Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-17, 21:36   

noespa napisał/a:
a gdzie stalowe felgi dokupiłeś i w jakiej cenie?

W Zodiacu, w RZ, po 200 PLN za sztukę :-? Ale to był w...kwietniu
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-17, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
janus_z 


Marka: Fiat
Model: Stilo
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2011-10-18, 08:43   

"
RZ->RP->RZ: V_śr=55 km/h b_j=7,2 l/hkm
RZ->RST->RZ: V_śr=49 km/h b_j=7,3 L/hkm
Trochę więcej, trochę mniej, średnio w tybie mieszanym, z przewagą "trasy" wychodzi ok. 7,0 L/hkm
Wg katalogu: 7.1 L/hkm
"

Ciekawe ile więcej by w podobnych warunkach spaliła wersja 4x4, pewnie około 1litra więcej trzeba by liczyć
Ostatnio zmieniony przez janus_z 2011-10-18, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-18, 15:18   

Dzisiaj na zimówkach (rano -3st. C potem +8 st. C) i klimatyzacją 20% do "Stalówki" i z powrotem:
korki na Wyzwolenia i Lubelskiej w RZ megakorek między Trzebowniskiem a Nową Wsią.
Z powrotem też korki tylko trochę niejsze :lol:
Traktory! kilka dynamicznych wyprzedzeń i wynik:
V_śr=52 km/h
b_j=7,7 L/hkm


Co do DD 4WD: to przy założeniu, że nie jeździsz na takich trasach z załączonym trybem "Auto" trzeba doliczyć jakieś 0,5 L to w oparciu o doświadczenia mojego kolegi który ma 4WD
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
noespa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2011-10-19, 07:08   

piotrres napisał/a:
noespa napisał/a:
a gdzie stalowe felgi dokupiłeś i w jakiej cenie?

W Zodiacu, w RZ, po 200 PLN za sztukę :-? Ale to był w...kwietniu


No to miałeś super cenę. Mi powiedzieli wczoraj że są po 360 zł !!! Za stalowe !!! W tej cenie można mieć ładne alusy.
 
janus_z 


Marka: Fiat
Model: Stilo
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2011-10-19, 11:00   

A jeżeli wybierze się tryb Auto, to spalanie o ile będzie większe?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-19, 16:03   

...stosownie do warunków panujących na drodze. A raczej: jak komputer uzna za stosowne....
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-25, 21:50   

Dwie trasy, te same co zwykle, już na zimówkach:
RZ->RP->RZ via Pogórze Przemysko-Dynowskie:
V_śr=52 km/h bj=7,0 L/hkm
RZ->RST->RZ:
V_śr = 55 km/h bj=7,1 L/hkm

co ciekawe pierwsza z tras wydawałoby się dużo bardziej wymagająca dla auta i kierowcy...

Ciekawy epilog podróży: okazało się, że tydzień temu fachowcy założyli mi dwie zimówki "po skosie" tj. przeciwnie do konstrukcyjnego kierunku obrotu: a ja zastanawiałem się czemu:
-aut ściąga na lewo;
-dużo więcej spala;
-gorzej hamuje;
-na suchym ABS ochoczo bierze się do pracy
:evil: :evil: :evil:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-26, 17:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-27, 21:35   

noespa napisał/a:
piotrres napisał/a:
noespa napisał/a:
a gdzie stalowe felgi dokupiłeś i w jakiej cenie?

W Zodiacu, w RZ, po 200 PLN za sztukę :-? Ale to był w...kwietniu


No to miałeś super cenę. Mi powiedzieli wczoraj że są po 360 zł !!! Za stalowe !!! W tej cenie można mieć ładne alusy.


wczoraj kupowałem stalówki w Bosch Service - wytargowałem po 205 szt. Tak wyglądają obute w zimówki Uniroyala. Sądzę,że można darować sobie i felgi i te kapselki. A jeśli ktoś naprawdę się upiera - proszę bardzo - niemiecka strona - wychodzi za komplet ok 165 zł ze sprowadzeniem, po kursie dnia
http://lzparts.de/index.p...roduct&info=315

Fot-0004.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 89,66 KB

Fot-0003.jpg
Plik ściągnięto 210 raz(y) 67,38 KB

Fot-0002.jpg
Plik ściągnięto 215 raz(y) 113,52 KB

Fot-0001.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 75,56 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-27, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrSz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2011-10-30, 17:59   

piotrres napisał/a:
... nie widzę takiego ładnego dekielka do zakończeń osiek, bo te z kolei mają taki "gustowny" pomarańczowy kolor :-/


Witam!

piotrres, do tych kół pasują oryginalne mini kołpaki, z którymi sprzedawane są DD fabrycznie wyposażone w stalowe felgi (wiedza z własnego doświadczenia).
Standardowo mam felgi stalowe „stylizowane”, na zimę stalowe zwykłe, więc problem schowania „gustownego koloru” sam się rozwiązał :-)
Swoją drogą ciekawe ile te oryginalne kołpaki kosztują :?: W salonach można się różnych zjawisk spodziewać.
Ostatnio zmieniony przez PiotrSz 2011-10-31, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-30, 18:27   

PiotrSz napisał/a:
ile te oryginalne kołpaki kosztują :?:

75 zł/szt.

(Ale te/takie same można dostać taniej - poza ASO).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-30, 19:19   

Wziąłem stalówki, a o tych kapslach nie pomyślałem, a sprzedawca w ASO nie zaproponował. No to na razie mam plastikowe dekielki z "eklerka".

Wczoraj, przygód z dzikipiesem ciąg dalszy, czyli najszybsza trasa RZ->RMI->RZ, przez Sędziszów Młp. W drodze powrotnej zaliczyliśmy kawałek offroadu, po drodze dla traktorów, oraz po koleinach po ciężarówkach na gruntówce, ponieważ "Krzysio" wyrzucił nas w Pustkach na drogę która... już nie istnieje z powodu prac przy drodze której jeszcze nie ma (A-4 odc. Dębica-Rzeszów) :evil: Ostatnim drogowskazem przed który zobaczyłem przed dojechaniem do A-4 in spe był: <Góra Śmierci 1 km >
Przygnębiające miejsce...

Razem L=160 km (w tym 10 km kręcenia się po RZ) V_śr=52 km/h b_j=7,1 L/hkm na pokładzie 4+1

P.S>:
Miałem zrobić zdjęcie DD przy piramidzie buraków (cukrowych) ale MNzŻ to oprotestowała

Autostrada_której_nie_ma.jpg
Tu już jest super nawierzchnia
Plik ściągnięto 267 raz(y) 158,38 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-10-30, 19:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-31, 13:07   

czyli jeśli ktoś chce koniecznie mieć te minidekielki, to opłaca się zamówić je w Reichu - 165 zł to połowa tego , co w salonie - tylko,że z tego, co widać nie ma na nich praktycznie żadnych zabezpieczeń i można zdjąć je jednym ruchem złodziejskiej ręki :-/

mówisz ,że zdjęcie Dustera przy burakach może źle się kojarzyć? :-P :-P :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-10-31, 13:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-07, 23:07   

Dar1962 napisał/a:
mówisz ,że zdjęcie Dustera przy burakach może źle się kojarzyć? :-P :-P :-P

A skądże znowu!
Na dowód zamieszczam zdjątko z wyjazdu do Przemyśla :mrgreen:

Dzisiaj nabrało mnie żeby pojechać do Przemyśla tak:
Rzeszów->Łańcut->Pruchnik->Żurawica->Przemyśl ode mnie 86km
z powrotem dałem się ponieść dzikipiesowi ("a potrafi się wściec")
skutkiem czego zaliczyłem 1 km szutrów (okolice Albigowej i Kraczkowej), ale było o 3km krócej :lol:
Droga niby łatwiejsza (mniejsze podjazdy max. 8%, mniej zakrętów zero serpentyn, śladowy ruch) niż przez Bachórz i Krasiczyn, a spalanie o ponad 1L/hkm większe. :shock:
Tam:
L=86 km, V_śr=53 km/h V_max=95 km/h b_j=8,1 L/hkm
Z powrotem:
L=83 km V_śr=52 km/h V_max=80 km/h b_j=7,5 L/hkm

Razem: L=169 km, b_j_śr=7,8 L/hkm

kampania_buraczana_trwa.jpg
...Duster, w dodatku cały w buraczkach ;-)
okolice Duńkowiczek
Plik ściągnięto 311 raz(y) 39,79 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-07, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-11-09, 17:39   

A to chyba wiem - jechał Kolega z Kańczugi przez Markową, Soninę, Wysoką i przeciął drogę 877 na wprost we Wysokiej i w przysiółku Budy Wysockie brakło asfaltu na zakręcie w lewo, ale proszę nie przesadzać, jest tego może 300 metrów i nawet Felką tam jeździłem, gdy ten parszywy most przez rok cały był w remoncie.
Trzeba skręcić na 877 w lewo i kilometr dalej za młynem w Albigowej oficjalny asfaltowy skręt w prawo na Kraczkową. Na nowy most.
Hołowczyc prowadził? A mówią, że AM na Polskę najlepsza... :lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-09, 23:14   

eplus napisał/a:
ale proszę nie przesadzać, jest tego może 300 metrów i nawet Felką tam jeździłem, gdy ten parszywy most przez rok cały był w remoncie.
Trzeba skręcić na 877 w lewo i kilometr dalej za młynem w Albigowej oficjalny asfaltowy skręt w prawo na Kraczkową. Na nowy most.
Hołowczyc prowadził? A mówią, że AM na Polskę najlepsza... :lol: :mrgreen:


W starym młynie w Albigowej to teraz jest HajLajf
Ten parszywy most jest chyba w wiecznym remoncie, ja pojechałem w ten nie oficjalny w lewo. A stan drogi się chyba systematycznie pogarsza. Inna sprawa, że jechałem w cholernej mgle po ciemku (widoczność do 50 m, co i rusz jakieś zwierzaki: sarna/pies/lis/kot) więc się droga dłuży. Za to jakie pałace: w zestawieniu ze stanem drogi przywodzi to na myśl opisy markiza de Custine :mrgreen:
Ano Krzysio H. prowadził. a brak asfaltu zliczyłemx2: w tym dojazdy do rzeczonych pałaców.

Wtorek:

RZ->RNI->RST->RNI->RZ:
Tam: V_śr=49 km/h b_j=7,7 L/hkm
Z powrotem: V_śr-53 km/h b_j=7,2 L/hkm
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-09, 23:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-18, 19:52   

Czyn to czyn, zapadla klamka, od dzisiaj jeżdżę na światłach dziennych,
DayLight 4
Działają jedynie przy pracującym silniku (tj. impuls z alternatora uruchamia światła zasilane z akumulatora). Jak te światła się komponują: patrz załącznik.
Przyznaję, że dziwnie się czuję gdy po odpaleniu silnika odruchowo nie zapalam św. mijania.

Ostatnio przy nagrzanym silniku pojawił się metaliczny dźwięk przypominający rozklekotanego Jelcza-Berlieta na wolnych obrotach lub puszkę toczącą się po bruku.
Rezonans przy: wolnych obrotach, 1200, 1800, 2400, 3000, dalej zagłusza silnik
Przyczyna okazała się prozaiczna: osłonka linki gazu uderzała o obudowę filtra, a zawleczka linki gazu tarła o osłonę silnika: chordofon szarpany.

L=400 km w warunkach miejsko-podmiejskich (przewaga miasta) 1..5 osób klimatyzacja 30% (osuszanie) b_j=8,9 L/hkm

daylight_small.jpg
Światła dzienne w DD
Plik ściągnięto 32207 raz(y) 147,54 KB

1.6 16v 105KM.jpg
Plik ściągnięto 10573 raz(y) 137,86 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-20, 19:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2011-11-19, 12:09   Rezonans wiecznie żywy

Odsunięcie linki gazu i kabla świateł długich po stronie lewej długich pomogło. Na chwilę. Ogólny poziom hałasu się zmniejszył, ale... charakterystyczny jelczowo-puszkowo-metaliczny rezonans pozostał. Ma charakter intermitentny :-P (tj. naprzemienny): raz się pojawia a raz nie: czasami przy przyspieszaniu, a czasami po zatrzymaniu, na luzie. Przypomina objawy oberwanego wieszaka od rury wydechowej. Momentami bywa, że matki dzieciom palcami pokazują O'Dacia jedzie! . ;-) Dodam, że auto dokładnie obejrzałem, także od spodu i wygląda, że nic się nie poluzowało. Pod maską pokrywa filtra i pokrywa skrzynki bezpieczników też siedzą jak należy. Co ciekawe, żeby ten dźwięk się pojawił wymagane są min. 2 klocki na "termometrze"
Wentylator nawiewu wykluczyłem, ponieważ dźwięk pojawia się przy wyłączonym wentylatorze.
Z ciekawostek: otwarcie klapy silnika powoduje że dzwięk ten znika: komora silnika robi, za komorę rezonasową, dla jakiegoś drobiazgu albo....(tak teraz sobie myślę)to:
zamek pokrywy silnika
Z drobiazgów: odkleja się "baranek" którym "wygłuszone" są od spodu plastiki bagażnika
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 12:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-19, 12:24   

A rury od klimatyzacji pod maską sprawdzałeś ?
Poruszaj nimi - być może mocowanie tych rur do grodzi/błotnika robi takie hałasy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-19, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-19, 12:25   

Już je macałem i wygląda na to, że siedzą dość pewnie ?:-?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-19, 12:30   

Ale to nie chodzi o to, że miałyby być luźne - tylko że właśnie wpadają w drgania...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-19, 12:39   

Czyli:
-włączyć silnik;
-zadać tym rurkom wymuszenie (z czuciem);
o ile dobrze zrozumiałem.
Zastanawiające, że silnik musi się przynajmniej wstępnie nagrzać (2 "klocki") aby ten efekt wystąpił.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-19, 12:45   

Czyli w benzyniaku ssanie się zmniejsza/wyłącza, na niższych obrotach ten efekt występuje.

W dCi109 u mnie przyczyną była obluzowana pokrywa filtra powietrza :-o

Powodzenia w poszukiwaniach :-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-19, 12:50   

piotrres napisał/a:
Zastanawiające, że silnik musi się przynajmniej wstępnie nagrzać (2 "klocki") aby ten efekt wystąpił.

Rurki od klimy są aluminiowe, to może się rozszerzają? (;

A serio, to jest to po prostu daleki strzał - hałasować może bardzo wiele rzeczy, ale zacząć należy po prostu od wyeliminowania tych, które już znamy.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42986#42986
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-19, 18:07   

jackthenight napisał/a:
A rury od klimatyzacji pod maską sprawdzałeś ?
Poruszaj nimi - być może mocowanie tych rur do grodzi/błotnika robi takie hałasy.


Hmm, przejrzałem cały ciąg przewodów od klimatyzacji, i nic siedzą elegancko na sowim miejscu, zero luzów. Na włączonym silniku próbowałem je wzbudzać przez opukiwanie i nic.
Zrobiłem sobie jeszcze jazdę próbną (z domu do Leroy'a 2x8 km. 2 start z zimnego silnika):
i okazuje się, że jest pewna powtarzalna okoliczność: muszą być min. 2 klocki, a najlepiej 4 na termometrze. Po zatrzymaniu i otwarciu pokrywy silnika dźwięk znika. Co ciekawe dźwięk ten potrafi samoistnie zaniknąć i za chwilę pojawić się znowu (rzeczona naprzemienność)

Raz udało mi się zatrzymać otworzyć maskę i...zanim dźwięk zniknął zdołałem ustalić, że:

dobiega jakby spod plastikowej osłony silnika. :-?

Wiem, wiem, może być to złudzenie apteczne, z uwagi na możliwe odbicia, mostki akustyczne etc. bomba.

Sama osłona silnika trzyma się mocno (niczym Chińczyki)

Na postoju: dodając gazu przez pociągnięcie za linkę ani razu nie udało mi się wywołać tego rezonansu. A próbowałem wiele razy.
W czasie jazdy: wymusza je dodawanie/ujmowanie gazu przy obrotach w okolicy wielokrotności 600 obr./min.

_______________________________________
P.S.:
Plus ujemny, jak mawiał Pewien Noblista (chyba z fizyki ;-) ), zabaw z linką i kabelkiem jest taki, że silnik wyraźnie ucichł, dzięki czemu lepiej słyszę inne dźwięki związane z jazdą
a to samowzbudne pobrzękiwanie jest bardziej dolegliwe. Wiem, oprzeć linkę o filtr... ;-)

P.S.1:
:idea: Lena czyta to przez ramię i się śmieje, żebym sobie na lusterku zwiesił pęk dzwoneczków jako środek zaradczy przeciwko "Jelcz/Berliet Inside"
KOT: Berliet był własnością Renault
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-19, 18:27, w całości zmieniany 8 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-20, 19:46   Zagadka "Jelcz Inside" rozwiązana

@Piottres: dobiega jakby spod plastikowej osłony silnika. :-? (samocytowanie jest podobno nieetyczne ;-) )
Rzecz doprowadzała mnie pomału do szału (jak to u agresywnych piotrresów)
Dzisiaj się zawziąłem i w ramach "prac niekoniecznych" zacząłem osłuchiwać DD i oto wynik:
owszem dźwięk dobiegał po falowodzie jakim jest rura wydechowa. Przyczyną był skorodowany wieszak od rury wydechowej (w 17 miesiącznicę jazdy Dusterem, po jednej zimie i 23600 km :evil: )

I wszystko się zgadza:
-żeby zaczął brzęczeć musi się nagrzać: wówczas rura przesuwa się nieco względem wieszaka
między którym a rurą jest osłabione przewodnictw cieple.
-dodanie/ujęcie gazu wzbudza drgania, które przenoszone są tarciowo na wieszak. Tarcie leży tu u podłoża samego wzbudzania jak i przytłumiania drgań. Stąd na owa naprzemienność zjawiska

Zobaczcie sami na zdjęciu.
laisar napisał/a:
Rurki od klimy są aluminiowe, to może się rozszerzają? (;

No to prawie trafiłeś Krtku, rura + rozszerzalność cieplna. Dzięki za inspirację! Dodaję [pomógł] :-D

----***----

DD z urwanym wieszakiem jako jeszcze jeden przykład chaosu deterministycznego w mechanice klasycznej)
[/center]

wieszak_duster_pęknięcie.jpg
Skorodowany wieszak. Konstrukcja jak we wczesnych Loganach. Przyheftany w dwóch miejscach kawałek kątownika.
Plik ściągnięto 21863 raz(y) 94,99 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-20, 19:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne