Jestem szczęśliwym posiadaczem wymienionej w tytule Rumunki czyli Sandero 1.2 16v z 2009r. z silnikiem D4F :)
Od dłuższego czasu czytam owe forum i z przyjemnością czerpię wiedzę i spostrzeżenia z poruszanych tematów jednak stało się tak że przekopałem całe forum daciaklub.pl oraz internet i niestety nie mogę na podstawie wypowiedzi podjąć jednoznacznej decyzji...
Otóż jak każdy widzi zmiany ceny benzyny nie powodują uśmiechu na twarzy wielu z nas... pomyślałem więc że warto by było zaoszczędzić trochę gotówki na szczytniejsze cele kosztem zainstalowania instalacji gazowej…
W wielu tematach przeczytałem iż po wykonaniu takowej instalacji w bliźniaczych modelach silników w Clio oraz innych Renault (D4F) występują problemy z regulacją zaworów itp. Niektórzy chwalą sobie gaz a inni radzą wręcz wyrzucić instalację. Zdania są naprawdę podzielone i tak naprawdę powodują zamieszanie w mojej głowie.
Proszę was drodzy klubowicze o pomoc w podjęciu decyzji czy ten silnik nadaje się do „zagazowania” i jeżeli tak to polecenia jakiejś konkretnej instalacji.
_________________ "To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach."
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-16, 09:52
zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2011-11-16, 10:28
Silnik D4F z tego co pamiętam ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Sam w swoim byłym Clio II z tym silnikiem gazu nie miałem, ale kolega który w tym samym czasie w takim samym Clio chciał zaoszczędzić, przerobił chyba ze 3 różne instalacje (sekwencyjne, żeby nie było) i z każdą było coś nie halo. Trudno powiedzieć, czy teraz byłoby tak samo (ładne parę lat upłynęło), może trafił na kiepskiego gaziarza, ale w ostateczności z połączenia D4F + LPG zrezygnował. Ja osobiście uważam to Clio za najbardziej ekonomiczne benzynowe auto jakie miałem i napewno, nawet teraz, LPG bym do niego nie zakładał.
zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje
Jesli zachowa się proporcja ceny benzyny do gazu to zwrot inwestycji tylko się przyspieszy
Im większa cena benzyny (przy zachowaniu w/w stosunku) lub auto więcej paliło benzyny to zwrot kosztów montażu instalacji gazowej następuje szybciej.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-16, 12:44
co do ekonomiki samochodu jesli ktos naprawde szuka oszczednego autka polecam yarisa fakt faktem 3 cylindrowa jednostka nie ma dla ucha miła ale za to rekompensuje trwaloscia i bezawaryjnoscia (rozrzad napedzany lancuchem) jakis czas jezdzilem tym autkiem krotkie odcinki i nigdy nie przekroczylo 5,5l/100km (normalna jazda) a jezdzac delikatnie spokojnie mozna do 4,7l/100km w trasie schodzilo do 4l/100km
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Jesli chodzi o ekonomiczność to kwestia wiadomo dobrej kalkulacji.
Bardziej chodzi mi o względy techniczne czy wogóle ten silniczek nadaje się do gazu czy nie bedę miał z nim więcej problemów niz pożytku a co za tym idzie również czy wydatki na serwisy nie przewyższą zaoszczedzonych pieniędzy ?
_________________ "To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach."
"Wartość" to kwestia względna - np dla kogoś mającego sporo wolnego czasu oszczędności finansowe na paliwie mogą usprawiedliwiać borykanie się nawet ze sporymi problemami.
Jednak ogólnie odpowiedziałbym: nie, nie warto - bo co prawda ten silnik jest też gazowany fabrycznie, więc tak w ogóle to "się nadaje", ale, jak pisał eastcowboy, jest wtedy specjalnie przystosowany do zasilania LPG. A skoro "zwyczajne" wersje mają na tyle dużo złych opinii o współpracy z gazem, to chyba szkoda ryzykować...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum