DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Dacia Duster Pick-up

pluto - 2013-10-18, 16:46
Temat postu: Dacia Duster Pick-up
Dacia Duster Pick-up stała się rzeczywistością
http://francuskie.pl/daci...ia-mamy-zdjecia

zdzisiu27 - 2013-10-18, 16:59

Dziwna ta konwersja. Tył jakiś taki krótki, warto by chyba wydłużyć.
No i z tyłu te wielkie wnęki kół...

laisar - 2013-10-18, 19:51

pluto napisał/a:
Dacia Duster Pickup stała się rzeczywistością

No nie bardzo - przecież to nie jest wersja fabryczna, tylko samoróbka firmy zewnętrznej. Tak to każde auto można zrobić...

mud maX - 2013-10-19, 22:43

zdzisiu27 napisał/a:
No i z tyłu te wielkie wnęki kół...

Nie da się uciec z nadkoli w samochodzie tej wielkości. Jeśli w wersji seryjnej zastosują resory piórowe, jak to jest w innych pickupach, to nadkola będą tochę mniejsze.

eplus - 2013-10-20, 07:04

Klapa nie otwierana, w skrzyni wanna z plastiku... Tylko do szpanowania. :-D Wizualnie przydałby się jakiś pałąk nad kabiną.
orzeszek2 - 2013-10-22, 15:37

Nie podoba mi się.
DD - 2013-10-23, 09:56

Dominus napisał/a:
Link do artykułu na temat Dustera Pickupa już pojawił na forum.
Jest to fotomontaż-przeróbka VW Amaroka na Dacie

Zgadza sie, a od pierwszego pojawienia sie tego tematu na forum minelo juz blisko pol roku: http://www.daciaklub.pl/f...1609075#1609075

Rysiob - 2013-12-18, 19:48






taki tam prototyp

źródło: http://es.autoblog.com/20...ambien-pick-up/

laisar - 2013-12-18, 20:40

J.w. - żaden prototyp, po prostu zmota.
Piotrek721015 - 2013-12-21, 05:08
Temat postu: Dacia Duster pick-up
http://moto.onet.pl/aktua...-pick-upa/96nmx
czaju - 2013-12-21, 09:05

było... i to bardzo dawno temu, jak jeszcze nie wiadomo było nic o Face Lifcie. To jest samoróba jednego z warsztatów a nie prototyp.
laisar - 2014-07-15, 01:35

http://www.auto-testdrive...-duster-pick-up

- tym razem duster pick-up 4x4 niemal oficjalny, bo na fabrycznych testowych blachach "PROBE" [:

(Wcześniejsze doniesienia dotyczyły przeróbki niefabrycznej).

2014-10-07, 22:51
Okazało się, że to jednak wciąż ta sama wersja niefabryczna.

bebe - 2014-07-15, 10:18

laisar napisał/a:
- tym razem duster pick-up 4x4 niemal oficjalny, bo na fabrycznych testowych blachach "PROBE" [:

Odliczałbym! ;)

maciek - 2014-07-15, 12:06

za krótki :-(
d3mol3k - 2014-08-10, 12:36
Temat postu: Dacia Dustar pick-up
O pojawiło się takie cudo na fanpage daciattitude,fr:


Wpis brzmi:
Cytat:
Le Duster pick-up fait décidément parler de lui ces derniers jours ! Chez Daciattitude, on préfère vous montrer en détails cette réalisation déjà célèbre d'un carrossier roumain, prise en photo près du célèbre barrage Vidraru au pied de la Transfagarasan.
Duster odbiór jest zdecydowanie mówić o nim tych dni! W Daciattitude wolimy pokazać szczegółowo to już słynny reżyser rumuński kulturysta, sfotografowany w pobliżu słynnego dam Vidraru u podnóża szosa Transfogaraska. (Przetłumaczone przez: Bing)

benyo - 2014-08-16, 11:23
Temat postu: Dacia Pick-Up
A dzisiaj pojawił się taki artykuł w Onecie :

http://moto.onet.pl/aktua...pick-upa/fpbrwf

Jak myślicie ma szansę zdobyć rynek ??

laisar - 2014-08-16, 12:35

benyo napisał/a:
ma szansę zdobyć rynek ??

Poza Europą - pewnie tak i dlatego go przygotowują.

Gasnik - 2014-08-17, 12:31

Niesamowicie brzydki pickup... Powinien być masywniejszy, jak Hilux, jeśli miałby być na bazie Dustera. A to jest jakieś nijakie.
piotrres - 2014-08-17, 22:33

Gasnik napisał/a:
Niesamowicie brzydki pickup... Powinien być masywniejszy, jak Hilux, jeśli miałby być na bazie Dustera. A to jest jakieś nijakie.


Poprzedni pickup 4x4 Dacii był ładniejszy :-P . Vide: załącznik.

Gasnik - 2014-08-17, 22:35

Ale nie porównuj pojazdu z lat 90', do pojazdu z roku 2015. Przecież to nie ma najmniejszego sensu...
grapess - 2014-08-17, 23:33

I tylko dwu osobowy?
Gasnik - 2014-08-18, 09:57

Zdecydowanie lepiej prezentowałby się tak:

http://4.bp.blogspot.com/...p-rendering.jpg

benyo - 2014-08-18, 10:06

Gasnik napisał/a:
Zdecydowanie lepiej prezentowałby się tak:

http://4.bp.blogspot.com/...p-rendering.jpg


Wygląda nieźle, ale wymagałby większych zmian w stosunku do bazowej wersji, choćby zwiększenie rozstawu osi. A to podnosi koszty, a Dacia chyba tego nie chce.

gbyrka - 2014-08-18, 10:06

Pamiętajmy, że to jest konstrukcja samonośna, a nie rama.

Nie można tak sobie tyłu wydłużyć i jeszcze pozwolić na nim ciężary przewozić.

DrOzda - 2014-08-18, 11:21

Czterodrzwiowy pickup to czysty idiotyzm.
Nie dotyczy Polski i debilnych przepisów związanych z odliczaniem VAT.

laisar - 2014-08-18, 14:03

Brzydki? Dostawczak? Zazdroszczę braku większych problemów <<;
DrOzda - 2014-08-19, 15:26

A jednak od dwurzędowych już nie można odliczać pełnego VAT:
http://www.fmleasing.pl/p...ia-100-vat.html
ufff to jednak znikną z mojego garażu te wstrętne Navarry ....

KrzysiekG - 2014-10-07, 21:51
Temat postu: Duster pick-up już jest
Chyba jeszcze o tym nie wspominaliście, ale nic dziwnego - wszak to news z dzisiejszego dnia.
http://francuskie.pl/daci...ck-up-juz-jest/

KrzysiekG - 2014-10-07, 21:57

No tak, niefabryczna ta Daćka, ale z błogosławieństwem Grupy Renault, więc...
laisar - 2014-10-07, 22:07

...więc nawet w naszym forumowym bałaganie mamy dla niej specjalne miejsce [:

Dzięki za wiadomość, takie wersje też są ciekawe - i jak widać potrzebne.

zdzisiu27 - 2014-10-07, 22:14

Ciekawe czy udałoby im się zrobić przedłużonego Dustera :-)
trochę wydłużyć rozstaw osi, 4x4 i 5 osobowy pick-up.

laisar - 2014-10-07, 22:34

zdzisiu27 napisał/a:
czy udałoby im się zrobić przedłużonego Dustera

Oczywiście: przecież razem z resztą daciek - czyli także poprzednim loganem pick-upem, który był właśnie dłuższy - bazują na wspólnej płycie podłogowej.

I prace nad taką konstrukcja najprawdopodobniej trwają już od jakiegoś czasu: http://www.daciaklub.pl/f...p=127440#127440

(Ale czy 5-osobowy, to już nie wiadomo).

Nikita_Bennet - 2014-10-08, 15:04

lepiej jednak z 1 rzędem siedzeń - do odliczenia 23% VATu jak znalazł ;)
zdzisiu27 - 2014-10-08, 17:42

Lepiej w ogóle zlikwidować te durne przepisy o możliwości odliczenia lub niemożliwości odliczenia VATu, bo to skandal. Ja nie chcę kombinować z przepisami i wybierać 2 miejsca, 5 miejsc. Ja chcę prowadzić firmę.
Jak porównam prowadzenie firmy w Polsce a w Anglii pod względem podatkowym to mi się robi wyjątkowo kiepski nastrój i mam ochotę stąd szybko wyjechać na dobre.

Duster w wersji 4 drzwiowej bardziej mi "leży" :-) Przez tylko 2 miejsca bardzo traci swój charakter.

waldek72 - 2014-10-08, 17:50

widzę, że panowie nie w temacie. przepisy o ładowności w samochodach osobowych zanikły. teraz masz prawo kupić każdy samochód osobowy i zadecydować czy będzie on służbowy (100 % odliczenia VAT) czy służbowo-prywatny (50% odliczenia VAT).
Nikita_Bennet - 2014-10-08, 18:29

tia ale jakie są warunki przy aucie osobowym dla celów służbowych?
A taki pickup jest osobowy (mi w zupełności styka) i bez papierologi jest 100% odliczenia.

Co do przepisów - jesteśmy daleko za resztą krajów. Wystarczyłoby przy rejestracji pojazdu oświadczyć że autko tylko do celów DG i inny kolor blach, a do celów prywatnych inny. Dać 100% każdemu i potem patrzeć jak w niedzielę i święta śmigają służbówki ;)

gbyrka - 2014-10-08, 19:11

Ale zaraz, a w niedzielę nie można prowadzić firmy? Albo w nocy?

A w niedzielę w nocy do tesco po firmowy alkohol pojechać nie mogę?

No właśnie nie da się kontrolować, ale też nie ma powodu by kontrolować. Gdyby na maxa uprościć sprawy VATu, czyli tak jak w założeniu z VATem miało być, i wywalić niepotrzebnych wtedy urzędników - Państwo by zyskało, Polacy by zyskali, ...

Ale oczywiście nie, u nas się nie da, u nas zawsze musi wszystko być na opak. I potem mamy taką ilość L200, które nigdy z asfaltu nie zjadą, ani euro palety nie uświadczą.

waldek72 - 2014-10-08, 19:43

zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.
Prezes - 2014-10-13, 08:32
Temat postu: Duster pick-up chyba fabryczny
Na wirtualnej piszą, że mają 500 sztuk zrobić, 10 już wyjechało z fabryki.


http://moto.onet.pl/aktua...ujawniona/xx2fy

waldek72 - 2014-10-13, 10:53

ciekawe co to za opony
słoń - 2014-10-13, 19:39

waldek72 napisał/a:
zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.


No i jest WYJĄTEK-samochód z 1 rzędem siedzeń oddzielonych od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o ładowności pow 500kg,który przez ustawodawcę jest traktowany jako auto z zalożenia tylko do prowadzenia dział.gosp. i możesz odliczać 100%VAT bez spowiadnia się gdzie jezdzisz

johnson - 2014-10-14, 11:30

waldek72 napisał/a:
ciekawe co to za opony

Continental ContiCrossContact AT

waldek72 - 2014-10-14, 12:32

chodziło mi o te zdjęcia z onetu. tutaj zastosowano jakieś ciekawe opony
johnson - 2014-10-14, 14:23

waldek72 napisał/a:
chodziło mi o te zdjęcia z onetu. tutaj zastosowano jakieś ciekawe opony

to dalej ta sama opona

waldek72 - 2014-10-14, 15:14

ah, już wiem o co chodzi, nasze są bez AT
Nikita_Bennet - 2014-10-14, 16:49

słoń napisał/a:
waldek72 napisał/a:
zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.


No i jest WYJĄTEK-samochód z 1 rzędem siedzeń oddzielonych od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o ładowności pow 500kg,który przez ustawodawcę jest traktowany jako auto z zalożenia tylko do prowadzenia dział.gosp. i możesz odliczać 100%VAT bez spowiadnia się gdzie jezdzisz

czyli mój logan pickup świetnie się w te wymagania wpisuje ;)

DD - 2014-10-17, 02:37
Temat postu: Re: Duster pick-up już jest
KrzysiekG napisał/a:
http://francuskie.pl/dacia-duster-pick-up-juz-jest/

Tutaj jest nieco więcej fotek tego pick-upa.

Prezes napisał/a:
Na wirtualnej piszą, że mają 500 sztuk zrobić, 10 już wyjechało z fabryki.
http://moto.onet.pl/aktua...ujawniona/xx2fy

Na "francuskich" też o tym napisali, tyle że niecałe 2 dni wcześniej.

mud maX - 2015-05-31, 15:10

Są takie zdjęcia pickup'a od Romturingii z obciążoną paką.
http://www.caradvice.com....r-pick-up-3.jpg
Według różnych źródeł ładowność wynosi 400 albo 450kg. Nie wiadomo ile jest załadowane, ale tył wyraźnie siadł. Ciekawe czy zostawili seryjne zawieszenie czy modyfikowali.

Ajgor - 2015-05-31, 21:37

400-450 kg to podobnie jakw normalnym Dusterze to raczej nie ma powodu żeby zmieniać zawieszenie .
laisar - 2015-06-01, 00:18

"Seryjne zawieszenie" nie ma jednej stałej "wartości" - w zależności m.in. od wersji silnikowej czy kraju sprzedaży np sprężyny występują w kilku odmianach.

Ale oczywiście każdą można dobić na maksa i po to właśnie są testy jak z tym egzemplarzem z fotki.

zdzisiu27 - 2019-02-08, 14:33
Temat postu: Fabryczna Dacia Duster pickup w tym roku
https://www.francuskie.pl...e-potwierdzona/

fabryka szaleje

defunk - 2019-02-08, 15:09
Temat postu: Re: Fabryczna Dacia Duster pickup w tym roku
Czekam na wersję double-cab :) Na pace zostanie miejsca akurat na kilkadziesiąt ryz papieru A4 ;-)
Obywatel MK - 2019-02-08, 16:08

Można też wozić teściową do kościoła :-D
Nikita_Bennet - 2019-02-08, 16:45

a ja właśnie żeby nie zakup obecnego dustera to bym się mocno zastanowił nad duster pickup 4x4 ale warunek - normalny silnik diesla bez pierdół, taki jak mam w obecnym dusterze czyli 110KM.

Spytacie dlaczego taki tzn single cab? 100% odliczenie VATU od wszystkiego co związane z autem bez żadnych kilometrówek itp. No i nie mam na razie żony dzieci itp.

Obecnie użytkuję logana pickup i naprawdę mi się przydaje.

GRL - 2019-02-08, 22:46

Korona by im z głowy nie spadła, gdyby dorzucili jeszcze ze 20cm tylnego zwisu. :roll:
wat - 2019-02-08, 23:09

dubel nie potrzebny styknie jak bedzie miejsca na trzy osoby jak w stary vw czy ducato sam bym sie zaczoł zastanawiac a tesciowa sie spokojnie na pace zmieści :-P
GRL - 2019-02-08, 23:15

3 miejsca z przodu?
Przecież to by było jawne znęcanie się nad pracownikami. :lol:
No chyba, że pracujesz w NBP i chcesz mieć swoich pomocników zawsze blisko siebie. ;-)

wat - 2019-02-08, 23:20

a jakby inaczej :-P
defunk - 2020-10-22, 09:27

https://www.dacia.ro/gama...er-pick-up.html
Killer King - 2020-10-22, 13:20

Wersja na europejskie Eldorado :mrgreen:
defunk - 2020-10-22, 15:41

Prawdę mówiąc pierwsze Hiluksy też były dość skromne gabarytowo ;-)
Obywatel MK - 2020-10-23, 08:26

Ale były na ramie.
defunk - 2020-10-23, 11:04

Obywatel MK napisał/a:
Ale były na ramie.


Bo wtedy wszystko było na ramie -- pamiętam jak się mówiło o Maluchu, że to "nie samochód, bo nie ma ramy".

toka93 - 2020-10-23, 16:47

Umówmy się, cena 100 tysięcy jeśli się potwierdzi to nieporozumienie :)
70-90 to jest realna cena, bo pewnie jeśli już pickup powstanie na bieda wersji.

eplus - 2020-10-23, 19:33

Hiluxy prawie wszystkie maja podwójną kabinę, całkiem inna kategoria, auto do pracy, a nie do lansu.
Nikita_Bennet - 2020-10-23, 21:41

toka93 napisał/a:
Umówmy się, cena 100 tysięcy jeśli się potwierdzi to nieporozumienie :)
70-90 to jest realna cena, bo pewnie jeśli już pickup powstanie na bieda wersji.


Cena jak za zwykłego dustera i nic więcej bo to auto nie ma wielu rzeczy które są w normalnym dusterze - ma gołą pakę więc dlaczego miałoby kosztować więcej??
Owszem jest to chłonny rynek ale dość specyficzny i ludzie kupujący pickupa przeważnie chcą coś praktycznego i opłacalnego a częstokroć taniej wychodzi używka pickup.

defunk - 2020-10-24, 08:27

eplus napisał/a:
Hiluxy prawie wszystkie maja podwójną kabinę, całkiem inna kategoria, auto do pracy, a nie do lansu.


Właśnie te wersje Hiluksa naprawdę do pracy mają pojedynczą kabinę (poznać po tym, że najdroższej wersji nie kupisz z długą paką; długiej nie ma też w wyposażeniu na pokaz).
Skądinąd przypominam, że swego czasu ta różnica była dość istotna ze względów podatkowych.

Nikita_Bennet - 2020-10-24, 11:50

i dalej jest bo 100% odliczenia vatu gdy jest jeden rząd siedzeń i przestrzeń oddzielona czy tam otwarta, żadnej kilometrówki nie trzeba itp.
defunk - 2020-10-24, 13:46

Nikita_Bennet napisał/a:
i dalej jest bo 100% odliczenia vatu gdy jest jeden rząd siedzeń i przestrzeń oddzielona czy tam otwarta, żadnej kilometrówki nie trzeba itp.


Natomiast w kontekście akcyzy kabina może być nawet podwójna, natomiast zawsze musi być odpowiednio długa paka -- przeszło 1/2 rozstawu osi. No ale w przypadku tego pikapa zaboli niewiele ;-)

GRL - 2020-11-08, 22:19

GRL napisał/a:
Korona by im z głowy nie spadła, gdyby dorzucili jeszcze ze 20cm tylnego zwisu.

Widzę, że już raz to pisałem 1,5 roku temu, ale dalej nie mogę się z tym pogodzić.
Jako człowiek, który po godzinach zajmuje się deweloperką, raz na jakiś czas muszę wziąć sprawy we własne ręce i dowieźć na budowę kilka rurek, worków albo ramek rusztowania budowlańcom.
Stos ułożonego rusztowania warszawskiego ma długość ok. 170cm.
W zwykłym Dusterze idealnie mieściły się za fotelem kierowcy, owinięte w milion kocy, żeby niczego nie zniszczyć.
Tutaj paka ma mieć 165cm, czyli dla mnie idealnie... za mało...
Ech... :roll:

laisar - 2020-11-08, 22:49

Raz na jakiś czas to chyba dałoby się pojechać po prostu z otwartą klapą (co w końcu jest też znacznie łatwiejsze w pick-upie, niż hatchbacku, jakim jest klasyczny duster), tylko żeby to było idealnie zgodne z naszym prawem to trzeba by coś wymyślić z tablicą rejestracyjną...
GRL - 2020-11-08, 23:02

Raz na jakiś czas to można nawet 5m deski przewieźć w aucie 4,5m. :lol: :lol:
Pomimo okazjonalnego wożenia rusztowań to właśnie brakujące centymetry na długość spowodowały przechylenie szali z Tourneo Courier na Dustera.

EDIT:
Swoją drogą - faktycznie, jak się chce korzystać z walorów pick-upa w pełni, to auto powinno być przystosowane do regularnego użytkowania z otwartą burtą.
Lekka wtopa i chyba tym bardziej auto nie dla mnie.
A szkoda, bo "ładniusie". :)

laisar - 2020-11-08, 23:16

znacznie łatwiejsze w pick-upie > raz na jakiś czas

przystosowanie = rejestracja na zderzaku

(Albo ramka na zawiasie - chyba gdzieś widziałem coś takiego...?).

GRL - 2020-11-08, 23:23

laisar napisał/a:
znacznie łatwiejsze w pick-upie > raz na jakiś czas

przystosowanie = rejestracja na zderzaku

(Albo ramka na zawiasie - chyba gdzieś widziałem coś takiego...?).

Albo hak + Neptun i wtedy to może być nawet Twingo.
Co nie zmienia faktu, że chyba tego do końca nie przemyśleli.
Ja na pewno nie będę poprawiał fabryki - już wolę zmienić target.

laisar - 2020-11-08, 23:34

No oczywiście, że lepiej od razu kupić coś, co nie wymaga kombinacji! Gdybym jednak potrzebował dokładnie takiego auta, to taka mini-wtopa raczej nie byłaby dla mnie ważnym argumentem przeciwko. Fabryka bowiem nie mocuje tablicy, tylko przygotowuje pod nią sugerowane miejsce, więc w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować ją po prostu gdzie indziej. (Są nawet ramki z wbudowanym oświetleniem, które jest u nas obowiązkowe).

A daćki i tak zawsze przyciągały domorosłych majsterkowiczów... (((:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group