DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy

lubon87 - 2013-04-09, 19:12
Temat postu: Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy
Witam. Mam problem z obrotami. Kiedy troszkę bardziej przypiłuję silnik do 3000 obrotów i na szybkości wcisnę sprzęgło, to obroty czasem zatrzymają się np na 1700, czasem 2500, trzymając to sprzęgło jeśli tylko na chwilę szybko wcisnę gaz to spadają do normy. Silniczek krokowy, zawieszająca się przepustnica? może jakiś czujnik? aha, a swoją drogą Sandero ma EGR?
Piotrula - 2013-04-09, 19:26

Dobrze szukasz :-) Wsród przepustnicy itd. Czujników to sandero z racji prostoty budowy zbyt wiele nie ma. Ale 1 pytanie. Jaki motor?
lubon87 - 2013-04-09, 19:33

Piotrula napisał/a:
Dobrze szukasz :-) Wsród przepustnicy itd. Czujników to sandero z racji prostoty budowy zbyt wiele nie ma. Ale 1 pytanie. Jaki motor?


Sandero 1,4 MPI, dzieje się tak po założeniu gazu, tam gdzie w klapce rdza ;). Ale obroty się zatrzymują powyżej 1500, na benzynie jak i na gazie? Czy regulacja gazu może mieć wpływ?

laisar - 2013-04-09, 20:18

lubon87 napisał/a:
Sandero ma EGR?

Z dieslem tak, z benzyniakiem nie.

Piotrula - 2013-04-10, 06:17

Gaz jest bez znaczenia, skoro dzieje się to na benzynie.
Upatrywałbym przyczyn w przepustnicy, sprawdź też szczelność układu dolotowego.

czaju - 2013-04-11, 08:22

miałem podobnie - u mnie wypadła wtyczka od silniczka krokowego...
Na przyszłość - jeśli obroty będą spadać niebezpiecznie nisko/gasnąć to regulacja zaworów pomoże

Stachu_89 - 2017-01-10, 18:18
Temat postu: Dacia lodgy 1,6 SCE - obroty silnika
Użytkuję nową Dacię od 7-8 miesięcy
Od pewnego czasu zauważam denerwujące zjawisko.
Gdy silnik wybudza się ze start/stopu i przystępujemy do ruszenia autem obroty nie zmniejszają się przy zmianie biegu z 1 na 2 .
Najprościej jak mogę to wytłumaczyć ----> zapinam jedynkę , ruszam , rozpędzam auto do prędkości przy której silnik na pierwszym biegu ma np 2-2,5 tys obrotów. Gdy wciskam sprzęgło by zmienić bieg na drugi obroty nie spadają tylko trzymają się na tym samym poziomie co przed wciśnięciem pedału sprzęgła. Stan ten trwa nawet 2-3 sekundy , dopiero po tym czasie obroty powoli spadają. Gdy nie czekam aż obroty spadną i wrzucam drugi bieg samochód lekko szarpie co jest oczywiste biorąc pod uwagę obroty silnika przy zmianie biegu. Gdy ruszam samochodem który był cały czas na chodzie problem nie występuje . Pojawia się on jedynie podczas ruszania po wybudzeniu ze start/stopa Byłem z tym w serwisie ( jak z kilkoma innymi drobnostkami o których napiszę na końcu ) Pani w serwisie powiedziała że ten typ tak ma... Tylko , że problem zaczął przybierać na wadze. Na chwilę obecną obroty trzymają się w miejscu również przy zmianie biegu z drugiego na trzeci. W ostatnim czasie ( ostatnie mrozy ) zauważyłem że jak silnik jest zimny po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo wolno spadają nawet gdy silnik nie wybudza się ze start/stopu. Czy ktoś z Was miał podobnie ? Atakować serwis teraz czy czekać do pierwszego przeglądu ??

gfedorynski - 2017-01-11, 09:12

Mam ten sam silnik i się tak nie zachowuje. Obroty po wybudzeniu ze S&S idą lekko do góry (co można wykorzystać do płynnego ruszenia), ale tak do 1,5 tysiąca jak nie mniej nawet. I - jeśli nie dodam gazu - od razu spadają. Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.
pawel1313 - 2017-01-11, 09:31

U mnie wzrost obrotów w okolice 2/2,5 tys zaczął pojawiać się zimną ale tylko po odpaleniu zimnego silnika raz za razem - S&S mam wyłączony.
Mniej więcej wygląda to tak ze wyjeżdżam z parkingu pod blok, wyłączam silnik, za chwilę go odpalam i wtedy mam taki wzrost obrotów na 2/3 sekundy ale potem już normalnie się zachowuje tzn tak jak napisał kolega gfedorynski.
Myślę ze w Twoim przypadku trzeba pognębić serwis.

Decybel - 2017-01-11, 09:32

gfedorynski napisał/a:
Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.

Mam dokładnie tak samo( Duster SCe), systemu S&S nie używam.

arnold - 2017-01-11, 12:08

To jak zachowuje się silnik po odpaleniu to jedno, nie zaśmiecajcie wątku, problem jest moment zmiany biegów z 1 i 2 po rozruchu s&s. Dla mnie to jest dziwne. Reklamuj, tylko przy tych temperaturach silnik nie nie gasi się. Ale silnik po wybudzeniu powinien normalnie reagować na odjęcie gazu, przy zmianie biegów.

Jeśli ASO będzie się stawiać to postrasz Importerem. Od ASO bierz wszystkie ekspertyzy na piśmie. W razie gdybyś na poważnie się wkurzył masz podkładkę

Co do stuków poszukaj jakiegoś luźnego elementu, wielokrotnie tak stuki naprawiałe- gaśnica, lawerak, luźny zapas.

Piszczenie hamulców u mnie też występuje i mnie drażni, szczególnie że zaciski i klocki w Loganie Tce90 są z ATE, a to firma z wyższej półki cenowo-jakościowej, a ten typ zacisków od lat stosowany jest w innych markach.

Wojciech-EL - 2018-08-05, 11:02
Temat postu: Podwyższone obroty silnika na luzie
Kilka dni temu odbyłem dłuższą podróż do Warszawy.
Na ul. Wawelskiej był całkiem spory korek, poruszałem się w żółwim tempie na I i II biegu.
Na dworze upał, 33 st. C. Klimatyzacja włączona cały czas od wyjazdu z Łodzi.
Nagle taka sytuacja:
Wciskam sprzęgło, wrzucam luz i zatrzymuję się, a obroty silnika nagle wędrują na
2000 rpm utrzymują się na tym poziomie przez 4-5 sekund po czym spadają do normalnej wartości na luzie. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie.
Cóż to takiego? Ktoś kiedyś miał podobną sytuację?

Wysłałem w tej sprawie zapytanie do Dacia. Ciekawe co mi odpiszą.

Kauris - 2018-08-05, 12:08

Czasem sobie podbije obroty, ale raczej na zimnym i na krócej.
Takie ewidentnie dziwaczne obroty u mnie dostawał tylko jak ASO za dużo czynnika do klimatyzacji nabiła, ale też praktycznie cały czas się silnik męczył i wariował z obrotami.

Wojciech-EL - 2018-08-06, 08:26

Kauris, Tylko na rozgrzanym i przy włączonej klimatyzacji. Zaczekam na odpowiedź od Dacii.
Wojciech-EL - 2018-08-06, 16:12

Dziś otrzymałem telefon z ASO Jaszpol w Łodzi.
Otóż zjawisko to jest jak najbardziej naturalne i nie należy się nim przejmować.
Podczas upałów i przy włączonej klimatyzacji, silnik jest bardzo obciążony dlatego komputer zwiększa co jakiś czas obroty na luzie. Zjawisko mogłoby być niepokojące jeśli obroty po chwili nie wracały by do 700-900.
Jeśli jednak po paru sekundach wracają, to wszystko w normie.

tAboon - 2019-10-15, 12:42

Czy problem podnoszących się obrotów do 2 tyś nadal u Was występuje?
Jacenty85 - 2019-10-16, 13:52

1.6 Sce niestety przytrzymują obroty podczas zmiany lub skokowo opadają z nim i nic Ci w tym serwis nie zrobi bo to wina oprogramowania. To ekologia niestety. Gdzieś ktoś wymyślił że tak ma być i tak jest. Przy Duster 2 1.6 SCE coś tam podziałali że efekt jest mniejszy ale za to innym kosztem. Mi to nie przeszkadza. U mnie przy zmianie biegów powyżej dwójki obroty zawieszają się na sekundę na poziomie wyższego biegu tzn.. na takiej wartości ile przy wyższym biegu akurat puściłbym sprzęgło. Dla mnie to nie problem. Według mnie auto mniej wtedy szarpie. Zrób test: stoisz autem na światłach; dodajesz gazu do np 2500 obr/min; trzymasz chwile i puść. Jeśli zejdzie płynnie w dół bez zawieszania się nie szukaj dziury w całym. To wina programu. Jak zaczną Ci grzebać w kompie to albo poprawią albo zrobią Ci dwa razu gorzej.
tAboon - 2019-10-17, 06:11

Jacenty85 napisał/a:
Zrób test: stoisz autem na światłach; dodajesz gazu do np 2500 obr/min; trzymasz chwile i puść. Jeśli zejdzie płynnie w dół bez zawieszania się nie szukaj dziury w całym.


U mnie potrafi podnieść sam z siebie na postoju do 2 tyś, po jakimś czasie zejdzie sam do 1,5 i wraca do 2 tyś. Przy dojeżdżaniu do świateł obroty potrafią nie zejść do 800 a trzymają się na poziomie 1500-2000.

Gery - 2019-10-18, 09:08

No to coś jest chyba nie tak z wolnymi obrotami, u mnie faktycznie też są wyższe na zimnym ale to normalne jak rano jest 5 stopni, po kilku kilometrach normalnie spadają na jałowym biegu do poziomu około 800-900 po wbiciu 1 biegu same się podnoszą troszkę tak do 1000 czytałem na forum że to normalne. Ale 2000 na jałowym biegu to wydaje mi się absurdalnie dużo nawet na zimnym silniku przy mrozie
tAboon - 2019-10-18, 09:27

https://youtu.be/dxHflm4tNQQ tak to mniej więcej wygląda. Tu jest akurat Hardcore bo nie tylko się podniosły, ale też falują :)
dudu$ - 2019-10-18, 11:25

Nie jest to normalny objaw czasem zdarzy mi sie , ze przy odpaleniu ciepłego silnika obroty staną na tych 2000 przez sekundę ale nie żeby stały tak jak u Ciebie i jeszcze falowały. Problem pewnie jest w oprogramowaniem, jedź z tym do ASO i tyle. A napisz jeszcze czy objaw ten występuje na LPG czy na PB również
tAboon - 2019-10-18, 12:48

dudu$ napisał/a:
jedź z tym do ASO i tyle
właśnie stoi z tym w ASO od poniedziałku.
Zwodzili mnie od kwietnia (twierdzili, że czekają na nowy soft, który miał być w czerwcu), we wrześniu mieli to ogarnąć, ale elektryk nie miał czasu (nawet nie chce mi się tego tekstu komentować... jakie ASO taka obsługa), teraz pojechał ponownie na serwis i tym razem się tym mają zająć.

Cytat:
A napisz jeszcze czy objaw ten występuje na LPG czy na PB również
na LPG i na PB, nie ma to znaczenia.
Mamert - 2019-10-21, 23:03

Mam takie jedno pytanie: czy dzieje się to przy temp. zewnętrznej 5-7 st.C ?
tAboon - 2019-10-22, 06:21

Mamert napisał/a:
Mam takie jedno pytanie: czy dzieje się to przy temp. zewnętrznej 5-7 st.C ?
Nie ma znaczenia czy ciepło, czy zimno, nie ma znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku.

Nie jest tak non stop, ale też nie ma żadnej prawidłowości.

Mamert - 2019-10-22, 07:48

tAboon napisał/a:
Nie jest tak non stop, ale też nie ma żadnej prawidłowości.

U mnie akurat najczęściej występuje to przy 5-7 st.C i raczej jest to związane ze źle pojętą ekologią / złym programem / ładowaniem akumulatora / charakterystyką pojemności aku względem temp zewnętrznej. Po naciśnięciu sprzęgła i wbiciu jakiegokolwiek biegu obroty spadają do 1000/min. Po wyjęciu biegu i puszczeniu sprzęgła jest różnie albo obroty spadają do 800, albo z powrotem rosną do 2000. Jednym słowem przepustnica działa prawidłowo, tyle że jest źle wysterowywana.

Jacenty85 - 2019-10-24, 13:53

Dokładnie zgadzam się, nie jest to prawidłowe działanie, o czym pisałem wcześniej. Coś jest nie tak z oprogramowaniem
tAboon - 2019-10-25, 06:14

Zdunek w końcu zmienił SOFT, dziś 3 dzień i jest OK (poza jednym CheckEngine http://www.daciaklub.pl/f...e4979#1797617). Zobaczymy co będzie dalej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group