Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulowany bieg przerywany wycieraczek
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-16, 17:06   

Jednak nie miałem racji :
http://duster.forum-dacia...der=asc&start=0

Ale z tego wynika, że wszystkie te przekaźniki programowalne za pomocą sygnału spryskiwacza można również sterować potencjometrem, który ustawia domyślny interwał czasu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-16, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-16, 19:39   

Pięknie! [:
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-17, 11:04   

To może jakieś rozwiązanie dla maluczkich :?:
Jak dla mnie wcale nie musi być płynna regulacja czy też "automata do wiązania krawata". Całkowicie byłbym zadowolony kilkupozycyjnym przełącznikiem regulacji prędkości - np co 3", co 5-6", 10-12", co 30" i chwatit. Nawet wolę takie rozwiązanie od płynnego sterowania. To ostatnie zawsze mnie wnerwiało zarówno w "torpedzie" jak i w "jaszczembiu"

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-12-18, 11:23 ]
Dyskusja nt nazw pojazdów kol. ajaxa: http://www.daciaklub.pl/f...p=111386#111386.
Ostatnio zmieniony przez ajax 2011-12-17, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-19, 23:01   

Macie oryginalny przerywacz stosowany w dacii 1310tlx z płynną regulacją czasu.

http://allegro.pl/przeywa...2001694804.html

Dla zainteresowanych mogę podać schemat jak był wpięty w 1310.
Mam zamiar taki sobie zrobić i zamontować do MCV-ki jak znajdę chwilę czasu. Części już zakupiłem i zostało tylko wykonanie. Do swojej 1300 mam taki oryginalny.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-20, 18:26   

A ja mam takie pytanie, czy nie wystarczy po prostu wymiana tego przełącznika :?:
Bo tak sobie myślę że na naszym przełączniku jest powiedzmy czas pracy co dwie sekundy a ten "potencjometr" po prostu by go zwielokrotniał. :?: :idea:
Nie wiem czy dobrze myślę ale mam zamiar spróbować kupić i podłączyć może nic nie wybuchnie :?: :?: :?: tylko czy na pewno :idea:
Mam jeszcze jedno pytanko z tym związane od jakiego auta my mamy swoje UCH
clio,thalia :?:
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-20, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-20, 19:00   

Pawlo napisał/a:
może nic nie wybuchnie tylko czy na pewno

No właśnie, :)))
Prościej chyba kupić Fiata. Ma to i nawet jeszcze więcej.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-12-20, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-20, 19:16   

Jeśli cały ten mechanizm sterowania siedzi w manetce to manetka identycznego rozmiaru i kształtu jest w Lagunie 1 faza 2 są tam regulacje prędkości a nie ma regulacji zależnej od prędkości samochodu - niestety moje pojęcie o elektryce samochodowej jest za małe żebym samodzielnie próbował zamienić - ale ktoś co ma pojęcie niech kupi na szrocie manetkę od laguny i sprawdzi czy to się da podłączyć - a potem załączy manual to ja przełożę z Lagi do Dustera :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-20, 19:38   

Pawlo napisał/a:
Nie wiem czy dobrze myślę ale mam zamiar spróbować kupić i podłączyć może nic nie wybuchnie


Pomysł dobry, gdyż może się okazać, że jednak nasze UCH również jest przystosowane do manetki z regulacją prędkości za pomocą potencjometru - na co w sumie wskazuje schemat.

Na pewno nic nie wybuchnie, także śmiało.

Ja niedługo będę zakładał przekaźnik programowalny dla tylnej wycieraczki, to również przy okazji sprawdzę, czy wstawienie potencjometru do przedniej wycieraczki powoduje jej zmianę prędkości.
A teraz czekam, aż wreszcie sprzedawca przyśle mi ten przekaźnik.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-20, 19:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-20, 19:52   

Podobno nie wystarczy wymiana manetki: http://www.daciaclub.ro/T...ARE-t20981.html
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-20, 20:07   

A np. to z reno clio będzie pasowało http://motoallegro.pl/prz...2005428475.html
czy wymiary nie podejdą :?:
_________________
Pawlo
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-20, 20:57   

Pod numerem valeo z pierwszego postu ukrywa się taki przełącznik
Przełącznik kolumny kierowniczej ale bardzo mnie zaniepokoił pkt.4 :?: :?: :?:

251442
producent : VALEO

cena brutto
140.99 zł

Przełącznik kolumny kierowniczej<br>251442


1.funkcja przełączania:z funkcją wycieraczki
2.funkcja przełączania:z funkcją spryskiwania i wycierania szyby tylnej
3.funkcja przełączania:z funkcją tylnej wycieraczki
4.Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez poduszki powietrznej :idea: :idea:
5.funkcja przełączania:z funkcją komputera pokładowego
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-20, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-20, 23:29   

Jeżeli oryginalne połączenie w Dacii pozostają nienaruszone (a na to wygląda), to chyba nie ma się czym specjalnie przejmować - nie jest to raczej jakaś niezgodność fizyczna, ale najprawdopodobniej w megane było po prostu inaczej rozwiązane połączenie wszystkich wiązek dochodzących do kierownicy.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-21, 09:54   

A ja się zastanawiam, nad całkowitym zautomatyzowaniem pracy wycieraczek. I tak dwa czujniki deszczu (przód/tył), niezależne sterowanie zawierające automatyczne włączanie wraz ze zroszeniem poprze spryskiwacze oraz sterowanie interwałami czasowymi w zależności od prędkości. Taki automat byłby włączany tylko jak pracuje silnik (podobnie jak światła do jazdy dziennej) i wyłączany poprzez uruchomienie istniejącego układu.
IMHO równoległy układ nie naruszałby w żaden sposób istniejącego układu a co za tym idzie nie maiłby wpływu na utratę gwarancji.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-29, 18:58   

Wznawiam temacik ponieważ kupiłem już przełącznik pod kierownicę z reno clio oraz przekaźnik czasowy 7700822929 też z clio czy któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za rączkę jak to zrobić żeby działało bo jak wrzuciłem na tłumacza tamtą stronkę z pierwszego postu to lepiej nie gadać jakie wyszły opisy :mrgreen: Rozpiska samego przekaźnika też mile widziana.
A tak apropo to rozebrałem ten przekaźniczek i jest tam jakaś alektronika nawet scalaczek :shock:
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-29, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-29, 19:39   

Mnie zastanawia co innego - o ile bez regulacji czasu pracy wycieraczek jakoś do tej pory żyłem i potrzeba regulowania owego czasu leży dość daleko na liście moich naturalnych potrzeb, o tyle straszne brakuje mi innej rzeczy - pojedynczego machnięcia wycieraczkami. We wszystkich znanych mi samochodach było to realizowane przez pociągnięcie manetki do góry. Pytanie - czy w owej manetce od Clio/Megane/Whatever jest zrealizowane owo pojedyncze machnięcie?
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-29, 20:57   

Muszę Cię zmartwić ale nie ma ta manetka pochodzi z clio II bo clio III, kango , megan ma już takie krótkie a te pewnie do nas nie pasują
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-29, 23:22   

Pawlo napisał/a:
A tak apropo to rozebrałem ten przekaźniczek i jest tam jakaś alektronika nawet scalaczek :shock:

A możesz napisać oznaczenie tego scalaczka.
Pawlo napisał/a:
czy któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za rączkę jak to zrobić żeby działało


Podłączasz to w ten sposób (klikamy na obrazek aby powiększyć):

podl.jpg
Plik ściągnięto 5041 raz(y) 37,86 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-29, 23:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-29, 23:25   

TFK
U6428
45C440
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-29, 23:35   

Raczej : U642B

A możesz pstryknąć foto tego rozebranego przekaźnika. Wyżej pokazałem ci jak to podłączyć.
Pinu 6 w przekaźniku możesz nie podłączać, jeśli nie chcesz aby wycieraczka sama się włączała po psiknięciu spryskiwaczami.
Jak coś to pytaj, bo nie wiem czy wyjaśniać schemat, czy po schemacie już sobie dasz radę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-29, 23:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-30, 06:09   

Artur tutaj http://www.atmel.com/dyn/...nts/doc4774.pdf masz schemat przekaźnika na tym układzie. R3 potencjometr 10k i masz płynną regulację i przekaźnik relay na schemacie musi mieć styk wysoko prądowy bo steruje on silnikiem wycieraczek.

Ale na pewno już widziałeś. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-12-30, 06:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-30, 09:18   

Tak, widziałem Marek specyfikację tego atmela U642b.
Ale chciałem jeszcze zobaczyć zdjęcie wnętrza przekaźnika.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-30, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-30, 11:21   

W środku masz przekaźnik tego typu. Jak chcesz to ci płytkę rozrysuje, a ty sobie namalujesz i wytrawisz.
Ten od dacii 1300 co pisałem wcześniej też ma taki i nawet mam już schemat rozrysowany i płytkę.

fra12-of.jpg
Plik ściągnięto 180 raz(y) 40,66 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-30, 12:50   

Ale mnie Marek o co innego chodzi.
Są dwa rodzaje tych przekaźników : dla wycieraczek przednich i drugi typ dla wycieraczek tylnych.
Różnią się tym, że dla przekaźnika dla tylnych wycieraczek do pinu 5 przekaźnika podłączamy masę, a w przypadku dla przekaźnika dla przednich wycieraczek podłącza się pin 5 do sygnały z wyłącznika PARK wycieraczki.
W naszych tutaj na forum rozważaniach bierzemy przekaźnik przystosowany pod tylną wycieraczkę ale podłączamy go do przedniej wycieraczki, i dlatego pin 5 jest podłączany pod masę.
Wygląda to tak, jak w pliku w załączniku.


U642B w specyfikacji ma do pinu 5 podłączony przełącznik PARK z wycieraczki.
Ja posiadam przekaźnik ze scalakiem U642B dla wycieraczek przednich, i jeśli na stałę podłącze do pinu 5 masę to przekaźnik nie działa - nie ma interwału, przekaźnik włącza wycieraczkę i czeka aż pojawi się masa - ona nie może być podłączona na stałe, ale musi pojawić się z opóźnieniem - tak jak działa wycieraczka, pozycja PARK po sekundzie się pojawi.
Czyli przekaźnik włącza wycieraczkę dopóty, dopóki nie pojawi się masa na pinie nr 5.
Jeśli dasz masę na stałe na pin 5 to przekaźnik włączy wycieraczkę i nigdy jej nie wyłączy.

I teraz ciekawi mnie jak to zrobili w tym przekaźniku co ma Pawlo, że korzystając z U642B
można na stałe podpiąc masę do pinu 5 i przekaźnik będzie działać poprawnie, no chyba że Pablo kupił przekaźnik pod wycieraczki przednie to wtedy do pinu 5 będzie musiał zamiast masy podłączyć sygnał z włącznika wycieraczki PARK.
Co oczywiście nie jest problemem.
Ale w moim przypadku, kiedy chcę podłączyć przekaźnik pod tylną wycieraczkę jest mały problem, bo w tylnej wycieraczce przełącznik nie podaje sygnału PARK. Ja to sobie rozwiązałem przez programowalny timer CD4541, który co sekundę wystawia masę i wtedy u mnie też to będzie działać z tylną wycieraczką, ale ciekawi mnie jak to zrobili z U642B w fabrycznym przekaźniku pod tylną wycieraczkę, dlatego proszę właśnie Pawlo aby wstawił zdjęcie tego przekaźnika.

przek.JPG
Plik ściągnięto 365 raz(y) 86,91 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-30, 14:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-30, 17:46   

No więc tak przekaźnik jest od wycieraczek przednich tak powiedzieli w sklepie i tak mówili a ASO zresztą jest on w oficjalnym cenniku i kosztuje coś koło 270zł
Jeśli możesz dostosuj proszę schemacik do mojego przekaźnika wraz z automatem do spryskiwania, a pytania oczywiście że mam bo nie za bardzo wiem co to jest na schemacie 145, 645, 212
Przypuszczam że 145 to wtyczka od przełącznika wycieraczek.
Jeśli możesz to poprowadź za rączkę bom ciemny chociaż zrobiłem sobie spryskiwanie z automatem i chyba też wg Twoich rad.
Zdjęcia tego przekaźnika,niestety nie są najlepsze ale dlatego że on sam jest mały i aparat się nie wyrabia z ostrością.

Zdjęcie035.jpg
Plik ściągnięto 268 raz(y) 226,86 KB

Zdjęcie036.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 216,24 KB

Zdjęcie037.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 209,23 KB

_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-30, 18:00, w całości zmieniany 11 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-30, 19:18   

Jak masz przekaźnik dedykowany na przednie wycieraczki to musisz to podłączyć zgodnie ze schematem w załączniku.

Przekaźnik ma 6 nóżek o numerach : 1, 2, 4, 5, 6 i 8.
145 to wtyczka manetki.
212 to wycieraczka przednia.
645 to UCH.

Jeśli już masz podłączony przewód do automatycznej wycieraczki, która to się uruchamia po spryskaniu szyby to pinu 6 w przekaźniku nie podłączasz, bo nie ma sensu dublować funkcji.
Czyli podłączasz w przekaźniku piny 1, 2, 4, 5 i 8, a pin 6 pozostawisz niepodłączony.

Z wtyczki od manetki z pinu A1 wychodzący przewód przecinasz (powinien być koloru łososiowego ale niekoniecznie - patrz się na oznaczenia na wtyczce - tam jest napisane A1) i jedną końcówkę przewodu od strony wtyczki manetki podłączasz do pinu nr 1 przekaźnika, a drugą stronę przeciętego kabla podłączasz do pinu nr 2 w przekaźniku - zgodnie ze schematem.
Pin 4 przekaźnika podłączasz co masy, czyli do czarnego przewodu w manetce.
Pin 5 przekaźnika podłączasz do przewodu pomarańczowego do pinu A6 wtyczki P1 przy UCH, do takiej dużej białej poziomej wtyczki (tej z grubszymi przewodami :) ) - nie tniesz tego przewodu, tylko się do niego dolutowujesz.
Pin 8 przekaźnika podłączasz do żółtego przewodu do pinu A7 przy wtyczce manetki.

Na dole oznaczenia we wtyczce od manetki, oraz poniżej zdjęcie wtyczki P1 w UCH.

UCH-a6.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 51,98 KB

wtyczka.JPG
Plik ściągnięto 371 raz(y) 221,33 KB

przekaz.JPG
Plik ściągnięto 497 raz(y) 118,56 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-30, 19:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne