Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-06, 06:05   

Ale chyba nie jest tak że dany model silnika D4F732 raz ma regulację za pomocą płytek a raz za pomocą śrub?
Model d4f732 to chyba tylko w sandero występuje.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2011-10-07, 19:48   

http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#38861
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-09, 20:55   

eastcowboy napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=38861&highlight=#38861

Mechanik ze mnie żaden ale czy rysunek sugeruje że za pomocą śrub?
 
wojtas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 8V
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-09-03, 21:08   

Witam.
Pierwszy post i pierwszy problem :). Mam dacie od dwóch lat, codziennie jeździ. Przebiegi roczne na poziomie 15tys. W zeszłym tygodniu wsadziłem gaz pełną sekwencję BRC przy przebiegu 80tys. I już jest problem. Zawory stukają na wolnych obrotach. Nigdy nie regulowałem zaworów i z tego co czytam to należy robić to co 10 tys km????? :shock: jak w starym ,,poldku". Tak zastanawiam się,że może lubryfikator by pomógł??? (z tego co się orientuje to jest to schładzacz gniazd zaworowych; mam to w japońskiej jednostce i samochód jeździ wyśmienicie)...i tak sobie kombinuje wsadzić to do dacii...czy to coś pomoże? Odnośnie regulacji to co ja tu mam płytki czy śrubę??
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-03, 21:13   

na rozregulowane zawory żaden lubrykant nie pomoże

wyreguluj zawory i po kłopocie (chyba że to nie zawory stukają, tylko wtryskiwacze lpg - ale pewnie zawory skoro co najmniej od 30kkm nie regulowane)
 
wojtas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 8V
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-09-03, 21:18   

kapelusznik napisał/a:
na rozregulowane zawory żaden lubrykant nie pomoże

wyreguluj zawory i po kłopocie (chyba że to nie zawory stukają, tylko wtryskiwacze lpg - ale pewnie zawory skoro co najmniej od 30kkm nie regulowane)

Zaworów ja nie regulowałem i pewnie nigdy nie były. Co ile muszę regulować zawory z LPG? Przeraża mnie regulacja co 10 tys. Wiem,że teraz lubryfikator nie pomoże,ale po regulacji zaworów może zwiększy przebieg??
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-09-05, 18:25   

ja reguluje co 15 kkm.
dziwne to jest, bo jak zbliża się serwis LPG to zawsze zawory robią się ciasne i gaśnie na zinmym. najpierw jadę do mechanika (ma serwis obok mojego bloku :) a potem jade zmienić filtr/filtry.
mam juz 40 kkm na gazie i ok. gwarancja mojej instalki jest do kwietnia 2013 więc pewnie jeszcze serwis przy 45 kkm zrobię u gwaranta (BRC) a potem to będe tylko jeździł co 30 kkm (60, 90, 120, 150 kkm i jak bozia da dalej :) na wymianę obydwu filtrów bo ten pierwszy - który wymienia się co 15 kkm to już obczaiłem jak wymienić :)
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-09-05, 18:27   

ten lubryfikant smaruje zarowy, brc ma to w swojej ofercie.
szwagier dołożył za 200 zł do fusiona.
a i tak mu nie pali, plytki musiał powymieniać, więc sprzedał przed....
_________________

 
seb 


Marka: dacia
Model: StepWay
Silnik: 1,6+gaz
Rocznik: 2009/2010
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 19
Skąd: warszawa
  Wysłany: 2012-09-26, 12:11   StepWay 41500 km "regulacja zaworów" Warszawa

Witam Kolegów ponownie.
Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie (najlepiej w okolicach Jelonki-Bemowo) gdzie wykonają regulację zaworów w przystępnej cenie?
Auto ma przebieg ok 41500km i będzie to druga regulacja (pierwsza była przy 17000km).

Powodem regulacji jest oczywiście LPG. Silnik na zimnym przy dojeżdżaniu np. do świateł czy skrzyżowań na biegu jałowym ma predyspozycje do zrzucania obrotów a nawet gaśnięcia.
Dzieje się to zarówno na samej benzynie jak i przy włączonym automatycznym przełączeniu na gaz.

Komputer w Renault Mory nie wyrzuca żadnego błędu, sugerują regulację zaworów, która po 17000km na jakiś czas pomogła - problem ze spadkiem obrotów na kilka tysięcy km zniknął.

Oczywiście mogą mi zrobić regulację w Renault Mory ale zaśpiewali 430 zł :evil: , więc niech sami sobie wyregulują najpierw ceny :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-09-26, 15:18   

ja zwykle u gazownika coś takiego robię, albo na przeglądzie poza ASO - zabieg raczej prosty, przez co cena na śląsku to 50zł (silikon na uszczelkę pokrywy - tak ze dwa razy to nie problem), 70zł z uszczelką (ja co 3 raz wymieniam). Jedyne co to dobrze jak jest w miarę zimno, żeby w miarę szybko wystudzić silnik (regulacja zaworów na zimnym silniku).

Także 430zł to jakieś nieporozumienie
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-09-26, 17:43   

czaju,

Jakie nieporozumienie w ASO mają specjalny szczelinomierz i wybitnych fachowców :mrgreen:
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2012-09-26, 20:13   

I wiedzę!!!
I prosze nie smiac sie z fachowcow-przeciez nie kazdy potrafi czytac pismo obazkowe:)

A powazniej.....niektore ceny to sa brane jakos...od czapy.
Z losowania..czy co???

Za montaż haka chcieli 440 zł - zrobilem to ze znajomym....na podstawie wczesniej wspomnianej instrukcji obrazkowej-i DALEM RADE!!!
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2012-09-26, 20:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-09-27, 16:11   

seb,

ja bym się przejechał do innego gazownika bo ASO to raczej na gazie się nie zna.
_________________
 
seb 


Marka: dacia
Model: StepWay
Silnik: 1,6+gaz
Rocznik: 2009/2010
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 19
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 10:38   

a powracając do meritum: wiecie gdzie można sprawnie zrobić tą regulację w wawie?
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-10-04, 06:04   

Moge dac Ci namiary, ale nie w Twojej okolicy.
Tu sie przenioslem z serwisem moich Cytryn, ale robia nie tylko samochody PSA:
http://www.serwis-citroen-peugeot.pl/
Wlasciciel potrafi byc czasem nieco mrukowaty, ale jest naprawde ok. Ceny przystepne.
Robie tam oba swoje samochody
Maja tez samochody zastepcze: 20 pln za dobe.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 08:31   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=762 (:
 
Endymion 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,4 + LPG (od nowości)
Rocznik: 2007
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 64
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2012-10-20, 21:31   

Właśnie jestem po regulacji zaworów. Miałem tylko wymienić uszczelkę pokrywy, ale jak już miałem je na wierzchu to dołożyłem 30min. spokojnej pracy.

Pacjent to Logan MCV 1.4 z instalacją LPG
Instalacja założona po wyjechaniu z salonu, kupiłem go w wieku 3 lat i przy przebiegu 165kkm, do tego czasu był serwisowany.

Teram ma już 5 roczek i przebieg 201kkm.

Nie sprawdziłem dokładnie jakie były luzy przed regulacją ale płytka 0,1mm nigdzie nie przechodziła.
Na zaworach ssących ustawiłem 0,15 , na wydechowych 0,25.

Zaliczyłem dziś wypad do Wawy i silnik lepiej się zbiera przy przyśpieszaniu na wyższych biegach.
Jutro jadę na wystawę do Poznania to sprawdzę też prędkość maksymalną, przed regulacją było to licznikowe 160km/h.
_________________
401kkm i nadal się toczy...
 
Chosek 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-10-21, 09:19   

Lubricant zaworów miałem dołożony przy zakładaniu instalacji gazowej BRC,gaz zakładany
wraz z kupnem samochodu w salonie.Jak na razie z zaworami spokój.
 
Endymion 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,4 + LPG (od nowości)
Rocznik: 2007
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 64
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2012-10-22, 21:43   

Mogę potwierdzić że po regulacji zaworów ustało szarpanie i sporadyczne gaśniecie na zimnym silniku.
Spadku spalania nie zauważyłem, prędkość maksymalna również baz zmian.
_________________
401kkm i nadal się toczy...
 
Jupiter 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: NDM
Wysłany: 2012-10-30, 21:57   

Ja również jestem już po regulacji zaworów ( wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów) usługa w warsztacie wraz z uszczelką 100 pln . Standardowe objawy falujących obrotów na biegu jałowym ustały , nie zapala się już kontrolka CHECK ENGINE . Praca silnika stała się cicha i równa brak klekotania ,a autko stało się bardziej dynamiczne . Przed regulacją dolałem MILTECA w ulotce jest zalecany do aut zasilanych LPG .
Teraz po regulacji i wymianie świec zapłonowych do benzyny ( pełen bak - jak to boli) w celu ochrony gniazd zaworowych dolałem na 45 litrów paliwa 45 ml Flashlube Valve Saver (zalecenia z opakowania )
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-11-27, 20:20   

Ja regulowałem, jakieś 3 miesiące temu, tzn mechanik to robił. 20zł uszczelka pod pokrywę zaworów i 100zł regulacja. Jestem bardzo zadowolony, silnik odzyskał wigor jest mocniejszy, niż przed regulacją, przestał gasnąć na zimnym silniku, obroty przestały falować.
Ale w moim aucie jest jeden minus i nie wiem czemu tak jest, a mianowicie, po regulacji słychać jak zawory cykają i strasznie mnie to denerwuje i nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przed regulacją silnik pracował miękko i tek nie klepał, teraz za to jest denerwujący swoim klepaniem, kompletnie zmienił się klank silnika. I dziwne jest to że jak zapalę i silnik jest zimny to pracuje elegancko, czyli tak jak był nowy a jak się zagrzeje to zaczyna cykać.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-27, 22:15   

A może to nie zawory tylko wtryski słychać.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-11-27, 22:39   

Dziwne to by było ze nagle po regulacji zaworów, zaczęłyby klepać wtryski
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-28, 05:43   

Może wcześniej ich nie słyszał bo silnik "zagłuszał". Po regulacji silnik ucichł, wyrównała się jego praca i teraz dochodzą różne dziwne ;-) dźwięki.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-07, 17:47   Regulacja zaworów

Jutro jadę do mechanika na regulacje zaworów w mojej Dacii.
Mechanik prosił żeby się dowiedzieć jakie muszą być luzy i czy reguluje się na ciepłym czy na zimnym?

Na forum znalazłem, że:
" 0,15 zs, 0,18 zw "

Nie za bardzo wiem o co chodzi :)

Silnik to 1.4 MPI 2005 rok z LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne