczek im przeszkadza
laisar - 2008-10-30, 20:45

Hm, nie ma to jak łopatologiczne wyjaśnienie... a jak takie GM zmienia znaczek Daewoo na Chevroleta w Europie, a na Suzuki w Stanach to co to jest? <; (Że nie wspomnę o tasowaniu znaczkami np w Japonii).
miodzik14 - 2008-10-30, 21:00

slyszlem gdzies ze daewoo juz nie istnieje bo go gm wchlonol
no i stanach mozesz sobie zmienic znaczek bez zezwolenia
a w rosji zmarnujesz swoje najlepsze 20 lat latając codziennie 8 godzin aby załatwic papiery do zmiany znaczka a jak juz je zmienisz ze wszystkimi zezwoleniami to cie zastrzelą

laisar - 2008-10-30, 21:03

Nie, nie wchłonął - wykupił w jakiejś tam sporej części, ale w każdym razie nazwa została.

Co do reszty: bez komentarza <;

Andrzej - 2008-10-31, 22:55

miodzik14 napisał/a:
musza zmienic na lade bo to jest zacofana komunistyczna rosja i rumuński znaczek im przeszkadza


W zeszłym roku byłem w Rosji i oni tam w ogóle nie wiedzą, że jest taka marka jak Dacia - więc chyba nie o to chodzi. Raczej pewnie o to, że Dacia na Rosję to będzie inne auto niż na resztę świata - inne tzn gorsze, jeszcze tańsze tylko bazyjące na Dacii - może francuzi boją się o jakość samochodów produkowanych w Rosji?

laisar - 2008-11-01, 09:46

Doszukujecie się chyba trochę na siłę jakiś dziwnych rzeczy... Przecież Logan-sedan już dawno jest sprzedawany w Rosji - jako Renault. A ponieważ ostatnio kupili jakieś całkiem spore udziały w Ładzie, to nic dziwnego, że mogą wykorzystać "nowy" znaczek. Natomiast czy to jest sensowne czy nie, to już niech się martwią sami...
ADAM 12 - 2008-11-01, 13:03

Wszędzie na świecie sprzedaje się to co ludzie chcą kupować. A w rosji ładę wysoko cenią i chyba ciągle jeszcze kochają,więc renault to wykorzystał i niewprowadza na siłę mało znanej marki. Przy tym ma większościowy udział w ładzie .
miodzik14 - 2008-11-01, 13:18

Chyba ze tak to zwracam honor :)
laisar - 2010-04-09, 13:04
Temat postu: Łada Largus
http://www.5koleso.ru/news/10986

- czyli rosyjski njus o tamtejszej wersji MCV-ki (:

ian - 2010-04-13, 11:21

Czyli od 2012 roku ruszy produkcja MCV pod nazwą Lady. Biorąc pod uwagę, ile czasu potrzebują Rosjanie na wdrożenie prototypu do produkcji seryjnej, to mam wątpliwości, czy uda się dotrzymać terminu. Ciekawe jak Rosjanie przyjmą w zasadzie obcy produkt pod rodzimą marką. Jednak stara Lada 2104/2105 to właściwie włoski Fiat. Z jakością wykonania europejską, czy rosyjską? Ciekawe, czy ktoś zdecyduje się sprzedawać ją w Polsce....
benny86 - 2010-04-13, 11:50

Samochody Łada są obecnie oferowane w Polsce, a przynajmniej niezniszczalna Niwa (wieść gminna niesie że pojedzie na wszytskim co ma w składzie minimalny procent etyliny) :
http://moto.allegro.pl/86...attr=Poka%C5%BC

Jakiś zcas temu w radiu słyszałem że Łada oferuje swoje inne modele np 2107 na rynku niemeickim, niestety nie mogę znależć w neie nic na ten temat:/

tomaszgebala - 2010-04-13, 21:25

benny86 napisał/a:
Jakiś zcas temu w radiu słyszałem że Łada oferuje swoje inne modele np 2107 na rynku niemeickim, niestety nie mogę znależć w neie nic na ten temat:/

proszę bardzo http://www.lada.de/modelle.html

AndrzejW - 2010-04-13, 21:44

tomaszgebala napisał/a:
benny86 napisał/a:
Jakiś zcas temu w radiu słyszałem że Łada oferuje swoje inne modele np 2107 na rynku niemeickim, niestety nie mogę znależć w neie nic na ten temat:/

proszę bardzo http://www.lada.de/modelle.html

Modele 2105 i 2107 nie są oferowane w UE, bo pewnie nie spełniają norm bezpieczeństwa (ABS, poduszki), ale jeszcze są produkowane i sprzedawane w Rosji: http://autorambler.ru/catalogue/VAZ/

benny86 - 2010-04-13, 22:01

Ehh 2107 piękny wóz... i to za 16700zł w Rosji (przeliczyłem wg dzisiejszego kursy rubla w NBP)... Może ejstem wariatem ale chciałbym taką nowiutką Lade:)
laisar - 2010-04-13, 22:44

Jakiś problem pojechać i kupić???
benny86 - 2010-04-14, 11:47

Chwilowo bardzo przyziemny problem - brak kasy he he
A tak swoją drogą nie wiem jak to wygląda od strony formalnej tzn jeśli na rynku unijnym nie jest oferowany, bo nie spełnia wymogów (domyślam się że chodiz o kwestie ebzpieczeństwa i/lub ochrony środowiska) więc nie dostanie dokumentu zwanego "wyciąg ze świadectwa homologacji" bo ów homologacji nie uzyska.
W przypadku kupna nówki w krajach UE sprawa jest banalna, potrzebujemy
-fakture zakupu (albo paragon, umowe, coś co poświadczy że kupiliśmy i że ejst to ansza własność)
-ów wyciąg ze świadectwa homologacji
-być może jeszcze oświadczenie dealera że jest autoryzowanym przedstawicielem takiej to a takiej firmy (tego nie ejstem pewien, na pewno jest to potrzebne dla nowegop samochodu kupionego w PL, w przypadku kupionych w UE lub poza nią nie mam pojęcia)
-tłumaczenia ww dokumentów poświadczone przez tłumacza przysięgłego danego języka(w którym zostały sporządzone ww dokumenty)

Ktoś się może orientuje jak wygląda sprawa rejestracji smaochodów nowych, kupionych poza UE? Na pewno cło trzeba zapłacić sprowadzając na rynek wewnętrzny UE, Vat chyba też ale coś ejszcze? Jest to do załatwienia z formalnego punktu widzenia?

laisar - 2010-04-14, 12:10

Cytat:
Chwilowo bardzo przyziemny problem - brak kasy he he

Nochybażetak... (;

ian - 2010-04-14, 17:11

http://www.dziennikwschod.../MOTO/874145153

Sposób na kupienie nowiutkiej Łady 2105 za 16-17 tysiecy złotych (raczej dla osób z Mazur, Pomorza i Warmii) :-D

benny86 - 2010-04-14, 18:00

A wiecie co mi się podoba najbardziej w tym artykule:
cytat : "Model 2105 nie może być oferowany w oficjalnej sieci sprzedaży w Polsce, ale nie wyklucza to możliwości importu indywidualnego"
Tylko te alumfelgi mi nie pasują, jakiś imperialistyczny wymysł:D

Potworny - 2010-04-15, 10:12

benny86 napisał/a:
alumfelgi

:shock: :shock: :roll: :roll: a co to? Czy to ma coś wspólnego z Kościołem Katolickim?

benny86 - 2010-04-15, 11:42

Przepraszam : obręcze kół wykonane ze stopów lekkich :D

Nazewnictwo i tak nie zmienia mojego zdania, że ten element w tym konkretnym samochodzie kompletnie nie pasuje...

Potworny - 2010-04-15, 13:26

benny86 napisał/a:
Nazewnictwo

Potocznie to może być tak: http://www.kuria.lomza.pl/index.php?wiad=346
alumni to absolwenci
Proponuje alufelgi... może alusy... :lol:
szczególnie, że nie są z aluminium tylko ze stopu
benny86 to, zresztą, nic istotnego.... taki promyk uśmiechu ......
Przepraszam.... :-)

benny86 - 2010-04-15, 13:41

Potworny napisał/a:
Przepraszam....

Spoko, grunt że się dogadaliśmy co maiłem na myśli i tyle:D

borys68 - 2010-04-15, 13:47

Ahoj!
Podejrzewam, że mniej bujania się - oraz za ostatecznie podobną cenę - Tata Indica w promocji ... 28K
Borys

benny86 - 2010-04-15, 14:15

Tu nei chodzi o kasę, po protstu ta Łada ma coś w sobie... a to ze do ceny doszłoby sporo innych opłat to wiem bardzo dobrze, Jeśli Indica to woszem chętnie, ale Indica Vista która będzie dostąpna od czerwca/lipca
borys68 - 2010-04-15, 16:26

Ahoj!
Hmm - czy ta Łada ma napęd na tył? Jeśli tak, to widzę tu rynek niszowy dryfterów :)
Borys

ian - 2010-04-16, 11:08

Eureka! Jak krzyknął pewien naukowiec. Dacia to samochód klasy premium. I w sumie drożyzna :mrgreen: . Jej cena mogłaby być niższa, a model podstawowy kosztować około 23-24 tysięcy złotych.

Oto prawdopodobny próg ekonomicznej opłacalności produkcji i sprzedaży samochodów: 16-17 tysięcy złotych. Tyle ma kosztować Tata NaNo i tyle trzeba zapłacić za Ladę. Tylko w sumie to dwa różne samochody, zderzenie nowej i starej technologii z różnych epok.

Chyba jest jednak możliwe stworzenie nowoczesnego tzn. mającego silnik benzynowy z katalizatorem, z wtryskiem wielopunktowym (MPI), spełniający normę Euro 4, o bezpiecznej, solidnej konstrukcji nadwozia (3 gwiazdki według starej klasyfikacji EuroNCAP) z ABS i 1 poduszką gazową (dwiema?) samochodu w cenie około 20 tysięcy złotych. Praktycznie bez dodatkowego wyposażenia. Pod warunkiem znalezienia kraju o niskich kosztach zatrudnienia pracowników :-P ?

laisar - 2010-04-16, 11:37

Bardzo wątpię: gdzieś widziałem wyliczenie, jaki jest faktyczny koszt fizycznej produkcji Logana - i robocizna to są grosze, więc właściwie mogliby go produkować nawet we Francji i cena wzrosłaby o jakieś pojedyncze procenty.

Surowce oraz półprodukty wszyscy producenci kupują tam, gdzie akurat mają najlepsze warunki długoterminowo, więc umiejscowienie fabryki ma znaczenie jedynie pod względem dostępu do sieci transportowej oraz odległości od rynków zbytu - wpływ na cenę też jest niewielki.


Natomiast cała reszta, to spłacanie rozwoju dawno przeterminowanych technologii (w tym sensie kupując Dacię dostaje się właśnie niemal idealnie to, za co się zapłaciło - czyli dziesięcio-, nastoletnią technikę) oraz zysk producenta (w przypadku Dacii: nawet całkiem godziwy, jak się okazuje, bo dość znacznie wyższy niż średnia w branży - ale za to prawie w całości inwestowany w dalszy rozwój marki).


Zatem: oczywiście, że można wyprodukować jeszcze tańsze auto - ale będzie albo jeszcze bardziej zacofane technicznie, albo z jeszcze gorszych materiałów, albo jeszcze gorzej wykonane, albo mniejsze...

...Albo wszystko naraz, czego dowodem jest np Tata: produkowana znacznie bliżej - lub nawet w - UE mogłaby pewnie kosztować właśnie poniżej np 20 kzł za Indicę.


Tylko jestem jakoś dziwnie spokojny o to, że wciąż znajdowały by się osoby, twierdzące, że to dalej za drogo... <;

benny86 - 2010-04-16, 11:43

Ian to nie chodzi o to żeby wszyscy naraz, niejako owczym pędem rzucili się na salony u wschodnich braci po te Łady - ale dla mnie ten samochód to pewnego rodzaju żywa historia, o którą warto dbać...Pamiętacie może jak parę miesięcy tamu w Brazyli była afera bo zaprzestano produkcji Golfa I (tak, chodzi właśnie o pierwszą generację która tam była produkwoana do ubiegłego roku!) Właśnie to mnie natknęło, aby poszukać samochodów z duszą, których produkcja trwa do dzisiejszego dnia.

ian napisał/a:
Chyba jest jednak możliwe stworzenie nowoczesnego tzn. mającego silnik benzynowy z katalizatorem, z wtryskiem wielopunktowym (MPI), spełniający normę Euro 4, o bezpiecznej, solidnej konstrukcji nadwozia (3 gwiazdki według starej klasyfikacji EuroNCAP) z ABS i 1 poduszką gazową (dwiema?) samochodu w cenie około 20 tysięcy złotych. Praktycznie bez dodatkowego wyposażenia.


Hmm.. No za 20tysięcy to może nie, ale za jakieś 1,5 roku do dwóch lat Fiat przewiduje wprowadzenie następcy seicento (jeśli się nie mylę nazwa roboczo to topolino, nawiązująca do starego modelu o tej nazwie). Generalnie: wersje 3 i 5 drzwiowo, małe, dwucylindrowe, ale uturbione silniki, wyposażenie minimum takie jak podałeś (przy czym planowany ejst bardzo duży rozrzut wyposażenia i cen, żeby każdy znalazł wersję dla siebie), cena podstawowa planowana w polsce to coś z przedziału 22-24 tysięce. Swego zcasu słyszałem też o planach Dacii w sprawie wprowadzenia samochodu klasy Pandy na rynek, mniejszego i tańszeo od Sandero, ale kompletnie nie wiem na jakim etapie ejst ten projekt, może Wy będziecie lepiej zorientowani w temacie?

laisar - 2010-04-16, 11:51

Nie ma żadnych szczegółów oprócz pół-oficjalnych zapowiedzi, że coś będzie.
ian - 2010-04-16, 15:36

Cytat:
Tylko jestem jakoś dziwnie spokojny o to, że wciąż znajdowały by się osoby, twierdzące, że to dalej za drogo... <;


No, właśnie... Często słyszę-nawet jak wspominałem o Tacie Nano-że cen samochodów używanych nic nie jest w stanie przebić. Lepsza od nowego Nano jest np. Toyota Yaris z 2000/2001 z podstawowym silnikiem, przebiegiem około 110.000 tysięcy km, którą można kupić już za jakieś 13-14 tyś. złotych. W podobnej cenie oferowany jest używany Fiat Panda z podstawowym silnikiem z lat 2003/2004. Można jeszcze wymieniać parę modeli w podobnej cenie (np. Opel Corsa). W tej cenie zakup samochodu, to żaden problem i obciążenie dla kieszeni.

Wyrażę opinie kontrowersyjną, którą jednak parokrotnie słyszałem. Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p.

benny86 - 2010-04-16, 16:01

ian napisał/a:
Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p

To akurat żadna kontrowersja, swego czasu posiadanie takiej Łady było materialnym wyrazem pozycji społęcznej czy szeroko rozumianego prestiżu.... Choć dziś, z wiadomych przyczyn , trudno w to uwierzyć:)

benny86 - 2010-04-16, 16:35

borys68 napisał/a:
Ahoj!
Hmm - czy ta Łada ma napęd na tył? Jeśli tak, to widzę tu rynek niszowy dryfterów :)
Borys


Owszem, niektórzy już nawet odkryli ową, rynkową niszę :)
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12467398

Co nie zmienia faltu, że nowiutka, seryjna Łada jest bardziej łakomym kąskiem jak dla mnie... Kurde, sie napaliłem na tą Łade jak szczerbaty na sucharki :D

maciek - 2010-04-16, 22:44

http://www.joemonster.org...7_i_nowy_silnik ;-)
laisar - 2010-04-16, 22:45

Cytat:
cen samochodów używanych nic nie jest w stanie przebić

Ano nie - tyle że jak to już wielokrotnie było mówione: kupno to przecież dopiero początek wydatków i nijak się nie musi mieć do sumy faktycznych kosztów poniesionych przez cały okres użytkowania... Logiczniejsze jest więc patrzenie na taki bilans, a nie tylko cenę nabycia.


Cytat:
13-14 tyś. złotych [...] to żaden problem i obciążenie dla kieszeni.

Zazdroszczę... (;

(Ale pozytywnie - cieszę się Twoim szczęściem, ian, i po prostu też bym chciał, żeby taka kwota nie była dla mnie żadnym obciążeniem).

Rysiob - 2010-04-17, 10:25

benny86 napisał/a:
amiętacie może jak parę miesięcy tamu w Brazyli była afera bo zaprzestano produkcji Golfa I (tak, chodzi właśnie o pierwszą generację która tam była produkwoana do ubiegłego roku!) Właśnie to mnie natknęło, aby poszukać samochodów z duszą, których produkcja trwa do dzisiejszego dnia.


Nie w Brazylii, tylko w RPA - tam jest fabryka VW w Uitenhage, gdzie obok Golfa I produkowano równolegle ostatnimi laty nawet szóstą generację. Golf Citi (bo taką nazwę nosiła Mk1 tamże) miał deskę rozdzielczą od Skody Fabii I i wiele, wiele mechanizmów z nowszych VW. Obecnie autem low-entry w RPA jest Polo Vivo, czyli poprzednia generacja Polo :)

ian napisał/a:
Wyrażę opinie kontrowersyjną, którą jednak parokrotnie słyszałem. Łada 2104/2105 często oceniana była wyżej niż Fiat 125p.


Faktycznie Łada była o pokolenie nowocześniejsza.
PF 125p bazował na mechanice Fiata 1300/1500 (debiut: 1961).
Łada 2105 to nic innego jak licencyjna odmiana Fiata 124 (debiut: 1964).
Różnice w przypadku tych dwóch aut są dużo większe niż się wydaje. Nasz "Duży Fiat" wykorzystuje archaiczną konstrukcję OHV silnika 1300 ccm (potem też 1500 ccm) i mechanikę, którą projektowano tuż po II wojnie. Z prawdziwym Fiatem 125 miał tylko wspólne nadwozie, a i to nie w 100%.
Łada to nic innego jak Fiat 124 przystosowany przez Rosjan do trudnych warunków drogowych ZSRR. Zmieniono w nim o ile pamiętam ponad 800 elementów... Sam Fiat 124 częściowo bazował na 125, ale miał mniejsze jednostki napędowe. Pierwsze Łady miały silnik 1.2/58 KM, potem zaczęto stosować większe konstrukcje (1.5/71 KM).

Pomijając różnice w budowie, Łada była dużo dynamiczniejsza niż PF 125p. Przy Dużym Fiacie była jak mała rajdówka.

____

Co do Fiata i jego następcy Seicento, to faktycznie mówiono o czymś na krój Topolino. Na razie bliższe realizacji jest jednak tzw. B-Kompakt, czyli nowe Uno. W Brazylii już trwa rozruch produkcji i dostały się do neta spyshoty, również wnętrza:






maciek - 2010-04-17, 15:16

ciekawe jak drogi będzie Fiacik??
Ehh, jak by Dacia czy Fiat zrobił nowy mały samochód w cenie 20-23tys zł. chętnie bym kupił.

benny86 - 2010-04-17, 16:33

Jeśli chodzi o tzw "nowe uno" to fiat chce go "ulokować" pomiędzy Pandą a GrandePunto/Punto Evo, a jednocześnie ma być tańsze i mniej prestiżowe od 500tki
Andrzej - 2010-04-17, 21:25

maciek127 napisał/a:
http://www.joemonster.org/filmy/24183/Lada_2107_i_nowy_silnik ;-)


No, i to ułożony poprzecznie...

AndrzejW - 2010-04-18, 20:02

AutoWAZ w maju zwiększa produkcję "klasyki" (Łada 2105/2107) o 76,3% do 17,6 tys. sztuk. Związane jest to ze zwiększonym popytem po wprowadzeniu programu utylizacji "autochłamu" - przy zakupie nowych samochodów obowiązuje zniżka w wysokości 50 tys. rubli.
http://autorambler.ru/jou...2010/560958987/

benny86 - 2010-04-18, 20:37

No to już konkretna zniżka przy cenie auta na poziomie plus minus 170 tys rubli...
maciek - 2010-04-19, 10:32

benny86 napisał/a:
No to już konkretna zniżka przy cenie auta na poziomie plus minus 170 tys rubli...


AndrzejW napisał/a:
Związane jest to ze zwiększonym popytem po wprowadzeniu programu utylizacji "autochłamu" - przy zakupie nowych samochodów obowiązuje zniżka w wysokości 50 tys. rubli.


sąsiad do sąsiad w Rosji: - Zmieniłem samochód. - Naprawdę?? Nie zauważyłem :-P .

ian - 2010-04-20, 12:37

Cytat:
Zazdroszczę... (;

(Ale pozytywnie - cieszę się Twoim szczęściem, ian, i po prostu też bym chciał, żeby taka kwota nie była dla mnie żadnym obciążeniem).


Mnie jednak trochę wstyd ;-) Ja tak twierdzę na podstawie obserwacji moich sąsiadów, znajomych. Co kilka lat przesiadają się z jednego używanego samochodu do drugiego. Mniej więcej tyle są skłonni wydać. Mało który myśli o zajrzeniu do salonu, bo teraz zdecydowanie za drogo... Tak gdzieś w latach 1997/1998- 2001/2002 roku to i owszem zdarzały się dość częste zakupy w salonach.

Dla mnie szokiem jest opinia, że średnia cena samochodu nowego kupowanego przez Polaka wzrosła do około 70-75 tysięcy złotych. Dla mnie to zawrotna suma. Naprawdę nie znam ludzi, którzy decydują się na takie wydatki :shock:

benny86 - 2010-04-20, 21:43

Ian myślę że tą średnią nabijają samochody firmowe, które są wymeiniane w równych odstępach czasu (np co 3 lata, co 5 lat itp)...Poza tym wiesz, my, przecietni kowalscy kupimy autko za 30-40tysiaków, ktoś kupi merca za 250 i średnia jakaś tam wyjdzie:D
tweeciak - 2010-08-25, 12:00
Temat postu: Łada Projekt R90 - Largus
zdjecia
Mamert - 2010-08-25, 14:05

A może mi ktoś wytłumaczyć różnicę w pojemności bagażnika pomiędzy Loganem MCV (700 l.) a ŁADĄ R90 (560 l.) (zdjęcie nr 12) ?
TinTin - 2010-08-25, 14:33

To dorzucę od siebie jeszcze:

http://francuskie.pl/wiadomosci/6040

Ciekawe ile w Rosji będzie kosztować, pewnie z 20-30% mniej w rublach przeliczając na PLN. Również ciekawe jakie koszty dodatkowe były by przy sprowadzeniu auta np z Kaliningradu :-)

TinTin - 2010-08-25, 14:40

Mamert napisał/a:
A może mi ktoś wytłumaczyć różnicę w pojemności bagażnika pomiędzy Loganem MCV (700 l.) a ŁADĄ R90 (560 l.) (zdjęcie nr 12) ?


Ja tam w ogóle nie widzę. Możliwe, że w Dacii Logan MCV te 700L podawane jest nie do krawędzi szyby... :-/

Marek1603 - 2010-08-25, 17:43

U nas wszedł lift, a u nich została stara wersja i dlatego może bedzie tańsza.
Beckie - 2010-08-25, 18:58

TinTin napisał/a:
Ja tam w ogóle nie widzę. Możliwe, że w Dacii Logan MCV te 700L podawane jest nie do krawędzi szyby... :-/

...a może do płaszczyzny rolety?

Mamert napisał/a:
A może mi ktoś wytłumaczyć różnicę w pojemności bagażnika pomiędzy Loganem MCV (700 l.) a ŁADĄ R90 (560 l.) (zdjęcie nr 12) ?


Gdyby pokazali jakieś zdjęcie wnętrza można by spróbować...

apacz - 2010-08-25, 19:51
Temat postu: Łada Projekt R90
Witam,

znalazłem w sieci taki oto artykuł:

Logan MCV = Lada Projekt R90

mekintosz - 2010-08-25, 20:04

Moze Renault w Rosji przechrzci marke Dacia na Lada , czyli low cost by nie konkurowac z "markowym" renault" ?
maciek - 2010-09-01, 17:10
Temat postu: Lada R90
http://www.autogaleria.pl...ead.php?t=20612
Seal - 2010-09-01, 22:33

Ładny lakier tej Łady :mrgreen: Ciekawe czy u nas coś w lakierach zmienią w sezonie 2011.
maciek - 2011-06-27, 18:43

odświeżam

http://www.russia-autonew...mple-video.html

Cytat:
R90 będzie dostosowany do rosyjskich warunków klimatycznych i drogowych.
:mrgreen:
ian - 2011-07-01, 19:25

Cytat:
R90 będzie dostosowany do rosyjskich warunków klimatycznych i drogowych.


Tłumaczę:
Ciężkich, mroźnych zim, temperatur do minus 35/30 stopni, dziurawych dróg, głębokich kolein i przejazdów przez brody.

Nie wierzę....
Tam nawet Kamazy i Urale mają kłopoty z przejazdem niektórymi drogami :-D

Przykład:
http://www.flickr.com/pho...in/photostream/

benny86 - 2011-07-01, 19:30

ian, ojciec pracował tam w latach 90tych na kontrakcie, wtedy drogi międzymiastowe były idealne (okolice Nowosybirska. okolice tzn w promieniu 400-500k od tegomiasta :mrgreen: ) ale niektóre podrzędne drogi to poligon... Może teraz się coś zmieniło
maciek - 2011-07-16, 20:17


maciek - 2011-07-22, 22:01

doś obszerne Video z środka R90
http://www.bzi.ro/lada-ar...at-video-230404

coś mi tu nie tak ?




Seal - 2011-07-23, 16:26

maciek napisał/a:
coś mi tu nie tak ?

Malowanko przedniego panelu zmienili, nawet fajne :lol:

maciek - 2011-07-23, 17:05

tam gdzie w Dacii jest awaryjne to w Ladzie jest wielkie Kółko
piotrres - 2011-11-08, 00:10
Temat postu: Łada Largus
Hmm, czy TO czegoś wam nie przypomina?

Fig. 1. Łada Largus

źródło:
http://www.zr.ru/a/370380/

BLACHA_997 - 2012-04-06, 12:54

Projekt R90 nabrał formy "Largus" - oto foto:

http://moto.onet.pl/31760...ie.html?node=27

bebe - 2012-04-06, 13:07

Zrobili lifting przycisku od awaryjnych! :)
Seal - 2012-04-06, 16:28

bebe napisał/a:
Zrobili lifting przycisku od awaryjnych! :)

Ale radyjko mają stare :-P

mcvBL - 2012-04-09, 09:01

to przecie jest MVC Dacia a nie Lada :sklepowa: jak to zobaczylem to sie zastanawiam po jaki H robic takie samo auto pod inna nazwa .??????? dla mnie to jest jedno i to samo .
maciek - 2012-04-09, 10:17

Bo Putin wpuścił renault w maliny. I muszą tworzyć "nowe" modele Lady
maciek - 2012-04-10, 11:18

http://blog.renault.com/e...ture-in-russia/
laisar - 2012-04-10, 11:38

mcvBL napisał/a:
sie zastanawiam po jaki H robic takie samo auto pod inna nazwa

Dokładnie z tego samego powodu, dla którego logany, sandero i dustery to czasem renówki, a czasem nissany - bo klient chce mieć "właściwy" znaczek. No to dlaczego mu go nie dać?

laisar - 2012-07-09, 23:49

Kilka fotek z ciekawymi szczegółami:

http://www.zr.ru/article/...204270624_6.jpg

- osłona przewodów hamulcowych, nowy typ bębnów;


http://cache.zr.ru/wpfile...04270625_11.jpg

- inny wylot nawiewu dla 3. rzędu, dodatkowa tapicerka (wygłuszenie?);


http://cache.zr.ru/wpfile...204270623_2.jpg

- kolejna wariacja regulacji pochylenia oparcia fotela...

maciek - 2012-07-10, 06:53

U mnie tym reguluje wysokość fotela
mekintosz - 2012-07-10, 08:34

Rosyjska wersja widac ma w standardzie podgrzewane fotele. Taniej chyba montowac maty grzejne niz na prawde solidnie ocieplic i przy okazji wygluszyc kabine ;-)
maciek - 2012-07-10, 12:20



http://www.zr.ru/a/443169/
:-o

laisar - 2012-07-10, 14:16

mekintosz napisał/a:
Taniej chyba montowac maty grzejne niz na prawde solidnie ocieplic i przy okazji wygluszyc kabine

A gdzie się dowiedziałeś, jakie jest ocieplenie i wygłuszenie largusa? Ja też chcę poczytać - poproszę linkę (:

Auto Krytyk - 2012-07-11, 13:34

Dacia ze znaczkiem Łady i tyle.
maciek - 2012-07-11, 13:54

ciekawe jak by ta Lada była by oferowana w polsce ciekawe jaką by miała sprzedaż :?: ;-)
laisar - 2012-07-11, 15:19

vulcanor napisał/a:
i tyle

Ale zawsze to kolejny krok do przodu - takie np napinacze.

Cendra - 2012-07-12, 21:01

vulcanor napisał/a:
Dacia ze znaczkiem Łady i tyle.

Wiesz to tak jak z Fiatem 125 i Polskim Fiatem 125p/FSO 1300/1500.
Niby to samo a jednak jakość inna...

Tu może być podobnie, oby ruskie poprawili jakość produkcji to może być dla nich kolejny krok w motoryzacji (moim zdaniem to idealne auto na ich rynek, może królować na rynku przez kilka-kilkanaście lat).

maciek - 2012-07-18, 13:39

http://www.youtube.com/watch?v=ojEi9UT2TEE
maciek - 2012-07-22, 20:51

http://www.lada-auto.ru/c...5742&branch=tth
http://www.lada-auto.ru/c...9341&branch=tth

ian - 2012-08-08, 15:15

Uzupełniając bardzo stary post :mrgreen: W "AutoClassic" instrukcja jak zakupić Ładę 2107. Silnik spełnia normę Euro3, 15 kolorów do wyboru, w tym metalizowane, alufelgi, normalne koło zapasowe ( :?: :shock: ), radioodtwarzacz. Cena bazowa ustalona na 5350 euro. Samochód można zamówić i odebrać w przedstawicielstwie Łady Pregol:

http://www.pregol-lada.ru/modelniy-ryad.html

UWAGA! Ze względu na ograniczoną produkcję czas oczekiwania na wybrany model może wynosić nawet 6 miesięcy.
Przy wprowadzonym ruchu bezwizowym z odwodem kaliningradzkim może warto spróbować?

laisar - 2012-08-08, 15:19

ian napisał/a:
instrukcja jak zakupić Ładę 2107. Silnik spełnia normę Euro3

To nigdy nie było problemem - ale czy instrukcja mówi jak to zarejestrować?

ian - 2012-08-13, 21:08

Cytat:
czy instrukcja mówi jak to zarejestrować?

Na podstawie zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów? Każdy sprowadzany samochód musi przejść obowiązkowo diagnostykę. Później w urzędzie już z górki...

laisar - 2012-08-13, 21:20

Nie rozumiemy się - obecnie nowy samochód można zarejestrować tylko jeżeli spełnia normę emisji Euro5. A Largus jej przecież nie spełnia...
maciek - 2012-09-04, 11:16


Dyziek - 2012-09-04, 16:01

laisar napisał/a:
Nie rozumiemy się - obecnie nowy samochód można zarejestrować tylko jeżeli spełnia normę emisji Euro5. A Largus jej przecież nie spełnia...


Chyba nie tak do konca: to sie tyczy na pewno uzyskania homologacji i zdaje sie rejestracji fabrycznie nowego samochodu zakupionego poza terenem EU i sprowadzonego do kraju.

maciek - 2012-09-04, 16:40

laisar napisał/a:
Nie rozumiemy się - obecnie nowy samochód można zarejestrować tylko jeżeli spełnia normę emisji Euro5. A Largus jej przecież nie spełnia...


to jakim cudem w lipcu zarejestrowano 2 nowe Łady Nivy?

laisar myślę że jest odpowiednia interpretacja przepisów pozwalająca rejestrować nowe samochody nie spełniające normy Euro5

bebe - 2012-09-04, 16:44

maciek napisał/a:
to jakim cudem w lipcu zarejestrowano 2 nowe Łady Nivy?

Łada Niva ma homologację w naszym kraju, Łada Largus nie ma? Znacząca jest właśnie data homologacji danego modelu, nie data produkcji danego egzemplarza. Stąd Łada Niva, homolowana 100 lat temu i spełniająca normę Euro '39 może być sprzedawana, stąd właśnie walka o homologowanie Lodgy jeszcze w zeszłym roku, żeby można było ją oferować bez ESP (obowiązkowego od 2012).

Dyziek - 2012-09-04, 20:51

No i bebe nas wyprostowal :)
walther - 2012-09-08, 23:07

Dopiero teraz dowiedziałem się o tej współpracy, i pozwolę sobie na małą prywatę ;-) Jako wieloletni właściciel Łady a teraz MCV jestem tą informacją bardzo wzruszony, pozytywnie :-D
jjmalin - 2012-09-09, 17:46

ładnie wygląda priora coupe
laisar - 2012-10-02, 00:55

bebe napisał/a:
Znacząca jest właśnie data homologacji danego modelu

Tylko do rejestracji używanego - nówek to nie dotyczy, one muszą spełniać normy jakie obowiązują w danej chwili. Czyli obecnie Euro5...

piotrres - 2012-10-02, 19:35

Np porszę sam pantokrator zaszczyca MCV swym spojrzeniem:
http://bi.gazeta.pl/im/1/...Lade-Largus.jpg

laisar - 2012-11-23, 14:34

Coś dla miłośników grzebologii: http://lada-largus.narod.ru/index.html

Bracia Rosjanie to jednak potrafią... (;

laisar - 2012-12-21, 01:01

http://www.autoreview.ru/...SECTION_ID=6911

- ciekawe wieści z początku produkcji: co zostało zmienione, a czego można się spodziewać w przyszłości...

laisar - 2013-03-01, 13:59

http://www.daciaklub.pl/f...p=160120#160120
ip napisał/a:
jesli kto che obejrzec jak wyglada to podam link na zdjecia: http://www.lada-largus.com/photos/latest.html

Niva i MCV-ka burta w burtę... Hmmm, nie znacie tam kogoś w fabryce, żeby podmienił to i owo na taśmie? MCV4x4 to już od dawna marzenie niektórych (((;

maciek - 2013-03-01, 14:37

16,292 szt Largus-ów sprzedano w 2012
laisar - 2013-03-01, 14:53

Byłoby miło, jakby można je było kupić także w UE - choćby nawet przez http://Lada.DE (;
maciek - 2013-03-01, 16:26

laisar spokojnie, teraz wprowadzają na rynek francuski Granta. Przypuszczam że Renault robi jeszcze analizy czy jest sens wprowadzania Lady na rynki UE. Jeśli się zdecydują pewnie będą chcieli być jedynymi importerami Lady w każdym państwie żeby nie było tak jak teraz jest z Seatem w Polsce.

Myślę że jeśli się zdecydują to będzie rok 2015-2016 do tego czasu ma Renault wymienić wszystkie modele które będzie chciała trochę wyżej klasować jak to ma miejsce z CLIO IV, Dacia stanie się marką tańszą, a Lada taką jaką Dacia była w 2004-2010 roku

laisar - 2013-03-01, 17:01

Ależ ja jestem spokojny - tyle że nie mam ostatnio dużego przekonania do działań Renault...
bebe - 2013-03-01, 18:00

Do czego służy to czarne coś na masce? http://www.lada-largus.com/photos/photo3020.html
Dominus - 2013-03-01, 18:19

O ile dobrze wiem ta owiewka maski
ma chronić szybę, ewentualny kamień który znajdzie się na grilu i pwędruje po masce ma wybic kamień aby nie trafił szybę, oraz 'tuning' wizualny

Heko produkuje taką owiewkę dla Logana i jest ona opisana jako:
"owiewki szyby przedniej (osłona przeciw owadom i kamieniom)"

http://www.heko.pl/images/produkty/2538.jpg

marszelest - 2013-03-01, 19:34

ponoć poprawia aerodynamikę oraz +10 do lansu
, często takie rozwiązanie można spotkać w tirach tych z "noskiem"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

laisar - 2013-03-01, 22:58

marszelest napisał/a:
ponoć poprawia aerodynamikę

Wręcz przeciwnie.

Przy wyższych prędkościach, odpowiednio kształtując przepływ powietrza powinno "odbijać" robale i kamyki. Ale nie ma oczywiście nic za darmo - bo właśnie zwiększa przez to opór aerodynamiczny.

Ma swoje zalety, ale i wady - nie jest więc żadnym cudem...

DD - 2013-03-05, 13:17

Jak na rynek rosyjski, to to jest bardzo wazny dodatek :mrgreen:
maciek - 2014-05-13, 19:31


Dar1962 - 2014-05-13, 19:51

MCV wiecznie żywy - może i dobrze, bo to było bardzo porządne auto. nowy jest już tylko jednym z wielu kombi
matucha - 2014-05-13, 20:52

Gdyby do tego dać napęd 4x4, to w pewnym sensie auto bez konkurencji.
maciek - 2014-06-28, 15:03




;-)

bebe - 2014-06-30, 14:18

Rzucam pieniędzmi w ekran, ale nic się nie dzieje. :(
DrOzda - 2014-06-30, 15:02

Ale że takie plasticzki pożądasz ?
Kupiłem komplet AllRoad do Lodgy i jakoś nie mam czasu zamontować :mrgreen:
Zawias podnieść też się da choć w sumie nie wiem po co bo i tak jest spory ...

bebe - 2014-06-30, 15:16

DrOzda napisał/a:
Ale że takie plasticzki pożądasz ?

No plasticzki. One są kwintesencją plasticzkowości, a serio - wyglądają fajnie i są w miejscach, które u mnie są notorycznie obijane.

DrOzda napisał/a:
Zawias podnieść też się da choć w sumie nie wiem po co bo i tak jest spory ...

No zawias w MCV w sumie po nic, bo przy tym rozstawie osi to i tak pudrowanie trupa, a większych opon i tak się nie wsadzi, bo nie ma opon M/T w takim rozmiarze.

maciek - 2014-06-30, 17:36

jeszcze rok, może dwa,
Largus 4x4 dadzą nananana ;-)

Rysiob - 2014-07-02, 13:08

nawet jest w Twoim kolorze bebe:








źródło: es.autoblog.com

DrOzda - 2014-07-02, 14:08

maciek napisał/a:
jeszcze rok, może dwa,
Largus 4x4 dadzą nananana ;-)

Myślę że wątpię. Za dużo przeróbek i unikalnych cześci a w palecie 4x4 mają nieśmiertelną Nivę i pewnie skanibalizują Dustera Ph1 jako Lada Duster :)

bebe - 2014-07-02, 15:27

Zlecę przemyt z Rosji plasticzków od Largusa Crossa. :>
d3mol3k - 2014-07-02, 16:56

@bebe i folie na dach w tym kolorze - będzie się prezentował naprawdę rasowo.

DrOzda - 2014-07-03, 09:37

O muszę zagrać w totka:
http://wyborcza.biz/bizne...szawa#BoxBizTxt
Cytat:
Koncern Renault i jego japońska spółka Nissan przejęły kontrolę nad największym rosyjskim koncernem motoryzacyjnym AwtoWAZ produkującym auta marki Łada. Transakcję sfinalizowano 18 czerwca, ale dopiero teraz Renault ujawniło to rosyjskiej agencji prasowej Interfax.

Renault zostało strategicznym partnerem producenta ład w 2008 r., kupując za 1 mld dol. jedną czwartą akcji rosyjskiego koncernu. Dwa lata temu Francuzi uzgodnili z Rosjanami pogłębienie sojuszu i teraz to sfinalizowano. Renault i Nissan objęły dwie trzecie udziałów zarejestrowanej w Holandii spółki Alliance Rostec Auto, która ma 75 proc. akcji Avto-VAZ. W ten sposób Renault pośrednio otrzymało pakiet kontrolny w koncernie.

Partnerem Francuzów w zarządzaniu firmą jest największy rosyjski koncern zbrojeniowy Rostiech kierowany przez Siergieja Czemiezowa. To generał rosyjskiego wywiadu cywilnego zaprzyjaźniony z prezydentem Rosji Władimirem Putinem od czasów wspólnej służby w placówce wywiadu KGB w NRD. Dwa miesiące temu Czemiezow został umieszczony przez USA na czarnej liście jako jedna z osób odpowiedzialnych za agresję Rosji wobec Ukrainy.

Rosyjską agresję Francja potępiła, ale to nie przeszkodziło kontrolowanemu przez rząd Francji Renault w sfinalizowaniu umowy w Rosji. AvtoVAZ ma około jednej trzeciej udziałów w sprzedaży nowych aut w Rosji i dzięki związkowi z producentami Łady Renault chce stworzyć jedną z trzech największych grup motoryzacyjnych świata.

Będzie francuska ropa z Syberii

W poniedziałek agencja Interfax poinformowała o rosyjskim sukcesie innej francuskiej firmy. Koncern paliwowy Total dostał prawo do trzech koncesji na eksploatację złóż ropy naftowej z łupków na Syberii. Total jest w Rosji także strategicznym partnerem firmy gazowej Novatek kontrolowanej przez oligarchę Giennadija Timczenkę, także wpisanego przez USA na czarną listę.

Takie sukcesy francuskich firm mogą tłumaczyć, dlaczego Paryż nie chce się wycofać z kontraktu na budowę dla rosyjskiej floty dwóch okrętów szturmowych klasy Mistral, najbardziej nowoczesnej broni ofensywnej szykowanej przez państwo NATO dla Rosji. W poniedziałek francuscy eksperci zaczęli szkolić 400 rosyjskich marynarzy do obsługi tych okrętów.

Wczoraj Putin oskarżył USA, że szantażem próbowały zablokować okrętową transakcję. - Wiemy, że sugerowali, iż jeśli Francuzi nie dostarczą mistrali, to z ich banków po cichu zdejmą sankcje, a co najmniej zminimalizują je - powiedział prezydent Rosji. Tuż przed jego wystąpieniem francuski bank BNP Paribas zgodził się zapłacić USA prawie 9 mld dol. kary za umorzenie sprawy karnej o prowadzenie interesów z Kubą, Somalią i Iranem objętych przez USA embargo za wspieranie międzynarodowego terroryzmu.


laisar - 2014-07-15, 01:38

bebe napisał/a:
Zlecę przemyt z Rosji plasticzków od Largusa Crossa

Ale czemu przemyt? One nie muszą być zgodne z EuroX <; więc jak już będą dostępne w Matuszce Rassiji, to powinno się je dać zamówić w Twoim najbliższym polskim ASO (...pewnie za 2 wagony rolexów, ale to już "szczegół"...).


DrOzda napisał/a:
Za dużo przeróbek i unikalnych cześci

Unikatowych d; - i właściwie byłby to tylko wał, reszta pasowałaby z dustera niemal 1:1. Daćki naprawdę mają bardzo zestandaryzowane "klocki"...

(Inna rzecz, że jako tylny "dopęd" wystarczyłby też jakiś elektryk - bebe słusznie wskazuje na rozstaw osi, a przy nim taka proteza byłaby pewnie prostsza).

DrOzda - 2014-07-15, 08:32

Oj tam oj tam, rusycyzm wszak tutaj pasuje jak ulał :)
A może gazrurkie do montażu też się da ściągnąć (ustrzelone w weekend prosto ze smoleńskiej obłasti) :

maciek - 2014-08-18, 15:10

drewno :-D

benyo - 2014-08-20, 21:02
Temat postu: Rosyjski merdeces :)
Czy Rosjanie będą jeździć takimi zamiennikami mercedesów ?? :)

http://motoryzacja.interi...lock=automotive

route2000 - 2014-08-20, 21:57

Po prostu świat zwariował do cna..... Biedni zwyczajni ludzie już nie wiedza co mają robić w zakazanym tym świecie jak Rosja.....
grapess - 2014-08-20, 22:44

napisałbym coś ale nie wolno na tym forum rozmawiać o polityce i o poglądach światowych
kakus - 2014-08-21, 09:33

Dla mnie bomba ....Dacia stanie się autem klasy premium .... a ja stanę się VIP-em :-D
Dar1962 - 2014-08-21, 10:11

słuszną linię przyjęła ich partia :-P
Przemek77 - 2014-08-25, 07:34

Ale ta konsola środkowa z tym "drewnem" podoba mi się. Od razu jakoś tak "wyższymi sferami" zaleciało :)
Karenzo - 2014-08-25, 13:28

dla mnie tandeta jak okleina w polonezie
co do embarga to jakaś bzdura więcej stracą niemcy niż rosjanie którzy zaczyna kupować wschodnie marki

mekintosz - 2014-08-25, 21:57

.. za to czarny dach w połączeniu z białą karoserią dodaje pojazdowi uroku. Logan jest mniej ociężały, patrząc z boku.
janzet - 2014-08-27, 07:53

Łada - kolejny klient marki Dacia odbudowanej przez Renault., Jest już Nissan który ma Dustera dla siebie pod swoja marką, Renault też wprowadziło go jako swój w niektórych krajach a teraz przymiarka Łady do łatwego przyswojenia sobie gotowego auta.
Za 5 lat pewnie zobaczymy Skodę-Dacię. :-)

eplus - 2014-08-27, 08:06

Rolls-Royce'a Duster ph6. :idea: :lol:
laisar - 2014-12-03, 00:42

http://vaz-largus.infocar...gus_id1573.html

- ciekawy, wyważony tekst: kolejny raz trochę o tym co zostało zmienione w ramach przystosowania do rynku rosyjskiego, trochę wrażeń z jazd, trochę planów na przyszłość...

A wśród tych ostatnich - trzęsienie ziemi, a zarazem mjut na moje: cień nadziei na largusa 4x4!!! (((:

Dyrektor rosyjskiego projektu "auta na platformie B0" twierdzi, że od strony technicznej są w stanie to zrobić, a za największy ewentualny problem uznaje przekonanie szefostwa Aliansu do takiego pomysłu.

Aczkolwiek MSZ byłby to na tyle inny model, że akurat wspominanemu dusterowi by nie zagroził. Ani chyba żadnej innej renówce czy nissanowi - 7-osobowe terenówki tej marki to także zupełnie inna bajka.

вперед!!! [:

laisar - 2014-12-04, 12:42

Wyniki testów zderzeniowych:

http://www.autonews.ru/au...s/news/1756507/

- czyli bez zdziwień, mniej więcej tak samo jak w loganie sedanie.

laisar - 2015-10-22, 10:42

Trochę wieści:

- cross sprzedaje się jak świeże buły, więc zwiększono jego produkcję, a przy okazji dokonano korekt cen i wyposażenia zwykłych wersji;

- renówkowy 1.6 MPi został wymieniony na produkt Łady o podobnej konstrukcji;

- wróble ćwierkają, że w planach jest benzynowy 1.8...


Muszę powiedzieć, że śledzę z wielkim zainteresowaniem losy rosyjskiej MCV-ki i liczę, że będzie miała długą i chwalebną historię [:

jan ostrzyca - 2015-10-22, 13:31

O ile nie jestem zwolennikiem rosyjskiego dizajnu i tuningu, to rzec mogę że largus cross wygląda całkiem zgrabnie, a nawet lepiej niż nasze stare emcefałki. Napęd 4x4 w wersji 7-osobowej to byłoby coś godne uwagi.
mekintosz - 2015-10-26, 17:43

Ile ta CROSS MCV I gen ma prześwitu ? 20 cm ?
laisar - 2015-10-26, 18:14

mekintosz napisał/a:
Ile ta CROSS MCV I gen ma prześwitu ?

170 mm - "Дорожный просвет, мм" na http://www.lada.ru/cars/largus/cross7/tth.html

mekintosz - 2015-10-26, 23:18

Cytat:
LADA Largus Cross różni się od znanego już wagonu bardziej agresywne projektowania. Jego funkcje - większy prześwit, ochronne plastikowe wykładziny na przednie i tylne zderzaki, nadkola, progi, zderzak tłoczone bez koloru, wklejone drzwi klatki filmu, aluminiowe felgi 16-calowe koła z oponami o zwiększonym wymiarze




Ten prześwit dzięki oponom i tym większym felgom ,czy coś zmieniono w zawieszeniu ?

laisar - 2015-10-26, 23:47

mekintosz napisał/a:
Ten prześwit dzięki oponom i tym większym felgom

Tak.

wieza - 2018-02-10, 08:18
Temat postu: MCV 1 - Lada Largus
http://www.lada.ru/en/
podobny model :) do MCV 1 :)

Dacia przestała produkować , zapewne sprzedali linie produkcyjną Ładzie i powstała Lodówka :)

kicpra - 2018-02-10, 09:03

Largus jest produkowany już jakiś czas, ruskom wystarcza technologia sprzed 20 lat :-D .
Vesta fajnie wygląda i w wyższej wersji ma automatyczną klimę czy podgrzewaną przednią szybę. Kosztuje z 50k na Słowacji.

jan ostrzyca - 2018-02-10, 09:26

kicpra napisał/a:
Largus jest produkowany już jakiś czas, ruskom wystarcza technologia sprzed 20 lat :-D .
Vesta fajnie wygląda i w wyższej wersji ma automatyczną klimę czy podgrzewaną przednią szybę. Kosztuje z 50k na Słowacji.


Czasem widuję Largusy z RUS w LU. Gdyby w PL była dostępna wersja Cross z 1.6 mpi to może bym się skusił.

Czort - 2018-02-10, 11:05

Largus jest produkowany już od jakichś 5-6 lat kiedy Renault wykupił ponad 50% udziałów w AvtoVazie.
Choć dzisiejszy to taki trochę stary temat.

Dymek - 2018-02-12, 08:47

kicpra napisał/a:
Vesta fajnie wygląda i w wyższej wersji ma automatyczną klimę czy podgrzewaną przednią szybę.
W Rosji autoklimę i ogrzewaną przednią szybę może mieć nawet Sandero...
route2000 - 2018-02-12, 08:49

Bo tam mają syberyjskie mrozy... :-P
kicpra - 2018-02-12, 13:25

Ale jak zobaczyłem test tej Vesty to jednak jakością nie grzeszy :-D
Czort - 2018-02-12, 15:41

kicpra napisał/a:
Ale jak zobaczyłem test tej Vesty to jednak jakością nie grzeszy :-D

Co to był za test?

kicpra - 2018-02-12, 21:06

https://youtu.be/Y4pbjbZqsI0
tAboon - 2019-01-22, 07:54
Temat postu: Lada
Zgodnie z info na stronie Grupy Renault, jedną z marek jest Lada.

Czy cos komus to przypomina?

Maniek27 - 2019-01-22, 08:55

Będąc teraz w okresie zimowym w Moskwie, widziałem że po ichszych drogach jeździ sporo Loganów pod znaczkiem Łady :-) I nazywa się własnie Largus :-)
Marek1603 - 2019-01-22, 09:42

Tak, tak wiemy.

A logany sedan są na świecie pod nazwą: dacia logan, renault logan, nissan aprio i mahindra.

defunk - 2019-01-22, 15:24

Bezproblemowo można kupić tuż za naszą południową granicą:

http://lada-auto.sk/country/index.html

choć w Czeskiej Republice ostał się chyba tylko jeden salon:

http://www.lada.cz/kontakt/kontakty

laisar - 2021-01-22, 12:51

Largus przejdzie gruntowny face- oraz inner-lifting - dostanie przód z logana/sandero II oraz kokpit z dustera I f2:

https://motor.ru/news/lada-largus-new-photo-19-11-2020.htm






https://www.ruetir.com/20...or-lada-largus/


laisar - 2021-01-22, 13:01

Przy okazji: wersje specjalne largusa - https://www.lada.ru/cars/specialmodels.html

Np "grand":



(Sam dawno temu proponowałem coś takiego).

laisar - 2021-02-04, 19:01

Wersja oficjalna - https://en.media.groupe.renault.com/news/new-lada-largus-start-of-production-658c-989c5.html
Dymek - 2021-02-05, 08:50

Panie! Jak na -bądź co bądź- Lifting naszej starej MCV, to wnętrze tego "półdostawczaka" wygląda całkiem przyzwoicie...
P.S. Dawno już zakochałem się w ich zegarach- zarówno tutaj, jak i w X_Ray... niby jak w Daciach, ale fajna grafika i wyświetlacz prawilnie z temperaturą silnika. Pasowałyby pod mój pomarańcz :lol:

laisar - 2021-02-05, 10:32

Dymek napisał/a:
wnętrze tego "półdostawczaka" wygląda całkiem przyzwoicie

Z dustera I faza 2, zamiast dotychczasowej sandero I / mcv I faza 2.

Wygląd - kwestia gustu, ale praktyczność gorsza, bo w przeciwieństwie do poprzedniej, ta nowa niestety ogranicza widoczność. (Stara od razu schodziła od szyby w stronę wnętrza, a nowa najpierw trochę się wznosi, a dopiero potem opada).

I jeszcze taka ciekawostka - liczba elementów składowych:
- mcv I faza 1: 3;
- largus faza 1: 5;
- largus faza 2: 11...

Dymek - 2021-02-05, 10:59

laisar napisał/a:
Wygląd - kwestia gustu, ale praktyczność gorsza...

Wiem, że gust jest jak d... i wiem, że to stara dusterowa deska, ale... jak dla mnie, to jakby w tej desce zamieniono miejscami Media NAV z nawiewami, to byłby mój ideał praktyczności i estetyki (zwłaszcza w porównaniu do obecnej, strugiem ciosanej deski w Sandero 3). A szczególnie tych fajnych półek w Dusterach nic nie przebije.
Ciekawe czy fotel pasażera jest tak składany jak w Ladzie X-Ray, bo w tym wnętrzu to byłby "sztosik":

laisar - 2021-02-05, 11:32

Dymek napisał/a:
Ciekawe czy fotel pasażera jest tak składany jak w Ladzie X-Ray

Ta sama płyta podłogowa, więc nie powinno być technicznych przeszkód.

laisar - 2021-02-05, 12:01

Dymek napisał/a:
Dawno już zakochałem się w ich zegarach

Se zmień, na 99% pasują.

Ale są też inne do wyboru - https://www.google.com/se...andero&tbm=isch

Dymek - 2021-02-05, 15:31

laisar napisał/a:
Ale są też inne do wyboru...

Oj znam te ich cuda z Ferrum. Trochę to jednak kosztuje... :-P

Dymek - 2021-02-09, 09:07

Jest sporo filmików, ale ten jest fajny- dość szczegółowy dla wnętrza kabiny ;-)


miela - 2021-02-10, 19:53

Wyglada jak skoda yeti :) https://www.auto.cz/moder...-prvniho-137905
laisar - 2021-02-10, 20:12

Podgrzewana przednia szyba.

Podgrzewana kanapa w drugim rzędzie.

Spryskiwacze ukryte pod krawędzią maski...

laisar - 2021-02-22, 13:21

Kiedyś proponowałem przedłużenie bagażnika MCV I, ale jeśli ktoś bardzo potrzebuje większej przestrzeni natychmiast, to tymczasem może założyć swojemu autu "plecak" - 0,8 m3 i 100 kg ładowności (przy wadze własnej 40 kg):

https://лада.онлайн/auto-news/lada-largus-news/5056-obzor-navesnogo-bagazhnika-shuttlebox-dlja-lada-largus.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group