DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Montaż lamp przednich z dustera faza2 do f1

Dominus - 2013-10-21, 19:35
Temat postu: Montaż lamp przednich z dustera faza2 do f1
Witam.

Potrzebuję dowiedzieć się co jest doprowadzone w odpowiednich pinach dochodzących do lampy przedniej do Dustera.
Jest 6 pinów we wtyczce przy czym pinu 5-tego w lampie nie ma.
W nowych lampach do Dustera po FL lampa ma ten brakujący 5ty pin odpowiadający chyba za działanie dziennych.
Zastanawiam się nad montażem lamp z FL i czy jestem w stanie dorobić do dziennych automat a do automatu podpinamy PLUS do dziennych oraz MINUS i czy cała lampa ma jakiś wspólny MINUS?

z góry dzięki

BoloSr - 2013-10-21, 20:12

Nie mów tylko że już kupiłeś lampy :) ???
Dominus - 2013-10-21, 20:20

:) orientuje się w temacie czy dzienne będą działać
BoloSr - 2013-10-21, 20:25

Spróbuje sie dowiedzieć u kumpla z ASO
laisar - 2013-10-21, 22:53

@Dominus:

pin - grubość [mm²] - linia - nazwa
1 - 0.50 - 64C/64D - kierunkowskaz
2 - 0.50 - LPG/LPD - światło pozycyjne
3 - 0.75 - MB/MA - masa
4 - 0.75 - CPG/CPD - ś. mijania
5 - (brak)
6 - 1.00 - RPG/RPD - ś. drogowe

(Piny w obu lampach liczymy tak samo - od lewej).

Dominus - 2013-10-22, 06:55

laisar dzięki wielkie.
Piny są ponumerowane na kostkach wiec ok
Czyli widzę szanse na horyzoncie "odpalenia" dziennych z nowych lamp u Mnie :->
Teraz się przyznam że czekam na te nowe lampy z Dustera FL

BoloSr - 2013-10-22, 07:15

Dominus napisał/a:
laisar dzięki wielkie.
Piny są ponumerowane na kostkach wiec ok
Czyli widzę szanse na horyzoncie "odpalenia" dziennych z nowych lamp u Mnie :->
Teraz się przyznam że czekam na te nowe lampy z Dustera FL


które kupiłeś ??

Dominus - 2013-10-22, 07:18

http://allegro.pl/show_item.php?item=3619559967

Teraz tylko muszę skontaktować się z Automotive Lighting, może udzielą mi jakiś informacji

BoloSr - 2013-10-22, 07:24

Dominus napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3619559967

Teraz tylko muszę skontaktować się z Automotive Lighting, może udzielą mi jakiś informacji


bo widziałem ze te drugie tez poszły i już maja następne wystawione idą jak cieple bułeczki :)
ciekawe jak to się będzie prezentować z czarnym autem :):)
Ja chyba pójdę w drl z halogenami :)

Dominus - 2013-10-22, 07:28

Jak będą zamontowane u Mnie zaprezentuje ;)
Jedynie na pokazie był biały i grafitowy Duster FL
Ale środki lamp też mają czarne wypełnienie jak te obecne więc będzie ok

BoloSr - 2013-10-22, 07:30

Dominus napisał/a:
Jak będą zamontowane u Mnie zaprezentuje ;)
Jedynie na pokazie był biały i grafitowy Duster FL
Ale środki lamp też mają czarne wypełnienie jak te obecne więc będzie ok


maja czarne ale maja obwódkę chromowana co za bardzo nie pasuje mi do reszty ale u ciebie możne być inaczej :)

Dominus - 2013-10-22, 07:32

BoloSr napisał/a:
Dominus napisał/a:
Jak będą zamontowane u Mnie zaprezentuje ;)
Jedynie na pokazie był biały i grafitowy Duster FL
Ale środki lamp też mają czarne wypełnienie jak te obecne więc będzie ok


maja czarne ale maja obwódkę chromowana co za bardzo nie pasuje mi do reszty ale u ciebie możne być inaczej :)


Ta ;-) U mnie "chromik" tu i tam :-P
Dobra koniec offtopu.
Dam znać relację gdy lampy będą u Mnie

Hakama 4x4 - 2013-10-24, 13:30

Niesamowite. Lampy są a aut do tych lamp (czyt. Duster II) jeszcze nie ma.
Chyba z salonu we Frankfurcie zaiwanili :mrgreen:

BoloSr - 2013-10-24, 13:35

Hakama 4x4 napisał/a:
Niesamowite. Lampy są a aut do tych lamp (czyt. Duster II) jeszcze nie ma.
Chyba z salonu we Frankfurcie zaiwanili :mrgreen:


ino je produkuja w Polsce :)

Dominus - 2013-10-24, 13:45

Dokładnie. Made in Poland. Dziś lub jutro je montuje
kilazz - 2013-10-24, 14:27

Hakama 4x4 napisał/a:
Niesamowite. Lampy są a aut do tych lamp (czyt. Duster II) jeszcze nie ma.
Chyba z salonu we Frankfurcie zaiwanili :mrgreen:


podejrzewam, że to mogą być jakieś odrzuty technologiczne, które teoretycznie powinny być zniszczone, no ale..

laisar - 2013-10-24, 14:28

Po co te teorie spiskowe - przecież części zamienne muszą trafić do magazynów przed wprowadzeniem auta do sprzedaży, więc nic dziwnego, że są wcześniej dostępne.
kilazz - 2013-10-24, 14:33

ano w sumie niepotrzebnie, jakoś tak skojarzyło mi się z deskami rozdzielczymi do nowych VAG, które niedawno w podobny sposób zalały allegro.
maciek - 2013-10-24, 15:57

pamiętam jak na wiosne na allegro pojawił się przedni zderzak do nowego Superba po lifingu :mrgreen: czyli dobre 3 miesiące przed oficjalną premierą :mrgreen:
Dominus - 2013-10-24, 16:55

Jak już pisałem lampy są Polskiej produkcji więc dlatego na naszym ranku są już dostępne i nie mają żadnych ubytków itp.

PS. Dziś lub jutro montaż :)

maciek - 2013-10-24, 17:17

jak założysz świtała pojedź pod salon :-) i mów że masz wersję po Liftingu :-D
kilazz - 2013-10-24, 17:56

kolego Dominus spójrz w odbicie lampy Dustera na zdjęciu które zalączyłeś :mrgreen:
Dominus - 2013-10-24, 18:15

Ehh... jednak ktoś się spostrzegawczy :P
Nie fortunę odbicie :mrgreen: Udajmy że nikt nie widział
W takim razie jutro zdjęcia zrobię, mam nadzieje żę uda mi się bezproblemowo zamontować lampy

A co do sprawy związanej z dziennymi.

Wie ktoś możę czy wtyczka dochodząca jest rozbieralna i jakie "konektory-blaszki" są w niej, jaki typ?
Gdyż w 5pinie nie ma tych blaszek

BoloSr - 2013-10-24, 19:56

kilazz napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Niesamowite. Lampy są a aut do tych lamp (czyt. Duster II) jeszcze nie ma.
Chyba z salonu we Frankfurcie zaiwanili :mrgreen:


podejrzewam, że to mogą być jakieś odrzuty technologiczne, które teoretycznie powinny być zniszczone, no ale..


a moze od razu ukradli z fabryki :)

kilazz - 2013-10-24, 20:30

zadzwoń do Automotive Lighting i się zapytaj czy sprzedają takie lampy to będzie wiadomo czy opuściły fabrykę legalnie czy nie :) Ale dla mnie troche to dziwne, że w ofercie mają je jedynie handlarze z giełdy gliwickiej :)
Dominus - 2013-10-24, 20:36

Lampy zakupiłem od sklepu motoryzacyjnego z Poznania.
Przody lamp były jeszcze zaklejone folią (coś w stylu foli zabezpieczającej jak mamy telefon komórkowy)
Różnego rodzaju insynuacje są zbędne wg mnie.
Możemy się tylko tak przekomarzać bez końca a to sensu nie ma ;-)

kilazz - 2013-10-24, 20:38

to nie przekomarzanie tylko czysta ciekawosc skad te lampy na rynku skoro auta jeszcze na drogach nie ma :) oraz indywidualne opinie na temat zrodla pochodzenia :) ja tam czekam az je zamontujesz, tez chetnie zobacze jak wygladaja.
Dominus - 2013-10-24, 20:39

Spoko.
Też byłem lekko zaskoczony jak zobaczyłem lampy i się zastanawiałem "gdzie reszta poliftowego Dustera się podziała" ;)
Jutro postaram się zabrać za te lampy.

miguel - 2013-10-24, 21:18

Doprawdy doświadczenie mam z tylną lampą - robiłem adapter do podłączenia kamery cofania tak żeby nie trzeba było wcinać się w oryginalną wiązkę tak samo z podłączeniem zasilania termometru tu również adapter wpinany pomiędzy oryginalny wtyk a zapalniczkę.

Przyjrzałem się wtykowi lampy przedniej i jest to zapewne wtyk 6 PIN SICMA.
Konektory (blaszki) powinny być takie same jak m.in. we wtyczce lampy tylniej, wtyczce od zapalniczki oraz wtyczce lampki podświetlenia tj. Sicma F150 i F280

Konektory kupowałem tutaj: http://konektory.pl/category.php?id_category=179
(w opisach są zdjęcia z dokładnymi wymiarami)

Układ we wtyczce zatem jest taki: | 1,5 | 1,5 | 2,8 | 2,8 | 1,5 | 1,5 |

Przy lampie tylniej wtyk się otwiera na bok natomiast przy przedniej to część żółta wtyku jest wysuwalna i to chyba wtedy powinny poluzować się konektory aby je wysunąć od tyłu. Zobacz na zdjęcie: http://www.naap.pl/image/...ize-500x500.jpg

Zaciskarka do konektorów wystarczy np. HT202A

Hakama 4x4 - 2013-10-25, 06:34

W każdym razie wszyscy jesteśmy ciekawi zdjęć i tego czy napewno pasują.
Dominus - 2013-10-25, 07:45

Kurde okazuje się że jedno mocowanie jest za długie w lampie.... ;/ (nogę można by było skrócić (?)
samochód rozbebeszony i teraz nie wiem co z tym fantem zrobić.
PS. W tych lampach nie ma pozycyjnych. tak ma być?

BoloSr - 2013-10-25, 07:54

Ale które mocowanie ???
Dominus - 2013-10-25, 08:01





Nie wiem właśnie co z tymi pozycyjnymi bo nie widzę miejsca na żarówke ... albo ślepy jestem

BoloSr - 2013-10-25, 08:12

No to bez ciecie sie nie obędzie :( a co do żarowek trza popatrzec na filmach co pokazywali jak sie to pali wszystko :)
Dominus - 2013-10-25, 08:14

Już chyba wszystko wiem.
Wczoraj kupiłem żarówkę lecz gość zamiast dać mi W21 dał mi W21W

Porównanie obu żarówek.
Czyli dzienna jest z pozycyjną i potrzebuje W21
tak mi się wydaje



Co do cięcia, nie chciałbym aby się okazało że jednak nie pasuje... ;/
Dobra lecę założyć starą lampę i chyba skocze po żarówki.
Jak pozycyjne będą wtedy to chyba tnę uchwyt

BoloSr - 2013-10-25, 08:20

Ale jak go utniesz to trza potem go niżej przykleić :)
Dominus - 2013-10-25, 08:34

Jak utne uchwyt tak że będzie dolegał idealnie do cześci metalowej to skręcenie dwóch śrub i dwa zatrzaski też powinny dobrze trzymać.
Obecnie skręciłem tylko górną śrubę zatrzask i siedzi. Za moment lece sprawdzić po żarówke odpowiednią

BoloSr - 2013-10-25, 08:36

Dominus napisał/a:
Jak utne uchwyt tak że będzie dolegał idealnie do cześci metalowej to skręcenie dwóch śrub i dwa zatrzaski też powinny dobrze trzymać.
Obecnie skręciłem tylko górną śrubę zatrzask i siedzi. Za moment lece sprawdzić po żarówke odpowiednią


OKi w sumie nie pomyślałem ze można tak :) mam nadziej że się uda poskładać.

mendelmax - 2013-10-25, 08:47

Moja propozycja- przytnij ten uchwyt (wycinając środkowy odcinek tej nóżki) i zawieź do jakiegoś warsztatu spawającego plastiki (naprawa zderzaków itd), to będziesz miał ładnie wyrównane i lampa nie będzie wibrować. A takie wibracje potrafią znacznie skrócić życie żarówek.
Dominus - 2013-10-25, 09:01

Pozycyjne jest w żarówce z dziennym. Działa. Odpowiednia żarówka to W21
BoloSr - 2013-10-25, 09:08

Dominus napisał/a:
Pozycyjne jest w żarówce z dziennym. Działa. Odpowiednia żarówka to W21


ino składaj to w calość i pomyśl o tym co kolega wyżej napisał :)

Dominus - 2013-10-25, 09:18

Drugie etap montażu może wieczorem, będę chciał na pewno w ten weekend złożyć je.
Mam już pewien pomysł aby nie było na luźno.
Teraz i tak ten uchwyt jak przykładałem nie pasował do miejsca przykręcenia.
Wiec jeżeli odetnę ten kawałek nóżki z podstawką i przyłożę go od boku pozostałości nóżki i skręcę je w całość to chyba uchwyt trafi wtedy z powrotem w miejsce przykręcenia nóźki. (przesunie się)
Rozumiesz?

Musze na spokojnie siąść przy tym

mendelmax - 2013-10-25, 11:24

Jeśli tylko da się je w ten sposób wyrównać to faktycznie problem masz z głowy. Proponowałbym po próbnym skręceniu (jak będzie pasować) walnąć to jeszcze na jakiś elastyczny klej, żeby się nie ruszało.
keikan - 2013-10-25, 13:30

Dominus napisał/a:
Pozycyjne jest w żarówce z dziennym. Działa. Odpowiednia żarówka to W21


dobrze widzę? postojówka ma 21 W? normalnie jest chyba W5W czyli 5 W
21W to mają chyba przeciwmgielne i dają ostro po oczach

BoloSr - 2013-10-25, 13:34

keikan napisał/a:
Dominus napisał/a:
Pozycyjne jest w żarówce z dziennym. Działa. Odpowiednia żarówka to W21


dobrze widzę? postojówka ma 21 W? normalnie jest chyba W5W czyli 5 W
21W to mają chyba przeciwmgielne i dają ostro po oczach


postojowka ma 5 a dzienne maja 21 :) bo to jest W21/5W dokładnie :)

chriskb - 2013-10-25, 14:18

Na ostatnim zamieszczonym kilka postów wyżej zdjęciu wygląda jakby prawy górny łuk nowej lampy nie pasował do łuku błotnika. Czy to tylko złudzenie?
Dominus - 2013-10-25, 16:40

chriskb napisał/a:
Na ostatnim zamieszczonym kilka postów wyżej zdjęciu wygląda jakby prawy górny łuk nowej lampy nie pasował do łuku błotnika. Czy to tylko złudzenie?


Nie jest dopasowane bo lampa musi wejść głębiej zzaznaczyłem na czczerwono strzałki. Jeden uchwyty jest za długi jak pisałem. On uniemoŻliwia montaż lampy. Muszę trochę ten uxhwyt przerobić

Hakama 4x4 - 2013-10-25, 20:14

Trzymamy kciuki... :roll:
chriskb - 2013-10-25, 20:38

Ja też trzymam kciuki, bo jak leżą obok siebie to jest jednak różnica w kształcie i kącie pochylenia przodu lampy. Na zdjęciu też od strony grila kształt się różni.
corrado - 2013-10-25, 21:55

Myślę że jeśli koledze nie zależy mocno na starej lampie, to powinien sobie przełożyć po prostu czarny tył lampy z mocowaniem do nowej.
Lampa do piekarnika na 5-10min i się rozkleja każda lampa -odchodzi "szkło" od obudowy tylnej delikatnie podważając śrubokrętem czy nożem. Oczywiście to samo trzeba zrobić z nową lampą . Na koniec po przełożeniu czarnego tyłu , trochę kleju do plastiku i voila .

Prxynajmniej wiadomo będzie , że tył będzie pasował jak stary :P

Dominus - 2013-10-26, 17:09

chriskb napisał/a:
Na ostatnim zamieszczonym kilka postów wyżej zdjęciu wygląda jakby prawy górny łuk nowej lampy nie pasował do łuku błotnika. Czy to tylko złudzenie?


Złudzenie.
Lampy mogły być ustawione nie dokłanie w linii, elementy w tyle nie są jednakowe i jedna z lamp mogła bardziej być nachylona...

corrado napisał/a:
Myślę że jeśli koledze nie zależy mocno na starej lampie, to powinien sobie przełożyć po prostu czarny tył lampy z mocowaniem do nowej.
Lampa do piekarnika na 5-10min i się rozkleja każda lampa -odchodzi "szkło" od obudowy tylnej delikatnie podważając śrubokrętem czy nożem. Oczywiście to samo trzeba zrobić z nową lampą . Na koniec po przełożeniu czarnego tyłu , trochę kleju do plastiku i voila .

Prxynajmniej wiadomo będzie , że tył będzie pasował jak stary :P


Tylko żę w nowej lampie mamy w innych miejscach żarówki...


A więc tak.
Dziś odciąłem jedno z mocowań tak aby dolegało do blachy.
Lampa ładnie weszła. Mocowanie dolne pasuje jak należy, zatrzask od zewnętrznej (auta) pasuje, mocowanie śruby od góry nie bardzo, a z odciętej nóżki jak już pisałem nie pasowało. Jest w stanie zamontować lampę dokonując nowych otworów na śruby w blasze.

Po zamontowaniu i złożeniu grilla lampa pasuje.
Oto fotki.





W chwili obecnej zastanawiam się nad dalszym montażem lamp.

Sam nie wiem czy zostawić tzn. "stare czarne" (które w porównaniu z założoną lampą z FL bardziej mi się podobnają jednak) czy montoważ z FL z dziennymi.

maciek - 2013-10-26, 17:31

Jak już zacząłeś to dokończ ;-) też się spodziewałem lepszego efektu, ciekawe jak by wyglądał z zapalonymi światłami :?: ja bym zlikwidował dodatkowy chrom na grillu może efekt byłby ciekawszy.
Dominus - 2013-10-26, 17:37

Lampa sama w sobie prezentuje się bardzo ładnie.
Po montażu na samochodzie albo efekt nie jest tak do końca pozytywny ze względu na to że jedna lampa "stara" jedna "nowa" i mam w dalszym ciągu porównanie do stanu obecnego do którego się przyzwyczaiłem a może i z nowym grillem z którym widziałem te lampy efekt końcowy były wtedy na plus
Czekam na dalsze opinie.

kilazz - 2013-10-26, 18:43

Moim zdaniem skoro jedną lampę już pociąłeś to wypada to dokończyć chociażby w celach sprawdzenia jak wygląda bo i tak nawet jak pójdą do sprzedania to do kogoś kto ma dustera ph1 i nie sprzedasz jak będziesz miał pół kompletu pasującego do ph1 a pół do ph2. W chwili obecnej efekt nie powala (ale też nie jest zły, jest inaczej.. ciężko powiedzieć czy lepiej czy gorzej) ciężko stwierdzić czy przez to że tylko 1 jest założona czy np. przez to, że grill zostaje srebrny od ph1.. ja bym dokończył z ciekawości

wrzucam ci mala wizualizacje.. mysle ze z grillem od dustera adventure dalo by rade

BoloSr - 2013-10-26, 18:54

Dominus napisał/a:
Lampa sama w sobie prezentuje się bardzo ładnie.
Po montażu na samochodzie albo efekt nie jest tak do końca pozytywny ze względu na to że jedna lampa "stara" jedna "nowa" i mam w dalszym ciągu porównanie do stanu obecnego do którego się przyzwyczaiłem a może i z nowym grillem z którym widziałem te lampy efekt końcowy były wtedy na plus
Czekam na dalsze opinie.


Jak już zaczołeś to kończy :)

Dominus - 2013-10-26, 18:56

Dzięki za małą wizualizację.
Nie ma efektu łał, jest po prostu inaczej. Muszę jeszcze je dokładnie obejrzeć na samochodzie.
Jutro będę działał dalej z tymi lampami. Dokończę sprawę z mocowaniami. Ściągnę dokładki chromowane z grilla i założę obie lampy.

mud maX - 2013-10-26, 19:09

Z czarnym grillem rzeczywiście może być dobrze. Wtedy najwyższa chromowana listwa będzie współgrała z nową linią świateł. Jeśli zadobędziesz grill od Aventure to dobrze, jak zdecydujesz się na malowanie obecnego, to pionowe wypustki zostawiłbym nie malowane tzn. w chromie. Skoro już wizualizujemy to i ja się dorzucam ;)
http://imageshack.us/a/img51/4521/831w.jpg

Dominus - 2013-10-26, 19:12

mud maX napisał/a:
Z czarnym grillem rzeczywiście może być dobrze. Wtedy najwyższa chromowana listwa będzie współgrała z nową linią świateł. Jeśli zadobędziesz grill od Aventure to dobrze, jak zdecydujesz się na malowanie obecnego, to pionowe wypustki zostawiłbym nie malowane tzn. w chromie. Skoro już wizualizujemy to i ja się dorzucam ;)
http://imageshack.us/a/img51/4521/831w.jpg


Albo z grillem po liftingu. Czarny z Aventure mi nie pasuje.
Ściągne dokładki chromowane z obecnego grila założe obie lampy i obejrze jak prezentuje się samochód w całości. Oraz z załączonym oświetleniem.

corrado - 2013-10-27, 10:53

No i niestety po raz n-ty sprawdza się powiedzenie "Lepsze jest wrogiem dobrego".

Poza tym standardowy Duster ma tak dobre światła i odbłyśniki, że nie jedną xenonową soczewkę "kasuje" zasięgiem świateł mijania.

Andrzej Zajczuk - 2013-10-28, 12:28

OK! Lampy zamontowane - wyglądają ciekawie -wrzuć fotkę jak świecą. Co będzie sterowało włączaniem świateł dziennych? O ty nic nie piszesz.
BoloSr - 2013-10-28, 12:33

Z tego co wiem to nic nie jest zamontowane :(
Dominus - 2013-10-28, 17:06

W niedziele ponownie montowałem lampę po stronie kierowcy. Obmyśliłem już nawet przeróbkę mocowań tak aby nie wiercić nowych otworów na śruby w blasze ale aby pasowały fabryczne miejsca.
Kwestia pokręcenia "kątowników" do uchwytów do lampy.

Lampy same w sobie podobają mi się ale już po zamontowaniu jakoś nie przypadły mi do gustu i postanowiłem zaniechanie dalszego montażu. Czarne wg mnie ładniej się prezentują na czarnym Delseyu.

Co do sterowania, zasilania dziennych to należy dokupić konektory takie jak są w wtyczce dochodzącej do lampy gdyż pin 5 jest w chwili obecnej pusty a w nowej lampię jest on od dziennych.

Automat do działania dziennych można zrobić z przekaźnika PRE0004
Schemat już dzięki kolegom ustaliłem jak i w co się wpiąć w samochodzie.
http://www.daciaklub.pl/f...2263&start=1455

I będzie działać tak jak należy, zapłon dzienne załączają się, włączenie pozycyjnych/mijania to dzienne gaśnie.

Jeśli chodzi wybór miedzy lampami dziennymi czy całą estetyką samochodu wybieram to drugie i nie montuje lamp

Co do "świecenia" lamp, ładnie świecą, trochę te dodatki chromu polepszają efekt.

Lampy w chwili obecnej zostały spakowane i leżą. Czekają na sprzedaż.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany odsprzedam.
Dodatkowo mam żarówki do dziennych/pozycyjnych W21/5W oraz przekaźnik PRE0004 z podstawką.

Dla zainteresowanych mogę zrobić zdjęcia jak lampy świecą. Mogę wpiąć je tak na krótko bez ponownego montażu w miejsce lampy

maciek - 2013-10-28, 18:17

Ciekawe jak duże są różnice w w wielkości świateł VW Amarok vs. Dacia Duster, jechał dziś za mną właśnie taki VW z ledowymi światłami i w lusterku wstecznym światła wyglądały podobnie
Dominus - 2013-11-12, 08:39

Dziś przeglądałem z ciekawości oferty na allegro czy przypadkiem mój Duster nie pojawił się na sprzedaż bo już miałem taką sytuacje ale nie :)
Widzę żę wielu dealerów już wystawiło Dustery po lifcie i znalazłem czarnego z lookiem i muszę powiedzieć że temat montażu lamp wrócił mi w planach lecz z nowym grillem.
Ładniej się to prezentuje więc teraz tylko muszę sprawdzić w salonie czy nie ma niespodzianek z mocowaniem grilla




corrado - 2013-11-12, 08:52

Tak z tym grilem lampy o wiele lepiej wyglądają . Są z jednej "parafii".
Dominus - 2013-11-12, 08:56

Bardzo dobrze komponują się z grillem. A u mnie z starym grillem jakoś nie wyglądało to rewelacyjnie. Tak więc teraz muszę zorientować się w sprawie grila, cena , mocowanie itp
skaktus - 2013-11-25, 18:58
Temat postu: Pytanie o Dustera FL - lampy / światła dzienne.
Witam.

Patrząc na dustera po FL mam pytanie, może ktoś już zna odpowiedzi:

-czy lampy pasują z wersji FL do starej (teoretycznie wydaje się że z zewnątrz wymiarowo są identyczne)
-na jakich żarówkach pracują nowe lampy - czy ktoś miał okazję porównywać ich skuteczność na drodze / na ścianie itd ?
-nowe lampy posiadają światła dzienne - na jakiej żarówce pracuje ?
-czy światło dzienne jest jednocześnie światłem postojowym (żarówka 2 włóknowa) czy postojowe są realizowane np. poprzez żarówkę W5W w światłach mijania jak do tej pory ?

Dzięki za pomoc.

laisar - 2013-11-25, 19:07

@skaktus: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9467
Dominus - 2013-11-25, 19:17

Aby lampy pasowały trzeba trochę przerobić mocowania. Plug&Play nie pasuje.
Światło postojowe z tej samej żarówki co dzienne. Żarówka 2 włókowa W21/5W.
Na razie nie zrobiłem instalacji pod działania dziennych bo takową trzeba zrobić.
Na razie lampy leżą i czekają na grill gdyż uważam że z starym grillem efekt jest mizerny

skaktus - 2013-11-25, 22:55

Dzięki. Zamiast żarówki zamierzam wrzucić ledy na bazie markerów z BMW :) Będzie 6W na dziennych (na lampę) i 1 W na postoje :)
Dominus - 2013-11-26, 14:21

A Ty masz Dustera przed liftem i zamierzam montaż nowych lamp poliftowych?
Bo z opisu widzę że masz VW

skaktus - 2013-11-26, 14:43

Taki mam zamiar. Do wersji przedliftowej wrzucić lampy po lifcie.

Mam jeszcze jedno pytanie - masz może dokładne fotki jak wygląda umieszczenie żarówki od dziennych w reflektorze oraz jak wygląda oprawka po wyciągnięciu ?

PS2-Robiłeś może porównanie świecenie lamp przed liftem i po lifcie ? Jakieś sugestie, spostrzeżenia ?

PS3-Żarówki w nowych lampach takie same jak w tych przedliftowych ?

Dominus - 2013-11-26, 15:05

Ad1. Jakoś taka sobie bo już przy świetle pokojowym robiona.
















Jak coś mam zdjęcia lamp to jak coś wrzucę
(bo miałem odsprzedawać to na allegro miałem porobione)



Ad2. Jako tako porównania nie robiłem. Założyłem lampę, wpiąłem wtyczkę i zobaczyłem że świecą. Nie miałem jakiś zastrzeżeń co do oprawy aby gorzej świeciła niż lampa przedliftowa.
Tylko nie widziałem jak dzienna świeci bo nie zrobiłem instalacji.
Przeczytaj sobię temat w którym opisywałem o montażu lamp

Ad3. Tak, takie same. Tylko odpada żarówka od postojowych bo jest w żarówce w tej dzienne.

Do Moderatora: Proponuję umieścić ten temat do http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9467

skaktus - 2013-11-26, 15:14

Poproszę również po podłączenie.

Co do świecenia ciekaw byłem czy mniejsze lustro od świateł mijanie nie wpływa negatywnie na zogniskowanie itd.

Patrząc na fotki wydaje się że żarówka od dziennych jest montowana pod lekkim skosem, czy mam rację ? Tak, mam rację :)

Ale co do oprawki żarówki od dziennych - widać że jest rozkładana :) Mam nadzieję że dzięki modułowej budowie uda się uzyskać dobry efekt na ledach zamiast żarówki. Pierwsze testy z zamiennikiem zamiast P21W były bardzo dobre.

Dzięki za pomoc.

Dominus - 2013-11-26, 15:15

skaktus napisał/a:
Poproszę również po podłączenie.

Patrząc na fotki wydaje się że żarówka od dziennych jest montowana pod lekkim skosem, czy mam rację ?


Podłączenie? co masz na myśli

Tak, trochę ze skosa

skaktus - 2013-11-26, 15:18

Chodziło mi o "połączenie / podłączenie" do wskazanego przez ciebie tematu. Niestety miało być "o podłączenie" a literówka sprawiła że wyszło "po podłączenie" ;)
Dominus - 2013-11-26, 15:21

skaktus napisał/a:


Ale co do oprawki żarówki od dziennych - widać że jest rozkładana :) Mam nadzieję że dzięki modułowej budowie uda się uzyskać dobry efekt na ledach zamiast żarówki. Pierwsze testy z zamiennikiem zamiast P21W były bardzo dobre.

Dzięki za pomoc.


Oprawka nie jest chyba rozkładana. Chociaż może, na razie nie bawie się z kombinacjami z inną żarówką.
W miejscu żarówek dziennych klosz jest taki niebieskawy co może da nam efekt "ledowości" przy zwykłej żarówce

Dopiero jak zdobędę nowy grill to będę lampy montował

skaktus - 2013-11-26, 15:30

Ten niebieski plastik chyba właśnie jest do lekkiego "oziębienia" światła, sądzę jednak że wiele to nie da.

W mojej wersji na jedną lampę będą przypadać 4 diody XP-G2 barwa S2. W każdego leda 500 mA co da nam jakieś ~ 800 lumenów w trybie dziennym i około 160 jako postojowe. Dziś przylutuję dla testów XP-E które mam i zrobię już test "na porządnie" w lampach dziennych ale z P21W. Wcześniej robiłem nieco "na odwal się" ale i tak efekt był dobry.

corrado - 2014-10-01, 19:55

Kolega kaktus, zamontował te lampy z liftowego do PH1 ?

Co zrobiłeś z grilem ?
Jak masz jakieś fotki jak to wygląda na aucie - liftowe lampy i chyba stary gril to daj zdjęcie ...

laisar - 2014-10-01, 19:59

corrado napisał/a:
jak to wygląda na aucie - liftowe lampy i chyba stary gril

Przecież było - i to w niniejszym temacie...

corrado - 2014-10-01, 20:04

Było było, ale nie w kwestii pełnego podpięcia, a tu klolega Skaktus się zarzeka , że podpina, więc ciekaw byłem nowego point of view. Może jakaś fotka jak to świeci ? Jakieś spostrzeżenia stara lampa vs polift w kwestii mocy świecenia...? :roll:

Poza tym Dominus włożył tylko jedną lampę i ma stary grill z dodatkowym chromem, czego u mnie nie ma i ja nie jestem zwolennnikiem tylu chromu. Poza tym , może jakoś innne ujęcie by to lepiej przedstawiło ...

kilazz - 2014-10-29, 07:46

http://otomoto.pl/dacia-d...-C34831708.html
corrado - 2014-10-29, 07:48

Było. Komentowaliśmy " to " na dusterklub.pl
BoloSr - 2014-10-29, 08:30

kilazz napisał/a:
http://otomoto.pl/dacia-duster-jak-nowa-C34831708.html


ulepa :(

kilazz - 2014-10-29, 08:33

ale widać że na upartego da się lampy od ph2 zamontować :)
BoloSr - 2014-10-29, 08:53

kilazz napisał/a:
ale widać że na upartego da się lampy od ph2 zamontować :)


teraz inne pytanie jaka tam rzeźba jest zrobiona :):) z checia bym podjechal i to zobaczyl :)

corrado - 2015-09-14, 18:42

Czy jest ktoś kto może ocenić porównać moc świecenia mijania w tyh lampach po lifcie vs lampa czarna przed liftem? ceny na allegro juz sa ok 150pln/szt wiec moglbym pociac i skleic plastik mocowan.
Bo powiem w nawiasie, że lampa przedliftowa chrom vs czarna jest różnica, na korzyść tej pierwszej ( mniej czarnej powierzchni a wiecej crhomu ktory odbija światło - mam oba typy lamp wiec wiem co mowie )

corrado - 2016-03-11, 19:13




i fotki z montażu DIY :


http://imgur.com/a/In6kT
http://www.dusterclubs.ru...?t=12988&page=3

corrado - 2016-04-11, 17:39

Ponieważ myślę o montażu dziennych, to zastanawiam sie nad opcjami
a) montazem lamp czarnych z 4x4 ph1 i Duo light w miejsce halogenow

albo paskowych DRL koło halogenów

b) montaz lamp Dectane z linia do PH1 z wygladu podobnych do czarnych z 4x4 ph1
Tu bym był skłonny za tą opcją bo są b. ładne

natomiast nie przemawia do mnie moc światła na mijania ( po prawej ) - " soczewka " ma ładny kontru światła/cienia natomiast jest ilość światła jest mniejsza ( po lewej lampa czarna z ph1 )

c) "rzezbieniem" lamp z DD ph2 ( przycinanie plastikowzch mocowań , doklejenie )
Tu ilość światła jest praktzcynie taka sama jak w czarnych ph1



Za którą opcją byście byli pamietając o tym by w nocy nie jeżdzić ze świeczkami zamiast świateł ? Kwestia finansowa jest powiedzmy pomijalna.

BoloSr - 2016-04-11, 17:43

Zostawic czarne i wstawi porzadne drl zamiast halogenow :-)
corrado - 2016-04-11, 17:55

obecnie mam całe srebrne z ph1 + w garażu 1 lampe czarna z ph1

no tak myślę, że punkt b to miałby możliwość istnienia jedynie gdyby miałyby xenony to wtedy - OK

jeszcze mysle o opcji c bo niedrogie sa te lampy juz i przy okazji odswiezylbym widok dustera , do czarnego dustera te lampy ph2 nawet nawet pasują - oczywiscie z nowym grillem

Marcinbzyk - 2016-04-11, 17:58

Wg. mnie nie należy porównywać lewego i prawego reflektora gdyż wiązki są inaczej kształtowane i może to subiektywnie wpływać na ocenę ilości światła. Dla mnie soczewka świeci ładnie choć ze zdjęcia wynika, że trochę słabiej. Najlepiej zrobić dwa zdjęcia przed zmianą i po zmianie reflektora.
corrado - 2016-04-11, 18:05

niestety ilosc swiatla w soczewce jest zawsze mniejsza od opcji reflektora z racji przesłony "cienia" ktora nie odbija w pelni swiatla ( nie jest zbudowana z odblyskowego materialu), druga sprawa soczewka zawsze w produkcji nie jest wolna od zanieczyszczen i szybciej sie brudzi a na pewno wiecej ma zanieczyszczen niz powietrze w lampie
trzecia sprawa krotszy okres "przydatnosci" - szybciej sie reflektor za zarowka w soczewce wypala z powodu ciasnej budowy i praktycznie zamknietej, wiec temperatura tam jest bardzo wysoka nawet dla zarowki 55/60w

shrek - 2016-04-11, 18:09

Jak dla mnie opcja "a", bo jezeli to prawda co widac na foto ,ze opcja "b" jest ladna ale swieci kiepsko to odpada. No a opcja "c" jezeli nawet uda Ci sie posklejac zeby wszystko pasowalo to jest mozliwosc,ze lampa nie bedzie juz taka szczelna lub rozszczelni sie po czasie i moze parowac.
corrado - 2016-04-11, 18:12

Shreku, opcja C - dotyczy przerobki mocowan zewnetrznych lampy ( do zmiany po 2 zaczepy plastikowe na lampe) no i troche podszlifowac w pewnym miejscu obudowe, nie musialbym jej rozbierac / rozklejac.
Wiec wtedy bylbys tez za opcja C ?

shrek - 2016-04-11, 18:31

Szczerze lampa z ph2 jest ladniejsza od ph1 no ale to kwestia gustu. Jezeli tylko wymiana mocowan a nie prucie calej lampy to dlaczego nie.Jestem za.
Dominus - 2016-04-15, 20:12

corrado napisał/a:

Za którą opcją byście byli pamietając o tym by w nocy nie jeżdzić ze świeczkami zamiast świateł ? Kwestia finansowa jest powiedzmy pomijalna.


corrado napisał/a:

a) montazem lamp czarnych z 4x4 ph1 i Duo light w miejsce halogenow


Też zastanawiam się zakupić Duo Light.
Jeżeli chodzi o nie widziałeś że są ich 2rodzaje jeżeli chodzi o światło przeciwmgielne?
Jedne zimne białe, drugie zółte światło - zbliżone do koloru z zwykłych żarówek.

corrado - 2016-04-15, 20:17

ja jeszcze nie jestem pewien czy nie zamontuje lamp z ph2 , bo moze lepiej odswiezyc auto z wygladu , a drogo by jakos mocno nie wyniosly - ok 400pln za 2 sztuki w dobrym stanie
i tam bym mial dzienne . a wlasnie jak tam z przewodami , wtyczka zasilajaca jest taka sama jak w ph1 ?

Dominus - 2016-04-15, 20:19

Ja ze względu już na przymiarki i że jednak podoba mi się czarna lampa to myślę o dziennych z w przeciwmgielnych. Za 500zł można kupić te DuoLight z 2letnią gwarancją.

Co do wtyczek to te same.
Podłączałem lampy ph2 do mojej instalacji. We wtyczce jest brakujący pin i on właśnie odpowiada chyba za dzienne w nowych lampach

corrado - 2016-04-15, 20:25

mi tez pasuja czarne lampy ph1 ale chyba czas juz cos odswiezyc auto. juz mi sie troche opatrzylo i duzo dusterow jezdzi takich ph1 , a czarny ph2 to w Wwie rzadkosc ( widze bardzo duzo bialych ph2 ) :lol:

oo np taki

wg mnie ladnie taki czarny duster wyglada
albo taki

shrek - 2016-04-16, 06:37

corrado napisał/a:
ja jeszcze nie jestem pewien czy nie zamontuje lamp z ph2 , bo moze lepiej odswiezyc auto z wygladu , a drogo by jakos mocno nie wyniosly - ok 400pln za 2 sztuki w dobrym stanie
i tam bym mial dzienne . a wlasnie jak tam z przewodami , wtyczka zasilajaca jest taka sama jak w ph1 ?


Nawet, jezeli nie jest to nie jest problem kupujesz wtyczki z ph2 i przekladasz piny tak samo jak robiles tempomat .Przypuszczam ,ze wtyczka moze sie roznic ale piny chyba juz nie. W ostatecznosci tniesz kable lutujesz dobrze izolujesz i po klopocie.

corrado - 2016-04-17, 10:01

CZy używasz może w miejsce dziennych , bodajże T20 21W5W jakiegoś bardziej białego i bardziej oszczędnego prądowo źródła światła ? Są jakieś fajne zamienniki tej żarówki, któe nie rzucają sie mocno w oczy policji ?
Chętnie bym pozbył się tam żółto świecącej żarówki dziennych 21W, która tak mocno oszczędna nie jest w stosunku do mijania 60W , chociaż zawsze a i świeci trochę żółtawo, chociaż widzę, że w lampach ph2 dustera jest jakiś filtr niebieski na dzienne + postojowe

shrek - 2016-04-17, 12:11

W dziennych mam zalozone takie swieca juz okolo roku jak sie nie myle i problemu nie ma. Tu masz jak swieca. Jak dla mnie fajnie mocniej od zwyklych i daja biale zimne swiatlo.
corrado - 2016-05-01, 00:15

1. Dominus - czy ogłoszenie sprzeży lamp ph2 jest aktualne ?
2. Czy drugi kolega , który miał zakładać lampy ph2 założył je już u siebie w dusterze ph1?

Dominus - 2016-05-01, 06:38

Lampy dawno sprzedane i nowy nabywca je zamontowal w ph1.
corrado - 2016-05-01, 07:31

jakies zdjecia ? i za ile poszly?
Dominus - 2016-05-01, 08:29

Jak tylko znajdę to wrzuce, miałem chyba jakąś fote od gościa.
Udało mi się sprzedać od razu jak zdecydowałem że ich nie montuje więc straciłem tylko parę zł w stosunku do ceny ich zakupu.

corrado - 2016-05-01, 10:08

ale piszesz pokretnie, fajnie ze nie straciles duzo i ze szybko sprzedales :mrgreen: , ale chcialem wiedziec za ile mozna kupic prawie nowki .
Dominus - 2016-05-01, 12:32

To juz chyba ze 2 lata temu bylo. Ja za okolo 500zl je kupilem. Teraz nie oientowalem sie po ile chodza
corrado - 2016-05-01, 13:50

podaj namiary na firme gdzie je kupiles za te 500pln
Dominus - 2016-05-01, 15:00

Zakupiłem je na allegro, ale widzę że sprzedawca u którego kupiłem ,nie ma ich.
corrado - 2016-05-01, 17:23

:lol:
który sprzedawca ? nick z allegro ? :lol:

Dominus - 2016-05-01, 17:33

corrado napisał/a:
:lol:
który sprzedawca ? nick z allegro ? :lol:

gravel1

corrado - 2016-05-02, 10:09

dzieki .
Pamietasz czy oprocz miejsc
- zaznaczonych na fotce nr "2" ( gdzie jeden goscio stopil troche plastik albo jak na ostatniej fotce gdzie goscio usunal kawal blachy z pasu zamkowego :)
- i okolicy żarówki dziennych , lampa jeszcze gdzieś zawadzala o nadwozie / fartuch/ pas "zamkowy" żeby się cała wsunęła ?



https://www.drive2.ru/l/7775620/
https://www.drive2.ru/l/3788871/

Dominus - 2016-05-02, 10:21

szczerze nie przypominam sobie żeby to:

corrado napisał/a:

- zaznaczonych na fotce nr "2" ( gdzie jeden goscio stopil troche plastik albo jak na ostatniej fotce gdzie goscio usunal kawal blachy z pasu zamkowego :)
- i okolicy żarówki dziennych , lampa jeszcze gdzieś zawadzala o nadwozie / fartuch/ pas "zamkowy" żeby się cała wsunęła ?


w jakiś sposób wadziło przy montażu lampy.

corrado - 2016-09-14, 08:08

stary pas przedni przedlift i lampy poliftowe



http://www.olx.pl/oferta/...html#aa2c4a882f

DD - 2016-09-14, 14:24

Dominus napisał/a:
To juz chyba ze 2 lata temu bylo. Ja za okolo 500zl je kupilem.
Więcej - gdy pisałeś te słowa było to ponad 2,5 roku, teraz to już prawie 3 lata. Pamietam dobrze, bo było to jeszcze zanim DD ph2 pojawiły sie w salonach (tak, tak!).
corrado - 2016-11-04, 08:42

Gdzie mozna kupic i za ile nowe lub prawie nowe lampy LIFT do DUSTERa ?

Kiedys Dominus kupowal za niecale 600pln za komplet.
Teraz po 250pln za szt sa uzywki z ulamanymi czasami mocowaniami na allegro.
Za 600pln z checia bym kupil komplet nówek :)

laisar - 2016-11-04, 11:18

corrado napisał/a:
Gdzie mozna kupic i za ile nowe

ASO 960 zł/szt.

corrado - 2016-11-04, 11:31

no to czekam na odpowiedz Dominusa, bo on za jakies 500-600pln kupil 2 sztuki :o
DrOzda - 2016-11-04, 12:03

ZTCP to na Allegro były w tej cenie - ot w Polsce jest fabryka tych lamp no to "wypłynęły" w niższej cenie ...
corrado - 2016-11-08, 09:55

niesteyy juz nie ma takich aukcji :(
Dominus tez sie cos nie odzywa...

corrado - 2017-03-29, 19:54











Marek1603 - 2017-03-29, 20:25

No nieźle ci to wyszło.
Dominus - 2017-03-29, 20:33

Tylko ze to chyba nie jego fura ;)
eplus - 2017-03-29, 20:36

Chyba jakiemuś Ruskowi. :mrgreen: :lol:
corrado - 2017-03-29, 21:01

Mysle, ze to dobra metoda ale potwierdza sie to ze troche blacha z pasu zamkowego u.gory wadzi czyli albo ja przyciac/odgiac albo plastik podtopic i uksztaltowac odpowiednio....:)
corrado - 2017-05-05, 16:41

Pytanie :
1. Jak sie zachowuja swiatla dzienne i mijania + postojowe w Dusterze POLIFT
a - zapalaja sie dzienne z automatu po wlaczeniu silnika , przelaczaja na postojowe , mijania w momencie przekrecenia manetki swiatel na postojowe , mijania itd ?
b - jakis inny mechanizm jest dzialania ?
c - czy trzeba zmieniac piny w kostce przedliftowej po podlaczeniu lampy poliftowej ?
2. czy mozna tymczasowo jezdzic w Poliftach z DRL - w dzien na wlaczonych miajania + postojowych - zanim sie nie zmieni zasilania dziennych przez automat

shrek - 2017-05-05, 19:43

1a. Po przekreceniu stacyjki zapalaja sie drl. Po przekreceniu przelacznika gasna i zalaczaja sie wybrane swiatla.wszystko sterowane przez uch.
1c. Nie wiem, ale latwo to sprawdzic miernikiem.
2. Mysle, ze tak, bo prawo nakazuje jezdzenie na wlaczonych swiatlach 24h
Jedynie do przegladu trzeba miec wszystko, zeby sie nie doczepili, ze masz swoatla ktore nie dzialaja.
Do tych twoich lamp mozesz wykozystac gotowy automat lub zwykly przelaznik.

corrado - 2017-06-01, 00:06

kolejny log z instalacji - bardzo garazowa metoda



[img]https://a.d-cd.net/c2e1bcas-480.jpg[img]





corrado - 2017-06-02, 08:21

laisar napisał/a:
@Dominus:

pin - grubość [mm²] - linia - nazwa
1 - 0.50 - 64C/64D - kierunkowskaz
2 - 0.50 - LPG/LPD - światło pozycyjne
3 - 0.75 - MB/MA - masa
4 - 0.75 - CPG/CPD - ś. mijania
5 - (brak)
6 - 1.00 - RPG/RPD - ś. drogowe

(Piny w obu lampach liczymy tak samo - od lewej).


Czy w nowej lampie POLIFT

Rozpiska pinów jest taka sama, a w 5. pinie jest +12v na dzienne ?

laisar - 2017-06-02, 17:16

Ja nie wiem, nie znalazłem schematów do fazy II dustera.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group