Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-10-13, 23:14
zakup Dacii
Autor Wiadomość
Koval 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-30, 07:05   zakup Dacii

Witam

Planuję zakup Sandero z rocznika 2008-2009 czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę (chodzi mi o jakieś charakterystyczne cechy tego modelu) podczas poszukiwań ? najchętniej kopiłbym 1.5dci i tutaj pytanie związane z tematem wtryskiwaczy - czytałem ze w tym silniku są one awaryjne tyle ze czytałem to o modelach z około 2005r. czy coś się zmieniło ? robię około 20tyś. km. rocznie wiec bez szaleństw dlatego waham się lekko miedzy tym dieslem a 1.4mpi.
jak wygląda sprawa ocynku w dacii ? tutaj tez czytałem ze po 2008r sie pojawił ale były to raczej domysły niż potwierdzone inf. wiecie coś na ten temat ? to tyle mam nadzieję że nie zaśmiecam forum :)
edit: opis ocynku znalazlem na forum wiec nieaktualne :)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Koval 2011-09-30, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 11:19   

Koval napisał/a:
pytanie związane z tematem wtryskiwaczy - czytałem ze w tym silniku są one awaryjne tyle ze czytałem to o modelach z około 2005r

Z tego co pamiętam na forum był jeden przypadek awarii wtryskiwaczy, a diesli trochę jest. W 2005r w ogóle nie było sandero jeszcze, tylko logan (nie wiem czy diesle były już dostępne wówczas, ale wydaje mi się że nie).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 11:50   

Czyli kolega się naczytał/asłuchał a solnikach DCI montowanych w renault, pewnie jeszcze z początkowych serii w latach 2000/2001
 
Koval 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-30, 12:37   

co do awarii wtryskiwaczy to moje pytanie dotyczy sandero a o awariach czytałem w renault - myślałem ze to ten sam silnik. co myślicie o zakupie sandero dci ? czy opłaca się kupować diesla do jazdy 15-20 tys km rocznie ? na motoallegro można za 18tys kupic 2 letnie auto z teoretycznie nieduzym przebiegiem. warto ?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 12:48   

Silnik może być ten sam, ale osprzęt już niekoniecznie. Co do opłacalności diesla przy Twoicj przebiegach różnie można do sprawy podejść, na rynku wtrónym różnice w cenach są już na tyle niewielkie, że mógłbym rzec że się opłaca. W przypadku nówki diesel zwraca się po max 50 tys.km.

Natomiast wszystkie te oferty na allegro, otomoto.pl itp trzeba traktować bardzo ostrożnie. Powiem inaczej: sprzedałbyś 2letni samochód, z silnikiem diesla, niewielkim przebiegiem i przyzwoitym wyposażeniem (laureate,arctica) za ceną 60-65proc. niższą niż wydałeś w salonie? Na zachodzie dobrych samochodów nie sprzedają za super cenę, chcesz mieć bezwypadkowy i w dobrym stanie to ceny są wyższe niż u nas.
Inna sprawa, ze 99% właścicieli Dacii jest zadowolonych z wyboru i nie sprzedaje 2latka (wyjątek - duster w dziale sprzedam)
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-09-30, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 13:04   

benny86 napisał/a:
Inna sprawa, ze 99% właścicieli Dacii jest zadowolonych z wyboru i nie sprzedaje 2latka (wyjątek - duster w dziale sprzedam)
Ależ ja jestem zadowolony i to bardzo. Jak się nie sprzeda narzekać nie będę, bo autko super. Brakuje mi kilku gadżetów, bez których żyć się da.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2011-09-30, 13:18   

Czy wybierasz używanego diesla, czy benzynę, przede wszystkim zwracaj uwagę na to, czy auto nie jest bite. Tutaj kolegom udało się już kilka rewelacyjnych "ofert" przeanalizować i dosłownie zniszczyć, więc lepiej korzystać z wiedzy "kolektywu", niż później się denerwować ;-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 13:21   

Prezes napisał/a:
Ależ ja jestem zadowolony i to bardzo. Jak się nie sprzeda narzekać nie będę, bo autko super

Ok, ale jako nieliczny wśród zadowolonych właścicieli dacii chcesz/próbujesz sprzedać auto ;-)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-30, 13:27   

Już nawet kiedyś zakładałem oddzielny wątek na ten temat. Sporo Sandero trafia do Polski z Niemiec jako samochody powypadkowe. Takie więc chyba będą przeważać w ofercie komisów.

Czyli trzeba szukać Sandero zakupionych w polskim salonie i oferowanych na rynku wtórnym. Patrząc np. po całkiem sporej ofercie używanych Fordów Ka drugiej generacji (sprzedawanych od 2008 r.) z pewnością takie samochody można znaleźć.

Zdecydowanie silnik benzynowy także dlatego, że olej napędowy ma w krajach unii europejskiej w ciągu kilku najbliższych lat wyraźnie zdrożeć.

Znów trochę podrażnię ludzi, ale to są przykłady z ostatniego miesiąca:
-sąsiad 11 letnie Volvo V40 z dieslem Renault (jak twierdzi), sprowadzane z Niemiec, on jest drugim właścicielem w Polsce, stoi w warsztacie, gdzie stwierdzili, że cały silnik to praktycznie ruina, przy bardzo dobrym stanie nadwozia, wnętrza i pozostałego wyposażenia, a przebieg z pewnością grubo powyżej 350 tyś., a nie 270 tyś. jak jest na liczniku
- inny posiadający ośmio, czy też dziewięcioletniego Renault Scenic pierwszej generacji z dieslem ciągle walczy z samoczynnym gaśnięciem silnika i trudnościami w jego uruchamianiu

No dobra, jestem fanatycznie uprzedzony.....
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-30, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 13:32   

benny86 napisał/a:
Ok, ale jako nieliczny wśród zadowolonych właścicieli dacii chcesz/próbujesz sprzedać auto ;-)
Tak. Lubię zmiany, Żonie pomysł się nie podoba, ale stwierdziła, że lepiej jak będę zmieniał samochody, niż żony :-P

Ale żeby nie było OT. Diesla polecam. Ja robię takie przebiegi i wziąłem diesla. To mój pierwszy diesel, zaletą jest to, że pali mało, dzięki momentowi super się nim jeździ i nie kusi założenie gazu, który z czasem denerwuje. Z wad - silnik głośniejszy niż benzynowy. Do tej pory tylko benzynami jeździłem i przejażdżki starymi dieslami miałem. Te nowe diesle są super, bo mają normalną jedynkę. Tymi starymi włączyć się do ruchu na ruchliwej trasie było strach.
Jednak większość kupuje diesle dla dużych przebiegów - więc szczególnie przy sprowadzanych istnieje możliwość, że jest zjechany, a licznik cofnięty.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-09-30, 13:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-30, 13:37   

Prezes napisał/a:
że jest zjechany, a silnik cofnięty.


chyba licznik cofnięty :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-30, 13:55   

Pytanie też w jakich warunkach jest przebieg robiony - zakorkowane miasto, dalekie trasy? W trasy zdecydowanie brałbym diesla, moment obrotowy, niskie obroty silnika przy wyższych prędkościach, spalanie --> tu benzyniak jest zdecydowanie gorszy.

Co do rzekomych podwyżek cen ON, to mogą być skutkiem albo wyższych cen ropy na giełdach światowych, albo wyższym opodatkowaniem podatkami pośrednimi (tzn vat i akcyza). Co do podatków pośrednich istotne są 2 fakty:
a)nie podlegają one uregulowaniom wspólnotowym - każdy kraj członkowski ma pełną dowolność w kształtowaniu ich poziomu
b)jeśli zdecydowano by się podnieść ich poziom, będzie to dotyczyć wszytskich rodzajów paliw.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 14:18   

benny86 napisał/a:
a)nie podlegają one uregulowaniom wspólnotowym - każdy kraj członkowski ma pełną dowolność w kształtowaniu ich poziomu
Od stycznia 2012 kończy się zezwolenie na preferencyjną akcyzę dla ON. Obliczono, że będzie to miało wpływ na cenę diesla + ok. 28 gr. na litrze. W sumie cenami nie ma co się przejmować, raczej spalaniem.
Rzeczywiście, ja mam lekkie trasy, w korkach nie jeżdżę i nie wiem jak diesel sprawuje się w korkach - na szczęście do firm dojeżdżam "pod prąd", czyli wyjeżdżając z miasta, a nie wjeżdżając.
 
Koval 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-30, 16:02   

dzieki za odpowiedzi. ja wlasnie nie robie strasznie duzo km rocznie ale wiekszosc przebiegu robie na autostradzie/trasie dlatego diesel mnie kusi. tyle ze jak widze sandero 2009 z 50tys km przejechanych za 18000zl to zapala mi sie czerwona lampka bo trudno mi w to uwierzyc. jutro jade ogladac benzyniaka zobaczymy co z tego bedzie.

pozdrawiam i milego weekendu :)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-30, 17:39   

Ja się zastanawiałem nad dci ale ten filtr cząstek stałych (euro 5) mnie odstraszył Robię co dziennie któtkie trasy do pracy i bym go zajechał. Genzynka z LPG jest ok. Co do malkontentów to samochodzik DD jest całkiem fajny pod każdym względem. Polecam i pozdrawiam daćmenów !!!
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-30, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-30, 18:15   

filtr cząsteczek stałych w Dacii jest od 2011 roku
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 18:38   

benny86 napisał/a:
....Powiem inaczej: sprzedałbyś 2letni samochód, z silnikiem diesla, niewielkim przebiegiem i przyzwoitym wyposażeniem (laureate,arctica) za ceną 60-65proc. niższą niż wydałeś w salonie?....
Inna sprawa, ze 99% właścicieli Dacii jest zadowolonych z wyboru i nie sprzedaje 2latka (wyjątek - duster w dziale sprzedam)


Ja trafilem salonowa wersje laureate 1.5 dci z 2009 r 12 tys mniej niz na fakturze zakupu. Od 1-go wlasciciela. Jednak zgadzam sie to okazja. Ja mimo to stosunkowo mało jezdze, ba jak na diesla to za mało ;-) - mam teraz 32 tys przbiegu. Jak tak dalej pojdzie to przy odsprzedazy bede musial przekrecic licznik do przodu ;-) heheh.
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-09-30, 18:54   

Moim zdaniem najważniejszy jest stan techniczny danego egzemplarza... Jeśli blacharka, mechanika jest nienaruszona, a przeszłość czysta (czyli bezwypadkowa), to to co znajduje się pod maską nie jest już aż tak istotne. 1.4 MPI w Sandero sprawdza się po mieście, a na trasie IMHO spala też przyzwoite ilości paliwa (6,5-7 l/100 km ? nie pamiętam dokładnie przytaczanych wyników). Diesel kusi, bo spalanie 5-5,5 l/100 km bardzo cieszy, ale - tak jak wspomniano tu wielokrotnie - nikt nie pozbywa się tak łatwo tak zwyczajnie dobrego auta, jakim jest Sandero.

Radzę się nie spieszyć z wyborem i cierpliwie obserwować - nóż-widelec, a trafi się Sanderka dCi w dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze :)
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-01, 15:02   

Musisz mieć koniecznie sandero czy Logan też wchodzi w grę? Wszystko zależy też jaką kase możesz/chcesz przeznaczyć. W przypadku używanego na niemeickich blachac trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami - ok 1,5tys. zł opłaty celno-skarbowe,do tego ze 200zł sprawdzenie przed kupnem w serwisie, jakiś przegląd i/lub wymiana oleju, jeśli wyjazd po auto na drugi koniec polski to i paliwko ok 250-300zł będzie kosztować - ze 3 tysiaki kosztów może się zrobić nie wiadomo kiedy.

Jeśli byłbyś zainteresowany nówką tutaj masz chyba najkorzystniejszą ofertę na Logankę


http://otomoto.pl/dacia-l...-C20793612.html
 
Koval 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-02, 08:39   

33tyś. odpada bo to dokładnie 2x więcej niż mam :) do tego sandero mi sie po prostu podoba. wczoraj byłem oglądać bardzo fajny egzemplarz a dziś będzie przechodził test "na żonę" jak zda to chyba bedzie nasz :)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-02, 11:39   

Zanim kupisz te igiełki za pół ceny zobacz sobie na autoscout24.pl takie same egzemplarze na zachodzie ile kosztują, ostatnio widziałem ogłoszenie Logan MCV taki sam model jak mój z tego samego roku 2010 kosztuje na zachodzie 11-12 tys euro z przebiegiem 20-30 tys.km. Nikt za pól darmo nie rozdaje rocznych czy dwuletnich samochodów.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-02, 11:50   

TAXI AIRPORT napisał/a:
taki sam model jak mój z tego samego roku 2010 kosztuje na zachodzie 11-12 tys euro z przebiegiem 20-30 tys.km

Rozumiem że DOBRE auto musi kosztować, a już na pewno 1roczne czy dwuletnie od 1 właściciela bezwypadkowe itp, ale przy tej cenie już bym wolał po auto do salonu się udać. Nie jestem cwanieczkiem co to by chciał super furę za psie pieniądze wytargać, ale jakaś rozsądna różnica w cenie między nówką a używanym musi byćżeby biznes się opłacił ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-02, 18:57   

Logan MCV Laureate dci 90 cena 13 190 euro + klimapakiet 950 euro+ 7 siedzeń 500 euro + lakier metalik 450 - razem 15 090 euro. Dlaczego cenę 11 - 12 000 uważasz przy rocznym aucie za przesadę? to co najmien 20% od ceny fabrycznej - całkiem niezła utrata wartości.
( źródło cen - Dacia.de)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-02, 19:12   

PiotrWie napisał/a:
Dlaczego cenę 11 - 12 000 uważasz przy rocznym aucie za przesadę? to co najmien 20% od ceny fabrycznej - całkiem niezła utrata wartości.

Nie zrozumieliśmy się. Sprawę oceniałem z punktu widzenia polskiego kupującego, który chce kupić DOBRY samochód, w tym przypadku Dacię. Odrzucając wszelkie "super/hiper/mega lalunie" z allegro mamy do wyboru albo rzeczywiście dobrą używkę z zachodu (właśnie taką za 11-12tys. euro) albo nówkę w salonie.
Licząc orientacyjne koszty używki z niemiec:
samochód: 11,5tys euro x 4.42zł (kurs z piątku bodajże) to 50 830zł
opłaty celno-skarbowe:
a)rejestracja 250zł
b)recykling 500zł
c)vat 25 - 175zł (chyba-jakby co poprawcie mnie proszę)
d)akcyza -3,2%. Przyjmuje że nie osuzkujemy na fakturze - 1626zł!!!
e)przegląd - 100zł (trzeba dla sprowadzanych jeśli ma ważny niemiecki przegląd?)
f)tłumaczenia dokumentów - około 100-150zł
Ogółem wszytskie opłaty około 2700zł

Po samochód trzeba jakoś zajechać. Zakładając że jedziemy samochodem osobowym (np. z kimś z rodziny/znajomym), niech spala 6litrów, odległość do pokonania 1500km+750km kupioną dacią (która niech spala 5litrów). Potrzebujemy około 112litrów paliwa, które kosztuje średnio powiedzmy 5,2zł. Koszt paliwa to ok. 600zł

Samochód 50 830zł+2700zł+600zł=54 130zł.

Sam widzisz że za taką kasę kupisz w Polsce MCVke, dci90, laureate, słowem full wypas...

Dlatego sądze że kupno dobrego samochodu w niemczech DLA POLAKA to kiepski biznes ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-02, 19:19   

No właśnie tak wychodzi i dlatego bez sensu jest kupować młode auto w Niemczech - jeśli już to przynajmniej 10-letnie - jak jest dopuszczone do ruchu to masz pewność że nie jest złożone z kilku. A handlarze przywożą to co jest tanie - czyli auta "nur Fur export" , po takich wypadkach że w Niemczech mają zakaz restracji.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-10-02, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne