Wysłany: 2007-10-27, 10:59 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam
Jestem posiadaczem Logana 1.4 Laureat MPI(2005r, 30000km)(LPG) i mam problem gaśnie podczas jazdy na zimnym silniku(po odpaleniu chodzi bez problemu tylko przy dojeżdzie np.do skrzyżowania i wyrzuceniu na luz) po rozgrzaniu do "dwóch kresek" problem ustaje już na cały dzień.
Co to może być za diabeł i gdzie tkwi przyczyna prosił bym o pomoc bo w serwisie mnie zbyli że to wina gazu ale tak się dzieje na gazie i na benzynie?!
Tak na szybko to albo silnik krokowy, albo brudny korpus przepustnicy, ale najpewniej przy takim przebiegu winna lezy po stronie instalki LPG (np zły skład mieszanki paliwowo powietrznej).Napisz co to było jak rozwiążesz problem
_________________ GeRRaD
krawat152 [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-27, 11:35 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam
Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-27, 12:39
Może faktycznie to wina gazu, spróbuj zatankować na dobrej stacji gdzie na pewno maja dobrą jakość LPG i wtedy zobacz jak będzie, jakość gazu poznasz też po ilości pokonanych kilometrów, wiem to z własnego doświadczenia, bo raz auto jest w stanie zrobić 400 km na galonie, a raz zaledwie 360... Co do filtra to raczej odpada, konieczność wymiany była by odczuwalna w osiągach auta, tzn. nie było by tak elastyczne jak powinno, ale na pewno nie zgaśnie z tego powodu.
Wysłany: 2007-10-27, 12:45 Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
krawat152 napisał/a:
Witam
Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).
Pozdrawiam
Adam z łodzi
Na gazie trzebaby już wyregulować ?
A i filtr wymienić ?
krawat152 [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-27, 13:27 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam
Ja może sprecyzuje to nie stało się raz po tankowaniu mam to od ok pół roku tankowałem się na różnych stacjach gazowych markowych i mniej markowych i to samo.
Ale co najważniejsze,że to na zimnym silniku zaczym przejdzie na gaz i w początkowej fazie gazu potem ustępuje i do końca dnia idealnie trzyma obroty na 800.Odłączam gaz wyłącznikiem i jade na benzynie do czasu rozgrzania i też się tak dzieje!(czyli teoretycznie gaz jest wyeliminowany).
Ach dodam że na zimnym traci jakby moc mam problem zaczym wejdzie na obroty żebym przejechał skrzyżowanie(i nieraz mam serce na ramieniu jak coś pędzi z przeciwka).
Czytałem troche na różnych forach i dosyć spora grupa użytkowników ma podobne problemy najczęściej "francuzy" z krokowcami, ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek? Już sam nie wiem!\
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-27, 13:41 Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
krawat152 napisał/a:
ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek?
Wiesz to że jeździsz tylko po mieście to nie jest aż takie dobre dla samochodu, co prawda dobrze utrzymane i serwisowane taksówki które także jeżdżą głównie po mieście maja często kilkaset tysięcy przebiegu, ale mimo wszystko częste zatrzymywanie się i rozpędzanie, do tego równie częsta zmiana biegów to wszystko wpływa na zużycie bardzo wielu podzespołów, i dużo zdrowsze dla samochodu jest robienie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów po autostradach niż zaledwie kilku tysięcy w metropoliach, ale nie dajmy się zwariować w końcu to samochód jest dla nas, a nie my dla samochodu...
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-10-28, 14:32
wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr
wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr
Czujnik na bank .
Miałem taki objaw w Polonezie.
Czujnik przy temperaturze zewnętrznej + 2 stopnie pokazywał + 75 i otrzymywał tylko ubogą mieszankę
Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.
Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.
W ostatnim Autoświecie jest test Taxi Logana z silnikiem 1.4. Okazuje się, że właściciel testowanego auta też miał taki problem. Należy wymienić lub przeczyścić silniczek krokowy biegu jałowego, ponadto należy regulować zawory co 15000km - wynik stosowania instalacji LPG, która zanieczyszcza i rozregulowoje silnik. Przy jeździe bez instalacji luzy zaworowe nie wymagają regulacji przez długi czas.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-11-03, 15:11
jesli ma hydrauliczne samokasowanie luzu zaworowego, to nie potrzeba , ale nawet w nowych silnikach to nie regula. ale nie ma nic wiecznego, i te hydrauliczne po wiekszym przebiegu tez trzeba wymieniac. niemniej jednak to wygoda. pozdr
Gość
Wysłany: 2008-02-29, 19:09 Gaśnie na zimnym!!!
Witam!. Jak w temacie dacia 1,4 mpi z gazem i przebieg 23000 km, na gwarancji i gaśnie na wolnych obrotach gdy jest zimny - benzyna, gaz, ciepły(>dwie kreski O.K.). W serwisie stwierdzili, że logan wymaga regulacji zaworów. Niby nic takiego tylko, że karzą płacić za usługę bo jak z gazem to gwarancja nie obowiązuje. No i tu jest moje pytanie do Szanownych użytkowników loganów - czy ktoś miał już taką regulację, bo ja trochę nie dowierzam, ze po takim przebiegu jest ona konieczna, a może to inny powód. Z góry dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam wszystkich użytkowników daci logan i życzę bezawaryjnej jazdy. Dolo17000.
No i kolego zacznie ci się, wybuliłeś kasę na instalację i to nie małą kasę, i tu zaraz jedna wpadka, za którą musisz zapłacić, mimo że auto na gwarancji, wcześniej będziesz musiał wymieiać świece filtry itd. Ciekawe po jakim czasie wyjdziesz przy tych wszystkich kosztach na zero, a w końcu chodzi o to żeby mając gaz oszczędzać na paliwie, a nie dokładać do interesu.
Za chcwilę się jeszcze okaże, że z czymkolwiek podjedziesz do serwisu to za wszystko będziesz płacić, bo będą ci cisnąć kit że masz gaz i gwarancja nie obejmuje tego lub tamtego.
Najlepiej zadzwoń do renault Polska i spytaj o twoją sytuację że masz gaz i każą ci płacić za coś, wtedy będziesz miał pewność jadąc do serwisu że nie chcą cię naciągnąć, chociaż w przypadku regulacji zaworów to i tak nie obejdzie się bez zapłaty, bo bez gazu nie bylaby ona potrzebna.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-01, 11:57
Zakladajac instalacje gazowa lamiesz warunki gwarancji, ktora automatycznie przestaje obowiazywac. Nie ma sie co dziwic serwisowi, ze odmawia wykoniania naprawy w ramach gwarancji ktorej nie ma.
Dzieki instalacji LPG w silnikach 1.4 MPI i 1.6 MPI "zyskujemy" koniecznosc cyklicznego regulowania zaworow jak i wymiany silnika krokowego oraz czestszej wymiany swiec.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-03-01, 16:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-01, 12:08
jurek napisał/a:
na silnik , komp i uklad zasilania
No wlasnie... gasnacy silnik to chyba nie wina mechaniki.
Gość
Wysłany: 2008-03-01, 20:32
No to mam. Sam chciałem i się wkopałem. Ale zaraz zaraz nie jest chyba aż tak żle jak koledzy podpowiadają. Co prawda to prawda z tą gwarancją to mnie ostrzegano, więc nie mam do nikogo pretensji. Chciałem tylko zapytać i uzyskać ewentualnie informacje czy te regulacje zaworów to fakt no i już wiem, że tak!!!!!. Trudno!! Poszuka się mechanika który zrobi to za 50 czy 100 zł. i po sprawie. Myślę że narazie natym będzie koniec moich problemów bo jak do tej pory to autko sprawuje się całkiem, całkiem. Nic! od poniedziałku szukam mechanika, ale chętnie też poczytam wasze podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich "loganowców" hej.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-01, 21:24
A jaką masz instalację LPG? Z tego co czytałem silniki 1.4 i 1.6 dość dobrze współpracują z LPG III generacji. Zresztą, widziałem na mieście sporo megane, scenic i clio z LPG, więc chyba nie jesteś odosobniony. W "AŚ" był opis taksówki, która zrobiła 100 tys. na LPG, a jedyna awaria to usterka silniczka krokowego (300 zł).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
O ile dobrze wszystko wyczaiłem, to fabrycznie Logan występuje z instalacją gazową IV generacji firmy Landi Renzo.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-03-02, 10:48, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2008-03-02, 09:50
I znów witam! . Moja instalacja to BRC III generacja. Spalanie to 7-8 na trasie, 9-10 po miejscu, czasami nawet wychodzi lepiej. Na 1 tankowaniu tj. ok. 32-3 l po miejscu robię do 400 km, a na trasie bywało że i 450 km. Osiągi nie odbiegają w żadnej mierze od tych z benzyną. Jedyny mankament jak do tej pory to fakt gaśnięcia na zimnym silniku na wolnych obrotach, bo na ciepłym o.k. I nie ma tu różnicy benzyna czy gaz- bo jak wiemy zapala na benzynie. A te problemy zaczęły występ[ować po przejechaniu ok. 15000 km na gazie. I jak wnioskuję potrzebna będzie regulacja zaworów. To tyle. Dzięki za uwagę. dolo17000.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum