Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-02-20, 23:40
Klakson w dźwigni jedyny taki.
Autor Wiadomość
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-13, 08:15   

bebe bez kitu napisz jaką książkę albo chociaż kilka opowiadań :mrgreen: :mrgreen:

a w temacie to mam tak samo jak eplus, prócz tego że nie jeździłem skodą
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-13, 08:52   

laisar napisał/a:
(...)
(Inna rzecz, że tak naprawdę do lokalizacji w dźwigience też się można przyzwyczaić najdalej w trzy dni - no ale przynajmniej trudniej w nią walić jak w bęben <<<: ).

Mozna, o ile sie go czesto uzywa. Ja chyba z raz go uzylem w sytuacji drogowej, Raz nie uzylem, bo za dlugo sie zastanawialem, gdzie do cholery jest ten klakson, skoro nie ma go w miejscu standardowywm... No i kila razy zostal uzyty jak montowalem/demontowalem GPS przyczepiany do przedniej szybe po lewej stronie zegarow, aczkolwiek nie bylo to zamierzone. :-)

Generalnie umieszczenie wlacznika w dzwigience jest zdecydowanie niestandardowe i nieprakryczne. I jak pisali koledzy, w razie naglej koniecznosci uzycia grozi w skrajnym przypadku urwaniem dzwigienki a mniej skrajnym wlaczeniem kierunkowskazow i/lub swiatel drogowych...
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-02-14, 19:24   

wojtek_pl napisał/a:
umieszczenie wlacznika w dzwigience jest zdecydowanie niestandardowe i nieprakryczne


Jest bardzo praktyczne. Wiele razy musiałem robić notatki w samochodzie i fajnie jest jak można tekturkę oprzeć na kierownicy bez obawy nieumyślnego potrąbienia :->
_________________
WhiteDragon
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-14, 19:50   

WhiteDragon napisał/a:

Jest bardzo praktyczne. Wiele razy musiałem robić notatki w samochodzie i fajnie jest jak można tekturkę oprzeć na kierownicy bez obawy nieumyślnego potrąbienia :->

popieram :mrgreen: -na początku pomysł wydawał mi się co najmniej dziwaczny, ale szybko przywykłem do tego,że w końcówce prawej dźwigni jest sterowanie komputerem a w lewej trąbka. W wielu autach klakson stanowią dwa małe przyciski na kierownicy (vide astra G) w które jeszcze trudniej trafić. "Normalny" klakson w praktyce wymaga oderwania jednej dłoni od koła, co w sytuacji awaryjnej nie jest bezpieczne.Daćkowy da się sprawnie obsłużyć trzymając kierownicę w obu rękach
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-02-14, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-14, 19:55   

Daćkowy da się obsłużyć nawet, gdy prawą zmieniamy akurat bieg ;-)
Przy innym klaksonie to niemożliwe.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
6aszter
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-15, 20:59   

jest to bardzo fajne rozwiązanie moim zdaniem, tyle że czasami można nadużywać klaksonu :D
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-02-17, 09:44   

MAN TGA, DAF XF mają "po daćkowemu". :)
 
mim 



Marka: Citroen
Model: C5 Exclusive
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 48
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-20, 23:14   

http://www.daciaklub.pl/f...p=118609#118609
laisar napisał/a:
Daćki nie mają być "ciekawe", tylko zwyczajne i praktyczne

No ale klakson w manetce ? :-/
Miałem tak w Pugu 306 i nie jest to wcale praktyczne.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-21, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-20, 23:43   

mim napisał/a:
No ale klakson w manetce ? :-/

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6680 - jak większość rzeczy w życiu: kwestia gustu oraz różne "zady i walety" każdego rozwiązania.


mim napisał/a:
nie jest to wcale praktyczne.

A ja uważam, że jest - no i co teraz? Ty masz do wyboru fafnaście innych marek, a ja? Dacię i...?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-21, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-21, 06:12   

Nie to żebym się przymilał, ale też się przyzwyczaiłem i jest OK, a raczej wsio rawno.

A tak nawiasem mówiąc to ile razy używacie tego klaksonu w porównaniu np do migaczy? Raz na rok, na miesiąc, na tydzień? Jeżeli kilka razy dziennie to faktycznie może być niepraktyczne, ale za nieuzasadnione nadużywane sygnałów dźwiękowych jest chyba paragraf.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-02-21, 06:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-21, 09:51   

mim napisał/a:
No ale klakson w manetce ? :-/
Miałem tak w Pugu 306 i nie jest to wcale praktyczne.

Praktyczne może i nie jest, ale popytaj ile osób ma opory przed waleniem w klakson umieszczony w poduszce powietrznej :mrgreen:
W Clio mam klakson w manetce, w Daćce w manetce, w Fordzie miałem w poduszce. Jakoś nie mam problemu z trafianiem.
Za to wkurzają mnie
1) wyłączniki świateł w manetce. Wolałbym pokrętło w desce z lewej strony kierownicy, jak to maja "normalne" auta
2) Cielęcy głos tego klaksonu, przecież to dźwięk zranionego....kurczaka
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-21, 10:26   

No nareszcie się znalazł mądry na tym forum. Marek1603 - Gratuluję.

Roztrząsanie tak błahej sprawy jak umiejscowienie klaksonu, który jest używany sporadycznie, chyba nie przysparza nam wiedzy o naszym wymarzonym aucie i jego atutach.

Dla ludzi, którzy częściej operują lewą ręka takie rozwiązanie ergonomiczne jest uważam bardzo skuteczne.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-21, 13:12   

Jak chcę "zatrąbić" to najpierw "duszę" airbag w kierownicy a potem szukam przycisku i wtedy już na trąbienie jest za późno:)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-21, 13:20   

Marek1603 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc to ile razy używacie tego klaksonu w porównaniu np do migaczy? Raz na rok, na miesiąc, na tydzień? Jeżeli kilka razy dziennie to faktycznie może być niepraktyczne, ale za nieuzasadnione nadużywane sygnałów dźwiękowych jest chyba paragraf.

Ja używam 2krotnie w ciągu dnia: rano przy wjeżdzie na służbowy parking w dwóch celach:
a)obudzić gościa z ochrony w dyżurce
b)skłonić go do otwarcia bramy

Po południu/wieczorem gdy wyjeżdżam aktualny jest tylko drugi cel..

Pewnie przy tak częstym korzystaniu z ów wynalazku szybko bym się przyzwyczaił do jego odmiennej lokalizacji.
 
mim 



Marka: Citroen
Model: C5 Exclusive
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 48
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-21, 14:09   

Jasne, że wszyscy fani Daćki nie napiszą, że jest to złe rozwiązanie.
Tylko, że kiedy jest to potrzebne bardzo szybko, to każdy by dusił poduszkę, a nie powolutku szukał, żeby trafić w ten mikroskopijny guziczek w manetce.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 14:21   

A gdzie tam - najwięcej jęków pochodzi przecież właśnie od posiadaczy daciek.

Co jednak nie wyklucza istnienia zadowolonych... <:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-21, 15:05   

mim napisał/a:
a nie powolutku szukał, żeby trafić w ten mikroskopijny guziczek w manetce.

Ja tam trafiam na ten malutki guziczek bez problemu...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-21, 15:09   

Dacia nie jest moim pierwszym pojazdem, więc nawyki jakieś tam miałem z klaskonem w kierownicy. Osobiście przyznam,że to rozwiązanie wcale nie przeszkadza, a przeciwnie wydaje mi się osobiście byc całkiem wygodne.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 16:10   

mim napisał/a:
Jasne, że wszyscy fani Daćki nie napiszą, że jest to złe rozwiązanie.

Bo ono nie jest złe. Jest inne. Kwestia przyzwyczajenia.

mim napisał/a:
Tylko, że kiedy jest to potrzebne bardzo szybko, to każdy by dusił poduszkę, a nie powolutku szukał, żeby trafić w ten mikroskopijny guziczek w manetce.

Może mów za siebie? :) Ja mam dokładnie na odwrót. Pierwszy samochód, rok jeżdżenia - klakson w kierownicy - trąbiłem normalnie. Drugi samochód, trzy lata jeżdżenia - klakson w manetce - trochę minęło, zanim się przyzwyczaiłem, ale w końcu trąbiłem sprawnie i całkowicie odruchowo. Trzeci samochód, dwa lata jeżdżenia - klakson w kierownicy - na początku dramat ludzki, strasznie ciężko było mi się przestawić, jeszcze po roku jeżdżenia zdarzało mi się w sytuacji klaksonowej wciskać niewciskalną manetkę od świateł... :) Czwarty samochód - Dacia - przestawienie się na klakson w manetce zajęło mi jakieś 10 minut. :] Także - porzuć ton autorytarny, po prostu YMMV.

O, jak już koniecznie musiałbym wskazać coś, do czego w Dacii nie jestem w stanie po dziś dzień przywyknąć, to wskazałbym mryganie światłami drogowymi. Nie umiem mrygać, i już. :( W poprzednim samochodzie mryganie było do siebie, a włączenie na stałe - od siebie, więc mryganie było banalnie proste. W Dacii bardzo często zamiast mrygnąć, światła włączają mi się na stałe, i cały efekt mrygnięcia psu w pupę. :( Jak ktoś jeszcze ma z tym problem, to wydzielę wątek. ;)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-02-21, 17:32 ]
O mryganiu: http://www.daciaklub.pl/f...p=118698#118698.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-21, 17:47   

A mnie przeszkadza zagłówek tylnego środkowego siedzenia, bo zamiast tyłu widzę go właśnie centralnie w lusterku.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
  Wysłany: 2012-02-21, 20:05   

Cytat:
Znacie auta, które w obecnym czasie produkują auta ...

Nie znacie, ale to chyba Rodzina Transformersów szykuje potomka :-P

Cytat:
Pipek w lewej dźwigni miała Skoda, którą uczyłem się jeździć i długo potem jeździłem (1000MB)

kolejne modele (100-120-130) też tak miały
Mnie to nie przeszkadza. A w błękitnej fali mam tylko przyciski w poduszce i klakson "zerodecybelowy" od lat. Właściwie to nie pamiętam za bardzo gdzie to ustrojstwo jest w samochodzie i do czego w ogóle służy ;-) Na poważnie - przez 3 kwartały użyłem może dwa razy. Jak dla mnie klakson to tak jak sławojka u przedwojennego gospodarza: "kazali postawić tom postawił ale i tak będę za stodołę chodził" ;-) Trochę trudniej było ze światłami, ale już się nauczyłem mignięcia
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-02-21, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-22, 15:01   

Może i lepiej, że nie jest łatwo dostępny przynajmniej nie denerwujemy innych użytkowników.
_________________
Dacia...czemu nie.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-22, 16:47   

Ok, to i tak lepiej niż przycisk w podłodze obok sprzęgła.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-22, 18:51   

A syrenka miała przełącznik drogowych w podłodze obok sprzęgła.
Moja staruszka 1300 ma tam spryskiwacz.
 
Wojt666 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-22, 19:36   

Możliwe, że przez ten klakson w dźwigience Dacia nie zawojuje rynku wschodnioazjatyckiego. Tam klakson to podstawa. Samochód obywa się bez takich ekstrawagancji jak lusterka. Za to kierowcy mają specjalną technikę trzymania kierownicy, wszystko po to aby w łatwy sposób operować klaksonem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne