DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Polski cennik Nowego Logana MCV2

laisar - 2013-07-05, 12:56
Temat postu: Polski cennik Nowego Logana MCV2
Pojawił się w końcu wyczekiwany cennik najnowszego modelu Dacii - logana kombi:

Access 1,2 16V 75: 33900

Ambiance 1,2 16V 75: 36600
Ambiance 1,2 16V 75 LPG: 40100
Ambiance 0.9 TCe 90: 41100
Ambiance 1,5 dCi 75: 44400

Laureate 1,2 16V 75: 41600
Laureate 1,2 16V 75 LPG: 45100
Laureate 0.9 TCe 90: 46100
Laureate 1,5 dCi 75: 49400
Laureate 1,5 dCi 90: 51900

Prezes - 2013-07-05, 13:04

Super! Jest Laureate 1,2 75 KM.
Domel2250 - 2013-07-05, 13:47

Szok! Po Dokerze myślałem, że już nie będzie takiej możliwości, na szczęście ktoś poszedł po rozum do głowy i mamy teoretycznie "najsłabszy " silniczek w topowej wersji wyposażenia :mrgreen:
ryjas - 2013-07-05, 14:47

Ceny sa dziwne.
Dopłata do MCV względem zwykłego Logana w laureacie 4200. W Ambiance 3700. a w Access równe 4000. Powinno byc chyba na równo?

Różnice między poszczególnymi wersjami tez inne. Między Acces a Laureatem jest 5000. A w Loganie 4500

Ogólnie rzecz biorąc ceny nie są złe, aczkolwiek specjalnie tanio nie jest:/ Tzn, nie ma zbytniej konkurencji na rynku, zeby porównywać ceny. Właściwie i Fabia i Clio sa droższe, ale praktyka pokazuje, że taką Fabię można dostać z dużym upustem i wtedy cena MCV-ki nie jest już taka mocno promocyjna.
Na clio tez bywają rabaty większe czy mniejsze, ale nawet pierwsza lepsza oferta: http://alcar-renault.otom...-C29706992.html powoduje, że jeśli ktoś nie musi mieć największego kufra na rynku, weźmie bardziej prestiżowe Renault. (Ten egzemplarz ma Media Nav i lakier metalik za co nawet w Laureacie trzeba dopłacić)

Pozostając przy Dacii. Za 44400 mamy Lodgy 1,6 Lauerate z 5 miejscami. Różnica w cenie tez niewielka:/

maciek - 2013-07-05, 16:57

ryjas napisał/a:
Na clio tez bywają rabaty większe czy mniejsze, ale nawet pierwsza lepsza oferta: http://alcar-renault.otom...-C29706992.html powoduje, że jeśli ktoś nie musi mieć największego kufra na rynku, weźmie bardziej prestiżowe Renault. (Ten egzemplarz ma Media Nav i lakier metalik za co nawet w Laureacie trzeba dopłacić)


Cena specjalna prezentowanego egzemplarza 48 500 zł brutto * !!!
* - Możliwość uzyskania dodatkowego rabatu w kwocie 2000 zł w momencie pozostawienia w rozliczeniu auta innej marki niż Renault
;-)

BogdanK - 2013-07-05, 22:17

maciek napisał/a:

* - Możliwość uzyskania dodatkowego rabatu w kwocie 2000 zł w momencie pozostawienia w rozliczeniu auta innej marki niż Renault
;-)

Czyli kupując nowego Logana Kombi, warto wcześniej kupić coś (czytaj "auto" na chodzie za np. 300 zł i zostawić w rozliczeniu nawet za 20 zł, bo dostaniemy rabat 2000 zł :-)

ryjas - 2013-07-05, 22:49

Ta promocja dotyczy Clio Grandtoura;) każdym razie 46500 zł z tym rabatem.
Laureate kosztuje 41500 do którego żeby zrównac wyposażenie trzeba dokupić conajmniej Media Nav za 950 zł, kierownice skórzaną za 310, koło zapasowe za 310 no kwestia lakieru (na zdjęciach jest metalik, ale w opisie lakier specjalny niemetal) jeśli go doliczyć to cena się robi baaardzo zbliżona.

laisar - 2013-07-05, 22:58

ryjas napisał/a:
Powinno byc chyba na równo?

Bo?

(Też ubolewam, że świat nie jest logiczny, ale był czas przywyknąć...).

ryjas napisał/a:
Za 44400 mamy Lodgy 1,6 Lauerate z 5 miejscami. Różnica w cenie tez niewielka:/

Takie podejście nie ma żadnego sensu - przecież nie każdy potrzebuje auta jak największego, dlatego niektórzy świadomie wybierają właśnie mniejsze modele.

ryjas napisał/a:
cena się robi baaardzo zbliżona [do Clio Grandtoura]

Cena zakupu to zdecydowanie nie wszystko jeśli chodzi o finanse...

czaju - 2013-07-06, 08:35

No i znowu śmiech na sali, samochód typu kombi i ani jednego silnika o mocy >100KM.
Marek1603 - 2013-07-06, 09:03

czaju napisał/a:
No i znowu śmiech na sali, samochód typu kombi i ani jednego silnika o mocy >100KM.


To jest chyba świadome działanie koncernu. Mocniejsze jednostki są zarezerwowane dla renault żeby nie robić konkurencji.
Przecież dacia ma tylko jeździć, a nie zasuwać.

czaju - 2013-07-06, 09:58

Ok, jednak w Lodgy pokusili się o dCI 110kM i TCE 115, słyszymy o Dusterze TCE 130.

Nie mówię że ma być coś mocnego w MCV, ale załadowana na wakacje MCV'ka, rodzina w modelu 2+2, w czasach gdzie, co jak co, ale autostrady nawet w Polsce są coraz częstszym zjawiskiem, no to myślę że właśnie taki silnik jak w Lodgy (przynajmniej w opcji Laureate, albo nawet zrobienia opcji Prestige i tam taki silnik) powinny się pojawić - nie popadajmy w zachwyt że 110KM spowoduje że ten samochód jest w stanie więcej niż po prostu komfortowo się turlać (przy pełnym załadunku), czyli dokładnie to do czego Dacia ma służyć...jak na drugą dekadę XXI w. to IMHO trochę obciach, byle tylko nie znowu *** EuroNCAP

A tu mocniejszy diesel (90KM) tylko w Laureate, cennik wybitnie zdominowany przez 75KM, które nawet w Sandero wymagają sporego wysiłku przy wzniesieniach, wyprzedzaniu etc.

laisar - 2013-07-06, 10:33

czaju napisał/a:
nie popadajmy w zachwyt że 110KM spowoduje że ten samochód jest w stanie więcej niż po prostu komfortowo się turlać

Do tego - zwłaszcza na autostradzie - to właśnie w zupełności wystarcza nawet 1,2 75 KM, a co dopiero TCe 90. "Więc po co przepłacać?" <;

Oczywiście, że byłoby lepiej, gdyby klient miał po prostu wybór - ale patrząc realistycznie to większe moce są potrzebne na zwykłych krajówkach (bo w mieście przecież też nie).

No i ostatnia sprawa to to, co napisał Marek1603 - o wewnętrznej konkurencji w Grupie Renault. Choć akurat także MSZ to jest bez sensu, bo raczej niewielu zainteresowanych dacią skusi się na renault czy nissana tylko dlatego, że tam są mocniejsze silniki - skoro jednocześnie trzeba dopłacić za dodatkowe "bajery"...

ryjas - 2013-07-06, 10:39

laisar napisał/a:
Bo?


Bo skoro w zwykłym Loganie i Sandero tak jest, to dlaczego nie miałoby tak być tutaj?

ryjas napisał/a:

Takie podejście nie ma żadnego sensu - przecież nie każdy potrzebuje auta jak największego, dlatego niektórzy świadomie wybierają właśnie mniejsze modele.


Oczywiście. Niekażdy potrzebuje vana, ale jeśli ktoś kupuje małe kombi to nie dlatego, że akurat lubi małe samochody, tylko chce możliwie tanie auto z dużym kufrem. A takim tez jest Lodgy. Tak jak pisałem, pozostaje kwestia spalania, która może mieć tutaj znaczenie.
Pozostaje tez kwestia niemierzalna czyli gust. Tego nie staram się podważać, bo każdy ma swój.
Różnica w cenie jest na tyle nieduża, że wątpię aby to auto zyskało równie duże grono nabywców co Lodgy (oferujące za podobne pieniądze znacznie więcej)

ryjas napisał/a:
Cena zakupu to zdecydowanie nie wszystko jeśli chodzi o finanse...


Oczywiście. Grandtour nie ma takiego kufra jak Clio. Ma tez pewnie trochę więcej miejsca nad głową z tyłu. Wnętrze wg mnie ładniejsze i lepiej wykonane w Clio. Poza tym te auta są dosć zbliżone;) Estetyka (przynajmniej w mojej ocenie) i prestiż stoją po sronie Renault i dlatego majac do wydanie circa 45 tys na małe kombi brałbym Clio.

laisar - 2013-07-06, 10:56

ryjas napisał/a:
dlaczego nie miałoby tak być tutaj?

A dlaczego miałoby być? Przecież te ceny i tak są luźno związane z rzeczywistymi kosztami - ustalając je, firmy nawet bardziej patrzą na konkurencję (w tym, j.w., wewnętrzną).

Jeszcze raz: też uważam, że byłoby miło, gdyby to wszystko było spójne i logiczne. Ale nigdy nie było, nie jest i zapewne nigdy nie będzie - więc po prostu nie rozumiem Twojego zdziwienia...


ryjas napisał/a:
A takim [autem] tez jest Lodgy

Podobnym - ale innym. I to na tyle, że część ludzi je odrzuca "bo za duże". A mieć tysiąc, a nie mieć tysiąca - to już dwa tysiące (((;


ryjas napisał/a:
Estetyka (przynajmniej w mojej ocenie) i prestiż stoją po sronie Renault

Pisałem: "finanse" - czyli np przeglądy, części, naprawy...

Kupno auta to początek wydatków - a "estetyka i prestiż" zazwyczaj kosztują więcej także w użytkowaniu.


Ważne, że jest wybór [:

czaju - 2013-07-06, 11:57

Cytat:
Do tego - zwłaszcza na autostradzie - to właśnie w zupełności wystarcza nawet 1,2 75 KM, a co dopiero TCe 90. "Więc po co przepłacać?" <;


Taaa... przy włączonej klimie i masie >= dmc już sobie wyobrażam zatłoczony pas wjazdowy, albo ominięcie zepsutej ciężarówki na prawym pasie... Naprawdę komfortowe wachlowanie lewarkiem skrzyni biegów i dożynanie samochodu. Myślę że nie jestem jedynym który uważa, że 1.4 8v było elastyczniejsze od 1,2 16v, a i tylko z czwórką dorosłych osób na pokładzie Sandero o dynamicznej jeździe bez wchodzenia na obroty można było pomarzyć.
Nie kwestionuje sensu silnika 1.2 jako takiego, ale to trochę jak zrobić lamborghini z silnikiem z poloneza. Owszem pojedzie, tylko po co? Po co mi bagażnik, który jak zapakuje, solidnie będzie mi przeszkadzać przy normalnej jeździe. Po co mi funkcjonalność, która zadziała tylko wtedy jak nie będę jechał pod wiatr...
1.2 16v ma sens w Loganie zwykłym, w Sandero, ale w MCV brzmi co najmniej dziwnie, szczególnie, żeby 75KM uznać za wartość bazową - niech będzie, ale i tak podziwiam kogoś kto zdecyduje się na wersję Laureate z 1.2v... W taki właśnie sposób Dacia zyska nieprzychylne opinie, o głośnej pracy, niechętnie wchodzącym na obroty silniku, ogólnie męczącym samochodzie. Ciężko dopatrywać się jakiegokolwiek sensu, kiedy te silniki stosowane są w innych samochodach tej marki, nie są jakimś cudem technologicznym. Osobiście gdybym miał wybierać Lodgy vs MCV wybrałbym Lodgy, bo to aktualnie najlepiej dopasowany pod moje gusta model Dacii (w kwestii wyposażenia, silników, wyglądu wnętrza, czy ilości pasażerów których mogę zapakować do wnętrza).

bebe - 2013-07-06, 12:38

czaju napisał/a:
1.2 16v ma sens w Loganie zwykłym, w Sandero, ale w MCV brzmi co najmniej dziwnie, szczególnie, żeby 75KM uznać za wartość bazową - niech będzie, ale i tak podziwiam kogoś kto zdecyduje się na wersję Laureate z 1.2v...

Weź pod uwagę, że nowa MCV ma więcej wspólnego z sedanem niż stara MCV, która więcej wspólnego miała z C-130. :] W nowej MCV masz po prostu trochę większy bagażnik, podczas gdy w stara była dużo dłuższa, wyższa, a na pokład wchodziły dwie dodatkowe osoby. Po prostu w starej MCV, jeśli ktoś się upierał jeździć z pełnym ładunkiem (700 kg ładowności), 1,6 16v pozwalał zachować resztki godności. ;) Zgaduję, że w nowej MCV ładowność będzie jednak normalna, o oporze powietrza nie wspominając, stąd 75 KM wystarczy.

Ja oczywiście wolałbym 5,6 V8, ale nie można mieć wszystkiego. :)

laisar - 2013-07-06, 15:11

czaju napisał/a:
wachlowanie lewarkiem skrzyni biegów

Po to właśnie jest, nie?

czaju napisał/a:
bez wchodzenia na obroty można było pomarzyć

Taka konstrukcja.

czaju napisał/a:
trochę jak zrobić lamborghini z silnikiem z poloneza

Oprócz 1.2 75 przecież są inne silniki do wyboru - może też niczego nie urywają, ale wybór jest, a to najważniejsze.

czaju napisał/a:
W taki właśnie sposób Dacia zyska nieprzychylne opinie
.
"Widziały gały co brały" - czniam opinie wynikające z własnego niewłaściwego wyboru.

czaju napisał/a:
najlepiej dopasowany pod moje gusta

MCV-2 na pewno też będzie miała swoich fanów, nawet z 1.2 [:

Marmach - 2013-07-06, 16:20

A może ktoś będzie potrzebował MCV 2 do przewożenia proszków do prania z Tysiącletniej Rzeszy do Polski, autostradą - wtedy 1.2 16v w zupełności mu wystarczy :D

laisar napisał/a:
Oprócz 1.2 75 przecież są inne silniki do wyboru - może też niczego nie urywają, ale wybór jest, a to najważniejsze.


Tak naprawdę chyba tylko ten diesel 75KM jest trochę od czapy - bo ani on tani, ani mocny (jak do kombi), ani tani w naprawie - a dopłata w stosunku do 1.2 16v olbrzymia.

Marek1603 - 2013-07-06, 18:48

Powiem tak.
Są osoby które w Lodgy będą chciały 1,6 8V tak jak ja jeżeli za rok będzie jeszcze dostępny ten silniczek.
Więc Czaju sam rozumiesz są różni klienci i auto nie służy do jeżdżenia tylko po autostradzie z prędkościami np 160. Wolę po prostu prostą i sprawdzoną jednostkę pod maską, a nie torpedę. ;-)

Marek - 2013-07-06, 21:37

Ja też byłem pewny, że będzie tam silnik 1.5dCi 110KM lub TCe 115.
Przy jeździe próbnej, w której miałem możliwość jazdy Loganem (sedan) z silnikiem 1.2 dealer od początku mówił żeby się nie sugerować jego możliwościami i na wszelki wypadek załatwił także na jazdę próbną Sandero z silnikiem 1.5dCi żebyśmy się nie rozmyślili. Jak dla mnie trzeba się liczyć, że kombi jest potrzebne osobom z większą rodziną, więc silnik 1.2 nie sprawdzi się, gdy będzie trzeba pokonywać setki km w samochodzie załadowanym prawie maksymalnie.
Jak dla mnie Logan z silnikiem 1.5 dCi 90KM z dwoma osobami na pokładzie i bagażami demonem przyspieszenia nie jest, ale cena rekompensuje to :mrgreen: .
Może dodadzą w przyszłości mocniejszy silnik, ale patrząc się na realia to i tak najwięcej będzie schodziło samochodów z silnikiem 1.2.
Na tym polega polityka Renault żeby zmusić osoby, które potrzebują samochód na wyjazdy lub do jazdy poza miastem na kupno ich samochodów. Ja i tak kibicuję Dacii i mam nadzieję, że dalej będzie się tak szybko rozwijać.

mekintosz - 2013-07-07, 08:15

Dla fetyszystow sprawdzonych trwałych rozwiązań nowy mcv powinien się pojawić z 1.6 8v lub lepiej 16v jak dusterze. Tce 90 w sam raz do sandero . Diesel 90km powinien wystarczyć ale to koszt odpowiednio więcej. Część osób wiadomo ropy nie trawi pod maska z różnych powodów.
DD - 2013-07-07, 11:24
Temat postu: Re: Polski cennik Nowego Logana MCV2
laisar napisał/a:
Pojawił się w końcu wyczekiwany cennik najnowszego modelu Dacii - logana kombi:

Access 1,2 16V 75: 33900

Ambiance 1,2 16V 75: 36600
Ambiance 1,2 16V 75 LPG: 40100
Ambiance 0.9 TCe 90: 41100
Ambiance 1,5 dCi 75: 44400

Laureate 1,2 16V 75: 41600
Laureate 1,2 16V 75 LPG: 45100
Laureate 0.9 TCe 90: 46100
Laureate 1,5 dCi 75: 49400
Laureate 1,5 dCi 90: 51900

A gdzie sie pojawil, jesli wolno mi spytac ;-) , cennik nowego Logana MCV? Bo na stronie dacia.pl odnosnie MCV2 nic nowego od ok. 4-ech miesiecy, a wiec rowniez cennika brak.

mekintosz napisał/a:
Dla fetyszystow sprawdzonych trwałych rozwiązań nowy mcv powinien się pojawić z 1.6 8v lub lepiej 16v jak dusterze.

Zgadzam sie, no powiedzmy 1.6 8V jako silnik postawowy w MCV2, a 1.6 16V jako ten drugi, mocniejszy. Coz, fajnie czasami sobie pomarzyc...

Cendra - 2013-07-07, 15:32

Kiedyś marzyli o czymś więcej niż 1.6 16v a teraz o coś więcej niż 1.2 16v... Przy kolejnym modelu będzie benzyna ponad 0.9 poj.? ;)
Cena 1.2 na wypasie atrakcyjna, ale jestem ciekaw jak to będzie jeździć...

Marek1603 - 2013-07-07, 20:24

Cendra napisał/a:
ale jestem ciekaw jak to będzie jeździć...


Jak to się mówi "dwójka i krajem" ;-) :mrgreen: :mrgreen:

DD - 2013-07-07, 20:53

Marek napisał/a:
Jak dla mnie trzeba się liczyć, że kombi jest potrzebne osobom z większą rodziną, więc silnik 1.2 nie sprawdzi się, gdy będzie trzeba pokonywać setki km w samochodzie załadowanym prawie maksymalnie.

Zeby to chociaz bylo 1.2, ale to jest raczej 1.1, w najlepszym razie 1,15. No, ale nigdy nie jest tak zle, zeby nie moglo byc gorzej :mrgreen: - wcale nie zdiwilbym sie, gdyby za kilka lat podstawowym silniczkiem byl jakis dwucylindrowy 0.7TCe 75 (75 KM) :mrgreen: . Na dodatek z "regulacja" luzow zaworowych dokonywana za pomoca wymiany calych popychaczy na takie o odpowiedniej dlugosci. Ech, za kilka lat stare/sprawdzone czterocylindrowe silniki benzynowe bez doladowania beda juz chyba tylko w... chinczykach.

laisar - 2013-07-07, 21:57

DD napisał/a:
za kilka lat stare/sprawdzone czterocylindrowe silniki benzynowe bez doladowania beda juz chyba tylko w... chinczykach.

Wręcz przeciwnie! Miejmy nadzieję, że wtedy już w ogóle - nawet w chińczykach - nie będzie żadnych bezsensownych, idiotycznych i beznadziejnych spalinówek...

DD - 2013-07-07, 23:19

... równie dobrze możemy mieć nadzieję, że za kilka lat nówki Logany MCV2 (czy 3), będą do kupienia w hipermarketach w cenie 3000 Euro/szt.
krzychosz - 2013-07-08, 06:50
Temat postu: Re: Polski cennik Nowego Logana MCV2
laisar napisał/a:
Pojawił się w końcu wyczekiwany cennik najnowszego modelu Dacii - logana kombi:


Czy mozna prosic o zrodlo? Nie ma tego na stronie www.dacia.pl

Pozdrawiam forumowiczow.
krzychosz

Marek1603 - 2013-07-08, 07:15
Temat postu: Re: Polski cennik Nowego Logana MCV2
krzychosz napisał/a:

Czy mozna prosic o zrodlo?


Źródło Laisar i lepiej nie wiedzieć skąd to ma. ;-) :mrgreen:

laisar - 2013-07-08, 08:55

Ależ tym razem (; to żadna tajemnica - źródłem jest salon, cennik został rozesłany do sprzedawców, niektórzy chętnie się dzielą informacjami...



@DD: Ja bym wcale nie chciał, żeby tyle kosztowały - bo to by oznaczało, że albo kogoś łupią za jego pracę (np małe chińskie rączki), albo materiały są marne, albo trwa wojna dumpingowa...

No, chyba że uległ by zmianie cały paradygmat ekonomiczny - ale wtedy raczej wszystko wyglądałoby jeszcze inaczej.

W każdym razie szanse na rozsądne źródło energii elektrycznej są MSZ większe - nawet nie licząc na jakieś super przełomowe odkrycie już jutro [:

DD - 2013-07-08, 13:03

Co bedzie za lat X, to sie okaze, ale poki co naped elektryczny we wspolczesnej postaci to MSZ syf malaria (maly zasieg, na domiar zlego dosc dlugie "tankowanie", bardzo wysoki koszt akumulatorow i ich cialgle, stopniowe starzenie/zuzywanie sie, rowniez gdy sie nie jezdzi).
laisar - 2013-07-08, 13:15

Napęd elektryczny jest genialny - prosty, z wspaniałymi osiągami, niemal niezawodny.

To tylko aku rzeczywiście do bani d:

Czyli odwrotnie, niż w spalinówkach - silniki to od strony technicznej kretyństwo, syf, muł i rozwiązywanie setek problemów, uprzednio w pocie czoła stworzonych. Jedyne co je ratuje, to jakie takie opanowanie paliw do nich: śmierdzących, kopcących i trujących. Po prostu przyzwyczailiśmy się do nich, bo współczesne akumulatory wcale nie są lepsze.

DD - 2013-07-08, 14:10

A poniewaz nie nie ma sensu rozpatrywac silnikow w oderwaniu od aspektow paliwa/"paliwa" do nich, to naped elektryczny we wspolczesniej postaci rynkowej jest do bani. Co bedzie za lat X zobaczymy...

czaju napisał/a:
Myślę że nie jestem jedynym który uważa, że 1.4 8v było elastyczniejsze od 1,2 16v,

Tu nie ma nic do uwazania ;-) , tak po prostu rzeczywiscie jest :-) . Pisalem o tym tutaj.

Rysiob - 2013-07-10, 15:13

Logan MCV2 faktycznie nie jest aż taki pojemny i funkcjonalny jak MCV1, ALE to po prostu normalne kombi klasy B. Nie, niezbyt normalne, bo kufer jest jednak gigantyczny (następna w kolejce jest Octavia, jeśli chodzi o możliwości bagażnikowe). W każdym razie to po prostu zwyczajne kombi, które znajdzie swoich klientów, dla których Lodgy jest za duża (uwierzcie mi, sa ludzie, dla których Uno było za duże do manewrowania...), Dokker zbyt dostawczy, a Logan/Sandero mają za mały bagażnik. To taki złoty środek.

41k za Laureata 1.2 to dobra cena i myślę, że we flotach to auto narobi trochę zamieszania. Nie wiem czy akurat w polskich flotach, ale na Zachodzie będzie szła. Zwłaszcza, ze jest to dużo tańsze auto niż ulubienice flotowców (Octavia, Focus, Astra), a praktyczniejsze niż np. Fabia czy Clio.

BogdanK - 2013-07-11, 00:55
Temat postu: Re: Polski cennik Nowego Logana MCV2
laisar napisał/a:

Laureate 1,5 dCi 90: 51900

Czyli nie tak tanio. Nowe Renault Megane Grandtour (kombi z silnikiem benzynowym 1,6 16V 110 KM) w promocji kosztuje 57700 zł (i jest to seria limitowana Style Edition, z dobrym wyposażeniem w serii, m.in. klima, itd.). Piszę o tym, bo często czytam, że Dacia "tak ma" lub "taka jest" bo to tanie auto. Tani jest tylko Logan / Sandero w wersji Access, bo za cenę wersji Ambiente, to można mieć już w promocji nową Fabię z klimą (a na nową Dacię raczej promocji cenowej nie ma).

P.S. Sorry za offtop.

Prezes - 2013-07-11, 07:42

BogdanK napisał/a:
Czyli nie tak tanio. Nowe Renault Megane Grandtour (kombi z silnikiem benzynowym 1,6 16V 110 KM) w promocji kosztuje 57700 zł
Ale benzyna. Porównać trzeba 1.5 dCi.
DD - 2013-07-11, 11:16
Temat postu: Re: Polski cennik Nowego Logana MCV2
BogdanK napisał/a:
Piszę o tym, bo często czytam, że Dacia "tak ma" lub "taka jest" bo to tanie auto. Tani jest tylko Logan / Sandero w wersji Access, bo za cenę wersji Ambiente, to można mieć już w promocji nową Fabię z klimą (a na nową Dacię raczej promocji cenowej nie ma).

Dacie sa tanie, ale w wersjach golas. Wiec albo sie delikwent zadowoli golasem, albo przestaje byc tanio.

BTW Jest juz w koncu cennik MCV2 oficjalnie na dacia.pl

laisar - 2013-07-11, 16:26


"Widziałem białego wieloryba, kapitanie!".


Floty już czekają.


"A to płetwal błękitny".


Całkiem zgrabny tyłeczek.


Obiekt zazdrości dusterowców - wypasiona roleta z półką!


(Pierwsze 2 szt. w PL - na razie dla dziennikarzy; salonowe demówki prawdopodobnie dopiero w drugiej połowie sierpnia).

Cendra - 2013-07-11, 16:36

Jakoś "ciężko" wygląda ta listwa z napisem na kalpie bagażnika (szczególnie w białym)...
Marek1603 - 2013-07-11, 16:46

Kurde jak na razie ładniutki.
laisar - 2013-07-11, 16:51

Tylko że to on się powinien nazywać lodgy, a obecna lodgy - MCV2...

Cendra napisał/a:
Jakoś "ciężko" wygląda ta listwa z napisem na kalpie bagażnika (szczególnie w białym)...

Na żywo jest lepiej - choć oczywiście dalej to kwestia gustu.

Marek1603 - 2013-07-11, 19:14

No właśnie. Święta prawda.
maciek - 2013-07-11, 20:20

Cennik + co w wyposażeniu + dane techniczne ;-)
http://dacia.pl/media/Log...18/AM13_LM2.pdf

BogdanK - 2013-07-11, 22:15

Logan MCV bardzo ładny, wersja Access w przystępnej cenie :-) (ale wstrzymam się z zakupem do chwili, kiedy do tej wersji będzie można dokupić samą klimatyzację - więcej mi nie potrzeba).
Prezes - 2013-07-12, 08:20

Dziękować za foty. Nazwa MCV pasuje - przodki te same i znów kombi ładniejsze od sedana - a to nie lada wyczyn dla samochodu :mrgreen:
ryjas - 2013-07-12, 13:20

Na szczęscie w podstawie sa zagłówki na tylnej kanapie. W Autoszmacie w teście napisali że ich nie ma i co ciekawe na zdjęciach ich nie było. Bałem się ze komuś padło na głowę.

Brakuje pakietu modularnosć który zawierałby regulacje fotela i kolumny kierownicy w wersji Ambiance.

Marmach - 2013-07-12, 19:08

Prezes napisał/a:
znów kombi ładniejsze od sedana - a to nie lada wyczyn dla samochodu

Moim zdaniem przynajmniej w przypadku Logana I wynikało to nie ze szczególnej urody MCV, tylko poważnej brzydoty sedana ;P

DD - 2013-07-15, 12:07

BogdanK napisał/a:
ale wstrzymam się z zakupem do chwili, kiedy do tej wersji będzie można dokupić samą klimatyzację

To mozesz sobie dluuugo czekac ;-) .

Marmach napisał/a:
w przypadku Logana I wynikało to nie ze szczególnej urody MCV, tylko poważnej brzydoty sedana ;P

Otoz to :-) !

Marek - 2013-07-15, 17:05

Prezes napisał/a:
Dziękować za foty. Nazwa MCV pasuje - przodki te same i znów kombi ładniejsze od sedana - a to nie lada wyczyn dla samochodu :mrgreen:

Kwestia gustu. Mi bardziej podoba się mój sedan od MCV.

Marmach - 2013-07-15, 18:08

Marek napisał/a:
Kwestia gustu. Mi bardziej podoba się mój sedan od MCV.

Bo MCV też jest brzydkie, więc trudno zdecydować ;) No i właśnie, to kwestia gustu.

Chociaż stare logany i sandero łączy fakt, że wszystkie są trochę cofnięte w czasie i przez to emerycko-niemodne. Więc o żadnej nie można powiedzieć że jest ładna, chyba że się komuś gust nie zmienia w czasie ;P

BogdanK - 2013-07-15, 23:24

DD napisał/a:
BogdanK napisał/a:
ale wstrzymam się z zakupem do chwili, kiedy do tej wersji będzie można dokupić samą klimatyzację

To mozesz sobie dluuugo czekac ;-) .

Może nie tak długo, wysłałem do Szefostwa Dacii (RP) w Polsce maila z propozycją - jak zwiększyć 3-krotnie sprzedaż Dacii w Polsce? Podpowiedziałem Im, żeby zrobili możliwość dokupienia do wersji Access samej klimatyzacji. Teraz czekam w spokojności na ruch z Ich strony :-)

ZbujMadej - 2013-07-21, 21:52
Temat postu: Czyżby pierwsza Dacia Logan MCV na rynku do sprzedaży /
http://otomoto.pl/dacia-l...-C29961454.html


Może nie w tym wyposażeniu, może nie w tym kolorze, ale chcę taką :) Jak dla mnie Laureate 1.2 + czujnik parkowania, szyby elektryczne z tyłu i koło zapasowe. Więcej mi do szczęścia nie trzeba. Czekam na demówkę w Gdańsku, Elblągu lub Olsztynie. Muszę zobaczyć bagażnik z bliska ;D

orzeszek2 - 2013-07-30, 06:51
Temat postu: Re: Czyżby pierwsza Dacia Logan MCV na rynku do sprzedaży /
ZbujMadej napisał/a:
http://otomoto.pl/dacia-logan-nowy-mcv-laureate-1-2-75km-lpg-C29961454.html


Może nie w tym wyposażeniu, może nie w tym kolorze, ale chcę taką :) Jak dla mnie Laureate 1.2 + czujnik parkowania, szyby elektryczne z tyłu i koło zapasowe. Więcej mi do szczęścia nie trzeba. Czekam na demówkę w Gdańsku, Elblągu lub Olsztynie. Muszę zobaczyć bagażnik z bliska ;D



Nawet dają podgrzewane i regulowane lusterka o kurcze, da się takie zamontować w starszych loganach bez dużych zmian?
Tylko dlaczego wciąż dają takie słabe silniki dla kombi?

Prezes - 2013-07-30, 07:33

orzeszek2 napisał/a:
Tylko dlaczego wciąż dają takie słabe silniki dla kombi?
Dlaczego słabe? Jak ktoś musi wozić ciężary to dCi weźmie, jak nie to benzynkę. Jeździ? Jeżdzi! "I to bez kunia" :mrgreen:
Bopczyk - 2013-07-31, 12:26

Jak to bez kunia! Z kuniem, tylko mechanicznym ;D
orzeszek2 - 2013-07-31, 19:43

Prezes napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
Tylko dlaczego wciąż dają takie słabe silniki dla kombi?
Dlaczego słabe? Jak ktoś musi wozić ciężary to dCi weźmie, jak nie to benzynkę. Jeździ? Jeżdzi! "I to bez kunia" :mrgreen:


A jak chcesz pociągnąć małą przyczepę kempingową to ci kunia będzie za mało.

maciek - 2013-07-31, 19:55

orzeszek2 napisał/a:
Prezes napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
Tylko dlaczego wciąż dają takie słabe silniki dla kombi?
Dlaczego słabe? Jak ktoś musi wozić ciężary to dCi weźmie, jak nie to benzynkę. Jeździ? Jeżdzi! "I to bez kunia" :mrgreen:


A jak chcesz pociągnąć małą przyczepę kempingową to ci kunia będzie za mało.


Cytat:
Stara mądrość mówi, że kiedy odkryjemy, iż padł koń, na którym jedziemy, najlepszym wyjściem jest z niego zsiąść. Jednakże w ekonomii znane są również inne strategie. Między innymi:
1. Kupno mocniejszego bata.
2. Zmiana jeźdźca.
3. Zapewnienia typu „Zawsze jeździliśmy w ten sposób na koniu.”
4. Zwołanie komisji do zbadania konia.
5. Organizowanie delegacji mających na celu sprawdzenie, jak gdzie indziej jeździ się na martwych koniach.
6. Opracowanie standardów dotyczących jazdy na martwych koniach.
7. Zatrudnienie psychologa mającego przywrócić martwemu koniowi chęć do jazdy.
8. Szkolenie dla pracowników w celu podniesienia ich zdolności jeździeckich.
9. Analiza sytuacji martwych koni w dzisiejszym otoczeniu.
10. Zmiana norm, dzięki której koń nie zostanie uznany za martwego.
11. Zatrudnienie podwykonawców mających ujeżdżać martwego konia.
12. Zebranie wielu martwych koni w celu zwiększenia szybkości.
13. Ogłoszenie, że żaden koń nie jest zbyt martwy.
14. Przeznaczenie dodatkowych środków na zwiększenie wydajności konia.
15. Przeprowadzanie analizy rynku mającej wykazać, czy podwykonawcy mogą ujeżdżać tego konia taniej.
16. Kupno produktu mającego sprawić, że martwy koń będzie biegał szybciej.
17. Ogłoszenie, że koń jest teraz: lepszy, tańszy i szybszy.
18. Przeprowadzenie badań nad sposobami wykorzystania martwych koni.
19. Dostosowanie wymagań wydajności martwych koni.
20. Ogłoszenie, że przy produkcji tego konia, koszt był zmienną egzogeniczną.
21. Uznanie obecnego stanu konia za standard.
22. Awansowanie konia na stanowisko kierownicze.

Prezes - 2013-07-31, 20:45

maciek, :lol: :lol: :lol:
ZbujMadej - 2013-08-10, 20:59

Czy już wiadomo kiedy pojawią się wersje demo MCV w salonach ? W którymś temacie kolega Laisar wspominał bodajże o połowie sierpnia.
mekintosz - 2013-08-10, 22:09

Na wrzesniowy piknik daci na Puławskiej maja miec nowego logana mcv.
bebe - 2013-08-11, 17:47

Tydzień temu byłem na Puławskiej i w połowie sierpnia mają być.
Ircys - 2013-08-12, 15:33

http://otomoto.pl/dacia-l...-C29961454.html

Pozdrawiam

ZbujMadej - 2013-08-12, 18:07

Pojawiła się 21 lipca, jedna z dwóch w Polsce obecnie (?). Mam za daleko do salonu :)
bebe - 2013-08-12, 19:25

Może by się wybrać po długim weekendzie na klubowe macanie nowego modelu? ;) (Nie do Siedlec oczywiście, tam jedzą ludzi. :> )
ZbujMadej - 2013-08-20, 21:25

Ponieważ u nas nadal nie ma Logana MCV 2 przeglądałem strony niemieckie i natrafiłem na ciekawostkę...
Czy włączniki tylnych szyb będą w tunelu środkowym hamulca ręcznego ?!?

http://suchen.mobile.de/a...ories=EstateCar

Zdjęcie numer 12.... co za geniusz to wymyślił ?! Przy zapiętych pasach to chyba "palcyma-u-stopy" będę przełączał. Tego to nawet w autach marki TATA nie grali :D

bebe - 2013-08-20, 21:49

ZbujMadej napisał/a:
Czy włączniki tylnych szyb będą w tunelu środkowym hamulca ręcznego ?!?

To teraz usiądź może... :) Tak jest we wszystkich Daciach. :] Z tym, że do tej pory przełączniki były w tej zaślepce na samym dole (widocznej na zdjęciu) i kolidowały z dedykowanym podłokietnikiem, a teraz najwyraźniej jest już kultura i można mieć jednocześnie podłokietnik i elekstryczne szyby z tyłu. :]

laisar - 2013-08-21, 00:36

bebe napisał/a:
Może by się wybrać po długim weekendzie na klubowe macanie nowego modelu? ;)

Jestem za! (:

ZbujMadej - 2013-08-21, 20:32

Muszę zobaczyć na żywo te przełączniki do szyb z tyłu, bo moja wyobraźnia szwankuje i, wg mnie, każda manipulacja przy tylnich szybach powinna skończyć się złamaniem kręgosłupa :mrgreen:
Jak mnie nie przekonacie, to nie ma siły - będę zamawiał korby :-?

Czy blokada szyb otwierania dotyczy wszystkich, czy tylko tylnich, ewentualnie wszystkich poza szybą kierowcy ?

maciek - 2013-08-21, 20:52

bebe napisał/a:
Tak jest we wszystkich Daciach. :]


http://nooooooooooooooo.com/


W Lodgy jest jak autach cywilizowanych ;-) czyli jak nie w Daciach :-D

boboo - 2013-08-21, 20:53

bebe napisał/a:
Tak jest we wszystkich Daciach

Masz na myśli Dacie czy Logany?
Bo w Lodgy są normalnie w drzwiach. Kierowca ma 4 plus blokada tylnych i w reszcie drzwi po jednym.

bebe - 2013-08-22, 01:43

ZbujMadej napisał/a:
Muszę zobaczyć na żywo te przełączniki do szyb z tyłu, bo moja wyobraźnia szwankuje i, wg mnie, każda manipulacja przy tylnich szybach powinna skończyć się złamaniem kręgosłupa :mrgreen:

Nie, siedząc normalnie na fotelu bez problemu sięga się za tunel do przełączników. Nie wiem, czy tak samo bezproblemowo będzie z podłokietnikiem, ale podejrzewam, że bez tragedii. Trochę gorzej jest z pasażerami drugiego rzędu siedzeń - w Prawdziwej MCVce na przykład drugi rząd siedzeń jest stosunkowo wysoko i pasażer musi się konkretnie złamać, żeby sięgnąć do przełączników.

boboo napisał/a:
bebe napisał/a:
Tak jest we wszystkich Daciach

Masz na myśli Dacie czy Logany?
Bo w Lodgy są normalnie w drzwiach. Kierowca ma 4 plus blokada tylnych i w reszcie drzwi po jednym.

Miałem na myśli Dacie, bo podobnie jest w Dusterze, starych Loganach, Sandero i najwyraźniej w nowym Loganie/Sandero również. Zapomniałem, że w Lodgy/Dokkerze jest normalnie, dzięki za sprostowanie.

maciek - 2013-08-30, 09:59

http://www.forum-auto.com...jet5402-910.htm
trochę zdjęć MCV

ZbujMadej - 2013-08-30, 20:41

Dzięki za zdjęcia. Teraz widzę, jaka jest różnica pomiędzy regulacją tylnich szyb z podłokietnikiem i bez niego :D
No i coraz bardziej przekonuję się do czarnej MCV-ki, którą chciała by żona. Osobiście bardziej podoba mi się niebieski lub czerwony, Dziwne, co ? Przecież to powinno być odwrotnie, że ja chciałbym czarny, a żona "inne" kolory :D

Prezes - 2013-08-31, 09:21

Widziałem na placu czarną i niebieską. Niebieska lepiej wygląda (jak dla mnie). Niestety białej nie widziałem, a ze zdjęć ta by mi najbardziej pasowała, ale to CHYBA, bo póki się nie zobaczy..
DD - 2013-09-03, 04:28

maciek napisał/a:
http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet5402-910.htm
trochę zdjęć MCV

Fajnie sie prezentuje ten czarny Logan MCV2 :-) . Swoja droga, dobrze ze przeniesli kolo zapasowe do bagaznika.

Louis79 - 2013-09-13, 07:19
Temat postu: NOWY MCV POLSKIE CENY
http://moto.onet.pl/premi...skie-ceny/pzztc
BoloSr - 2013-09-13, 07:36
Temat postu: Re: NOWY MCV POLSKIE CENY
Louis79 napisał/a:
http://moto.onet.pl/premiery/dacia-logan-mcv-w-salonach-polskie-ceny/pzztc

toc cennik jest na stronie dacia :)

canoe - 2013-09-13, 09:07

DD napisał/a:
Marek napisał/a:
Jak dla mnie trzeba się liczyć, że kombi jest potrzebne osobom z większą rodziną, więc silnik 1.2 nie sprawdzi się, gdy będzie trzeba pokonywać setki km w samochodzie załadowanym prawie maksymalnie.

Zeby to chociaz bylo 1.2, ale to jest raczej 1.1, w najlepszym razie 1,15. No, ale nigdy nie jest tak zle, zeby nie moglo byc gorzej :mrgreen: - wcale nie zdiwilbym sie, gdyby za kilka lat podstawowym silniczkiem byl jakis dwucylindrowy 0.7TCe 75 (75 KM) :mrgreen: . Na dodatek z "regulacja" luzow zaworowych dokonywana za pomoca wymiany calych popychaczy na takie o odpowiedniej dlugosci. Ech, za kilka lat stare/sprawdzone czterocylindrowe silniki benzynowe bez doladowania beda juz chyba tylko w... chinczykach.


Brak silnika 1.6 to porazka.
W cenie do 50.000 mamy jeszcze Astrę H kombi z 1.6 115KM. Pewne blachy i sprawdzony silnik, w ktorym nie ma co sie zepsuć. Dacia z klima, metalikiem, + audio i gorszym silnkiem 1.2 wychodzi prawie tak samo. W Astrze normalne zawieszenie i jazda 150-160km/h po autostradzie jest bezpieczna i silnik jeszcze normanie pracuje.

Prezes - 2013-09-13, 09:16

canoe napisał/a:
W cenie do 50.000 (..)

A w cenie do 60.000? Tu full opcja 42 tysie. i z systemem głośnomówiącym i dzięki 1.2 mniej spali niż astra. 8.000 PLN to duża różnica w cenie. A za 50.000 jest to diesel. MCV nie ma konkurencji, co najwyżej ktoś na Rapida może się skusić, bo ten ma niby 550 litrów bagażnika, a teraz dają duże rabaty i w granicach 42.000 da się coś fajniejszego wyhaczyć.
Aż się przejadę kiedyś to obejrzeć.

canoe - 2013-09-13, 10:01

Prezes napisał/a:
canoe napisał/a:
W cenie do 50.000 (..)

A w cenie do 60.000? Tu full opcja 42 tysie. i z systemem głośnomówiącym i dzięki 1.2 mniej spali niż astra. 8.000 PLN to duża różnica w cenie. A za 50.000 jest to diesel. MCV nie ma konkurencji, co najwyżej ktoś na Rapida może się skusić, bo ten ma niby 550 litrów bagażnika, a teraz dają duże rabaty i w granicach 42.000 da się coś fajniejszego wyhaczyć.
Aż się przejadę kiedyś to obejrzeć.


No właśnie to jest ta różnica 8 tys - do normalnego silnika wolnossącego 1.6. Ktoś kto mało jeździ po autostradach wybierze może i dacie z 1.2, bo przepisowe 140km/h w Polsce jest trudne do wykorzystania z tym silnikiem. No i ciekawe ile wtedy pali. Astra około 8l przy 150km/h.

Dacia 1.2 przy 140km/h ma 4400obr/min, gdzie np. opla Astry 1.6 115KM, ma nieco ponad 4000 obr/min. Także z tym spalaniem na prędkościach autostradowych może być zupełnie inaczej.

Dacia rozbiła logana MCV1 na MCV2 i na brzydala Lodgy. MCV2 to typowo miejski kombiak.
Lodgy jest bardziej wakacyjny i autostradowy. Silnik 1.2TCe115 w Lodgy przy 140km/h ma tylko 3300 obr/min. Szkoda ze zrezygnowali z silnika 1.6 16V w Niemczech MCV1 to tylko te silniki były.

Dyziek - 2013-09-13, 10:21

Astra, 1.6 benzyna 8l przy 150km/h?
smiem bardzo watpic

Dar1962 - 2013-09-13, 11:07

miałem takową. Przy 150 paliła około 12 ;-)
canoe - 2013-09-13, 11:13

Miałeś silnik A16XER - on od 2010 był montowany?
DD - 2013-09-13, 11:39
Temat postu: Re: NOWY MCV POLSKIE CENY
BoloSr napisał/a:
Louis79 napisał/a:
http://moto.onet.pl/premiery/dacia-logan-mcv-w-salonach-polskie-ceny/pzztc

toc cennik jest na stronie dacia :)

I to juz dosc dlugo, bo ponad dwa miesiace (co zreszta widac na tym zrzucie ekranu z cennika MCV-ki, ktory zamiescili w tym artykule).

ZbujMadej - 2013-09-14, 13:32

Oglądałem dzisiaj nowego MCV. Ogólnie calkiem ładny, żonie się podobał :)
Bez wielkich przyglądań się i szukania szczegółów rzucilo mi się w oczy :
- duże odstępy na łączeniu uszczelek tylnich drzwi - brzydko
- brak chlapaczy
- wkładka do bagażnika z jakiegoś materiału podobnego do styropianu, twardej pianki (cokolwiek o twardych i w miarę ostrych kantach włożonego na tą piankę = zniszczona pianka). Dlaczego wkładka nie była gumowa ? ;/

Martwi mnie trochę goła blacha na klapie bagażnika, jednak i tak jest o niebo lepiej niż w Sandero :) Prawdopodobnie po zakupie MCV-ki pierwszą rzeczą będzie doklejenie jakiejś gumowej osłony na klapę.

No i według pracownika salonu na Polskę przewidziane jest w tej chwili 92 samochody - wszystkie zarezerwowane. Nie umiał mi jednak powiedzieć ile z nich jest już fizycznie, a ile dopiero w produkcji z krajem docelowym Polską. Czas oczekiwania - około 3 miesięcy.

ryjas - 2013-09-14, 18:21

Jeździłem MCV-ką. Bardzo pozytywne odczucia. Auto długie, dzięki temu prowadzi się jak duży kompakt. Wewnątrz dużo miejsca z tyłu. Bagażnik bardzo fajny. W sumie idealne auto dla rodziny 2+2. Jakościowo nie mam zastrzeżeń, nie znalazłem jakiś wtop. (dzisiaj byłem trójmiejskich targach moto i generalnie większość drogich aut mnie rozczarowało, a Dacka nie)
Z wad: Mam wrażenie że diesle jest gorzej wyciszony niż w dokerze. Znam ten silnik i czuję różnicę. Cena z dieslem powoduje, ze można się zastanawiać nad Lodgy z benzynką 1,2 tCe

jan ostrzyca - 2013-09-15, 19:03
Temat postu: Nowy MCV
Zakładam nowy wątek o nowym MCV. Na podstawie oględzin w realu i przemyśleń.

Na pikniku Dacii w Gdańsku spotkałem kolegów Stepwaya i chrisakb. Oto co chriskb napisał o nowym MCV:

"Obejrzałem Dacia Logan MCV, kilka spostrzeżeń. Po pierwsze "huge boot" i zwijane przykrycie bagażnika zmierzyłem - szerokość 1040 mm. Przy pewnych modyfikacjach można będzie zastosować to rozwiązanie w DD.
Wnętrze normalne niczym nie powala. Media-Nav jak dla mnie bardzo nisko zainstalowany - słabo widać.
Loganik miał silnik kosiarki i tu pełne zaskoczenie co do jego umiejscowienia jak i pracy. Myśl konstruktorska jak dla mnie obłędna. Rurki klimatyzacji umiejscowione nad śrubami mocowania silnika, karkołomne doprowadzenie powietrza dolotowego z filtra, pomimo niewielkich rozmiarów pod maską mało miejsca. Moje spojrzenie może nie dotyczyć wielu użytkowników ale zostałem zaskoczony jak prostą konstrukcję można spaprać.
Przeglądając parametry silników widać, że auto nie zbudzi entuzjazmu wielu użytkowników. Owszem bardzo przestronne ale w pełni załadowane przy tych jednostkach napędowych będzie potrzebowało żagla. Z jedną osobą na pokładzie i wyłączona klimatyzacją to może da się tym autem wyprzedzić.
Reasumując wóz wygląda OK, jest przestronny ale widać oszczędności w konstrukcji i niestety kilka niedoróbek takich jak uszczelki i sposób montażu."


Podzielam te uwagi. Nowy MCV to dość dziwny koncept. Spore rodzinne kombi z paletą anemicznych silników... Samobój?

project2010 - 2013-09-15, 19:38
Temat postu: Re: Nowy MCV
jan ostrzyca napisał/a:
Samobój?


Brak sensownego zagazowywalnego silnika benzynowego to na naszym rynku spora wada. Ten 1.2 naprawdę nie daje rady. Choć z drugiej strony - czy ten tce nie ma aby pośredniego wtrysku? To by szło zagazować, ale pewnie nie tak bezproblemowo, jak 1.6 MPI albo 1.6 16.v.

ryjas - 2013-09-15, 19:52

Spore rodzinne kombi segmentu B. Silniki ma takie jak w Clio. Zawieszenie bardzo stabilne ale jednak nie do sportowej jazdy. Myślę, że 0,9 tCE i diesle są do tego auta w pełni wystarczające. Jeździłem dCi 90 KM i nie mam nic do zarzucenia tej konfiguracji. No może ciut gorsze wyciszenie jednostki niż w Dokerze. 0,9 tCe spróbowałem w Stepwayu, ale myślę, że znajdzie nabywców.
1,2 75 KM to właściwie toczydełko, ale do miasta wystarczy. No i przede wszystkim cena. 42 tys. zł to jest naprawdę niewiele jak za takie auto. To jest cena zwykłego często bazowego auta segmentu B, bez bagażnika.

Największą konkurencją jest Fabia kombi
W podstawie ma silnik 1,2 70 KM HTP. Kosztuje w wersji Active Plus (ma klimę nie ma radia, centralnego zamka, elektryki szyb i np. relingów) 39 000 po rabacie. W wersji z LPG 43 tys. ( po rabacie). Silnik 1,2 TSI 85 KM to koszt 42 tys.
Fajnie że jest jeszcze dostępny 1,4 85 KM (chyba najrozsądniejszy) za 40 tys. lub 44 z LPG
oraz 1,2 TSI 105 KM dla tych co chca dynamiki. (44 tys lub 49 z DSG)
Diesle wymagają podobnej dopłaty. Mamy dostępne 1,6 TDI w trzech wariantach mocy w cenach od 49 do 53 po oficjalnym rabacie.
Aby zrównać wyposażenie do poziomu Laureat trzeba dopłacić co najmniej 4 tys.

Ale wg mnie Fabia kombi nie wystarczy dla rodziny 2+2 a Logan tak. Szerokość na tylnej kanapie jest naprawdę na wysokim poziomie w Dacii. Ilości miejsca na nogi i sam bagażnik może spokojnie predestynować jako alternatywę dla kompaktu w wersji kombi. Siedziałem w golfie variacie VII i Octavii i oprócz tego, ze te auta kosztują dwa razy tyle co MCV, są na pewno lepiej wyposażone i wykończone to z punktu widzenia rodziny i praktyczności, nie widzę specjalnych zalet. Oczywiście jeździ to inaczej;) ale czy tego oczekują dzieci w fotelikach? Wózek w bagażniku tez przecież nie wymaga lepszego wykończenia?

maciek - 2013-09-15, 19:59

0,9 TCE to MPI więc zagazujesz
Marmach - 2013-09-15, 20:38

project2010 napisał/a:
Brak sensownego zagazowywalnego silnika benzynowego to na naszym rynku spora wada. Ten 1.2 naprawdę nie daje rady.

Da radę się tym turlać po mieście albo pojechać nad morze lub w góry, tocząc się grzecznie do 100kmh - a czego więcej potrzeba "niedzielnemu" kierowcy? Do wyprzedzania trzeba mieć trochę rozsądku i odwagi, mocny silnik nie zapobiegnie przyklejeniu się do zderzaka TIRa ;)

No ale wybór silnika 1.2 w kontekście 1.6 8V i 16V niewątpliwie był wyborem najgorszym (no chyba, że to z powodu jakichś emisji czy innych cudów prawnych).

Nowe MCV, jak wszystkie pozostałe nowe modele, ma przyjemniejsze materiały i o niebo lepszy wygląd. Ale ogląd na żywo utwierdził mnie w przekonaniu, że to wszystko przestało być cenową okazją. Ten samochód jest po prostu uderzająco mniejszy od starego MCV - to jest zwykłe kombi, w cenie całkowicie odpowiadającej jakości. Wrażenie przebywania w autobusie całkowicie odparowało :-|

Wydaje mi się, że nowe MCV robi się ciekawsze w momencie nabycia diesla lub tce - wtedy dostaje się nowoczesny, oszczędny silnik i całkiem nowocześnie wyglądający samochód, pozbawiony jednocześnie wszelkiego elektronicznego pierdolamento i bezużytecznych gadżetów. Przy dobrych gumach i niskiej masie samochodu (najlżejsza Octavia III jest o ponad 200kg cięższa) nowa MCVka może być nie tylko oszczędna, ale i naprawdę bezpieczna.

wieza - 2013-09-15, 20:41

powtórzę się Dacia Logam Micro Mcv :)
piotrres - 2013-09-15, 22:55

Wczoraj (piknik Dacii, karkówka była przepyszna :D )obejrzałem sobie Nową MCV od zewnątrz i od środka (czarny dCi 90 km, Laureate).
Wehikuł wyposażony jest w tempomat i MediaNav, żarówkowe światła do jazdy dziennej.
Auto robi bardzo pozytywne wrażenie, widoczność dookólna, wg mie, zadowalającą wykończenie wygląda na dość staranne, fotele wygodniejsze niż w moim DD, z tyłu po max. dosunięciu fotela pasażera zostało mi więcej miejsca a nogi niż w DD (a szczudła mam dość długie). Zagłówki tylne chowane na wszystkich trzech miejscach. Auto sprawia wrażenie lepiej wygłuszonego: pianka pod kołem zapasowym tylnym, wypełnienie piankowe przy nadkolach przednich, uszczelki drzwiowe (te zewnętrzne) wygladają na lepsze niż dotychczasowe "mechate"
Ciekawostka przyrodnicza: asymetrycznie wycieraczki: prawa krótsza od lewej i ustawiona pod kątem. Niestety nie udało mi się sprawdzić, czy nie tworzy się na przedniej szybie "Mroczny Trójkąt Zagłady"™
Rozmiar klapki od wlewu paliwa pozwala na umieszczenia tam wlewu LPG. Jak w Dusterze.
Co mi się nie podobało: przełączniki od szyb nadal w konsoli centralnej (ujdzie) ale jakieś-takieś mniejsze niż dotychczas, nadal goła blacha na tylnej klapie (dobrze, że próg osłoięty plastikiem), huba, żeby wywołać "uczucie taniości"
Brak silnika 1,6 16V 95/LPG. W poprzedniej MCV się dało... no chyba, że i chodzi o Euro 5b+, więc teraz się juz nie da.

Niestety,nie dało się nim pojeździć, ponieważ egzemplarz który był udostępniony na ekspozycji statycznej przyszedł do RZ trzy dni temu, więc niechcący zostałem ekspertem z przypadku. ;)

ryjas - 2013-09-16, 07:58

Marmach napisał/a:

Da radę się tym turlać po mieście albo pojechać nad morze lub w góry, tocząc się grzecznie do 100kmh - a czego więcej potrzeba "niedzielnemu" kierowcy?


Myślę, że nie tylko niedzielni kierowcy jeżdżą maks do 100 km/h. Poza tym ten silnik pojedzie nawet 130. wyprzedzanie przy tych predkościach trzeba sobie darować i w sumie słusznie, bo przecież jadąc 100 km/h nie ma potrzeby wyprzedzać (dozwolone jest przecież 90km/h).

Marmach napisał/a:

Ale ogląd na żywo utwierdził mnie w przekonaniu, że to wszystko przestało być cenową okazją. Ten samochód jest po prostu uderzająco mniejszy od starego MCV - to jest zwykłe kombi, w cenie całkowicie odpowiadającej jakości. Wrażenie przebywania w autobusie całkowicie odparowało :-|


Od tego jest Lodgy.

BoloSr - 2013-09-16, 08:56

ryjas napisał/a:
Marmach napisał/a:

Da radę się tym turlać po mieście albo pojechać nad morze lub w góry, tocząc się grzecznie do 100kmh - a czego więcej potrzeba "niedzielnemu" kierowcy?


Myślę, że nie tylko niedzielni kierowcy jeżdżą maks do 100 km/h. Poza tym ten silnik pojedzie nawet 130. wyprzedzanie przy tych predkościach trzeba sobie darować i w sumie słusznie, bo przecież jadąc 100 km/h nie ma potrzeby wyprzedzać (dozwolone jest przecież 90km/h).

Marmach napisał/a:

Ale ogląd na żywo utwierdził mnie w przekonaniu, że to wszystko przestało być cenową okazją. Ten samochód jest po prostu uderzająco mniejszy od starego MCV - to jest zwykłe kombi, w cenie całkowicie odpowiadającej jakości. Wrażenie przebywania w autobusie całkowicie odparowało :-|


Od tego jest Lodgy.


a to na autostradzie nie pojdzie 140 ???

ZbujMadej - 2013-09-16, 09:46

Według katalogu to pojedzie nawet 160km/h jeśli znaleźć w Polsce odpowiednio długą autostradę ;-)
BoloSr - 2013-09-16, 10:06

Obfocil ktos rolete w tej nowej MCV ???

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-10-01, 01:06 ]
Odpowiedź: http://www.daciaklub.pl/f...1618125#1618125.

czaju - 2013-09-16, 10:19

Cytat:
Według katalogu to pojedzie nawet 160km/h jeśli znaleźć w Polsce odpowiednio długą autostradę ;-)

Sporo takich... ale po co zamiast 5l spalić 9l albo zamiast 7 15... Jedno tankowanie mniej to ok 200-300zł w kieszeni :)

ryjas - 2013-09-16, 11:37

BoloSr napisał/a:

a to na autostradzie nie pojdzie 140 ???


Miałem na myśli maksymalną dozwolona prędkość. A że jeszcze nie mogę się przyzwyczaić do tych 140 to wyszło 130;)

Dar1962 - 2013-09-16, 12:04

nowy MCV z 1,2 (a szczególnie + LGP) to auto zdecydowanie do miasta i krótkich podmiejskich tras. W takich warunkach odwdzięczy się niewielkim spalaniem. Na autostrady bym się nim nie wybierał
Ikarusiarz - 2013-09-18, 10:25

"Owszem bardzo przestronne ale w pełni załadowane przy tych jednostkach napędowych będzie potrzebowało żagla. Z jedną osobą na pokładzie i wyłączona klimatyzacją to może da się tym autem wyprzedzić."

Dziwne, bo ja nie bałem się wyprzedzać załadowanym Matizem, Polonezem Truckiem, MAN-em TGA z 24 tonami na naczepie (360km silnik)... Nie boję się również wyprzedzać załadowaną Dacią. Ba!! Używam tylko piątego biegu... A mam tylko 68km pod maską...

Tacy co wierzą w moc swych rumaków, wierzą w cudowne systemy, co by się im kopyta nie ślizgały, tacy leżą po rowach...

Fabryki zacierają łapska, wciskając nam konie, telewizory i inne duperele. A jak przychodzi ruszyć z pod świateł, to łykam takie cudeńka przy starcie... Łykam autobusem miejskim, z ponad milionowym przebiegiem...

Pozdrawiam wszystkich.

Rysiob - 2013-09-18, 11:35

Ikarusiarz napisał/a:
Dziwne, bo ja nie bałem się wyprzedzać załadowanym Matizem, Polonezem Truckiem, MAN-em TGA z 24 tonami na naczepie (360km silnik)... Nie boję się również wyprzedzać załadowaną Dacią. Ba!! Używam tylko piątego biegu... A mam tylko 68km pod maską...


Generalnie 75 KM benzynowych w połączeniu z niemałą budą i przy sporym obciążeniu okazuje się niewystarczające w pewnych warunkach. Przesadą jest gadanie, że nie da się wyprzedzać takim Loganem, bo się da, ale trzeba najpierw auto wyczuć, by móc ocenić, czy w danym momencie można wykonywać taki manewr, czy jednak lepiej odpuścić. Pamiętajmy, że dziennikarze na co dzień testują i jeżdżą (również prywatnie) zróżnicowanym sprzętem i zapewne mają inny punkt odniesienia. Dla nich Logan 1.2 MCV będzie miał mizerne osiągi, jeśli chwilę wcześniej przyjechali do pracy Octavią 1.4 tsi (taki przykład).

Wracając do tematu - MCV 2 to już nie autobus, ale wciąż spore kombi w dobrej cenie. Szczerze - gdyby wsadzili pod maskę 1.2 TCe (albo to z Lodgy, albo debiutujące w Dusterze FL) z 6-biegowym manualem, to dziennikarze musieliby zamilknąć ;)

DD - 2013-09-18, 12:24

Rysiob napisał/a:
MCV 2 to już nie autobus, ale wciąż spore kombi w dobrej cenie. Szczerze - gdyby wsadzili pod maskę 1.2 TCe (albo to z Lodgy, albo debiutujące w Dusterze FL) z 6-biegowym manualem, to dziennikarze musieliby zamilknąć ;)

Chyba nikt nie czepialby sie, gdyby (solidna) postawa byl 1.6 8V 82KM, a mocniejsza jednostka benzynowa 1.2TCe 115KM, czyli tak jak jest w Lodzi. Ktos jeszcze mogly chciec 1.6 16V zamiast 1.2TCe (jak np. autor tego postu), ale to juz zamknieta historia i mozna sobie tylko pomarzyc...

Kratylos - 2013-09-19, 08:19


laisar - 2013-09-30, 23:57

Jakoś tego nigdzie wcześniej nie widziałem, ale w katalogu dla Zjednoczonego Królestwa wyjaśniono, że "MCV" oznacza "Maximum Capacity Vehicle"... http://www.dacia.co.uk



piotrres napisał/a:
Brak silnika 1,6 16V 95/LPG. W poprzedniej MCV się dało... no chyba, że i chodzi o Euro 5b+, więc teraz się juz nie da.

Da się - w renówkach jest. Ale:

Kratylos napisał/a:
podstawa powinno byc 1.6 110 konny taki jak w innych

No ale kto by wtedy i dlaczego kupował te renówki... d:



piotrres napisał/a:
nie udało mi się sprawdzić, czy nie tworzy się na przedniej szybie "Mroczny Trójkąt Zagłady"™

Tworzy...

(A ciekawe jak w lodgy?).

Dyziek - 2013-10-01, 12:57

a mi sie wydawalo, ze to jest Multi Convival Vehicle
widocznie markieting w wersji 2 ewoluował w inna strone

laisar - 2013-10-01, 13:34

Dyziek napisał/a:
mi sie wydawalo, ze to jest Multi Convival Vehicle

Bo tak było - w starej MCV - i o to przecież te jęki, że teraz "MCV" nie pasuje. Ale, jak widać, coś tam próbują wymyślać...

maciek - 2013-10-04, 12:11

a może wg BMW Mega City Vehicle (MCV)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group