Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-18, 15:48   

BMH, jesli piszcza hamulce to rozumiem. U mnie piszczy sam pedał wewnatrz, nie ma potrzeby lapania zaraz za kola.

dysco - no wlasnie nie mialem nic takiego pod reka, juz zakupione i bede smarowal, bo nie mam czasu teraz do ASO jechac. Choc pewnie to bym mial zrobione na gwarancji. Ja sie chyba z Panem w ASO niedogadalem o co mi chodzi, a on mnie tylko poinformowal, ze jesli hamulce to 150 za czyszczenie. Swoja droga, na gwarancyjnie naprawiane 'pierdoly' moge jezdzic. Odplatne, jesli sam sobie nie dam rady tez.

laisar - slusznie prawisz .)
Ostatnio zmieniony przez Domel 2011-06-18, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-11, 19:08   

Nie wiem czy było to poruszane, ale pojawił się kolejny problem z moją Dacią. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach ze silnika wydobywa się dziwny dźwięk przypominający odgłos świerszcza.Jak przygazuję to dźwięk ten zanika. Dżwięk ten jest z okolic pasków. Czy miał ktoś podobny problem?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-11, 19:20   

Mariusz napisał/a:
Dżwięk ten jest z okolic pasków

Rolka napinacza? Pasek się ślizga po którymś kole?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-12, 20:45   

Dzięki.
Jutro pojadę do serwisu zobaczymy co powiedzą. :roll:
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-13, 13:01   

No i jestem po wizycie w serwisie Jaszpol Zgierz. Poszło troszkę smaru w spray na pasek i znowu cisza bez żadnych świerszczy. Obsługa jak zwykle bez zarzutu.
_________________

 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-10-03, 21:47   

Co do dziwnych skrzypień, dziś w moim Dusterze coś zaczęło skrzypieć pod lewym zegarem (szybkosciomierzem). Nie dotyczy to zewnętrznych detali, platików. Chrobocze coś w środku. czy ktoś już miał coś podobnego? Jak rozebrać osłonych zegarów?
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 07:54   

Witam
Od pewnego czasu coś zaczyna mi mocno trzeszczeć/pukać w tylnej części Dustera. Zaczęło się od tego, że wchodząc w zakręty (90 stopni) przy niższych prędkościach coś trzeszczało, jakby plastik. Wyglądało tak jakby samochód skręcając wyginał się (co przecież ma miejsce) i od tych ruchów plastiki trzeszczą. Zaczęło się delikatnie i tylko w zakrętach. Teraz natomiast jest to już całkiem mocno słyszalne, co więcej trzaski pojawiają się również przy jeździe po nierównościach. Brzmi to jakby coś się poluzowało albo ocierały o siebie dwa kawałki plastiku.
W bagażniku nic nie podskakuje, wszystko jest na swoim miejscu. „Obmacałem” wszystkie plastiki i nic. Próbowałem też wywołać ten sam efekt podczas postoju naciskając w różne miejsca i dalej nic.
Odgłosy stają się coraz głośniejsze więc pewnie czeka mnie wizyta w ASO.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-10-04, 08:03   

Grunschlk napisał/a:
Od pewnego czasu coś zaczyna mi mocno trzeszczeć/pukać w tylnej części Dustera

Sprawdź mocowanie lewarka w boczku bagażnika. U mnie był słabo wciśnięty w zatrzaski i skrzypiał.
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 08:13   

Lewarek wygląda, że jest OK. poza tym do bardziej brzmi jak plastik na tylnej klapie.
Ale ciężko mi stwierdzić bo jak prowadzę to na ogół siedzę z przodu :-)
Sprawdzę jeszcze raz lewarek, bo odgłosy są coraz częstsze i głośniejsze.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 09:35   

Grunschlk napisał/a:
jak prowadzę to na ogół siedzę z przodu

No to zabrać kogoś i niech słucha - albo dać mu poprowadzić i samemu słuchać.

A ogólnie: ASO - w końcu po to są i oni, i gwarancja na nówkę...
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-04, 11:12   

U mnie tez trzeszczala klapa z tylu. Prysnalem smarowidlem w sprayu w zawiasy klapy oraz mechanizm zamka i jak reka odjal :-D
_________________

 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-10-04, 15:33   

Jak wyżej - przesmarowałem i jak ręką odjął. ;-)
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-06, 09:33   

Jakie smarowidło kupić konkretnie? U mnie też chyba trzeszczą zawiasy klapy bagażnika, jak podskakuję na dziurach, od niedawna zauważyłem.
_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
Ostatnio zmieniony przez piotrkrk 2011-10-06, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-06, 14:26   

Cokolwiek co zostawia plamy na ubraniu. Musi byc tluste i w miare penetrujace male szczeliny.
_________________

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-10-06, 19:05   

U mnie nie pomogło. Czy to może być zamek? Słychać głównie jak auto na boki się przechyla nawet przy małej prędkości.
_________________
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-06, 21:53   

Tak. Skrzypialo gdy nadwozie sie kolysalo.
_________________

 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2011-10-14, 15:50   

Cztery źródła hałasu w moim aucie:

Objawy: stukanie w desce rozdzielczej, głuche uderzenia cienkiego plastiku o plastik.
Przyczyna: drgania po wjeździe w wielką dziurę, wibracje wywołane mocnym subwooferem itp.
Rada: Kokpit wyskoczył z zatrzasku pod szybą. Trzeba zdemontować, zamontować kokpit.

Objawy: stukanie w zawieszeniu podczas jazdy po wybojach.
Przyczyna: zmiany obciążenia z przechyłem kół raz na stronę lewą, raz na prawą.
Rada: Luzy na przekładni kierowniczej, można z tym jeździć do pewnego momentu, później regregeneracja lub wymiana.
Uwaga! Można to sprawdzić na parkingu pod marketem: skręcamy jadąc autem w jedną stronę, zataczamy tak 3 kółka przyspieszając i zwalniając, dość agresywnie, następnie najszybciej jak potrafimy zmieniamy kierunek, skręcamy do oporu, aby auto przechyliło się na drugą stronę. Jeśli pojawił się stuk - to jest przekładnia.

Objawy: skrzeczenie/ trzeszczenie jak ostrym metalem o płytkę platikową z okolic lędźwi fotela
Przyczyna: metalowa klamra pasa i elementy metalowe zatrzasku pasa pracują w plastikowej obudowie u podstawy fotela.
Rada: pryskamy wd-40 raz na jakiś czas i po bólu.

Objawy: stukanie z przodu w podwoziu, lekko metaliczny dźwięk, dość mocno stłumiony na większych wybojach.
Przyczyna: odkręcona płyta metalowa pod silnikiem stuka o podwozie.
Rada: Dokręcamy/ wymieniamy śruby dokręcające płytę. Serwisanci potrafią przekręcić gwint i wtedy brakuje mocowania. Śruby niedbale dokręcone odkręcają się, aż w końcu całkiem odpadają.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-23, 09:25   

Nie wiem na pewno, czy (tylko) z tego powodu:

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42684#42684
darnok_tar napisał/a:
Przyczyną terkotania okazały się przewody sprężarki klimatyzacji


...ale w części nowych loganów zmieniono przebieg przewodów klimatyzacji oraz zamontowano na jednym coś takiego:

(ja doskonale rozumiem potrzebę i popieram prostotę rozwiązań, ale akurat do tego nie jestem jakoś przekonany...)

tlumik_masowy_klimatyzacji.jpg
Plik ściągnięto 216 raz(y) 50,38 KB

 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-03, 08:42   

oto opis moich stuków

przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zwalnianiu obrotów silnika, wyrzuceniu na luz oraz przy zmianie biegów z 1-ki na 2-kę kiedy jest ten krótki czas na wciśniętym sprzęgle pomiędzy ostatim uzywanym biegiem a włączeniem następnego - pojawia się jakby taki gruchot, rezonans, wiibracje czy coś, w każdym razie dziwny dzięk, którego nie zauważyłem wcześniej

przy wysprzęglaniu pomiędzy wyższymi biegami oraz podczas jazdy jest ok
w tamtym roku były wymieniane końcówki drążków kierowniczych
naciskałem też sprężyny (nie skrzypią), oraz nasłuchiwałem łożysk - są ok

umówiłem się na wizyte w ASO, zobaczymy jak oni sobie poradzą, Nazaruk Lublin - jakieś opinie o nich?

ktoś wie co mojemu MCV dolega?
Ostatnio zmieniony przez bigplik 2011-11-03, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-03, 08:47   

bigplik napisał/a:
Nazaruk Lublin - jakieś opinie o nich?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1625
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-11-03, 11:43   

Coś z tym grechotaniem było, TTTM :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-20, 21:31   

BMH napisał/a:
Czytasz Kolego w moich myslach mam to samo mi skrzypi pedal jak puszczam hamulec jak wciskam nie piszczy jak zaciagne ręczny i wciskam noga pedał juz nie piszczy


U mnie sprawa identyczna i kiedy otworzyłem drzwi usłyszałem ten pisk z tyłu auta. Odnoszę wrażenie, że to coś piszczy w bębnach. Co to może być?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 21:38   

Mariusz, należy zdjąć bębny i oczyścić środek zmywaczem do hamulców. Następnie rozebrać i niektóre elementy przesmarować smarem.
Ja byłem z tym kiedyś w ASO i podobnie jak ktoś wyżej pisał, odkręcają nakrętkę piasty i ściągają koło razem z bębnem bez odkręcania śrub samego koła. Zmywaczem myją, smarują i składają. Czas jakieś pół godziny. Koszt w ASO jakieś 100 zł.
Widziałem na własne oczy - prosta czynność i teraz jak bym musiał to spokojnie bym to sobie sam zrobił.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-20, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-20, 21:41   

Dzięki Artur za pomoc :-)
_________________

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-11-20, 22:50   

A jakim momentem pozniej sie dokreca te piaste? Mozna to tak "samemu" dobrze zrobic?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne