Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 14:24
benny86 napisał/a:
Daster napisał/a:
Najciekawsza jest cena uszczelki korka spustowego oleju.
a co Kolega w niej widzi ciekawego? Mnie chevrolet skasował na 8.62zł więc cena jak cena, niewielka chyba...
Chodzi mi o pazernosc koncernow. Koszt 9 zl jest nieuzasadniono wysoki w porownaniu do ceny filtra oleju (x2.7) oraz zdroworozsadkowe kreowanie ceny bo to jest zabieg majacy niewiele wspolnego z kosztem wytworzenia i narzutem logistyka + marza.
Poprostu smieszy mnie taka polityka jawnie wskazujaca na "uczciwe" intencje. Chyba ze ten kawalek miedzianego pierscionka jest pozlacany i wygrawerowano na nim napis RENAULT. No ostatecznie zaakceptowalbym tombak
Sa to niestety plusy ujemne kapitalizmu.
Tylko czy mozemy jakos to zmienic na nasza korzysc?
Srednica korka olejowego jest chyba podobna w wielu markach.
Czy taka uszczelka np od malucha, poloneza, syreny, zuka, nyski, zaporozca czy innego straszydla, gdzie cena takiej czesci nie przekracza 2zl bedzie wykonana estetyczniej?
Wladcom pierscieni mowimy NIE
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Daster,
chyba nie masz powodów do narzekania, ja w marcu wymieniałem olej i filtr (również miałem swoje) zapłaciłem za wymianę 70,11 pln za to "zaoszczędziłem" na uszczelce (7,72 pln) co nie oznacza, że uszczelka w stosunki do filtra jest baaaaaaaaaaardzo droga ...
ale olej (Elf Excellium NF 5W40 - 5 l.) udało mi się kupić taniej - 79,00 pln
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-12, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 15:29
TD Pedro napisał/a:
Daster,
chyba nie masz powodów do narzekania,
Oczywiscie stac mnie na taki wydatek jednak jestem daleki od tego aby akceptowac takie kominy cenowe gdy cos co nie jest warte swojej ceny. Wolalbym roznice wplacic na szcytny cel niz karmic rozpasane mordy prezesow czy innych pasibrzuchow, ktorym ciagle malo
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 15:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 15:43
TD Pedro napisał/a:
Daster,
chyba nie załapałeś "klimatu" mojej wypowiedzi...
następny przegląd będzie niestety droższy
Moze nie jestem lotny jak eter ale napisalem co mysle na ten temat.
Zdaje sobie sprawe ze bedzie drozej bo beda wymieniac stare na nowe bez promocji
Znowu bedziemy miec satysfakcje z dobrze wydanych pieniedzy
Czy jesli olej zmienilem po roku i w przy 9000km to przy przegladzie gwarancyjnym po 2 latach bo pewnie 20000km wczesniej nie zrobie tez bede musial zmienic olej i filtr aby nie utracic gwarancji?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 15:43, w całości zmieniany 1 raz
Czy jesli olej zmienilem po roku i w przy 9000km to przy przegladzie gwarancyjnym po 2 latach bo pewnie 20000km wczesniej nie zrobie tez bede musial zmienic olej i filtr aby nie utracic gwarancji?
Nie - dopiero po następnych 2 latach albo pełnym przebiegu jaki jest przewidziany dla oleju, co wypadnie wcześniej.
uff ja niebawem wymienie olej w moje cliowce - w aso okolo 320zł po rabatach ta przyjemnośc mnei wyniesie na elfa 5w40 rn 710 - akurat ten olej w skelpach jest trudnodostepny zazwyczaj maja excelium rn 700 ktorego nie moge lac do tce
Zdaję sobie sprawę, że jak sam nie kupię elfa evolution 5W40 (faktycznie ciężko kupić), który spełnia normę rn 710, to w ASO w najlepszym przypadku wleją mi excellium 5W40, który tej normy nie spałnia, bo wg "fachowców" z ASO "to są te same oleje". Z własnym olejem wymiana miałaby mnie kosztować około 120 zł (robocizna, filtr, podkładka).
Kratylos napisał/a:
z ciekawostek w aso proponuja mi jako alternatywe castrola tez spelniajacego norme rn 710 - tyle ze zamiasr 320 kosztuje wymiana z tym olejem 350 zł wiec raczej pozostane przy elfie
Mogłem kupić taniej Castrola (dużo taniej niż Elfa i oczywiście bez problemów, bez szukania), ale w ASO stwierdzili, że w okresie gwarancyjnym można lać tylko Elfa.
My troszkę nie na temat, bo silniki "daciowe" nie potrzebują olejów spełniających normę rn 710, ale ja mam prośbę, zwłaszcza do krakusów - gdyby ktoś namierzył gdzieś Elf Evolution SXR 5W40 (najważniejsza jest ta norma rn 710) - byłbym wdzięczny (bo narazie wchodzi w rachubę sprzedaż wysyłkowa - średnio atrakcyjna lub Intercars - niby bezproblemowo, bo sklep na miejscu, ale cena trochę z kosmosu).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-12, 18:05
A ja w wakacje olej wymienię sobie sam, bez ASO i bez jakiś warsztatów - spuszczony olej dam koledze co pali nim w piecu.
Posiadam klucz nasadkę 8mm do korka spustowego, oraz nasadkę do odkręcania filtra oleju :
DSCN1949.JPG
Plik ściągnięto 24300 raz(y) 73,28 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-12, 18:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 19:37
Oleju po zuzyciu sie nie utylizuje. Dokonuje sie jego oczyszczenia i ponownej rafinacji. To jest ekologiczne dzialanie a nie eutanazja na zasadzie rozbicia lancuchow weglowodorowych i poddanie dzialaniu enzymow i dodatkowej chemii. Mysle ze olej pali sie tak samo jak ON tzn opalowy W dobrym piecu nie powstaje sadza jak przy kopceniu pochodni nasaczonej takim olejem. Nie rozumiem co w tym jest nie proekologicznego.
(Moj post dotyczyl poprzedniego ktory zostal skasowany i krytykowal pomysl wykorzystania zuzytego oleju silnikowego)
Kratylos napisał/a:
zuzyty olej trzeba utylizowac a nie palic nim w piecu
ja rozumiem oszczedzanie ale nie kosztem ekologi..
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 20:02, w całości zmieniany 5 razy
Ja uważam, że odpady polietylenowe również nadają się do palenia - są to łańcuchy spolimeryzowanego etylenu, więc produktami spalania mogą być CO2 i H2O, żeby wyprodukować przy okazji CO albo NOX to trzeba by się bardzo natrudzić. Znajomy chemik mówił mi, że tak jest - problemy powstają, jeśli PE jest barwiony - diabeł tkwi w składzie barwników. I nikt mnie nie przekona, skoro dopuszczone są do produkcji kartony na mleko 3-warstwowe: papier, aluminium, folia PE, że najlepszym sposobem ich utylizacji jest składowanie w hałdach na 500 lat. Papier się spali, PE tak samo, zostanie glin ewentualnie lekko utleniony - tlenek glinu to skorupa naszej Matki Ziemi. Kartoniki utylizuje się przez komin.
A w oleju - przypuszczam, że problemem mogą być dodatki - jakieś teflony, detergenty, .....-muje itp.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-12-12, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 21:45
eplus napisał/a:
Butelki są z PETu (politetra cośtam ftalan, nie radzę wąchać), nie z polietylenu.
Potwierdzam. PE nie smierdzi i pali sie niebieskawym plomieniem (foliowe torebki i reklamowki) kiedys byl czesciej wykorzystywany w przemysle opakowan. PET smierdzi i kopci i jest BE
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-12, 21:54
Kratylos napisał/a:
pieprzenie stac mnie na 300ki raz na rok jak wydaje 40k za auto
Mnie też stać, ale znam lepsze sposoby na wydawanie pieniędzy. Poza tym zrobić coś samemu przy aucie daje mi ogromną satysfakcję, której w ASO próżno szukać.
Ponadto w wakacje planuje również wymienić rozrząd, pompę wody, pasek akcesorii itp. itd. ale z tym to już mi pewien znajomy pomoże.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-12, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-12, 22:06
jackthenight napisał/a:
Mnie też stać, ale znam lepsze sposoby na wydawanie pieniędzy.
wszystko zależy od upodobań, preferencji i gustów. Ja z kolei bym powiedział że znam ciekawsze sposoby spędzenia wolnego czasu niż leżenie pod autem przy obecnych temperaturach, nawet w garażu.
Przegląd
Ryczałt na przegląd z wymianą oleju w cenie 299 zł* dla samochodów z silnikiem benzynowym,
a dla aut z silnikiem dCi 349 zł*
Obejmuje:
– wymianę oleju silnikowego
– wymianę filtra oleju i podkładki pod korek spustowy
– wykonanie czynności z zakresu podstawowego przeglądu Dacia
* Przegląd z wymianą oleju w cenie 299 zł dotyczy modeli z silnikiem benzynowym, z zastosowaniem oleju Motrio 5W40. Przegląd z wymianą oleju w cenie 349 zł dotyczy modeli z silnikiem 1.5 dCi, z zastosowaniem oleju Motrio 5W30.
** Ceny dotyczą modelu Dacia Sandero 1.6. Ceny brutto podane w niniejszej ulotce są zalecane przez producenta i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Oferta ważna do 31.12.2011 roku, nie łączy się z innymi rabatami.
Nie ma co się podniecać. To wabik na frajerów. Oferta, której nie ma. Na śląsku obdzwoniłem większość salonów. W większości "my nie mamy umowy rabatowej podpisanej". Jeden salon spławił mnie że to się tyczy samochodów zakupionych po czerwcu 2011. "jak to, na stronie nie pisze?"
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 01:32
Maciej i Ola napisał/a:
Kolego czepiasz się norm leje się taki olej jaki przynosi największy zysk lejącemu a za fapa zapłacisz TY
czyli dodatkowy ukryty zysk dla lejącego
Nie mam FAPa , gdybym na nieszczescie mial szybko bym go zapchal przy mojej "intensywnej" eksplatacji w Warszawskich korkach ;-(
Przy okazji zorientowalem sie, ze niebawem stuknie mi 40 tys km, wiec czeka mnie drugi przeglad okresowy ( 40 tys km lub co 4 lata ).
Wedlug mojej ksiazki obejmuje:
- olej
- filtr
- podkladke - uszczelke
- filtr paliwa
- czyszczenie oraz kontrola układu klimatyzacji ( co 3 lata)
oraz
- filtr powietrza co 4 lata lub 60 tys
- płyn w układzie chłodzenia - co 120 tys lub 4 lata
Czy musze robic dwa ost punkty - wydaje sie, ze jak samochod ma 3 lata to niekoniecznie, aczkolwiek jesli przeglad jest co 4 lata/40 tys moze ma to znaczenie ? Gwarancja na auto biegnie od 08.06.2009 r wiec nie bedzie mial nawet trzech lat w chwili przegladu. Termin przegladu okresowego to 18.04.2012. Ponadto punkt dot. czyszczenia i kontroli ukladu klimatyzacji - oznacza sprawdzenie szczelnosci i odgrzybianie ? Jest to dodatkowo płatne jak osobna usluga w ASO czy w ramach ceny za przeglad serwisowy w nazwijmy to pakiecie ?
Pytam gdyz nie chcialbym zostac "namowiony" na niekoniecznie lub zbedne czynnosci w ASO. Samochod uzywam relatywnie rzadko i raczej na krotkich dystansach. Czesto stoi dzien , dwa nie odpalany. Odzwierciedla to ten przebieg poniekad. Z reacji, ze mam troszke czasu wole byc psychicznie i finansowo na ten przeglad przygotowany, by nie bylo niespodzianek. Oczywiscie w ASO zapytam co przewiduja i za ile z odp wyprzedzeniem ale Wasza opinia tez bedzie mile widziana.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-01-09, 01:48, w całości zmieniany 5 razy
szybko bym go zapchal przy mojej "intensywnej" eksplatacji w Warszawskich korkach
Przecież daćkowe FAP-y podobno w ogóle się nie zapychają, bez względu na sposób eksploatacji, bo mają dodatkowy wtryskiwacza paliwa w tym filtrze, aktywujący wypalanie nawet gdy stoi się w korku.
mekintosz napisał/a:
Czy musze robic dwa ost punkty
Oczywiście, że nie - przecież żaden z warunków nie jest spełniony, więc skąd w ogóle ten pomysł? Przebieg i wiek to warunki rozłączne - wymiana części eksploatacyjnych jest nakazana, gdy jedna z wartości osiągnie granicę.
Ty robisz więc przegląd po 40 tys. km - w ogóle nie interesują Cię sprawy "po 4 latach".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum