Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-11-25, 08:17
Komputer pokładowy - instalacja / aktywacja
Autor Wiadomość
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-15, 19:42   

Sam napisałeś, że były już posty na ten temat.
Ja bym poszukał tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2596
i tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4315
a nieznalazłwszy odpowiedzi zapytał w istniejącym wątku. :-)
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-27, 02:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-06-15, 19:44   

o widzisz jesteś o wiele lepszym szukaczem ode mnie. Dzięki! :mrgreen:
 
Rafał G 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V 4X4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-25, 07:19   Dodatkowe funkcje komputera Duster

Czy mozliwe jest aktywowanie w komputerze pokładowym Dustera funkcji chwilowego spalania benzyny, w Loganie takie cos mialem i to w 2005r roku wiec zupełnie nie rozumiem dlaczego w droższym modelu teraz tego nie ma.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-25, 07:46   

Rafał G napisał/a:
Czy mozliwe jest aktywowanie w komputerze pokładowym Dustera funkcji chwilowego spalania benzyny

Nie jest możliwe.


Rafał G napisał/a:
w Loganie takie cos mialem i to w 2005r roku wiec zupełnie nie rozumiem dlaczego w droższym modelu teraz tego nie ma

Z nieznanych przyczyn Dacia usunęła tę funkcję dawno temu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=317 - bez względu na model czy wersję.
 
Rafał G 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V 4X4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-25, 08:08   

laisar napisał/a:
Z nieznanych przyczyn Dacia usunęła tę funkcję dawno temu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=317 - bez względu na model czy wersję.


Szkoda, brakuje mi tej funkcji.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-25, 08:14   

Nie tylko Tobie...

Ale z zależności od posiadanego sprzętu innego niż auto, można sobie sprawić "protezę" (a ona może być nawet lepsza od oryginału): http://www.daciaklub.pl/f...p=104940#104940
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-22, 23:02   

Witam
poczytałem sobie trochę o adaptacji komputera pokładowego i poszedłem na skróty a mianowicie podmieniłem licznik z wgranym oprogramowaniem 6002 czyli z uruchomionym programem komputera i podmieniłem manetkę od wycieraczek na ą z guzikiem sprawdziłem ją od środka przycisk zapałczana blaszkę we włączniku czyli prawidłowa i tu schody kompiuterek nie działa czyli jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który i do czego by go można podłączyć może pod licznik ale nie jestem pewny a przy okazji podmieniłem też lewą manetkę od świateł w mojej wersji Logan 1.4 Abiance nie miałem halogenów ale po podmianie manetki na tablicy o dziwo zapaliła się kontrolka odnalazłem też wtyczkę do nich koło skrzynki akumulatora i pokazuje się na nim napięcie czyli tylko jak będę miał halogenki to zamontować i używać aha jeszcze jena kwestia z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .
może któryś z użytkowników z komputerkiem wie coś na ten temat proszę o porady z góry dziękuje

dziś podłączyłem kabelkiem manetkę z zegarem i oczywiście można zmieniać strony w komputerze pokładowym resetować ale nie zlicza tak jak podejrzewaliście potrzebny jeszcze jeden kabel od szarej pin 19 do ECU złącze R212 pin A6 jutro postaram się to zrobić i dam znać zauważyłem ze dystans przebyty i średnia prędkość chodzi , No i tu ciekawostka może będzie chodzić a może nie, zauważyłem ze wyświetla mi się chwilowe zużycie paliwa czyli sam samochodzik bez lizaka ale do tego komp musi chodzić całkowicie i w książce pisze że pokazuje się przy prędkości pow. 30km/h zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez djares 2012-02-23, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 02:29   

djares napisał/a:
jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który

Dobrze zgadłeś - kompem steruje ostatni pin po prawej na dole, czyli B7.


Cytat:
i do czego by go można podłączyć może pod licznik

Oczywiście, że do licznika - do pinu nr 23 w czarnej wtyczce.


djares napisał/a:
z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .

Można, ale wymaga to przeprogramowania licznika, co nie jest proste: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4854 - nawet ASO tego nie robi i tylko odnotowuje w bazie danych faktyczny (a nie pokazywany) przebieg.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-23, 20:58   

Podłączenie tego przewodu co wskazał Laisar umożliwi ci przewijanie stron komputera, ale obawiam się że żadnych wartości nie będzie ci jeszcze wskazywał komputer, ponieważ brakuje ci jeszcze jednego kabla pomiędzy licznikiem a komputerem wtrysku. Jest to sygnał przepływu paliwa.

A dokładniej brakuje ci kabelka pomiędzy licznikiem wtyczki szarej pin 19, a pinem A6 złącza R212, które znajduje się pod maską w skrzynce przekaźników.
Od komputera wtrysku do R212 pin A6 powinien dochodzić pomarańczowy kabel, natomiast ty musisz poprowadzić go dalej od A6 złącza R212 do licznika do pinu 19 szarej wtyczki- fabrycznie np. u mnie idzie już zielony kabel od A6 do licznika.

W załączniku masz zdjęcie tego kabla w szarej wtyczce od liczników.

A poniżej złącze R212 :

Złącze to ma trzy kolumny kabli. Kolumna A, B i C. Ciebie interesuje pierwsza kolumna A i pin nr. 6.
Jutro za dnia pstryknę ci dokładniejsze zdjęcie tego pinu A6 złącza R212.

Co do przebiegu to trzeba zgrać przebieg ze starego eepromu i wgrać go do nowego. Ten program to umożliwia, ale trzeba trochę pobawić się wtedy lutownicą.

sygnalprze.jpg
Klikamy na zdjęcie.
Plik ściągnięto 338 raz(y) 121,19 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-23, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-24, 14:20   

Wielkie dzięki za pomoc już wszystko działa bez problemu ogólnie jest to prosta sprawa z tymi kabelkami nawet wskazuje mi spalanie rzeczywiste na 1 dojechałem aż do 22,5 kurde to jest masakra ale na trasie ogólnie spoko do 90km/h pali 6,5 do 7,2 ale już powyżej czyli 100km/h i 120km/h to już masakra od 10l do 14 no i po mieście oscyluje się w granicach 12l ale jestem ogólnie zadowolony pozostaje wgrać jeszcze przebieg z oryginalnego licznika a to już temat w innym dziale widziałem i obserwuje go jak i udzielam się :-D
pozdrawiam wszytkich
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-12, 15:01   

Zbierając przeczytane informacje, manetka do działania potrzebuje 2 przewodów:

1.: potrzebny kabel od szarej wtyczki przy zegarach pin 19 do ECU pod maską złącze R212 pin A6

2.: potrzebny przewód z czarnej przy zegarach pin 23 do manetki pin B7 (ostatni pin po prawej na dole)

Zgadza sie?
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-20, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-20, 22:04   

ktoś odpowie... manetka czeka na montaż...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-21, 13:50   

WooojaS napisał/a:
kabel od szarej wtyczki przy zegarach pin 19 do ECU pod maską złącze R212 pin

...A3 - czyli linia 47H, "informacja o przepływie paliwa".

Tylko dobrze byłoby jeszcze sprawdzić, czy na pewno przewód biegnie także dalej - powinien się kończyć w ECU w szarej wtyczce w pinie H4.


(Sugerowany pin A6 w R212 to linia 3FB, "+ wtrysku > przekaźnik zabezpieczający").



Pkt. 2 - zgadza się.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-25, 16:36   

To czemu wcześniej ewidentnie jest mowa o A6 ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 17:15   

Bo tak jest albo w sandero, albo w laureacie, albo w 1.6 mpi - pewne różnice występują w zależności od innych czynników. Ja sprawdzałem w schemacie dla logana dCi.

Niemniej jednak i tak niczego nie powinno się podłączać "na pałę", tylko po uprzednim sprawdzeniu, np miernikiem - zwłaszcza że daciach czasami zdarzają się, ekhm, odstępstwa od oficjalnej dokumentacji...
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-25, 17:26   

Dziś prawdopodobnie sprawdzę :)
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-25, 20:15   

No i problem z R212. Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary.
Mam się podłączyć do tego przewodu (3)?.


Pytania: czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?
Na rumunskim forum zobaczyłem że gość sprawdza przy uch - brązowa wtyczka, dolny rząd, 6 pin od lewej czy jest zielony przewód. Co się tam znajduje?

Znalazłem na forum pin A6:
A6 - Brak / Wejście sygnału prędkości pojazdu (ze złącza P1-22 tablicy wskaźników); niezbędne do CAR, samoblokowania drzwi podczas jazdy.

http://youtu.be/ZflAoqFyYyk?t=1m38s

89162-1.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 74,52 KB

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-25, 22:07, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-26, 00:04   

WooojaS napisał/a:
Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary

Nie wiadomo z której to strony - od ECU do R212 idzie właśnie szary, a od R212 to tablicy wskaźników zielony, więc obie wersje mogą być poprawne. Łącznie ze scenariuszem, że tam masz wszystkie kable, a brakuje jedynie manetki i kabelka od niej do tablicy...


WooojaS napisał/a:
czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?

Nie, bo w trybie serwisowym przewija się przyciskiem na tablicy.

Ale manetka powinna raczej działać nawet bez tego podłączenia do ECU - wartości zależne od prędkości zapewne będą po prostu wyzerowane.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-26, 08:32   

W R212 mam wszystkie zajęte piny, ale niestety pin 19 jest pusty w zegarkach.
Zdjęcie od strony kabiny.

Zegary zamontowane. Wersja 81112 i komputer działa.

Teraz tylko zgrać wsad... wgrać wsad...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-27, 20:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-29, 01:18   

OK... Jest problem... duży.

Tak jak sądziłem, zielony przewód z wtyczki R212 który szedł w stronę kabiny kończył się na UCH - brązowa - pin 7. Więc po co ciągnąc się tak daleko jak ten sam przewód jest tuż pod zegarami. :)

niestety, po podłączeniu obstawiam, że albo to nie powinien być A3... albo coś jest źle.
mianowicie - nie mam podświetlenia zegarów, nie mam pamięci zegarka, nie działa mi manetka oraz ikona rezerwy miga parę razy i mam rezerwę...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-29, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-29, 09:22   

WooojaS napisał/a:
W R212 mam wszystkie zajęte piny

No jak to? Na fotce nie wszystkie?
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-29, 10:10   

Ok, wyszło co było problemem. niedopięta czarna wtyczka przy zegarach :)

Już wszystko działa jak należy.

Na starych zegarach będę się bawił by w miejsce 81111 wgrać 61102...

I potwierdzam dla potomnych - Nie ciągnąc przewodu do R212 pod maską! Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy podłączyć się do A7 w brązowej wtyczce w UCH.
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-12-02, 11:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-08-20, 14:04   

Witam ponownie.

W podsumowaniu - logan dCi:
W zegarach - szara wtyczka, przewód wpięty w pin 19. Dalej idzie do UCH - pin A7 i dalej do R212 pin A3 (jeden obwód).

Sprawdzone - sygnał z R212 dochodzi do płyty zegarów więc połączeniowo jest ok. nie ma przerw czy niestykających pinów.

Skutek - nadal brak wskazań - sprawdzone na 3 zegarach.

Z R212 z drugiej strony mam fioletowy przewód.
 
uniks 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-09, 21:45   

Witam
pozwolę sobie odkopać temat, jako że żyć nie mogę beż KP. :-)
Podsumowując, potrzeba:
1) manetka z guzikiem
2) licznik w odpowiedniej wersji
3) połączenie manetka -> licznik
4) połączenie R212 pin A6 -> licznik (przynajmniej w sandero)

rozumiem, że taka konfiguracja działa ?
Mam jednak kilka pytań, WooojaS wspominał coś o braku konieczności ciągnięcia sygnału z R212, możesz to potwierdzić ?
Jak odróżnić licznik ? Na znanym portalu jest wiele liczników - tylko który ma firmware z końcówką parzystą ?
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-12, 19:19   

z tyłu każdego licznika jest naklejka z wersją oprogramowania. Przejrzyj alledrogo to zobaczyć v6.0, v7.1, v8.11, v8.14...

Tak jak na zjdęciu - co do tego co jest w danym liczniku było już opisane.

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2014-10-12, 19:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne