Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-17, 21:39 Zakup Dustera
Witam
Jestem nowy na Waszym forum.
Bardzo poważnie rozważam zakup Dusterka. Jest sporo "za" i trochę "przeciw"
Planuję zakup DD 1.6 4x4 w wersji Laureate II.
Stwierdziłem, że zapisze się na Wasze forum i podpytam jak jest z awaryjnością tych aut. Byłbym wdzięczny za wpisy osób, które maja trochę większe przebiegi (np 50.000 km), chociaż pozostałe oczywiście również :)
Generalnie czytam dobre opinie, ale trafiłem na przypadek kolegi chyba z Waszego forum "Esadziewiątego", który mocno mnie przestraszył i wywołał zawahanie ( a już w zasadzie byłem zdecydowany). Bardzo proszę o obiektywne informacje.
Co do mnie, to jestem po jeździe próbnej i bardzo mi się podobała. Autko zrobiło na mnie spore wrażenie zwłaszcza w terenie. Stosunek cena/możliwości jest bardzo dobry. Wygląd też. Patrze realnie i nie jest dla mnie ważny znaczek na masce.
Ważne żeby auto było trwałe i dawało radość z jazdy.
Mam jeszcze jedno pytanie - z Waszego doświadczenia - czy udało Wam się coś wycisnąć od dilera gratis (np radio, albo el. szyby z tyłu, a może jakiś rabat)?
Pytam dlatego, że ja dostałem odpowiedź od dilera (Jaszpol Zgierz), że auto sprzedaje się swietnie i nie ma żadnych rabatów ani gratisów. Mogę zapomnieć. Wydało mi się to trochę dziwne i nie nastawiło mnie przyjaźnie do salonu, zwłaszcza, że jestem gościem, który potrafi się targować i idzie na rozsądne kompromisy.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Masz rację jest to przypadek naszego kolegi ale jak na razie jedyny na forum więc prawdopodobieństwo drugiego jest bardzo znikome.
Z MCV-ką też był jeden przypadek i niestety musieliśmy się z kolegą pożegnać bo ....... Może niech inni powiedzą bo mogę być posądzony o stronniczość.
Wracając do dustera to jest paru kolegów właśnie z takimi przebiegami, a nawet i większymi więc niech się wypowiedzą.
Poczytaj np: wyprawy Iras-a.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-09-17, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 22:12
Cześć!
Tu nie ma co się zastanawiać tylko kupować
A tak na poważnie to ponad 3000 sprzedanych Dusterów do końca czerwca br. o czymś chyba świadczy nie.
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-17, 22:17
Witaj. Powiem Ci, że też miałem masę obaw i im bardziej zgłębiałem temat - tym było ich więcej. Mało tego: nadal mam ich sporo, ale mimo wszystko zdecydowałem się na zakup. Dlaczego? Bo w tej cenie, w segmencie aut z mojego kręgu zainteresowań, mógłbym kupić maksymalnie coś z rocznika 2008. Przyznasz, że średni to biznes wydać 50 tysięcy na coś, co już ma cztery, a za chwilę mieć bedzie pięć lat...
Dacia ma jedną niepodważalną zaletę: jest prosta jak konstrukcja cepa i w razie problemów naprawi ją każdy kowal. Pod warunkiem, że nie kupisz "klekota". Jeśli potrzebujesz przyrządu do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie lansiarskiego narzędzia do palenia gum pod "makdrajwem" - jesteś w domu.
Natomiast co do dealera: stoję w trzymiesięcznej kolejce (patrz: licznik pod spodem), co świadczy o tym, że zainteresowanie było i jest duże. A jednak mimo tego udało mi się wytargować kilka klamotów i sprzedawca nawet się nie skrzywił. Jeżeli salon, w którym byłeś, tak podchodzi do sprzedaży - zmień salon. Mówię całkiem serio.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-18, 02:11
Pozwolę sobie zabrać głos, chociaż jestem z trochę innej kategorii, ale też pewnie myślałbym o Dusterze, gdyby do sprzedaży nie weszła Lodgy
pierwszą Dacią - Loganem MCV - zrobiłem 210 kkm w 4 lata, co oznacza naprawdę intensywną eksploatację; w tym czasie nie było potrzeby żadnych napraw silnika ani mechanicznych, poza standardową wymianą rozrządu
auto proste, pakowne, trochę dokuczał brak komfortu w długich trasach, ale w Lodgy to poprawiono, myślę że w Dusterze też jest z tym lepiej niż w Loganie
też miałem rozterki czy "znowu nowa Dacia czy coś używanego", o których pisałem na tym forum, ale jestem pewien ostatecznie - lepsza nowa Dacia niż jakakolwiek używka, bo akurat w Polsce kupno używki, wyłączając sytuacje, że kupujesz od dobrego znajomego który cię nie kiwnie, jest zwykłą loterią
zastanawiając się też nad opcją "nowe ale nie Dacia" zwiedziłem salony wszystkich marek i powiem, że pomimo iż sprzedawca nie musiał mi tego oferować, bo zainteresowanie Lodgy jest spore jako że debiut, to dostałem do auta gratis alarm, gdzie inni proponowali co najwyżej dywaniki
myślę że to element szerszej polityki firmy, więc tak jak pisze kolega - zmień dealera, bo na pewno możesz być lepiej potraktowany
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-18, 06:30
Witam
Dziekuję za miłe przyjęcie i pierwsze opinie. :)
To prawda, że im człowiek więcej szuka, tym bardziej się mota i ma problem z podjęciem decyzji. Widzę na razie pochlebne opinie i czekam na następne. Będę użytkował auto w 90% w mieście, czasami wyjazd w góry lub nad morze. Głównie to wiadomo dojazd do firmy, dziecko do przedszkola, zakupy, działka itp. Myśle, że duster świetnie się do tego nadaje.
Spooju mi tylko nie daje cały czas ta sytuacja "Esadziewiątego" ale to chyba naprawdę jakiś pech na maxa, aż się wierzyć nie chce. No ale jak to mówią mam nadzieję, że to wyjątek potwierdzający regułę. Co do dilera, to tak się składa, że mieszkam zaraz obok salonu, ni i mam siłą rzeczy najwygodniej, ale mimo wszystko nie zawadzi chyba przejechać się do Łodzi do Jaszpolu i do Przyguckich. Spróbuję w razie czego tam coś ugrać. Na razie czekam na dalsze wpisy i będę je z uwagą śledził. Pozdr
Witaj! Co do trwałości Dustera to nie mogę się jeszcze wypowiadać. Mam go dopiero 2 miesiące i tylko niecałe 3000 na liczniku. A co do radości z jazdy .... duuuuuża radość. Czego i Tobie życzę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-18, 07:21
Osiem napisał/a:
Będę użytkował auto w 90% w mieście, czasami wyjazd w góry lub nad morze. Głównie to wiadomo dojazd do firmy, dziecko do przedszkola, zakupy, działkę
więc rozsądniej byłoby wybrać silnik benzynowy - ja kierując się dość podobnymi kryteriami (plus marne dziurawe drogi powiatowe, 20-30 km wypady poza miejsce zamieszkania, drogi szutrowe, gruntowe, leśne, zimą nieodśnieżone lub słabo odśnieżone itd) zdecydowałem się na identyczną konfigurację (polecam ESP) i wybór okazał się idealny. Jedyny problem, z którym z góry trzeba się pogodzić, to spory apetyt na benzynę -w mieście średnio 8,5-9 l/100 km, poza miastem przy spokojnej jeździe ok, 7,5 ale TTTM. Obie osie napędzane i doskonałe, komfortowe zawieszenie to atuty nie do przecenienia, przy których bledną inne niedoskonałości
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-18, 08:29
Dar1962 napisał/a:
Osiem napisał/a:
Będę użytkował auto w 90% w mieście, czasami wyjazd w góry lub nad morze. Głównie to wiadomo dojazd do firmy, dziecko do przedszkola, zakupy, działkę
więc rozsądniej byłoby wybrać silnik benzynowy - ja kierując się dość podobnymi kryteriami (plus marne dziurawe drogi powiatowe, 20-30 km wypady poza miejsce zamieszkania, drogi szutrowe, gruntowe, leśne, zimą nieodśnieżone lub słabo odśnieżone itd) zdecydowałem się na identyczną konfigurację (polecam ESP) i wybór okazał się idealny. Jedyny problem, z którym z góry trzeba się pogodzić, to spory apetyt na benzynę -w mieście średnio 8,5-9 l/100 km, poza miastem przy spokojnej jeździe ok, 7,5 ale TTTM. Obie osie napędzane i doskonałe, komfortowe zawieszenie to atuty nie do przecenienia, przy których bledną inne niedoskonałości
Właśnie taką konfigurację sobie wymyśliłem. Tylko benzyna. Mam w tej chwili 3 auta z czego 2 na firme i tylko benzynowe. Co do esp to poczytałem i nie mam wątpliwości, że go uwzględnię :). Co do spalania - mam mondeo prawie 200 KM więc spalanie wmieście rzedu 9 l/100 km w dusterze jest bardzo atrakcyjne :)
Właśnie dzisiaj jechałem obok dustka brązowego i nie mogłem oderwać oczu i nawet nieźle sie odpychał - ja jechałem mondkiem, który "daje rade" :) a dustek obok. Kurde fajne to autko :)
witaj w Klubie...
to forum jest już także Twoje ... Dusterem w konfiguracji takiej do której się przymierzasz jeżdżę już prawie dwa lata i nic niepokojącego się nie dzieje, wątpliwości jakie masz przed zakupem są w pełni zasadne ale znikną bezpowrotnie po zakupie "drakulki", sugeruję poświęcić trochę czasu i zgłębić niniejsze forum a znajdziesz odpowiedź na większość interesujących Cię tematów w tym również dot. możliwych do wynegocjowania dodatków a niektóry udało się całkiem sporo "wytarmosić"
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-18, 10:05
TD Pedro napisał/a:
Osiem napisał/a:
Witam
Jestem nowy na Waszym forum.
witaj w Klubie...
to forum jest już także Twoje ... Dusterem w konfiguracji takiej do której się przymierzasz jeżdżę już prawie dwa lata i nic niepokojącego się nie dzieje, wątpliwości jakie masz przed zakupem są w pełni zasadne ale znikną bezpowrotnie po zakupie "drakulki", sugeruję poświęcić trochę czasu i zgłębić niniejsze forum a znajdziesz odpowiedź na większość interesujących Cię tematów w tym również dot. możliwych do wynegocjowania dodatków a niektóry udało się całkiem sporo "wytarmosić"
Witam :)
Czytam, czytam - zamiast pracować, ale co tam? :)
Nie posiadam Dustera, tylko... dwa Sandero, mimo to pozwolę dołączyć się do dyskusji.
Dla każdej marki znajdziesz przynajmniej jednego użytkownika, który siłą rzeczy nie może być zadowolony. Pojedyncze przypadki nie powinny rzutować na całości, bo da to mocno zakłamany obraz.
Bazując na własnym doświadczeniu z rumuńskimi samochodami XXIw stwierdzam, że mając świadomość atrakcyjnej ceny, zdarza się przymykać oko na niedociągnięcia. Są to jednak rzeczy mnie nie irytujące, które szybko zaakceptowałem. Na pewno jednak mogą one stanowić pożywkę dla krytyków, którzy częstokroć widzieli Stepway'a jedynie na zdjęciu.
Przesiadającym się z klasy premium, nawet wysłużonych pełnoletnich aut, mogą poczuć powiew "tandety". Cóż. Kwestia gustu. Mnie Dacia nie urzekła tak, abym zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia.
Po roku, 40tyś km nic mi nie odpadło - no prawie, niewiele brakowało - poluzowała się metalowa osłona silnika, która wpadając w wibracje wydawała niepokojące dźwięki. Wiem nawet doskonale, z którego krawężnika spadłem W ramach gwarancji usunięto "metaliczne dźwięki"
Trudno by na Forum nie znajdowały się stronnicze osoby, w końcu większość jest posiadaczami Dacii. To nas jednoczy. Jeżeli wyłapiesz zachwyt czy - co wydawać się może teraz dla Ciebie dziwne - dumę posiadania nowego samochodu, to będziesz w stanie szybko znaleźć słabe punkty naszych aut.
Zapewniam jednak, że nie odbiegają one od innych marek. Powiedzieć trzeba szczerze inaczej. Lista usterek będzie mniejsza, bo Dacia to proste, sprawdzone konstrukcje, pozbawione dużej części elektroniki czy nowatorskich rozwiązań. A im mniej elementów, mogących zrobić nam psikusa tym więcej radości z bezawaryjnej jazdy.
Wszystkie Twoje wątpliwości rozwieje lektura Forum. Nie Ty jeden przed podjęciem decyzji o zakupie założyłeś tutaj konto. Wszystkie tematy stanowią szeroką bazę wiedzy, od wyboru właściwego modelu, konfiguracji, poprzez procedurę negocjacji, zakupu, odbioru do codziennej eksploatacji, czy chęci "poprawy fabryki".
Na tym etapie od siebie mogę zasugerować: zmień salon.
Zapewne nie uzyskasz tego co ja czy Koleżanki i Koledzy, chociażby ze względu na obecne "chude lata", ale mogę się pochwalić m.in. kompletem opon zimowych, kuwetą do bagażnika, czujnikami cofania z wyświetlaczem, alarmem, podłokietnikiem... Nie daj się zwieść. Oczywiście, będąc realistą tak jak piszesz, musisz mieć świadomość że wysoko postawiłem teraz poprzeczkę, ale wiedz że podłokietnik, dywaniki czy czujniki i alarm to podstawowe "oręże" do walki o klienta. Wykorzystaj to, a jak nie... dla Ciebie nie ma różnicy u jakiego dilera kupisz. Możesz nawet uzgodnić wizytę w innym województwie, czy na drugim krańcu Polski. Liczy się czas odbioru, wyposażenie dodatkowe. Czasem wystarczy tylko dowód w postaci rzeczowej, konkretnej korespondencji mailowej by lokalny sprzedawca wolał wróbla w garści...
Wracaj do czytania. Popracujesz w domu
PS. Nie mów nic sąsiadom ewentualnie, po podpisaniu umowy podpytaj czy mogą polecić Ci jakiś sklep gdzie od ręki będziesz mógł dostać uszczelkę do drzwi "Malucha" [będziesz w Klubie dłużej, to zrozumiesz ]
_________________ ---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2012-09-18, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-18, 20:19
Witam
Dziękuję bardzo za kolejną rzeczową informację. Ludzie jeżdżący Daciami, to jakis chyba lepszy gatunek :)
Mili, wszystko wytłumaczą, maja dystans do siebie i otaczającego świata. Na innych forach tego się nie uraczy. A teraz do rzeczy. Byłem dzisiaj jeszcze raz w salonie i nastała diametralna zmiana. Nie w sensie uprzejmości, bo tutaj nie mam najmniejszych zastrzeżeń, ale w kwestii "wyrywania" dodatków. Odniosłem wrażenie, że chyba zaczeli mnie traktować serio i zdali sobie sprawę, że mają pzred sobą prawie zdecydowanego klienta. "Wyżebrałem" chlapacze, kuwetę, dywaniki, montaż radia. Pojeździłem dzisiaj jeszcze raz, ale dzisiaj tylko na asfalcie, a w zasadzie na trasie. Po moim zaskoczeniu po ostatniej jeździe w terenie (oczywiście pozytywnym), dzisiaj z kolei jestem pod wrażeniem mozliwości na trasie. Jak dla mnie jest ok, a jestem raczej wymagający. Dostalem też propozycję szybszego zakupu wersji, które RP ma u siebie na stoku, a jak to okreslono trzyma je za zasłona. Może uda się coś dopasować pode mnie i wtedy odbiór auta do tygodnia. Ewentualnie wersja demo z listy dilerów z korzystnym rabatem, no i oczywiście nowy egzemlparz pode mnie Laureat II, który robiony jest od września i ma pewne zmiany w środku (np podobno zrezygnowano z taniego pseudo drewna, a w to miejsce ma pojawić się srebrny plastik). Przedstawiono mi też 8 wersji leasingu i muszę przyznać, że się postarali - oferty 3 banków. Właśnie trwa dyskusja z żoną jaki kolor i czy bierzemy pakiet look 2. Myślę, że na początku października będę finalizował sprawę i już oficjalnie do Was dołączę jako pełnoprawny członek DrakuliClanu :)
Czasem jak widać - trzeba mocniej zapukać, niż od razu odchodzić. Mimo wszystko, posiadanie świadomości przewagi i tego że druga strona musi wykazać się konkurencyjnością, jest nieocenione.
No i teraz dopiero zacznie się Twoja przygoda na Dacia Klub Polska. Znaleźć odpowiedzi na kolejne pytania Im bliżej będziesz fizycznego odbioru, tym bardziej skup się na opiniach i poradach w tym kierunku. Łatwiej będzie wyegzekwować pewne rzeczy, niedociągnięcia - zakładając że w ogóle wystąpią, przed podpisaniem protokołu odbioru lub na nim zaznaczając uwagi. Wielu poległo "na słowo".
Pamiętaj też że kompletność to również śruby do koła zapasowego, jeżeli wyjeżdżasz na aluminiowych. Czytaj i walcz.
_________________ ---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2012-09-18, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam Dustera 4x4 1,5dci od maja ,a jeżdżę nim od sierpnia bo troszkę spraw blacharskich miałem do zrobienia.Samochód nie zapeszając jeździ super!]
Spalenie ,które daklaruje producent jest mało prawdopodobnie nie mniej jednak wszystkim polecam DRACULĘ.Oczywiście znajdą się i maruderzy w innych markach też są:).
Wcześniej jeździłem Peugeotami i Renaultami więc nie miałem strachu (samochody sprawdzone).Trochę mam jeszcze lekie obawy do motoru DCi bo wczesniej jeździłem Renówkami z benzyną a opinie na temat dieslów są różne.Natomiast Peugeotami z motarami HDi latałem sporo zajebiste motory nie do zdarcia (oczywiście dla ludzi jeżdżacych normalnie).Tobie kolego jak dysponujesz środkami polecam zakupDustera z pełnym przekonaniem nie jest to środek Peugeota jeśli chodzi o wykończenie...ale dasz redę napewno!
Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum.
Marek
Osiem - witaj w Klubie
Ja użytkuję od końca maja benzyniaka 4x2 i nakręciłem już ponad 9 tys. km.
Nie jest to wartość wysoka, ale dotychczas auto spisuje się bez zarzutu.
Co do salonu i gratisów. Oprócz osobistej wizyty proponuję Ci też nawiązanie korespondencji maliowej ze wszystkimi salonami w Twojej okolicy. Bliższej i dalszej. Poproś o konkretne oferty na konkretny model, podając, że i tak go zakupisz tam, gdzie będzie najkorzystniej. Poproś o przesłanie takich ofert na maila. Mając w ręku konkretne propozycje, możesz z wydrukowanymi mailami rozmawiać osobiście ze sprzedawcami w salonach, a papier w ręku to Twoja karta przetargowa
Powodzenia.
Podłączę się pod temat kolegi , bo sens tematu będzie podobny. Jeśli nie Duster to co?
Kwota około 52 tyś zł
W tej cenie dostaniemy Dustera 4x2 1,6 LPG z klimą i tak w średnim wyposażeniu.W podobnej cenie jest teraz na wyprzedaży Octavia tour 1,6 MPI z LPG w podobnym lub trochę lepszym wyposażeniu.
Mam prośbę do osób które miały dłuższy kontakt z tymi autami o wypowiedź. Aby było to sensowne porównanie to przyjmijmy że auta użytkowane na asfalcie.
_________________ Posiadam Renault Grand Scenic , w przyszłości dokupię Dacię Duster 4x4
Aby było to sensowne porównanie to przyjmijmy że auta użytkowane na asfalcie.
To za mało i trochę obok właściwego tematu, który brzmi: co Ty lubisz oraz w jakich warunkach będziesz zazwyczaj używał auta? Bo niektórzy nie lubią siedzieć tyłkiem na asfalcie, a inni nie cierpią pozycji krzesłowej w samochodzie, jednych wnerwia konieczność uważania na każdej dziurze na nisko położoną miskę olejową, a inni nienawidzą hałasu na autostradzie przy żałośnie powolnych 150 km/h - itd, itp...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 15:30
michal_suchy napisał/a:
W podobnej cenie jest teraz na wyprzedaży Octavia tour 1,6 MPI z LPG w podobnym lub trochę lepszym wyposażeniu.
Octavia Tour podobnie jak Logan MCV jest już tylko do zdobycia jako demówki z salonów albo jak ktoś zrezygnował z zakupu.
Jak jeszcze przyjmowano zamówienia w wakacje to czas oczekiwania mniej więcej pół roku.
W jej miejsce wchodzi Rapid na płycie Fabii/Polo z "zajefajnym" trzycylindrowym 1.2 MPI za podobną kwotę.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 08:11
Witam kolegę!
Przejechałem juz prawie 30tyś km moim dastim i już wiem, że to był genialny wybór. Jeżdżę 92% w mieście, ale po dwóch wyjazdach wakacyjnych (średnio 2500km), gdzie również leśne trasy się zdażały, oraz wyjazdach na działke do mojego ojca w tzw. dziki las, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że 4x2 też daje rade! Różnicę w cenie do disla zamieniłem na instalację LPG. Na autostradzie nic nie zastąpi min panów mijanych w lepszych autkach. Nie mam ESP, a nie mogę się nadziwić, że daćka tak świetnie trzyma się drogi. Co do przyśpieszenia, też nie mam uwag, nie wiem jak jest w 4x4, ale w napędzie na przód zdarza mi się czasem zostawić super fury na światlach. Jeszcze dziesięć lat temu gdy auto osiągało setkę w 14 sekund to dziennikarze motoryzacyjni pisali, że to już przedsmak GTI! Cóż, czasy się zmieniają. Co do hałasu powyżej 100km/h, to rzecz względna. Dla mnie, przesiadającego się z 16 letniego auta to i tak jest wypas Za praktyczność zaś Daćki powinny dostać medal!
Podłączę się pod temat kolegi , bo sens tematu będzie podobny. Jeśli nie Duster to co?
Kwota około 52 tyś zł
W tej cenie dostaniemy Dustera 4x2 1,6 LPG z klimą i tak w średnim wyposażeniu.W podobnej cenie jest teraz na wyprzedaży Octavia tour 1,6 MPI z LPG w podobnym lub trochę lepszym wyposażeniu.
Mam prośbę do osób które miały dłuższy kontakt z tymi autami o wypowiedź. Aby było to sensowne porównanie to przyjmijmy że auta użytkowane na asfalcie.
Michał - jeśli autka użytkowane tylko na asfalcie zastanowiłbym sie poważnie nad sensownością kupna SUVa. Ważne jest oczywiście - jak wspomniał Laisar - co Ty lubisz. Ale pewne fakty dotyczące praw fizyki, mechaniki są niezmienne - SUV - auto wyższe od osobówek, bardziej podatne na zwiększone opory powietrza, przechylanie na zakrętach, inna pozycja za kierownicą, często zwiększona masa (no, nie przy Dusterku). Ogólnie do jazdy po samym asfalcie są jednak właściwsze autka niż SUVy.
Ale - jak wyżej - są różne, indywidualne kryteria.
Ostatnio zmieniony przez Daras 2012-10-05, 13:43, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum