Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-06, 06:05
Ale chyba nie jest tak że dany model silnika D4F732 raz ma regulację za pomocą płytek a raz za pomocą śrub?
Model d4f732 to chyba tylko w sandero występuje.
Witam.
Pierwszy post i pierwszy problem :). Mam dacie od dwóch lat, codziennie jeździ. Przebiegi roczne na poziomie 15tys. W zeszłym tygodniu wsadziłem gaz pełną sekwencję BRC przy przebiegu 80tys. I już jest problem. Zawory stukają na wolnych obrotach. Nigdy nie regulowałem zaworów i z tego co czytam to należy robić to co 10 tys km????? jak w starym ,,poldku". Tak zastanawiam się,że może lubryfikator by pomógł??? (z tego co się orientuje to jest to schładzacz gniazd zaworowych; mam to w japońskiej jednostce i samochód jeździ wyśmienicie)...i tak sobie kombinuje wsadzić to do dacii...czy to coś pomoże? Odnośnie regulacji to co ja tu mam płytki czy śrubę??
na rozregulowane zawory żaden lubrykant nie pomoże
wyreguluj zawory i po kłopocie (chyba że to nie zawory stukają, tylko wtryskiwacze lpg - ale pewnie zawory skoro co najmniej od 30kkm nie regulowane)
Zaworów ja nie regulowałem i pewnie nigdy nie były. Co ile muszę regulować zawory z LPG? Przeraża mnie regulacja co 10 tys. Wiem,że teraz lubryfikator nie pomoże,ale po regulacji zaworów może zwiększy przebieg??
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-09-05, 18:25
ja reguluje co 15 kkm.
dziwne to jest, bo jak zbliża się serwis LPG to zawsze zawory robią się ciasne i gaśnie na zinmym. najpierw jadę do mechanika (ma serwis obok mojego bloku :) a potem jade zmienić filtr/filtry.
mam juz 40 kkm na gazie i ok. gwarancja mojej instalki jest do kwietnia 2013 więc pewnie jeszcze serwis przy 45 kkm zrobię u gwaranta (BRC) a potem to będe tylko jeździł co 30 kkm (60, 90, 120, 150 kkm i jak bozia da dalej :) na wymianę obydwu filtrów bo ten pierwszy - który wymienia się co 15 kkm to już obczaiłem jak wymienić :)
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-09-05, 18:27
ten lubryfikant smaruje zarowy, brc ma to w swojej ofercie.
szwagier dołożył za 200 zł do fusiona.
a i tak mu nie pali, plytki musiał powymieniać, więc sprzedał przed....
Wysłany: 2012-09-26, 12:11 StepWay 41500 km "regulacja zaworów" Warszawa
Witam Kolegów ponownie.
Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie (najlepiej w okolicach Jelonki-Bemowo) gdzie wykonają regulację zaworów w przystępnej cenie?
Auto ma przebieg ok 41500km i będzie to druga regulacja (pierwsza była przy 17000km).
Powodem regulacji jest oczywiście LPG. Silnik na zimnym przy dojeżdżaniu np. do świateł czy skrzyżowań na biegu jałowym ma predyspozycje do zrzucania obrotów a nawet gaśnięcia.
Dzieje się to zarówno na samej benzynie jak i przy włączonym automatycznym przełączeniu na gaz.
Komputer w Renault Mory nie wyrzuca żadnego błędu, sugerują regulację zaworów, która po 17000km na jakiś czas pomogła - problem ze spadkiem obrotów na kilka tysięcy km zniknął.
Oczywiście mogą mi zrobić regulację w Renault Mory ale zaśpiewali 430 zł , więc niech sami sobie wyregulują najpierw ceny :)
ja zwykle u gazownika coś takiego robię, albo na przeglądzie poza ASO - zabieg raczej prosty, przez co cena na śląsku to 50zł (silikon na uszczelkę pokrywy - tak ze dwa razy to nie problem), 70zł z uszczelką (ja co 3 raz wymieniam). Jedyne co to dobrze jak jest w miarę zimno, żeby w miarę szybko wystudzić silnik (regulacja zaworów na zimnym silniku).
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-10-04, 06:04
Moge dac Ci namiary, ale nie w Twojej okolicy.
Tu sie przenioslem z serwisem moich Cytryn, ale robia nie tylko samochody PSA:
http://www.serwis-citroen-peugeot.pl/
Wlasciciel potrafi byc czasem nieco mrukowaty, ale jest naprawde ok. Ceny przystepne.
Robie tam oba swoje samochody
Maja tez samochody zastepcze: 20 pln za dobe.
Właśnie jestem po regulacji zaworów. Miałem tylko wymienić uszczelkę pokrywy, ale jak już miałem je na wierzchu to dołożyłem 30min. spokojnej pracy.
Pacjent to Logan MCV 1.4 z instalacją LPG
Instalacja założona po wyjechaniu z salonu, kupiłem go w wieku 3 lat i przy przebiegu 165kkm, do tego czasu był serwisowany.
Teram ma już 5 roczek i przebieg 201kkm.
Nie sprawdziłem dokładnie jakie były luzy przed regulacją ale płytka 0,1mm nigdzie nie przechodziła.
Na zaworach ssących ustawiłem 0,15 , na wydechowych 0,25.
Zaliczyłem dziś wypad do Wawy i silnik lepiej się zbiera przy przyśpieszaniu na wyższych biegach.
Jutro jadę na wystawę do Poznania to sprawdzę też prędkość maksymalną, przed regulacją było to licznikowe 160km/h.
Lubricant zaworów miałem dołożony przy zakładaniu instalacji gazowej BRC,gaz zakładany
wraz z kupnem samochodu w salonie.Jak na razie z zaworami spokój.
Mogę potwierdzić że po regulacji zaworów ustało szarpanie i sporadyczne gaśniecie na zimnym silniku.
Spadku spalania nie zauważyłem, prędkość maksymalna również baz zmian.
Ja również jestem już po regulacji zaworów ( wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów) usługa w warsztacie wraz z uszczelką 100 pln . Standardowe objawy falujących obrotów na biegu jałowym ustały , nie zapala się już kontrolka CHECK ENGINE . Praca silnika stała się cicha i równa brak klekotania ,a autko stało się bardziej dynamiczne . Przed regulacją dolałem MILTECA w ulotce jest zalecany do aut zasilanych LPG .
Teraz po regulacji i wymianie świec zapłonowych do benzyny ( pełen bak - jak to boli) w celu ochrony gniazd zaworowych dolałem na 45 litrów paliwa 45 ml Flashlube Valve Saver (zalecenia z opakowania )
Ja regulowałem, jakieś 3 miesiące temu, tzn mechanik to robił. 20zł uszczelka pod pokrywę zaworów i 100zł regulacja. Jestem bardzo zadowolony, silnik odzyskał wigor jest mocniejszy, niż przed regulacją, przestał gasnąć na zimnym silniku, obroty przestały falować.
Ale w moim aucie jest jeden minus i nie wiem czemu tak jest, a mianowicie, po regulacji słychać jak zawory cykają i strasznie mnie to denerwuje i nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przed regulacją silnik pracował miękko i tek nie klepał, teraz za to jest denerwujący swoim klepaniem, kompletnie zmienił się klank silnika. I dziwne jest to że jak zapalę i silnik jest zimny to pracuje elegancko, czyli tak jak był nowy a jak się zagrzeje to zaczyna cykać.
Jutro jadę do mechanika na regulacje zaworów w mojej Dacii.
Mechanik prosił żeby się dowiedzieć jakie muszą być luzy i czy reguluje się na ciepłym czy na zimnym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum