Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceny i zakres przeglądów
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-12, 13:49   

Daster napisał/a:
Najciekawsza jest cena uszczelki korka spustowego oleju.

a co Kolega w niej widzi ciekawego? ;-) Mnie chevrolet skasował na 8.62zł więc cena jak cena, niewielka chyba...
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 14:24   

benny86 napisał/a:
Daster napisał/a:
Najciekawsza jest cena uszczelki korka spustowego oleju.

a co Kolega w niej widzi ciekawego? ;-) Mnie chevrolet skasował na 8.62zł więc cena jak cena, niewielka chyba...

Chodzi mi o pazernosc koncernow. Koszt 9 zl jest nieuzasadniono wysoki w porownaniu do ceny filtra oleju (x2.7) oraz zdroworozsadkowe kreowanie ceny bo to jest zabieg majacy niewiele wspolnego z kosztem wytworzenia i narzutem logistyka + marza.
Poprostu smieszy mnie taka polityka jawnie wskazujaca na "uczciwe" intencje. Chyba ze ten kawalek miedzianego pierscionka jest pozlacany i wygrawerowano na nim napis RENAULT. No ostatecznie zaakceptowalbym tombak :-D
Sa to niestety plusy ujemne kapitalizmu.
Tylko czy mozemy jakos to zmienic na nasza korzysc?
Srednica korka olejowego jest chyba podobna w wielu markach.
Czy taka uszczelka np od malucha, poloneza, syreny, zuka, nyski, zaporozca czy innego straszydla, gdzie cena takiej czesci nie przekracza 2zl bedzie wykonana estetyczniej?

Wladcom pierscieni mowimy NIE :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 14:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-12, 14:49   

Daster,
chyba nie masz powodów do narzekania, ja w marcu wymieniałem olej i filtr (również miałem swoje) zapłaciłem za wymianę 70,11 pln :-( za to "zaoszczędziłem" na uszczelce (7,72 pln) :-P co nie oznacza, że uszczelka w stosunki do filtra jest baaaaaaaaaaardzo droga ...

ale olej (Elf Excellium NF 5W40 - 5 l.) udało mi się kupić taniej - 79,00 pln :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-12, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 15:29   

TD Pedro napisał/a:
Daster,
chyba nie masz powodów do narzekania,

Oczywiscie stac mnie na taki wydatek jednak jestem daleki od tego aby akceptowac takie kominy cenowe gdy cos co nie jest warte swojej ceny. Wolalbym roznice wplacic na szcytny cel niz karmic rozpasane mordy prezesow czy innych pasibrzuchow, ktorym ciagle malo :evil:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 15:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-12, 15:33   

Daster,
chyba nie załapałeś "klimatu" mojej wypowiedzi... :lol:

następny przegląd będzie niestety droższy :-(
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 15:43   

TD Pedro napisał/a:
Daster,
chyba nie załapałeś "klimatu" mojej wypowiedzi... :lol:

następny przegląd będzie niestety droższy :-(


Moze nie jestem lotny jak eter ale napisalem co mysle na ten temat.

Zdaje sobie sprawe ze bedzie drozej bo beda wymieniac stare na nowe bez promocji 8-)
Znowu bedziemy miec satysfakcje z dobrze wydanych pieniedzy :-?
Czy jesli olej zmienilem po roku i w przy 9000km to przy przegladzie gwarancyjnym po 2 latach bo pewnie 20000km wczesniej nie zrobie tez bede musial zmienic olej i filtr aby nie utracic gwarancji?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-12, 15:49   

@Duster
Cytat:
Znowu bedziemy miec satysfakcje z dobrze wydanych pieniedzy


nareszcie trochę optymizmu... :lol: :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 16:35   

Daster napisał/a:
Czy jesli olej zmienilem po roku i w przy 9000km to przy przegladzie gwarancyjnym po 2 latach bo pewnie 20000km wczesniej nie zrobie tez bede musial zmienic olej i filtr aby nie utracic gwarancji?

Nie - dopiero po następnych 2 latach albo pełnym przebiegu jaki jest przewidziany dla oleju, co wypadnie wcześniej.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-12, 16:49   

Kratylos napisał/a:
uff ja niebawem wymienie olej w moje cliowce - w aso okolo 320zł po rabatach ta przyjemnośc mnei wyniesie na elfa 5w40 rn 710 - akurat ten olej w skelpach jest trudnodostepny zazwyczaj maja excelium rn 700 ktorego nie moge lac do tce

Zdaję sobie sprawę, że jak sam nie kupię elfa evolution 5W40 (faktycznie ciężko kupić), który spełnia normę rn 710, to w ASO w najlepszym przypadku wleją mi excellium 5W40, który tej normy nie spałnia, bo wg "fachowców" z ASO "to są te same oleje". Z własnym olejem wymiana miałaby mnie kosztować około 120 zł (robocizna, filtr, podkładka).
Kratylos napisał/a:
z ciekawostek w aso proponuja mi jako alternatywe castrola tez spelniajacego norme rn 710 - tyle ze zamiasr 320 kosztuje wymiana z tym olejem 350 zł wiec raczej pozostane przy elfie

Mogłem kupić taniej Castrola (dużo taniej niż Elfa i oczywiście bez problemów, bez szukania), ale w ASO stwierdzili, że w okresie gwarancyjnym można lać tylko Elfa.

My troszkę nie na temat, bo silniki "daciowe" nie potrzebują olejów spełniających normę rn 710, ale ja mam prośbę, zwłaszcza do krakusów - gdyby ktoś namierzył gdzieś Elf Evolution SXR 5W40 (najważniejsza jest ta norma rn 710) - byłbym wdzięczny (bo narazie wchodzi w rachubę sprzedaż wysyłkowa - średnio atrakcyjna lub Intercars - niby bezproblemowo, bo sklep na miejscu, ale cena trochę z kosmosu).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-12, 18:05   

A ja w wakacje olej wymienię sobie sam, bez ASO i bez jakiś warsztatów - spuszczony olej dam koledze co pali nim w piecu.
Posiadam klucz nasadkę 8mm do korka spustowego, oraz nasadkę do odkręcania filtra oleju :

DSCN1949.JPG
Plik ściągnięto 24300 raz(y) 73,28 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-12, 18:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 19:37   

Oleju po zuzyciu sie nie utylizuje. Dokonuje sie jego oczyszczenia i ponownej rafinacji. To jest ekologiczne dzialanie a nie eutanazja na zasadzie rozbicia lancuchow weglowodorowych i poddanie dzialaniu enzymow i dodatkowej chemii. Mysle ze olej pali sie tak samo jak ON tzn opalowy ;-) W dobrym piecu nie powstaje sadza jak przy kopceniu pochodni nasaczonej takim olejem. Nie rozumiem co w tym jest nie proekologicznego.

(Moj post dotyczyl poprzedniego ktory zostal skasowany i krytykowal pomysl wykorzystania zuzytego oleju silnikowego)

Kratylos napisał/a:
zuzyty olej trzeba utylizowac a nie palic nim w piecu :-/
ja rozumiem oszczedzanie ale nie kosztem ekologi..
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-12, 20:02, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-12, 20:15   

Daster napisał/a:
(Moj post dotyczyl poprzedniego ktory zostal skasowany i krytykowal pomysl wykorzystania zuzytego oleju silnikowego)


To z zazdrości tak napisał, że nie może sobie samemu wymienić tylko musi jeździć do ASO i płacić grube pieniądze. :mrgreen: :mrgreen:
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3495
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-12, 20:17   

Ja uważam, że odpady polietylenowe również nadają się do palenia - są to łańcuchy spolimeryzowanego etylenu, więc produktami spalania mogą być CO2 i H2O, żeby wyprodukować przy okazji CO albo NOX to trzeba by się bardzo natrudzić. Znajomy chemik mówił mi, że tak jest - problemy powstają, jeśli PE jest barwiony - diabeł tkwi w składzie barwników. I nikt mnie nie przekona, skoro dopuszczone są do produkcji kartony na mleko 3-warstwowe: papier, aluminium, folia PE, że najlepszym sposobem ich utylizacji jest składowanie w hałdach na 500 lat. Papier się spali, PE tak samo, zostanie glin ewentualnie lekko utleniony - tlenek glinu to skorupa naszej Matki Ziemi. Kartoniki utylizuje się przez komin.
A w oleju - przypuszczam, że problemem mogą być dodatki - jakieś teflony, detergenty, .....-muje itp.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-12-12, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3495
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-12, 21:32   

Butelki są z PETu (politetra cośtam ftalan, nie radzę wąchać), nie z polietylenu.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-12, 21:43   

A ja byłem na przeglądzie w Świętochłowicach i nie było tak źle. To stamtąd wracałem za szybko....

Przegląd faktura cenzura.jpg
Plik ściągnięto 455 raz(y) 132,34 KB

 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-12, 21:45   

eplus napisał/a:
Butelki są z PETu (politetra cośtam ftalan, nie radzę wąchać), nie z polietylenu.

Potwierdzam. PE nie smierdzi i pali sie niebieskawym plomieniem (foliowe torebki i reklamowki) kiedys byl czesciej wykorzystywany w przemysle opakowan. PET smierdzi i kopci i jest BE :-|
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-12, 21:54   

Kratylos napisał/a:
pieprzenie stac mnie na 300ki raz na rok jak wydaje 40k za auto

Mnie też stać, ale znam lepsze sposoby na wydawanie pieniędzy. Poza tym zrobić coś samemu przy aucie daje mi ogromną satysfakcję, której w ASO próżno szukać.
Ponadto w wakacje planuje również wymienić rozrząd, pompę wody, pasek akcesorii itp. itd. ale z tym to już mi pewien znajomy pomoże.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-12, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-12, 22:06   

jackthenight napisał/a:
Mnie też stać, ale znam lepsze sposoby na wydawanie pieniędzy.

wszystko zależy od upodobań, preferencji i gustów. Ja z kolei bym powiedział że znam ciekawsze sposoby spędzenia wolnego czasu niż leżenie pod autem przy obecnych temperaturach, nawet w garażu.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 444
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-12-13, 08:51   

dragon napisał/a:
A ja byłem na przeglądzie w Świętochłowicach i nie było tak źle. To stamtąd wracałem za szybko....


He,he :mrgreen: Ciekawy wątek.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-15, 23:14   

http://www.dacia.pl/serwis/ryczalty-serwisowe/

Przegląd
Ryczałt na przegląd z wymianą oleju w cenie 299 zł* dla samochodów z silnikiem benzynowym,
a dla aut z silnikiem dCi 349 zł*

Obejmuje:
– wymianę oleju silnikowego
– wymianę filtra oleju i podkładki pod korek spustowy
– wykonanie czynności z zakresu podstawowego przeglądu Dacia

* Przegląd z wymianą oleju w cenie 299 zł dotyczy modeli z silnikiem benzynowym, z zastosowaniem oleju Motrio 5W40. Przegląd z wymianą oleju w cenie 349 zł dotyczy modeli z silnikiem 1.5 dCi, z zastosowaniem oleju Motrio 5W30.

** Ceny dotyczą modelu Dacia Sandero 1.6. Ceny brutto podane w niniejszej ulotce są zalecane przez producenta i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Oferta ważna do 31.12.2011 roku, nie łączy się z innymi rabatami.


Pytanie czy warto lac motrio do dci ?
 
Dacia44 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-12-22, 10:51   

mekintosz napisał/a:



Pytanie czy warto lac motrio do dci ?


Nie ma co się podniecać. To wabik na frajerów. Oferta, której nie ma. Na śląsku obdzwoniłem większość salonów. W większości "my nie mamy umowy rabatowej podpisanej". Jeden salon spławił mnie że to się tyczy samochodów zakupionych po czerwcu 2011. "jak to, na stronie nie pisze?"
 
Maciej i Ola 


Marka: Dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-12-23, 20:16   

Kolego czepiasz się norm leje się taki olej jaki przynosi największy zysk lejącemu a za fapa zapłacisz TY
czyli dodatkowy ukryty zysk dla lejącego
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 01:32   

Maciej i Ola napisał/a:
Kolego czepiasz się norm leje się taki olej jaki przynosi największy zysk lejącemu a za fapa zapłacisz TY
czyli dodatkowy ukryty zysk dla lejącego


Nie mam FAPa ;-) , gdybym na nieszczescie mial szybko bym go zapchal przy mojej "intensywnej" eksplatacji w Warszawskich korkach ;-(

Przy okazji zorientowalem sie, ze niebawem stuknie mi 40 tys km, wiec czeka mnie drugi przeglad okresowy ( 40 tys km lub co 4 lata ).

Wedlug mojej ksiazki obejmuje:

- olej
- filtr
- podkladke - uszczelke ;-)
- filtr paliwa
- czyszczenie oraz kontrola układu klimatyzacji ( co 3 lata)

oraz

- filtr powietrza co 4 lata lub 60 tys
- płyn w układzie chłodzenia - co 120 tys lub 4 lata


Czy musze robic dwa ost punkty - wydaje sie, ze jak samochod ma 3 lata to niekoniecznie, aczkolwiek jesli przeglad jest co 4 lata/40 tys moze ma to znaczenie ? Gwarancja na auto biegnie od 08.06.2009 r wiec nie bedzie mial nawet trzech lat w chwili przegladu. Termin przegladu okresowego to 18.04.2012. Ponadto punkt dot. czyszczenia i kontroli ukladu klimatyzacji - oznacza sprawdzenie szczelnosci i odgrzybianie ? Jest to dodatkowo płatne jak osobna usluga w ASO czy w ramach ceny za przeglad serwisowy w nazwijmy to pakiecie ?

Pytam gdyz nie chcialbym zostac "namowiony" na niekoniecznie lub zbedne czynnosci w ASO. Samochod uzywam relatywnie rzadko i raczej na krotkich dystansach. Czesto stoi dzien , dwa nie odpalany. Odzwierciedla to ten przebieg poniekad. Z reacji, ze mam troszke czasu wole byc psychicznie i finansowo na ten przeglad przygotowany, by nie bylo niespodzianek. Oczywiscie w ASO zapytam co przewiduja i za ile z odp wyprzedzeniem ale Wasza opinia tez bedzie mile widziana.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-01-09, 01:48, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 10:40   

mekintosz napisał/a:
szybko bym go zapchal przy mojej "intensywnej" eksplatacji w Warszawskich korkach

Przecież daćkowe FAP-y podobno w ogóle się nie zapychają, bez względu na sposób eksploatacji, bo mają dodatkowy wtryskiwacza paliwa w tym filtrze, aktywujący wypalanie nawet gdy stoi się w korku.


mekintosz napisał/a:
Czy musze robic dwa ost punkty

Oczywiście, że nie - przecież żaden z warunków nie jest spełniony, więc skąd w ogóle ten pomysł? Przebieg i wiek to warunki rozłączne - wymiana części eksploatacyjnych jest nakazana, gdy jedna z wartości osiągnie granicę.

Ty robisz więc przegląd po 40 tys. km - w ogóle nie interesują Cię sprawy "po 4 latach".
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 00:02   

Ile moze koszt przeglad po 40 tys w sandero dci wedlug taryfy daci ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne