Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-28, 17:49
Kontrolka Stop
Autor Wiadomość
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-01-28, 22:18   Kontrolka Stop

Wiem może i można poszukać w instrukcji ale do poniedziałku nie mam jej pod ręką.
Dziś jadąc najpierw z 30 km tak do 100 spokojnie silnik rozgrzał się do 2 cegiełek. Potem trochę inna droga dącka dostała w palnik do 3600 obr na 3 biegu ku mojemu zdumieniu samochód przydusiło i zapaliła się kontrolka STOP i zapaliły się 4 cegiełki odpuściłem deko 4 do 3600 znowu i powtórka z rozrywki.
Potem spokojniej 3 do 2500 4 do 3600 i znów to samo o co chodzi?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-29, 21:58   

Kontrolka STOP - powiem szczerze, że nie znam takiej kontrolki.
Może chodzi ci o kontrolkę od zaciągniętego hamulca ręcznego ?
Jeśli tak to ona się również zapali jak będzie za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-29, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-01-29, 22:10   

pomiędzy kontrolkami świateł przeciwmgielnych jest
zapala się również w momencie oczekiwania aż się świece żarowe nagrzeją a potem gaśnie
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 22:19   

jackthenight napisał/a:
Kontrolka STOP - powiem szczerze, że nie znam takiej kontrolki.
Może chodzi ci o kontrolkę od zaciągniętego hamulca ręcznego ?
Jeśli tak to ona się również zapali jak będzie za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Kontrolka STOP jest na prędkościomierzu pomiędzy kontrolkami świateł. Zapala się po włączeniu zapłonu, następnie gaśnie. Informuje o konieczności natychmiastoego zatrzymania pojazdu jeżeli tylko warunki ruchu drogowego pozwalaja na to. Instrukcja podaje żeby wyłączyć silnik i nie uruchamiać go ponownie, skontaktować się z ASO. W czasie moich doświadczeń z Renault?Dacią raz zapalił mi się STOP, po rozsypaniu się alternatora - ale ponieważ wiedziałem co się stało to po odcięciu paska akcesoriów pojechałem dalej - prądu w akumulatorze starczyło na ok 600 km. - a po odcięciu paska STOP zgasł, czyli naprawiłem samodzielnie awarię :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-30, 11:34   

Sprawdziłem w dokumentacji i ta kontrolka to według dokumentacji jest kontrolką ważności stopnia 2. Kontrolką tą steruje komputer wtrysku i zapalenie jej może oznaczać bardzo wiele problemów, także nie można jednoznacznie określić co jest przyczyną.
Skoro silnik nie zgasł przy zapaleniu się tej kontrolki to przyczyną problemów może być :

1. Obwód czujnika koła zamachowego / problem z czujnikiem
2. Problemy ze spalaniem w cylindrze 1, 2, 3 lub 4
3. Problem ze złączami/wtyczkami wtryskiwaczy
4. Elektrozawór EGR
5. Problemy z napięciem zasilającym czujniki.

Także czeka cię pewnie wycieczka do ASO.
W rozwiązaniach tych problemów bardzo często każą sprawdzić złącza/wtyczki czujników, wtryskiwaczy, EGR itd.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-30, 11:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-01-30, 22:33   

dzięki Arturze za pomoc jutro muszę się umówić bo dziś przy 3 tys i 90 kom /h się już wredna małpa świeciła
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-02, 22:38   

tak więc odwiedziłem dziś serwis.
Skasowali błąd komputer podobno pokazał uszkodzenie wtrysków czy to możliwe nie wiem dopiero 34500 km wiec coś mi się nie podoba.
Ale prosili poczekać aż temp. zelży trochę i tak się przemęczyć bo im z placu żaden samochód nie odpala i najpierw je w warsztacie zagrzewają do walki w cywilizowanej temperaturze,
Mam nadzieje że nie będzie mnie czekać wymiana wtrysków bo z gwarancji się buraki wywiną a to koszty nie małe, więc póki co wypatruję ocieplenia
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-03, 09:07   

wat napisał/a:
tak więc odwiedziłem dziś serwis.
Skasowali błąd komputer podobno pokazał uszkodzenie wtrysków czy to możliwe nie wiem dopiero 34500 km wiec coś mi się nie podoba.
Ale prosili poczekać aż temp. zelży trochę i tak się przemęczyć bo im z placu żaden samochód nie odpala i najpierw je w warsztacie zagrzewają do walki w cywilizowanej temperaturze,
Mam nadzieje że nie będzie mnie czekać wymiana wtrysków bo z gwarancji się buraki wywiną a to koszty nie małe, więc póki co wypatruję ocieplenia


jak sie nie myle to komus przy 10tys padl wtrysk na to nie ma reguly a czy ten błąd nie jest odpowiedzialny też za świece żarowe??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-03, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-03, 09:42   

wat napisał/a:
z gwarancji się buraki wywiną

Niekoniecznie - wcześniej, w renówkach, bywały już nawet całe serie wadliwe fabrycznie, zależy więc co znajdą po ich wyjęciu: zakitowane czymś mazutopodobnym oczywiście na gwarancję się załapią (wtedy jednak dostaje się do ręki stare części i można je jeszcze sprawdzić u niezależnego eksperta), ale już uszkodzenia mechaniczne teoretycznie powinny podlegać gwarancji.

Tak więc nie mirmiłuj, tylko spokojnie czekaj na - oby pozytywny - ciąg dalszy [:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-03, 10:00   

Za świece żarowe nie bo wtedy by sie paliła jeszcze jakaś kontrolka a u mnie pojawia się tylko stop, ciekawe że jak na postoju się go kręci to nic się nie dzieje,
narazie czekam na ocieplenie
 
krzych89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2012-02-03, 10:41   

Własnie spotkał mnie identyczny objaw w Dusterze 1.5dci. Co gorsza autko zaczęło zwalniać jak tylko zapaliła sie kontrolka STOP. Prawdopodobnie paliwo przymarza gdzieś w filtrze lub jego jakość jest niewystarczająca w tej temperaturze. (-18C).
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-03, 10:46   

przy jakich obrotach Ci wyskakuje?
ja sie obawiam że było ciepło i przeszli spowrotem na paliwo przejsciowe a że dowalił mróz to są jaja
 
krzych89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2012-02-03, 10:53   

Autko odpaliłem pod domem przy -18C. Popryrkało sobie kilka minut, wyczyściłem szyby i pojechałem. Po 28 km zaczeły się problemy. Przy ok 2000 RPM zapalił sie STOP i autko zaczęło zwalniać. Teraz sobie przypomniałem, że wczoraj tankowałem prawie cały bak. Dodatkowo tak zimno jak dziś rano jeszcze nie było.
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-03, 16:17   

Mi się dzisiaj wracając z pracy do domu zapaliła kontrolka STOP.Wcześniej autko odpaliło bez problemu i w trakcie jazdy się zapaliła ale auto nie traciło mocy oraz nie zwalniało zachowywało się normalnie,a po przejechaniu tak 2 km samoczynnie zgasła i się więcej nie pojawiła.Mrozu było 22 stopnie. :-(
_________________
art350
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-08, 16:32   

Dzisiaj drugie podejście do serwisu z moją kontrolka bo dalej się lubiała żaświecać i dodatkowo samochód zaczoł czkawki dostawać.
Jednak dziś CLIP pokazał że jest problem z wydatkiem na pompie błąd skasowany.
Na pytanie jak tam wtryski usłyszałem że jak nówka.
Więc pytam co z poprzednim testem.
Panowie w serwisie stwierdzili żeby jeszcze poczekać na dalsze ocieplenie i że pewnie przez paliwo przejsciowe bo mają mnustwo takich klijentów z dci, którym ciągle coś miga. Zakładają że drobinki parafiny lataja i robią bałagan.
Zobaczymy kiedy znowu wróce na serwis :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne