DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Sandero ma 4 gwiazdki ! Zaskoczenie?

ryjas - 2013-05-29, 10:32
Temat postu: Sandero ma 4 gwiazdki ! Zaskoczenie?
ENCAP opublikował wyniki najnowszych testów zderzeniowych. Dla miłośników marki Dacia tym razem jest to powód do świętowania;)

http://www.euroncap.com/r...andero/517.aspx

Biorąc pod uwagę politykę Renault, taki wynik może stanowić zaskoczenie. Do tej pory wszystkie modele uzyskiwały wyniki na poziomie 3 gwiazdek. Było wyraźnie widać, która z marek koncernu ma stanowić o jakości z zakresu bezpieczeństwa;)
Fakt, że przy "masowo" osiąganych wynikach 5 gwiazdkowych te cztery nie robią wrażenia, ale umówmy się, nie ma już pożywki dla portali internetowych czy gazet, które wykorzystując takie potknięcie jak w przypadku Lodgy (3 gwiazdki), robiły marce Dacia negatywny PR.

DrOzda - 2013-05-29, 10:46

Nie.
Wszystkie Dacie zawsze łapały się na 4 gwiazdki, tylko polityka marketingowa Renault powodowała takie a nie inne wyniki końcowe.
Czemu węższe zagłówki z Sandero dają lepsze rezultaty ochrony głowy ?
P.S. Nissan Evalia 3 gwiazdki hehe ale będzie hejt

Prezes - 2013-05-29, 10:48

Pomylili się jak nic. W sensie Ci w Renault. Ktoś przespał sprawę! Będą masowe zwolnienia! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No to na głównego kandydata na mój kolejny wózek wyrasta nowy Logan "MCV" :-D

Prezes - 2013-05-29, 10:49

DrOzda napisał/a:
Wszystkie Dacie zawsze łapały się na 4 gwiazdki,
Nie łapały się. Choćby ostatnio Lodgy.
DrOzda - 2013-05-29, 11:03

Ledwo się załapali w Sandero na 4 przez zbyt dobry zderzak przedni :) 2 % i byłyby 3 gwiazdki.

Lodgy miało 3 gwiazdki za ochronę pieszych i brak ESP:
http://www.euroncap.com/f...7e5b41529dc.pdf
Bezpieczeństwo pasażerów 4 gwiazdki , dzieci 5 gwiazdek i to według reguł na rok 2013.
Prezes: czy ty naprawdę kupujesz samochody sugerując się tylko gwiazdkami EuroNCAP ? Rozumiem że brak ESP zdyskwalifikował Dustera .....

BoloSr - 2013-05-29, 11:15

DrOzda napisał/a:
Ledwo się załapali w Sandero na 4 przez zbyt dobry zderzak przedni :) 2 % i byłyby 3 gwiazdki.

Lodgy miało 3 gwiazdki za ochronę pieszych i brak ESP:
http://www.euroncap.com/f...7e5b41529dc.pdf
Bezpieczeństwo pasażerów 4 gwiazdki , dzieci 5 gwiazdek i to według reguł na rok 2013.
Prezes: czy ty naprawdę kupujesz samochody sugerując się tylko gwiazdkami EuroNCAP ? Rozumiem że brak ESP zdyskwalifikował Dustera .....

toc Duster ma ESP :)

Prezes - 2013-05-29, 11:50

BoloSr napisał/a:
toc Duster ma ESP :)
Jak ja kupowałem nie miał. A jak szybciej zakręcałem to się mocno bujał i poczułem potrzebę mania ;-)

Gwiazdkami się nie sugeruję, ale jak słupki czy podłoga wnikają do wnętrza auta (Lodgy) to nie bardzo mi się to podoba. Wolę jak się takie rzeczy nie zdarzają.

DrOzda - 2013-05-29, 12:17

Zagłówki (i fotele) w Lodgy i Sandero wydają się być identyczne (ktoś potwierdzi?)
To skąd u licha taka różnica w ocenie ochrony kręgosłupa szyjnego ?
Może inaczej się testuję klasę miejską a inaczej MPV ?

laisar - 2013-05-29, 13:04

Brawo Dacia - NARESZCIE!!!

Tylko... dlaczego nie lodgy??? Akurat sandero wystarczyłyby oficjalne 3*, z "wirtualną" czwartą wszyscy-wiemy-jak-jest-mryg-oczkiem - natomiast wyniki (zwłaszcza pozagwiazdkowe) daćkowego minivana są po prostu strasznie, strasznie słabe jak na auto rodzinne. Może zatem jakiś lifting? Prooooszę? (:


DrOzda napisał/a:
inaczej się testuję klasę miejską a inaczej MPV ?

Metodologia jest ta sama, ale fizyka nie skaluje się dokładnie proporcjonalnie w każdym zakresie jednocześnie.


Trzeba zrobić analizę i uaktualnić porównanie ze starszymi modelami...


TSD - już widzę te flejmy w komciach w Onetowpodobnych miejscach, mniam! <<<:

DrOzda - 2013-05-29, 13:14

Jako Advocatus Diaboli Lodgy muszę zaprotestować przeciwko "wynikom pozagwiazdkowym"
Lodgy dostała po łapach za przednie słupki (choć inne samochody - jak rzeczone Sandero zachowują się tak samo - obejrzyjcie sobie jak wygląda dach w Sandero po zderzeniu czołowym) i za ten nieszczęsny tunel/podłogę za słabo zgrzaną zapewne (tak samo jak dzisiejszy Nissan Evalia z tego samego powodu dostał 68% za ochronę pasażerów i stąd 3 gwiazdki pomimo że ochronę dzieci i pieszych ma na 5 a systemy bezpieczeństwa na 4 ). I te zastrzeżenia zostały ujęte w 72% wyniku końcowym ochrony pasażerów co dawało 4 gwiazdki w tej kategorii (Sandero ma 80% i łapie się na 5).
I gdyby babcia miała wąsy i zrobiła inny kształt maski plus dołożyła ESP w standardzie to wtedy Lodgy dostałaby te 4 gwiadki mimo zastrzeżeń co do wytrzymałości konstrukcji.

Może arcyszonowny MOD przeniesie ten wontek na portal zamieszczając poniższą wklejkę? Jest w końcu co oblewać :)

laisar - 2013-05-29, 15:12

DrOzda napisał/a:
przeniesie ten wontek na portal zamieszczając poniższą wklejkę?

Zrobione - już wcześniej poprosiłem wątkotwórcę o rozwinięcie pierwszego postu dokładnie w tym celu (:

Dodałem jedynie przygotowaną przez Ciebie grafikę - dzięki!


(Do adwokatowania jeszcze się odniosę - ale zasygnalizuję, że nie całkiem tak to wszystko jest...).

radzio - 2013-05-29, 16:04

A czy na filmiku z badania ESC dwukrotny napis "ESC ON" jest właściwy? Jeden z przejazdów nie powinien być z wyłączonym ESC?
mekintosz - 2013-05-29, 19:01

Odnosze wrazenie, ze dodatkowa gwiazdka jest za ochrone pieszych oraz ESP w standardzie. Gniotliwosc karoserii nie odbiega od tej z Sandero 2008. Oczywiscie wynik 4 * to jest zawsze na plus ;-)
Dyziek - 2013-05-30, 06:38

to poprawcie jeszcze zabezpieczenie antykorozyjne i bede przeszczesliwy
maciek - 2013-05-30, 07:18

mógł by mi ktos pomóc znaleźć info na forum o tym że Sandero I ( z lepszym wyposażeniem) też miało 4 gwiazdki
mekintosz - 2013-05-30, 09:10

Sandero I w wersji 4 poduszki + napinacze pirotechniczne nie miało ESP ani sygnalizacji nie zapietych pasów. Inna maska, wiec moze to zadziałało na uzyskanie rzetelnych czterech gwiazdek zamiast witrualnych ;-) Mysle, ze Laisar niebawem przygotuje rzetelne porownanie crash testów sadero.
maciek - 2013-05-30, 10:51

nie mogę znaleźć nigdzie tego a chce włączyć się gdzie w pewną dyskusję ale muszę się podeprzeć dowodami
DrOzda - 2013-05-30, 12:55

http://www.euroncap.com/t...008/100340.aspx
znajdź przeliczniki punktów na gwiazdki na rok 2008 i już

laisar - 2013-05-31, 00:07

maciek napisał/a:
mógł by mi ktos pomóc znaleźć info na forum o tym że Sandero I ( z lepszym wyposażeniem) też miało 4 gwiazdki

Kompendium Dacii » Bezpieczeństwo Dacii » Sandero: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1399

Prezes - 2013-06-01, 19:47

W Raporcie Turbo powiedzieli, że były nowe testy zderzeniowe Captur, etc. i nowe Sandero, które zdobyło 4 gwiazdki, czy jedną mniej niż jej poprzednia wersja :mrgreen: z powodu braku ochrony pieszych i brakach w systemach bezpieczeństwa.. i inne tam dziennikarskie misz-masze. Wynikało z reportażu, że poprzednie Sandero miało 5 gwiazdek i jakość spada :mrgreen:
DD - 2013-06-11, 12:52

Prezes napisał/a:
Pomylili się jak nic. W sensie Ci w Renault. Ktoś przespał sprawę! Będą masowe zwolnienia! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wiesz, to teraz taka nowa polityka Renaulta: Sandero i Logan dostaja pozwolenie na 4 gwiazdki, ale za to cena bedzie wyzsza :mrgreen: ... i dlatego wlasnie ostatnio ich ceny zostaly podniesione :mrgreen: (od 03.06.2013).

mekintosz - 2013-08-24, 21:44

Spojrzcie na crash test capture. Mozna zastosowac odp materiały by sie nie skladały slupki A podczas zderzenia ani odkształcał dach. Klient oczywiscie za to musi renault zapłacic roznice w cenie sandero/captur.

http://www.euroncap.com/r...captur/519.aspx

http://www.euroncap.com/r...andero/517.aspx

r_lukas - 2013-08-26, 07:27

Wynik do przewidzenia. Imo dalej konstrukcja nośna jest taka sama i w aucie lżejszym, 4 gwiazdki były podobnie jak w 1 gen (z podobnym wyposażeniem - 4 poduchy) do zrobienia.
Niska masa 980 kg w stosunku do Captura 1180 kg, nie bierze się z nikąd... (oba auta segment b, blisko spokrewnione z Clio)

msciciel - 2013-11-01, 09:51

Patrzac na inne auta w ncap wychodzi ze gdyby nie brak sygnalizacji zapietych pasow na tylnich siedzeniach to byloby 5 gwiazdek.
eplus - 2018-11-17, 16:40

z fejsbuka:
macminer - 2018-12-07, 17:58

A tymczasem Jeep Wrangler ma 1 gwiazdkę: https://www.euroncap.com/.../Wrangler/34192
michele - 2018-12-11, 08:26

A wrzuć z tego roku wynik testu Sandero, bo ja widzę z 2013 roku, a pomiędzy 2013, a 2018 zmieniono sposób gwiazdkowania...
traks - 2018-12-11, 09:21

macminer napisał/a:
A tymczasem Jeep Wrangler ma 1 gwiazdkę: https://www.euroncap.com/.../Wrangler/34192


Osobiście niekoniecznie chciałbym mieć bliskie spotkane z Wranglerem, bo wbrew gwiazdką mógłby nie zauważyć że coś rozjechał :)

KliPer - 2018-12-11, 12:50

Michele ma rację.
0 wynika z przyjęcia innej metodologii punktacji. Tak samo 0 zaliczyła panda.

macminer - 2018-12-11, 14:09

KliPer napisał/a:
0 wynika z przyjęcia innej metodologii punktacji. Tak samo 0 zaliczyła panda.


O to mi niejako chodziło. Wydaje mi się, że testy NCAP poszły trochę w niewłaściwym kierunku. O ile parę lat temu gwiazdki odpowiadały poziomowi bezpieczeństwa w realnych sytuacjach drogowych, związanemu z samą konstrukcją auta, to teraz zbyt dużą wagę przywiązuje się do gadżetów i systemów aktywnych. Rozsądniej byłoby utrzymać punktację gwiazdkową przyznawaną za samą konstrukcję auta, natomiast wprowadzić dodatkową punktację w kategorii "bezpieczeństwo aktywne".

Czort - 2018-12-11, 20:23

A ten cały EURO NCAP nie jest sponsorowany przez VW? Byłoby to wtedy mało wiarygodne, od trzech lat nie zrobili testu Vesty która jest oferowana w całej europie, pewnie za dużo gwiazdek dostało, bo Bajaja to chętnie do testów wzięli.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group