Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulowany bieg przerywany wycieraczek
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-01-05, 22:12   

bebe napisał/a:
co odpowiada za maksymalną prędkość machu wycieraczek? Silnik wycieraczek?

Napięcie w instalacji pokładowej. :lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-06, 10:31   

Bebe, a co drugi bieg "szybki" też jest za wolny?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-06, 13:57   

eplus napisał/a:
bebe napisał/a:
co odpowiada za maksymalną prędkość machu wycieraczek? Silnik wycieraczek?
Napięcie w instalacji pokładowej. :lol: :mrgreen:

Serio serio? :) Bo jeśli tak, i jeśli silnik wycieraczek ma jeszcze jakiś zapas momentu i wytrzymałości mechanicznej, to zwiększenie napięcia (kosztem prundu) nie przedstawia wielkiej filozofii. :] Jestem lajkonikiem zarówno w materii elektryki, jak i mechaniki, więc proszę mnie poprawić, żebym nie stanął w płomieniach któregoś dnia. ;)

Marek1603 napisał/a:
Bebe, a co drugi bieg "szybki" też jest za wolny?

Możliwe, że jestem jakiś inny, ale jak dla mnie - za wolny. :| I nie mówię o 140 km/h na autostradzie podczas oberwania chmury, tylko o ulewie w normalnych warunkach.

Z drugiej strony, bieg przerywany jak dla mnie wystarcza na wszelkie odmiany kapuśniaczków (piękną mamy jesień tej zimy ;), ale kiedy stoję na światłach/w korku, drzaźni mię trochę katowanie niemal suchej szyby po próżnicy. W sumie zrobienie układu wyłączającego wycieraczki, kiedy sygnał prędkości z UCH podaje 0, byłby banalnie prosty - sądząc po schemacie tempomatu, sygnał prędkości to impulsy, o częstotliwości liniowo zależnej od prędkości. Jedna ATMega + przekaźnik - chyba wrzucę to sobie na koniec listy modyfikacji do zrobienia. :)
Ostatnio zmieniony przez bebe 2012-01-06, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-06, 14:13   

bebe napisał/a:
Bo jeśli tak, i jeśli silnik wycieraczek ma jeszcze jakiś zapas momentu i wytrzymałości mechanicznej, to zwiększenie napięcia (kosztem prundu) nie przedstawia wielkiej filozofii. :] Jestem lajkonikiem zarówno w materii elektryki, jak i mechaniki, więc proszę mnie poprawić, żebym nie stanął w płomieniach któregoś dnia. ;)

Podobna sprawa swego czasu dotyczyła starszych modeli escorta, ludzie sobie radzili wymieniając go na silniczek z focusów(łatwiejszy dostęp,tańszy). Mój elektryk twierdził że "podrasowanie" seryjnego silniczka jest możliwe, ale jest zbyt leniwy żeby to robić, a i rachunek za robociznę dla klienta byłby wyższy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-06, 15:36   

Są trzy sposoby zwiększenia prędkości.
1. wymiana silniczka,
2. zastosowanie przetwornicy napięcia (do np 18-20V) raczej nie polecam bo skróci się żywotność albo spali silnik,
3. przewiniecie uzwojenia stojana i przetwornica na np 24V.

Jak dla mnie to tylko pierwsze rozwiązanie jest najsensowniejsze.

Właśnie wytrawiłem sobie płytki zaprojektowane wg. schematu przekaźnika z dacii 1310. Jutro wiercenie i montaż zakupionej wcześniej elektroniki. Następnie sprawdzimy układ bo mam w piwnicy silnik z mojej staruszki i poczekamy na pogode aby zamontować.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-06, 15:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 13:42   

Manetka od megana już jest, sprawdzono po przełączeniu na pozycję czasową i kręceniu potencjometrem oporność się zmienia na złączach A1 i A7.
Mam jeszcze pytanko czy wiecie Koledzy może gdzie szukać przekaźnika od wycieraczek bo słychać go gdzieś w okolicy zegarów to już czysta ciekawość.
Jak znajdę trochę czasu to się zabiorę za przeróbkę
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 15:08   

Przekaźnik fabryczny znajduje się w UCH.
Jak się schylisz do UCH i dotkniesz palcem UCH to nawet poczujesz jak przekaźnik cyka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-08, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 15:12   

A słychać go gdzieś koło zegarów
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 17:31   

Ja już założyłem sobie przekaźnik na tylną wycieraczkę, potencjometr dałem po lewej stronie obok manetki od świateł. Dodałem dodatkowo rezystor 10kom oraz potencjometr 10kom co dało mi minimalną przerwę na 9 sekund a maksymalną na 15 sekund.
Poniżej również schemat dla podłączenia przekaźnika NAGARES LTP/6-12 dla tylnej wycieraczki.

wyc_tyl.jpg
Schemat podłączenia przekaźnika NAGARES LTP/6-12 dla tylnej wycieraczki
Plik ściągnięto 615 raz(y) 92,57 KB

DSCN2379.JPG
Plik ściągnięto 414 raz(y) 146,49 KB

DSCN2372.JPG
Plik ściągnięto 384 raz(y) 121,49 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-09, 07:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-08, 20:55   

No to ja się też pochwalę. Płytki przekaźnika zrobione i czekaja na montaż. Pierwsze trzy zdjęcia to oryginalny przekaźnik. Reszta samodzielnie wykonana od postaw. Z narysowaniem, wytrawieniem, powierceniem i montażem elektroniki.

1.jpg
Plik ściągnięto 327 raz(y) 25,1 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 305 raz(y) 26,7 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 308 raz(y) 25,84 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 271 raz(y) 29,55 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 293 raz(y) 22,3 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 306 raz(y) 28,71 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 320 raz(y) 24,72 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 263 raz(y) 26,3 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 340 raz(y) 22,48 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 23:27   

No bardzo ładnie Marek. Widzę, że zrobiłeś sobie już dwa gotowe przekaźniki wycieraczek z potencjometrem, czyli założysz sobie na przednie wycieraczki i na tylną.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-09, 06:16   

Płytki ta ja zrobiłem od razu cztery. Ale dwie z potencjometrem zewnętrznym (na przewodzie) żeby obudowę z płytką umieścić w jakimś dostępnym miejscu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-13, 20:44   

A ja u siebie jeszcze wymieniłem potencjometr na 20kom i teraz mam regulację czasu od 8 sekund do 21 sekund - ogólnie fajnie mi się teraz jeździ, kiedy tylna wycieraczka sama pamięta aby wytrzeć szybę. Wcześniejsze odrywanie ręki od kierownicy aby włączyć tylną wycieraczkę trochę mnie denerwowało.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-13, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-14, 21:03   

No i dźwignia wycieraczek przełożona, przekaźnik założony (ten od renault ma inne oznaczenie!!!!!!) musiałem robić ze schematu i wszystko działa. Tylko nie wiem czy tak ma być czy coś źle zrobiłem ale na potencjometrze są kreseczki i na początku tych kreseczek jest długa przerwa między wachnięciami a na końcu potencjometru jest 2sek.
Samo przełożenie dźwigni sprawdzone nie działa tzn. po przekręceniu potencjometrem na koniec działa tak jak w standardowej dźwigni w innych nic się nie dzieje.
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 21:16   

Wszystko dobrze Pawlo zrobiłeś.
To zależy od zastosowanego przekaźnika i manetki.
Gdybyś coś źle podłączył to by w ogóle nie działało.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 21:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-14, 21:20   

No manetka od megana a przekaźnik od renault i tu przekaźnik chyba nie ma za wiele do powiedzenia raczej manetka, gdyby jej oporność była odwrotna było by ok.
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 21:22   

Potencjometr oczywiście, gdyby był inaczej w manetce podłączony byłoby wtedy odwrotnie, ale od ciebie i sposobu podłączenia akurat nic tutaj nie zależy.

Teraz musisz spojrzeć na to z innej strony i sam stwierdzisz, że wszystko działa tak jak powinno:
Wraz z przękręcaniem manetki w górę przyśpieszasz pracę wycieraczki, czyli czym wyżej tym częściej wycieraczka pracuje i tak powinno być.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 21:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-14, 21:30   

Nie wiem czy dobrze się rozumiemy manetka ma na początku cienkie kreseczki a na końcu są coraz grubsze i tak: na tych cienkich wycieraczka ma długie przerwy a na tych grubych ma krótkie przerwy. :lol:
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 21:38   

Aha czyli masz tam cienkie kreski przechodzące w coraz grubsze, czyli już tłumaczę :
cienkie kreski - rzadka praca wycieraczki, grube kreski -częsta praca wycieraczki :)
Czyli grubość kreski oznacza jaka duża jest częstotliwość pracy wycieraczki :)
Jak coś jeszcze trzeba by wytłumaczyć to chętnie służę pomocą :) :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-14, 21:51   

Tak jest GENERALE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Tak jak na zdjęciach
I co tak ma być :?:
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 22:09   

Oj no nie wiem czy tak ma być, w tym manualu co dał laisar w pierwszym poście jest odwrotnie a przynajmniej tak to tłumaczę, ale tam użytko manetki Valeo - jakiś zamiennik czy coś, do tego przekaźnik NAGARES.
Może można w manetce Renault przelutować podłączenie potencjometru, bo każdy potencjometr ma trzy wyprowadzenia, co oznacza że każdy potencjometr można podłączyć tak jak się chce, czyli tak jak u ciebie albo odwrotnie. A czy można to zmienić w tej manetce to nie wiem - jak kiedyś dostanę do ręki taką manetkę od Meganki to ci wtedy powiem czy można zmienić na odwrtone działanie czy też nie.
A tak w ogóle to w czym przeszkadza ci obecne ustawienie ? Przecież to żadna różnica.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-14, 22:14   

W niczym mi nie przeszkadza bo wcześniej nie miałem i żyłem a teraz mam i się tym cieszę dzięki za pomoc.
_________________
Pawlo
 
wilfranck 


Marka: Dacia
Model: sandero ; duster
Silnik: DCI 85 ; DCI 110
Rocznik: 2009 ; 2011
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Nice
Wysłany: 2012-01-27, 01:00   

dobry wieczór
można znaleźć przekaźnik, że użyłem tutaj

http://cgi.ebay.fr/Relais...id=310379789216

ja danie mój montażu

Cytat:
Witam,
Dołożymy zmiany zmiennej opóźnienie na naszej dacia (odbywa się to na prochowiec komputer z ESP i wyżywienie, kolory syn może się różnić w zależności od modelu, ale jest kompatybilny ze wszystkimi dacia, tylko comodo mogą być różne w zależności od przypadku )

Najpierw musisz tego:
pod comodo (lub inaczej, trzeba będzie wyciąć zielony / czarny 2)

Nagares przekaźnik, który można znaleźć na stronie tego sprzedawcy:

Lub wysyłając wiadomość alex tutaj: http://myworld.ebay.fr/al...sid=p4340.l2559

Comodo megane Valeo lub równoważny
Powinno to iść (dla osób z ODB): 251442 [/ b]





Zasada: mamy zwlekać przewód sterowania, który idzie z przerwami do UCH przepuszczając przez przekaźnik przerywanej regulowane

I zabrał mnie przekaźnik mediów przed I przewodowej tak:
1 czerwony przewód na przekaźnik 8 (pościel kontakt + na A7 żółty comodo)
Fioletowy przewód na 2 wyjścia przekaźnikowe (który łączy się z drutu, że idzie na A1 z comodo)
1 żółty przewód z przekaźnika (zacisk drutu o małej i zastąpi A1 na comodo)
Podzielone czarny przewód, który idzie do 4 i 5 przekaźnika i uziemiony


Zaczniemy trochę miejsca do pracy:
Odpiąć konsoli środkowej, pociągając w dół


Następnie odpiąć małe pokrycie z lewej go, pociągając


Następnie aeratora lewo w ten sam sposób


Cache kierownicy kontroli, ciągnąc w górę


Odkręć 2 śruby torx pod osłoną 20 w kierownicy, aby ją usunąć


Następnie nakrętką 2 m (po jednym z każdej strony)


I pociągnij delikatnie, aby odpiąć cap


Pozostaje 4 śruby przeciw (tylko powyżej przełącznika bez odłączenia go nie tracić czasu), to będzie do bezpiecznego przekaźnika i wziąć masę na masę małych śruba kolumny kierownicy



Odłączyć złącze comodo EG


Zdejmij dwie małe śruby torx, które trzymają comodo


Wyciągnij stare comodo,[b] najpierw zdejmując pierścień immobilizer
nie do otchłani i przeciągnij nowy comodo
Zainstaluj ponownie dwie śruby


Bezpieczeństwa Odpiąć, która utrzymuje końcówki złącz śrubokrętem na końcach (widoczne w drugim planie nad śrubą Nagar i masa)


Odpiąć pod w A7 (żółty przewód do lewej pin) i przesadzania czerwony przewód pochodzi z top 8 przekaźnika, dobrze izolowane i reclipser pod we wrzecionie


Zaciskane końcówki, która jest na pin comodo na drucie, że pochodzi z przekaźnika (żółty dla mnie)


Usuń końcówki, która jest oryginał na comodo A1 (zielony / czarny w prawej pin)


Włóż żółty przewód, który pochodzi z przekaźnika w miejscu styku A1 z comodo (dla tych, którzy nie mają do lug pin comodo, cięte zielony / czarny 2 i podłączyć żółty przewód działki po stronie przekaźnika comodo)


Podłącz przewód z przekaźnika 2 (fioletowe dla mnie) na przewód, który był w oryginalnym A1 (zielony / czarny) (I nadal umieścić spoiny miejscu)


Dobrze izolować


A teraz, pozostaje do wszelkich nieruchomości
Testowanie systemu
Krok 1: odstęp 4 sekundy
Krok 2: 6 sekund
Krok 3: 7 sekund
Krok 4: 8 sekund
Krok 5: 9 sekund

Wielkie podziękowania dla oliverfox, który uczestniczył w badaniach tego zespołu
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-25, 11:25   

http://www.daciaklub.pl/f...p=119072#119072
Domel napisał/a:
ja bym chciał taki "dyngs" jak był chyba w maluchu. Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem. Bo czasem, nawet pierwszy stopien działa ze zbyt dużą częstotliowością.

w Polonezach było podobnie (nie wiem czy we wszystkich) z tym, że była możliwość indywidualnego ustawienia częstotliwości ruchu wycieraczek programatorem elektronicznym...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-25, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-25, 14:22   

Własnie ja coś takiego zrobiłem na układzie z dacii 1310 o płynnej regulacji pracy. Układ pracuje bez konieczności przełączania manetki. Załączenie następuje po przekręceniu potencjometra z wbudowanym włącznikiem.

JackTheNight zrobił podobny układ z przekaźnikiem od renówki z zewnętrznym potencjometrem. Układ zależny od położenia manetki na pierwszym biegu. Popraw Artur jeżeli jestr inaczej.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-02-25, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne