DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-12-06, 20:46
Dacią Duster dCi na Nordkapp zimą...
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-08, 08:19   

esdziewiaty napisał/a:
0.4-0.6l/h bez włączonej klimatyzacji.
1.9 TDI o mocy 130 koni mechanicznych z mniej oszczędną i ekologiczną ble ble ble technologią ( z założenia) spala od 0.4l/h bez klimy w ciepełku bez odbiorników prądu , do 1.2l/h z klimą odbiornikami pradu i innymi bajerami.
Myślę, że dCi nie będzie pijusem na postoju, zdaje się , że teraz to jest niemodne w kręgach ekoterrorystów aby auta stojące w korkach spalały dużo i emitowały szatański związek o nazwie CO2
Mimo tych wartości i tak wychodzi znacznie taniej niż w hotelu w tamtejszych warunkach. Przemęczymy się kilka dni ;-)


To mnie dopadło pytanie - co przepisy krajów skandynawskich na zostawianie aut na biegu jałowym np. na parkingach? Bo sporo się pisze o restrykacjach tamtejszej policji na np. przekraczanie prędkości itp.?
Oni mogą nie zrozumieć, że nie stać się na hotel, a nie dopuszczą do tego, by turyści byli narażeni na zamarznięcie .....
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-12-08, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 09:26   

Szwedzkie więzienia nie gorsze niż hotele :lol:
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-08, 09:30   

Ammianus napisał/a:
Szwedzkie więzienia nie gorsze niż hotele

ale są zagrożeniem dla terminowego powrotu... :-P :lol:
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-12-08, 09:52   

esdziewiaty napisał/a:
0.4-0.6l/h bez włączonej klimatyzacji.


Byłem przekonany, że będą to wartości dziesięć razy większe... 5min postoju to niespełna 50ml :D? Człowiek uczy się całe życie ;-)
_________________
---
Stepway
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-08, 10:54   

Stepway napisał/a:
5min postoju to niespełna 50ml :D?

Na rozgrzanym silniku mniej więcej tak to będzie wyglądać
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 18:11   

Moze warto zaopatrzyc sie w "farelke samochodowa" ? Zmniejszy to spalanie na biegu jalowym - bedzie mozna rzadziej odpalac silnik celem ogrzania wnetrza. Poza tym przy ogolnie znanych problemach z ogrzewaniem w silnikach 1.5 dci w warunkach naszej zimy moze byc nieocenione za kolem polarnym takie dogrzewanie postojowe.

http://allegro.pl/grzejni...1970099244.html

1970099244.jpeg
Plik ściągnięto 231 raz(y) 44,72 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-12-08, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-08, 18:17   

mekintosz napisał/a:
Moze warto zaopatrzyc sie w "farelke samochodowa

jeżeli na postoju zamiast pracującego silnika - to raczej kiepska alternatywa... :-(
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-08, 20:11   

Z ogrzewaniem w Dusterze dCi nie jest wcale źle. Nie podnosi ono znacząco spalania na biegu jałowym. Dodatkowo mamy elementy grzejne w wersjach z silnikiem diesla, o tym na forum powiedziano już bardzo wiele.
Jesteśmy dobrej myśli.

To grzejące urządzenie po 1 nie pozwala iśc spokojnie spac, po 2 może rozładowac w krótkim czasie akumulator.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-12-08, 20:23   

Miałem kiedyś taką "farelkę" na zimę do Cinquecento ;-) Niestety - w dołączonej ulotce jest adnotacja "Nie używać przy wyłączonym silniku! Możliwe szybkie rozładowanie akumulatora." Realny pobór prądu był na poziomie 15A, czyli ~180W, a nie 150.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-12-08, 21:59   

Może to banalne, ale przypomniało mi się przy okazji czytania podpowiedzi na temat farelki... BEZPIECZNIKI. Mała rzecz, nie zajmuje wiele w schowku a w niesprzyjających warunkach ile potrafi sprawić radości "odkrycie", że takowe się posiada :mrgreen:

Podczas podboju południa Europy w lipcu, spędziłem parę nocy w Daćce i chyba odkryłem że jestem ciepłolubny :mrgreen:
_________________
---
Stepway
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 02:31   

Czyżby w dusterze poprawiła się jakość ogrzewania kabiny w stosunku do sandero? Skoro, problemy techniczne z niedogrzanym silnikiem są dusterowi obce to pomysł z farelka można wrzucić do kosza ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 14:32   

mekintosz napisał/a:
Czyżby w dusterze poprawiła się jakość ogrzewania kabiny w stosunku do sandero?

Wątpliwe - w częściach technicznych nie widać jakichś większych różnic.

(Choć, z drugiej strony, dokumentacja nie podaje szczegółów w rodzaju np mocy cieplnej nagrzewnicy - i taki duster może mieć ją większą o, powiedzmy, 20%. Bardzo to jednak wątpliwe - ceny części też na to nie wskazują...).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-12, 15:45   

Weźcie masła, ile tylko zmieścicie :!:
Właśnie w TVP INFO podali, że w Skandynawii z powodu ograniczenia kwot produkcji oraz mody na tłustą żywność ceny masła wzrosły do 80 (osiemdziesiąt) euro za kilogram. W Norwegii złapano już pierwszego przemytnika (Ruski wiózł masła za 7200 euro), ale Polak przecież potrafi :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-12, 16:03   

eplus napisał/a:
Weźcie masła, ile tylko zmieścicie


Przed laty czytałem, że gdy w samochodzie kończył się olej w trasie lano do silników stopione masło i jechano dalej :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-12, 16:37   

http://www.forbes.pl/arty...awskich,22381,1

Zaiste, kraje mlekiem i miodem płynące. :evil: Gdyby eurokomuna rządziła na Saharze, to po tygodniu zabraknie piasku. :mrgreen:

W ładzie nawet na zegarach pisało "masło". :mrgreen: Ale rozruch zimnego silnika pod biegunem może okazać się niewykonalny.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-12-12, 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2011-12-12, 17:17   

W kwestii ogrzewania proponuję na wszelki wypadek zaopatrzyć się w ogrzewacze. http://gunshop.pl/Ogrzewa...ladow-497.html, mogą się przydać a w razie czego to i miskę olejową rozgrzeją :lol:
Ostatnio zmieniony przez opos 2011-12-12, 17:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-12, 18:51   

Do ogrzania miski olejowej można wsiąść "lutlampę" albo rozpalić ognisko Dacia ma duży prześwit :-/
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-12-12, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-12, 20:32   

chriskb napisał/a:
"lutlampę" albo rozpalić ognisko

przy okazji kiełbaskę upiec być może będzie to jeden z niewielu gorących posiłków... :lol:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-12, 21:45   

Nie będzie tak źle. Kuchenka turystyczna powinna dac radę. Byli już tacy, którzy chwalili sobie to rozwiązanie w warunkach zimowych właśnie na pólnocy dalekiej dalekiej;).


O zamarznięcie oleju sie jakos nie martwimy, silnik nie będzie stygł przez kilka dni.
Zebraliśmy dane o zamarzaniu ropy dostępnej w Polsce.

Informacja może się przydac nie tylko tym, którzy planują jechac na Nordkapp :mrgreen:
Neste -20
Arctic DieselGold -40
Lotos Dynamic -32
BP Ultimate -30
Orlen Verva ON -25
Shell nie podaje informacji nt. temp zamarzania, wnioskuję że jest ona standardowa czyli -20

Do naszego zapasu na czarną godzinę wlejemy sobie arktycznego diesla ze Statoila, natomiast na trasę wzdłuż Bałtyku zapewne w baku wyląduje lotos -32.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-12, 21:55   

Kiedy już cały układ zasilania zakrzepnie, to wlanie z góry do baku arktycznej ropy nie da żadnego efektu. :cry:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-12, 22:32   

Czemu miałby to zrobic, skoro nastepne tankowanie od Gdanska bedzie w okolicach granicy z Litwą, a nastepne na ziemi Finlandii, oni tez maja tam swietne paliwa zimowe.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-24, 02:32   

....co do płynu chłodniczego w moim Dusterze.

Rumuni zaoszczędzili na jego jakości. 2 profesjonalne testery krzepliwości wykazały, że płyn zamarznie w okolicach -22 stopni :roll:
Przed wyjazdem trzeba się tym zając. Polecam wszystkim sprawdzenie, bo choć wydawać się może, ze jak nalano nowy plyn to zapewne krzepliwość ponizej -30 jak wszystkie dostępne na rynku plyny do chlodnic, cięcie kosztów zrobilo swoje.
Dla niektórych ta informacja może się to okazac przydatna, gdyż w naszym kraju mrozy większe niz -22 stopnie zdarzają sie...
Zawiodłem sie troszkę.

Wesołych świąt.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-24, 14:23   

Auć. Dzięki za informację, sprawdzę u siebie. Co prawda wygląda jak krew Marsjanina, znaczy płyn Prestone, ale wygląd może być mylący.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-24, 14:56   

Tak jak mówisz, wygląd Prestone'a, a krzepliwośc taniego zimowego płynu do spryskiwaczy :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2012-02-01, 22:02   

Jeśli masz ochotę, to ślij do nas materiały z wyprawy, czy to w trakcie (jeśli będziesz miał możliwość), czy po powrocie - chętnie to opublikujemy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne