0.4-0.6l/h bez włączonej klimatyzacji.
1.9 TDI o mocy 130 koni mechanicznych z mniej oszczędną i ekologiczną ble ble ble technologią ( z założenia) spala od 0.4l/h bez klimy w ciepełku bez odbiorników prądu , do 1.2l/h z klimą odbiornikami pradu i innymi bajerami.
Myślę, że dCi nie będzie pijusem na postoju, zdaje się , że teraz to jest niemodne w kręgach ekoterrorystów aby auta stojące w korkach spalały dużo i emitowały szatański związek o nazwie CO2
Mimo tych wartości i tak wychodzi znacznie taniej niż w hotelu w tamtejszych warunkach. Przemęczymy się kilka dni
To mnie dopadło pytanie - co przepisy krajów skandynawskich na zostawianie aut na biegu jałowym np. na parkingach? Bo sporo się pisze o restrykacjach tamtejszej policji na np. przekraczanie prędkości itp.?
Oni mogą nie zrozumieć, że nie stać się na hotel, a nie dopuszczą do tego, by turyści byli narażeni na zamarznięcie .....
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 18:11
Moze warto zaopatrzyc sie w "farelke samochodowa" ? Zmniejszy to spalanie na biegu jalowym - bedzie mozna rzadziej odpalac silnik celem ogrzania wnetrza. Poza tym przy ogolnie znanych problemach z ogrzewaniem w silnikach 1.5 dci w warunkach naszej zimy moze byc nieocenione za kolem polarnym takie dogrzewanie postojowe.
Z ogrzewaniem w Dusterze dCi nie jest wcale źle. Nie podnosi ono znacząco spalania na biegu jałowym. Dodatkowo mamy elementy grzejne w wersjach z silnikiem diesla, o tym na forum powiedziano już bardzo wiele.
Jesteśmy dobrej myśli.
To grzejące urządzenie po 1 nie pozwala iśc spokojnie spac, po 2 może rozładowac w krótkim czasie akumulator.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Miałem kiedyś taką "farelkę" na zimę do Cinquecento Niestety - w dołączonej ulotce jest adnotacja "Nie używać przy wyłączonym silniku! Możliwe szybkie rozładowanie akumulatora." Realny pobór prądu był na poziomie 15A, czyli ~180W, a nie 150.
Może to banalne, ale przypomniało mi się przy okazji czytania podpowiedzi na temat farelki... BEZPIECZNIKI. Mała rzecz, nie zajmuje wiele w schowku a w niesprzyjających warunkach ile potrafi sprawić radości "odkrycie", że takowe się posiada
Podczas podboju południa Europy w lipcu, spędziłem parę nocy w Daćce i chyba odkryłem że jestem ciepłolubny
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 02:31
Czyżby w dusterze poprawiła się jakość ogrzewania kabiny w stosunku do sandero? Skoro, problemy techniczne z niedogrzanym silnikiem są dusterowi obce to pomysł z farelka można wrzucić do kosza
Czyżby w dusterze poprawiła się jakość ogrzewania kabiny w stosunku do sandero?
Wątpliwe - w częściach technicznych nie widać jakichś większych różnic.
(Choć, z drugiej strony, dokumentacja nie podaje szczegółów w rodzaju np mocy cieplnej nagrzewnicy - i taki duster może mieć ją większą o, powiedzmy, 20%. Bardzo to jednak wątpliwe - ceny części też na to nie wskazują...).
Weźcie masła, ile tylko zmieścicie
Właśnie w TVP INFO podali, że w Skandynawii z powodu ograniczenia kwot produkcji oraz mody na tłustą żywność ceny masła wzrosły do 80 (osiemdziesiąt) euro za kilogram. W Norwegii złapano już pierwszego przemytnika (Ruski wiózł masła za 7200 euro), ale Polak przecież potrafi
W kwestii ogrzewania proponuję na wszelki wypadek zaopatrzyć się w ogrzewacze. http://gunshop.pl/Ogrzewa...ladow-497.html, mogą się przydać a w razie czego to i miskę olejową rozgrzeją
Ostatnio zmieniony przez opos 2011-12-12, 17:20, w całości zmieniany 2 razy
Nie będzie tak źle. Kuchenka turystyczna powinna dac radę. Byli już tacy, którzy chwalili sobie to rozwiązanie w warunkach zimowych właśnie na pólnocy dalekiej dalekiej;).
O zamarznięcie oleju sie jakos nie martwimy, silnik nie będzie stygł przez kilka dni.
Zebraliśmy dane o zamarzaniu ropy dostępnej w Polsce.
Informacja może się przydac nie tylko tym, którzy planują jechac na Nordkapp
Neste -20
Arctic DieselGold -40
Lotos Dynamic -32
BP Ultimate -30
Orlen Verva ON -25
Shell nie podaje informacji nt. temp zamarzania, wnioskuję że jest ona standardowa czyli -20
Do naszego zapasu na czarną godzinę wlejemy sobie arktycznego diesla ze Statoila, natomiast na trasę wzdłuż Bałtyku zapewne w baku wyląduje lotos -32.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Czemu miałby to zrobic, skoro nastepne tankowanie od Gdanska bedzie w okolicach granicy z Litwą, a nastepne na ziemi Finlandii, oni tez maja tam swietne paliwa zimowe.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Rumuni zaoszczędzili na jego jakości. 2 profesjonalne testery krzepliwości wykazały, że płyn zamarznie w okolicach -22 stopni
Przed wyjazdem trzeba się tym zając. Polecam wszystkim sprawdzenie, bo choć wydawać się może, ze jak nalano nowy plyn to zapewne krzepliwość ponizej -30 jak wszystkie dostępne na rynku plyny do chlodnic, cięcie kosztów zrobilo swoje.
Dla niektórych ta informacja może się to okazac przydatna, gdyż w naszym kraju mrozy większe niz -22 stopnie zdarzają sie...
Zawiodłem sie troszkę.
Wesołych świąt.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum