Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 23:10   

Nakrętkę tylnej piasty dokręca się momentem 175 Nm.
RnR to naprawdę banalnie prosta czynność - trzeba mieć tylko klucz do nakrętki piasty - niestety nie pamiętam rozmiaru.

A tutaj fotorelacja z demontażu : http://translate.google.d...history_state0=

U mnie jak już pisałem, nie odkręcali 4 śrub od kół, tylko zdjeli kołpak, zdjęli kapsel, odkręcili nakrętkę piasty i zdjęli całe koło przykręcone do bębna. Bęben schodzi wraz z łożyskiem, ale spokojnie, nie ma się czego obawiać, leciutko to wszystko schodzi - nie trzeba się z niczym siłować.
U mnie tyle smaru nie psikali, zresztą nie używali takie niebieskiego, tylko smarowali zwykłym miedziowym. SMarowali tylko i wyłącznie elementy gdzie blacha o blachę może trzeć.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-20, 23:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-11-21, 21:54   

A propo stukania, piszczenia i innych dziwnych dźwięków. Jak zawsze przed zimą silikonem w sprayu traktuję uszczelki osłony kabli w drzwiach i plastiki które są na co dzień są mniej widoczne. Kilka dziwnych dźwięków już zarejestrowałem w Dusterze, ale po operacji ze sprajem na razie jest dziwnie cicho, tak cicho jak odbierałem go rok temu z salonu. Zobaczymy jak długo :-D
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-11-21, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-29, 13:38   

wczoraj jechałem do krakowa i z powrotem. pojawiło się upierdliwe szwargotanie przy przyśpieszaniu w zakresie obrotów 1200-2000 tak samo przy redukcji gdy obroty w spadają, co ciekawe dźwięk po wciśnięciu sprzęgła natychmiast ustępuje jeszcze za nim zejdą obroty. Jakiś pomysł? przyznaję się bez bicia, że forum nie przekopałem w poszukiwaniu odpowiedzi bo aktualnie nie bardzo mam na to czas. Dzięki z góry za wszelkie pomysły
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-29, 14:02   

Gdzie lokalizacja tego dźwięku skąd dochodzi. Jeżeli wciśniesz sprzęgło to odcina hałas?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-29, 16:04   

kuuuurrrrka narobiłem alarmu ale okazało się, że jak dolewałem płynu to podtrzymywacza maski nie odłożyłem na miejsce i wpadał w rezonans. :mrgreen:
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-12-30, 12:06   

limo napisał/a:
kuuuurrrrka narobiłem alarmu ale okazało się, że jak dolewałem płynu to podtrzymywacza maski nie odłożyłem na miejsce i wpadał w rezonans. :mrgreen:

Żeby mi to było przed ostatni raz :!: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2011-12-30, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
A4kadiusz 


Marka: dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2012-01-25, 17:48   

U mnie w MCV z kolei przyczyną stukotania okazała się niedokręcona śrubka z osłony pod silnikiem. Czasem na wolnych obrotach albo przy większym obciążeniu samochodu hałas był bardzo głośny. Myślałem, że to rura wydechowa tak hałasowała obijając się o coś, ale okazało się, że różnica temperatur i drgania przyczyniły się do poluzowania śrubki od osłony silnika - dosłownie o 1 obrót, ale luz był wystarczający, by pracujący silnik co jakiś czas wprowadzał osłonę w głośne metaliczne wibracje.
_________________
język polski|matura|konkurs|rozprawka
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 12:41   

Po tygodniowym postoju odpaliłem Drakula i ruszyłem w trasę. Zza przełączników nawiewu i ogrzewania (na ich wysokości) dało się słyszeć dość głośne brzęczenie (włączenie radia nie pomogło ;-) ) pojawiające się ok. 2500 obrotów (i więcej) - i tak przez 100 m. Kiedy zrozpaczony chciałem już zjechać na stację benzynową i zaglądać za obudowę konsoli środkowej (tak to się nazywa?), jakiś palant zajechał mi drogę, wyjeżdżając z podporządkowanej. Ostre hamowanie (z włączonym abs-em), parę jobów i... przestało brzęczeć! Ewidentnie coś wpadało w rezonans - macie pomysł, co to było? I czy da się zdjąć tę konsolę srodkową (?) samodzielnie? Chciałbym sprawdzić, czy coś nie spadło/odkręciło się/rozłączyło itd.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-29, 15:19   

Może to być wszystko od jakiegoś złącza - kostki elektrycznej poczynawszy.

Najpierw spróbuj zawsze użyć szukajki forumowej.
Demontaż konsoli masz tytaj: http://www.daciaklub.pl/f...r%F3wki+konsoli
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 18:49   

Marek1603 napisał/a:
Najpierw spróbuj zawsze użyć szukajki forumowej.

Zawsze zaczynam od tego. Niestety ilość wypowiedzi nie na temat w poszczególnych wątkach powoduje, że trudno się przez nie przebić. Za wskazanie odnośnika dziękuję.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-29, 18:53   

Dlatego prosimy aby pisać o jednej sprawie w jednym poście bo łatwiej jest nam wtedy przenosić do odpowiednich działów - tematów.
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-13, 14:13   

skrzypienie tylnego zawieszenia przy mocnym skręcie, ma ktoś podobnie? może to przez te mrozy?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-03, 14:00   

ja miałem sytuację o której sądziłem,że skrzypi z kolei lewe przednie zawieszenie, rzeczywistość okazała się prozaiczna - przednia szyba po obu stronach w dolnych narożnikach w miejscu styku z przednimi błotnikami i narożnikami klapy ma dwie czarne trójkątne, plastikowe nakładki-osłony. Te nakładki mają odrobinę luzu.Lewa podczas jazdy po nierównościach przemieszczała się po szybie przeraźliwie skrzypiąc. Na trop wpadłem dopiero po umyciu auta, kiedy do czasu zanim powysychało skrzypienie znikło. Odrobina silikonu w sprayu wtryśnięta pod plastik definitywnie zakończyła problem

a.jpg
Plik ściągnięto 319 raz(y) 67,7 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 16:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-03, 14:36   

Dar1962,

Ten problem już jest znany od dawna, nawet w poprzednich postach jest proste rozwiązanie. Warto używać forumowej szukajki :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-03, 16:11   

szukałem coś na temat tego konkretnego świerszcza i nic takiego nie znalazłem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-03-03, 20:47   

Dar1962 napisał/a:
szukałem coś na temat tego konkretnego świerszcza i nic takiego nie znalazłem


poczytaj tu:

http://www.daciaklub.pl/f...B3adki&start=15
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-03, 21:29   

Nie wiedział, co skrzypi, to jak miał szukać?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2012-03-04, 21:18   

Od paru dni denerwuje mnie "gwizdanie" z prawej strony w trakcie jazdy, tak od ok 40km/h wzwyż... nigdzie nie przytarłam, nie uderzyłam. Wiecie może mobile cóż to mogłoby być ?
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-03-04, 22:13   

Gwiżdże tylko podczas jazdy czy na postoju w pewnym przedziale obrotów ?
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-04, 23:35   

skąd konkretnie ten gwizd dochodzi? od silnika czy od karoserii - np drzwi,lusterko zewnętrzne itp
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-05, 05:37   

Możeto niedomknieta szyba?
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-05, 08:59   

No to będzie czad domysłów:)

Ja myślę, że biturbo się załącza:)

A tak na poważnie to obcykał bym najpierw łożysko w piaście koła a potem można gdybać:

rolki i napinacz paska rozrządu, klinowego, alternator, pompa wody, wspomagania...:)

Czyli świzdu-gwizdu a gdzie to nikt nie wie, jedź de rozsądnego mechanika niech się przejedzie i posłucha:)
 
Orka2000 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1598
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-05, 10:12   

Witam! To moja pierwsza wypowiedź na forum chociaż czytam Was dość regularnie od czasu decyzji o zakupie Dustera. Za wszystkie informacje z góry dziękuję.
Autko mam 3 tygodnie (napęd na 4 koła). Przejechane 750 km. Zwróciłem uwagę na dźwięk dochodzący z okolic tylnych kół. Miarowe, głuche stukanie pojawia się po ruszeniu (we wszystkich trybach) i przejechaniu ok. 10m do przodu. Pojawia się ok. 5-7 głuchych stuknięć i potem cisza. Dźwięk słyszalny tylko przy ruszaniu po postoju. Na skrzyżowaniach lub po zatrzymaniu i ruszeniu nic nie słyszę. W sumie dziwne. Nigdy wcześniej nie posiadałem napędu 4x4 na własność więc może to jakaś prawidłowość której nie znam! Przy włączonym radiu, dźwięk łatwo przegapić.

PS. A autko super. Pierwsza wizyta na budowie po pierwszym ociepleniu i podjechałem sobie pod samo biuro budowy, kiedy poprzednio musiałem Yarisa zostawiać na ulicy na asfalcie!

Pozdrawiam
Marcin
_________________
Orka
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-05, 10:15   

Normalne i bylo 100 razy ;) (jest tez w instrukcji - auto testuje, czy mozna bezpiecznie dla napedu spinac obie osie i pewnie 100 innych rzeczy)
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-05, 13:43   

jw - test czegoś tam -(ABS, ESP,ASR,kontroli trakcji albo napędów) - nieważne - to normalne -TTTM (dla nieobeznanych: Ten Typ Tak Ma :-> ) w Dusterze 4x4 bez względu na ustawienie pokrętła wyboru napędu -jest tak zawsze po odpaleniu i ruszeniu - możesz spać spokojnie :lol:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-05, 13:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne