DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie na zimnym!!!
Autor Wiadomość
krawat152
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-27, 10:59   1.4 gaśnie na zimnym silniku

Witam

Jestem posiadaczem Logana 1.4 Laureat MPI(2005r, 30000km)(LPG) i mam problem gaśnie podczas jazdy na zimnym silniku(po odpaleniu chodzi bez problemu tylko przy dojeżdzie np.do skrzyżowania i wyrzuceniu na luz) po rozgrzaniu do "dwóch kresek" problem ustaje już na cały dzień.
Co to może być za diabeł i gdzie tkwi przyczyna prosił bym o pomoc bo w serwisie mnie zbyli że to wina gazu ale tak się dzieje na gazie i na benzynie?!

Pozdrawiam

Adam z łodzi
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-27, 11:06   

Tak na szybko to albo silnik krokowy, albo brudny korpus przepustnicy, ale najpewniej przy takim przebiegu winna lezy po stronie instalki LPG (np zły skład mieszanki paliwowo powietrznej).Napisz co to było jak rozwiążesz problem :-D
_________________
GeRRaD
 
krawat152
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-27, 11:35   1.4 gaśnie na zimnym silniku

Witam

Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).


Pozdrawiam
Adam z łodzi
 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-27, 12:39   

Może faktycznie to wina gazu, spróbuj zatankować na dobrej stacji gdzie na pewno maja dobrą jakość LPG i wtedy zobacz jak będzie, jakość gazu poznasz też po ilości pokonanych kilometrów, wiem to z własnego doświadczenia, bo raz auto jest w stanie zrobić 400 km na galonie, a raz zaledwie 360... Co do filtra to raczej odpada, konieczność wymiany była by odczuwalna w osiągach auta, tzn. nie było by tak elastyczne jak powinno, ale na pewno nie zgaśnie z tego powodu. ;-)
_________________
Stan licznika: 179 832 km
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-10-27, 12:45   Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku

krawat152 napisał/a:
Witam

Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).


Pozdrawiam
Adam z łodzi

Na gazie trzebaby już wyregulować ?
A i filtr wymienić ?
 
krawat152
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-27, 13:27   1.4 gaśnie na zimnym silniku

Witam

Ja może sprecyzuje to nie stało się raz po tankowaniu mam to od ok pół roku tankowałem się na różnych stacjach gazowych markowych i mniej markowych i to samo.
Ale co najważniejsze,że to na zimnym silniku zaczym przejdzie na gaz i w początkowej fazie gazu potem ustępuje i do końca dnia idealnie trzyma obroty na 800.Odłączam gaz wyłącznikiem i jade na benzynie do czasu rozgrzania i też się tak dzieje!(czyli teoretycznie gaz jest wyeliminowany).
Ach dodam że na zimnym traci jakby moc mam problem zaczym wejdzie na obroty żebym przejechał skrzyżowanie(i nieraz mam serce na ramieniu jak coś pędzi z przeciwka).
Czytałem troche na różnych forach i dosyć spora grupa użytkowników ma podobne problemy najczęściej "francuzy" z krokowcami, ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek? Już sam nie wiem!\

Pozdrawiam
Adam z łodzi
 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-27, 13:41   Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku

krawat152 napisał/a:
ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek?


Wiesz to że jeździsz tylko po mieście to nie jest aż takie dobre dla samochodu, co prawda dobrze utrzymane i serwisowane taksówki które także jeżdżą głównie po mieście maja często kilkaset tysięcy przebiegu, ale mimo wszystko częste zatrzymywanie się i rozpędzanie, do tego równie częsta zmiana biegów to wszystko wpływa na zużycie bardzo wielu podzespołów, i dużo zdrowsze dla samochodu jest robienie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów po autostradach niż zaledwie kilku tysięcy w metropoliach, ale nie dajmy się zwariować w końcu to samochód jest dla nas, a nie my dla samochodu... ;-)
_________________
Stan licznika: 179 832 km
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-10-28, 14:32   

wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr
 
fwkot 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV
Silnik: 1,4
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-10-29, 08:42   

jurek napisał/a:
wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr


Czujnik na bank .
Miałem taki objaw w Polonezie.
Czujnik przy temperaturze zewnętrznej + 2 stopnie pokazywał + 75 i otrzymywał tylko ubogą mieszankę
Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-29, 13:36   

Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.

MarekP
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-31, 19:51   

marekp napisał/a:
Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.

MarekP


Hmm, a ja się nosiłem z zamiarem... :-/
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-11-01, 10:21   

W ostatnim Autoświecie jest test Taxi Logana z silnikiem 1.4. Okazuje się, że właściciel testowanego auta też miał taki problem. Należy wymienić lub przeczyścić silniczek krokowy biegu jałowego, ponadto należy regulować zawory co 15000km - wynik stosowania instalacji LPG, która zanieczyszcza i rozregulowoje silnik. Przy jeździe bez instalacji luzy zaworowe nie wymagają regulacji przez długi czas.
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 20:53   

Moze mala uwaga. Wspolczesne silniki nie wymagaja regulacji luzu zaworow.

MarekP
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-11-02, 22:03   

Akurat silnik 1.4 MPI w dacii wymaga tej czynnosci ;-)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-11-03, 15:11   

jesli ma hydrauliczne samokasowanie luzu zaworowego, to nie potrzeba , ale nawet w nowych silnikach to nie regula. ale nie ma nic wiecznego, i te hydrauliczne po wiekszym przebiegu tez trzeba wymieniac. niemniej jednak to wygoda. pozdr
 
Gość

  Wysłany: 2008-02-29, 19:09   Gaśnie na zimnym!!!

Witam!. Jak w temacie dacia 1,4 mpi z gazem i przebieg 23000 km, na gwarancji i gaśnie na wolnych obrotach gdy jest zimny - benzyna, gaz, ciepły(>dwie kreski O.K.). W serwisie stwierdzili, że logan wymaga regulacji zaworów. Niby nic takiego tylko, że karzą płacić za usługę bo jak z gazem to gwarancja nie obowiązuje. No i tu jest moje pytanie do Szanownych użytkowników loganów - czy ktoś miał już taką regulację, bo ja trochę nie dowierzam, ze po takim przebiegu jest ona konieczna, a może to inny powód. Z góry dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam wszystkich użytkowników daci logan i życzę bezawaryjnej jazdy. Dolo17000.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-02-29, 20:40   

Z tego co się orientuje, niestety przy zagazowanym silniku taka regulacja jest konieczna co 15 000 km.

Jeżeli coś poplątałem to proszę Szanownych kolegów o sprostowanie ;-)

Skorzystaj z wyszukiwarki Kolego, było już o tym na forum... :-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-01, 09:46   

No i kolego zacznie ci się, wybuliłeś kasę na instalację i to nie małą kasę, i tu zaraz jedna wpadka, za którą musisz zapłacić, mimo że auto na gwarancji, wcześniej będziesz musiał wymieiać świece filtry itd. Ciekawe po jakim czasie wyjdziesz przy tych wszystkich kosztach na zero, a w końcu chodzi o to żeby mając gaz oszczędzać na paliwie, a nie dokładać do interesu.

Za chcwilę się jeszcze okaże, że z czymkolwiek podjedziesz do serwisu to za wszystko będziesz płacić, bo będą ci cisnąć kit że masz gaz i gwarancja nie obejmuje tego lub tamtego.

Najlepiej zadzwoń do renault Polska i spytaj o twoją sytuację że masz gaz i każą ci płacić za coś, wtedy będziesz miał pewność jadąc do serwisu że nie chcą cię naciągnąć, chociaż w przypadku regulacji zaworów to i tak nie obejdzie się bez zapłaty, bo bez gazu nie bylaby ona potrzebna.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-01, 11:57   

Zakladajac instalacje gazowa lamiesz warunki gwarancji, ktora automatycznie przestaje obowiazywac. Nie ma sie co dziwic serwisowi, ze odmawia wykoniania naprawy w ramach gwarancji ktorej nie ma.

Dzieki instalacji LPG w silnikach 1.4 MPI i 1.6 MPI "zyskujemy" koniecznosc cyklicznego regulowania zaworow jak i wymiany silnika krokowego oraz czestszej wymiany swiec.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-03-01, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-01, 12:05   

gwarancja przepada na silnik , komp i uklad zasilania. na mechanike zostaje i nie daj zrobic w balona. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-01, 12:08   

jurek napisał/a:
na silnik , komp i uklad zasilania


No wlasnie... gasnacy silnik to chyba nie wina mechaniki.
 
Gość

  Wysłany: 2008-03-01, 20:32   

No to mam. Sam chciałem i się wkopałem. Ale zaraz zaraz nie jest chyba aż tak żle jak koledzy podpowiadają. Co prawda to prawda z tą gwarancją to mnie ostrzegano, więc nie mam do nikogo pretensji. Chciałem tylko zapytać i uzyskać ewentualnie informacje czy te regulacje zaworów to fakt no i już wiem, że tak!!!!!. Trudno!! Poszuka się mechanika który zrobi to za 50 czy 100 zł. i po sprawie. Myślę że narazie natym będzie koniec moich problemów bo jak do tej pory to autko sprawuje się całkiem, całkiem. Nic! od poniedziałku szukam mechanika, ale chętnie też poczytam wasze podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich "loganowców" hej.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-01, 21:24   

A jaką masz instalację LPG? Z tego co czytałem silniki 1.4 i 1.6 dość dobrze współpracują z LPG III generacji. Zresztą, widziałem na mieście sporo megane, scenic i clio z LPG, więc chyba nie jesteś odosobniony. W "AŚ" był opis taksówki, która zrobiła 100 tys. na LPG, a jedyna awaria to usterka silniczka krokowego (300 zł).
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-01, 22:10   

O ile dobrze wszystko wyczaiłem, to fabrycznie Logan występuje z instalacją gazową IV generacji firmy Landi Renzo.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-03-02, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2008-03-02, 09:50   

I znów witam! . Moja instalacja to BRC III generacja. Spalanie to 7-8 na trasie, 9-10 po miejscu, czasami nawet wychodzi lepiej. Na 1 tankowaniu tj. ok. 32-3 l po miejscu robię do 400 km, a na trasie bywało że i 450 km. Osiągi nie odbiegają w żadnej mierze od tych z benzyną. Jedyny mankament jak do tej pory to fakt gaśnięcia na zimnym silniku na wolnych obrotach, bo na ciepłym o.k. I nie ma tu różnicy benzyna czy gaz- bo jak wiemy zapala na benzynie. A te problemy zaczęły występ[ować po przejechaniu ok. 15000 km na gazie. I jak wnioskuję potrzebna będzie regulacja zaworów. To tyle. Dzięki za uwagę. dolo17000.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne