Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-13, 20:01
Dlaczego niby uważacie, że silnik benzynowy jest stworzony tylko dla benzyny?
W Niemczech dilerzy do nowych aut w ramach promocji montują intalacje LPG np subaru. W Szwecji ok. nowych aut volvo 30% jest na etanol. W Ameryce Południowej sprzedawane są samochody 3 - paliwowe, benzyna + LPG + etanol np fiat.
Zresztą diesle też przerabia się na CNG i takie autobusy pomykają już po Lublinie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-13, 20:35
silniki na etanol sa modyfikowane. to nie seryjne benzynowki. natomiast jesli chodzi o gaz ,to najlepszy i porownywalny z benzyna jest wtrysk gazu w fazie cieklej. ale koszt instalacji to jak czytalem ok 7000 zl. pozdr
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 21:01
jej1967 napisał/a:
ale jak robie gaz to mam tylko gwarancje tylko konkretnego ASO na silnik i instalke gaz
a nie Renaulta pomimo tego ,ze to by była nówka o ile Cie wczesniej dobrze zrozumiałem
Dobrze zrozumiales :) Na silnik nie masz gwarancji, musisz sie dogadac z ASO co do warunkow rekojmi na usluge (zalozenie gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Dlaczego niby uważacie, że silnik benzynowy jest stworzony tylko dla benzyny?
W Niemczech dilerzy do nowych aut w ramach promocji montują intalacje LPG np subaru. W Szwecji ok. nowych aut volvo 30% jest na etanol. W Ameryce Południowej sprzedawane są samochody 3 - paliwowe, benzyna + LPG + etanol np fiat.
To dlaczego przy fabrycznych instalacjach sa inne glowice, zawory, gniazda zaworow? To samo dotyczy Ameryki poludniowej gdzie silniki sa przystosowane do etanolu.
Gaz szybciej niszczy seryjny silnik w ktorym bylo przewidziane zasilanie benzyna.
Zawsze można przecież kupić Logana właśnie z fabrycznym LPG - ale kosztuje ekstra jakieś 1700E i chyba jak na razie jest dostępny tylko w Rumunii...
julek [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-15, 16:45
kas602 napisał/a:
To dlaczego przy fabrycznych instalacjach sa inne glowice, zawory, gniazda zaworow?
Nie we wszystkich seryjnych instalacjach gazowych wprowadzane są takie zmiany silnika. Nie przesadzaj też, że instalacja gazowa w tak dużym stopniu niszczy silnik. Silnik to nie jest zegar atomowy promu kosmicznego, nie jest aż tak dokładnie zrobiony jak każdy z nas by sobie tego życzył. Każda fabryka produkująca części silnikowe ma dział zajmujący się kontrolą jakości i elementy, które nie wykazały odpowiednich parametrów nie są wyrzucane, są sprzedawane do tańszych producentów aut. Tak robi vw ze skodą i seatem, tak robi renault z dacią, tak robi fiat z fiatami... Silnik to tylko prosta maszyna, którą nie trudno popsuć ale nie trudno też naprawić. Całe zamieszanie wprowadza elektronika silnika, ale dobra instalacja gazowa, założona przez profesjonalistę i na dobrym osprzęcie, odpowiednio wyregulowana i kontrolowana regularnie nie zniszczy silnika bardziej niż polskie skorumpowane paliwo koncernu mafii paliwowej. Gaz cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a nasi zachodni sąsiedzi, zarówno Niemcy jak i Francuzi, coraz częściej przechodzą na instalacje gazowe i najczęściej nieseryjne. Coraz więcej u nich stacji LPG. więc jeśli dwa największe ośrodki motoryzacyjne Europy, jakimi są Niemcy i Francja, przechodzą na gaz to znaczyć to może tylko jedno - gaz jest lepszy niż ludzie myślą.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-15, 18:03
julek napisał/a:
Nie we wszystkich seryjnych instalacjach gazowych wprowadzane są takie zmiany silnika.
Mam na mysli Reno w Polsce - W renowkach sa inne czesci, jesli masz gaz i jesli nie masz gazu (fabrycznego), jak jest gdzie indziej nie wiem.
julek napisał/a:
Każda fabryka produkująca części silnikowe ma dział zajmujący się kontrolą jakości i elementy, które nie wykazały odpowiednich parametrów nie są wyrzucane, są sprzedawane do tańszych producentów aut. Tak robi vw ze skodą i seatem, tak robi renault z dacią, tak robi fiat z fiatami...
Z tym to troche przesadziles. Sa to takie same czesci, z takich samych linii montazowych, pochadzacych od tych samych wykonawcow, spelniajace te same wymagania (rowniez pisze o Reno, jak jest gdzie indziej nie weim). Tansza marka w koncernie nie jest "smietnikiem" tylko ma na celu wypelnienie niszy na rynku. Dlaczego w loganach sa skrzynie od Megane II? Sa to skrzynie, ktore nie przeszly kontroli jakosci? Nie badz smieszny. Reno stwierdzilo, ze nie oplaca sie po prostu projektowac od nowa skrzyni, ktora w finale bedzie troche tansza. To tylko przyklad.
julek napisał/a:
nasi zachodni sąsiedzi, zarówno Niemcy jak i Francuzi, coraz częściej przechodzą na instalacje gazowe i najczęściej nieseryjne
Nasi zachodni sasiedzi rowniez maja w dupie samochod z przebiegiem 150 000 kilometrow, w ktorym wsztstko zaczyna nawalac...
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-15, 19:48
tyle ,ze w polsce gaz jest fatalnej jakosci. problem gazu to w duzej mierze precyzyjna regulacja. przy zlej , zwlaszcza za ubogiej /popularne ustawianie dla jak najwiekszej oszczednosci. jest zabojcza dla silnika, zwlaszcza glowicy , zaworow i tlokow. pozdr
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-08, 13:57
W Lublinie montaż instalacji LPG do logana kosztuje ok. 3.5 tys. zł. Z tym, że zachowanie gwarancji reno możliwe jest wyłącznie po montażu we skazanym serwisie LPG.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ile wam palą wasze LPG-i? I ile palą benzyny? Czy często regulujecie zawory? Jaki parownik macie w swoich instalacjach? Czy częściej wymieniacie olej jak macie instalacje?
Pozdrawiam.
dzieki licek ze mnie uswiadomiles... ja jednak bardzo bym cie prosil jesli masz lpg to napisz cos o niej, tej instalacji, bylbym wdzieczny, a jak nie masz to nic juz nie pisz, tez bede wdzieczny...
dzieki marcin ze mi podpowiedziales... przeczytalem te linki i wszystkie pozostale linki ktore byly nadmienione w tych pierwszych... poza licznymi spekulacji na temat tego co jest lepsze czy gaz czy benzyna czy diesel to niewiele tam faktow o ktore prosze... a prosze tylko o to zeby uzytkownicy logana z lpg (i tylko oni!!!) wypowiedzieli sie na temat swoich instalacji, zeby podzielili sie spostrzezeniami, uwagami, poradami, wynikami spalania, itp...
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-21, 15:51
Znalazlem w tamtych tematach interesujace Cie zagadnienia, wiec jednak jest tam cos konkretnego
dolo17000 napisał/a:
I znów witam! . Moja instalacja to BRC III generacja. Spalanie to 7-8 na trasie, 9-10 po miejscu, czasami nawet wychodzi lepiej. Na 1 tankowaniu tj. ok. 32-3 l po miejscu robię do 400 km, a na trasie bywało że i 450 km. Osiągi nie odbiegają w żadnej mierze od tych z benzyną. Jedyny mankament jak do tej pory to fakt gaśnięcia na zimnym silniku na wolnych obrotach, bo na ciepłym o.k. I nie ma tu różnicy benzyna czy gaz- bo jak wiemy zapala na benzynie. A te problemy zaczęły występ[ować po przejechaniu ok. 15000 km na gazie. I jak wnioskuję potrzebna będzie regulacja zaworów. To tyle. Dzięki za uwagę. dolo17000.
Pablo78 napisał/a:
Z tego co się orientuje, niestety przy zagazowanym silniku taka regulacja jest konieczna co 15 000 km.
tak, sa tam i konkrety o ktore mi chodzi ale jak juz wspomnialem jest tego niewiele...
a mysle ze spora czesc z nas ma lpg i mysle ze nic sie nie stanie jak w jednej, spojnej, logicznej konstrkcji... chodzi mi o cos takiego jak z tymi tematami: "3 rzeczy ktore cie rozczarowaly lub zaskoczyly w loganie"... o taka forme mi chodzi, zeby uzytkownicy lpg powiedzieli ile pali gazu, ile benzyny, czy sa problemy, jakie maja instalacje, jednym slowem o konkrety, a nie dyskusje co jest lepsze... to jest juz sprawa kazdego z nas co kto lubi i wybierze, ale jak bedzie taka solidna info od uzytkownikow gazu to bedzie lepszy na to poglad i mozliwosc oceny...
Z uwagi na chimeryczność auta z instalacją LPG (częste regulacje zaworów, spadek osiągów w i tak nie najmocniejszych silnikach Logana, problemy z gwarancją, kiepską jakość LPG w PL) większość oszczędzających woli diesla.
dzieki gerrard ze mi doradzasz...masz lpg w swoim loganie...? bardzo bym cie prosil o jakies szczegoly tej kaprysnosci twojej instalacji lpg w loganie, bo wnioskuje, ze masz... bede wdzieczny za dobre rady... wiem ze kazdy ma prawo do wpisywania postow, ale jesli nie masz instalacji to bardzo bym cie prosil zebys juz nic nie pisal, tylko o to mi chodzi, zeby nie robic z tego tematu kolejnej wielkiej dyskusji o tym co jest lepsze, co bardziej kaprysne, co tansze badz drozsze... to nie jest polski parlament...
Otóz wyobraż sobie Kolego że miałem LPG 3 generacji Landi Renzo w Ibizie 1.4 8v(pierwszy właściciel auta i instalki) i piszę z autopsji - NIGDY WIĘCEJ GAZU (m.in. z opisanych we wcześniejszym poście przyczyn). W LOganie nie mam LPG, a wycieczki personalne pominę milczeniem (nie Ty Kolego będziesz stanowił kto ma się wypowiadać na forum i jak) !!!
gerrardzie, dziekuje za twoj wczesniejszy post i jak juz zdazylem sie doczytac byles uzytkownikiem przynajmniej dwoch aut z lpg, ibizy o ktorej wspomniales teraz i uno o ktorym wspomniales rok temu ( http://www.logan.fora.pl/...-warto,582.html )... podziel sie wiec wiedza, doswiadczeniem i praktyka ze mna bardzo cie prosze... jak czesto regulowales zawory w uno z gazem II generacji a jka czesto w ibizie z lpg III generacji?... jaki spadek mocy odczuwales pomiedzy gazem II czy tez III generacji a benzyna ktorej uzywales?... co do gwarancji nie potrezbuje wyjasnien - sporo o tym przeczytalem juz na forum... i na koncu o jakosci gazu na stacjach... na ktorych stacjach w twojej okolicy jest gaz dobry a na ktorych zly jesli bylbys uprzejmy mi pomoc..? i nie rozumiem dalczego sie tak zachowujesz i wypisujesz jkaies dziwne rzeczy w tym temacie zamiast pisac konkrety jkao doswiadczony uzytkownik skoro sam pytales niejednokrotnie na forum innych o lpg i prosiles o pomoc jakoz miales zamiar zalozyc lpg...
[ Dodano: 2008-03-22, 14:23 ]
gerrardzie..jeszcze jedna sprawa co mnie meczy i nie moge sie polapac o co ci chodzi... piszesz dzis ze : "NIGDY WIĘCEJ GAZU" a rok temu piszesz: "Poważnie rozważam montaż LPG do mojego Loganika"... powiedz mi prosze czy cos sie wydarzylo w tym czasie w twoich doswiadczeniach z lpg co mialo wplyw na tak powazna zmiane postanowien...?
W Uno 45 KM były duże problemy z mocą (mimo częstych i różnych - od ekonomicznego po "sportowy" trybów - regulacji LPG nie mogłem podjechać bez rozpędzania pod pochylnię w garażu wielopoziomowym), ponadto systematycznie ubywało płynu chłodzącego i wydmuchało uszczelkę pod głowicą (wg mechaników serwsiujących auto problemy pojawiły się w związku z montażem LPG). W Ibizie zaś nauczony doświadczeniem od razu przy montażu LPG (po około 40 tys. km)wymieniłem przewody wysokiego napięcia i świece.Po około 10 tys. km od założenia LPG rozpoczeły się problemy z utrzymaniem obrotów biegu jałowego na LPG (mimo zmiany w dolocie powietrza, czyszczenia przepustnicy), szarpaniem przy przyspieszaniu na niskich obrotach i przy niskim pozimie LPG w butli (regulacje - "płatne" pomagały doraźnie). Do tego odczuwalny spadek mocy (mniejszy niż w UNO, ale wyprzedzanie na trasie trwało już wyczuwalnie dłużej), szybciej wykończony tłumik i konieczność przyzwyczajenia się do kalkulowania ilości LPG w zbiorniku (żadne z kontrolek u mnie i znajomych nie były precyzyjne). Nie miałem na szczęscie problemów z pompą paliwa (jeżdziłem z pełnym zbiornikiem) wtryskiwaczami i kaprysów z przełączniem sie na LPG (niektórzy piszą iż na krótkich trasach zimą auta wogóle nie przełączają sie na LPG) . Co do LPG w Loganie, rozpocząłem szukania informacji na temat spostrzeżeń uzytkowników (myśląc że może miałem pecha z tymi instalkami), po tym co przeczytałem uznałem że nie chcę się męczyć z nowym samochodem i po dokonaniu kalkulacji (cena instalacji, przeglądów, usuwania awarii vs korzyści po przejechaniu iluś tam tys. km) stwierdzam jak wyżej. Nie martwię się o trwałośc silnika, a spalanie 1.4 MPI nie jest porażające
_________________ GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2008-03-22, 21:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum