Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-12-01, 21:59
Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?
Autor Wiadomość
3kris 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v D4F
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa/Łomża
  Wysłany: 2011-11-15, 23:03   Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?

Witam wszystkich członków daciaklub.pl !

Jestem szczęśliwym posiadaczem wymienionej w tytule Rumunki czyli Sandero 1.2 16v z 2009r. z silnikiem D4F :)

Od dłuższego czasu czytam owe forum i z przyjemnością czerpię wiedzę i spostrzeżenia z poruszanych tematów jednak stało się tak że przekopałem całe forum daciaklub.pl oraz internet i niestety nie mogę na podstawie wypowiedzi podjąć jednoznacznej decyzji...

Otóż jak każdy widzi zmiany ceny benzyny nie powodują uśmiechu na twarzy wielu z nas... pomyślałem więc że warto by było zaoszczędzić trochę gotówki na szczytniejsze cele kosztem zainstalowania instalacji gazowej…

W wielu tematach przeczytałem iż po wykonaniu takowej instalacji w bliźniaczych modelach silników w Clio oraz innych Renault (D4F) występują problemy z regulacją zaworów itp. Niektórzy chwalą sobie gaz a inni radzą wręcz wyrzucić instalację. Zdania są naprawdę podzielone i tak naprawdę powodują zamieszanie w mojej głowie.

Proszę was drodzy klubowicze o pomoc w podjęciu decyzji czy ten silnik nadaje się do „zagazowania” i jeżeli tak to polecenia jakiejś konkretnej instalacji.
_________________
"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach."
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-16, 09:52   

zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2011-11-16, 10:28   

Silnik D4F z tego co pamiętam ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Sam w swoim byłym Clio II z tym silnikiem gazu nie miałem, ale kolega który w tym samym czasie w takim samym Clio chciał zaoszczędzić, przerobił chyba ze 3 różne instalacje (sekwencyjne, żeby nie było) i z każdą było coś nie halo. Trudno powiedzieć, czy teraz byłoby tak samo (ładne parę lat upłynęło), może trafił na kiepskiego gaziarza, ale w ostateczności z połączenia D4F + LPG zrezygnował. Ja osobiście uważam to Clio za najbardziej ekonomiczne benzynowe auto jakie miałem i napewno, nawet teraz, LPG bym do niego nie zakładał.

Pozdrawiam,
Piotr.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-16, 11:31   

Lukas87 napisał/a:
zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje


Jesli zachowa się proporcja ceny benzyny do gazu to zwrot inwestycji tylko się przyspieszy :lol:
Im większa cena benzyny (przy zachowaniu w/w stosunku) lub auto więcej paliło benzyny to zwrot kosztów montażu instalacji gazowej następuje szybciej.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-16, 12:44   

co do ekonomiki samochodu jesli ktos naprawde szuka oszczednego autka polecam yarisa fakt faktem 3 cylindrowa jednostka nie ma dla ucha miła ale za to rekompensuje trwaloscia i bezawaryjnoscia (rozrzad napedzany lancuchem) jakis czas jezdzilem tym autkiem krotkie odcinki i nigdy nie przekroczylo 5,5l/100km (normalna jazda) a jezdzac delikatnie spokojnie mozna do 4,7l/100km w trasie schodzilo do 4l/100km
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2011-11-16, 14:08   Re: Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?

3kris napisał/a:
Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?


not suitable, problems with cylinder head
valve adjustment takes 3.1 hours at Renault

http://www.vialle-in-deut...bar/Renault.pdf
D4F= Zylinderkopfanpassung(Cylinder head modification)
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#96158
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2011-11-16, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
3kris 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v D4F
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa/Łomża
Wysłany: 2011-11-16, 18:02   

Jesli chodzi o ekonomiczność to kwestia wiadomo dobrej kalkulacji.
Bardziej chodzi mi o względy techniczne czy wogóle ten silniczek nadaje się do gazu czy nie bedę miał z nim więcej problemów niz pożytku a co za tym idzie również czy wydatki na serwisy nie przewyższą zaoszczedzonych pieniędzy ?
_________________
"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach."
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-11-16, 20:24   

Na forum Kangoo polecają LPG do wszystkich benzynek oprócz 1,2 właśnie. Silnik napewno podobny o ile nie identyczny - ale mogę się mylić.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-16, 20:49   

3kris napisał/a:
D4F - Czy warto instalować LPG ?

"Wartość" to kwestia względna - np dla kogoś mającego sporo wolnego czasu oszczędności finansowe na paliwie mogą usprawiedliwiać borykanie się nawet ze sporymi problemami.

Jednak ogólnie odpowiedziałbym: nie, nie warto - bo co prawda ten silnik jest też gazowany fabrycznie, więc tak w ogóle to "się nadaje", ale, jak pisał eastcowboy, jest wtedy specjalnie przystosowany do zasilania LPG. A skoro "zwyczajne" wersje mają na tyle dużo złych opinii o współpracy z gazem, to chyba szkoda ryzykować...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne