Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ekologiczna Dacia
Autor Wiadomość
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-03-21, 23:19   Ekologiczna Dacia

Komisja Europejska wystosowała zalecenie, by do roku 2020 nowe pojazdy samochodowe emitowały rocznie o 20% mniej CO2 niż w roku 2007 przy oczekiwanym znacznym wzroście ich ilości na drogach. Zalecono również, by do roku 2012 samochody produkowane w ramach jednego koncernu motoryzacyjnego emitowały średnio nie więcej niż 130g Co2 na każdy kilometr.

W ramach programu ECO 2 francuski koncern zobowiązuje się produkować samochody w zakładach spełniających normy wymagane certfikatem ISO-14001.

Pojazdy oznaczone specjalnym logo mają emitować nie więcej niż 140g CO2 /km, 5% plastików użytych do ich budowy ma pochodzić z recyclingu, a po złomowaniu 95% auta ma się nadawać do ponownego przetworzenia. Ponadto Renault w ramach programu ECO 2 zamierza promować ekologiczne paliwa alternatywne bioetanol E85 oraz biodiesel B30.

W odpowiedzi na te zalecenia oraz zobowiązanie koncernu pojawiła się... Dacia Logan wdrożona do programu Renault Eco 2.

Prototyp ekologicznej Dacii Logan przedstawiony podczas konkursu Michelin Challenge Bibendum w listopadzie 2007 w Szanghaju spotkał się z dużym zainteresowaniem publiczności. Posiada on szereg przeróbek w stosunku do seryjnego Logana.

Silnik 1.5 DCi, będący aktualnie "oczkiem w głowie" koncernu Renault został przystosowany do spalania biodiesla B30. Zmodyfikowano system wtrysku paliwa, przeprogramowano moduł sterujący, poprawiono i tak już wysoką precyzję wykonania oraz smarowanie. Karoseria została uzbrojona w pakiet dodatków poprawiających jej aerodynamikę: specjalny dyfuzor na dachu, obły, lity zderzak przedni, bardziej aerodynamiczną atrapę chłodnicy zapewniającą nawiew powietrza przy zmniejszonych oporach, gumowy spojler aerodynamiczny pod przednim zderzakiem, aerodynamiczne wypełnienia w podwoziu i nadkolach oraz większy spojler na klapie bagażnika. Aż 8,3 procent plastików wykorzystywanych do produkcji współczesnych Dacii pochodzi z recyclingu, podobnie jest w prototypowym Loganie. Modyfikacji pod kątem oszczędności paliwa uległa skrzynia biegów o zmienionych przełożeniach, zmodyfikowane łożyska i hamulce charakteryzują się mniejszymi oporami, a na felgi założono opony Michelin Pure najnowszej generacji o standardowych rozmiarach 185/65 R15 pozwalające obniżyć zużycie paliwa przy prędkości 90km/h nawet o 0,4 L/100km bez pogorszenia przyczepności. Tablica rozdzielcza została wzbogacona o specjalny wskaźnik pomagający kierowcy podjąć decyzję kiedy, i który bieg należy wrzucić, by zminimalizować zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Efekt - pojazd po zmianach ma obniżony współczynnik oporu Cx z 0,36 do 0,29. Przy mocy 85KM według producenta spala średnio 3,8 litra paliwa na 100km (dane z homologowane!), zaś emisja dwutlenku węgla spadła do niespełna 97g/km!

Wyraźnie widać, że zarówno Renault jak i Dacia w sposób naturalny łączą rozwój swoich produktów z ekologicznym postępem.

Eco2.jpg
Plik ściągnięto 431 raz(y) 144,52 KB

_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne