Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-29, 21:34 Fabryczny LPG
Zakładam nowy wątek o LPG fabrycznym. Proszę o niekasowanie i niescalanie ze starym wątkiem o LPG. Fabryczny LPG ma (niestety) swoją specyfikę i sądzę, że osobny wątek znajdzie czytelników.
Wrzucam tu pierwsze pytanie: ile kosztuje pierwszy przegląd po roku/20.000 km daci 1.6 mpi z fabrycznym LPG? To samo pytanie zadałem ASO, ale znając ASO Nazaruk albo odpowiedzi nie będzie, albo ceny będą od czapy. Na razie powiedziano mi, że filtr gazu wymieniany przy pierwszym przeglądzie kosztuje u nich 270 zł. Biorą pod uwagę ceny z normalnych serwisów i netu mam wrazenie, że się przesłyszałem albo ASO się przejęzyczyło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Słusznie i naukowo, wątek o fabrycznym LPG tez potrzebny.Ja na razie czekam na odbiór -Decar Wa-wa.Jak go dosiąde to będziemy wymieniać spostrzeżenia.Dzwoniłem do Aso Rosiak i syn. Potrzebny do wyceny vin ale wstępnie coś koło 1000zł przegląd.Podnosi stawke filtr lpg ok 200zł tak powiedziała miła pani.Jak będzie zobaczymy.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-30, 06:58
o, mamo!
Ja za przeglad gazu u gazownika (instalacja niefabryczna KME) z wymiana filtra placilem w listopadzie 75 PLN. To nie jest nawet polowa ceny filtra w ASO.
Dobrze że temat powstał ponieważ mam głupi problem z moją instalacją otóż dziś 2 raz na przestrzeni pół roku zdarzyło się że instalacji nie chciała się włączyć ! światełka się nie paliły . Po ponownym uruchomieniu silnika nie było już żadnego problemu . Wydaję mi się że problemem może powodować straszna wilgoć (wszędzie ) nawet za szybką z zegarami 0.0, dlatego dziś nabędę jakiś pochłaniacz wilgoci .Do tego stary problem iż diody nie pokazują ilości LPG jest full a potem puste ...
Za 2 miesiące jadę na przegląd po roku użytkowania , mam nadzieję że naprawią .
Do tego stary problem iż diody nie pokazują ilości LPG jest full a potem puste ...
do tego raczej trzeba się przyzwyczaić... też tak miałem, zgłosiłem w serwisie, coś tam poprawili, coś tam pomogło ale nie za wiele... w marcu minie dwa lata jak jeżdżę z instalacją LPG i przestałem do tego przywiązywać tak duzą uwagę jak na początku... co prawda mam instalację niefabryczną (a takiej dotyczy temat) ale jest to instalacja taka sama jak fabryczna to i ewentualne problemy mogą być podobne...
W 16 letnim seacie cordobie z dziadowskim gazie za 1500 zł pokazuję dobrze ilość gazu w zbiorniku .
Nie po to kupowałem auto z fabryczną insolacją żeby teraz iść na ustępstwa z powodu niekompetencji ASO . Mam znajomego gazownika , który zna się na rzeczy . Kiedyś mi ustawił i gaz pokazywało dobrze .
Po leskiej stłuczce i pobycie w ASO znowu pokazywało źle !!!I jeszcze uwaga obsługi żeby nikt inny się nie dotykał do gazu ....
tak zgadliście Decar w warszawie na Modlińskiej
Teraz przenoszę się na jerozolimskie bo to nie ma sensu
Dzisiaj wróciłem z serwisu i okazuje się, że kłopoty spowodowane nieodbijaniem zaworu podczas tankowania oraz nie zawsze uruchamiająca się instalacja w trybie automatycznym (bryka chce jechać tylko na benzynie) po włączeniu zapłonu to efekty wadliwych wielozaworów montowanych w DD (nie wiem, czy również w innych modelach). W mojej obecności serwisant prowadził rozmowę przez telefon i sprawa również dotyczyła problemów z fabrycznym LPG a jeśli u mnie potwierdzi się diagnoza (muszę wyjeździć gaz ze zbiornika) to będę szóstą osobą u Zdunka w Gdyni.
Dodatkowo dowiedziałem się, że to, co brałem za klepanie zaworu to tryb diagnostyki elektrozaworów od gazu. Faktycznie, po odpaleniu zimnego silnika dźwięk cykania dobiega od zespołu elektrozaworów. Sądziłem, że to od popychacza hydraulicznego bo elektrozawory są umieszczone bardzo blisko silnika. Ponoć jest to jakiś tryb samodiagnostyki trwający ok. 30 sekund.
Specjalnie wybrałem D.D z fabrycznym Lpg ,zeby to jakos Grało, a tu czytam takie kwiatki.Auto odbieram w p-tek. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował.Do domu mam ok 500km na pierwszy ogieñ.Sam jestem ciekawy.Docierać na gazie czy benzin? silnik.O to jest pytanie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 06:12
Pół roku na fabrycznym LPG i takie doświadczenia:
1. autoryzowani przedstawiciele Landi Renzo nie mają oprogramowania do tej wersji sterownika - sterownik jest fabrycznie zablokowany, obsługuje tylko ASO,
2. niektóre części np filtr fazy lotnej są inne niż standartowo (wymiary)- dostępne tylko w ASO za grubą kasę,
3. moje ASO nie trzyma w magazynie części tylko sprowadza-trzeba czekać do 10 dni,
4. w moim ASO gazownik jest jeden i trzeba sie umawawiać ze sporym wyprzedzeniem.
5. mój zestaw fabryczny przeskakuje na gaz zdecydowanie szybciej niż montowany po odbiorze,
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
:-( Specjalnie wybrałem D.D z fabrycznym Lpg ,zeby to jakos Grało, a tu czytam takie kwiatki.Auto odbieram w p-tek. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował.Do domu mam ok 500km na pierwszy ogieñ.Sam jestem ciekawy.Docierać na gazie czy benzin? silnik.O to jest pytanie.
z tego co tu czytalem to chyba przez pierwsze 3tys tylko na PB a dopiero potem na LPG
Cytat:
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być
pierwsze slysze ze tak ma byc !!!!! jak juz to tam moze wejsc 80% tego co masz napisane a nie wiecej !!!!! żle ustawiony plywak w butli !!!!!
_________________ 1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-01-31, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 09:37
jan ostrzyca napisał/a:
1. autoryzowani przedstawiciele Landi Renzo nie mają oprogramowania do tej wersji sterownika - sterownik jest fabrycznie zablokowany, obsługuje tylko ASO,
minus dla instalacji fabrycznej
jan ostrzyca napisał/a:
2. niektóre części np filtr fazy lotnej są inne niż standartowo (wymiary)- dostępne tylko w ASO za grubą kasę,
kolejny minus
jan ostrzyca napisał/a:
3. moje ASO nie trzyma w magazynie części tylko sprowadza-trzeba czekać do 10 dni,
jak wyżej
jan ostrzyca napisał/a:
4. w moim ASO gazownik jest jeden i trzeba sie umawawiać ze sporym wyprzedzeniem.
duży minus - specjalnie wybierałem zakład montujący lpg, żeby nie robili tego partacze, a w razie W mogę pojechać też gdzie indziej
tu jesteś właściwie przywiązany do 1 człowieka, nie wiesz nawet jak zna się na serwisowaniu lpg
jan ostrzyca napisał/a:
5. mój zestaw fabryczny przeskakuje na gaz zdecydowanie szybciej niż montowany po odbiorze,
lepiej (zdrowiej) gdyby nie przeskakiwał za wcześnie
jan ostrzyca napisał/a:
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być.
źle
gazu powinno wchodzić 80% pojemności wodnej zbiornika
Duster ambiance: benzyna 45800, lpg 49700 - zatem różnica to 3900.
To skąd te 10 kzł????
(Jeśli porównujesz duster duster za 39900 a ambiance 49700, to bez sensu - po drodze zmieniasz przecież wersje wyposażenia, więc równie mądrze można porównać od razu z sl off-road za 57000 i twierdzić, że "cena lpg to prawie 20 tys. zł!!!").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-31, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 21:06
Są i plusy:
1. oszczędzamy od pierwszych kilometrów,
2. cały zestaw objęty jest gwarancją producenta równą okresowi gwarancji, w razie czego nie ma zganiania na serwis LPG,
3. zestaw jest dedykowany do danego modelu i powinień chodzić idealnie,
4. silnik jest zmodyfikowany pod gaz,
5. pewne koszty są jednak mniejsze - regulacja zaworów wg isntrukcji co 120 tys. km a nie co 15 tys. jak w instalacjach warsztatowych.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-31, 21:32
Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 21:46
z ta regulacją zaworow to bym tak nie wierzył instrukcji
jeżeli silnik ma konieczność regulacji mechanicznej, to nie ma bata, trzeba takie regulacje robić, nawet bez gazu trzeba to robić częściej niż co 120tys km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 22:25
pluto napisał/a:
Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.
Jak by tu rzec? W oficjanych materiałach firmy nie znajdziesz informacji o specyfice fabrycznego LPG (koszty i uwiązanie do ASO) . Chyba, że sprzedawcy wyczerpująco informują o tym klienta...Ale gdyby tak robili, to raczej zniechęcą niż zachęcą do kupna.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum