Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-04, 20:44
TD Pedro to już inny temat, zapytałeś gdzie to ci odpowiedziałem gdzie można.
Ja wiem jedno, że nie da się sensownie wpasować prostokątnych dziennych aby nie wyglądały jak halogeny malucha. Dziurawić zderzaka nikt nie chce, bo dziur nikt z nas nie wytnie idealnie, a montaże w grilach są takie sobie - dlatego ja wybrałem tak jak wybrałem, gdyż przeciwmgielnych przednich nie używam a dzienne i owszem.
Ale nie wchodźmy w temat co lepsze czy dzienne czy przeciwmgielne bo już kiedyś taka dyskusja była i gdzieś na forum ona nadal się znajduje.
TD Pedro napisał/a:
lepiej (estetyczniej) niż na załączonym foto się nie da
Wiem, że do najskromniejszych nie należę, ale pochwalić się musiałem
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-04, 20:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 21:40
TD Pedro napisał/a:
raczej oczekiwałbym propozycji nie coś za coś...
W tym wątku są dwie takie propozycje - zintegrowane światła Hella przeciwmgłowe/do jazdy dziennej, oparte na żarówce H15 - po 800 zł za komplet, albo radosna chińska twórczość (obwódka z LEDów i w środku jakiś pipek robiący za przeciwmgłowe), raczej bez homologacji/z lewą homologacją. W obydwu przypadkach zamienniki mają 90 mm średnicy i po pewnej gimnastyce z punktami mocowania powinny dać się zamontować w miejsce oryginalnych świateł przeciwmgłowych. W efekcie będziesz miał i światła przeciwmgłowe, i światła do jazdy dziennej, i turbo-estetyczny wygląd.
Ja się zastanawiam nad napisaniem zapytania do Ministerstwa Infrastruktury w materii tych przepisów unijnych - czy i kiedy zamierzają się dostosować. Nie wiem tylko, czy ustawowy obowiązek udzielenia odpowiedzi dotyczy każdego zapytania, czy tylko zapytania prasowego. Jeśli w skończonym czasie zmienią się przepisy, to ja bym sobie strzelił okrągłe lampki LEDowe φ 70 mm w rogach plastra miodu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-04, 21:48
bebe napisał/a:
Nie wiem tylko, czy ustawowy obowiązek udzielenia odpowiedzi dotyczy każdego zapytania, czy tylko zapytania prasowego
Każdego. W świetle prawa Ty masz taki sam status i takie same prawo do uzyskania informacji jak dziennikarz,biskup,księgowy czy babcia klozetowa z dworca kolejowego. Inna sprawa, jaka będzie ów odpowiedz. Obstawiam coś w rodzaju "Szanowny Panie Xxxx Xxxx, w nawiązaniu do pytania przesłanego w dniu ***** uprzejmie informujemy, iż tematyka ta nie stanowi obecnie przedmiotu prac ministerstwa, bla bla bla, fajnie że jesteś dociekliwy bleble ble, uścisk dłoni ministra (wirtualny) i nara."
Kiedy swego czasu pracowałem w samorządzie pisaliśmy z kolegą wielokrotnie do MSWiA z prośbą o ich wykładnie rozporządzeń przez nich wydanych lub też innych podobnych sprawach i mniej więcej tego typu odpowiedzi dostawaliśmy.
bebe,
dzięki za konkretne info...
ok. godz. 20,00 kol. mariush_78 napisał post (który następnie wykasował) w treści którego wkleił link do aukcji alledrogo
http://allegro.pl/okragle...1974568127.html z ofertą świateł do jazdy dzienne i to mnie zaciekawiło ale teraz już wszystko jasne... (jak onegdaj w reklamie POLAM i wszystko jasne... )
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-04, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Wynika z tego, że nasze ustawodawstwo NIE JEST ZGODNE z europejskim
To jest bardziej skomplikowane...
Regulaminy ECE to de facto nie jest żadne "ustawodawstwo europejskie", tylko, jak sama nazwa wskazuje, ustalenia komisji ONZ, w której zasiadają przedstawiciele poszczególnych państw.
One dopiero potem są przekuwane na faktyczne ustawy na poziomie UE, a jeszcze później - krajowe jej członków.
Póki co więc, nasze prawo krajowe jest zgodne z "europejskim" (=unijnym).
Natomiast ze znalezionych przez Ciebie zmian wynika chyba, że w jakiejś skończonej, ale bliżej nieokreślonej przyszłości, można się spodziewać aktualizacji przepisów, znoszącej wymóg owych 400 mm odległości od obrysu pojazdu.
Ja też nie chciałem zakładać świateł do jazdy dziennej kosztem halogenów - udało mi się znaleźć lampy LED punktowe - pojedyncza lampa ma średnicę 30mm. Rozmieścić je można w różny sposób (oczywiście w obrębie przepisów), a homologacja jest wytłoczona na każdym kloszu. Nie trzeba wycinać otworów w zderzaku - wierci się dołączoną otwornicą. Żeby zachować przepisową powierzchnię 25cm kwadratowych, musi być co najmniej 5 sztuk na stronę.
Minusem jest inwazyjność przy montażu, ale wygląda to według mnie całkiem przyzwoicie.
No przeciwmgielne potocznie ludzie nazywają halogenami
Może rzeczywiście na poprzednim zdjęciu niedużo widać - dam ciut większe, jak to wygląda na aucie.
SAM_0215_cr-2.jpg Dzienne_Twingo
Plik ściągnięto 232 raz(y) 59,56 KB
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-05, 09:08
bebe napisał/a:
Ja się zastanawiam nad napisaniem zapytania do Ministerstwa Infrastruktury w materii tych przepisów unijnych - czy i kiedy zamierzają się dostosować.
Ja napisałem do ministerstwa e-mail wczoraj, ale pewnie wsadzą go wiadomo gdzie, więc dziś lub jutro piszę oficjalne pismo i wyślę poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Moim zdaniem to niedopatrzenie urzędnika, bo sprawa jest z 2010 roku i powinni szybko (w ciągu kilku miesięcy) to poprawić, a teraz i tak zima, więc dzienne mogą troszkę poczekać.
Bebe, jak możesz, to pisz to pismo - w jedności i ilości siła
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2011-12-05, 09:11, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-06, 07:27
Przyszło mi jedno do głowy. Mam dzienne i nawet miejsce mocowania wydaje mi się OK. Gdybym jednak chciał założyć orurowanie przodu to i tak wszystkie kombinacje zaczynam od początku. Można na orurowaniu, jak halogeny zakładać? Nigdzie nie doczytałem...
DD ze względu na konstrukcję ma 6 punktów świetlnych (długie i mijania są w oddzielnych lampach), do tego światła przeciwmgłowe co wyczerpuje możliwość zamontowania halogenów zgodnie z naszym prawem. Auto dopuszczone do ruchu może mieć zamontowane max. 6 punktów świetlnych.
Przepraszam, że wprowadziłem błędną informację. Jeżeli chodzi o ilość świateł to reguluje to ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r.
Tutaj moja pomyłka, chodzi o 6 oddzielnych lamp maksymalnie. Lampa to punkt świetlny. DD ma zintegrowaną lampę co liczy się jako jeden punkt świetlny. Dla przykładu starsze modele BMW miały oddzielne reflektory i wtedy był kłopot z montażem dodatkowego oświetlenia.
Przepraszam, że wprowadziłem błędną informację. Światła dzienne mogą być montowane jako oddzielne lub zintegrowane ze światłami przeciwmgielnymi z żarówką H15.
Jeżeli chodzi o dodatkowe szperacze na "roobar" w DD to jest możliwe ale wtedy gdy światła do jazdy dziennej są zintegrowane ze światłami przeciwmgielnymi.
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w tabeli wraz z odnośnikami dla samochodów osobowych max. 6 świateł, nie licząc kierunkowskazów również tych na przednim błotniku czy w lusterkach, z jednym wyjątkiem, gdy światła są chowane można mieć dodatkowo 2 światła służące do mrugnięcia ostrzegawczego. Nie będę wklejał całej tabeli. Każdy może policzyć max. ilość.
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
[tabela]
Gdzie jest fragment o maksymalnej liczbie świateł w ogóle??? Bo jak na razie widzę tylko w tabeli określenie dotyczące każdego rodzaju świateł osobno - kol. 3 dla aut.
I owszem, jest ograniczenie do 6 szt. - ale dla świateł drogowych, nie wszystkich możliwych przednich.
Dodaj proszę liczę świateł dla samochodu osobowego kolumną pionowo w dół i max. jest sześć z wyjątkami, które umieściłem w poście. W rozrządzeniu nie ma zapisu max. sześć, bo go nie potrzeba wystarczy przeczytać dane z tabeli. Czytanie rozrządzeń to też jest umiejętność.
Drogowe 2 lub 4 (żarówka H4 mijania zintegrowane z drogowymi) lub H1,H7, gdzie jedne będą mijania a jedne drogowe (w autach jest to zintegrowane i liczy się jako jeden punkt świetlny.
Postojowe, pozycyjne są zawsze zintegrowane w jednej lampie (np. migacze) co w nomenklaturze nie oznacza oddzielnego punktu świetlnego
Przeciwmgielne 2 szt. lub zintegrowane ze światłami dziennymi.
Światła do jazdy dziennej 2 szt ale tylko w przypadku, gdy drogowe i mijania są zintegrowane, ale obecnie fabrycznie wyposażane auta maja światła do jazdy dziennej zintegrowane z drogowymi i mijania.
Szperacze 2 szt. jako oddzielne światła, gdy zachodzi przypadek, że liczba nie przekracza 6 szt.
Zawsze mam 6 szt 2+2+2 (drogowe/mijania, przeciwmgłowe, dzienne)
4+2 (2X drogowe/mijania, zintegrowane przeciwmgłowe/do jazdy dziennej)
2+2+2+2 (jedyny przypadek, gdy drogowe/mijania są chowane, przeciwmgłowe i do jazdy dziennej to jest 8 szt.
Nie jest ważne ile żarówek jest w jednym punkcie świetlnym.
Jak pamiętam było to też pytanie na Prawo Jazdy, ale w którym roku to musiałbym odtworzyć wszystkie pytania.
Warto też przeczytać artykuł w ostatnim Motorze nr 49/2011 str. 46/47 "Przeróbka świateł"
Przepisy j.w. nic nie mówią ani o ilości żarówek, ani liczbie osobnych lamp czy "punktów świetlnych" - opisują tylko światła wg funkcji. Nie widzę też nigdzie nakazu łączenia np mijania z drogowymi czy migaczy z pozycyjnymi - bez problemu mogą to być osobne lampy (= jedna żarówka w swojej obudowie).
Jeżeli gdzieś indziej jest podane wprost ograniczenie owych "punktów świetlnych" do 6 - to poproszę o wskazanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum