Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
No i pękł pierwszy 1000 km
Autor Wiadomość
Pipp 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-08, 14:37   No i pękł pierwszy 1000 km

No i pękł pierwszy tysiąc w moim Pickupie. Podzielę się wrażeniami, działaniami i planami.
Jeśli mam szybko opisać jakie wrażenie robi na mnie to auto podczas jazdy to Dacia na pewno jest kobietą. Ale nie taką przeciętną. Dobra, powiem wprost i bez ogródek. To taka tęga, fest baba, acz z wysokim głosem i chudymi palcami. :mrgreen:
Takie wrażenie robi mix delikatności działania gazu, sprzęgła, kierownicy, plastikowości skrzyni biegów i sztywnego zawieszenia upszczonego jednak sporym hałasem toczenia.

Silnik 1.6 Euro 5 został zmulony i nie ma obrotów przy których chce agresywniej przyspieszyć, ale zestopniowanie skrzyni daje optymalną dynamikę na pusto. Duży rozstaw osi sprawia, że da się zaakceptować sztywne zawieszenie, a zachowanie na drodze jest przewidywalne i nic gwałtownie Dacia nie wykonuje.

Doczekałem się wreszcie na doposażeniowca w ASO i zamontowali mi hak. Jest demontowalny z kluczykiem, ale go nie demontuję. Nie zwiększa długości auta bo licuje się z wystającym zderzakiem, ale gdybym nosił mundur z "eRką" w klapie przyczepiłbym się do delikwenta, że zasłania rejestrację. Innym, prawnym problemem jest - mimo wszystko - mały uciąg, który wynosi 650 kg dla przyczepy hamowanej i 70 kg mniej dla niehamowanej.
Dla informacji dodatkowej. Jeśli mamy hak domontowany, jedziemy na SKP, płacimy 35 zł, chwalimy się czy światła działają dla przyczepy i mamy hak wbity w dowód.

Po oglądnięciu Dacii od spodu, postanowiłem poprawić rumuńskich monterów - lakierników - konserwatorów i zakupiłem puszkę Bitexu z pędzlami za 25 zł i zanurkowałem pod podwozie. W środkowej części konserwacja była natryśnięta bardzo niedbale więc poprawiłem dokładnie podłogę pod fotelami, progi (ranty od wewn.), a także nadkola z tyłu. Głównie te elementy, których i tak po zimie nie wymyję z soli.

Inwestycją designersko-praktyczną było przyciemnienie szyb w tylnej części kabiny. Zrobiło się przytulniej w kabinie, a nikt nie patrzy co mam za fotelami...bo mam tylko gaśnicę, apteczkę, podnośnik i pasy. Koszt 350 zł.

Modyfikacją planowaną jest pokrycie całej paki poliuretanem w technologii "Line-X". Niestety burta tylna, ściana grodziowa i nadkola to goła blacha, która musi się poobijać z czasem, a potem "witaj ruda". Oryginalna (płatna) podłoga jest super, nic się nie ślizga i ma zaczepy, ale to za mało więc zostanie zastąpiona. Koszt takiej operacji to 1900 zł. Dla porównania oryginalne plastiki zabezpieczające pakę to 1250 zł. Ale to tylko nakładki, a woda zawsze sobie znajdzie drogę.

Dokonałem już dwóch pomiarów zużycia paliwa.
Mix trasy, autostrady i miasta z włączona klimatyzacją dał wynik 8,0 l/100 km.
Drugi pomiar był typowo miejski i zamknął się liczbą 8,4 l/100 km co było zgodne w 100% z moimi założeniami. Myślę, że teraz zbliża się okres "A/C off" więc da się zrobić siódemkę z przodu tylko trzeba zmienić styl jazdy z docierania na defaultowy.

A'propos docierania. Chcę też zmienić olej po 1500 km. Taki old school mam w głowie. Czy zmienialiście olej po zapoznaniu się z autem? Czy ten zwyczaj odszedł z zapomnienie?

Dziękuję, pozdrawiam, idę wybierać zimówki. ;-)
_________________
Pipp-up
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-08, 14:51   

Jeśli chodzi o wymianę oleju po okresie docierania, znajdziesz na forum wiele wpisów "za" i pewnie tyle samo "przeciw"...
Pipp napisał/a:
Innym, prawnym problemem jest - mimo wszystko - mały uciąg, który wynosi 650 kg dla przyczepy hamowanej i 70 kg mniej dla niehamowanej.

Dziwne... U mnie w dowodzie rejestracyjnym O.1 = 1300 kg, O.2 = 620 kg.
_________________
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-08, 15:05   

Pipp co wozisz na pace? tak z ciekawości?

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2011-09-08, 16:16 ]
Jeśli pytasz kolegę Pipp, wpisz proszę jego nick na początku postu.

Beckie jak by mnie interesowało co wozisz w bagażniku to bym napisał u ciebie ;-)

maciek, jak przeczytałem Twój post zacząłem się zastanawiać co mam w bagażniku...
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-09-10, 18:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-09-08, 19:26   

W MCV dci 7 os. dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 1300 kg bez 660 kg - dziwnie mało u ciebie
 
Pipp 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-09, 09:29   

maciek napisał/a:
Pipp co wozisz na pace? tak z ciekawości?

Eeee...tak konkretnie Cię interesuje? Proszę bardzo: Ostatnio agregato-spawarka, zagęszczarka 500 kg, igłofiltry, balon pneumatyczny, siłownik hydrauliczny, a jak oddawałem auto na robotę (hak, szyby) to...rower. :mrgreen:
_________________
Pipp-up
 
Pipp 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-09, 09:39   

Dawid napisał/a:
W MCV dci 7 os. dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 1300 kg bez 660 kg - dziwnie mało u ciebie

Faktycznie MCV ma piękne wartości, ale przeglądnąłem katalogi i okazuje się, że Van i Pickup mają 650 kg lub mniej nawet w przypadku Vana dCi. Wierzę, że to tylko wartości papierowe bo to wręcz połowa. MCV ma bez hamulca tyle co ciężarówki z hamulcem. Czyli można ciągnąć normalnie 750-kę i nie zrobi się z Dacii, 2CV sióstr zakonnych. ;-)
_________________
Pipp-up
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 12:55   Re: No i pękł pierwszy 1000 km

Pipp napisał/a:
A'propos docierania. Chcę też zmienić olej po 1500 km. Taki old school mam w głowie. Czy zmienialiście olej po zapoznaniu się z autem? Czy ten zwyczaj odszedł z zapomnienie?

Na Twoim miejscu wymienilbym olej (oczywiscie rowniez filtr oleju), ale nie po 1,5kkm, tylko gdzies tak po ok. 3-4kkm.
Aha, i jesli zamierzasz wymieniac sam lub poza ASO, to sie przedtem upewnij, co zrobic, zeby nie stracic gwarancji (czy np. w przypadku samodzielnej wymiany zaopatrzyc sie w identyczny filtr jak ten, ktory daje fabryka... i nikomu sie nie chwalic ;-) ).

Pipp napisał/a:
Dokonałem już dwóch pomiarów zużycia paliwa.
Mix trasy, autostrady i miasta z włączona klimatyzacją dał wynik 8,0 l/100 km.
Drugi pomiar był typowo miejski i zamknął się liczbą 8,4 l/100 km co było zgodne w 100% z moimi założeniami. Myślę, że teraz zbliża się okres "A/C off" więc da się zrobić siódemkę z przodu tylko trzeba zmienić styl jazdy z docierania na defaultowy.

Bardzo dobry wynik jak na wylacznie jazde w miescie. Jakie to miasto, "prawdziwe" ;-) - duze i z korkami? To sa wskaznia kompa czy Twoje pomiary i obliczenia? Bo wiesz, wydaje mi sie to za malo, tym bardziej, ze wg katalogu dla Pick-upa z tym silnikiem w miescie przewidziane jest zuzycie 10,5l/100km.

Pipp napisał/a:
Dawid napisał/a:
W MCV dci 7 os. dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 1300 kg bez 660 kg - dziwnie mało u ciebie

Faktycznie MCV ma piękne wartości, ale przeglądnąłem katalogi i okazuje się, że Van i Pickup mają 650 kg lub mniej nawet w przypadku Vana dCi. Wierzę, że to tylko wartości papierowe bo to wręcz połowa. MCV ma bez hamulca tyle co ciężarówki z hamulcem. Czyli można ciągnąć normalnie 750-kę i nie zrobi się z Dacii, 2CV sióstr zakonnych. ;-)

No faktycznie jakos tak malo w przypadku Pick-upa. W katalogu w ogole nie wystepuje pozycja "masa przyczepy niehamowanej", dla przyczepy hamowanej podaja tylko 650kg (IMO nie tlumaczy tego w pelni nawet duza ladownosc - 800kg), podczas kiedy MCV z tym samym silnikiem co u Ciebie ma 1250kg (nieh. 5os. 620kg, 7os. 635kg)

Dla porownania Duster ma te masy [kg] przyczepy hamowanej / niehamowanej dla poszczegolnych wersji nastepujace:
1) 4x2 1.6 16V ----------> 1200 / 615
2) 4x4 1.6 16V ----------> 1500 / 660
3) 4x2 1.5dCi 90KM ----> 1200 / 630
4) 4x2 1.5dCi 110KM ---> 1200 / 640
5) 4x4 1.5dCi 110KM ---> 1500 / 680
Zwraca uwage 1500kg przyczepy hamowanej w wersjach 4x4.
 
Pipp 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-12, 09:29   Re: No i pękł pierwszy 1000 km

DD napisał/a:

Aha, i jesli zamierzasz wymieniac sam lub poza ASO, to sie przedtem upewnij, co zrobic, zeby nie stracic gwarancji

Nie będę robił takich sztuk. Niech zmienia ASO...tyle potrafią.
DD napisał/a:

Bardzo dobry wynik jak na wylacznie jazde w miescie. Jakie to miasto, "prawdziwe" ;-) - duze i z korkami?

Hehehe...miasto Kraków...niedawno dostaliśmy prawa miejskie. Korki tak, ale to nie ten typ, że jadę do roboty na 9 i wracam o 17.
DD napisał/a:
To sa wskaznia kompa czy Twoje pomiary i obliczenia? Bo wiesz wg katalogu dla Pick-upa z tym silnikiem w miescie przewidziane jest zuzycie 10,5l/100km.

Logan nie ma komputera. Pomiary moje. Wiem, że katalog podaje takie wartości, ale w moich warunkach tak duże zużycie jest nieosiągalne. Musiałbym non stop stać i nie włączać III biegu. Dla porównania mój poprzednik Dacii - Polonez Truck Plus LB 1.6i '99 - palił średnio 11,3 l/100 km. Rekord min. 9,9 l, a max. 12,9 l. Chociaż mam kolegów, którzy nie wierzą w wartość poniżej 16 l/100 km. :mrgreen: Logan musi być wyraźnie lepszy...i jest.

Pozdrawiam!
_________________
Pipp-up
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne