http://allegro.pl/listing...s0-aut-1-4-1025
w inter carsie można zamówić oryginał wiem bo mechanik mi zamawiał i robił na drugi dzień a robota była na już bo następnego dnia leciałem w trasie 3500 km .
Paplecie bzdury o tych silnikach .
To nie silnik w tym temacie jest najważniejszy a jego obudowa .
K4M per "wielki mól " tak naprawdę jeden z lepszych francuskich silników .
clio które ważyło tyle co duster to była rakieta , na trasie 200 bez problemu
kiedy duster ma problem przy 160 a na mocnym wietrze i 140 .
W sedanie nawet dwa razy mniejszy silnik taki jak 1.4 8v może objechać dustera
Tak więc ten nowy sce który ma 10 koni więcej tylko na papierze w górnych granicach wykresu Mo cudów nie zdziała .
Taka jest cena za posiadanie prawdziwego kanciastego suva .
Zresztą to auto nie było projektowane na jazde 120+ .
Przyspieszenie 0-100 w całkowicie akceptowalnym czasie .
jazda codziennie to zmiana biegów przy 3 tyś
przy sprincie 4 tyś obr
wyprzedzanie na 1 pas. 6 tyś obr
Najważniejsza jest technika jazdy . Jazda w okolicach 2 tyś obr tylko przy utrzymywaniu STAŁEJ prędkości . Na 1 pas przy 80 , redukcja do 3 i dopiero wyprzedzanie , na 2 pas. na 4 wystarczy .
Jak ktoś ma syndrom kopciucha i musi jeździć na niskich obrotach to niech wygłuszy sobie cały samochód , przy porządnym wygłuszeniu silnik słychać od 3 tyś obr . Ja tak zrobiłem z moim ojcem który zawsze jeździł na słuch , po wygłuszeniu zmieniał biegi 200-300 wyżej
Jak komuś szkoda tego 1 litra na setke niech wie że słowa ekonomiczny i dynamiczny nie łączą się .
Jak ktoś musi leczyć kompleksy
to należy to robić tak
Świece praktycznie każde nowe będę dobre ja kupuje boscha bo tanie jeżeli chodzi o kable liczy się materiał izolacyjny powinien być sylikon łatwo go poznać bo jest bardzo miękki w dotyku .
Wszystkie twarde izolacje zaraz popękają i będziesz wymieniał 2 raz .
Kable kupowałem od NGK .
Ja lubię te 2 firmy bo mają porządek w katalogach, są nawet dokładniejsze od katalogów producenta .
Karenzo, myślisz, ze na te drgania ma wpływ choćby system S&S?
Z mojego doświadczenia z LPG wynika że zbyt niskie obroty generują naprawdę mocne wibracje
Przyczyną takie stanu rzeczy była źle wyregulowana mapa wtrysków czyli auto na wolnych obr. dostawało za mało paliwa jak było zimno .
Za 100 zł wszystko mi naprawili .
ja miałem zwykły nie cynkowany w berlingo , z tego co wiem jeszcze służy a ma już 15 lat . Hak używany tylko od wielkiego dzwonu ale jeszcze się trzyma .
Jedyna usterka to po 3 latach nie używania zaśniedziały styki
Zwykły hak jednoczęściowy bez żadnych osłon , nigdy nie malowany , nigdy nie okręcany .
Może ten twój wyglądał nieciekawie ale tam jest tak gruba stal że zanim przerdzewieje to już podłogi nie będziesz miał
75 nie kupuj , bierz tylko 90
nie wiedziałem nikogo na forum kto wy miał tą wersje
Nie wiem po chcesz pchać się w ropniaka , przy twoich wymogach czyli
przebiegi 10-15 tyś rocznie użytkowanie 8 lat benzyna jest idealna
Miałeś kiedyś ropniaka w zimę ? to wiesz jak wygląda kwestia nagrzewania takiego silnika i ciepła w kabinie .
W benzynie na kratce masz dużo większą temperaturę , odchodzą wszelkie problemy z paliwem . w 1.5 dci Chłodnicy zasłonić nie można bo jest tam intercooler
To nie jest benzyna która nagrzewa się na parkingu i wsiadasz do ciepłego , nagrzeje się pewnie po 10 km .
Ja swojego trochę ociepliłem to w zime nawet po 1-2 godzinach stania na silniku mam 30 C
w benzynie nawet jak będzie - 30 to sobie taką osłonę założysz i będzie cieplutko
tak jak pisałem jest to kwestia zbyt ubogiej mieszanki do otoczenia
jeżeli wszystko jest sprawne może to być kwestia mapy wtrysków
zdarzało się w przeszłości że ori mapy były zbyt "eko " i auta nawet nie odpalały
wgranie nowej zajmuje kilka minut (o ile jest gotowa )
Nie jest to nawet usterka a bardziej niedogodność .
Znając RL raczej mapy nie mają .....
według mnie ma za niskie obroty do warunków otoczenia .
Pierwsze kroki skierował bym na stacje po świeże paliwo , określenie świeże jest tu bardzo ważne więc może to być nawet stacja marketowa ale byle by był tam dużym "przemiał "
lać tylko 95 , niestety 98 prawie nikt nie kupuje
najlepiej zapytać się na stacji czy mają już paliwo "przejściowe "
Aby zrobić automatyczna klape musisz wymienić oba siłowniki
Jeden ciągnący drugi pchający .
Pchający co najmniej 1500 -2000 N
ciągnący wystarczy 300-400
Jeżeli sam byś to zrobił na używanych częściach pewnie w 500 zł byś się zamknął .
ALE jest masa zabawy z elektroniką więc jeżeli nie jesteś mocny w te klocki to raczej nie próbuj
Zakład zrobi ci to za min 3-4 tyś PLN na nowych częściach
I nie pytaj "jak zamontować klime " bo jeżeli nie wiesz to nie masz żadnych szans powodzenia nawet kompletacji cześć
filtr musi znajdować się na reduktorze
Podpowiem że od reduktora idzie gumowa rura do wtryskiwaczów które transportuje paliwo (na niej jest filtr gaz/gaz .
U mnie reduktor jest za akumulatorem pod UCH . (gdzie jest uch masz wyżej )
Hmm zapomniałem o najbardziej oczywistym
sprawdziłeś czy nie bierze lewego powietrza ?
Jeżeli nie było błędów sprawa się trochę komplikuje
bo przy sondzie by były
przy czujniku temp nie wiem bo nigdy problemu nie miałem
Ale pierwszy objaw czujnika to przełączanie na gaz w dziwnych momentach .
Każdy mniej więcej wie kiedy auto mu się przełącza na gaz przy walniętym czujniki staje się to bardziej losowe .
Jeżeli więc wszystko jest po staremu to czujnik jest raczej ok .
Sprawdź krokowca i lewe powietrze za gardzielą przepustnicy .
Może też być tak że gdzieś ci ucieka prąd w układzie ale to by nie spowodowało wyłączania silnika.
Jak tak kiedyś miałem , gdzieś w aucie uciekał prąd i obroty falowały na postoju .
Okazało się że problem leżał w kablach oświetlenia tylnych świateł które się przetarły