Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-10, 01:09
ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna
Autor Wiadomość
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-12, 19:26   

jantar napisał/a:
z Tobą dyskutowałem o tarczach to chyba tak

Jantar to bardzo miło :-D . Dziękuję za pomoc, wiedzę i nie tylko (prezent) :lol: . Uciekłem tak szybko, choć tak miło się rozmawiało bo musiałem odebrać córkę z zajęć. Serdecznie pozdrawiam :-)
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-02-23, 19:53   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=80431#80431
laisar napisał/a:
w dieslach w bloku wentylacji jest dodatkowa, elektryczna nagrzewnica ("farelka")

Czy taka "farelka" jest też w Dusterach, bo jakoś nie odczułem?
W Dusterze robi się ciepło po ok. 5-7 km.
Przy aktualnych mrozach -15 stop. deselki trudno się nagrzewają, po nagrzaniu pokrętło na full, wtedy jest ciepło. Ale na postaju szybko w kabinie robi się zimno, trzeba trzymać nawiew (wentylator) na II biegu. Na forum można spotkać opinie o kiepskim nawiewie na nogi, co potwierdzam. Szczególnie kiepsko rozwiązano nawiew na nogi od strony pedału gazu, tu trzeba coś pokombinować.
Dobrze że takich mrozów nie ma na codzień.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-23, 20:07   

Dusterjack napisał/a:
kiepsko rozwiązano nawiew na nogi od strony pedału gazu, tu trzeba coś pokombinować.
Najprostszym rozwiązaniem będą cieplejsze buty. :mrgreen:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-02-23, 20:22   

Cytat:
Najprostszym rozwiązaniem będą cieplejsze buty. :mrgreen:

A najlepiej Walonki
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-23, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-23, 20:32   

Tyż prowda. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 21:46   

Dusterjack napisał/a:
Czy taka "farelka" jest też w Dusterach, bo jakoś nie odczułem?

Zdecydowanie - powinna być we wszystkich daćkach z dieslem:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-24, 00:09   

Szalenie ciekawa sprawa. Jutro zapowiada się -20, sprawdzę i napisze jak to poszło. :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 20:31   

.... i jak wyszlo ? Nie odpalil, ze Milczysz ;-)
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
  Wysłany: 2011-12-22, 21:26   ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna (z diesla)

Mam Logana z 2005 i chciałbym w nim zamontować elektryczną nagrzewnicę. Znalazłem taką na allegro, jrednak nikt mi nie odpisał na pytanie jaki model itp. Dlatego zwracam się do Was z pytaniem czy może ktoś już zrobił taką przeróbkę - miło byłoby zaraz po włączeniu silnika mieć ciepłe powietrze (oczywiście nie biorę pod uwagę webasto, które jest drogie). Wszystkich serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych Świąt i niesamowitego Nowego roku. :lol:
_________________
Rafał
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-12-22, 21:37   

http://allegro.pl/listing...=Mozilla-search :?:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2011-12-28, 09:08   

Tak na allegro znalazłem takie nagrzewnice, tylko nie wiem gdzie to się montuje i jak działa (tzn. zasady działania sie domyślam, tylko nie wiem, czy to np. dogrzewa wodę w samochodzie czy też ogrzewa powietrze w nadmuchu). Pozdrawiam
_________________
Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2011-12-28, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-12-29, 10:45   

grzalki ogrzewaja powietrze lecace z dmuchawy tylko grzalki pobieraja ogromne ilosci prądu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-01, 14:28   

Jak myślisz alternator to wytrzyma???
_________________
Rafał
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-02, 14:51   

W dieslach wytrzymuje...
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-02, 21:07   

w dieslu chyba alternator ponad 100A w benzynie na pewno mniej
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-03, 06:36   

Według tego : http://allegro.pl/dacia-l...1998200133.html
Alternator w benzynie ma 110 A.
W sklepach internetowych widziałem jeszcze dla benzyny alternatory 98 A dla Sandero oraz 75 A dla Loganów, także by kolega musiał dokładnie sobie odczytać ze swojego alternatora jaki ma prąd ładowania.
Takie grzałki mają moc 900W, czyli przy 14V jakieś 64 A pobór prądu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-03, 06:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-03, 20:18   

W takim układzie powinien wytrzymać parę minut po rozruchu aż się silnik nagrzeje. (Takie mem wrażenie). Tylko jeszcze pytanie czy starczy miejsca gdzieś koło nagrzewnicy, żeby to ustrojstwo zamontować:?:
_________________
Rafał
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-03, 21:17   

Po uruchomieniu silnika grzałki pobierały by prąd jednocześnie z alternatora i akumulatora.
Ostatnio zmieniony przez grzech 2012-01-07, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-03, 21:35   

nie wiem jak sie ma caly zespol w dieslu i benzynie ale wg mnie jest podobny a moze identyczny :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-03, 23:31   

Tak, tylko, czy ktoś ma schemat, rysunki lub zdjęcia z montażu? Bo powiem szczerze, że nie mam warunków do montażu w zimie i chcę to zrobić latem a do tego czasu przydałaby mi się pomoc w postaci takich rzeczy, coby nie robić na ślepoz niespodziankami:) Dlatego jeżeli ktoś miałby taką dokumentację bardzo bym prosił o pokazanie jej na forum. Pozdrawiam
_________________
Rafał
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-03, 23:52   

Prosisz i masz (schemat w załączniku na dole):



1113 - to twoje grzałki
1067 i 1068 - to dodatkowe przekaźniki, które będziesz musiał sobie również dokupić
120 - komputer wtrysku
F01 - bezpiecznik 80A

Na oryginalnym schemacie komputer wtrysku włącza przekaźniki, które to podają napięcie na grzałki.
Ty zapewne zastosujesz jaki przełącznik, który to włączy przekaźnik itd.
Jak coś to pytaj.

0018_A3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 340 raz(y) 16,64 KB

_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-04, 00:14   

@rafals: Tu masz jeszcze kilka opisów ogólnych i ilustracji poglądowych - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-07, 16:19   

Dzięki za schemat i rysunki, napewno mi pomogą w pracy, jak mi się uda, to postaram się wrzucić fotki i relacje czy to działa. sprawdziłem mam alternator do 98A, więc chyba mu nie zaszkodzę tą przeróbką. Nie wiecie czy może ktoś już montował taką grzałke w benzynie i z jakim rezultatem? Pozdrawiam.
_________________
Rafał
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-07, 17:25   

ja juz bym bardziej wstawił coś takiego http://allegro.pl/grzalka...2036436364.html moc podobna do grzałek nagrzewnicy a ponadto wstawiając w mały obieg nasz silnik sie szybciej nagrzeje co ma swoje plusy bo mamy ciepło w kabinie a druga sprawa samochód mniej spali w zimie bo szybciej wyłączy sie ssanie ;-) a z ich schematu widze ze sklada sie to z 3 grzalek po 333W kazda mozna osobno wlaczyc
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-07, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-08, 15:36   

Grzałki w nawiewie, podgrzewające nie płyn a bezpośrednio powietrze musiałyby grzać tylko przy włączonym wentylatorze nadmuchu. W przeciwnym razie w miejscu ich usytuowania wytworzyłaby się bardzo wysoka temperatura, dlatego dodatkowo dla bezpieczeństwa wstawiłbym przy tych grzałkach jakiś dodatkowy termostat chroniący przed przegrzaniem.. Przy dłuższym używaniu grzałek i jeździe na krótkich odcinkach przy częstym używaniu rozrusznika może dochodzić do nie doładowania akumulatora. Alternator 98A tj. ok. 1300W a zapotrzebowanie: oświetlenie 140W, dmuchawa 200W, ogrzewanie tylnej szyby 240W, dodatkowe grzałki 900W. To daje już ok. 1480W. Myślę, że to ogrzewanie najbardziej jest potrzebne do rozmrożenia szyb to w takim układzie odpadło by oświetlenie, bo nikt nie jechałby z zaszronionymi szybami. Można pomyśleć nad jakimś wyłącznikiem czasowym, lub termostatem, ( który wyłączy grzałki przy nagrzanym silniku) chyba, że będzie się pamiętało o szybkim wyłączaniu. Jak chcesz ręcznie uruchamiać to ogrzewanie to dobrze by było zastosować takie rozwiązanie by po wyłączeniu (przy włączonych grzałkach) i ponownym załączeniu zapłonu grzałki się same nie uruchomiły, włączyć je można byłoby dopiero po uruchomieniu silnika.
Propozycja Lukasa 87 jest rozwiązaniem godnym rozważenia. Jedyny plus przy grzałkach bezpośrednio ogrzewających powietrze to taki, że szybciej leciałoby ciepłe powietrze.
Przy mocy grzałki 900W przekrój przewodu prądowego nie powinien być mniejszy niż 10mm kwadrat. Przy trzech grzałkach po 300W, osobno zasilanych wystarczył by przewód 2,5mm kwadrat.
Ostatnio zmieniony przez grzech 2012-01-21, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne