Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-20, 13:11
czaju napisał/a:
gdyby pływak był na środku zbiornika to jakby na to nie patrzeć niezależnie od pochylenia poziom byłby ten sam...
Chyba było by tak, gdyby zbiornik był kulą lub jakąś inną idealną bryłą.
W przeciwnym wypadku zawsze pomiar przy przechylonym aucie będzie nieprawidłowy.
Mam pytanie.
Komputer pokazuje dystans, który mogę jeszcze przejechać w zależności od zasobności paliwa w baku. No i to jest o.k.
Natomiast jak zapala mi się rezerwa komputer już nie podaje, ile na tej rezerwie mogę jeszcze zrobić kilometrów...
Nie wiem, czy ten typ tak ma czy to kwestia ustawienia komputera czy jeszcze coś innego (=mam sama sobie wydedukować biorąc pod uwagę średnie spalanie i wiedząc, że np. kontrolka rezerwy zapala się, jak poziom paliwa spada poniżej np. 10l)
_________________ Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-31, 21:02
No to mój typ też tak ma. Jak zapala się rezerwa to znika ilość km do przejechania. Ile naprawdę zostalo paliwa kiedy zaświeci kontrolka, to ustalisz tylko doświadczalnie. pozdr
Dzięki - musiałam jakoś przeoczyć
Ale to by się zgadzało.
Jak odbierałam samochód z salonu to paliła się rezerwa a obsługa powiedziała, że standardowo leją ok. 7 litrów.
_________________ Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-17, 08:15
Odswieze troche...
Wiem, ze sam pisalem, ze nie powinno sie tak robic, ale mniejsza o to :)
Ostatnio chcac sprawdzic ile da sie wlac paliwa do zbiornika postanowilem "zalac pod korek". Weszlo 67 litrow. Przed tankowaniem komputer wskazywal, ze w zbiorniku jest juz 0 litrow. Problemow z odpowietrzaniem zbiornika (do tej pory) nie odnotowalem, a zasieg na trasie skoczyl do ~1100 km.
Dziś w trasie przetestowałem kwestię rezerwy. Lampka zapaliła się, gdy komputer pokazywał, że do teoretycznego zera mogę przejechać jeszcze 76 km przy spalaniu 7.7/100km, co w moim wypadku oznaczałoby rezerwę ok. 5,5 l.
Obserwując zbliżającą się rezerwę zauważyłem, ze zaraz po zapaleniu się lampki na komputerze było 119 km do końca. Zaraz potem wszystko się wyzerowało i już nic mi nie chciało pokazywać. Na rezerwie przejechałem jeszcze ok. 55 km, po czym tankowałem - weszło 50 l.
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Ja kilka razy robiłem coś takiego co Ty opisujesz, ale u mnie się zgadzało.
Może to kwestia zaokrąglania przez komputer (chodzi mi o drugie miejsce po przecinku) i małej niedokładności pomiarów - w pierwszym przypadku rzeczywiste zużycie było minimalnie powyżej 4,3 (4,31) i tu może komputer zaokrąglać w górę (stąd 4,4), a w drugim przypadku rzeczywiste zużycie było minimalnie poniżej 4,3 (4,29), ale tu komputer zaokrągla w dół (stąd 4,2).
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-09-10, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-10, 21:57
U siebie rowniez po dyskusjach na temat dokladnosci komputera sprawdzalem jego wyliczenia i zawsze wychodzilo na to, ze komputer liczy z minimalnym bledem (lub bez bledu). Tankowalem do pierwszego odbicia. Przykladowo: po rownych 100 km zuzyte paliwo: 6.2, srednie: 6.2, przy tankowaniu ponownym do pierwszego odbicia: 6.18 l.
Sklanianalbym sie do poparcia wox'a w tym przypadku.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-10, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
A ja zatankowałem po raz drugi. Zrobiłem od pierwszego tankowania 1003km i jeszcze miałem 1kreskę na wyświetlaczu. Zatankowałem 48,6 litra, a komputer pokazał 42,8 zużytego. Średnia z komputera 4,2, a z obliczeń 4,85. Co ciekawe tankowałem do trzeciego odbicia. Ciekawe dlatego, że poprzednio (zaraz po kupnie) paliła mi się rezerwa, zero kresek, paliwo upychałem,ten sam dystrybutor, a wlałem tylko o 1litr więcej.. Troszkę duże różnice.. Następne tankowanie będzie na innej stacji..
To nie wina stacji - po prostu ten typ tak ma. Ja mam błąd pomiędzy 10 a 15% - oczywiście komputer podaje wartości zaniżone.
laisar napisał/a:
kwestia tkwi zapewne w samej metodzie przeliczania i zaokrąglania średniego zużycia.
A mi się wydaje, że obie te wielkości są obliczane w niezależny sposób, a metoda ich obliczania jest po prostu mało dokładna. Szczerze mówiąc im dłużej mam do czynienia z tym pseudo-komputerem pokładowym tym bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że było by lepiej gdyby zamiast niego dali w standardzie np.napinacze pasów lub czujnik parkowania.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej 2009-09-12, 09:48, w całości zmieniany 1 raz
Marudzicie, koledzy <; Jest, co jest - a w końcu nie ma obowiązku używania: można nigdy nie przełączyć na inne wskazania niż główny licznik...
I tu nie ma możliwości "zamiast" - quasi-komp-pokładowy jest właściwie prawie za darmo, bo istotne dane i tak musi zbierać komputer sterujący silnikiem, a koszt ekranu i zmuszenia całości do pracy pewnie niewiele odbiega od potencjalnego kosztu analogowych wskaźników temperatury i zapasu paliwa. Inne wyposażenie natomiast kosztowałoby już konkretne ekstra pieniądze. I nawet, jeśli też stosunkowo niewielkie, to trzeba pamiętać, że cena Logana to właśnie m.in. efekt cięcia drobnych kosztów wszędzie gdzie się tylko da...
...co oczywiście nie znaczy, że niektórych osobiście bym nie poparł - ale jestem głęboko przekonany, że część z nich i tak się pojawi w ramach rozwoju (a nawet: że ich brak jest specjalnym zabiegiem, który ma właśnie taki cel).
Tak na prawdę jest tylko jeden dokładny sposób obliczenia średniego spalania: notować każde tankowanie i po np. 10 000 km obliczyć średnią.
Komputer można stosować wtedy gdy chcemy np. sprawdzić czy dana technika jazdy daje korzyści. I nawet jeśli komp. zaniża wyniki to chyba zawsze podobnie, więc mamy jakiś poziom odniesienia.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-12, 13:22
A mnie się już znudziło sprawdzać w komputerze jakie jest spalanie.
Przestałem notować ile litrów zatankowałem, ile przejechałem, przestałem tankować do pełna.
Teraz tankuje zawsze za 100 zł i w ogóle nie zwracam uwagi na spalanie. Auto jest po to
aby nim jeździć i lać mu paliwo. A czy spali litr więcej na setkę czy mniej - nie ma to większego znaczenia.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-12, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
A ja uważam, że jak się soś w samochodznie montuje to to ma działać. A jeżeli to coś działa "mniej więcej" to jest to po prostu niewiele warte. Bo "mniej więcej" to taki jeden na nartach jechał - mniej na nartach, a więcej na tyłku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum