DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Kontrolka wymiany oleju / inspekcja

Gawin - 2012-11-03, 20:20
Temat postu: Kontrolka wymiany oleju / inspekcja
Właśnie jestem w jestem w trasie i zaświeciła mi się kontrolka (w załączniku) ale niestety instrukcję zostawiłem w domu i nie wiem co ona oznacza i czy jest to coś poważnego, czy może mogę pokonać jeszcze jakieś 200 km.
laisar - 2012-11-03, 20:24

Nic pilnego - system kontroli jakości oleju silnikowego zgłasza konieczność jego wymiany. Do zrobienia w dogodnej chwili.
Gawin - 2012-11-03, 20:33

Dzięki za szybką odpowiedź, swoją drogą infolinia serwisowa Daca Polska działa od poniedziałku do soboty od 8-20 i o 20:01 już nie odbierają telefonów.
A tak w sprawie tego oleju to czy przypadkiem wymiana nie powinna być co 15tys lub raz w roku? Bo od wymiany przejechałem 7tys.km.

laisar - 2012-11-03, 20:42

Gawin napisał/a:
wymiana nie powinna być co 15tys lub raz w roku?

Zasadniczo tak, jednak jego jakość w dieslach z FAP-ami jest na tyle istotna, że te wersje mają system kontroli jakości oleju, gdyby się okazało, że trzeba to zrobić wcześniej.

nev - 2012-11-22, 18:01

a jak ta kontrolka zapaliła się 2 tys po przeglądzie serwisowym (był przy 20 000) gdzie ponoć był zmieniany olej?
laisar - 2012-11-23, 01:10

To już bardziej niepokojące i najlepiej nie ociągać się zbytnio ze sprawdzeniem czemu świeci - może wcale nie był wymieniony, może to problem z kontrolką albo czujnikiem, a może faktycznie coś olejowi zaszkodziło.
robinzhuty - 2013-09-17, 08:15
Temat postu: Kontrolka wymiany oleju
Po wymianie oleju i przejechaniu ok. 6 tys. km zapaliła się kontrolka wymiany oleju, w serwisie autoryzowanym powiedziano mi, ze to wynika z szybkiego zużycia oleju i trzeba ponownie wymienić ( za 400 pln), olej był wymieniony w stacji autoryzowanej czy tak jest rzeczywiście ? olej powinien wytrzymać przecież 20 tys.
BoloSr - 2013-09-17, 08:21

Moze jeszcze raz bo nie bardzo kumam :(
Byla to pierwsza wymian ??? Ile auto ma nalatane ???

robinzhuty - 2013-09-17, 08:45

to była kolejna wymiana, pierwsza ok 20 tys i było wszystko ok, a to była druga wymiana i ten problem, auto ma ok 26 tys. auto jest eksploatowane w normlanych warunkach
BoloSr - 2013-09-17, 08:52

Wychodzi na to ze zalali malo tego oleju :( albo ze auto zaczelo go pic i teraz rodzi sie pytanie co jest nie tak ??
laisar - 2013-09-17, 09:20

@BoloSr: To nie chodzi o żadne picie - kontrolka wymiany oleju (OCS) w nowych dieslach wskazuje utratę jego jakości, a nie zbyt niski poziom.

(Choć oczywiście nieco mniejsza niż zalecana ilość wlanego oleju na pewno będzie skutkować też jego szybszym zużyciem).



@robinzhuty: Było lato, wakacje - wysokie temperatury, autostrady, teren, góry, większe ładunki? A może nowy olej był niezbyt wysokiej jakości?

Rzecz jasna, może to być też objaw jakichś nieprawidłowości (łącznie z np. "zapomnieniem" wymiany poprzedniego filtra oleju d; ), dlatego na pewno warto się temu przyjrzeć - ale jeśli auto zgłasza, że olej jest do bani, to nie ma co skąpić i trzeba go wymienić, bo "oliwa" to jedna z najważniejszych spraw.


(Gdyby kontrolka zaświeciła po jakimś naprawdę niewielkim przebiegu - powiedzmy: poniżej 500 km - to zdaje się można ją "skasować" i potem chwilę pojeździć, obserwując, czy to nie był po prostu jakiś fantom. Jednak po kilku tysiącach kilometrów naprawdę nie ma się co zbytnio roztkliwiać...).

BoloSr - 2013-09-17, 09:26

laisar napisał/a:
@BoloSr: To nie chodzi o żadne picie - kontrolka wymiany oleju (OCS) w nowych dieslach wskazuje utratę jego jakości, a nie zbyt niski poziom.

(Choć oczywiście nieco mniejsza niż zalecana ilość wlanego oleju na pewno będzie skutkować też jego szybszym zużyciem).



@robinzhuty: Było lato, wakacje - wysokie temperatury, autostrady, teren, góry, większe ładunki? A może nowy olej był niezbyt wysokiej jakości?

Rzecz jasna, może to być też objaw jakichś nieprawidłowości (łącznie z np. "zapomnieniem" wymiany poprzedniego filtra oleju d; ), dlatego na pewno warto się temu przyjrzeć - ale jeśli auto zgłasza, że olej jest do bani, to nie ma co skąpić i trzeba go wymienić, bo "oliwa" to jedna z najważniejszych spraw.


a to takie rzeczy :) to dobrze wiedziec ze takie cos jest bede mial to na uwadze :)

robinzhuty - 2013-09-17, 10:22

olej był wymieniany w serwsie Dacii wody chyba tam nie leją :-(
BoloSr - 2013-09-17, 10:26

Toc to aso wiec roznie moze to byc :)
chriskb - 2013-09-17, 16:59

Czy olej był wymieniany przy przebiegu zgodnym z wymaganiami serwisowymi? Bo jeżeli nie to prawdopodobnie nie zresetowano wymiany serwisowej. Wystarczy zresetować serwis wymiany oleju.
Andrzej Zajczuk - 2013-09-17, 17:22
Temat postu: Re: Kontrolka wymiany oleju
robinzhuty napisał/a:
Po wymianie oleju i przejechaniu ok. 6 tys. km zapaliła się kontrolka wymiany oleju, w serwisie autoryzowanym powiedziano mi, ze to wynika z szybkiego zużycia oleju i trzeba ponownie wymienić ( za 400 pln), olej był wymieniony w stacji autoryzowanej czy tak jest rzeczywiście ? olej powinien wytrzymać przecież 20 tys.


Miałem to samo po około 4000 km od wymiany. Przegląd wykonałem po roku (ok. 18000 km) bo minął szybciej niż przebieg 20000 km.
Przy 22000 km wyświetliła mi się zółta kontrolka wymiany oleju. Serwisant sprawdził w bazie danych czas wykonania wymiany oleju i natychmiast skasował ustawienia w komputerze samochodu. Robi się to bez testera ale nie zauważyłem jak.

bogdan_16 - 2013-09-17, 18:43

Jest to opisane w instrukcji obslugi

Cytat:
//Wyzerowanie danych ostrzeżenia
po wymianie oleju silnikowego
(zależnie od wersji pojazdu)
Jeśli użytkownik sam wykonuje wymianę
oleju, konieczne będzie wyzerowanie
danych ostrzeżenia.
W tym celu w ciągu dziesięciu sekund od
włączenia zapłonu należy:
- wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia;
- przy wciśniętym pedale gazu, wcisnąć
trzy razy z rzędu pedał hamulca.
Parametry początkowe zostaną ponownie
ustawione, gdy lampka kontrolna •^M
zgaśnie. Jeśli tak nie jest, należy ponownie
wykonać czynność.
Przypadek szczególny: jeśli wymiana
oleju jest wykonywana przed wyświetleniem
ostrzeżenia o przekroczeniu terminu
wymiany, wyzerowanie danych ostrzeżenia
także jest konieczne. W takim przypadku
lampka kontrolna fc^Sg świeci się przez
około 5 sekund w celu potwierdzenia wyzerowania
parametrów na wyświetlaczu.//


jest to w rozdziale 4.4

Piotrek721015 - 2013-09-18, 06:49

Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?
BoloSr - 2013-09-18, 06:52

Piotrek721015 napisał/a:
Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?

a masz DPF ??? moze to jest zwiazane z DPF

Piotrek721015 - 2013-09-18, 07:09

Cytat:

Piotrek721015 napisał/a:
Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?

a masz DPF ??? moze to jest zwiazane z DPF
_________________



Tu przyznaję koledze rację. Może to ma związek z DPF. U mnie nie ma takiego elementu.

laisar - 2013-09-18, 09:34

Piotrek721015 napisał/a:
Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?

Nie wszystkie nawet ją mają - bo przypominam, że chodzi o kontrolkę wymiany oleju (środkowa tuż pod wskazówką obrotomierza), a nie zwykłą, ciśnienia (na środku tablicy, pod kontrolką rezerwy paliwa).

I ta pierwsza faktycznie występuje chyba wyłącznie w samochodach z Euro5 i FAP...

Kratylos - 2013-09-18, 10:32


shrek - 2013-09-19, 22:47

ja w lodgy takiej nie mam a mam fap
laisar - 2013-09-19, 23:22

shrek napisał/a:
ja w lodgy takiej nie mam a mam fap

Bo u Ciebie informacja o wymianie oleju jest wyświetlana na ekranie komputera - symbol klucza oraz liczba km do operacji.

wojtek_pl - 2013-09-26, 14:10

bogdan_16 napisał/a:
Jest to opisane w instrukcji obslugi

Cytat:
//Wyzerowanie danych ostrzeżenia
po wymianie oleju silnikowego
(zależnie od wersji pojazdu)
Jeśli użytkownik sam wykonuje wymianę
oleju, konieczne będzie wyzerowanie
danych ostrzeżenia.
W tym celu w ciągu dziesięciu sekund od
włączenia zapłonu należy:
- wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia;
- przy wciśniętym pedale gazu, wcisnąć
trzy razy z rzędu pedał hamulca.
Parametry początkowe zostaną ponownie
ustawione, gdy lampka kontrolna •^M
zgaśnie. Jeśli tak nie jest, należy ponownie
wykonać czynność.
Przypadek szczególny: jeśli wymiana
oleju jest wykonywana przed wyświetleniem
ostrzeżenia o przekroczeniu terminu
wymiany, wyzerowanie danych ostrzeżenia
także jest konieczne. W takim przypadku
lampka kontrolna fc^Sg świeci się przez
około 5 sekund w celu potwierdzenia wyzerowania
parametrów na wyświetlaczu.//


Dzięki za procedurę. Ciekawe czy zadziała u mnie następnym razem. :)
Z tego co wyczytałem kontrolka zapala się po określonym przebiegu auta. Nie ma to nic wspólnego z czasem (np rok od przeglądu) ani jakością oleju (bezpośrednio) a tylko przebiegiem od kasowania. U mnie zapaliła się przy ok 26 900 km.

laisar - 2013-09-27, 12:09

wojtek_pl napisał/a:
kontrolka zapala się po określonym przebiegu auta

Nie.

OCS bierze pod uwagę dwa parametry oleju: utlenienie i rozrzedzenie.

Pierwszy zależy od liczby obrotów wału korbowego, więc po prostu to one są zliczane. Granica dla daćkowych diesli wynosi 85 mln cykli, a dla 1.2 16V LPG - 123 mln. (Nota techniczna, którą udało mi się znaleźć, jest z 2011 r. i nie zawiera innych silników).

Drugi parametr to obliczona procentowa zawartość paliwa w oleju, zależna od temperatury powietrza, ilości paliwa podawanego w dotrysku oraz częstotliwości i długotrwałości regeneracji FAP. Graniczna wartość dla diesli w daciach to 10%. (Uwaga - j.w., przypuszczam jednak, że obecnie może to dotyczyć także 1.2 TCE z bezpośrednim wtryskiem; trzeba by zapytać w Reno...).

OCS wzywa do wymiany oleju jeśli dowolny z parametrów osiągnie swoją wartość graniczną.

wolant - 2013-12-17, 09:03

U mnie też się ta lampka zapaliła po niecałych 3 miesiącach od wymiany. Widzę jednak, że poniekąd wojtek ma rację tzn. lampka ta zapala się nie od faktycznej analizy jakości oleju tylko od różnych parametrów przebiegu i tylko z tym jest związana. Inaczej kasowanie nic by nie zmieniło gdyż np. analizator nadal wykrywałby np. utlenienie. Zapalenie lampki wynika przecież tylko ze zliczania obrotów wału korbowego, ilości wtryskanego paliwa, ilości regeneracji WAP, itp.
Zatem nie może to wynikać jak laisar sugerował na początku np. z zalania słabej jakości oleju gdyż po wyzerowaniu całe zliczanie zaczyna się od początku tak jak dla dobrej jakości oleju i nic nie może wykryć jego wartości początkowych.
Wynika więc z tego, że mechanicy w ASO często zapominają skasować tej lampki po wymianie oleju. Ja zrobiłem tak wg podanej tu procedury z instrukcji i lampka oczywiście zgasła. Mankamentem jest jednak to, że zliczanie będzie się odbywało dopiero od tej chwili, ale przynajmniej wiem, że przy mojej jeździe jakość oleju spadłaby dopiero po ok. 15 miesiącach od wymiany.

corrado - 2013-12-17, 09:36

laisar napisał/a:
bo przypominam, że chodzi o kontrolkę wymiany oleju ( środkowa tuż pod wskazówką prędkościomierza )

raczej obrotomierza ? ;-) http://www.daciaklub.pl/u...lica_duster.JPG

O ile pamiętam przeglądając forum chyba francuskie tłumaczone na google, to te ostrzeżenie o wymianie ustawia się w DDT2000 wskazując ilość przejechanych km :roll:

Hakama 4x4 - 2013-12-17, 10:56

Ja czytałem kiedyś w instrukcji, że kontrolka w DD zapala się po osiągnięciu 30kkm od ostatniej wymiany. Kasuje się ją samodzielnie. Nie pamiętam jak ale coś z naciśnięciem pedału itp. To prosty układ. Nic nie bada stanu oleju - to nie BMW. ;-)
laisar - 2013-12-18, 01:40

@wolant: Słaby olej = kiepskie smarowanie = większe obciążenie = mniejsza dynamika = mocniejsze wciskanie pedału gazu = większe dawki paliwa = szybsze rozrzedzenie = wcześniejsze zapalenie kontrolki OCS...

Jak widać - wykrywanie wartości początkowych kiepskiego oleju wcale nie jest potrzebne.


@Hakama 4x4: W żadnej z wersji językowych - PL, RU, BR, EN, FR - nie znalazłem zapisu o 30 tys. km, natomiast powyżej zacytowałem już wyjaśnienie algorytmu z serwisowej dokumentacji technicznej.


corrado napisał/a:
raczej obrotomierza ?

Bardzo słusznie - poprawiłem, dzięki (:

Hakama 4x4 - 2013-12-18, 09:49

Poszukam w domu to przytoczę ale pamiętam, że to czytałem.
wolant - 2013-12-18, 13:50

laisar napisał/a:
@wolant: Słaby olej = kiepskie smarowanie = większe obciążenie = mniejsza dynamika = mocniejsze wciskanie pedału gazu = większe dawki paliwa = szybsze rozrzedzenie = wcześniejsze zapalenie kontrolki OCS...

Jak widać - wykrywanie wartości początkowych kiepskiego oleju wcale nie jest potrzebne.


Niezupełnie, bo system będzie wszystko naliczał od wartości idealnych tylko wykaże szybsze zużycie np. 2 miesiące wcześniej niż wynika to z przeglądów. Powiedzmy, że wlewasz olej np. już utleniony. Nic nie wykryje tu jego wartości początkowej tylko będzie naliczał od zera. W efekcie wykaże konieczność wymiany np. dopiero po kilku miesiącach, a nie od razu po jego wlaniu. Wartości początkowe zawsze są niezbędne do tego typu obliczeń.

laisar - 2013-12-18, 17:40

wolant napisał/a:
Niezupełnie

Ależ zupełnie - system owszem, oblicza, ale do rachunków używa bieżących wartości dawkowania paliwa. Które, jak widać powyżej, zależą od początkowej jakości oleju...

Tyle że to wszystko tylko w teorii - a tak naprawdę system jest tylko pomocniczy i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika (:

Andrzej Zajczuk - 2013-12-19, 09:11
Temat postu: Kontrolka wymiany oleju - moje obserwacje
Miałem to po pierwszym przeglądzie.
Przegląd po roku , przebieg 18500 km.
Przy przebiegu około 22000 km zaświeciła się kontrolka wymiany oleju. Serwisant ASO sprawdził w systemie wykonanie wymiany oleju i skasował ustawienia
W między czasie doczytałem w instrukcji samochody (rozdział 4- wymiana oleju) opis samodzielnego kasowania (zerowania) ustawień : zapłon , w ciągu 10 sekund wcisnąć gaz do dechy, trzy razy depnąć na hamulec.
Oczywiście zasadność kasowania potwierdzona wymiana oleju w wymaganym czasie.
Osobiście wymianę oleju we wszystkich moich samochodach , powierzam mechanikom a w czasie gwarancji ASO, moim zdaniem tak jest wygodniej i bezpieczniej w przypadku roszczeń gwarancyjnych (oczywiście nie zawsze taniej)!

wolant - 2013-12-19, 10:56

laisar napisał/a:
wolant napisał/a:
Niezupełnie

Ależ zupełnie - system owszem, oblicza, ale do rachunków używa bieżących wartości dawkowania paliwa. Które, jak widać powyżej, zależą od początkowej jakości oleju...

Tyle że to wszystko tylko w teorii - a tak naprawdę system jest tylko pomocniczy i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika (:


Zgadza się, bo mimo, że system używa bieżących wartości dawkowania paliwa zależnych od jego wartości początkowych to obliczenia te nie będą miarodajne i każą wymienić olej z dużym opóźnieniem. Wszystko będzie dobrze liczyć tylko gdy olej będzie nowy. A jak zaświeci się lampka powiedzmy np. po ok. 4000 km to wiadomo, że system nie był skasowany od ostatniej wymiany. A pisząc niezupełnie, miałem na myśli nie sposób obliczeń ale to, że system będzie naliczał wszystko od wartości początkowej dla oleju nowego, a z tym jak widzę się zgadzamy. Bo nigdy system nie wykryje konieczności natychmiastowej wymiany oleju po jego wlaniu i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika :)

ochroniarz81 - 2015-03-26, 21:16
Temat postu: Kasowanie kontrolki wymiany oleju
może już wiecie ale jak nie się przyda w aucie jest kontrolka wymiany oleju gradacji koloru żółtego tak jak czerwona ale z 2 strzałeczkami moje auto jest tak zaprogramowane że co 13 tyś zapala się info o wymiana pod kompem nie ma błędów bo to informacja a nie błąd ale zdobyłem wiedze jak się tego pozbyć w aso też tak robią zapłon on silnik wyłączony gaz w podłogę i hamulec dusimy aż zgaśnie informacja o wymianie oleju i 150 zł w kieszeni
ps aso robi tak jak sie zapali owa kontrolka to zalecają wymianę oleju tłumaczą sie że auto jest mocno eksploatowane i trzeba wymienić olej co nie jest prawdą kombinacja pedałów i problem z głowy

laisar - 2015-03-26, 21:38

ochroniarz81 napisał/a:
auto jest mocno eksploatowane i trzeba wymienić olej co nie jest prawdą

Ależ jest prawdą - http://www.daciaklub.pl/f...1619084#1619084

Na czym jak na czym, ale akurat na wymianie oleju zupełnie nie warto oszczędzać.

ochroniarz81 - 2015-03-26, 22:46

pewnie że nie ma co oszczędzać na oleju ale aso nawet po przeglądzie gwarancyjnym wymienia olej i nie kasuje przebiegu a po 1000 km zapala się wymiana a olej świeży i tak jak w tym linku co podałeś zapominają kasować przebiegu od wymiany wracasz do aso a tam wciskają ciemnotę że trzeba ponownie wymienić.
laisar - 2015-03-26, 22:54

Wcześniej napisałeś o 13 tys. km, a wtedy warto wymienić.
ochroniarz81 - 2015-03-26, 22:58

ten 1000 to przenośnia
Cav - 2015-03-26, 23:01
Temat postu: Re: DUSTER dci 110 km kontrolka wymiany oleju
ochroniarz81 napisał/a:
może już wiecie ale jak nie się przyda w aucie jest kontrolka wymiany oleju gradacji koloru żółtego tak jak czerwona ale z 2 strzałeczkami moje auto jest tak zaprogramowane że co 13 tyś zapala się info o wymiana


No nic takiego nie zaobserwowałem.
Może tylko po mieście jeździsz?

ochroniarz81 - 2015-03-26, 23:07

zgadza się cykl mocno miejski fap wytrzymał 220 tyś i już nie dał się wypalić
Cav - 2015-03-26, 23:13

ochroniarz81 napisał/a:
zgadza się cykl mocno miejski fap wytrzymał 220 tyś i już nie dał się wypalić


To nawet całkiem dużo, ciekawe czy jego producent w tych warunkach przewidział aż tak długi okres.
Objawiało się to zbyt częstym wypalaniem tak?

Cav - 2015-03-26, 23:17

ochroniarz81 napisał/a:
ten 1000 to przenośnia teraz już nie mam fap i się nie zapala


Czyli przyczyną nie był jak pisałeś, zaprogramowany dystans do zmiany oleju, tylko niemożność wypalenia fap, spowodowana jego zużyciem.
Nieprawidłowe działanie FAP może właśnie objawiać się kłopotami z olejem, a już zwłaszcza ze wskazaniami jego zużycia.

ochroniarz81 - 2015-03-26, 23:18

zapalała sie kontrolka zapchanego filtra wiec wypalali w aso za pierwszym razem pomogło po 20tyś zapalała sie znowu po podpiec u pod kompa w aso wyskakiwał błąd filtr zapchany nie drożny wypalanie nie zostanie ukończone a że koszt nowego to przesada i brak zamienników
Cav - 2015-03-26, 23:20

ochroniarz81 napisał/a:
zapalała sie kontrolka zapchanego filtra wiec wypalali w aso za pierwszym razem pomogło po 20tyś zapalała sie znowu po podpiec u pod kompa w aso wyskakiwał błąd filtr zapchany nie drożny wypalanie nie zostanie ukończone


No właśnie.
Więc lekarstwo znalazłeś dobre (wycięcie fap), tylko źle opisałeś przyczyny.
Jedyną przyczyną był zepsuty fap, a nie takie czy inne działanie aso czy jego brak.

ochroniarz81 - 2015-03-26, 23:23

nie nie a w tym przypadku problemy z kontrolką pojawiały się od nowości średnio co 13 tyś zapalała się wymiana a fap zaczął wariować przy przebiegu ok 220 tyś
ochroniarz81 - 2015-03-26, 23:26

ale muszę przyznać ze auto jest bardzo fajnie a usterki to z fap czy dwukrotnym wymienianiem wału duży przebieg w miejskich warunkach
Cav - 2015-03-26, 23:47

ochroniarz81 napisał/a:
nie nie a w tym przypadku problemy z kontrolką pojawiały się od nowości średnio co 13 tyś zapalała się wymiana a fap zaczął wariować przy przebiegu ok 220 tyś


Pewnie wariował już wcześniej, bo się nie wypalał do końca w takich warunkach (tylko miasto, pewnie głównie krótkie trasy, bez dobrego rozgrzewania i schładzania).
Więc nie dziwota, że i olej powinieneś zmieniać częściej niż standardowe 20 kkm.
Jeśli tego nie robiłeś tak jak Ci komp kazał, to i tak to wszystko długo wytrzymuje.

Dar1962 - 2015-12-28, 16:02
Temat postu: Duster samodzielne kasowanie inspekcji
w dzisiejszym numerze Motor (53/2015 opisano sposób samodzielnego kasowania komunikatów o inspekcji serwisowej i olejowej w 35 popularnych modeli aut. Wśród nich znalazłem Dustera
eplus - 2015-12-28, 23:24

A co to za gusła? W jakich wersjach silnika świeci się inspekcja?
shrek - 2015-12-31, 12:26

laisar napisał/a:
shrek napisał/a:
ja w lodgy takiej nie mam a mam fap

Bo u Ciebie informacja o wymianie oleju jest wyświetlana na ekranie komputera - symbol klucza oraz liczba km do operacji.


I spada proporcjonalnie do liczby przejechanych kilometrow a styl i warunki jazdy nie maja z tym nic wspolnego - Lodgy


Do skasowania inspekcji w Lodgy/Dokker nalezy w menu wybrac informacke o inspekcji po czym ten sam przycisk nacicnac i przytrzymac okolo 5 sekund inspekcja zacznie migac i po chwili przeskoczy na 20 tys .

karku - 2016-05-24, 18:42

Ja miałem to samo. Wymiana oleju w ASO przy 20 000 i przy 26 000 zapaliła się kontrolka wymiany oleju. Z tego co wiem to nie ma czujnika, który jest w stanie zmierzyć jakość/przepracowanie oleju. Gość w ASO powiedział mi, że komputer szczytuje parametry takie jak: liczba odpaleń, czas pracy na zimnym silniku, średni dystans itp. i ma wgrany algorytm, który na tej podstawie zapala kontrolkę. Ja jeżdżę gównie po trasie (150 km) dziennie, więc komputer obliczył, że dopiero po 26 000 olej był przepracowany. Gość w ASO powiedział, że jakbym jeździł jako TAXI to mogłaby się ta kontrolka zaświecić np przy 15 000 km. Mam nadzieję, że wszystko jasne. Dodam, że dotyczy to 1,5 dCi, 110 KM, z FAP.
Dzida - 2016-05-24, 18:47

Nie bardzo rozumiem. To nie skasowali Ci inspekcji po 20 kkm? Bo o co chodzi??? Bez sensu jest to co mówi "gość z ASO"
ajax - 2016-05-30, 20:00

karku napisał/a:
komputer szczytuje

:lol: jakie to mamy w daćkach komputery :lol:

karku - 2016-05-31, 13:07

Nie skasowali, bo kontrolka się nie świeciła. "Gość z ASO" sam powiedział, że pewnie mechanicy jak nie widzą świecącej kontrolki to nie wklepują do komputera informacji o tym, że olej i filtr zostały wymienione.
Pawel75 - 2018-04-20, 15:00
Temat postu: Komputer Pokładowy - kasowanie inspekcji olejowej
Dziś przy odpalaniu Danki wyświetliła się kontrolka wymiany oleju (w instrukcji pisze że zapala się przy ok 1500 do wymiany.
Ale najciekawsze jest to że w instrukcji jest napisane że przytrzymując przycisk przez 10sek można skasować inspekcje.Niestety próbowałem kilkukrotnie bez żadnego efektu.
Może ktoś już miał do czynienia i wie jak ugryźć temat.
Dodam że po paru sekundach gaśnie i już się nie wyświetla się.

eplus - 2018-04-20, 15:30

Może najpierw treba wymienić olej :?: :idea:
Sorry, ale spotykam dziesiątki ludzi z taką tępotą techniczną, mówią: jest alarm przeciążenia (rozłącza się jakieś sprzęgło, zrywa kołek itp.), naciskam kasuj, a alarm się nie kasuje. Przecież najpierw trzeba to fizycznie doprowadzić do porządku. Masz gorączkę - stłucz termometr. :idea: :-D

Pawel75 - 2018-04-20, 18:04

Eplus rozumiem ciebie.Ale ja wymieniałem olej przy 10000 teraz mam 15600 i w tym sęk.Raczej z pomocą to nie błysnąłeś.
eplus - 2018-04-20, 18:37

W pierwszym poście napisałeś, że kontrolka zapala się po półtora miliona kilometrów, wg mnie to najwyższy czas. Chociaż podnieś maskę, może oszukasz komputer, że zrobiłeś wymianę.
jas_pik - 2018-04-20, 18:46

Procedura kasowania inspekcji olejowej:
1. Włączamy zapłon ( bez uruchamiania silnika), bieg - luz
2. Przyciskamy pedał gazu ( na max) i trzymamy
3. Przeciskamy pedał hamulca trzykrotnie
4. Puszczając po trzecim naciśnięciu pedał hamulca jednocześnie puszczamy pedał gazu
5. Wyłączamy zapłon
U mnie to zadziałało :)

Ikarusiarz - 2018-04-21, 10:18

eplus napisał/a:
Może najpierw treba wymienić olej
Sorry, ale spotykam dziesiątki ludzi z taką tępotą techniczną, mówią: jest alarm przeciążenia (rozłącza się jakieś sprzęgło, zrywa kołek itp.), naciskam kasuj, a alarm się nie kasuje. Przecież najpierw trzeba to fizycznie doprowadzić do porządku. Masz gorączkę - stłucz termometr.


No cóż czytam i nie do końca rozumiem Twe obeznanie w temacie...

W Espace inspekcje kasowało się bardzo prosto, bez zbędnych ceregieli. Termin inspekcji można było w ustawić clipem i ni jak miał się do tego co było robione przy aucie (kiedy i co ile olej się zmieniało). Wystarczyło, że mechanik przy wymianie nie przestawił i już się świeciło, mimo, że olej świeży.

Fruxo - 2018-04-21, 16:57

Jak robiłeś w aso to mają obowiązek ci za darmo skasować.
shrek - 2018-04-22, 05:50
Temat postu: Re: Komputer Pokładowy - kasowanie inspekcji olejowej
Pawel75 napisał/a:

Ale najciekawsze jest to że w instrukcji jest napisane że przytrzymując przycisk przez 10sek można skasować inspekcje.


Bo tak jest.
naciskasz przycisk komputera kilkukrotnie, zeby trafic na dana funkcje( w twoim przypadku inspekcja) po czym naciskasz ponownie i trzymasz pzezx sekund. Wyswietlana wartosc zacznie migac, a potem ustawi sie na zero (20 000).

shrek - 2018-04-22, 06:27

Prosze.

https://youtu.be/iOpF9DSxLcQ

lysy1991 - 2018-05-01, 13:46

Aby skasować inspekcje należy na zapłonie znaleźć ikonkę z inspekcją i trzymać przycisk do wyzerowania
Pawel75 - 2018-05-11, 13:57

Już po problemie.U mnie trzeba inspekcje kasować CLIPEM.Inne metody nie działają.
shrek - 2018-05-11, 17:39

Pawel75 napisał/a:
Już po problemie.U mnie trzeba inspekcje kasować CLIPEM.Inne metody nie działają.


No to popatrz nawet Dacia sie zabezpiecza, zeby do nich jezdzic.

chumba - 2018-08-30, 17:01

To prawda nie idzie wykasować co piszą to było do produkcji 2016 po tym roku trzeba jechać do serwisu i na tyle w temacie samemu przyciskami tego nie zrobisz pozdrawiam
Waski78 - 2018-08-30, 20:25

U mnie tak było jak na przeglądzie nie wyzerowali inspekcji.
Wszelkie próby samodzielnego skasowania zawiodły. Dopiero w ASO za free zrobili.

tAboon - 2018-08-30, 20:42

Czy to na poważnie z kasowaniem przeglądu na liczniku? Czy tylko Clip daje radę czy inny komputer też da radę?
chumba - 2019-08-12, 17:15
Temat postu: Jak wykasować inspekcję wymiany oleju
Witam kolegów może temat już był poruszany mam pytanko do fachowców posiadam dacia Duster 1.5 dci rok 2017 chodzi mi jak samemu wykasować inspekcję wymiany oleju chodzi mi o tą pomarańczową kontrolę z sprężynką
dzięki za pomoc

toka93 - 2019-08-12, 17:51

Chyba w dusterze z tego rocznika już trzeba tylko poprzez komputer diagnostyczny.
eio - 2019-08-12, 18:26

jas_pik napisał/a:
Procedura kasowania inspekcji olejowej:
1. Włączamy zapłon ( bez uruchamiania silnika), bieg - luz
2. Przyciskamy pedał gazu ( na max) i trzymamy
3. Przeciskamy pedał hamulca trzykrotnie
4. Puszczając po trzecim naciśnięciu pedał hamulca jednocześnie puszczamy pedał gazu
5. Wyłączamy zapłon
U mnie to zadziałało :)

Ciekawe czy ta procedura u mnie zadziała - MCV2 z 2017 roku.

eplus - 2019-08-12, 18:52

Pomarańczowa kontrolka ze sprężynką to powinna być chyba świeca żarowa? Ale nie mam traktora, nie będę się upierał. :idea: :lol:
telecaster1951 - 2019-08-13, 07:11

eplus napisał/a:
Pomarańczowa kontrolka ze sprężynką to powinna być chyba świeca żarowa? Ale nie mam traktora, nie będę się upierał. :idea: :lol:
Tu chyba chodzi o to: http://www.daciaklub.pl/f...dacia_b_922.jpg
eplus - 2019-08-13, 11:15

To oscylogram albo "EKG", teraz już jarzę. :-D
tomeveris - 2019-08-23, 21:04

Co do kasowania pomarańczowego klucz do przeglądu, to w dusterze 2018 niestety kombinacja z gazem i hamulcem nie działa :cry: jedynie chyba serwis i przegląd :-P
Jaca92 - 2019-09-24, 08:29
Temat postu: Przegląd
Wie ktoś może jak skasować inspekcję w Dusterze 1.6 2018?
ptakooo - 2019-09-24, 09:39

Przy włączonym zapłonie, ale wyłączonym silniku wybierz na wyświetlaczu pozycję okres do wymiany/przeglądu. Przytrzymaj przycisk "w dół" po prawej stronie kierownicy, żeby wejść do funkcji a następnie przytrzymaj ponownie długo żeby wyzerować licznik (odlicza od teraz w zależności jak ma wpisany komputer rok lub 2 oraz 20 lub 30 tys km)
DrOzda - 2019-09-24, 10:44

Zdaje się że tylko przez CLIP/Pyren i podpięcie do złącza OBD2.
Jaca92 - 2019-09-24, 11:51

Czyli tylko serwis?
Pedros - 2019-09-24, 12:11

Jaca92 napisał/a:
Czyli tylko serwis?

Wiem że na pewno się da bez podpinania kompa ale w tej chwili nie pamiętam dokładnie jak.

DrOzda - 2019-09-24, 12:20

To by Cię ozłocili na angielskim forum Dacii , za skasowanie inspekcji brytyjskie ASO bierze 120 funtów.
Trick z pedałem gazu nie działa.

Pedros - 2019-09-24, 15:47

DrOzda napisał/a:
To by Cię ozłocili na angielskim forum Dacii , za skasowanie inspekcji brytyjskie ASO bierze 120 funtów.
Trick z pedałem gazu nie działa.


tutaj opisał procedurę ptakooo:
http://www.daciaklub.pl/f...1796065#1796065

Jaca92 - 2019-09-24, 22:55

Żadne cykanie przycisków na kierownicy ani kombinacje z hamulcem nie działają. Serwis życzy sobie 400 PLN za podłączenie komputera i wysłanie adnotacji do bazy że przegląd jest zrobiony.

Jest jeszcze jakaś możliwość?

shrek - 2019-09-25, 07:20

Clip
Pedros - 2019-09-25, 08:37

Jaca92 napisał/a:
Żadne cykanie przycisków na kierownicy ani kombinacje z hamulcem nie działają. Serwis życzy sobie 400 PLN za podłączenie komputera i wysłanie adnotacji do bazy że przegląd jest zrobiony.

Jest jeszcze jakaś możliwość?


Powyżej masz link do tematu w której jest opisana procedura. Na pewno działa- sprawdzone. Nie pisz więc że żadna kombinacja przycisków nie działa.

DrOzda - 2019-09-25, 08:46

Być może w Twoim działa , a potem producent to zmienił. Ty masz z początku roku czyli rok modelowy 2018 a on może mieć późniejszy 2019.
Sądzisz że brytole którzy swoim forum kombinują z Pyren dt4all itp. nie wpadli by na to zanim nie odwiedzili ASO lżejsi o 120 GBP albo w niezależnym warsztacie z CLIP 50 GBP?

Pedros - 2019-09-25, 12:32

DrOzda napisał/a:
Być może w Twoim działa , a potem producent to zmienił. Ty masz z początku roku czyli rok modelowy 2018 a on może mieć późniejszy 2019.
Sądzisz że brytole którzy swoim forum kombinują z Pyren dt4all itp. nie wpadli by na to zanim nie odwiedzili ASO lżejsi o 120 GBP albo w niezależnym warsztacie z CLIP 50 GBP?


Mój egzemplarz jest z września 2018 więc nie z początku roku. Poza tym mam info od jednego z serwisantów że we wszystkich Dusterach do tej pory się da. Oczywiście nie jestem w stanie tego zweryfikować ale dlaczego miałbym nie wierzyć skoro do niedawna na forum twierdzono że w żadnym nowym Dusterze się nie da a jednak można?

eio - 2019-11-25, 20:18

Wreszcie pojawiła się ikonka klucza serwisowego. Dlatego mogłem wypróbować metody kolegów na jej usunięcie.
1. Sposób @eplusa z podnoszeniem maski - nie działa :mrgreen:
2. Sposób z instrukcji obsługi - nie działa :shock:
3. Sposób @jas-pika z tańcen na dwóch pedałach - nie działa :-?

2. sposób jest dziwnie opisany. Mam przytrzymać przycisk 10 sek aż info będzie świecić ciągle. U mnie świeci ciągle, a po przytrzymaniu wciśniętego przycisku kluczyk serwisowy znika w ciągu 4 sek. Ale po ponowym wył i wł klucza w stacyjce, kluczyk serwisowy dalej radośnie świeci i gaśnie po kilku sek kiedy mu się chce. Odniosłem wrażenie że 3 metody jego usunięcia nie zrobiły na nim żadnego wrażenia. Czy coś robię nie tak?

ppart - 2020-06-07, 16:38

Witam po przerwie na forum. Od roku mam nowego Dustera (maj 2019). Teraz w maju zapaliła mi się kontrolka serwisowa (po 15000 km). Jak odbierałem Dustera w salonie powiedziano mi, że 1 przegląd po 2 latach. W warunkach gwarancji są dwie opcje : 1. normalne użytkowanie - co dwa lata i 2. szczególne użytkowanie (np. taksówka) - co 1 rok. Ja użytkuje normalnie. Co zrobić ? Skasować tą kontrolkę ? Czy jechać do serwisu ? Czy ewentualnie przeprogramować odstep serwisu ?
laisar - 2020-06-07, 16:50

Serwis - http://www.daciaklub.pl/f...1619084#1619084

Warunki nie-normalne wcale nie są takie nienormalne jak się wydaje - http://www.daciaklub.pl/f...1792266#1792266

Cytat:
30 tys. km / 2 lata to interwały maksymalne - i bez względu na ich wymiar bezwzględny zawsze podlegały skróceniu o połowę w przypadku eksploatacji w warunkach trudnych:
- co najmniej 50% przejazdów odbywa się ze średnią prędkością poniżej 30 km/h;
- co najmniej 50% czasu na biegu jałowym;
- co najmniej 30% przebiegu realizowane jest z przyczepą o wadze powyżej 500 kg;
- ponad 5000 km/rok przy temperaturze otoczenia powyżej 30°C lub poniżej -15°C;
- ponad 3000 km/rok przy stosowaniu olejów silnikowych lub paliwa niezgodnego z zaleceniami producenta;
- ponad 1000 km/rok w środowisku o dużym zapyleniu (drogi gruntowe, budowy itp).

ppart - 2020-06-07, 17:04

Nie jeżdżę po drogach gruntowych, ani na biegu jałowym. Temperatury też nie były za niskie zimą. Chyba jest żle ustawiony komputer. Bo jakiś czas wcześniej wyświetlały się komunikaty o zbliżającym się przeglądzie ? Ja je ignorowałem.
Black Dusty - 2020-06-07, 17:14

Sprawdź po jakim przebiegu masz wymienić olej bo rok lub dwa to tylko jeden z warunków do zrobienia przeglądu, a przebieg jest drugim warunkiem.
ppart - 2020-06-07, 17:16

Duster benzyna 1,6 - wymiana oleju co 30 tysięcy. Obecnie mam 15 tys. przebiegu.
Black Dusty - 2020-06-07, 17:21

Widać Twój komputer jest z tych mądrzejszych że każe Ci zmienić po 15000, tak było w roczniku 2018 i jest to rozsądniejsze.
ppart - 2020-06-07, 17:32

OK. Sprawdziłem teraz dokładnie przebieg - 13500 km. Lampka przeglądu włączyła się dokładnie po 12 miesiącach od odbioru samochodu z salonu. W instrukcji napisali, że wymiana oleju po 30 tys. niezależnie od warunków eksploatacji. Przeglądy co dwa lata. Przy świecącej się kontrolce nie można zmienić odstępów przeglądów, ani jej zresetować, nie ma takiej opcji. Muszę chyba jednak jechać do tego serwisu.
telecaster1951 - 2020-06-09, 17:54

ppart napisał/a:
Przeglądy co dwa lata.
A nie przypadkiem wymiana oleju co dwa lata a przegląd mały co roku?
bartos123 - 2020-06-09, 19:27

telecaster1951 napisał/a:
ppart napisał/a:
Przeglądy co dwa lata.
A nie przypadkiem wymiana oleju co dwa lata a przegląd mały co roku?

Też byłem zdziwiony, ale z tego co pisali użytkownicy "najnowszych" aut, zmieniło się to ok. połowy 2019 r. - zwiększyli czas pomiędzy przeglądami i wymianą oleju.

Hiszpan_JS - 2020-06-09, 19:32

Co do wymiany oleju to racja, zwiększyli z 20tys na 30tys km, lub co dwa lata. Ale przeglądy pozostały co rok.
nowy - 2020-06-09, 19:38

Przegląd co roku. Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tyś km.
Coś wiem , bo dzwoniłem do nich w tej sprawie. Olej wymienią Ci po roku jak masz ok 28 500 km, lub w trakcie drugiego roku użytkowania jak się zbliży 30 tyś. Chyba, że kupisz olej, filtr i zapłacisz za robociznę. U mnie około 210 zł w ASO Wrocław

Obywatel MK - 2020-06-10, 15:34

Czyli co, wołają tyle samo za przegląd co wcześniej tyle tylko że już nie ma wymiany oleju?
Niezłe jaja, ja jeszcze załapałem się na wymianę oleju co rok lub 20 tys.

buladag - 2020-06-11, 14:27

Jak kupowałeś w 2019 to na pewno nie załapałeś się na wymianę co rok w 1.6SCe. ;)
BLACHA_997 - 2020-06-11, 15:41

buladag napisał/a:
Jak kupowałeś w 2019 to na pewno nie załapałeś się na wymianę co rok w 1.6SCe. ;)


Nieprawda. Ja mam Dustera z 2019 i przeglądy co rok lub (chyba) co 15 tyś. Dłuższe interwały "weszły" prawdopodobnie od około połowy 2019 roku.

buladag - 2020-06-11, 16:55

Ciekawe, w czerwcu 2019 już są co dwa lata.
telecaster1951 - 2020-06-11, 17:40

BLACHA_997 napisał/a:
Dłuższe interwały "weszły" prawdopodobnie od około połowy 2019 roku.
Powiedzmy. Auta wyprodukowane po 13 lutego mają już nowy harmonogram.
Przegląd co roku/15 tysięcy, olej co dwa lata/30 tysięcy

Killer King - 2020-06-12, 06:43

Koszt wymiany oleju i filtrów ASO + ich robocizna to 450 zł
Wyliczenie na podstawie 1,2 Sce
Cena do zaakceptowania jeżeli chodzi o utrzymanie gwarancji.

telecaster1951 - 2020-06-13, 10:58

Killer King napisał/a:

Cena do zaakceptowania jeżeli chodzi o utrzymanie gwarancji.
Ale nie musisz tego robić w ASO przecież. Przeglądy gwarancyjne ok, bo nie ma sensu się potem tłuc, ale wymieniając olej poza ASO nie stracisz gwarancji.
Po pierwsze jakim cudem ASO będzie wiedziało że wymieniłeś olej? Zakładasz oryginalny filtr, oryginalną uszczelkę, lejesz olej i tyle. Nie ma szans żeby to stwierdzić na przeglądzie.
Po drugie, wedle prawa UE nie trzeba serwisować auta w ASO. Można w zakładach bez autoryzacji, które spełniają wymagania serwisów autoryzowanych. Te wymagania nie mogą być zbyt wygórowane. Ot odpowiednie narzędzia + komputer diagnostyczny i wykonywanie serwisu zgodnie z instrukcjami producenta.
Za wymianę oleju razem z filtrem zapłaciłem w serwisie niezależnym za robociznę 60zł, do tego olej 100zł + filtr 12zł + uszczelka 1,5zł. Razem zapłaciłem za to 173,5zł. Na fakturze zapis "wykonano zgodnie z wymaganiami Renault Polska".
Czemu taka różnica? Już tłumaczę. Stawka roboczogodziny podobna w obu warsztatach - 300zł brutto. Rzecz w tym że w ASO liczą sobie pełną godzinę za to. Serwis niezależny liczy 0.2 godziny. Po pół godzinie miałem auto wydane, wliczając w to czas wypisania zlecenia, zapłacenia, wjechania i wyjazdu z hali.

JulianG - 2021-03-09, 19:52

DrOzda napisał/a:
To by Cię ozłocili na angielskim forum Dacii , za skasowanie inspekcji brytyjskie ASO bierze 120 funtów.
Trick z pedałem gazu nie działa.


Witam wszystkich, proszę o ozłocenie, mam rozwiązanie..

Poszukując odpowiedzi na pytanie "jak" przewinąłem sie przez polskie forum, wszyscy mówili ze nie da rady, ale nie dawało mi to spokoju i proszę....




https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.dfi.servicereset&hl=pl&gl=US

Dziś to zrobiłem u w aucie Teścia. Apka działa jedyne co pogrzebne to złącze OBD II na BT

Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=on--Ughp4a4

Nie pomógł taniec z pedałami, przytrzymanie manetki. Polecam

keikan - 2021-05-20, 08:29

Kolego! Już Cię ozłacam..
U kolegi w Dusterze 1 ph2 z 2015 roku (silnik 1,6 sce) niczym nie dało się wykasować inspekcji...
Manetką, pedałami, nawet pyclip próbowaliśmy..
Dopiero ta aplikacja pomogła
Dzięki!

liliusz - 2021-11-20, 13:10

Skoro mowa o OBD II to to jeszcze może i mi ktoś podpowie jak ten temat ogarnąć. Kupiłem interfejs tylko po to żeby kasować kontrolkę serwisową wymiany oleju. kilka aplikacji zainstalowałem, ale żadna nie umożliwiła skasowania, może jakaś wersja płatna by poradziła. w końcu odwiedziłem elektryka i on to ogarnoł. Ale wizyta u elektryka to mały kłopot, zawsze trzeba się umówić, a to czasu ta takie pierdoły nie ma. Może ktoś poleci jakąś apkę ? Dzięki !
bartos123 - 2021-11-20, 21:18

Było już o tym, ale proszę ta apką działa:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.dfi.servicereset&gl=PL
Sprawdzone na dwóch autach z 2018 roku.
Uwaga, apka nie współpracuje z każdym ELM 327.

eliks - 2021-11-20, 22:00

liliusz napisał/a:
Skoro mowa o OBD II to to jeszcze może i mi ktoś podpowie jak ten temat ogarnąć. Kupiłem interfejs tylko po to żeby kasować kontrolkę serwisową wymiany oleju. kilka aplikacji zainstalowałem, ale żadna nie umożliwiła skasowania, może jakaś wersja płatna by poradziła. w końcu odwiedziłem elektryka i on to ogarnoł. Ale wizyta u elektryka to mały kłopot, zawsze trzeba się umówić, a to czasu ta takie pierdoły nie ma. Może ktoś poleci jakąś apkę ? Dzięki !

U Ciebie nie trzeba. Powinieneś przewinąć menu komputera do pozycji gdzie obok auta będzie klucz. Teraz przytrzymujesz kilka sekund przycisk na manetce i resetujesz inspekcję. Mam Sandero 2019, robiłem tak tydzień temu.

liliusz - 2021-11-21, 12:37

Dzięki bartos123, możliwe że zadziała, bo po podłączeniu OBDII z Daćką pojawiła się info RESET, inspekcja olejowa zapali się dopiero w czerwcu i dopiero wtedy przetestuję .
piotrek400 - 2021-11-23, 06:39

Cytat:
U Ciebie nie trzeba.

Niestety rocznik 2018 wymaga aplikacji. Żadne sekwencje pedałami ani manetką (nie ma takiej pozycji w menu) nie działają.
Aplikacja jak najbardziej to wykona, oczywiście po obejrzeniu filmu :lol:
Tydzień temu wykonywałem reset. Pali się co rok albo dystans (wtedy programowano chyba 20kkm). Moja ślubna robi rocznie 8kkm, więc do tej pory w listopadzie jeździła z pomarańczowym zygzakiem, który w grudniu zmieniał się na czerwony. ELM zakupiony więc, pozostaje pozdrowić szanowną brać.
Szerokości

eliks - 2021-11-23, 07:55

Hmm to wychodzi na to że mamy inne komputery. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego podmenu.
Dymek - 2021-11-23, 08:27

eliks napisał/a:
Hmm to wychodzi na to że mamy inne komputery. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego podmenu.
Ten ekran samochodu z kluczem jest, ale widać go tylko przez chwilę po włączeniu stacyjki- ostrzeżenie przed zbliżającym się terminem serwisu. Drugi etap to dodatkowo pomarańczowe EKG zapalone na stałe. Niby zgodnie z instrukcją, po przekroczeniu tego terminu ten ekran z kluczem powinien wejść na stałe jako dodatkowa pozycja w menu... A tego nie zweryfikowałem, bo ja nigdy terminu nie przekroczyłem.
Wojciech-EL - 2021-11-23, 10:28

Stara szkoła mówi, żeby olej i filtry wymieniać co 10.000 km.
Gwarantuje to bezproblemową eksploatację autka.
Nie wierzę w żadne oleje long life.

eliks - 2021-11-23, 13:29

Dymek napisał/a:
eliks napisał/a:
Hmm to wychodzi na to że mamy inne komputery. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego podmenu.
Ten ekran samochodu z kluczem jest, ale widać go tylko przez chwilę po włączeniu stacyjki- ostrzeżenie przed zbliżającym się terminem serwisu. Drugi etap to dodatkowo pomarańczowe EKG zapalone na stałe. Niby zgodnie z instrukcją, po przekroczeniu tego terminu ten ekran z kluczem powinien wejść na stałe jako dodatkowa pozycja w menu... A tego nie zweryfikowałem, bo ja nigdy terminu nie przekroczyłem.


Ja mam dopiero 11k przejechane a kontrolka nie zawsze zgrywa się z terminem wymiany filtrów. Ogólnie jest jak mówisz. Ten klucz był widoczny jakiś czas, potem pojawiło się żółte EKG. Wtedy wchodzę na klucz, trzymam przycisk na manetce i robię reset.

eio - 2021-11-23, 15:57

piotrek400 napisał/a:
Cytat:
U Ciebie nie trzeba.

Niestety rocznik 2018 wymaga aplikacji. Żadne sekwencje pedałami ani manetką (nie ma takiej pozycji w menu) nie działają.
Też tak mam. Dlatego kupilem interfejs i wgralem apke ktora to resetuje.
michal22 - 2022-01-25, 21:38

eliks napisał/a:
Dymek napisał/a:
eliks napisał/a:
Hmm to wychodzi na to że mamy inne komputery. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego podmenu.
Ten ekran samochodu z kluczem jest, ale widać go tylko przez chwilę po włączeniu stacyjki- ostrzeżenie przed zbliżającym się terminem serwisu. Drugi etap to dodatkowo pomarańczowe EKG zapalone na stałe. Niby zgodnie z instrukcją, po przekroczeniu tego terminu ten ekran z kluczem powinien wejść na stałe jako dodatkowa pozycja w menu... A tego nie zweryfikowałem, bo ja nigdy terminu nie przekroczyłem.


Ja mam dopiero 11k przejechane a kontrolka nie zawsze zgrywa się z terminem wymiany filtrów. Ogólnie jest jak mówisz. Ten klucz był widoczny jakiś czas, potem pojawiło się żółte EKG. Wtedy wchodzę na klucz, trzymam przycisk na manetce i robię reset.

Potwierdzam, u mnie też w taki sam sposób bezproblemowo można to skasować, a kontrolka również nie zgrywa się z terminem wymiany oleju. Olej wymieniłem poza ASO w listopadzie bo dochodziło już do 10 tys. km, a termin wymiany był do wczoraj, dzisiaj kontrolka zresetowana.
Wymiany oleju będę aktualnie wykonywał co roku bez względu na przebieg, ponieważ obecnie moje roczne przebiegi będą w okolicach 6-8 tys. km, a nie chcę wydłużać terminu wymiany oleju i czekać na osiągnięcie tych 10 tys. km.

chumba - 2022-01-28, 13:18
Temat postu: ddt4all inspekcja oleju
witam kolegów mam pytanie posiadam dacia duster rok 2017 diesel automat jak mogę programem ddt4all wykasować inspekcje oleju i zmienić wymianę z 20000 km na 12000 km z góry dziękuję za pomoc
laisar - 2022-01-28, 13:38

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9323
Bigzyga78 - 2022-05-06, 16:02
Temat postu: Jak zlikwidować inspekcję olejową
Witam wszystkich.

Wczoraj wyskoczyła mi ikona EKG do kompletu z kluczem. I nie było by w tym nic dziwnego, ponieważ minął mi rok od ostatniego przeglądu. Olej został wymieniony wraz z filtrami, a problem z ikonami pozostał. Nie udało mi się tego skasować w żaden znaleziony sposób, ponieważ w moim Loganie MCV 0.9 TCi nie występuje w menu pozycja związana z inspekcją, próba z użyciem pedału gazu oraz hamulca też nic nie dała, a nie mam programatora po OBD. Może coś źle robię. Pomóżcie.

villager - 2022-05-18, 17:13

Czy ktoś próbował kasować kontrolkę inspekcji olejowej Torque'm Lite przez ELM 327? Ściągnąłem Dacia Service Reset, ale to jakaś nowa testowa wersja "beta" i za każdym razem pojawia mi się komunikat, że jak nie obejrzę reklamy to aplikacja się nie uruchomi. I rzeczywiście, jak klikam, że nie chcę reklamy to aplikacja się zwija. A po reklamie chcą, żebym zainstalował jakieś gówna. Nie da się tym nic zrobić. Ściągnąłem Torque Lite, ale muszę do niedzieli poczekać na interfejs ELM 327. Robił to ktoś tą apką?
Dzięki za przeniesienie :-)

piotrek400 - 2022-05-19, 17:46

Obejrzyj tę reklamę i po kłopocie. Ja tak robię ww aplikacją.
tomkasz - 2022-05-19, 17:59

W instrukcji obsługi jest napisane jak to zrobić za pomocą palca. Ta aplikacja na siłę to do dla mnie sztuka dla sztuki ...
Dymek - 2022-05-20, 07:44

tomkasz napisał/a:
W instrukcji obsługi jest napisane jak to zrobić za pomocą palca. Ta aplikacja na siłę to do dla mnie sztuka dla sztuki ...
Serdecznie zapraszamy z palcem... W przypadku Sandero II FL (na pewno w przypadku silników benzynowych) ten opis z instrukcji ma się nijak do rzeczywistości.
michal22 - 2022-05-20, 13:16

Dymek napisał/a:
tomkasz napisał/a:
W instrukcji obsługi jest napisane jak to zrobić za pomocą palca. Ta aplikacja na siłę to do dla mnie sztuka dla sztuki ...
Serdecznie zapraszamy z palcem... W przypadku Sandero II FL (na pewno w przypadku silników benzynowych) ten opis z instrukcji ma się nijak do rzeczywistości.

U mnie bezproblemowo poszło skasować to manetką zgodnie z instrukcją, to chyba zależne jest daty produkcji samochodu.

villager - 2022-05-20, 13:58

piotrek400 napisał/a:
Obejrzyj tę reklamę i po kłopocie.
Po jednej reklamie następuje kolejna i tak do usranej śmierci ;-)
piotrek400 - 2022-05-21, 15:34

Podjedź, to Ci skasuję. Pzdr!
villager - 2022-05-21, 15:41

piotrek400 napisał/a:
Podjedź, to Ci skasuję. Pzdr!
Dzięki. Po wielu próbach, po przeczekaniu chyba wszystkich możliwych reklam, wreszcie zaskoczyło. Skasowałem! Jeden transmiter mi nie działał, chociaż niby dioda się paliła. Musiałem dokupić drugi - podobno nowsza generacja - i zadziałała. Olej ma dopiero nieco ponad 9 tysięcy, więc jeszcze odrobinkę poczeka na wymianę.
r70 - 2022-07-11, 15:12

Czy OCS występuje tylko w DCI z euro5/6 czy w benzynach (Eco-G) też?

Czy w Eco-G można przestawić interwał olejowy na 15tyś km ?

road - 2022-08-01, 14:08
Temat postu: Prośba o pomoc w skasowaniu inspekcji
Witam. Mam taki problem - mój ojciec jest posiadaczem Dacii Sandero 1149ccm z 2017 roku. Ze wzgledu na fakt że skończyła sie gwarancja postanowił nie płacić juz haraczu w ASO i kolejne przeglady robić w innych, tańszych warsztatach. Niestety problem zresetowania lampki (inspekcji) informującej o konieczności zrobienia przegladu stał się nie mozliwy do realizacji przez takie nie autoryzowane warsztaty. Ani kombinacja pedałami, ani przyciskami na kierownicy nie pomaga. Nie skuteczne są także próby kasowania poprzez komputer diagnostyczny w tych warsztatach. Natomiast ASO twierdzi że mogą to zrobić, ale przy przeglądzie który wypada teraz dokonać, bo minął właśnie rok od ostatniego. Koszt ponad 1000zł. Nie trudno się domysleć że takie rozwiazanie odpada. Tym bardziej że ojciec zrobił przez ostatni rok tylko około 3000km. Jak się zorientowałem tu na forum kasowanie inspekcji mozna dokonac za pomocą jakiejs pobranej aplikacji poprzez gniazdo diagnostyczne itd Ja tego nie potrafię zrobić, nie mam tych urzadzeń, ani nie znam sie na tym. Stąd mam taką prośbę - czy ktoś z forumowiczów z Warszawy mógłby spróbować mi to zrobić za jakąś niewielką opłatą ?
DrOzda - 2022-08-01, 14:16

Jak chcesz możemy spróbować , mam stary interfejs ELM327 i apkę na androida.
Warszawa Wola - okolice Obozowej.
Pisz na priv.

Marrtin - 2022-08-01, 15:43

Poszukaj po internetach - może znajdziesz rozwiązanie. Na Youtube jest kilka sposobów i być może za którymś razem zadziała.
leszek800 - 2022-08-01, 17:13

jest taki program na androida który skutecznie wyłącza tą ikonke .nazywa się ;(service reset) u mne działa pozdrawiam
DrOzda - 2022-08-01, 17:44

No właśnie to zaproponowałem koledze. Tylko mam dość stary interfejs.
road - 2022-08-01, 18:15

Bardzo dziękuję za odpowiedzi kolegów w szczególności DrOzda i spróbujemy. Poinformuje oczywiście jak to poszło.
jas_pik - 2022-08-01, 18:37

Jak Ci się nie uda to własnie stawiam na kompie CLIP-a . Warszawa Wawer. Tel na priv.
leszek800 - 2022-08-01, 18:41

trzeba sobie zakupic np. taki interfejs https://allegro.pl/oferta/obd2-interfejs-bluetooth-3-0-polski-diagnostyczny-8991330709 - wgrać do telefonu apke (service reset) i jednym kliknięciem kasujesz inspekcje olejową pozdrawiam
DrOzda - 2022-08-01, 18:57

No właśnie , ja mam jakiś stary sprzed 10 lat. Może ktoś ma ten nowszy w Warszawie i na nim w razie czego spróbujemy.
javiki - 2022-08-11, 09:40

Dacia duster 2017 1,5 DCI 4x4 ale tańsza opcja. Nie działa sposób z pedałami, nie ma opcji kasowania w menu, w radiu jak sprawdzam błędy-żadnych nie wykazuje. Czyli tylko przez interfejs obd da się wysłączyć lampkę uniwersalną? Olej oczywiście wymieniony po 10tyś km. TYlko pomarańczowa lampka drażni.
road - 2022-08-11, 21:39

Szanowni Koledzy, dzięki pomocy jas_pik udało się zresetować tą lampkę. Ani ja, ani mój ojciec (właściciel samochodu) nie poradzili byśmy sobie z tym tematem, gdyż żadne tradycyjne metody nie działały. Bardzo dziękuje za poświęcenie czasu i rozwiazanie tego problemu. Uważam że w w nowszych Daciach ta sytuacja będzie pojawiać się coraz częściej, więc wielu właścicieli prędzej, czy później będzie się musiała z tym zmierzyć. Dziękuje również wszystkim innym którzy zaoferowali mi swoją pomoc. Pozdrawiam.
EBmazur - 2022-09-15, 14:29

Olej i filtry zmienione - nie dałem zarobić ASO . Inspekcję olejową i serwisową nie da się u mnie skasować z "palca "- tutaj instrukcja kłamie , nawet nie wyświetla się odpowiednia informacja o przebiegu pozostałym do serwisu . Byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie i tam mi ładnie poustawiał . Prawdopodobnie producent / importer / sprzedawca / serwis * ( niepotrzebne skreślić ) zablokował taką możliwość .
michal22 - 2022-09-15, 17:29

No to mi pozostaje się tylko cieszyć, że u mnie można to bezproblemowo manetką skasować.
eio - 2022-09-15, 18:55

EBmazur napisał/a:
Prawdopodobnie producent / importer / sprzedawca / serwis * ( niepotrzebne skreślić ) zablokował taką możliwość .
W moim też nie mozna manetką. Może można to odblokować w ddt4all? Kiedyś później sprawdzę.
villager - 2022-09-15, 19:16

EBmazur napisał/a:
Byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie i tam mi ładnie poustawiał
Przecież skasowanie inspekcji olejowej to 10 minut roboty. Moduł ELM 327 kosztuje 16-20 złotych, darmową apkę do kasowania "service reset" ściąga się w kilkanaście sekund. To jest wykonalne dla kompletnego laika.
EBmazur - 2022-09-16, 05:21

villager
Chciałem skasować "na już " - miałem EKG na wyświetlaczu . ELM-a może sobie kupię . A w dodatku 30 pln raz na rok to też nie jest majątek .

dacialoganmcv - 2022-11-16, 14:50
Temat postu: Kasowanie inspekcji serwisowej/olejowej Sandero III
Witajcie, czy inspekcję serwisową/olejową w Sandero III 2020 > ... kasuje się Clipem czy kombinacją przycisków jak w Dusterze?
Czajo - 2022-11-16, 15:05

Sandero III jest od 2021 roku.
Chodzi o Sandero II czy Sandero III?

Jeśli o II to ja kasowałem przez apkę z Google Play Dacia Service Reset

dacialoganmcv - 2022-11-16, 15:07

Jak 2021? Jak jedną mam z grudnia 2020, a drugą z listopada 2021... Zaczęli je produkować w drugiej połowie 2020 roku.
Czajo - 2022-11-17, 08:56

zamawiać można było od lutego 2021, wiem, bo sam czekałem czy brać starą generację czy poczekać na nową
Dymek - 2022-11-17, 09:12

Czajo napisał/a:
zamawiać można było od lutego 2021, wiem, bo sam czekałem czy brać starą generację czy poczekać na nową

Pierwsze nieśmiałe informacje o cenach nowych modeli w PL pojawiły się w styczniu 2021. Ale produkcja faktycznie ruszyła w 2020, więc jeśli ktoś jakimś cudem wziął egzemplarz demonstracyjny, albo ze stocku fabrycznego, to może mieć rok produkcji 2020.
Ale poniższy link do naszej "Galerii" trochę nam wyjaśnia:
LINK Z FORUM
A co do kasowania- również polecam przetestować apkę Service Reset, obecna wersja odczytuje fabryczne interwały oraz "ile zostało" km czy dni do serwisu. Jeśli odczyta, to może i skasuje. Chociaż w przypadku nowych modeli może być problem z uwagi na blokadę na OBD.

Krystian67 - 2022-12-03, 09:58
Temat postu: kasowanie inspekcji. Dacia dokker
Prosze o podpiecie zapytania pod instniejace tematy. Zapytanie znane . Oświecił się zygzak wizyty w serwisie. Czy skazany jestem na dożywotnią współprace z aso. Jak oznajmił mi gość .Taka wizyta czeka mnie co roku i wymusza przeglad . Żadna metoda z manetką nie działa .itp. Czy musze zakupic obd .Ewentualnie jakis skuteczny. W 2019 roku aktualizowano soft. Może to zmieniło zasadę kasacji informacji na tablicy. Dzięki za podpowiedzi.
EBmazur - 2022-12-03, 13:38

Krystian67Nie jesteś skazany na ASO. Ja po samodzielnej wymianie oleju podjechałem do warsztatu "niezależnego" i tam skasowali lampki i wpisali przebieg do nowego przeglądu za całe 30 pln. Zresztą nawet małe warsztaty mają odpowiednie wyposażenie. Interfejs OBD też zapewne ogarnie sprawę.
Krystian67 - 2022-12-03, 17:04

Tak tez zrobię . A wymuszony kasą przeglad odwołam. Za zainicjowanie przegladu 515 zł. Dodam ze żaden płyny i oleje nie wchodzą w koszty. Jedynie miała byc wymiana oleju .I kontrola auta , które 5 min wcześniej przeszło rejestracje w stacji diagnostycznej. Jeśli stawki robocizny wzrosną , jak piszą to , auta beda poza kontrolą aso . A mechanicy beda bezrobotni. Już wielu posiadaczy nowych aut rezygnuje z przegladów gwarancyjnych. Robiac to w własnym zakresie .
EBmazur - 2022-12-03, 17:30

J
Cytat:
uż wielu posiadaczy nowych aut rezygnuje z przegladów gwarancyjnych. Robiac to w własnym zakresie .
Może nie tyle we własnym zakresie co w dobrych warsztatach . Wtedy nie tracą gwarancji.
Jarekf3d - 2022-12-04, 08:34

"dobrych warsztatach"?
Jak to działa w praktyce ? Z tego co się orientuję to warsztat podejmując się przeglądu gwarancyjnego musi robić to dokładnie tak jak aso (czyli posiadać "umiejętności które nabyli podczas ich szkolenia) Rozumiem że gdy dojdzie do awarii i gwarancja będzie potrzebna to bez problemu uznają ten "inny warsztat, który nie przeszedł szkolenia i podbił się w książce i wprowadził to do systemu" i wszystko będzie ok ? Nikt tego podważać nie będzie ?

EBmazur - 2022-12-04, 10:19

Jarekf3dSą warsztaty które kiedy należały do sieci ASO a teraz są niezależne. Są też specjalizujące się w konkretnych markach lub należące do dużych sieci. Prawdopodobnie, a nawet na pewno,nie wpiszą danych do systemu serwisowego daci/renault , ale żaden problem zachować fakturę i wbić info do książki serwisowej. Takie rozwiązaniem obowiązuje od kilku lat zgodne z dyrektywą unijną - nie masz obowiązku serwisowania gwarancyjnego w ASO. Wybór należy do Ciebie.
laisar - 2022-12-04, 17:40

Jarekf3d napisał/a:
Jak to działa w praktyce ?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2295

Lelupi - 2022-12-04, 18:11

Wszystko fajnie, wszystko zgodnie z dyrektywą, wszystko gra i pasuje. Jeżeli z autem w czasie gwarancji, czy krótko po upływie gwarancji nic się nie dzieje. Jeżeli coś reklamujesz, wtedy dopiero zaczynają się schody.
EBmazur - 2022-12-04, 18:48

Lelupi napisał/a:
Wszystko fajnie, wszystko zgodnie z dyrektywą, wszystko gra i pasuje. Jeżeli z autem w czasie gwarancji, czy krótko po upływie gwarancji nic się nie dzieje. Jeżeli coś reklamujesz, wtedy dopiero zaczynają się schody.

Czasem schody zaczynają się na gwarancji pomimo przeglądów w ASO. Trzeba samemu przemyśleć i podjąć decyzję.

Lelupi - 2022-12-04, 19:24

Dokładnie, każdy swój rozum ma, przymusu i obowiązku nie ma, wolny wybór.
87majster - 2023-03-13, 09:52
Temat postu: Jak usunąć inspekcję olejową z ddt4all w dacia Lodgy 1.6LPg
Hej wszystkim
Proszę o pomoc jak w mojej Dacii usunąć inspekcję olejową, mam ddt4all ale jest w nim tyle opcji ,że nawet nie wiem gdzie tego szukać
Czy ktoś zna ścieżkę do wykasowania inspekcji?
Na zegarach nie mam możliwości usunięcia a magiczna kombinacja z hamulcem itp nie działa, tylko podłączenie z kompem może pomóc
Pozdrawiam i z góry dziękuję za chęć pomocy

laisar - 2023-03-13, 10:45

Koledzy polecając sprawdzoną aplikację na "Service Reset" - http://www.daciaklub.pl/f...1837383#1837383
87majster - 2023-03-13, 11:16

Z tą aplikacją próbowałem i nic, mam zwykle obd po bluetooth która potrafi znaleźć i wykasować jakieś błędy w aplikacji torguepro ale na tym Elm nie działa dacia service reset
Mam też interfejs renolink 1.99 taki czerwony po kablu USB i nim chciałbym usunąć inspekcję w ddt4all lub jakimś innym programie który mogę zainstalować

laisar - 2023-03-13, 11:34

W DTT4ALL opcje serwisowe oleju widać w ustawieniach tablicy instrumentów - TDB. Wyszukaj moduły i przejrzyj konfigurację swojej, bo nie ma jednej uniwersalnej ścieżki, ze względu na różne wersje oprogramowania.
87majster - 2023-03-13, 12:10

Jutro sprawdzę bo już jestem w pracy, dziękuję
87majster - 2023-03-14, 10:37

Cluster jest powtarzalny przy wielu różnych wersjach
Po czym poznać która jest u mnie? Te same tabele wyświetlają się dla v1.5, v1.8, v2.0, v3.0 its

Jeśli chodzi o usunięcie inspekcji olejowej nie znalazłem konkretnie przycisku typu reset inspection czy tym podobnych
Znalazłem tylko tabelę jak w załączniku
Czy to jest to czego szukam?
Jeśli tak to co powinienem tam zmienić

laisar - 2023-03-14, 11:43

87majster napisał/a:
Po czym poznać która jest u mnie?

Tego nie wiemy, dlatego trzeba wykonać skanowanie (lupka).

87majster napisał/a:
nie znalazłem konkretnie przycisku typu reset inspection czy tym podobnych

Nazywa się "RAZ Vidange" (Remise À Zéro Vidange - Ustawianie Na Zero Spustu).

W TDB 4.5-4.8 jest w "CONFIGURATION GENERAL / Configuration Entrientien et Odometrie".

Od TDB 4.9 jest w "CONFIGURATION GENERAL / Configuration vidange".

dacia - 2023-03-14, 21:32

Ja u siebie trzymałem długo klawisz na manetce od wycieraczek i sam serwis mi zgasł .Zrobiłem to jak się komunikat wyświetlił podczas odpalenia. Pomrugało pomrugało i zgasło
Dymek - 2023-03-15, 10:33

laisar napisał/a:
87majster napisał/a:
Po czym poznać która jest u mnie?

Tego nie wiemy, dlatego trzeba wykonać skanowanie (lupka).
A to akurat nie zawsze jest możliwe. Np. w moim Sandero skanowanie nie identyfikuje żadnego TDB- muszę wybrać któryś z listy i sprawdzić czy działa.
87majster - 2023-03-15, 11:52

Dziękuję laisar, bardzo pomogłeś, kontrolka w końcu zgasła
Cluster miał v4.5 i tam usunąłem, ta sama plansza była również w innych wersjach, ale skoro się udało za pierwszym razem udało się już więcej nie grzebałem

Nie wiem jak sprawdzić która wersja u mnie obowiązuje
Po kliknięciu na lupke itak występują ECU w różnych wersjach

PiotrekH - 2023-07-30, 18:30

Znalazłem na YT jak goście kasują inspekcję z poziomu manetki w sandero II. Ja nie mogę wybrać w menu pozycji service. Po prostu jej nie ma Dlaczego tak jest? W dd4all mogę to zrobić ,ale jednak manetką jest zdecydowanie wygodniej.
EBmazur - 2023-07-30, 19:36

PiotrekH napisał/a:
Znalazłem na YT jak goście kasują inspekcję z poziomu manetki w sandero II. Ja nie mogę wybrać w menu pozycji service. Po prostu jej nie ma Dlaczego tak jest? W dd4all mogę to zrobić ,ale jednak manetką jest zdecydowanie wygodniej.

Co więcej - takie kasowanie "z palca" jest opisane w oficjalnej instrukcji. U mnie też nie działa. Prawdopodobnie producent / importer/ sprzedawca )* zablokował.

EBmazur - 2023-09-10, 10:36

Z wyprzedzeniem zmieniłem olej i filtry, kupiłem V-gate . Dziś pokazał się "zygzak" . Dacia reset serwis załatwił sprawę w mgnieniu oka. Prostsze to już być nie mogło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group