Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-11-10, 07:56
RnR napisał/a:
Pirelli Scorpion Ice
też mam, używam i polecam - jedyna wada to są ciut za głośne - ale w śniegu extra trzymają
P.S osobiście używek nie stosuje - ani nie mam zamiaru szczególnie po tym jak szwagier po zakupie używanych "prawie" nówek miał strzał opony na łuku i przelot na przeciwny pas - na szczęście miał tylko koło 60 km/h na liczniku i ledwo minoł latarenkę- a z przeciwka nic nie jechało - więc skończyło się na uszkoszeniu zderzaka o kraweżnik
Ostatnio zmieniony przez kisu 2011-11-10, 08:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-11-10, 08:14
Kolega Kisu napisał:
P.S osobiście używek nie stosuje - ani nie mam zamiaru szczególnie po tym jak szwagier po zakupie używanych "prawie" nówek miał strzał opony na łuku i przelot na przeciwny pas
No zgadza się i kolega ma rację ale czasami życie i finanse dyktują inne warunki, jak mam kasę to też biorę nowe:)
A jak decyduję się na używki to kupuję z pewnego źródła ("od kumpla po znajomości"), te porządnie sprawdzone ciśnieniowo. to tak jak z używanym samochodem:)
No i jazda też jest potem ostrożna raczej:)
W sumie do Dustera to też bym pewnie wolał nowe ale jeszcze zobaczymy czy będzie kasa a może się trafi coś używanego w dobrym stanie:)
Zawsze jest jeszcze inne "staropolskie" rozwiązanie:)
Można walnąć na przód porządne zimy a na tyle zostawić te oryginalne M+S czy na odwrót jak kto lubi: lekko wyjeżdżająca dupa na bok albo delikatny ślizg przodem:
I nie mówcie mi hipokryci, że tak nigdy nie robiliście:)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-10, 08:31, w całości zmieniany 2 razy
a czy tak w ogóle Daster pojedzie 180 km/h? - bo mnie się zdaje,że 150 to będzie dla niego wielkie osiągnięcie
Bez kompleksów - Daster to nie wiem, ale mój Duster przełamał w lecie 160 wg GPS z pełną załogą i pracującą klimą. Aż strach tak pędzić (oczywiście nie w PL).
Cieszę się od jakiegoś czasu ogromnie, że rok temu dałem się skusić dealerowi i kupiłem zimówki 4x4 sugerowane przez Renault, z fabrycznymi obręczami i z przekładką z ajakieś 3100 i nie muszę się zastanawiać - bieżnik jaki ET jakie śruby j...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-10, 09:21
eplus napisał/a:
rok temu dałem się skusić dealerowi i kupiłem zimówki 4x4 sugerowane przez Renault, z fabrycznymi obręczami i z przekładką z ajakieś 3100 i nie muszę się zastanawiać - bieżnik jaki ET jakie śruby j...
to niewielki kłopot, wystarczy trochę poczytać forum i wszystkie informacje dadzą się znaleźć. Przy samodzielnym zakupie felg, ogumienia ( nie budżetowego) i śrub można bez problemu oszczędzić co najmniej 500-700 PLN i to wcale nie kosztem pogorszenia jakości zakupionego kompletu. Ale kto bogatemu zabroni?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-10, 11:44
TD Pedro napisał/a:
jeździłem na "Savach" kilka lat i nie miałem zastrzeżeń tyle, że inny samochód i inny rozmiar (13")...
Potwierdzam na 13" jeździ się fajnie.
Na Waszym miejscu to bym nie narzekał i popatrzył na wyniki sprzedaż aut
W ogóle to się dziwię, że chce im się (RP) teraz w promocje bawić
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-10, 22:09
Sava to opona budżetowa, więc mniej więcej klasy Dębicy czy Barum. Cudów bym się po niej nie spodziewał
Wiem, że zaraz większość mnie skrytykuje ale ja mieszkam w zagłębiu opon używanych i za jakieś 100 zeta za sztukę! kupię na luziku oponki w dobrym stanie:)
W astrze g miałem goodyeary 4seasons w stanie praktycznie idealnym za które dałem po 60 zeta (tyle, że mniejsze 195/60R15) a mój koleżka z pracy zakupił 16 (micheliny jakieś chyba 205) do BMW E90 z 2008 roku za 200 zyli komplet:)
Ja nie będę krytykował, opiszę Ci jedynie zdarzenie z września br. - jechałem do Pragi, miałem założone w Fordzie opony michelina na przód i goodyera na tył. W tym roku wyjątkowo kupiłem używki w dobrym "stanie". 30 km przed Pragą trzasnęła mi prawa tylna opona w momencie wyprzedzania TIRa. Nie twierdzę, że nówce by się to nie przydarzyło, ale prawdopodobieństwo raczej byłoby mniejsze. Nie jechałem za szybko - miałem świadomość "gorszych opon". Zawiozłem potem tę oponę na Rakową i oponiarz stwierdził,że nic jej nie przebiło, pękła ze starości a ja miałem sporo szczęścia ;)
Na pożegnanie dał mi "prawie nowe" Klebery.
W nowym aucie nie mam ochoty ryzykować ...
a czy tak w ogóle Daster pojedzie 180 km/h? - bo mnie się zdaje,że 150 to będzie dla niego wielkie osiągnięcie
Mi poleciał licznikowo ponad 165 km/h (ok. 160 gps), więc z górki i z dobrym wiatrem może 180 by się przeturlał Ale to było oczywiście na niemieckiej autostradzie, no a u nas takich bez ograniczeń nie ma, a i tam się kończą
150 do 180 na odcinku krakowskim, kierunek Rzeszów/Zakopane;
fajna trasa i można się rozbujać - później natomiast tragedia (jak jadę do Rzeszowa, bo średnio 60/70km/h)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-12, 16:31
sądzę,że autem o takich gabarytach, wysokości i charakterystyce zawieszenia wypada jeździć bardziej dostojnie . U mnie z biegiem lat spada popyt na szaleństwa a rośnie na święty spokój
W zasadzie każda (no może prawie każda) opona zimowa to zmiana na plus w samochodzie. Ja zeszły sezon przeturlałem się na Barum polaris 2 i jestem zadowolony. Opona tania, mnie kosztował komplet 500 zł i to był podstawowy argument do zakupu.
W swojej karierze kierowcy troszkę opon zimowych posiadałem. Miałem drogie Pirelli po coś koło 500 które rewelacyjne były przez 2 sezony a potem coraz słabiej. Micheliny kierunkowe super hiper po 600 całkiem przyjemne ale po 3 sezonach bym wymienił ale było szkoda bo na bieżniku zużycia nie widać. Używłem Dębicy w Tico i te może ze względu na leciutki samochód 5 sezonów i brak odczuć o zmianie zachowania. Mam wrażenie że największym wrogiem opon zimowych i pewnie letnich też jest czas. W moim przypadku przebieg to kilkanaście tysięcy rocznie, więc pewnie dlatego takie wnioski.
Przecież to są kopie AT-ka firmy BF Goodrich - czyli jednej z najlepszych ATków na rynku !!
Jestem przekonany, że szybciej zakatujesz napędy DD niż zauważysz że te opony nie robią w błocie.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-11-16, 12:12
posiadaczom DD którym zdaża się w zimie zjeżdżać z utwardzanych dróg polecam zainteresować się oponkami: BFGoodrich Winter Slalom KSI. Jak wiadomo, zimówki są zdecydowanie bardziej delikatne niż letnie opony, łatwiej je uszkodzić a ten producent ma spore doświadczenie w pordukcji opon 4x4 więc można zakładać że opona też będzie mniej podatna na uszkodzenia niż typowo osobowa. W moim rozmiarze (205/15r70) była to jedna z tańszych opon (414zł ze zmianą i wyważeniem) i jak na razie w warunkach zimnych, suchych na sfalcie + w terenie sprawuje się bardzo dobrze. Internauci generalnie bardzo ją chwalą a o swoich wrażeniach z jazdy typowo zimowej, napiszę jak spadną śniegi ;)
Tam w dalszym poście link był poprawiony. Rzeczywiście jest to kopia, ale ja miałem latem komplet nalewek i przetestowałem na glinach Suwalszczyzny. Opony spisywały się znakomicie i nie było problemu z napędem. Oczywiście trzeba wyłączyć ESP. Również na bardzo podmokłej łące auto jeździło bez problemu. Po prostu trzeba ostrożnie z pedałem gazu.
Jechalem dzis pierwszy raz Drapiezna Drakula w nowym obuwiu (Goodyear Ultragrip). Na razie za wiele nie moge powiedziec, ale w porownaniu do fabrycznych Continentali czuc kolosalna roznice. Drakulka prowadzi sie jakby byla ciezsza i przyssana do asfaltu. Zaliczylem tez jedno ostrzejsze hamowanie na podeszczowym asfalcie - calkiem niezle sie oponki zapowiadaja :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-11-17, 12:31
Ja wyobrażam sobie że sprawowało się wyśmienicie. "Zaportestowałem" tylko do tego "ale niezbyt głębokim". Bo te opony właściwościami terenowymi deklasują DD :) W jeździe terenowej DD z tymi oponami to DD jest słabszym elementem, pomimo tego że tyo 'tylko" ATki a nie MTki ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Opony pochodzą z nowych samochodów uszkodzonych podczas transportu kolejowego (Dacia Duster). Opony nigdy nie były używane więc są nowiutkie. Opony są z felgami ale istnieje możliwość kupna samych opon.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum