Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 01:07
Polska konstrukcja, polski Logan?
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-09-26, 11:03   Polska konstrukcja, polski Logan?

Już parę razy słyszałem wypowiedziane z nutką żalu zdanie: "szkoda, że nie w Polsce powstał taki Logan". Następca Poloneza...

W kraju żyje około 37 mln osób (+1,5 mln tych, którzy na obczyźnie pracują w pocie czoła), jeźdżą w 63% samochodami, które mają więcej niż 10 lat. Brak nam inżynierów, pieniędzy, kiedyś przecież musi być pierwszy raz... Pod lat 90 można było wziąść silniki, i skrzynie biegów z Nexii, i próbować... Pracownicy są: przecież produkujemy Astrę, Pandę, teraz Aveo. "Polski" Chevrolet oferowany w sprzedaży od 2008 roku ma być podobno tańszy o około 3-4 tysiące złotych od obecnie sprzedawanego.

Został już tylko archaiczny Lublin (o nastepcy Lubo cisza-miała być premiera jesienią 2006 roku, następcy Poloneza Trucka też-produkcja miała zostać uruchomiona w 2004 roku), Honker, i specjalistyczny Dzik.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-09-26, 11:08   

Zgodnie z teorią spisku i w sumie ze zdrowym rozsądkiem, łapa ze Wschodu karmiona przez Zachód nie pozwala w naszym prowincjonalnym światku na wiele. I tak już raczej zostanie :-?
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-26, 11:18   

Ciekawe czemu tej ręki nie ma ani w Rumunii ani w Czechach...

Pozostaje nadzieja...

...a może to po prostu przekonanie, że wszysko co Polski jest do niczego a co z zagranicy jest lepsze?
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-09-26, 11:45   

Ale przecież te Skody/Dacie to czeski/rumuński mają tylko znaczek i miejsce produkcji! No to my też tu dużo produkujemy, tylko swojego znaczka nie mamy. Tak się złożyło, że akurat firmie inwestującej w nasz znaczek (FSO) się nie powiodło. I może rząd nie postawił warunków przy sprzedaży, że szyld FSO ma pozostać, a Czesi czy Rumuni może tak zrobili.

A to, że teraz nic nie powstanie? To jest po prostu prawo rynku: konstrukcja i rozpoczęcie produkcji samochodu to ogromna inwestycja, wymaga środków, wielkiego zaplecza techniczego itp. Rozpoczynanie wszystkiego od początku, promowanie nowej marki wymagałoby nakładów, które przypuszczalnie nie miałyby szans się zwrócić. Czyli zwyczajnie się nie opłaca. Najlepiej widać to po tendencji do łączenia się firm: na świecie jest chyba nie więcej niż 10 liczących się firm produkujących samochody, każda z nich posiada po kilka znaczków - marek, a samochody zawierają wspólne rozwiązania techniczne itp.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2007-09-26, 13:56   

ian napisał/a:
W kraju żyje około 37 mln osób (+1,5 mln tych, którzy na obczyźnie pracują w pocie czoła)


A 15 mln Polaków rozsianych po całym świecie w wyniku zawirowań historycznych ? ;)

Gregosa napisał/a:
Zgodnie z teorią spisku i w sumie ze zdrowym rozsądkiem, łapa ze Wschodu karmiona przez Zachód nie pozwala w naszym prowincjonalnym światku na wiele. I tak już raczej zostanie :-?


Hm, czy ja wiem, czy ta łapa istnieje jeszcze? W latach 90. owszem, a obecnie jeżeli już jest to ma coraz mniejsze znaczenie...

Andrzej napisał/a:
..a może to po prostu przekonanie, że wszysko co Polski jest do niczego a co z zagranicy jest lepsze?


No niestety to taka nasza cecha, że szanujemy to, czego nie mamy, a gdy to już jest, to to olewamy...

psur napisał/a:
Ale przecież te Skody/Dacie to czeski/rumuński mają tylko znaczek i miejsce produkcji!


Tylko i aż zarazem. W dobie globalizacji równie dobrze tak można powiedzieć o Oplu, który przecież powoli zaczyna się robić pro-GMDAT, czyli zaczyna rozszerzać współpracę z śp. Daewoo... Ale ja bym się cieszył nawet z tego, że ten znaczek i linia modelowa są podtrzymywane. A to jednak coś więcej niż nalepianie na Lanosa i Matiza loga "FSO"...

psur napisał/a:
I może rząd nie postawił warunków przy sprzedaży, że szyld FSO ma pozostać, a Czesi czy Rumuni może tak zrobili.


Bo ówczesny rząd (mówię tutaj o latach 1994-1995, kiedy intensywnie szukano partnera i wybór padł niestety na Daewoo) niestety chciał się szybko pozbyć problemu, myśląc, że inwestor będzie idealny... A jak widać i strona polska, i strona koreańska miala koleżków, którzy lubili koperty...

Prawdę mówiąc, musiałby się zdarzyć cud, żeby powstał nowy samochód ze znaczkiem FSO. Teraz, gdy mówić już można o GM-FSO, będziemy tłukli Aveo ale ze znaczkiem Chevroleta, czyli historia zatoczy kółeczko. Amerykanie nie dadzą nam właściwie szans, żeby powstał taki np. Nowy Polonez...
_________________
 
majkhell 



Marka: Dacia
Model: DOKKER full wypas
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Katowice - Śląsk
Wysłany: 2007-09-26, 16:46   

Cytat:
np. Nowy Polonez..


Polonez nie był polską konstrukcją. Jedynym seryjnie produkowanym na powaznie polskim samochodem była syrena. Polską konstrukcją opartą na podzespołach fiata był również beskid, który nigdy nie wszedł do produkcji.
_________________
majkhell
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-26, 18:47   

Były takie polskie konstrukc je: "Wars" i "Beskid". Ale Wadza Ludowa podjęła decyzje że nastepcą malucha będzie stara Panda a nastepnie, CC.
Poldek to był adaptowany proj. włoski
Beskid, przypominający Twingo, okazał się za skomplikowany technologicznie
A zresztą po co coś kombinować jak można było "wszystko" kupić za pyry i wungiel.

P.S.
Panowie projektujący nadwozie Beskida, o ile wiem później trafili do Renault :lol:
Z resztą tzw. własna myśł techniczna zawsze była traktowana u nas po macoszemu.
Podobnie jak wszystkie "wykształciuchy"
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-09-26, 18:59   

majkhell napisał/a:
Polonez nie był polską konstrukcją. Jedynym seryjnie produkowanym na powaznie polskim samochodem była syrena.


Wydaje mi sie, że poczciwa Syrenka była oparta na jakimś modelu z ZSRR...
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-26, 19:30   

Części pokradzione z Warszawy, Żuka i silnik od motopompy - tak nasi sprytni inżynierowie wymyślili dobry jak tamte czasy socrealzimu samochodzik
_________________
GeRRaD
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2007-09-26, 19:43   

majkhell napisał/a:
Polonez nie był polską konstrukcją.


piotrres napisał/a:
Poldek to był adaptowany proj. włoski


Zasadniczo sprawa wyglądała tak: produkowany na licencji Fiat 125p z włoskim 125 miał wspólne tylko nadwozie, bo płyta podłogowa i cała technika pochodziła z modelu 1300/1500, czyli poprzednika 125. Polonez przejął po nim tą platformę, a zmieniło się właściwie tylko nadwozie.

Sam projekt nadwozia był autorstwa Pana Giugaro i według legendy jest odrzuconym przez zarząd Fiata szkicem nowej Delty.

Pablo78 napisał/a:
Wydaje mi sie, że poczciwa Syrenka była oparta na jakimś modelu z ZSRR...


Syrenka nie była oparta na radzieckim samochodzie.

GeRRaD napisał/a:
Części pokradzione z Warszawy, Żuka i silnik od motopompy - tak nasi sprytni inżynierowie wymyślili dobry jak tamte czasy socrealzimu samochodzik


Ale faktycznie przejęła niektóre części z Warszawy (zamki, kierownica, wskaźniki, zawieszenie). Od Żuka raczej nie mogła, bo powstała wcześniej od niego :)

Cytat:
Beskid, przypominający Twingo


Nieee :) To Twingo przypomina Beskida :D
_________________
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 07:37   

[/quote]

Polonez nie był polską konstrukcją. Jedynym seryjnie produkowanym na powaznie polskim samochodem była syrena. Polską konstrukcją opartą na podzespołach fiata był również beskid, który nigdy nie wszedł do produkcji.[/quote]

Był jeszcze Mikrus!! Czemu nikt nie pamięta - podłoga ze stali nierdzewnej...

Co do Syrenki to chyba nigdzie na świacie nie zbudowano samochodu kompletnie z niczego. co do silnika od motopompy, to było to tak, że za wzór silnika przyjęto stary silnik od motopompy, który przekonstruowano dla potrzeb samochodu potem ponownie stosowano też w motopompach - al mowa tu o starym dwucylindrowym silniku w modelach od 100 do 103. Silnik trzycylindrowy był już osobną konstrukcją. Problem syreny był taki, że jej nie modernizowano po wykupieniu licencji Faiata kiedy były dostępne w Polsce już lepsze technologie.

PS. A czy ktoś widział prototyp syreny sport i syreny 110?? Podobnie jak Beskid były to auta wyprzedzające o kilka lat inne konstrukcje z tego okresu.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-09-27, 07:47   

Cytat:
A czy ktoś widział prototyp syreny sport i syreny 110?? Podobnie jak Beskid były to auta wyprzedzające o kilka lat inne konstrukcje z tego okresu.


Na zdjęciu to widziałem 110 w jakiejś gazecie motoryzacyjnej, pochlebnie o niej pisali. No szkoda, że nic z niej i z Beskida nie wyszło...
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
majkhell 



Marka: Dacia
Model: DOKKER full wypas
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Katowice - Śląsk
Wysłany: 2007-09-27, 07:51   

Cytat:
Był jeszcze Mikrus!! Czemu nikt nie pamięta - podłoga ze stali nierdzewnej...


I dwa sprzęgniete silniki od motocykla - Junaka chyba. Ale to nie był produkcja tak naprawdę seryjna. Rarytas w świecie kolekcjonerów i fanów starych aut.
_________________
majkhell
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 07:54   

To popatrz na to. O ile pamiętam był to początek lat 60-tych.

[ Dodano: 2007-09-27, 08:55 ]
majkhell napisał/a:
Cytat:
Był jeszcze Mikrus!! Czemu nikt nie pamięta - podłoga ze stali nierdzewnej...


I dwa sprzęgniete silniki od motocykla - Junaka chyba. Ale to nie był produkcja tak naprawdę seryjna. Rarytas w świecie kolekcjonerów i fanów starych aut.


Chyba od WSKi ale nie jestem pewien. wiem, że miał ok.350ccm i 14KM

Sport_syr.jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 29,88 KB

 
majkhell 



Marka: Dacia
Model: DOKKER full wypas
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Katowice - Śląsk
Wysłany: 2007-09-27, 09:06   

Cytat:
To popatrz na to. O ile pamiętam był to początek lat 60-tych


Dokładnie tak poczatek lat 60-tych. Syrena sport, prototyp był "plastikowy", samochód zyskał miano najładniejszego w całym bloku wschodnim. Napedzane to było bokserem o pojemności około 800 cm3 zbudowanym na bazie o ile się nie mylę, i tu raczej na 90% się nie mylę, junaka. Notabene syrena miała jecze kilka innych wcieleń i parę wersji nadwoziowych produkowanych seryjnie :-) Było bosto, był pick-up no i słynna R-ka - która miała na polskiej wsi zastapić furmanki - do tej pory się to nie udało do końca :-) Pozatym było jeszcze kilka różnych pomysłów, kombinowano np. z kombi :-)
_________________
majkhell
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 09:19   

To może jeszcze doczekamy się dnia, w którym zakład FSO opuści nowy "kultowy pojazd" marki Chevrolet Syrena...

...który podbije serca kierowców całej Europy. I będzie kosztował ze 40.000euro. i każdy będzie chciał go mieć... :mrgreen:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-27, 10:38   

Andrzej napisał/a:
To może jeszcze doczekamy się dnia, w którym zakład FSO opuści nowy "kultowy pojazd" marki Chevrolet Syrena...

...który podbije serca kierowców całej Europy. I będzie kosztował ze 40.000euro. i każdy będzie chciał go mieć... :mrgreen:

Hmm, los taki los inkarnacji ;-) "tanich kultowych aut":
vide: Nowy garbus, Nowy Mini (clubman He, He MCV'ke udaje;-) )

[ Dodano: 2007-09-27, 11:52 ]
GeRRaD napisał/a:
Części pokradzione z Warszawy, Żuka i silnik od motopompy - tak nasi sprytni inżynierowie wymyślili dobry jak tamte czasy socrealzimu samochodzik


No właśnie, niestety partyzantka/McGyweryzm ;-) , jak to u nas zwykle
Pierwszy porfesjonalny design to Beskid właśnie, od którego wywodzi się Twingo. :mrgreen:
Polecam rozdz. 6.3. Ksiązki
J. Piechna, "Podstawy aerodynamiki pojazdów" str 140-148, WKŁ Warszawa 2000.

pod skryptem:
a Trabi miał silnik lotniczy..... od celu latającego. Serio!
 
majkhell 



Marka: Dacia
Model: DOKKER full wypas
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Katowice - Śląsk
Wysłany: 2007-09-27, 12:02   

Cytat:
Pierwszy porfesjonalny design to Beskid właśnie, od którego wywodzi się Twingo.


Tak ale trzeba przyznać, że zipa miała dosyć ładne nadwozie jak na uwczesne czasy a i dzisiaj w dobie grande punto, specjalnie nie razi na drodze. Dobre proporcje, ładna linia i miała gietą szybę z przodu garbus ją otrzymał dopiero w latach 70-tych i to pod koniec bodajże. W tym samym czasie gdy dostał mcpherson'a w miejsce rurowiska. Niema co ładna to ona była i taka w sumie kobieca a klank tez miała jak baba kiedy się wścieka :-)
Ja osobiście jako gówniaż mazyłem o takim bosto. Można było załadować śpiwory, graty i pojechać na wędrówkę. Dopiero Logan bedzie spełnieniem tego marzenia - takim ekwiawalentem syreny bosto :-) Choć C15 chyba bardziej by był, kurcze może jeszcze się rozmyślę :-)
_________________
majkhell
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-27, 12:19   

Andrzej napisał/a:
To może jeszcze doczekamy się dnia, w którym zakład FSO opuści nowy "kultowy pojazd" marki Chevrolet Syrena...

...który podbije serca kierowców całej Europy. I będzie kosztował ze 40.000euro. i każdy będzie chciał go mieć...


lub Ekskluzywna lemuzyna "Szewrhole' Warsaw II"
A propos Chevroleta, to się po II WŚ limuzunami tej marki woziła się Wadza.
Z rodzinnych opowieści wiem, że nazywano je "demokratkami" ;-)
Może by tak, w ramach taniego państwa.... :?: jakąś limuzynkę klasy B/B+ :lol:

[ Dodano: 2007-09-27, 13:39 ]
ian napisał/a:
Już parę razy słyszałem wypowiedziane z nutką żalu zdanie: "szkoda, że nie w Polsce powstał taki Logan". Następca Poloneza...

Został już tylko archaiczny Lublin (o nastepcy Lubo cisza-miała być premiera jesienią 2006 roku, następcy Poloneza Trucka też-produkcja miała zostać uruchomiona w 2004 roku), Honker, i specjalistyczny Dzik.

Do których "prawa autorskie" ma rosyjski Intrall. No, może poza Dzikiem.

A co do "Polskiego Logana": Po prostu Francuzi, pierwsi w padli na pomysł by zrobić dobry i tani samochód, dostosowany do realiów drogowych, paliwowych, i...finansowych naszej na najlepdszej z możliwych części Europy (A. Stasiuk pisał o "zapasowych narodach", heh)
Z resztą zajrzyjcie tu (zwłaszcza str 12 i 13 tej, dość starej prezentacji):

http://www.ponts.org/agen...C_Diffusion.pdf

W Rumunii sporo wykształconych ludzi zna francuski, i zawsze mieli dobe stosunki.Bilateralne, rzecz jasna :lol: Wiec czemu by nie reaktywować Dacii, tym bardzej, że była to marka jako tako rozpoznawalna w RWPG (z wył, terenów b. ZSRS :evil: )

Poza tym kwestia pewnej identyfikacji:
Czech ---> Szkodiczka;
Rumun---> Daćka;
Polak ---> ????, eee polskie.

Takimi prywatyzacjami jak FSO, FSC, łata się dziurę budżetową, oczywiście w tej sytuacji zawsze ktoś z zewnątrz i wewnątrz namiesza...
Janie !
Tak a propos, Łapy ze Wschodu karmionej przez Zachód....
Nie trzeba,żadnej Obcej Łapy (ufoki som fszendzie ;-) ) poprostu
u nas tak się składa, że:

"Własna głupota niecnym obcych spiskiem,
rozsądek zdradą, a zdrada honorem,
......
kto sprawiedliwy w tym dymicąym kotle,
widać nauczył się latać na miotle
"
("Rechot Słowackiego")

Pozdrowienia od Loży Wschód Polski ;-)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-10-03, 15:40   

Znałem człowieka z działu handlowego fabryki, w miarę dobrze orientującego się w kulisach produkcji Poloneza (lata 1995-1998). Twierdził, iż wielu pracowników wolało zatrudniać się u konkurencji (Opel, Toyota, Volkswagen), niż tracić czas na reanimację motoryzacyjnego trupa czyli Poloneza. I tutaj ciekawa informacja:
w tym czasie istniał projekt głębokiej modernizacji Poloneza, lub nawet zbudowania nowego prototypu, częściowo o podzespoły Daewoo, zabrakło jednak odpowiedniego silnika,

Podobna sytuacja była w latach 80 XX wieku. Wiele osób słyszało (i co ważniejsze czekało), że w Polonezach mają być montowane silnika benzynowe Fiata dużej pojemności (1800-2000 cm), ale znów nic z tego nie wyszło....
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-04, 07:19   

ian napisał/a:
Znałem człowieka z działu handlowego fabryki, w miarę dobrze orientującego się w kulisach produkcji Poloneza (lata 1995-1998). Twierdził, iż wielu pracowników wolało zatrudniać się u konkurencji (Opel, Toyota, Volkswagen), niż tracić czas na reanimację motoryzacyjnego trupa czyli Poloneza. I tutaj ciekawa informacja:
w tym czasie istniał projekt głębokiej modernizacji Poloneza, lub nawet zbudowania nowego prototypu, częściowo o podzespoły Daewoo, zabrakło jednak odpowiedniego silnika,

Podobna sytuacja była w latach 80 XX wieku. Wiele osób słyszało (i co ważniejsze czekało), że w Polonezach mają być montowane silnika benzynowe Fiata dużej pojemności (1800-2000 cm), ale znów nic z tego nie wyszło....


A ja miałem Plusa...

Łezka się w oku kręci :cry:


:mrgreen:

Fajne autko było (serio)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-04, 08:23   

Mnie osobiście też szkoda, że nie dopracowywało się Poloneza. Przecież były projekty zastosowania przedniego napędu - z uwagi na konstrukcje przedniego zawieszenia [o ile mnie pamięć nie zawodzi to sprężyna była podparta na górnym wahaczu, więc można by bez problemu poprowadzić półoś napędową...]. Z tyłu zamiast mostu na resorach belka skrętna - co dałoby powiększenie bagażnika [zbiornik paliwa do przodu, koło zapasowe w miejsce zbiornika]. W sumie mógłby wyjść całkiem funkcjonalny samochód.

Swoją drogą, Rosjanie do dzisiaj produkują stare Łady - taki samochód kosztuje u nich ok. 160.000 rubli czyli tyle co połowa nowego "współczesnego" autka klasy Fiat Albea w wersji podstawowej.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-10-04, 08:41   

A co powiecie na to: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Wars Wczoraj czyatjąc teksty o Syrenie, Warszawie itp. pierwszy raz się na ten samochód natknąłem.

Cytat:
taki samochód kosztuje u nich ok. 160.000 rubli czyli tyle co połowa nowego "współczesnego" autka klasy Fiat Albea w wersji podstawowej.


I tyle (lub niewiele więcej) kosztowałbym Logan i inne auta u nas, gdyby ograniczyć te nonsensowne podatki...
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-04, 09:28   

Właśnie zapomnieliśmy o Warsie...

Swoją drogą ciekawe czemu nie zastosowali w nim przedniego napędu??
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-04, 09:35   

Pablo78 napisał/a:
ja miałem Plusa...

Łezka się w oku kręci

A ja Roverka....Caro
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne